ویزای جاب آفر استرالیا- 4نوع ویزای جاب آفر که باید بشناسید!

ویزای جاب آفر استرالیا (ویزای اسپانسر شغلی)

آیا تمایل به اخذ ویزای جاب آفر استرالیا دارید یا از یک کارفرمای استرالیایی پیشنهاد کاری یا جاب آفر دریافت کرده‌اید؟ استرالیا جزو آن دسته از کشورهایی است که در حوزه‌ها و صنایع مختلفی نیروهای کار ماهر و متخصص در سراسر جهان جذب می‌کند.

 اگر شما هم به دنبال اطلاعات بیشتری درباره ویزای خوداشتغالی استرالیا و مشتاق مهاجرت به استرالیا از طریق کار هستید، خواندن مقاله ویزای جاب آفر استرالیا می‌تواند کمک زیادی به شما در این زمینه بکند.

ویزای جاب آفر استرالیا

جاب آفر چیست؟

جاب آفر (Job Offer) یا به‌اصطلاح همان پیشنهاد شغلی به پیشنهادی که از جانب کارفرما به کارمند داده شود، جاب آفر گفته می‌شود. شرکت‌ها و کارفرماهای مختلفی با بررسی‌های رزومه افراد در صورت لزوم برای آن‌ها جاب آفر یا پیشنهاد کاری می‌فرستند و افراد هم می‌توانند بر اساس شرایط خود پیشنهاد کاری این شرکت‌ها را رد یا قبول کنند.

اصلی‌ترین و مهم‌ترین لازمه سفر کاری به کشورهای مختلف دنیا بخصوص استرالیا اخذ جاب آفر از شرکت‌های معتبر این کشور است؛ چراکه با دریافت جاب آفر خیلی راحت می‌توانید ویزای کار استرالیا را گرفته و با خیالی آسوده مهاجرت کنید.

انواع ویزای جاب آفر استرالیا

کشور گسترش‌یافته استرالیا سال‌های زیادی است که به‌عنوان مقصدی پرطرف‌دار برای مهاجرت شناخته می‌شود. موارد مهمی مانند کمبود نیروی کار حرفه‌ای، فرصت‌های شغلی زیاد و رشد جمعیت پیر یا سالخورده دولت استرالیا را وادار کرد تا زمینه‌های ورودِ متخصصان خارجی را فراهم کند.

 به همین دلیل با معرفی انواع ویزای اسپانسر شغلی استرالیا فرصتی مناسب و خوب برای درخواست‌کنندگان اخذ این ویزا فراهم شد. برای گرفتن این ویزا متقاضی باید از یک کارفرمای استرالیایی پیشنهاد شغلی داشته باشد. جاب آفر استرالیا در انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شود که قصد داریم به معرفی هریک بپردازیم.

ویزای ساب کلاس ۴۹۴

این ویزای جاب آفر استرالیا یک ویزای منطقه‌ای است که تحت پشتیبانی کارفرمای متخصص قرار دارد. در ویزای استرالیا نوع ساب کلاس ۴۹۴ کارفرمایان مناطق چنانچه نتوانند نیروی کارگر متخصص بومی موردنظر را بیابند، می‌توانند با حمایت مالی از افراد ماهر خارجی کمبود نیروی خود را تأمین کنند.

 اعتبار این ویزا ۵ساله بوده و دارندگان آن می‌توانند پس از گذشت ۳ سال از زمان دریافت ویزا برای گرفتن اقامت دائم اقدام کنند. هزینه گرفتن ویزای ساب کلاس ۴۹۴ حدود ۴۱۱۵ دلار استرالیا است. از جمله شرایط دریافت ویزای ۴۹۴ به شرح موارد گفته شده زیر هستند:

  • کسب پیشنهاد شغلی از صاحب‌کار تأیید شده
  • داشتن حداقل ۳ سال سابقه کاری مرتبط بامهارت تقاضا شده
  • داشتن حداکثر سن ۴۵ سال (ممکن است در قرارداد، حداکثر سن تغییر کند.)
  • برخورداری از حداقل استانداردهای حرفه زبان انگلیسی (در برخی موارد احتمال دارد مهارت زبان انگلیسی برای کارفرما مهم نباشد.)

ویزای ساب کلاس ۴۹۴

ویزای ساب کلاس ۴۸۲

دیگر مورد مربوط به ویزای جاب آفر استرالیا، ساب کلاس ۴۸۲ که ویزایی موقت بوده و به کارفرمای استرالیایی این امکان را می‌دهد تا از یک کارگر خارجی ماهر و متخصص پشتیبانی کند. هزینه اخذ ویزای ساب کلاس ۴۸۲ مابین ۱۲۹۰ تا ۲۶۹۰ دلار استرالیا بسته به نوع کوتاه‌مدت و بلندمدت آن است‌.

 زمانی که کارفرمایی نتواند کارگر بومی حرفه‌ای و کارشناسی استرالیایی (شهروند استرالیا یا دارای اقامت این کشور) را پیدا کند با ارائه‌دادن پیشنهاد شغلی به کارگران بین‌المللی مشمول شرایط به‌صورت موقت، کمبود نیروی کاری زبردست و موردنیاز خود را برطرف می‌کند.

 شرایط به‌دست‌آوردن ویزای ۴۸۲ عبارت‌اند از:

  • داشتن حداقل ۲ سال تجربه کاری مرتبط با شغل موردنظر
  • دریافت پیشنهاد شغل از جانب کارفرمای قبول شده
  • مواجه‌شدن صاحب‌کار با کمبود نیروی کاردان و داشتن مهارت لازم کارگر خارجی
  • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی (در صورت نیاز)

ویزای ساب کلاس ۱۸۷

نمونه دیگر ویزای جاب آفر استرالیا، ساب کلاس ۱۸۷ است که به‌عنوان ویزای منطقه‌ای مهاجرتی هم شناخته می‌شود‌. کارفرمایان استرالیایی به کمک این ویزا از کارگران خارجی حرفه‌ای برای جبران کمبود نیروی متخصص داخلی خود استفاده می‌کنند.

 نیروهای بین‌المللی فقط در مناطق مشخص شده‌اند که تعداد کارگران بومی کم است، کار و زندگی می‌کنند. دو جریان یکی ورود موقت و دیگری ورود مستقیم برای این ویزا تعریف شده است. در جریان ورود مستقیم و افراد واجد شرایط از امتیازات زیر بهره‌مند می‌شوند:

  • گرفتن اقامت دائم استرالیا
  • اخذ مجوز دائمی کار و تحصیل در استرالیا
  • پشتیبانی از خانواده برای مهاجرت به استرالیا
  • کسب شهروندی استرالیا (در صورت داشتن شرایط لازم)

اکنون به مهم‌ترین شرایط گرفتن ویزای جاب آفر استرالیا ساب کلاس ۱۸۷ اشاره می‌کنیم:

  • پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای مناطق تأیید شده دولت استرالیا دریافت شود. در واقع پیشنهاد شغلی کشور استرالیا در زمینه تخصصی نیروی کار خارجی بوده و منطقه‌ای که قرار است در آن کار کند با کمبود نیروی ماهر داخلی مواجه باشد.
  • حداقل ۳ سال تجربه کاری مرتبط با شغل پیشنهادی داشته باشد.
  • برای اخذ ویزا حداقل ۴۰۴۵ دلار استرالیا را پرداخت کند.
  • در آزمون ارزیابی مهارتی شرکت کرده و این تضمین را به کارفرمای خود بدهد که به مدت ۲ سال در منطقه مشخص شده کار کند.

در ویزای جریان انتقال اقامت موقت به دائم کارگران خارجی از امتیازات زیر استفاده می‌کنند:

  • به کارگران ماهر و چابکی که توسط کارفرمای خود در منطقه تعیین‌شده مشغول‌ به کار شده‌اند، اقامت دائم و مجوز کار داده می‌شود.
  • اجازه تحصیل (تا هر وقت که بخواهد) به فرد واجد شرایط داده می‌شود.
  • امکان حمایت از اعضای خانواده برای آمدن به کشور استرالیا در صورت واجد شرایط لازم وجود دارد‌.
  • نیروی کار خارجی این امکان را دارد تا برای اخذ شهروندی استرالیا اقدام کند.

ویزای ساب کلاس ۱۸۷

ویزای ساب کلاس ۱۸۶

ساب کلاس ۱۸۶ معمولاً به‌عنوان طرح نامزدی کارفرما ارائه می‌شود. کارفرمای قابل‌قبول شده استرالیایی کارگران خارجی حرفه‌ای را برای اشتغال در حوزه تخصصی واقع در منطقه‌ای معین شده استخدام می‌کند.

شرایط لازم برای صدور مجوز به کارفرما، نبود نیروی متخصص و کارآزموده داخلی است. ویزای گفته شده به کارگران مهاجر اجازه می‌دهد تا به طور دائم در استرالیا زندگی کنند.

شرایط اخذ ویزای جاب آفر استرالیا

شرایط جاب آفر کشور استرالیا بر اساس نوع ویزایی که درخواست می‌شود، فرق دارد؛ ولی در کل اگر نیروی ماهر خارجی تمایل به گرفتن جاب آفر کشور استرالیا را داشته باشد، باید طبق شرایط زیر پیش برود:

  • شغل موردنظر در فهرست ویزای اسپانسر شغلی ثبت شده باشد.
  • در شغل خود مهارت و تخصص کافی را داشته باشد.
  • کمتر از ۱۸ سال و بیشتر از ۴۵ سال سن داشته باشد.
  • هیچ‌گونه سوابق کیفری نداشته باشد.
  • مهارت‌های زبان انگلیسی او مورد تأیید باشد.
  • از سوی کارفرمای تأیید شده توسط استرالیا، پیشنهاد شغلی کسب کرده باشد.
  • دولت استرالیا با محدود بودن نیروی زبردست در شغل پیشنهاد شده مواجه باشد.

نحوه دریافت ویزای جاب آفر استرالیا

پیش از اینکه برای درخواست کار دست‌به‌کار شوید لازم است تا تحقیقاتی در مورد رشته و مهارت خود انجام دهید و بررسی کنید که در استرالیا به مهارت و تخصص بیشتری نیاز است یا خیر؟ نکته مهم اینکه درخواست برای بعضی از شغل‌ها در این کشور بیشتر و برای برخی هم کمتر است.

برای استخدام و گرفتن حمایت از جانب کارفرما ضروری است که دانش بالا در حوزه خود داشته باشید‌. آشنابودن بافرهنگ و زبان استرالیایی در مصاحبه کاری می‌تواند برایتان یک امتیاز مثبت محسوب شود.

به‌علاوه رزومه خود را هم طبق قوانین و مقررات استرالیا تنظیم و مهم از همه در رزومه مهارت‌هایی که متناسب با نیازهای شرکت موردنظر شما است را توضیح دهید. در نهایت اینکه کارفرمایان روزانه با تقاضاهای بی‌شماری مواجه می‌شوند؛ پس خیلی مهم است که سابقه کاری قوی داشته باشید.

نحوه دریافت ویزای جاب آفر استرالیا

سؤالات متداول

  1. اعتبار ویزای جاب آفر استرالیا چقدر است؟

اعتبار ویزای جاب آفر به مدت‌زمان اعتبار قرارداد کاری شما بستگی دارد.

  1. حداقل نمره زبان برای گرفتن ویزای اسپانسر شغلی چند است؟

یکی از مهم‌ترین مدارک لازم برای کسب ویزای اسپانسر شغلی، داشتن مدرک زبان با نمره 5 است.

  1. آیا برای دریافت جاب آفر استرالیا نیاز به مدرک زبان است؟

بله. مدرک زبان شانس شما را برای گرفتن ویزای جاب آفر بیشتر می‌کند.

بهترین روش‌های دریافت جاب آفر استرالیا

چگونه باید جاب آفر کشور استرالیا را گرفت؟ بعضی از روش‌ها باعث بالابردن شانس اخذ ویزای جاب آفر استرالیا می‌شود‌. لابد می‌دانید که دریافت پیشنهاد کاری استرالیا رقابتی است و شما باید شانس خود را در زمینه بسیار بالا ببرید حتماً می‌پرسید چطور؟

در این بخش تکنیک‌هایی را برایتان شرح می‌دهیم تا به کمک آن‌ها بتوانید شانس گرفتن ویزای جاب آفر از استرالیا را بالا ببرید.

جستجوی شغل در استرالیا

قبل از گرفتن ویزای جاب آفر استرالیا شما حتماً باید به‌صورت فعالانه به دنبال شغلی باشید. پورتال‌های شغلی آنلاین بسیاری وجود دارند که با مراجعه‌کردن به آن‌ها می‌توانید شغل موردنظر خود را پیدا کنید.

مهم‌تر از همه با مراجعه به وب‌سایت شرکت‌ها و شبکه‌سازی با افراد این امکان برایتان وجود دارد تا بتوانید به‌نوعی در جستجوی شغلی باشید. بهترین کار این است که هنگام ثبت تقاضاهای کاری، شرایط بخصوص کارفرمایان استرالیایی را مدنظر بگیرید و درخواست‌هایتان را طبق آن‌ها مطرح کنید.

ارزیابی مهارت‌های شغلی

از تکنیک‌هایی که شما را به گرفتن ویزای جاب آفر استرالیا نزدیک‌تر می‌کند این است که قبل از ارسال درخواست برای هر پیشنهاد کاری، مهارت‌های شما توسط مقامات مربوطه استرالیا بررسی شوند و آن‌ها را به رسمیت بشناسند.

کسب ارزیابی مهارت به این دلیل اهمیت زیادی دارد؛ چون نشان می‌دهد تجربه کاری و مدارک شما با استانداردهای کشور استرالیا سازگاری دارد.

بهترین روش‌های دریافت جاب آفر استرالیا

استفاده از لینکدین

لینکدین شبکه‌ای اجتماعی است که ارتباط میان کارجویان و کارفرمایان را مهیا می‌کند. تعداد زیادی از کارفرمایان کشور استرالیا در پلتفرم لینکدین به دنبال استخدام کارجو هستند.

درصورتی‌که می‌خواهید خیلی سریع در استرالیا جاب آفر بگیرید، بهترین کار این است که به بهینه‌سازی پروفایل لینکدین بپردازید و کلیه دانش خود را در صفحه مربوطه ثبت کنید. با فعال‌بودن در این پلتفرم به پیداکردن سریع شغل برای خود کمک فراوانی خواهید کرد.

وکیل مهاجرت به استرالیا

داشتن یک وکیل مهاجرتی شما را چند قدم جلوتر به دریافت ویزای جاب آفر استرالیا نزدیک‌تر می‌کند. وکیل مهاجرت استرالیا آشنایی کاملی با فرصت‌های شغلی و قوانین این کشور دارد؛ همچنین شما را در این زمینه راهنمایی می‌کند و در فرایند پیداکردن جاب آفر همراه شما است.

شبکه‌سازی حرفه‌ای

باید خاطرنشان کرد که برای کسب ویزای جاب آفر استرالیا رقابت بسیار تنگاتنگی وجود دارد که یک شبکه‌سازی حرفه‌ای برای شما تأثیرگذار است تا متخصصین رشته خود را شناخته و با آن‌ها تعامل برقرار کنید. قطعاً هرچه شبکه‌سازی شما قوی‌تر و تخصصی‌تر باشد به گرفتن جاب آفر نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوید.

مشاغل موردنیاز برای دریافت ویزای جاب آفر استرالیا

آیا لیست جاب آفر استرالیا را می‌شناسید؟ درصورتی‌که می‌خواهید شانس بیشتری برای کسب ویزای جاب آفر کشور استرالیا داشته باشید، باید مهارت و شغل موردنظرتان طبق مشاغل موردنیاز کشور باشد. در بازار پر رقابت استرالیا برای کسب موفقیت بیشتر خیلی مهم است مهارت‌های در سطوح بالا داشته باشید.

اکنون پرتقاضاترین لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا را به شما که شامل موارد ارائه شده زیر هستند، آشنا می‌کنیم:

  • برنامه‌نویسان نرم‌افزار و برنامه‌های کاربردی
  • معلمان دبیرستان
  • برق‌کاران
  • پرستاران
  • مهندسان عمران
  • بازرگانان
  • مکانیک‌ها
  • آشپزها
  • هتل‌داری

کاریابی در استرالیا از طریق سایت‌ها و موسسه‌های مختلف یکی از راه‌های پیداکردن شغل در این کشور است؛ ازاین‌رو استرالیا هر ساله لیست مشاغل موردنیاز خود را در حوزه‌های کاری مختلف در مطمئن‌ترین سایت کاریابی استرالیا اعلام می‌کند تا مراجعه‌کنندگانی که به دنبال شغل مناسبی هستند را استخدام کند.

مشاغل موردنیاز برای دریافت ویزای جاب آفر استرالیا

در این وب‌سایت‌ها فرصت‌های شغلی موردنیاز استرالیا توسط کارفرمایان متخصص و تأیید شده این کشور ثبت شده‌اند. از معروف‌ترین سایت‌های کاریابی استرالیا عبارت‌اند از:

  • Seek-job
  • Jora Australia
  • Career one
  • Job active

مراحل کسب ویزای جاب آفر استرالیا

مراحل اخذ جاب آفر کشور استرالیا در ظاهر بسیار ساده بوده و افراد می‌توانند در چندین مرحله پیشنهاد شغلی استرالیا را دریافت کنند. در وهله اول افراد باید از طریق روش‌های عنوان شده پیشنهاد کاری خود را به شرکت‌های این کشور ارسال کنند‌.

در مرحله بعدی و در صورت تأییدکردن کارفرما یک جاب آفر برای اشخاص جویای کار ارسال می‌شود. این افراد بعد از به‌دست‌آوردن ویزای اسپانسر شغلی باید به دنبال اخذ ویزای کاری خود بروند و در نهایت؛ پس از گرفتن ویزا می‌توانند به این کشور مهاجرت کاری کنند.

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای جاب آفر استرالیا

برای اخذ ویزا استرالیا از طریق جاب آفر به یک‌سری مدارک مهمی که در جدول زیر برایتان ارائه داده‌ایم، نیاز دارید.

مدارک توضیحات
گذرنامه معتبر در مورد پاسپورت حتماً اطمینان کسب کنید که به‌روز باشد و در تمام مدت اقامت شما در کشور استرالیا معتبر باشد‌. داشتن حداقل ۶ ماه اعتبار بیش از تاریخ برگشت امری ضروری است.
ارزیابی مهارت‌ها در صورت لزوم برای شغل موردنظر خود می‌توانید یک ارزیابی مهارت مثبت کسب کنید. این ارزیابی نشان می‌دهد که مهارت‌ها و صلاحیت‌های شما با استانداردهای استرالیا و ملزومات صنعت مطابقت دارد.
پیشنهاد شغلی در این باره پیشنهادی شغلی از جانب کارفرمای استرالیایی دریافت می‌کنید. این پیشنهاد باید کتبی باشد شامل جزئیاتی نظیر عنوان شغلی، حقوق و شرایط استخدام است.
تسلط به زبان انگلیسی الزامات زبان انگلیسی که شامل نشان‌دادن مهارت شما از طریق آزمون‌های شناخته‌شده مانند تافل و آیلتس است را برای دسته ویزای موردنظر خود برآورده کنید.
بررسی سلامت و شخصیت ارزیابی سلامت و شخصیت را حتماً به‌عنوان بخشی از فرایند درخواست ویزای پیشنهاد شغلی استرالیا انجام دهید‌. همچنین این امکان وجود دارد که برای اثبات شایستگی خود جهت ورود به استرالیا نیاز اساسی به ارائه گواهی پزشکی و عدم سوءپیشینه داشته باشید.

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای جاب آفر استرالیا

هزینه دریافت ویزای جاب آفر استرالیا

اخذ ویزای جاب آفر در کشور استرالیا نه‌تنها برای مالک کسب‌وکار، بلکه برای درخواست‌کننده کار هم هزینه‌ها و خرج‌هایی را به همراه دارد. وقتی قصد دارید که از ایران برای گرفتن جال آفر اقدام کنید، باید خود را برای پرداخت هزینه‌های مربوطه آماده کنید.

مهم‌ترین مخارج شما به‌عنوان کارجو، هزینه‌های پرداخت‌شده بابت مهاجرت و دریافت ویزای کاری استرالیا است. البته جاب آفر به دلیل انواع مختلفی که دارد برای هر فردی بر اساس شرایط وی مبلغ متفاوتی دارد؛ ولی به طور تخمینی هزینه اخذ ویزای جاب آفر کشور استرالیا از ۱.۳۰۰ دلار شروع و به ۷.۵۰۰ دلار هم می‌رسد.

افدل گروپ؛ جامع‌ترین مشاوره ویزای جاب آفر استرالیا

یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد تحول در شیوه زندگی در استرالیا، درآمد و روحیه شخصی است؛ پس اگر مقصد مهاجرتی موردنظرتان کشوری پیشرفته و به‌روز همانند استرالیا باشد، این تحول کیفیت بیشتری خواهد داشت؛ پس برای‌آنکه بتوانید به این کشور سفر کنید، نیاز به اخذ ویزای استرالیا دارید.

کسب جاب آفر استرالیا جزو بهترین روش‌ها برای سفر به این کشور است‌. شرایط ویزای اسپانسر شغلی برای اشخاص کارآزموده و دارای مهارت بی‌نظیر انتخابی ایدئال محسوب شده و آینده آن‌ها را می‌سازد.

شما می‌توانید برای آگاهی از شرایط اقامت استرالیا، گرفتن ویزای جاب آفر استرالیا، ویزای توریستی استرالیا و… از خدمات مشاوره‌ای کارشناسان خبره آژانس مسافرتی افدل گروپ استفاده کنید تا مسیر مهاجرت راحتی داشته باشید.

برای این کار کافی است تلفن را بردارید و با پشتیبانی مؤسسه تماس بگیرید تا مشاوران ما در سریع‌ترین زمان ممکن با راهنمایی‌های مفید خود به جواب تک‌به‌تک سؤال‌هایتان در حوزه ویزای ازدواج در استرالیا، ویزای والدین در استرالیا و غیره بدهند تا شما را در زمینه‌های مختلفی راهنمایی کنند.

همچنین متقاضیان عزیز می‌توانند با مراجعه به پیج اینستاگرام افدل از آخرین خبرهای مربوط به ویزای سرمایه گذاری در استرالیا، ویزای اسکیل ورکر استرالیا و ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا مطلع شوند.

سخن نهایی

استرالیا طیف گسترده‌ای از ویزاهای جاب آفر را برای جذب‌کردن نیروی کار حرفه‌ای از سراسر دنیا انجام می‌دهد. ضمانت‌کردن یک پیشنهاد شغلی می‌تواند منجر به اخذ ویزای جاب آفر استرالیا برای شما شود و بعد از آن نیز می‌توانید برای گرفتن اقامت دائم این کشور اقدام کنید.

شما می‌توانید برای آگاهی از شرایط گرفتن ویزای اسپانسر شغلی به معتبرترین مؤسسه ویزای جاب آفر استرالیا مراجعه کنید تا خیالتان از این‌جانب راحت باشد. علاوه‌برآن اطمینان کسب کنید که شرایط لازم برای ویزای خود را برآورده کرده و قدم‌های درستی را برای به حقیقت پیوستن رؤیای خود برمی‌دارید.

سؤالات متداول

  1. آیا می‌توانیم با ویزای جاب آفر استرالیا از کسی حمایت کنیم؟

بله خانواده فرد متقاضی دریافت جاب آفر می‌تواند به استرالیا سفر کند.

  1. چه مدت طول می‌کشد تا در استرالیا ویزای جاب آفر بگیریم؟

پیداکردن شغل مناسب می‌تواند زمان زیادی طول بکشد که به‌هیچ‌عنوان هم تضمینی نیست.

  1. مشاغل موردنیاز برای گرفتن ویزای جاب آفر استرالیا چیست؟

برق‌کاری، پرستاری، بازرگانی، مکانیکی، آشپزی و…

سایر مقالات:

3 نوع ویزای والدین استرالیا برای ایرانیان +هزینه و مراحل اخذ
خرید ملک در استرالیا +شرایط و هزینه- 4شهر اقتصادی در استرالیا
سفر با 5 نوع ویزای توریستی استرالیا را با افدل گروپ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *