بهترین زمان سفر به دبی; 3 زمان مناسب {تفاوت هزینه و آب و هوا}

بهترین زمان سفر به دبی

بهترین زمان سفر به دبی

بهترین زمان سفر به دبی چه زمانی است؟ اگر هوس کرده‌اید به شهر دبی این عروس خاورمیانه سفر کرده و از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید، در اولین قدم باید بدانید در چه زمانی به این شهر دیدنی سر بزنید؛ زیرا آب و هوای دبی به گونه‌ای است که سفر به آن در هر فصلی پیشنهاد نمی‌شود.

اگر می‌خواهید بهترین زمان سفر به دبی را بشناسید و از زیبایی‌ها و جذابیت‌های این شهر بی‌نظیر نهایت لذت را ببرید، در ادامه این مطالب ما را همراهی کنید تا به شما بگوییم بهتر است در چه ماه‌هایی از سال دبی را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید و ارزان ترین زمان برای سفر به دبی کدام است.

بهترین زمان سفر به دبی

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

ویدیو : راهنمای بهترین زمان سفر به دبی

 

پادکست : بهترین زمان برای سفر به دبی

 

آب و هوای دبی در فصل‌های مختلف

قبل از اینکه به هر منطقه‌ای سفر کنید، بهتر است درمورد دمای محیط و آب و هوای آن در فصول مختلف اطلاع داشته باشید تا بتوانید بهترین زمان سفر به دبی را پیدا کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند پوشش مناسبی برای گشت و گذر در آن منطقه انتخاب کرده و بدانید از کدام تفریح‌ها استفاده کنید.

حال اگر تصمیم گرفته‌اید به دبی این عروس شهر‌های جهان سفر کنید و لحظات به‌یادماندنی در این شهر سپری کنید و از تفریحات دبی لذت ببرید، لازم است قبل از سفر با آب و هوای دبی در ماه‌های مختلف سال آشنا باشید. در ادامه به طور کامل درمورد شرایط آب و هوایی دبی صحبت خواهیم کرد.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

آب و هوای دبی در بهار

درمورد شرایط آب و هوایی دبی در ماه‌های بهار باید بگوییم نباید توقع دیدن مناظر سرسبز و خرم با شکوفه‌های بهاری را داشته باشید؛ زیرا دبی جزو مناطق کویری با آب و هوای گرم و خشک است. در واقع می‌توان گفت اواسط اسفند ماه تا اردیبهشت ماه بهار دبی به شمار می‌آیند. شما در این زمان می‌توانید از حال و هوای مطلوب و بهاری این شهر لذت ببرید.

در واقع می‌توان گفت اگر از گرما فراری هستید، بهترین زمان سفر به دبی برای شما ماه‌های اسفند تا اردیبهشت یا آبان تا بهمن ماه است. در این زمان دبی هوای بسیار مطبوعی دارد و شما می‌توانید بدون نگرانی بابت گرمازدگی در سواحل زیبای خلیج فارس ریلکس کنید.

آب و هوای دبی در بهار
بهترین زمان سفر به دبی

 

آب و هوای دبی در تابستان

اگر جزو افرادی هستید که تحمل گرما برای شما بسیار سخت و طاقت فرسا است، باید بگوییم که اصلاً نباید در تابستان به دبی سفر کنید. البته این فصل برای افرادی که گرمایی نیستند و دوست دارند زیر نور آفتاب تنی به آب بزنند و گرمای هوا را احساس کنند، بهترین زمان سفر به دبی به شمار می‌آید.

البته باید حواستان باشد اگر در این فصل به سواحل دبی سر زدید و تصمیم گرفتید روز‌ها را با تفریح و گشت و گذار بگذرانید، حتماً از لباس خنک و مناسب و کرم ضدآفتاب استفاده کنید تا دچار گرمازدگی و سوختگی نشوید. تابستان‌های شهر دبی بسیار طولانی هستند و پیشنهاد می‌کنیم بعد از آب‌تنی در سواحل دبی به مراکز تفریحی و پاساژ‌های آن سر بزنید.

در این زمان به دلیل دمای بالای هوا کمتر توریستی به دبی سر می‌زند و به همین دلیل شما می‌توانید در پاساژ‌ها و مراکز خرید دبی به گشت و گذار پرداخته و اجناس مختلفی را به قیمت مناسب خریداری کنید. مطمئن باشید قیمت مناسب مراکز خرید دبی در این زمان شما را شگفت زده خواهد کرد.

آب و هوای دبی در پاییز

پاییز در شهر دبی از اواسط شهریور ماه تا اواسط آبان ادامه دارد؛ یعنی حدوداً از ماه سپتامبر تا اکتبر. اگر عاشق فصل پاییز، دیدن ریزش برگ درختان و غروب‌های پاییزی هستید، پاییز می‌تواند بهترین زمان سفر به دبی برای شما مسافر عزیز باشد. البته لازم است توجه داشته باشید دمای هوای دبی در پاییز کمی‌ افزایش پیدا می‌کند و ممکن است مقداری گرما را تجربه کنید.

اگر به هنگام پاییز به دبی سفر کنید، خواهید دید میلیون‌ها توریست از سراسر جهان در خیابان‌ها، مراکز خرید و سواحل زیبای آن حضور دارند و شهر حال و هوای شلوغی به خود گرفته است. پس حتماً به این ازدحام جمعیت و شلوغی توجه کنید و اگر آن را دوست ندارید، زمان دیگری را برای سفر به دبی و تفریح در آن انتخاب کنید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

آب و هوای دبی در زمستان

حال نوبت آن رسیده است که شما را با حال و هوای زمستان دبی آشنا کنیم. زمستان را می‌توان بهترین زمان رفتن به دبی معرفی کرد؛ زیرا دیگر خبری از گرمای طاقت فرسا و نور آزاردهنده خورشید نیست. در واقع بهترین زمان سفر به دبی از اواسط آبان تا اواخر بهمن یا اوایل اسفند ماه است.

البته باید بدانید زمستان دبی اصلاً به این معنا نیست که هوا سرد و برفی است و لازم است لباس گرم به تن کنید؛ بلکه در دبی هیچ خبری از سرما نیست و ‌تنها در این زمان نسبت به دیگر ماه‌های سال دما کاهش پیدا می‌کند. به دلیل گرم و کویری بودن دبی، این شرایط آب و هوایی برای گردشگران و علاقه‌مندان به دبی بسیار جذاب است.

در همه جای دنیا زمستان دبی را به عنوان بهترین زمان سفر به دبی می‌شناسند و به همین دلیل در این فصل دبی میزبان گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان است. اگر می‌خواهید دبی را در شلوغ‌ترین حالت خود ببینید، باید در این زمان به این شهر لوکس و جذاب سفر کنید. بهترین تفریحات دبی برای کودکان هم در این فصل لذت دوچندان دارند.

بهترین فصل سفر به دبی

اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به دبی را به شما معرفی کنیم باید بگوییم از ماه نوامبر تا فوریه یعنی از آبان ماه تا بهمن ماه بهترین فصلی است که می‌توانید به گشت و گذار در دبی پرداخته و لذت ببرید. در این فصل بیشترین تعداد توریست از سراسر جهان به شهر زیبا و دیدنی دبی سفر می‌کنند.

در این زمان می‌توانید از امکانات زیبای شهر و تفریحات لوکس و جذاب بیشترین استفاده را ببرید. در بازه زمانی آبان تا بهمن ماه آب و هوای دبی بسیار مطلوب و دلپذیر بوده و دمای محیط حدود ۲۰ الی ۲۷ درجه سانتی گراد است. در واقع به دلیل آب و هوای گرم و خشک دبی، فصل پاییز و زمستان به عنوان بهترین زمان مسافرت به دبی شناخته می‌شوند.

در این فصول می‌توانید از آفتاب گرفتن در سواحل بی‌نظیر دبی لذت برده و در تور‌های کویر گردی با سافاری شرکت کنید. البته حواستان باشد، در این زمان به دلیل حضور تعداد بالایی توریست در شهر خبری از ارزانی نیست و مراکز گردشگری و هتل‌ها از بالاترین قیمت‌ها برخوردار هستند.

درواقع می‌توان فصل‌های پاییز و زمستان را فصول گران قیمت دبی معرفی کرد. این فصل‌ها با نام‌ های سیزن (High season) نیز شناخته می‌شوند که نشان می‌دهد این فصول شلوغ‌ترین فصل سفر به دبی محسوب می‌شوند. توجه داشته باشید که ارز مورد نیاز در دبی را قبل از سفر و تعیین زمان آن آماده کنید.

اما به طور کلی بهترین زمان سفر به دبی با توجه به اهداف شما از این سفر می‌تواند متفاوت باشد که در ادامه مطلب بیشتر درمورد آن‌ صحبت خواهیم کرد.

بهترین فصل سفر به دبی
بهترین زمان سفر به دبی

 

ارزان‌ترین فصل سفر به دبی

بهترین زمان سفر به دبی برای شمایی که دوست دارید هزینه‌های سفرتان کاهش پیدا کند و برای سفر و تفریحات مختلف هزینه بالایی نپردازید فصل لو سیزن (Low season) است. در واقع ارزان‌ترین ماه سفر به دبی شامل ماه‌های تابستان است که از اواخر خرداد تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد.

علت این موضوع این است که در این فصل دمای هوا به شدت بالا است و سبب می‌شود کمتر توریستی در این زمان به دبی سفر کند. در این ماه‌ها بلیت پرواز و قیمت هتل‌ها کاهش پیدا می‌کند؛ اما از طرف دیگر نمی‌توانید در طول روز برای تفریح و گردش اقدام کنید. برای رفت و آمد نیز باید حتماً از وسایل حمل و نقل کولردار استفاده کنید.

می‌توان گفت بهترین زمان سفر به دبی از لحاظ ارزان بودن قیمت فصل تابستان است؛ اما در این سفر فرصت تجربه کویر گردی و تور‌های سافاری را ندارید؛ زیرا علاوه بر گرمای شدید هوا، به دلیل کمبود مسافر نیز تور برگزار نمی‌شود.

در سفر ارزان به دبی در تابستان می‌توانید شب‌ها را با ساحل گردی گذرانده و از مراکز دیدنی دبی در شب بازدید کنید. علاوه بر این اگر قصد دارید از برج عرب و برج خلیفه دیدن کنید، فصل تابستان به دلیل کاهش قیمت‌ها می‌تواند بهترین زمان سفر به دبی برای شما باشد.

مورد مهم دیگر که باید درمورد بهترین زمان سفر به دبی برای داشتن سفری ارزان قیمت بدانید، این است که در ماه رمضان به دلیل قوانین روزه داری گردشگران کمتری به دبی سفر می‌کنند؛ درنتیجه، قیمت‌ها روند نزولی خواهند داشت. در ماه مبارک رمضان نمی‌توان در ملا عام به خوردن و نوشیدن پرداخت و این موضوع برای بسیاری از توریست‌ها مشکل است.

در این زمان هزینه اقامت در هتل‌های دبی بسیار کاهش پیدا می‌کند و علاوه بر این شما می‌توانید تفریح‌های ورزشی بسیاری را با هزینه مناسب تجربه کنید. البته پیش از سفر به شهر دبی در این زمان باید توجه کنید که ماه رمضان را طبق تقویم میلادی و شمسی چک کنید.

جالب است بدانید ماه رمضان در سال 2024 شامل ماه‌های آوریل و می‌ است که بهترین زمان سفر به دبی از لحاظ آب و هوایی شناخته می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید در مناسب‌ترین زمان سفر به دبی را تجربه کنید و مشکلی با قوانین روزه داری ندارید، ماه رمضان می‌تواند زمان مناسبی برای بازدید از جذابیت‌های دبی باشد.

ارزانترین فصل سفر به دبی
بهترین زمان سفر به دبی

 

فصل معمولی سفر به دبی

فصل معمولی سفر به دبی یا Shoulder season به ماه‌هایی گفته می‌شود که به اندازه‌ فصل های سیزن (High season) پر از سفر‌های گردشگری و توریست نبوده؛ اما مانند لو سیزن (Low season)  نیز خلوت و کم مسافر نیستند. فصل معمولی سفر به دبی شامل شهریور تا آبان و اسفند تا اواسط اردیبهشت ماه است.

به این دلیل که در این ماه‌ها گردشگران زیادی در شهر حضور ندارند، قیمت‌ها مانند فصل ‌های سیزن سر به فلک نمی‌کشند و شما می‌توانید از قیمت‌های پایین‌تر مراکز تفریحی و هتل‌های دبی بهره‌مند شوید. البته اگر عاشق کویر گردی و تور‌های سافاری در بیابان‌های دبی هستید، باید بگوییم این فصل گزینه چندان مناسبی برای این تفریحات نیست.

اگر در فصل معمولی سفر به دبی به این شهر بروید، می‌توانید در دریا شنا کرده و در سواحل زیبای آن آفتاب بگیرید. همچنین به مراکز خرید دبی سر زده و از جاذبه‌های دیدنی و موزه‌های شهر لذت ببرید. لازم است بدانید با توجه به اینکه دبی در این زمان آب و هوای گرمی‌ دارد، ممکن است تحمل این موضوع برای شما سخت باشد.

اما خوشبختانه در رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز تفریحی دبی از سیستم‌های تهویه مناسبی استفاده می‌شود و شما در این اماکن کمتر احساس گرما خواهید کرد. پیشنهاد می‌کنیم در شب‌ها با خنک شدن هوا به گشت و گذار در خیابان‌های جذاب و لوکس دبی پرداخته یا به بازار‌ها و محله‌های سنتی آن سر بزنید.

فصل معمولی سفر به دبی
بهترین زمان سفر به دبی

 

بهترین زمان سفر به دبی برای خرید

دبی علاوه بر داشتن جاذبه‌های طبیعی و اماکن گردشگری بی‌نظیر و مدرن، از مراکز خرید بسیاری برخوردار است که به فروش محصولات برند‌های معروف جهانی می‌پردازند. هدف بسیاری افراد از سفر به امارات و دبی گشت و گذار در این مراکز و خرید باکیفیت‌ترین اجناس است.

بهترین زمان سفر به دبی برای خرید ارزان و مناسب ماه ژانویه است؛ زیرا این ماه آخرین ماه سال است و مراکز خرید دبی تخفیفات آخر فصل خود را در این زمان شروع می‌کنند. شما می‌توانید با گشت و گذار در پاساژ‌های لوکس دبی در ماه ژانویه بهترین اجناس را با مناسب‌ترین قیمت‌ها خریداری کنید.

به طور کلی می‌توان گفت بهترین زمان خرید در دبی برای ایرانیان از اواخر آذر تا روز‌های پایانی بهمن ماه است. می‌توانید در این زمان از تخفیف‌های زمستانه و جشنواره‌های بسیاری در شهر دبی لذت برده و اجناس لوکس یا سوغاتی‌های دبی را بخرید.

پس اگر با این سؤال مواجه شدید که سوغاتی از دبی چی بخریم، نگران نباشید! در مراکز خرید و بازارهای متنوع دبی می توانید بهترین سوغاتی ها را برای خرید پیدا کنید.

بهترین زمان سفر به دبی برای خرید

 

بهترین فصل سفر به دبی برای کویر گردی

یکی از رایج‌ترین سؤالات افراد در زمینه سفر به دبی این است که بهترین زمان سفر به دبی برای کویر گردی و سافاری چه زمانی است؟ در این باره باید بگوییم اگر دوست دارید لحظاتی سراسر هیجان و لذت را در تور‌های سافاری دبی تجربه کنید، بهترین فصل مسافرت به دبی برای شما آبان تا اواخر فروردین ماه است.

در این فصل می‌توانید لذت گشت و گذار با خودرو‌های سافاری در بیابان‌های دبی را بچشید و حتی شب‌ها را با کمپ زدن زیر آسمان پر ستاره کویر بگذرانید. این تفریحات ساحلی طرفداران زیادی از گردشگران و مسافران را از سراسر جهان به خود جذب می کنند و بسیار لذت بخش هستند.

البته باید بگوییم تور‌های کویر گردی دبی در این ماه‌ها هزینه نسبتاً بالایی دارند؛ زیرا فصل اجرای این تفریحات دقیقاً همین زمان است و در دیگر ماه‌های سال به دلیل گرمای شدید امکان برگزاری این تور‌ها وجود ندارد.

بهترین فصل سفر به دبی بری کویر گردی

 

بهترین زمان سفر به دبی برای جشنواره‌ها

مورد مهم دیگری که بهترین زمان سفر به دبی را مشخص می‌کند، برگزاری جشنواره‌های مختلف در دبی است. بهترین زمان رفتن به دبی برای دیدن این جشنواره‌ها با توجه به نوع جشنواره متغیر است؛ زیرا هریک از آن‌ها در زمان‌های مختلفی برگزار می‌شوند. در جدول زیر می‌توانید تاریخ برگزاری هریک از فستیوال‌های دبی را ببینید.

نام فستیوال تاریخ برگزاری
فستیوال سنسیشن دبی ۱۰ نوامبر
فستیوال غذا دبی ۲ الی ۱۵ می‌
فستیوال مودش و دانا ۱۱ جولای الی ۲۸ آگوست
فستیوال سورپرایز تابستانه ۱ جولای الی ۴ سپتامبر
فستیوال زمستانه ۲۶ دسامبر الی ۲۶ ژانویه
فستیوال اسب دوانی ماه مارس
فستیوال ماراتن ماه ژانویه
فستیوال موسیقی دبی ماه ژوئن
چالش فیتنس ۲۹ اکتبر الی ۲۷ نوامبر
فستیوال روز ملی امارات ۲ دسامبر
فستیوال تومارولند ۲۷ تیر الی ۵ مرداد

 

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

لازم به ذکر است جشنواره‌های نام‌برده‌شده در همین ماه‌ها برگزار می‌شوند؛ اما ممکن است روز اجرای جشنواره تغییر کند. اگر می‌خواهید در سفرتان به شهر رؤیایی دبی لحظات شاد و خاطره‌انگیزی را بگذرانید و لذت سفر خود را دو برابر کنید، بهترین زمان سفر به دبی برای شما زمان برگزاری این جشنواره‌ها است.

اگر فستیوال‌های دبی را نمی‌شناسید، باید بگوییم این فستیوال‌ها به صورت سالانه برگزار می‌شوند و بسیاری از گردشگران با هدف شرکت در این جشنواره‌ها به دبی سفر می‌کنند. حال که با بهترین زمان سفر به دبی برای دیدن این فستیوال‌ها آشنا شدید، بد نیست اطلاعاتی درمورد خود این جشنواره‌های جذاب نیز داشته باشید. این جشنواره عبارت‌اند از:

  • جشنواره سنسیشن دبی: این جشنواره یک فستیوال موسیقی بسیار معروف است که نوازندگان بسیاری از کشور‌های مختلف در آن شرکت می‌کنند. هدف از برگزاری این فستیوال جذب گردشگران به دبی و ایجاد لحظات شاد و جذاب برای توریست‌ها است.
  • جشنواره تومارولند دبی: پیشنهاد می‌کنیم اگر در بهترین زمان سفر به دبی به این شهر سر زدید، حتماً در فستیوال تومارولند شرکت کنید. این جشنواره مربوط به موسیقی است و محبوبیت بسیاری نزد علاقه‌مندان به موسیقی در جهان دارد. موسیقی نواخته شده در این فستیوال موسیقی الکترونیک است.
  • جشنواره رنگ دبی: این فستیوال از شادترین و هیجان‌انگیزترین برنامه‌های تفریحی در دبی است که هرساله افراد بسیاری در آن شرکت می‌کنند. این جشنواره یک مسابقه رنگ پاشی با استفاده از پودر‌های رنگی است که به فستیوال رنگ کشور هند شباهت دارد.
  • جشنواره غذای دبی: اگر تصمیم گرفتید در بهترین زمان سفر به دبی، به این شهر سر بزنید، شرکت در جشنواره غذای دبی را فراموش نکنید. هدف این جشنواره آشنایی توریست‌ها با بهترین غذا‌های خاورمیانه است. در این فستیوال سرآشپزان مطرح و معروف امارات و دیگر کشور‌های جهان حضور دارند.
  • جشنواره ماراتن دبی: این جشنواره به گونه‌ای است که دوندگان حرفه‌ای و مبتدی می‌توانند در این فستیوال شرکت کرده و با دوندگانی از ملیت‌های مختلف به رقابت بپردازند. برای شرکت در این فستیوال لازم است ورزشکاران از یک سال قبل ثبت‌نام خود را در سایت‌های مربوطه انجام دهند. جایزه این جشنواره ارزش یک میلیون دلاری دارد.
  • فستیوال اسب دوانی دبی: این جشنواره هرساله میزبان اسب‌های مختلفی از سراسر جهان است که با یکدیگر در مسابقه اسب دوانی رقابت می‌کنند. برنده مسابقات یک جایزه ۱۰ میلیون دلاری دریافت می‌کند.

بهترین زمان سفر به دبی برای جشنواره

سفر به دبی در بهترین زمان با افدل گروپ

حال که متوجه شدید بهترین زمان سفر به دبی چه وقت است و می‌توانید در چه فصل‌هایی از جذابیت‌های دبی لذت ببرید، وقت آن رسیده است که کوله بار سفر را ببندید و خودتان را برای سفری لاکچری، خاطره انگیز و رویایی به شهر دبی آماده کنید.

برای این کار لازم است ابتدا ویزای توریستی دبی را دریافت کنید. اگر از هزینه و نحوه دریافت این ویزا اطلاعی ندارید، لازم نیست نگران باشید؛ افدل گروپ از ابتدا تا انتهای اخذ ویزا در کنار شما خواهد بود.

تیم مجرب افدل گروپ از مشاوران متخصص و باتجربه‌ای برخوردار است که با داشتن سابقه طولانی و اطلاعات بروز می‌توانند در حوزه‌هایی همچون مهاجرت به امارات، کار در دبی و غیره شما را به‌خوبی راهنمایی کنند.

علاوه بر این اگر قصد مهاجرت به دبی را دارید، اما درمورد هزینه زندگی در دبی، سرمایه گذاری در دبی و غیره اطلاعات چندانی ندارید، مشاوران تیم افدل گروپ می‌توانند به بهترین شیوه پاسخگوی کلیه سؤالات و ابهامات شما در این زمینه باشند.

به‌منظور دسترسی به جدیدترین شرایط و اخبار اقامت، مهاجرت و سفر به دبی پیشنهاد می‌کنیم به اینستاگرام افدل گروپ سر بزنید.

سفر به دبی در بهترین زمان با افدل گروپ

 

سخن پایانی

بهترین زمان سفر به دبی یکی از اصلی‌ترین سؤالات مسافرانی است که قصد دارند تعطیلات خود را با ریلکس کردن در سواحل زیبای دبی و قدم زدن زیر آسمان خراش‌های این شهر بگذرانند.

هرساله میلیون‌ها توریست از سراسر جهان به این شهر لوکس و مدرن سفر می‌کنند؛ اما با توجه به آب و هوای گرم و خشک این شهر نمی‌توان در هر فصلی از اقامت در دبی لذت برد.

آشنایی با آب و هوا و بهترین زمان سفر به دبی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید پیش از به مسافرت به این شهر از آن‌ها اطلاع داشته باشید. ما با توجه به اهداف مختلف مسافران از سفر به دبی سعی کردیم اطلاعات ارزشمندی درمورد بهترین فصل سفر به دبی در اختیار شما قرار دهیم.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

سؤالات متداول

۱. زمان برگزاری جشنواره سورپرایز تابستانه دبی چه زمانی است؟

این جشنواره از ۲۲ تیر ماه آغاز شده و تا ۴۵ روز ادامه دارد.

۲. ارزان‌ترین زمان سفر به دبی چه زمانی است؟

اگر می‌خواهید سفر کم‌هزینه‌ای به دبی داشته باشید، بهتر است در ۳ ماه تابستان به دبی سفر کنید.

۳. بهترین فصل برای خرید در دبی کدام است؟

زمان آغاز جشنواره‌های دبی یعنی از آ‌ذر تا دی ماه بهترین زمان خرید در دبی است.

۴. آیا امکان سفر به دبی در ماه رمضان وجود دارد؟

بله دبی در ماه رمضان نیز پذیرای گردشگران و مسافران است.

سایر مقالات:

جاهای دیدنی دبی {مسیریابی+ عکس+ مشخصات} 30 جاذبه گردشگری
پاسپورت دومینیکا- شرایط وقیمت 2024 + تضمین {مشاوره رایگان}
راهنمای 0 تا100 سفر به دبی در 2024– هزینه+ اقامت+ مشاوره

 

48 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *