مراحل و شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی 2024+هزینه های اولیه


شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی

آیا از شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی خبر دارید؟ تصمیم شما برای این کار، کم ریسک و عاقلانه است! تعداد زیادی از متخصصان پزشکی از سراسر جهان دوست دارند تا یک کلینیک پزشکی را در دبی تأسیس کنند؛ اما نمی‌دانند که چه شرایطی دارد و قوانین مهاجرت پزشکان به امارات شامل چه مواردی می‌شوند.

اگر شما نیز به دنبال راه اندازی کلینیک خصوصی در دبی هستید، این مقاله برای شماست. در اینجا تقریباً تمام جنبه‌ها و شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی را روشن کرده‌ایم تا برای مهاجرت به امارات و دریافت اقامت خود با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی

پادکست : تاسیس کلینیک پزشکی

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

صنعت مراقبت‌های بهداشتی در دبی

قبل از بررسی شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی لازم است تا با سیستم بهداشت امارات و دبی آشنا شوید. دبی در بین مهاجران محبوبیت زیادی دارد؛ زیرا فرصت‌های تجاری را نه تنها به شهروندان خود بلکه برای خارجی‌ها نیز ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، دولت از صنایع مختلف کشور از جمله بهداشت و درمان حمایت می‌کند تا یک سیستم باکیفیت درمانی در کشور توسعه یابد. ابتکارات مهم و فرصت‌های موجود در سیستم مراقبت‌های بهداشتی، امکانات متنوع و باکیفیتی را برای شهروندان و خارجی‌ها فراهم کرده است.

در سال‌های اخیر، سیستم مراقبت‌های بهداشتی در دبی به موفقیت‌های بزرگ و مهمی رسیده است؛ زیرا آزمایشگاه‌ها، مراکز پزشکی و مراکز تحقیقاتی برجسته‌ای را توسعه داده‌اند. علاوه بر این، خدمات بهداشتی خصوصی همراه با توریسم پزشکی در دبی، برای افراد مقیم دبی ارائه شده است.

این مزیت‌های مهم، میزان راه‌اندازی کلینیک مراقبت‌های بهداشتی در دبی را افزایش داده است؛ شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی نیز نسبت به قبل حساس‌تر شده‌اند.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

مزایای تأسیس کلینیک پزشکی در دبی

وقتی صحبت از بیمارستان‌ها و کلینیک‌های پزشکی در دبی می‌شود، هر چه تعدادشان بیشتر باشد، بهتر است؛ بنابراین اگر با ایجاد کلینیک دندانپزشکی، کلینیک مراقبت از پوست و… از ابتدا به دنبال ورود به صنعت مراقبت‌های بهداشتی امارات هستید، می‌توانید از انتخاب خود اطمینان کامل داشته باشید.

بهترین و پررونق‌ترین بخش در امارات برای سرمایه گذاری، همین مراکز درمانی هستند. تعداد بیمارانی که به کلینیک شما مراجعه می‌کنند، هرگز کم نمی‌شوند؛ زیرا به دلیل افزایش بی‌رویه جمعیت و سبک زندگی مجلل که مردم به دنبال آن هستند، تقاضا برای استفاده از امکانات رفاهی امارات بسیار زیاد است.

دبی با داشتن زیرساخت‌ها و امکانات فراوان، یک منطقه مناسب را برای توسعه امکانات پزشکی در سطح جهانی ایجاد کرده است. شهر مراقبت‌های بهداشتی دبی (DHCC) که چیزی کمتر از یک بهشت برای صاحبان مشاغل پزشکی نیست، انگیزه متخصصان را برای اطلاع از شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی افزایش داده است.

علاوه بر همه اینها، دبی جایی است که تعداد مراکز درمانی و متخصصان دارای مجوز DHA همیشه روند صعودی را طی کرده است. با این حال، به متخصصان پزشکی یا سرمایه گذاران توصیه می‌شود که قبل از راه اندازی کلینیک پزشکی در دبی، مطالعات کافی را انجام دهند و با کارشناسان این صنعت مشورت کنند.

مزایای تأسیس کلینیک پزشکی در دبی

انواع کلینیک پزشکی در دبی

انتخاب نوع مناسب کلینیک و هم‌زمان اطلاع از شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی گاهی اوقات می‌تواند دشوار باشد؛ زیرا شما ده‌ها انتخاب برای راه اندازی کسب و کار مراقبت‌های بهداشتی خود دارید که یکی از آن‌ها مزایای بیشتری نسبت به سایر گزینه‌ها دارد.

با این حال، بسته به علاقه و تقاضای بازار می‌توانید یکی را انتخاب کنید یا به سادگی با یکی از بهترین مشاوران در دبی مشورت کنید. در اینجا لیستی از انواع متداول مراکز درمانی و حوزه‌های پزشکی که ممکن است بخواهید برای کسب و کار خود در دبی در نظر بگیرید، آورده شده‌اند.

انواع کلینیک پزشکی در دبی

گزینه‌های شما برای تأسیس کلینیک پزشکی در دبی عبارت‌اند از:

  • مراقبت‌های سرپایی
  • داروسازی
  • دندانپزشکی
  • پلی‌کلینیک‌ها
  • تنظیم خانواده
  • طب سنتی
  • و…

شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی و امارات

یکی از مهم‌ترین شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در امارات این است که متقاضی باید تابعیت امارات متحده عربی را داشته باشد؛ پس لازم است تا قبل از هر چیز نسبت به دریافت اقامت امارات اقدام کنید. از دیگر قوانین تأسیس کلینیک پزشکی در امارات می‌توان به ارائه مدارک اشاره کرد.

برای راه اندازی کلینیک پزشکی در امارات باید مدارک زیر به طور دقیق ارائه شوند:

  • کپی پاسپورت معتبر مالک
  • کپی شناسه معتبر
  • عکس جدید در اندازه پاسپورت با پس زمینه سفید
  • و…

تأییدیه اولیه تنها به مدت 6 ماه اعتبار خواهد داشت که مدتی است که به مالک برای احراز کلیه الزامات فنی و شرایط اخذ مجوز MHAP داده می‌شود.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

هزینه تأسیس کلینیک پزشکی در دبی و امارات

هزینه تأسیس کلینیک پزشکی در امارات به عوامل مختلفی مانند حداقل سرمایه مورد نیاز و انتخاب‌هایی که در طول دوره انجام می‌دهید، بستگی دارد؛ بنابراین برآورد هزینه دقیق یکی از مهم‌ترین شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی محسوب می‌شود.

با این حال، به جرئت می‌توان گفت که هزینه کلی راه اندازی یک کلینیک پزشکی در دبی نمی‌تواند کمتر از 80000 درهم باشد که شامل هزینه‌های ثبت مجوز و تأییدیه، هزینه‌های نماینده ملی امارات متحده عربی با خدمات PRO شرکتی و هزینه‌های تأیید DHA MOHRE و هزینه‌های ثبت مهاجرت می‌شود.

این هزینه‌ها به ترتیب حدود 12500، 10000، 15000 و 1750 درهم هستند. ناگفته نماند که هزینه‌های اجاره اماکن پزشکی و هزینه ویزا نیز باید محاسبه شوند. به همین دلیل از نظر بسیاری از افراد، هزینه شاید مهم‌ترین مورد از شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی باشد!

هزینه تأسیس کلینیک پزشکی در دبی

علاوه بر این، حداقل سرمایه مورد نیاز برای مراکز پزشکی تجاری و شرکت‌های با مسئولیت محدود (LLC) در منطقه آزاد DHCC کمتر از 50000 درهم نیست؛ اما برای افتتاح شعبه یک شرکت پزشکی در دبی چیزی به عنوان سرمایه اولیه وجود ندارد.

خدمات راه اندازی کلینیک پزشکی در دبی حداقل هزینه
ثبت مجوز و تأییدیه 12500 درهم
هزینه‌های نماینده ملی امارات 10000 درهم
خدمات PRO شرکتی 15000 درهم
هزینه‌های تأیید DHA MOHRE و ثبت مهاجرت 1750 درهم
مجموع هزینه‌ها 80000 درهم

مراحل تأسیس کلینیک پزشکی در دبی

اگر کسی بخواهد یک کلینیک پزشکی در دبی راه اندازی کند، باید مجوز حرفه‌ای را از دپارتمان توسعه اقتصادی دبی (DED) دریافت کند؛ زیرا در رده راه اندازی شرکت LLC در دبی قرار می‌گیرد. بعد از اینکه که مجوز را دریافت کردید، می‌توانید تعداد محدودی کارگر را استخدام کنید.

نکته مهم این است که اکنون می‌توانید مالکیت 100٪ کلینیک پزشکی را بدون دخالت حتی نمایندگان دولتی داشته باشید. این نکته مهم‌ترین و بهترین مورد از شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی و امارات محسوب می‌شود.

چه تصمیم بگیرید که راه اندازی کلینیک پزشکی خود را در دبی انجام دهید یا کل فرایند را از ابتدا تا انتها به یک شرکت معتبر بسپارید، آشنایی با بهترین روش تأسیس کلینیک پزشکی در امارات مفید خواهد بود. در اینجا راهنمای گام به گام برای راه اندازی کلینیک پزشکی در دبی ارائه شده است.

مراحل تأسیس کلینیک پزشکی در دبی

1. رزرو نام تجاری یا برند

اولین نکته از شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی این است که یک نام ساده و در عین حال ماندگار را برای آن انتخاب کنید. نامی را برای مؤسسه پزشکی خود انتخاب کنید که مطابق با قوانین و مقررات نام تجاری تعیین شده توسط دولت امارات متحده عربی باشد.

یک درخواست آنلاین با حداقل سه نام تجاری مورد نظر به وزارت توسعه اقتصادی (DED) ارسال کنید تا مناسب‌ترین نام را رزرو کرده و منتظر تأیید باشید. توجه داشته باشید که نام های مناسبی را در نظر بگیرید تا در صورت تأیید هر یک از آن ها، نامی عالی داشته باشید.

2. دریافت تأیید اولیه

برای دریافت تأییدیه اولیه از DED دبی، باید تمام مدارک ذکر شده در این بخش را ارسال کنید. علاوه بر مدارک مورد نیاز، باید یک طرح تجاری مناسب به شهرداری دبی ارائه شود تا کلینیک تخصصی پیشنهادی بتواند مجوز را دریافت کند.

3. اخذ تأییدیه از وزارت بهداشت و خدمات انسانی

پس از دریافت مجوز از DED، باید از وزارت بهداشت و خدمات انسانی (DHA) برای افتتاح کلینیک یا بیمارستان خصوصی خود در دبی مجوز بگیرید؛ بنابراین شما باید یک درخواست به DHA برای مجوز ارسال کنید. این مرحله یکی از مهم‌ترین شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی است.

4. ارائه مدارک با درخواست مجوز حرفه‌ای

تمام مدارک مورد نیاز را همراه با درخواست به مقامات مربوطه ارسال کنید تا کلینیک تخصصی خود را ثبت کنید. فراموش نکنید که تمام اطلاعات ارائه شده را دوباره بررسی کنید تا از تأخیرهای بی مورد جلوگیری کرده و تمامی شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی را رعایت کرده باشید.

در صورتی که مدارک مورد نیاز برای تأسیس کلینیک پزشکی یا دندانپزشکی خود را به طور دقیق و کامل ارائه ندهید، دریافت اقامت امارات با مشکل روبرو خواهد شد؛ البته در حالتی که تأسیس کلینیک شما به دریافت ویزا و اقامت منجر شود.

5. دریافت تأییدیه نهایی از DED دبی

NOC، قرارداد ساختمان شما، فهرستی از مدیران پزشکی و کارشناسان مراقبت‌های بهداشتی و یک کپی از اولین سند مجوز DED همگی برای تکمیل موفقیت آمیز این فرایند مورد نیاز هستند. علاوه بر این، برای اینکه DED مجوز تجارت شما را پس از دریافت همه مجوزها اعطا کند، باید هزینه ثبت نام را بپردازید.

6. دریافت مجوز پزشکی DHA

یک شناسه کاربری در پورتال DHA ایجاد کنید تا مجوز پزشکی خود را از وزارت بهداشت و خدمات انسانی دریافت کنید. نام و اطلاعات تماس را برای هر مشاور پزشکی و سایر کارشناسانی که برای شرکت شما کار می‌کنند و مدارک مورد نیاز دیگر را آپلود کنید.

پس از اینکه تمام مدارک شما به طور کامل بررسی و تأیید شدند، اجازه افتتاح کلینیک تخصصی در دبی به شما داده خواهد شد؛ پس به همه شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی توجه کنید و همه آن‌ها را در روند در نظر بگیرید.

نکات مهم راه اندازی کلینیک پزشکی در دبی

بر کسی پوشیده نیست که راه اندازی یک کلینیک پزشکی در دبی کار راحتی نیست؛ از انتخاب مکان گرفته تا اخذ تأییدیه و کارهای اداری و قانونی همگی از شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی هستند که باید در نظر داشته باشید. توجه به این نکات و شرایط لازم به شما کمک می کند تا به هدف خود سریع تر برسید.

صنعت مراقبت‌های بهداشتی به خودی خود پیچیده است؛ با صدها قانون، سیاست و مقررات که طیف گسترده‌ای از حرفه‌ها و مشاغل همچنین روش‌های تشخیص، درمان و دارو را شامل می‌شود. علاوه بر این، اداره یک مرکز پزشکی می‌تواند گران تمام شود.

راه اندازی کلینیک پزشکی در دبی

بیماران در دبی خواهان خدمات کاملاً حرفه‌ای هستند و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی باید مجهز باشند تا بتوانند انتظارات آن‌ها را برآورده کنند و با اجرای جدیدترین و بهترین تجهیزات و تکنیک‌های روز دنیا، خدمات درمانی را ارائه بدهند.

چند مورد از چالش‌ها و شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی عبارت‌اند از:

  • هزینه راه اندازی بالا است.
  • فرایند تأسیس زمان بر است.
  • فرایند صدور مجوز می‌تواند طاقت فرسا باشد.
  • مدارک زیادی باید ارائه شوند.
  • به تأییدیه‌های مختلفی نیاز است.
  • و…

با این حال، یک راه مؤثر برای غلبه بر همه این موانع برای شما وجود دارد و آن سپردن مراحل انجام کار به یک شرکت کاربلد و باتجربه است. کار با یک مشاور باتجربه راه اندازی پزشکی در دبی می‌تواند مراحل کار شما را بسیار آسان‌تر کند؛ زیرا این مشاوران اطلاعات دقیقی از شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی دارند.

 

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

تأسیس کلینیک پزشکی در امارات با افدل گروپ

آیا همیشه رویای راه اندازی یک کلینیک پزشکی را در یک کشور توسعه یافته داشته‌اید و نمی‌دانید که چگونه این کار را انجام دهید؟ اولین قدم، مشورت با کارشناسانی است که تخصص لازم را در این زمینه دارند؛ افدل گروپ می‌تواند راهنمای مطمئنی برای شما باشد.

تیم افدل با مشاوره‌های تخصصی خود در زمینه اقامت کادر درمان در دبی می‌تواند راه را برای شما همواره کند؛ زیرا جدیدترین اطلاعات را درباره شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی و قوانین مربوط به دریافت اقامت کشور امارات متحده را در اختیار شما قرار خواهد داد.

شما می‌توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان ما یا از طریق واتس اپ مشاوره تخصصی دریافت کنید؛ همچنین می‌توانید جدیدترین اطلاعات درباره دیتا فلو، گود استندینگ و آزمون پرومتریک را با مراجعه به اینستاگرام افدل به دست آورید. پس وقت را تلف نکنید و همین الان با مشاوران افدل گروپ تماس بگیرید؛ فاصله شما تا موفقیت تنها یک مشاوره است!

 

در انتها

راه اندازی یک کلینیک پزشکی در امارات، بهترین فرصت برای متخصصانی است که به دنبال سرمایه گذاری در این کشور و اخذ اقامت خود هستند. اکنون مهم‌ترین سؤال مهاجران این است که شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی چیست و چگونه می‌توان برای دریافت اقامت کشور امارات از این طریق اقدام کرد؟

در این مقاله به پاسخ همه این سؤالات خواهید رسید؛ زیرا مهم‌ترین شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در امارات پرداخته‌ایم و هزینه لازم برای اجرای این طرح را برای شما شرح داده‌ایم. در صورتی که با هر گونه سؤال در زمینه راه اندازی کلینیک پزشکی یا دندانپزشکی در دبی مواجه شدید، از مشاوره‌های تیم افدل کمک بگیرید.

 

سؤالات متداول

  1. مالکیت کلینیک پزشکی در دبی برای مهاجران چگونه است؟

مالیکت 100 درصد

  1. هزینه تأسیس کلینیک پزشکی در دبی چقدر است؟

حداقل 80 هزار درهم

  1. مهم‌ترین مجوز برای راه اندازی کلینیک پزشکی در دبی چیست؟

مجوز DHA

 

سایر مقالات:

10شرط مهم انتقال حیوانات خانگی به دبی+قوانین و شرایط مربوطه
اقامت کادر درمان در دبی2024+دریافت ویزای طلایی دبی کادردرمان
آیا خدمات بهداشت امارات رایگان هستند؟ {شماره‌ اورژانس 998}

 

 

8 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *