راهنمای 0 تا100 سفر به دبی در 2024- هزینه+ اقامت+ مشاوره

راهنمای کامل سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی در سال 2023

سفر به دبی در نوروز یا هر زمان دیگری در سال، جذابیت خاصی برای همه مردم در سراسر جهان پیدا کرده است. دبی با معماری سرگیجه‌آور، جزایر مصنوعی و خریدهای لاکچری شناخته می‌شود و هیچ مقصد دیگری در خاورمیانه به پای جاذبه‌های هیجان انگیز آن نمی‌رسد.

اما آیا می‌دانید که بهترین زمان سفر به دبی چه زمانی است و هزینه تقریبی آن چقدر است؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با مهم‌ترین نکات درباره شرایط، هزینه و بهترین جاذبه‌های سفر به شهر دبی آشنا کنیم.

راهنمای سفر به دبی در سال 2023

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

بهترین زمان برای سفر به دبی

بهترین زمان برای سفر به امارات و دبی، ماه‌های دسامبر و فوریه است که آفتاب تمام روز می‌تابد و هوا مطبوع است. دمای هوا در این ماه‌ها به اندازه 24 درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد و این امر باعث می‌شود تا احساس خنکی بیشتری در طول روز داشته باشید.

سفر در روزهای کریسمس و سال نو به دبی می‌تواند هزینه‌بر باشد؛ اما هزینه سفر به امارات از ماه ژانویه کاهش می‌یابد. اگر به دنبال سواحل خلوت‌تر هستید، پاییز یا بهار را برای سفر به دبی هدف بگیرید. هزینه‌ها در فصول گرم سال بسیار پایین‌تر هستند؛ البته دمای هوا در این فصول بالا است و می‌تواند آزاردهنده باشد.

با این حال، هوای دبی در شب‌ خنک است. قیمت‌های سفر به این شهر لوکس در ماه‌های تابستان کاهش چشمگیری پیدا می‌کنند؛ اما دمای شدید به این معنی است که احتمالاً باید تمام روز را در خانه بمانید.

 

ویدیو : سفر به دبی

 

 

پادکست : نکات جالب سفر به دبی

 

 

دریافت ویزای سفر به دبی

وقتی نوبت به درخواست ویزای امارات می‌رسد، شما در یکی از سه دسته زیر قرار می‌گیرید:

  • مسافران معاف از ویزا
  • دریافت ویزا به محض ورود به امارات
  • دریافت ویزا قبل از ورود

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

شما می‌توانید در وب‌سایت دولت امارات با شرایط دریافت ویزای توریستی دبی که یکی از شرایط سفر به دبی است، آشنا شوید. برای مثال، شهروندان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس قبل از سفر به امارات نیازی به ویزا یا مجوز ورود به این کشور ندارند.

شهروندان برخی از کشورها در بدو ورود به امارات واجد شرایط دریافت ویزا هستند. بسته به کشور مورد نظر، این مسافران می‌توانند ویزای توریستی 14 تا 90 روزه، یک بار یا چند بار ورود را دریافت کنند.

قوانین دبی برای ایرانیان به این صورت است که شما قبل از ورود به این کشور باید نسبت به دریافت ویزای خود اقدام کنید.

با این حال، کسانی که قبل از ورود به ویزا نیاز دارند باید قبل از سفر یا مهاجرت به دبی درخواست دریافت ویزا بدهند. مسافران می‌توانند برای این ویزاها از طریق آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها یا خطوط هوایی مستقر در امارات اقدام کنند.

دریافت ویزای سفر به دبی

 

گشت و گذار در دبی

فرقی نمی‌کند که برای سفر یک روزه به دبی برنامه‌ریزی می‌کنید یا می‌خواهید برای مدت طولانی‌تری در این شهر بمانید؛ در هر حال باید با سیستم حمل‌ونقل دبی آشنایی داشته باشید. در زمان سفر به دبی شما می‌توانید جهت گشت و گذار در شهر از وسایل نقلیه عمومی مختلفی استفاده کنید.

گشت و گذار در دبی

متروی دبی

متروی دبی دارای ماشین‌های خودکار و شیکی است که امکان جابه‌جایی شما را در یک وسیله پیشرفته و خنک فراهم می‌کند. خط این مترو حتی رکورد جهانی گینس را برای طولانی‌ترین خط مترو بدون راننده که طول بیش از 32 مایل دارد، شکسته است.

شما می‌توانید در زمان استفاده از مترو از وای‌فای و حتی ماشین‌های مجزا برای زنان و کودکان نیز استفاده کنید. نزدیک به 30 ایستگاه مترو در دبی وجود دارند و مسافت زیادی از مسیر در فضای باز است که از کنار مکان‌های دیدنی مانند برج خلیفه عبور کرده و آن را راهی عالی برای دیدن شهر در زمان سفر به دبی است.

اتوبوس دبی

یکی دیگر از راه‌های مقرون‌به‌صرفه برای تردد و گشت و گذار در شهر دبی، اتوبوس است. دبی بیش از 1500 دستگاه اتوبوس دارد که حدود 87 درصد از مناطق شهری را از جمله 35 خط که به ایستگاه‌های مترو متصل می‌شوند، پوشش می‌دهند.

اتوبوس در دبی

تاکسی دبی

دبی شبکه گسترده‌ای برای تردد تاکسی‌ها در شهر دارد که مسافران را در سراسر شهر جابه‌جا می‌کنند. گرفتن تاکسی در جاذبه‌های محبوب مانند مراکز خرید و سواحل دبی آسان است. این شهر حتی تاکسی‌های مخصوص خانم‌ها و خانواده‌ها را دارد که راننده آن‌ها خانم هستند.

ابرا در دبی

مسافران می‌توانند از این قایق‌های چوبی سنتی که بین منطقه بور و منطقه دیره قرار داشته و بازار طلا، بازار نساجی و بازار ادویه دبی در آنجا واقع شده‌اند، استفاده کنند. هزینه استفاده از این وسیله برای جابه‌جایی در شهر پایین و به صرفه است.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

جاذبه‌های سفر به دبی

سفر به شهر دبی، سفر به شهر تضادهای جذاب است که در آن شور و نشاط یک کلان شهر مدرن و زندگی سنتی بیابانی در هم تنیده شده است. جاذبه‌های این شهر در مقایسه با کلان‌شهرهای دیگر منطقه، بسیار هیجان‌انگیزتر و فوق‌العاده‌تر هستند.

تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های دبی که در زمان سفر باید بشناسید؛ عبارت‌اند از:

  • برج خلیفه
  • آکواریوم دبی
  • دبی مال
  • باغ گل معجزه
  • پارک آبی آکواونچر
  • ساحل بادبادک
  • شهربازی آی ام جی
  • فواره دبی
  • باغ پروانه
  • برج العرب
  • دهکده جهانی (گلوبال ویلیج)
  • و…

جاذبه های سفر به دبی

 

بهترین هتل‌های دبی

هتل‌های دبی چیزی بسیار مسحورکننده هستند و بیشتر آنها مظهری از لوکس بودن این شهر را به نمایش می‌گذارند. از یکی از کلوب‌های ساحلی دبی دیدن کنید تا مهمان‌نوازی استثنایی این شهر را تجربه کنید. برای سفری پرماجراتر، قدرت خود را در موج سواری امتحان یا در یکی از پارک‌های آبی شنا کنید.

یکی از مواردی که در زمان سفر به امارات و دبی باید در نظر داشته باشید، محل اقامت است. دبی دارای تعداد زیادی از هتل‌های لوکس است؛ البته هتل‌های ارزان‌قیمت هم دارد که در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را رزرو کنید و در هزینه سفر به دبی صرفه‌جویی کنید.

بهترین هتل های دبی

 

هتل آرمانی دبی

این هتل مجلل در یکی از معروف‌ترین ساختمان‌های دبی و جهان یعنی برج خلیفه قرار دارد. این هتل 8 طبقه اول و همچنین طبقات 38 و 39 بلندترین برج جهان را در برمی‌گیرد و مناظری باورنکردنی از شهر و خلیج فارس را ارائه می‌دهد.

اتاق‌های این اتاق توسط جورجیو آرمانی طراحی شده‌اند و دارای رنگ‌های پاستلی هستند که پس از یک روز طولانی خرید در دبی مال، آرامش را برای مسافران فراهم می‌کند.

برج العرب

اگر برج خلیفه معروف‌ترین ساختمان دبی باشد، برج العرب در رتبه دوم قرار دارد و در داخل این ساختمان نمادین، بادبانی شناور در وسط خلیج قرار گرفته است؛ همین بادبان این هتل را به یکی از خیره‌کننده‌ترین هتل‌های شهر تبدیل کرده است.

هر اتاق رنگارنگ این هتل دارای امکانات رفاهی و پیشخدمت و همچنین دسترسی به ساحل خصوصی هتل و ورودی پارک آبی وایلد وادی است. به همین دلیل این هتل یکی از بهترین هتل‌ها برای سفر به دبی محسوب می‌شود.

هتل آل ماها دبی

این هتل روبروی تپه‌های شنی شهر قرار دارد و با 42 سوئیت مجزا، به همراه استخرهای خصوصی و مشرف به صحرای دبی، امکان فرار از شلوغی شهر را برای مهمانان فراهم می‌کند. در طول اقامت خود، یک رانندگی در تپه‌های شنی رزرو کنید یا به طبیعت‌گردی در بیابان بروید.

صبح در ایوان برای صرف صبحانه بنشینید و چشمان خود را بپوشانید تا چند غزال در کنار قهوه فرنچ پرس سلام کنید.

هتل آل ماها در دبی

 

هتل آتلانتیس دبی

این هتل و پارک آبی یک زمین بازی فوق‌العاده برای کودکان و بزرگسالان است که اتاق‌هایی با چشم‌انداز رو به خلیج فارس دارند و حتی دارای سوئیت‌هایی زیر آب است که مهمانان می‌توانند کوسه‌ها را از نزدیک ببینند. به همین دلیل این هتل یکی از لاکچری‌ترین اقامتگاه‌ها برای سفر به دبی محسوب می‌شود.

هتل سوفیتل دبی

این هتل روبه‌روی یکی از بهترین تفرجگاه‌های ساحلی و غذاخوری و خرید واقع شده است. همه اتاق‌های مهمان مشرف به دریا بوده و دارای بالکن خصوصی با مبلمان هستند. شما می‌توانید با اقامت در این هتل به ساحل بروید یا در استخر با منظره رو به دریا استراحت کنید و بعد از ظهر آرامی داشته باشید.

هتل بولگاری ریزورت دبی

این تفرجگاه که در یک جزیره قرار دارد، طراحی خود را از مدیترانه الهام گرفته است و یک آفتاب‌گیر به شکل مرجان دارد. این آفتاب‌گیر در اطراف ساختمان پیچیده شده و از پنجره‌های بزرگ آن نور وارد ساختمان و اتاق‌ها می‌شود. همین ویژگی‌ها، این هتل را به یکی از گزینه‌های لاکچری در زمان سفر به دبی تبدیل کرده است.

این هتل دارای قایق‌های تفریحی با استخر و بار در فضای باز است و امکان لذت بردن از هوای تازه و تفریحات مختلف را برای مهمانان فراهم می‌کند. اتاق‌ها از موقعیت مکانی هتل بهره می‌برند و چندین اتاق این هتل مشرف به دریا هستند.

شما می‌توانید آدرس بهترین هتل‌های معرفی شده در دبی را در جدول زیر مشاهده کنید.

نام هتل آدرس
آرمانی دبی، برج خلیفه، بلوار محمد بن راشد یک
برج العرب دبی، خیابان جمیرا
آل ماها دبی، خیابان العین
آتلانتیس دبی، خیابان کرسنت
سوفیتل دبی، جمیرا بیچ رزیدنسز
بولگاری ریزورت دبی، جزیره خلیج جمیرا

هتل بولگاری ریزورت دبی

 

 

سؤالات متداول

  1. آیا سفر به دبی بدون ویزا امکان پذیر است؟

سفر به امارات بدون ویزا تنها برای شهروندان برخی از کشورها امکان پذیر است؛ ایرانیان باید ویزا داشته باشند.

  1. برای سفر به دبی به چه نوع ویزایی نیاز داریم؟

ویزای توریستی

  1. بهترین زمان سفر به امارات و دبی کِی است؟

ماه‌های دسامبر و فوریه

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

چند نکته مهم برای سفر به دبی

زیر تمام زرق و برق‌های دبی و امارات، مذهب و فرهنگ خاصی قرار دارد که بی شباهت به فرهنگ رایج در ایران نیست؛ اما فرهنگ مردم امارات و ایران تفاوت‌هایی با هم دارند. سفر به دبی برای کار یا زندگی در امارات مستلزم آشنایی با فرهنگ مردم بومی و شناخت حساسیت‌های جامعه است. در ادامه تعدادی از موارد مهم در فرهنگ مردم امارات را برای شما توضیح داده‌ایم.

چند نکته مهم برای سفر به دبی

 

از دست چپ خود برای دست دادن استفاده نکنید

هنگامی که در دبی هستید، در زمان استفاده از دستان خود باید مراقب باشید. هرگز نباید از دست چپ خود برای غذا خوردن، احوالپرسی کردن، باز کردن درها و تحویل دادن چیزی مخصوصاً مواد غذایی به کسی استفاده کنید.

می‌پرسید چرا؟ دلیل آن این است که مردم در کشورهایی مانند دبی، هند و غیره در توالت از دست چپ استفاده می‌کنند؛ از این رو روی دشت چپ حساسیت زیادی وجود دارد. با این حال، نوشیدن با دست چپ اشکالی ندارد.

در ملأ عام دشنام ندهید

هنگام سفر به دبی، لازم است تا مراقب زبان و حرکات خود باشید؛ به خصوص در زمان‌هایی که به مراکز مراجعه می‌کنید یا با مردم بومی ارتباط دارید. استفاده از الفاظ مبتذل را فراموش کنید و در سفر به این شهر تمام عبارات عامیانه و ناسزا را برای خود نگه دارید.

همچنین از هرگونه اظهار نظری که توهین به اسلام یا مسلمانان تلقی شود خودداری کنید. در دبی این یک جرم قابل مجازات در نظر گرفته می‌شود و ممکن است شما را پشت میله‌ها بکشاند و قطعاً شما دوست ندارید تعطیلات خود را در زندان بگذرانید!

بدون اجازه عکس نگیرید

یکی از کارهایی که نباید در دبی انجام داد، گرفتن عکس از مردم بدون اجازه است. دبی مکانی زیبا و دیدنی است و ممکن است شما را وسوسه کند که در حین گشت و گذار در شهر عکس بگیرید. با این حال، هنگام عکس گرفتن در دبی باید بسیار محتاط باشید؛ زیرا شما مجاز نیستید بدون رضایت از افراد عکس بگیرید؛ به خصوص اگر زن و کودک باشند.

بدون اجازه عکس گرفته نمیشود در دبی

 

همه داروهایتان را با خود حمل نکنید

امارات یک سیاست بسیار سخت‌گیرانه ضد مواد مخدر دارد؛ به این معنی که یکی از مواردی که نباید در زمان سفر به دبی با خود ببرید، دارو است؛ حتی داروهای ضد اضطراب شما هم مجاز نیستند! فرودگاه‌ها همیشه در حالت آماده‌باش هستند و اگر قانون را زیر پا بگذارید و گرفتار شوید، تا 4 سال زندان خواهید داشت.

اتفاق جالبی نیست که در طول تعطیلات دستگیر شوید؛ بنابراین وب‌سایت رسمی امارات را بررسی کنید تا داروهای مجاز و داروهایی را که نمی‌توان با خود حمل کرد، بشناسید و اگر دارویی هست که باید همراه داشته باشید، از همراه داشتن نسخه آن نیز غافل نشوید.

در حین رانندگی با دستتان حرکات بی‌ادبانه انجام ندهید

اگر در دبی هستید و می‌خواهید هیجان را تجربه کنید، با یک ماشین اسپرت در اطراف شهر رانندگی کنید. مکان‌های زیادی در دبی وجود دارند که می‌توانید برای یک روز ماشین اسپرت کرایه کنید؛ اما باید بسیار مراقب رفتار خود در حین رانندگی باشید.

اگرچه ممکن است از حرکات بی‌ادبانه دست در حین رانندگی برای علامت دادن به راننده دیگر و نشان دادن اینکه از چیزی ناراضی هستید، استفاده کنید؛ اما در زمان سفر به دبی باید بیشتر احتیاط کنید. اگر در حین رانندگی، کسی یا چیزی شما را عصبانی کرد، باید عصبانیت خود را کنترل کنید و از الفاظ رکیک یا حرکات دست نامتعارف استفاده نکنید.

انجام این کار می‌تواند شما را به دردسر بزرگی بیندازد و تعطیلات شما را خراب کند. این موضوع بسیار مهم بوده و یکی از مهم‌ترین کارهایی است که نباید در دبی انجام داد.

اقلام ممنوعه به همراه نداشته باشید

هنگام سفر به دبی و مهاجرت به امارات باید در اقلام همراه خود محتاط باشید؛ زیرا همه اقلام در این کشور مجاز نیستند. برای مثال، شما نباید هیچ محصولی را که ساخت اسرائیل باشد، حمل کنید و باید از حمل بیکن یا هر گونه گوشت خوک کاملاً خودداری کنید.

اقلام ممنوعه به همراه نداشته باشید در سفر به دبی

 

به خانواده سلطنتی در ملأ عام بی احترامی نکنید

اگر برای اولین بار به دبی سفر می‌کنید، ممکن است نظری در مورد فرهنگ، خانواده سلطنتی، قوانین، سیاست، مردم و غیره داشته باشید. این امر طبیعی است؛ اما نباید به طور علنی درباره آنها بحث کنید. در دبی نباید خانواده سلطنتی، سیاست، فرهنگ، قوانین و مذهب را در ملأ عام مسخره و مورد انتقاد قرار دهید یا به آن‌ها توهین کنند.

بازدید از مراکز محبوب توریستی را از دست ندهید

مکان‌های زیبای متعددی در دبی برای دیدن وجود دارند و زمانی که آنجا هستید، در اتاق هتل خود نمانید. بیرون بروید و از برج خلیفه که 2716 فوت ارتفاع دارد و سه برابر برج ایفل در پاریس است، دیدن کنید. اگر ارتفاع شما را نمی‌ترساند، به مرتفع‌ترین سکوی رصد جهان در این برج رفته و هیجان را تجربه کنید.

حتی می‌توانید در رستوران طبقه 122 این برج میان وعده میل کنید و استخر طبقه 76 را که مرتفع‌ترین استخر جهان به حساب می‌آید، ببینید. این گونه می‌توانید از سفر به دبی در عید فطر یا نوروز نهایت استفاده را ببرید.

از نهر دبی دیدن کنید تا از جذابیت‌های تاریخی و ساختمان‌های به سبک قدیمی که منعکس‌کننده معماری عربی این شهر قدیمی هستند، لذت ببرید. شما همچنین می‌توانید از یک قایق چوبی در سراسر شهر یا هنگام غروب آفتاب برای پایان دادن به روز خود لذت ببرید.

همچنین باید از بازارهای مختلف، بازارهای سنتی عربی که طلا، ادویه‌جات، منسوجات، عطر و چیزهای دیگر می‌فروشند، بازدید کنید. سفر به دبی بدون بازدید از سافاری صحرای دبی را فراموش کنید!

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

لباس نامتعارف نپوشید

لباس پوشیدن بر اساس جنسیت در این شهر یک قانون است و مخالفت با آن ممکن است باعث بازداشت توسط پلیس شود. در سال 2008، پلیس حدود 40 گردشگر را به همین دلیل دستگیر کرد.

این یکی از قوانین اصلی دبی برای گردشگران است که باید رعایت کنید؛ هر چند که در سال‌های گذشته این حساسیت کمتر شده؛ اما رعایت این قانون برای زنانی که قصد سفر به دبی را دارند، الزامی است.

لباس نامتعارف نپوشید

 

در ملأ عام مشروب نخورید

دبی مکان مناسبی برای نوشیدن مشروبات الکلی در ملأ عام نیست. مست ماندن و مشروب‌خواری در ملأ عام، هر دو ممنوع هستند و تخلف از آن‌ها شما را به مجازات و زندان می‌کشاند. اطمینان حاصل کنید که برای یک تجربه تعطیلات عالی در دبی از این کار اجتناب کنید.

در جمع نرقصید

رقصیدن در ملأ عام یک امر تحریک‌آمیز در نظر گرفته می‌شود و اگر می‌خواهید از جریمه‌های جدی اجتناب کنید، مطمئن شوید که در کلوپ‌های مجاز یا در چهاردیواری خانه خود می‌رقصید. حتی گوش دادن به موسیقی با صدای بلند در دبی در ملأ عام ممنوع است و در صورت مجرم شناخته شدن می‌تواند مجازات سنگینی را به دنبال داشته باشد.

برای سفر به دبی بیمه درمانی بگیرید

دبی مقصدی آرام و امن با سیستم مراقبت‌های بهداشتی مدرن و پیشرفته است. با این حال، اگر حادثه‌ای رخ دهد و شما در طول سفر خود بیمه پزشکی نداشته باشید، مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند بسیار گران تمام شوند؛ بنابراین در زمان سفر به دبی این موضوع را هم مد نظر داشته باشید.

برای جلوگیری از غافلگیری که می‌تواند چنین سفر ویژه‌ای را خراب کند، توصیه می‌شود از بیمه درمانی امارات متحده عربی استفاده کنی؛ اما قبل از اینکه اقدام به خرید بیمه درمانی مسافرتی کنید، به شما توصیه می‌کنیم که بندهای قرارداد کارت بانکی خود را بررسی کنید تا وقتی هزینه سفر خود را با آنها پرداخت می‌کنید، آیا شامل بیمه می‌شوند یا خیر.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

سفر به دبی را با افدل گروپ تجربه کنید!

اگر قصد سفر به امارات را دارید و مقصد شما دبی است، می‌توانید از طریق مشورت با کارشناسان تیم افدل با تمامی شرایط آن آگاه شوید. مهاجرت به امارات برای زندگی، تحصیل یا کار در دبی دارای شرایط خاصی است که اطلاع از آن‌ها قبل از سفر شما الزامی است.

شما همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اخذ اقامت دبی از طریق سرمایه گذاری در دبی، خرید ملک در دبی یا حتی ثبت شرکت در دبی با ما در تماس باشید. اینستاگرام افدل گروپ یکی از راه‌های ارتباطی بین ما و شماست؛ پس اگر سفر به دبی را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده‌اید، با ما تماس بگیرید.

سفر به دبی با افدل گروپ

 

در آخر

سفر به دبی در سال‌های اخیر به یکی از پرطرفدارترین سفرها در جهان تبدیل شده است. قبل از سفر خود باید اطلاعات کافی را در رابطه با شرایط، قوانین و نکات مهم درباره فرهنگ این شهر کسب کنید. در این مقاله سعی ما بر این بود که این اطلاعات کاربردی و مفید را در اختیار شما قرار دهیم.

افدل گروپ با بهره‌مندی از کارشناسان باتجربه خود می‌تواند در سفر شما به شهر لوکس دبی بسیار کمک کننده باشد. شما می‌توانید مهم‌ترین اطلاعات در زمینه مدارک لازم جهت سفر به دبی، هزینه این سفر و نحوه دریافت ویزای مربوطه را از کارشناسان ما بپرسید.

سؤالات متداول

  1. بهترین جاذبه‌های شهر دبی کدام‌اند؟

برج خلیفه، نهر دبی، صحرای دبی و شهربازی آی ام جی

  1. آیا نوشیدن مشروبات الکلی در دبی ممنوع است؟

بله نوشیدن مشروبات الکلی در ملأ عام ممنوع است و نیاز به مجوز دارد.

  1. آیا حمل دارو در دبی ممنوع است؟

بله حمل داروی غیرمجاز یا بدون نسخه پزشک در دبی ممنوع است.

 

 

سایر مقالات:

6 نوع ویزای امارات برای ایرانیان در 2023- قوانین + شرایط +مشاوره
جاهای دیدنی دبی {مسیریابی+ عکس+ مشخصات} 30 جاذبه گردشگری
پاسپورت دومینیکا- شرایط وقیمت 2023 + تضمین {مشاوره رایگان}

19 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *