راهنمای جامع کار در امارات برای ایرانیان در 2024 + درآمد

شرایط کار در امارات

راهنمای کار در امارات 2024

چرا درخواست برای اقامت و کار در امارات روزبه‌روز در حال افزایش است؟ کشور امارات متحده عربی یکی از ثروتمندترین کشورهای خاورمیانه است که اقتصاد روبه‌رشدی دارد؛ به همین دلیل درخواست برای مهاجرت به امارات و کار در این کشور بخصوص در میان ایرانیان محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دنبال بهترین شغل برای کار در دبی یا شهرهای دیگر امارات می‌گردید، این مقاله مختص شماست. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با مهم‌ترین شرایط کار در امارات متحده عربی و مشاغل مورد نیاز در این کشور آشنا شوید.

راهنمای کار در امارات 2023

 

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

ویدیو : کار در امارات

 

 

پادکست : راهنمای کامل شرایط کار در امارات

 

 

شرایط کار در امارات برای ایرانیان

پایین بودن نرخ بیکاری در امارات متحده عربی و اقتصاد پایدار آن سبب شده‌اند تا ایرانیان زیادی به مهاجرت و زندگی در امارات ترغیب شوند. نکته دیگری که در زمان مهاجرت کاری به امارات باید در نظر بگیرید، ساعات کاری در این کشور است.

زمانی که می‌خواهید نسبت به یافتن کار در امارات اقدام کنید، باید از ساعات کاری شغل موردنظرتان اطلاع داشته باشید. البته در صورتی که نمی‌خواهید ساعات کاری شما به صورت روتین باشد، می‌توانید شغل‌های آزاد را برای فعالیت خود انتخاب کنید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

معمولاً تعداد ساعات کاری شرکت‌ها و ادارات در امارات 9 ساعت است؛ این ساعات کاری از 9 تا 18 یا 8:30 تا 17:30 محاسبه می‌شود.

نکته مهم دیگری که در زمان مهاجرت و دریافت اقامت دبی باید در نظر داشته باشید، اخذ ویزای متناسب با شرایطتان است. انواع مختلفی از ویزاها برای اقامت شما در کشور امارات متحده عربی وجود دارند که می‌توانید بعد از بررسی شرایط خود و مشورت با متخصصان، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی ویزاهای متداول و مهم بر اساس شرایط کار در امارات می‌پردازیم.

شرایط کار برای ایرانیان

هزینه مجوز کار در امارات

هزینه صدور و تمدید مجوز کار بسته به شرکت شما از 250 تا 3450 درهم متغیر است. این طبقه‌بندی میزان انطباق شرکت‌ها با قانون کار در امارات متحده عربی، سیستم حمایت از دستمزد، قطعنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه MoHRE، قوانین مربوط به حقوق کارگران و سیاست ارتقای تنوع فرهنگی و جمعیتی را نشان می‌دهد.

شرکت‌های دارای سابقه تخلف و عدم تعهد در رده C قرار می‌گیرند و شرکت‌های رده بالاتر هم با توجه به فاکتورهای تعیین شده در رده‌های A یا B قرار خواهند گرفت. از این رو مهم‌ترین عامل برای تعیین هزینه مجوز کار در کشور امارات، طبقه‌بندی شرکت‌ها است.

هنگام لغو مجوز کار، مؤسسه یا شرکت باید تصدیق کند که تمام حقوق او را به کارگر پرداخت کرده است و امضای کارگر باید در فرم ابطال مجوز باشد.

ویزای کار امارات

مهاجرت کاری به امارات یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به دبی و شهرهای دیگر این کشور محسوب می‌شود. کشور امارات از افرادی که در حوزه فعالیت خود متخصص هستند، حمایت می‌کند و امکان دریافت ویزای کار در امارات متحده عربی را برای آن‌ها فراهم کرده است.

البته باید توجه داشته باشید که این نوع ویزا به صورت موقت صادر می‌شود و تبدیل آن به ویزای دائمی بسیار دشوار است. نکته بعدی در این رابطه این است که ویزای کار در امارات برای افراد با تخصص‌های مختلف به صورت متفاوت صادر شده و بستگی به میزان تخصص و شرایط آن‌ها دارد.

این نکته را در نظر داشته باشید که برای دریافت ویزای کاری کشور امارات می‌توانید از دو نوع ویزای متداول استفاده کنید. ویزای طلایی و ویزای توریستی از متداول‌ترین ویزاهای این کشور برای کار و سرمایه‌گذاری در امارات محسوب می‌شوند و شما می‌توانید مطابق با شرایط خود یکی را انتخاب کنید.

ویزای کار در امارات

 

ویزای طلایی امارات

اگر به دنبال یک ویزای بلندمدت در امارات هستید، ویزای طلایی بهترین گزینه برای شما است. البته این نوع ویزا به هر کسی تعلق نمی‌گیرد و برای دریافت آن باید تخصص، مهارت و هنر منحصربه‌فردی داشته باشید و جزو یکی از گروه‌های زیر باشید:

  • سرمایه گذاران
  • مدیران اجرایی
  • دانشمندان
  • کارآفرینان
  • ورزشکاران
  • پزشکان
  • دانش‌آموزان ممتاز
  • متخصصان مهندسی و علوم
  • متخصصان خلاق در فرهنگ و هنر

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

این ویزای بلندمدت معمولاً به صورت 5 یا 10ساله صادر می‌شود و دارای مزایای انحصاری زیادی برای مهاجرانی که قصد اخذ اقامت امارات را دارند، است. برای دریافت ویزای طلایی کار در امارات لازم است تا شرایط مربوط به تخصص، دانش یا مهارت خود را به طور کامل داشته باشید تا بتوانید این نوع ویزا را دریافت کنید.

در صورتی که موفق به دریافت ویزای طلایی امارات شوید، می‌توانید از مزایای انحصاری آن استفاده کنید؛ از جمله:

  • به اسپانسر نیازی نیست.
  • اقامت آن به صورت بلندمدت است.
  • هزینه‌های مربوط به آن مقرون‌به‌صرفه است.
  • امکان اسپانسری خانواده وجود دارد.
  • امکان بهره‌مندی اعضای خانواده از مزایای این ویزا حتی بعد از فوت فرد نیز وجود دارد.
  • امکان تمدید این نوع ویزا وجود دارد.
  • و…

ویزای طلایی امارات

 

ویزای توریستی امارات

اگر شرایط دریافت ویزای طلایی امارات را ندارید، می‌توانید از طریق ویزای توریستی جهت کار در امارات اقدام کنید. این نوع ویزا جزو انواع ویزاهای کاری امارات نیست؛ اما می‌توانید از طریق آن نسبت به پیدا کردن کارفرما و شغل مورد نظر خود اقدام کنید.

شما با ویزای توریستی می‌توانید علاوه بر لذت بردن از مراکز تفریحی و گردشگری امارات، یک مؤسسه کاریابی در امارات را پیدا کرده و شغل مورد نظر خود را انتخاب کنید. ویزای توریستی امارات برای مسافرانی صادر می‌شود که از طریق تور به این کشور سفر می‌کنند.

مدت زمان صدور ویزای توریستی امارات بر اساس شرایط فرد متقاضی از 15 روز تا 3 ماه متغیر است. همچنین این ویزا می‌تواند تنها برای یک بار صادر شود یا چند بار هم تمدید گردد. این ویزا برای زندگی در دبی یا سایر شهرهای امارات تا زمان پیدا کردن شغل مورد نظرتان مناسب است.

 

توجه داشته باشید که امکان کار در امارات با ویزای توریستی برای هر شغلی قانونی نیست و شما باید بعد از پیدا کردن شغل موردنظرتان نسبت به دریافت ویزای اختصاصی اقدام کنید.

 

ویزای توریستی امارات

 

سؤالات متداول

  1. ساعات کاری در امارات چقدر است؟

معمولاً 9 ساعت

  1. متداول‌ترین ویزاها برای شروع کار در امارات کدام‌اند؟

ویزای توریستی و ویزای طلایی

  1. آیا کار با ویزای توریستی امارات امکان ‌پذیر است؟

خیر بهتر است تا بعد از پیدا کردن کار در کشور امارات نسبت به دریافت ویزای کاری امارات اقدام کنید.

  1. کدام ویزا امکان اقامت بلندمدت امارات را فراهم می‌کند؟

ویزای طلایی

  1. آیا امکان تمدید ویزای طلایی وجود دارد؟

بله و این تمدید به شرایط فرد متقاضی بستگی دارد.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

کاریابی در شهرهای مختلف امارات

پویا بودن اقتصاد امارات متحده عربی سبب شده تا فرصت‌های متعددی برای سرمایه‌گذاری در دبی و شهرهای دیگر این کشور در اختیار مهاجران قرار بگیرند. انتخاب شهر مناسب برای آغاز کار در کشور امارات نیز از اهمیت زیادی برخوردار است؛ به همین دلیل در ادامه به بررسی محبوب‌ترین شهرهای امارات برای مهاجرت و کار می‌پردازیم.

کاریابی در شهرهای مختلف امارات

محبوب‌ترین شهرها برای مهاجرت و کار در امارات عبارت‌اند از:

  • ابوظبی
  • دبی
  • شارجه
  • رأس الخیمه

کاریابی در ابوظبی

کار در پایتخت هر کشور دارای مزایای خاص خود است؛ زیرا همواره شرایط کار در پایتخت کشورها نسبت به شهرهای دیگر بهتر است. ابوظبی که به عنوان یکی از گران‌ترین شهرهای جهان نیز شناخته می‌شود، نرخ بیکاری بسیار پایین دارد؛ بنابراین کار در ابوظبی گزینه بسیار مناسبی برای مهاجران خارجی است که دانش یا مهارت خاصی دارند و جویای کار در امارات هستند.

کاریابی در دبی

اگرچه دبی پایتخت امارات نیست؛ اما مهم‌ترین شهر امارات متحده عربی محسوب می‌شود. بسیاری از مهاجران برای مهاجرت به کشور امارات، شهر دبی را انتخاب می‌کنند؛ زیرا این شهر قطب اقتصادی و گردشگری امارات بوده و توجه سرمایه‌گذاران و نخبگان زیادی را به خود جلب کرده است.

برای مثال، ثبت شرکت در دبی یکی از بهترین روش‌های مهاجرت و کار در امارات است و در بین ایرانیان طرف‌داران زیادی دارد؛ زیرا یک روش مطمئن، راحت و کم‌هزینه‌تر است.

کاریابی در دبی

 

کاریابی در شارجه

شارجه یکی دیگر از شهرهای محبوب برای مهاجرت کاری به امارات است. هزینه‌های زندگی در این شهر نسبت به شهرهای دبی و ابوظبی کمتر است و از طرف دیگر اقتصاد پایدار و با مالیات کم دارد؛ بنابراین می‌تواند گزینه مناسبی برای کار در کشور امارات باشد.

کاریابی در رأس‌الخیمه

در صورتی که به مهاجرت کاری امارات فکر می‌کنید، رأس‌الخیمه هم می‌تواند یکی از شهرهای مناسب برای شما باشد. این شهر هم مانند شارجه، هزینه‌های زندگی کمتری نسبت به شهرهای بزرگی چون ابوظبی و دبی دارد و به همین دلیل مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار گرفته است.

کار در امارات با جای خواب

سکونت رایگان از دغدغه‌های بسیاری از مهاجران خارجی محسوب می‌شود. این مزیت برای آن دسته از مهاجرانی که به تنهایی و بدون خانواده مهاجرت می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است. برخی از کارفرماها امکان کار در امارات با جای خواب رایگان را برای کارکنان خود فراهم می‌کنند.

این مزیت می‌تواند صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌های مهاجران داشته باشد. بعضی از کارفرماها حتی هزینه مواد غذایی و رفت‌وآمد کارکنان خود را نیز متقبل می‌شوند؛ این امر در نوع خود یک مزیت ایده‌آل محسوب می‌شود. البته باید از حقوق مشاغل در دبی هم مطلع باشید تا بتوانید به درستی تصمیم بگیرید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

مشاغل مورد نیاز در امارات

در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید و تخصص دارید، می‌توانید شانس خود را برای دریافت اقامت و کار در کشور امارات امتحان کنید. البته باید توجه داشت که برخی از حوزه‌های کاری در امارات به نیروی کار بیشتری نیاز دارند و امکان جذب نیروی کار در آن‌ها بیشتر است؛ بنابراین اگر در این حوزه‌ها تخصص کافی را داشته باشید، سریع‌تر جذب می‌شوید.

توجه به این نکته که راه اندازی کسب و کار در دبی می تواند بسیار پرسود و در عین حال پرریسک باشد، ضرورت دریافت مشاوره تخصصی را بیش از پیش نمایان می کند؛ بنابراین در همان مراحل اولیه پیدا کردن کار یا راه اندازی کسب و کارتان از مشاوره تخصصی کسب و کار غافل نشوید!

تعدادی از محبوب‌ترین حوزه‌های کاری در امارات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • گردشگری
  • حمل و نقل
  • پالایش نفت و پتروشیمی
  • مخابرات
  • پزشکی

لیستی از مشاغل مورد نیاز و پرطرف‌دار در امارات متحده عربی را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

کار دندانپزشکی در امارات کار مامایی در امارات
کار پرستاری در امارات کار حسابداری در امارات
کار برنامه نویسی در امارات کار معماری در امارات
کار ام دی اف در امارات کار جوشکاری در امارات
کار در امارات برای پزشکان کار در شرکت نفت امارات
کار مهندسی در امارات کارگری در امارات
کار خدماتی در امارات کار داروسازی در امارات

مشاغل مورد نیاز در امارات

اطلاع از شرایط کار در امارات با افدل گروپ

آشنایی با شرایط و قوانین مهاجرت کاری به امارات می‌تواند در گرفتن بهترین تصمیم به شما کمک کند. با توجه به تغییر شرایط و قوانین کار در امارات به طور مداوم، لازم است تا از مشاوره متخصصان استفاده کرده و بهترین کسب و کار را مطابق با هدف و تخصص خود انتخاب کنید.

افدل گروپ با بهره‌مندی از مشاوران باتجربه و سابقه درخشان خود در زمینه مهاجرت کاری به کشور امارات می‌تواند شما را راهنمایی کند. پس اگر قصد ثبت شرکت در امارات و فعالیت در حوزه تخصصی خود را دارید، می‌توانید روی مشاوره متخصصان ما حساب کنید.

برای اطلاع از جدیدترین قوانین و شرایط مهاجرت به امارات و کار در این کشور با ما در تماس باشید. ما از ابتدا تا انتهای ثبت درخواست، دریافت ویزا، اخذ اقامت و شروع فعالیت کاری در امارات همراه شما هستیم. همچنین در صورتی که به پاسپورت دومینیکا برای سفرهای کاری یا تفریحی خود نیاز دارید، افدل بهترین انتخاب است.

سخن آخر

چگونه در امارات کار پیدا کنیم؟ ما در این مقاله به بررسی نکات مهم در رابطه با شرایط کار در امارات پرداختیم و انواع ویزا و مشاغل مورد نیاز در این کشور را به شما معرفی کردیم. شما باید از مرحله اول، انتخاب خود را بر مبنای میزان تخصص و هدف خود قرار دهید.

البته مشورت با افراد متخصص می‌تواند در تصمیم‌گیری درست شما را یاری کند؛ بنابراین توصیه می‌شود تا از راهنمایی و مشاوره‌های کارشناسان ما در افدل گروپ استفاده کنید.

شرایط کار در امارات با تیم افدل

 

 

سؤالات متداول

  1. محبوب‌ترین شهرهای امارات برای کار کدام‌اند؟

دبی و ابوظبی

  1. آیا امکان کار در امارات با جای خواب رایگان وجود دارد؟

بله برخی از کارفرماها هزینه سکونت یا حتی رفت‌وآمد و مواد غذایی کارکنان خود را پرداخت می‌کنند.

  1. جذب نیروی کار امارات بیشتر در چه حوزه‌هایی است؟

گردشگری، حمل و نقل، پالایش نفت و پتروشیمی، مخابرات و پزشکی

  1. آیا برای اخذ ویزای طلایی امارات به اسپانسر نیاز دارم؟

خیر نیازی به اسپانسر نیست.

  1. ویزای توریستی معمولاً چند روزه صادر می‌شود؟

بستگی به شرایط شما دارد و معمولاً این ویزا از 15 روز تا 3 ماه صادر می‌شود.

 

سایر مقالات:

بهترین روش اقامت امارات برای ایرانیان در 2023+ مشاوره رایگان
اقامت دبی برای ایرانیان ( 6 روش جذاب در 2023 ) + مشاوره رایگان
شرایط کار در دبی برای ایرانیان در 2023- قوانین جدید + درآمد

 

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *