هزینه زندگی در امارات { کامل ترین لیست هزینه ها در 2024 }

هزینه زندگی در امارات

هزینه زندگی در امارات 2024

هزینه زندگی در امارات چقدر است؟ این سؤال، متداول‌ترین موضوعی است که به ذهن افرادی که می‌خواهند زندگی در امارات را انتخاب کنند، می‌رسد. اگر شما هم قصد مهاجرت به امارات را دارید، باید بدانید که زندگی در این کشور چگونه است و چقدر هزینه دارد.

ابوظبی و دبی از شهرهای مهم امارات متحده عربی هستند که سال‌هاست مردم را از سراسر جهان به خود جذب می‌کنند. به همین دلیل لازم است تا قبل از مهاجرت به دبی و شهرهای دیگر امارات، چند نکته مربوط به هزینه‌های مختلف را در نظر بگیرید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با متوسط هزینه زندگی در امارات از جنبه‌های مختلف و در شهرهای امارات آشنا کنیم. توجه داشته باشید که قیمت‌های ذکر شده در مقاله حدودی بوده و ممکن است برای شهرهای مختلف، تفاوت اندکی با هم داشته باشند.

هزینه زندگی در امارات

 

ویدیو : هزینه های زندگی در امارات

***

 

 

پادکست : هزینه زندگی امارات

 

هزینه اجاره ملک در امارات

هزینه مسکن یکی از موارد اصلی در زمان محاسبه هزینه زندگی در امارات متحده عربی محسوب می‌شود و بخش قابل توجهی از بودجه و درآمد شما را می‌بلعد؛ زیرا قیمت‌ها بسیار بالا هستند. بسته به تعداد اعضای خانواده، کیفیت ملک و موقعیت آن در شهر، قیمت‌ها ممکن است بسیار متفاوت باشند.

چه تازه وارد امارات شده یا برای مدت طولانی در این کشور زندگی کرده باشید، ممکن است از هزینه‌های اضافی مربوط به اجاره ملک یا حتی خرید ملک در دبی و امارات بی اطلاع باشید. کسب اطلاعات کافی در این مورد می‌تواند در گرفتن بهترین تصمیم و مدیریت بهتر امور مالی به شما کمک کند.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

بنابراین لازم است تا هزینه‌های پنهان اجاره ملک در امارات را بشناسید. هنگام اجاره ملک در دبی و شهرهای دیگر امارات می‌توانید از ویلاهای زیبا گرفته تا آپارتمان‌های مجلل را انتخاب کنید. با این حال، قبل از امضای اجاره نامه، هزینه‌های اضافی اجاره ملک در کشور امارات را در نظر بگیرید تا بعداً با هیچ گونه مشکلی برای پرداخت مواجه نشوید.

هزینه‌های پنهان اجاره ملک برای محاسبه هزینه زندگی در امارات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • هزینه کمیسیون املاک
  • هزینه دیپازیت
  • هزینه‌های DEWA و EMPOWER
  • هزینه چیلر
  • هزینه‌های خنک کننده
  • هزینه ایجاری
  • هزینه تلفن و اینترنت

هزینه کمیسیون املاک در امارات

در زمان اجاره ملک باید 5 درصد اجاره سالیانه را به عنوان هزینه آژانس املاک پرداخت کنید. البته توجه داشته باشید که در صورتی که ملک را به صورت مستقیم از صاحب آن اجاره کنید، لازم نیست تا مبلغی تحت عنوان هزینه کمیسیون بپردازید.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم که قبل از اجاره ملک خود در زمان اقامت امارات، در این مورد تحقیق و تصمیم گیری کنید؛ زیرا هزینه‌های مربوط به اجاره ملک بخش عمده هزینه زندگی در امارات را تشکیل می‌دهد و شما باید هوشمندانه در این مورد تصمیم بگیرید.

کمیسیون املاک در امارات

 

هزینه دیپازیت در امارات

پرداخت 5 درصد از مبلغ اجاره سالیانه برای آپارتمان‌های غیر مبله و 10 درصد برای آپارتمان‌های مبله به عنوان هزینه دیپازیت الزامی است. این مبلغ در پایان قرارداد و در صورتی که ملک هیچ گونه آسیبی ندیده و تمامی قبض‌ها پرداخت شده باشند، به شما بازگردانده می‌شود.

هزینه‌های DEWA و EMPOWER در امارات

هزینه‌های دیوا (سازمان آب و برق دبی) و EMPOWER باید در ابتدای اجاره ملک شما پرداخت شوند؛ این هزینه‌ها نیز جزوی از میزان هزینه زندگی در امارات محسوب می‌شوند و پرداخت آن‌ها برای کسانی که قصد زندگی در دبی و امارات را دارند، الزامی است.

این هزینه بر اساس ملک شما محاسبه می‌شود؛ شما برای آپارتمان یا استودیو خود باید حدود 2000 درهم و برای خانه ویلایی 4000 درهم را در همان ابتدا پرداخت کنید. هزینه های دقیق باید بر اساس شرایط و ملک شما تعیین شوند و ممکن است از این مبلغ ذکرشده بیشتر هم باشند.

این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه‌های دیپازیت، DEWA و EMPOWER در پایان مهلت اجاره به شما بازگردانده می‌شوند.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

هزینه چیلر در امارات

یکی دیگر از هزینه‌های زندگی در امارات به چیلر مربوط می‌شود. این هزینه به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، بستگی دارد و از 750 درهم با بالا است. البته در برخی از مناطق که  Chiller-Free هستند، شما هزینه‌ای بابت چیلر پرداخت نمی‌کنید.

بنابراین می‌توانید قبل از انتخاب محل سکونت خود در زمان مهاجرت به امارات، این نکته را در نظر بگیرید و در هزینه زندگی در امارات صرفه‌جویی کنید.

هزینه‌های خنک کننده در امارات

برخی از مناطق امارات مجهز به خنک کننده هستند و ساکنین این مناطق باید هزینه‌ای را بابت این خنک کننده پرداخت کنند؛ این هزینه بر اساس اندازه ملک شما تعیین می‌شود. هزینه سالیانه خنک کننده 750 درهم و هزینه ماهیانه آن 0.568 درهم به ازای هر RT در ساعت است.

هزینه های خنک کننده در امارات

 

هزینه ایجاری در امارات

هر ملکی که در امارات متحده عربی اجاره داده می‌شود، یک قرارداد دارد که بین مالک و مستأجر بسته می‌شود. ایجاری (به معنای اجاره من) نامی است که به این قرارداد داده شده است. هزینه‌ای که برای این قرارداد پرداخت می‌شود هم یکی دیگر از موارد مهم در محاسبه هزینه زندگی در امارات به صورت پنهانی محسوب می‌شود.

هزینه تلفن و اینترنت در امارات

در صورتی که قرارداد اجاره ملک خود را به صورت بلندمدت ببندید، باید هزینه اینترنت را هم خودتان پرداخت کنید. این هزینه که از موارد جانبی هزینه زندگی در کشور امارات به شمار می‌رود، از 200 درهم به بالا خواهد بود.

هزینه اجاره آپارتمان در امارات را به صورت حدودی در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

نوع آپارتمان هزینه اجاره
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 5519 درهم
آپارتمان 1 خوابه دور از مرکز شهر 3450 درهم
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 7378 درهم
آپارتمان 3 خوابه دور از مرکز شهر 5312 درهم

هزینه تلفن و اینترنت در امارات

هزینه حمل و نقل در امارات

دو روش معمول برای حمل و نقل در کشور امارات، خودرو شخصی یا استفاده از وسایل نقلیه عمومی است. شما برای زندگی و کار در امارات باید حدود 10 درصد از میزان درآمد خود را صرف رفت و آمد کنید؛ این مقدار درصد قابل توجهی از هزینه زندگی در امارات را شامل می‌شود.

هزینه خرید خودرو تا حد زیادی به شرایط بستگی دارد. برای مثال، تویوتا کرولا 2018 متداول‌ترین خودرو در امارات متحده عربی و قیمت آن 78740 درهم است. برای خرید خودرو باید 20 درصد از هزینه را به عنوان پیش پرداخت در نظر گرفته و بقیه قسط‌ها را به صورت 5 ساله پرداخت کنید.

با این حال، هنگام خرید یک خودروی دست دوم، استهلاک معمولاً 20 تا 40 درصد از قیمت کل خودرو را کاهش می‌دهد. یک تویوتا کرولا 2018 کارکرده (5 ساله) با قیمت حدودی 45000 تا 60000 درهم به فروش می‌رسد.

قیمت بنزین در امارات از 3.44 درهم برای هر لیتر در نظر گرفته شده است که به طور قابل توجهی ارزان‌تر از میانگین جهانی است.

برای کاهش هزینه زندگی در امارات می‌توانید از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. برای مثال در منطقه JLT دبی، دو ایستگاه مترو وجود دارند که دسترسی کارمندان، ساکنان و گردشگران را بسیار راحت‌تر می‌کنند. همچنین یک سرویس اتوبوس برای دبی در نظر گرفته شده که در سراسر شهر تردد می‌کند.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

هزینه‌های مربوط به حمل و نقل در امارات متحده عربی را به صورت حدودی می‌توانید در جدول زیر ببینید.

خدمات حمل و نقل هزینه
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی) 7 درهم
اشتراک ماهانه (قیمت معمولی) 300 درهم
تاکسی (نرخ پایه) 12 درهم
تاکسی به ازای هر 1 کیلومتر 3.16 درهم
تاکسی به ازای هر 1 ساعت انتظار 30 درهم
هر لیتر بنزین 3.44 درهم

هزینه حمل و نقل در امارات

 

هزینه خورد و خوراک در امارات

هزینه خورد و خوراک یکی از مهم‌ترین موارد در محاسبه میانگین هزینه زندگی در امارات است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. با توجه به قیمت نسبتاً بالای صرف غذا در رستوران، توصیه می‌شود آشپزی خود را در خانه انجام دهید تا بتوانید صرفه جویی عالی و مناسبی در هزینه های خود به وجود بیاورید.

نکته خوبی که باید به خاطر داشت، خرید محصولات داخلی است که قیمت کمتری نسبت به برندهای وارداتی دارند. از نظر صرف غذا در بیرون، می‌توانید یک رستوران ارزان قیمت را انتخاب کنید که هزینه یک وعده غذایی برای هر نفر کمتر از 20 درهم است یا از یک وعده غذایی گران قیمت که 30 درهم به بالا باشد، لذت ببرید.

در جدول زیر قیمت تعدادی از اصلی‌ترین اقلام خوراکی را برای آشنایی بیشتر با موارد مهم هزینه زندگی در امارات به صورت حدودی برای شما آماده کرده‌ایم.

مواد غذایی قیمت
شیر (1 لیتر) 7 درهم
یک قرص نان سفید (500 گرم) 5 درهم
برنج (1 کیلوگرم) 8.5 درهم
تخم مرغ (12 عدد) 11 درهم
پنیر محلی (1 کیلوگرم) 34 درهم
گوشت گاو (1 کیلوگرم) 40 درهم
سیب (1 کیلوگرم) 8 درهم
موز (1 کیلوگرم) 6.5 درهم
پرتقال (1 کیلوگرم) 7.5 درهم
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم) 5 درهم
سیب زمینی (1 کیلوگرم) 4.5 درهم
پیاز (1 کیلوگرم) 3.5 درهم

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

اگر قصد صرف نهار یا شام را در رستوران دارید، می‌توانید قیمت‌های حدودی غذا و نوشیدنی را در جدول زیر ببینید.

غذا یا نوشیدنی قیمت
هر پرس غذا در یک رستوران گران قیمت 30 درهم
هر پرس غذا در یک رستوران متوسط 15 تا 20 درهم
آبجو (نیم لیتر) 40 درهم
کاپوچینو 18.5 درهم
نوشابه 3.5 درهم
آب معدنی 2 درهم

هزینه خورد و خوراک در امارات

هزینه آب و برق در امارات

آب و برق هزینه‌های اضافی هستند که جدا از اجاره ملک محاسبه می‌شوند؛ بنابراین در حساب کردن هزینه زندگی در امارات برای اقامت دبی و شهرهای دیگر باید در نظر گرفته شوند. این هزینه ها برای املاک مسکونی و تجاری متفاوت خواهند بود و در صورت صرفه جویی می توانید آن ها را به طور قابل توجهی کاهش دهید.

صورت‌حساب‌های آب و برق ماهانه شما ممکن است نوسان داشته باشند؛ زیرا در ماه‌های تابستان که سیستم خنک‌کننده روشن است، بیشتر خواهد بود. در حالی که در زمستان که نیازی به سرمایش ندارید، کمتر است.

خدمات آب و برق هزینه
هزینه‌های پایه (برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله) برای آپارتمان 85 متری 600 درهم
هزینه تلفن به ازای 1 دقیقه (بدون طرح یا تخفیف) 0.7 درهم
هزینه اینترنت (60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر، داده نامحدود) 360 درهم

هزینه پوشاک در امارات

اگر نگاهی به میانگین قیمت لباس در امارات بیندازیم و آنها را با برخی از کشورهای دیگر مقایسه کنیم، می‌توان گفت که لباس‌های طراحان این کشور چندان گران نیستند؛ البته نمی‌توان گفت که جزو کشورهای ارزان نیز به شمار می‌رود.

این نکته را هم در نظر بگیرید که هزینه پوشاک به عنوان یکی از موارد مهم در زمان محاسبه هزینه زندگی در امارات، به جایی که از آن خرید می‌کنید نیز بستگی دارد. برای آشنایی بیشتر با قیمت‌های حدودی پوشاک در امارات به جدول زیر توجه کنید.

نوع پوشاک قیمت
شلوار جین 200 درهم
لباس تابستانی زنانه 195 درهم
یک جفت کفش اسپرت (برند معمولی) 335 درهم
یک جفت کفش مردانه (برند معمولی) 375 درهم

هزینه پوشاک در امارات

هزینه ورزش و اوقات فراغت در امارات

عجیب نیست که با توجه به دستمزد بالا در امارات متحده عربی، هزینه فعالیت‌های تفریحی بالا باشد. فعالیت‌های ورزشی و سرگرمی برای کسانی که حداقل حقوق متوسط دارند، مقرون به صرفه است؛ زیرا اجاره زمین تنیس و سالن‌های بدنسازی هم ارزان نیستند.

پس اگر به زندگی و کار در دبی و شهرهای دیگر امارات فکر می‌کنید، بهتر است تا یک شغل پردرآمد داشته باشید تا بتوانید از پس هزینه زندگی در امارات بربیایید و در کنار آن، اوقات فراغت هم داشته باشید. متوسط هزینه‌های مربوط به ورزش و اوقات فراغت را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

نوع فعالیت هزینه
باشگاه بدنسازی (1 ماه) 248 درهم
اجاره زمین تنیس (1 ساعت) 115 درهم
بلیط سینما 45 درهم

هزینه ورزش و اقامت در امارات

هزینه تحصیل در امارات

اگر تحصیل را برای مهاجرت خود به امارات متحده عربی انتخاب کرده‌اید یا به همراه خانواده به این کشور مهاجرت می‌کنید، باید از هزینه تحصیل به عنوان یکی از موارد مهم هزینه زندگی در امارات آشنایی داشته باشید تا با مشکل روبرو نشوید.

هزینه تحصیل در کشور امارات بر اساس نوع مرکز تعیین می‌شود. به همین دلیل این هزینه‌ها را طبق نوع مرکز آموزشی بررسی کرده‌ایم. البته برخی از این شرایط برای محصلانی که دارای ویزای طلایی امارات هستند، فرق می‌کند.

هزینه مدارس دولتی در امارات

کودکان مهاجر مجاز به تحصیل در مدارس دولتی و خصوصی در امارات هستند و باید بدون توجه به نوع مرکز آموزشی انتخابی خود هزینه پرداخت کنند؛ زیرا مدارس دولتی رایگان تنها برای اتباع اماراتی در دسترس هستند و فرزندان مهاجران امکان استفاده از این مراکز را ندارند.

برای مهاجران علاقه‌مند به تحصیل در مدارس دولتی، شهریه سالانه 6000 درهم در سال تعیین شده است. انتخاب مدارس دولتی می‌تواند صرفه‌جویی زیادی را برای کاهش هزینه زندگی در امارات به همراه داشته باشد.

هزینه مدارس خصوصی در امارات

کشور امارات تعداد زیادی مدرسه خصوصی دارد که به تعداد زیادی از دانش‌آموزان اماراتی و خارجی خدمات ارائه می‌دهند. از میان همه شهرهای امارات، دبی تنها شهری است که سقف شهریه سالانه را اجرا کرده و مدارس را از افزایش نرخ‌های غیرمنطقی در هر سال منع کرده است.

به طور متوسط، هزینه‌های مدارس بین‌المللی بین 13630 تا 21400 درهم در سال متغیر هستند. لازم به ذکر است که هزینه‌های مدرسه به موقعیت مکانی مدرسه نیز بستگی دارد و هزینه زندگی در امارات را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

هزینه آموزش عالی در امارات

کشور امارات دارای تعداد زیادی کالج با رشته‌های مختلف است که برای تحصیل دانشجویان اماراتی و دانشجویان خارجی راه‌اندازی شده‌اند. با این حال، دانشگاه‌های دولتی در امارات از زبان عربی به عنوان زبان اصلی برای تدریس استفاده می‌کنند؛ این در حالی است که بیشتر دانشگاه‌های خصوصی با زبان انگلیسی تدریس می‌کنند.

فارغ از دانشگاه، دانشجویان خارج از کشور ملزم به شرکت در کلاس‌های یادگیری و بهبود زبان عربی هستند. هزینه متوسط برای یک مدرک لیسانس یا مدرک تحصیلات تکمیلی به ترتیب 173400 درهم و 54800 تا 82200 درهم خواهد بود. پس در زمان محاسبه هزینه زندگی در امارات، هزینه تحصیل را هم در نظر بگیرید.

نوع مرکز آموزشی هزینه
مدارس دولتی 6000 درهم
مدارس خصوصی 13000 تا 22000 درهم
آموزش عالی (مدرک لیسانس) 173000 تا 20000 درهم
آموزش عالی (مدرک تحصیلات تکمیلی) 50000 تا 100000 درهم

هزینه آموزش عالی در امارات

هزینه خدمات درمانی و بیمه امارات

بخش مهم دیگری که باید برای برآورد هزینه زندگی در امارات در نظر بگیرید، هزینه‌های درمانی است. اداره بهداشت امارات متحده عربی، قوانین جدیدی را اجرا کرده است که به موجب آن همه ساکنان، از جمله مهاجران، باید بیمه پزشکی خصوصی داشته باشند.

این در حالی است که افراد محلی می‌توانند تحت پوشش بیمه دولتی و مهاجران باید تحت پوشش طرح‌های بیمه درمانی خصوصی قرار گیرند که معمولاً از طریق کارفرمایان آنها ارائه می‌شود؛ بنابراین لازم نیست تا هیچ نگرانی بابت درمان، بیمه و… داشته باشید.

از بین هر هفت شهر مهم امارت، دبی به دلیل سیستم مراقبت‌های بهداشتی با استاندارد بالا شناخته شده است. به عنوان یک مهاجر، می‌توانید از امکانات مراقبت‌های بهداشتی دولتی و خصوصی استفاده کنید. در حالی که امکانات عمومی پزشکی دبی برای افراد محلی رایگان است، مهاجران می‌توانند با داشتن کارت سلامت 50 درصد تخفیف دریافت کنند.

 

سوالات متداول

سؤالات متداول

  1. هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهرهای امارات چقدر است؟

حدود 5519 درهم

  1. اصلی‌ترین موارد در برآورد هزینه زندگی در امارات کدام‌اند؟

اجاره ملک، حمل و نقل، خورد و خوراک، پوشاک، خدمات درمانی و تحصیل

  1. چند درصد از هزینه‌های زندگی در کشور امارات به حمل‌ونقل تعلق می‌گیرد؟

حدود 10 درصد

  1. هزینه تحصیل در امارات چقدر است؟

این هزینه به نوع مرکز آموزشی و مقطع تحصیلی بستگی دارد.

  1. آیا داشتن بیمه درمانی برای مهاجران اجباری است؟

بله و این بیمه معمولاً از طرف کارفرما صادر شده و خصوصی است.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

هزینه زندگی در دبی

برای بسیاری از مردم، دبی اولین شهری است که هنگام نام بردن از امارات به ذهنشان می‌رسد؛ به همین دلیل در زمان بررسی هزینه زندگی در امارات به تومان یا دلار باید این شهر را حتماً در نظر گرفت. در واقع کشور امارت شهرت خود را به دلیل وسایل مجلل و سرگرم کننده مختلف به دست آورده است و شهر دبی از مهم‌ترین شهرهای آن در این زمینه است.

علاوه بر این، دبی به عنوان زیباترین شهر امارات به دلیل مکان‌های دیدنی معروف خود از جمله: برج خلیفه، برج العرب و نخل جمیرا، اولین مقصد بسیاری از گردشگران است. همچنین بسیاری از هتل‌های مجلل، فعالیت‌های خانوادگی و مراکز خرید شیک در این شهر وجود دارند که می‌توانید در حین زندگی در دبی از آنها لذت ببرید.

با توجه به این تجملات، هزینه زندگی در دبی به طور قابل توجهی بالاتر از سایر شهرهای امارات است. اگر قصد دارید با خانواده خود به دبی نقل مکان کنید، مدارس یک جنبه مهم هستند و باید در مبحث هزینه زندگی در امارات و دبی مورد توجه قرار بگیرد.

هزینه زندگی در ابوظبی

ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، به عنوان یکی از مناسب‌ترین شهرهای برای اقامت در امارات شناخته می‌شود. این شهر چندین تأسیسات دارد که برای خدمت به ساکنانش تعیین شده‌اند. پس در زمان بررسی هزینه زندگی در امارات این شهر نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

هم مناطق مسکونی مجلل و هم واحدهای مسکونی با قیمت متوسط، چنین تسهیلاتی را برای اطمینان از خدمت رسانی به ساکنانشان فراهم می‌کنند؛ بنابراین بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند به ابوظبی نقل مکان کنند.

وقتی صحبت از هزینه زندگی در ابوظبی با خانواده می‌شود، قیمت‌ها و هزینه‌ها کاملاً به دبی نزدیک است. به خاطر داشته باشید که هزینه زندگی در امارات و ابوظبی برای یک دانشجوی لیسانس می‌تواند کمتر باشد؛ زیرا بیشتر دانشجویان زندگی در خوابگاه را ترجیح می‌دهند که ارزان‌تر است. در غیر این صورت آنها معمولاً به سراغ آپارتمان‌های استودیویی می‌روند که برای دانشجویان گزینه مناسب‌تری هستند.

متوسط قیمت اجاره برای یک آپارتمان استودیویی در ابوظبی 28000 درهم در سال است. پس اگر می‌خواهید هزینه زندگی در امارات را با اجاره این نوع آپارتمان‌ها بدانید، باید همه جوانب و هزینه‌های دیگر را هم در نظر داشته باشید.

هزینه زندگی در ابوظبی

 

هزینه زندگی در شارجه

آیا می‌خواهید از خدمات پیشرفته امارات متحده عربی و در عین حال با هزینه‌های مسکونی مقرون به صرفه لذت ببرید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، شارجه بهترین گزینه برای شما است. شارجه از نظر پرجمعیت‌ترین شهرهای امارات متحده عربی در رتبه سوم قرار دارد.

شارجه به خاطر تاریخ و فرهنگش بسیار مورد تحسین قرار گرفته است. علاوه بر این، شارجه شرایط زندگی عالی را برای ساکنان خود حتی مهاجران خارجی فراهم می‌کند.

که هزینه زندگی در شارجه برای یک خانواده یا افراد مجرد کمتر از هزینه زندگی در امارات و شهرهای گران قیمت آن است. آمارها نشان می‌دهند که زندگی در شارجه در مقایسه با دبی 19.1 درصد ارزان‌تر است؛ بنابراین از بهترین شهرهای امارات برای تحصیل و زندگی محسوب می شود.

هزینه زندگی در رأس‌الخیمه

زندگی در رأس‌الخیمه به خاطر هزینه‌های کم و حفظ سبک زندگی مجلل امارات معروف است. به همین دلیل است که یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین شهرهای امارات و همچنین مقصد مورد علاقه برای مهاجران محسوب می‌شود.

علاوه بر این، این یک شهر ساحلی است؛ بنابراین شما می‌توانید از اقامتگاهی در کنار آب لذت ببرید که به دلیل موقعیت عالی آن، مشرف به خلیج عربی است. پس برای صرفه جویی در هزینه زندگی در امارات می‌توانید این شهر را انتخاب کنید.

هزینه زندگی در راس الخیمه

 

هزینه زندگی در عجمان

در نهایت، هزینه زندگی در عجمان در مقایسه با دبی 49.6 درصد کمتر است که هم قیمت اقلام مختلف و هم قیمت اجاره را شامل می‌شود. به همین دلیل این شهر یکی از گزینه‌های مناسب شما برای کاهش هزینه زندگی در امارات محسوب می‌شود.

مقایسه هزینه زندگی در امارات و کانادا

کانادا و امارات به طور مساوی مهاجران را از سراسر جهان جذب می‌کنند؛ این موضوع به این دلیل است که هر دوی آنها فرصت‌های بسیار خوبی را برای کسانی که به دنبال کسب درآمد بیشتر و پیدا کردن مشاغل بهتر هستند، ارائه می‌دهند.

اما سؤال اینجاست که هزینه زندگی در امارات بیشتر است یا کانادا؟ هزینه زندگی در کانادا 10 درصد گران‌تر از امارات است. در واقع، با توجه به اطلاعات موجود در وب سایت Numbeo، کشور کانادا در بین گران‌ترین کشورها برای زندگی در رتبه 25 جهان قرار دارد.

این امر امارات متحده عربی را به گزینه‌ای بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر برای زندگی و فرصت‌های شغلی تبدیل می‌کند. در نهایت، هزینه زندگی در امارات در ماه بسته به شهر و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد؛ اما صرف نظر از آن، همه می‌توانند قبول کنند که زندگی در این کشور امن، راحت، مجلل و پر از فرصت‌های بی پایان است.

میزان درآمد در امارات متحده عربی

با وجود اینکه حداقل دستمزد در امارات متحده عربی تعریف نشده است، اما استانداردهای صنعتی و مجازات اجباری وجود دارند که اگر قصد مهاجرت به آنجا را دارید، باید از آنها مطلع شوید؛ زیرا علاوه بر آشنایی با میانگین هزینه زندگی در امارات، باید از دستمزدها هم اطلاع داشته باشید.

اگر به دنبال پیدا کردن کار در امارات متحده عربی هستید، خوشحال می‌شوید اگر بشنوید که این کشور بیشتر نیروی کار خود را از خارج از کشور استخدام می‌کند؛ در نتیجه، مهاجران در زمینه‌های مختلف از تدریس گرفته تا پرستاری و کنترل ترافیک هوایی کار می‌کنند.

امارات متحده عربی که خود را به عنوان یک مرکز تجاری بین‌المللی به جهان معرفی می‌کند، کارمندانی را از سراسر جهان، از بنگلادش، مکزیک و کشورهای خاورمیانه گرفته تا ایرلند و کانادا استخدام می‌کند و این یعنی فراهم شدن تعداد زیادی فرصت شغلی برای مهاجران خارجی!

میزان درآمد در امارات

 

مهاجران با درآمد بالا

برای مهاجران پردرآمد، فقدان استانداردهای حقوق می‌تواند به معنای فضای بیشتری برای مذاکره راحت در مورد دستمزد باشد. این مزیت به این دلیل است که کسب‌وکارها می‌دانند که باید پیشنهادی جذاب ارائه دهند تا چنین کارمندانی را متقاعد کنند که کشور خود را ترک کرده و در یک فرهنگ محدودتر زندگی کنند.

بنابراین بسیاری از مهاجران دریافته‌اند که حقوق آنها در امارات به همان اندازه بالا و اغلب بسیار بیشتر از کشورهای خودشان است. به همین دلیل حتی بالا بودن هزینه زندگی در امارات هم نمی‌تواند آن‌ها را از مهاجرت منصرف کند؛ زیرا می‌دانند که دستمزد آن‌ها پاسخگوی هزینه‌ها است.

مهاجران کم درآمد

متأسفانه فقدان حداقل دستمزد برای مهاجران کم درآمد به این معنی است که کارفرمایان شرایط را بدون مقررات تعیین می‌کنند. دولت امارات متحده عربی می‌گوید که کارفرمایان و کارمندان باید در مورد شرایط استخدام به توافق برسند و بیشتر سفارتخانه‌های کشورهایی که کار مهاجر را ارائه می‌دهند، انتظارات حقوقی را برای مشاغل مختلف تعیین می‌کنند.

مهاجران کم درآمد اغلب از آسیای جنوب شرقی یا شبه قاره هند و معمولاً برای مشاغلی مانند: رانندگی، نظافت منزل، کارگران ساختمانی و غیره استخدام می‌شوند. میزان هزینه زندگی در امارات برای این مشاغل بسیار بیشتر از افرادی است که مشاغل پردرآمد دارند و راحت‌تر زندگی می‌کنند.

میانگین حقوق در امارات

هیچ راه دقیقی برای تعیین میانگین حقوق در امارات متحده عربی وجود ندارد و حقوق شما به شغلی که در آن فعالیت دارید، بستگی دارد؛ اما می‌توان گفت که میزان درآمد به تجربه کاری، کارفرما و همچنین پاسپورت شما نیز بستگی دارد.

به خاطر داشته باشید که تعیین دستمزد در امارات اغلب چندین هزینه را در نظر می‌گیرد که شامل هزینه سفر (بلیط هواپیما)، یارانه مسکن، مرخصی با حقوق و مزایای دیگر هستند. دبی رتبه یازدهم را در میان شهرهای برتر جهان از نظر بالاترین حقوق مهاجران در جهان دارد.

میانگین حقوق در امارات متحده عربی را بر اساس بخش‌های مختلف در جدول زیر مشاهده می‌کنید. آشنایی با این ارقام در برآورد هزینه زندگی در امارات به شما کمک شایانی می‌کند.

عنوان شغلی میزان درآمد
امور مالی و حسابداری 10000 تا 130000 درهم
خدمات بانکی و مالی 15000 تا 155500 درهم
حوزه دیجیتال (گرافیست) 10000 تا 90000 درهم
حوزه فناوری (مهندس فناوری اطلاعات) 12000 تا 130000 درهم
حوزه نفت و گاز 32000 تا 48000 درهم

میانگین حقوق در امارات

با افدل گروپ، حساب شده مهاجرت کنید!

اکنون که از متوسط هزینه زندگی در امارات مطلع شدید، حتماً به این نتیجه رسیده‌اید که در زمان کاریابی در امارات باید به نکات زیادی توجه کنید؛ زیرا داشتن یک شغل مناسب با درآمد بالا برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

مشورت با متخصصان حقوقی که در این زمینه فعالیت می‌کنند می‌تواند روند مهاجرت و پیدا کردن شغل مناسب را برای شما راحت‌تر و مطمئن‌تر کند. افدل گروپ با اطلاع از جدیدترین قوانین و شرایط مهاجرتی و کار در امارات می‌تواند بهترین مشاور برای شما باشد.

پس اگر قصد ثبت شرکت در امارات را دارید یا به دنبال بهترین شغل بر اساس تخصص خود هستید، با مشاوران ما تماس بگیرید و از مشاوره‌های تخصصی ما بهره‌مند شوید. کارشناسان ما با سابقه درخشانی که دارند، شما را در رسیدن به اهدافتان یاری می‌دهند.

همچنین شاید بخواهید که با تفاوت سرمایه گذاری در دبی با کشورهای اروپایی یا کشورهای دیگر حاشیه خلیج فارس آشنا شوید؛ در هر صورت می توانید به کارشناسان افدل اعتماد کنید.

سخن آخر

هزینه زندگی در امارات به دلار یا تومان چقدر است و شامل چه مواردی می‌شود؟ در این مقاله سعی داشتیم تا به این سؤالات و موارد دیگری که پیرامون این موضوع مطرح می‌شوند، پاسخ بدهیم. هزینه زندگی در امارات را می‌توان به بخش‌های مختلف تقسیم کرد که در این مقاله به طور مفصل در این باره صحبت کردیم.

در صورتی که با سؤالات بیشتری در این زمینه مواجه شدید یا می‌خواهید به امارات مهاجرت کنید و نمی‌دانید که از کجا باید شروع کنید، با کارشناسان باتجربه ما در افدل گروپ تماس بگیرید. آن‌ها راهکارهای مناسبی را بر اساس شرایط مهاجرتی شما ارائه می‌دهند تا راحت‌تر مهاجرت کنید.

 

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

سؤالات متداول

  1. هزینه زندگی در کدام شهرهای امارات از همه بیشتر است؟

دبی و ابوظبی

  1. آیا هزینه سوخت در امارات زیادی است؟

خیر هزینه سوخت در امارات از میانگین جهانی کمتر است.

  1. هزینه زندگی در شارجه چند درصد از هزینه زندگی دبی ارزان‌تر است؟

تقریباً 19 درصد

  1. هزینه زندگی در امارات بیشتر است یا کانادا؟

هزینه زندگی در کانادا حدود 10 درصد بیشتر از هزینه زندگی امارات است.

  1. میزان درآمد در امارات چقدر است؟

دستمزدها به نوع شغل شما بستگی دارند؛ اما به طور کلی میانگین دستمزد در امارات از بسیاری از کشورها بیشتر است.

سایر مقالات:

شرایط زندگی در دبی برای ایرانیان در 2023 { هزینه- مزایا- معایب}
معرفی 10+ سایت کاریابی در امارات برای ایرانیان- قوانین 2023
شرایط زندگی در امارات برای ایرانیان در 2023 + بررسی 15 مزیت

 

 

17 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *