اقامت آمریکا از طریق خرید ملک- جدیدترین شرایط 2024 برای اخذاقامت

اقامت آمریکا از طریق خرید ملک

اقامت آمریکا از طریق خرید ملک؛ چرا و چگونه؟

آیا می‌دانستید که اخذ اقامت آمریکا از طریق خرید ملک یکی از محبوب‌ترین مسیرهای رسیدن به شهروندی این کشور است؟ اگر به دنبال گرفتن پاسپورت دوم هستید، خرید یک آپارتمان یا خانه ویلایی در یک مورد تأیید دولت، یکی از بهترین راه‌ها محسوب می‌شود.

تنها کافی است تا از شرایط اقامت در آمریکا برای ایرانیان اطلاع داشته و بدانید که چگونه می‌توانید از طریق خرید ملک به اقامت کشور آمریکا برسید. پس ما را همراهی کنید تا این شرایط را بررسی کنیم و به شما بگوییم که با اقامت آمریکا به کدام کشورها میتوان سفر کرد!

اقامت آمریکا از طریق خرید ملک؛ چرا و چگونه؟

آیا خارجی‌ها می‌توانند در آمریکا ملک بخرند؟

تقریباً شهروندان هر کشوری قادر به خرید ملک در ایالات متحده هستند. در سال‌های اخیر، بسیاری از متقاضیان ویزای EB-5 (ویزای سرمایه گذاری) بخش املاک را انتخاب کرده‌اند. اگرچه این روش یک گزینه مناسب برای مهاجرت است؛ اما باید در خرید ملک به موارد مالیاتی این کشور توجه کنید.

خارجی‌ها مشمول مالیات 30 درصدی بر درآمد ناخالص دارایی خود در ایالات متحده هستند. با این حال، شما می‌توانید به جای آن از مالیات 30 درصدی بر درآمد خالص خود بهره‌مند شوید؛ پس برای اقامت آمریکا از طریق خرید ملک باید اطلاعات بیشتری درباره مالیات در این کشور کسب کنید.

همچنین می‌توانید این کار را با کسر بخش 871 (d) انجام دهید که به شما اجازه می‌دهد تا هزینه‌های واجد شرایط بودن را برای یک تجارت املاک و مستغلات که برای ایجاد درآمد در ایالات متحده استفاده می‌شود، کسر کنید.

گزینه‌های متعددی جهت دریافت وام مسکن برای متقاضیان بدون سابقه اعتباری در ایالات متحده وجود دارند که اساساً نیازی به ایجاد اعتبار جدید ندارید و وام دهنده شما را فقط بر اساس جریان‌های درآمد فعلی شما از جمله مشاغل خارجی شما ارزیابی می‌کند.

ویزای سرمایه گذاری آمریکا

اگر تا به حال نام ویزای را نشنیده‌اید، باید بدانید که این ویزا همان راهی است که شما را به گرین کارت آمریکا می‌رساند و یکی از روش‌های رسیدن به آن، سرمایه گذاری در آمریکا با خرید ملک است. وکلای ما در افدل به شما کمک می‌کنند تا جدیدترین اطلاعات را درباره این ویزا کسب کنید.

به طور کلی ویزای سرمایه‌گذاری برای اخذ اقامت آمریکا از طریق خرید ملک، مزایای زیر را به دنبال دارد:

·       به شما گرین کارت می‌دهد.

·       شما می‌توانید با دریافت این ویزا به اقامت آمریکا به همراه کار دست یابید.

ویزای سرمایه گذاری آمریکا

شرایط اخذ اقامت آمریکا از طریق خرید ملک

مسیر سرمایه‌گذاری در آمریکا از طریق خرید ملک دو برنامه دارد؛ برنامه اصلی این است که شما نقش فعالی در عملیات سرمایه‌گذاری خود دارید. برنامه دوم برای اقامت آمریکا از طریق خرید ملک هم به صورت مراکز منطقه‌ای تعریف شده است.

مراکز منطقه‌ای، سازمان‌های مورد تأیید USCIS (سازمان شهروندی و مهاجرتی آمریکا) هستند که شما می‌توانید سرمایه خود را به عنوان شریک و مالک جزئی سرمایه‌گذاری کنید.

جهت واجد شرایط بودن برای هر یک از این دو نوع برنامه، به مبلغ سرمایه گذاری EB-5 1.05 میلیون دلار در یک شرکت تجاری ایالات متحده یا 800000 دلار در صورتی که کسب و کار در منطقه تعیین شده هدف (TEA) واقع شده باشد، نیاز دارید. سرمایه گذاری شما باید حداقل 10 شغل در ایالات متحده ایجاد کند.

دریافت گرین کارت از طریق سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات با استفاده از برنامه EB-5 به دو صورت انجام می‌شود. برای انتخاب روش مناسب شرایط خود بهتر است با کارشناسان ما مشورت کنید تا بهترین راهکار را بر اساس شرایط جدید اقامت آمریکا به شما پیشنهاد بدهیم.

1. سرمایه‌گذاری در یک مرکز منطقه‌ای EB-5

بسیاری از مراکز منطقه‌ای تأیید شده EB-5 با املاک و مستغلات سروکار دارند و همیشه مشتاق حضور سرمایه‌گذاران خارجی هستند. مجریان برنامه‌ها تمام کارهای اساسی مانند بررسی زمین پیشنهادی برای ساخت و ساز، استحقاق زمین، اسناد توسعه و نظارت بر روند ساخت و ساز را انجام خواهند داد.

 

اگر این مسیر را انتخاب کنید، مالکیت جزئی پروژه به شما اعطا می‌شود و فرصت مشارکت در جریان نقدی و تقسیم سود کسب و کار را خواهید داشت.

 

برخی از املاک پرسودی که این مراکز در آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ عبارت‌اند از: توسعه هتل‌های تفریحی، مسکن دانشجویی، رستوران‌ها، خانه سالمندان و مراکز خرید. انتخاب هر یک از این املاک، شما را به اقامت آمریکا از طریق خرید ملک می‌ر‌ساند.

سرمایه‌گذاری در یک مرکز منطقه‌ای EB-5

2. خرید ملک برای راه‌اندازی EB-5 Enterprise

اگر می‌خواهید نقش فعالی در اجرای سرمایه‌گذاری EB-5 داشته باشید، راه دیگری که می‌توانید انتخاب کنید، مالکیت املاکی است که کسب و کار شما در آن فعالیت می‌کند. البته انتخاب این روش به درک درستی از قوانین خرید ملک در آمریکا نیاز دارد و باید با مشورت وکلای باتجربه انجام شود.

از آنجایی که شرط ایجاد 10 شغل تمام وقت برای کارگران ایالات متحده باید برآورده شود، بهترین روش برای شما خرید یک ساختمان برای راه‌اندازی یک شرکت جدید یا سرمایه‌گذاری در یک تجارت موجود است.

این روش می‌تواند به شما کمک کند تا دو الزام را به طور همزمان برآورده کنید؛ زیرا هم می‌توانید از سرمایه‌گذاری برای خرید ساختمان استفاده کنید و قسمت باقی مانده سرمایه را برای برآورده کردن سایر الزامات تجاری برنامه EB-5 کنار بگذارید.

نحوه اخذ اقامت آمریکا از طریق خرید ملک

فرایند دریافت گرین کارت سرمایه‌گذار شامل چند مرحله است که قبل از دریافت باید به درستی دنبال شوند و موفقیت شما در دریافت آن منوط به طی کردن همه این مراحل است. نحوه اقامت آمریکا با خرید ملک را به ترتیب مراحل زیر انجام دهید.

قبل از شروع فرایند اقامت آمریکا از طریق خرید ملک، یک مشاوره را با وکلای مهاجرتی باتجربه ما رزرو کنید. وکلای افدل، شما را از ابتدا تا انتهای فرایند درخواست راهنمایی و در انتخاب کسب‌وکار املاک و مستغلات مناسب که به بهترین وجه با نیازها و موقعیت شما مطابقت دارد، به شما کمک می‌کنند.

شما با وکیل خود برای تکمیل بقیه مراحل درخواست همکاری خواهید کرد که عبارت‌اند از:

·       پیدا کردن یک پروژه املاک و مستغلات مورد تأیید برای سرمایه گذاری

·       تدوین طرح کسب‌وکار شما با رعایت تمتمی الزامات برنامه سرمایه‌گذاری

·       تهیه مدارک لازم برای اقامت آمریکا

·       سرمایه گذاری 800000 دلار یا 1.05 میلیون دلار در پروژه

·       تکمیل فرم I-526

اگر درخواست I-526 شما تأیید شود، یک کارت دائمی مشروط برای شما صادر خواهد شد که 2 سال اعتبار دارد. انتظار می‌رود که شما سرمایه خود را سرمایه‌گذاری کرده و در طی دو سال 10 شغل جدید در ایالات متحده ایجاد کنید.

پس از آن دوره، شما واجد شرایط ارسال یک I-829 برای حذف شرایط وضعیت خود و دریافت گرین کارت بدون قید و شرط خواهید بود که هر بار 10 سال اعتبار دارد. از این رو اقامت آمریکا از طریق خرید ملک و سرمایه‌گذاری محقق خواهد شد.

نحوه اخذ اقامت آمریکا از طریق خرید ملک

هزینه اخذ اقامت آمریکا با خرید ملک

هزینه پردازش گرین کارت از طریق خرید ملک در آمریکا بسته به نوع سرمایه‌گذاری و موقعیت مکانی مورد نظر شما متفاوت است؛ بنابراین در زمان دریافت مشاوره تخصصی ما، تمامی فاکتورهای مؤثر در تعیین هزینه اقامت آمریکا از طریق خرید ملک بررسی خواهند شد.

با این حال، موارد ذکر شده در جدول زیر برخی از هزینه‌هایی هستند که باید برای پرداخت آن‌ها آماده باشید.

مبلغ سرمایه‌گذاری اولیه

800000 یا 1.05 میلیون دلار

هزینه درخواست I-829

3675 دلار

هزینه I-485 (درخواست ثبت اقامت دائم)

1140 دلار

هزینه بیومتریک USCIS

85 دلار

هزینه درخواست حذف I-829

3750 دلار

هزینه سرمایه‌گذاری در یک مرکز منطقه‌ای

30000 الی 60000 دلار

 

درخواست حذف I-829 بخشی از فرایند اولیه نیست؛ اما پس از انقضای گرین کارت مشروط شما 2 سال پس از صدور انجام خواهد شد. این مرحله، فرایندی است که منجر به صدور وضعیت اقامت دائم بدون قید و شرط می‌شود که پس از 10 سال قابل تمدید است.

همچنین باید هزینه وکیل مهاجرتی را در هنگام محاسبه هزینه‌های سرمایه‌گذاری خود در نظر بگیرید. هیچ هزینه ثابتی برای این کار وجود ندارد؛ زیرا هزینه وکلا از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است. ما برای اقامت آمریکا از طریق خرید ملک، مناسب‌ترین نرخ‌ها را تعیین کرده‌ایم.

هزینه اخذ اقامت آمریکا با خرید ملک

چگونه وکلای مهاجرتی افدل به شما کمک می‌کنند؟

ما در افدل گروپ به شما کمک می‌کنیم تا گرین کارت خود را از طریق سرمایه‌گذاری در بخش املاک و مستغلات بگیرید و همچنین به شما اطمینان می‌دهیم که سرمایه شما به درستی برای سودآوری بالا سرمایه‌گذاری شده است و دریافت اقامت آمریکا از طریق خرید ملک را تسهیل می‌کنیم.

وکلای مهاجرتی تیم ما به تعدادی از سرمایه‌گذاران خارجی کمک کرده‌اند تا گرین کارت خود را دریافت کنند؛ بنابراین لازم نیست تا نگران باشید و انتخاب مسیر درست و موفقیت‌آمیز سرمایه‌گذاری خود را به ما بسپارید.

در انتها

دریافت اقامت آمریکا از طریق خرید ملک باید با توجه به شرایط تعیین شده از سوی سازمان شهروندی و مهاجرتی آمریکا انجام شود. داشتن حداقل سرمایه، ایجاد حداقل 10 شغل برای آمریکایی‌ها و… از شروط مهمی هستند که برای دریافت گرین کارت نیاز دارید.

تکمیل فرم‌های مربوطه و پرداخت هزینه‌های ضروری هم از مراحل دیگر دریافت اقامت شما محسوب می‌شوند که این مراحل باید با دقت و به کمک وکلای مهاجرتی باتجربه طی شوند.

سؤالات متداول

1. آیا با ویزای سرمایه گذاری آمریکا می‌توان کار کرد؟

بله بعد از دریافت گرین کارت می‌توانید در آمریکا کار کنید.

2. گرین کارت آمریکا برای سرمایه گذاری چند سال اعتبار دارد؟

10 سال

3. حداقل سرمایه برای اقامت آمریکا از طریق خرید ملک چقدر است؟

800000 یا 1.05 میلیون دلار

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *