شرایط دریافت انواع ویزای کانادا برای ایرانیان در2024 +مشاوره

انواع ویزای کانادا

همه چیز در مورد شرایط اخذ انواع ویزای کانادا

چگونه با انواع ویزای کانادا برای کار یا تحصیل به این کشور مهاجرت کنیم؟ کانادا یکی از بهترین و ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها برای مهاجرت ایرانیان در چند سال اخیر شناخته می‌شود؛ اما دریافت ویزای کانادا کار راحتی نبوده و از مسیر بسیار پیچیده‌ای برخوردار است.

در واقع شما باید با توجه به اهداف و شرایط شخصی خود مسیر درستی را برای دریافت ویزای کانادا انتخاب کرده و با شناخت کافی در این زمینه اقدام کنید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

اگر در فکر سفر یا مهاجرت به کانادا هستید و قصد دارید اطلاعات بیشتری در مورد انواع ویزای کانادا، شرایط و نحوه اخذ آن‌ها کسب کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

انواع ویزای کانادا

انواع ویزای اقامت موقت کانادا

انواع ویزای کانادا به شکل موقت برای افرادی صادر می‌شوند که قصد دارند مدت کوتاهی را در کانادا سپری کنند و اسکان موقت داشته باشند. معمولاً چنین افرادی به قصد کار، تحصیل یا بازدید از کانادا درخواست ویزای موقت می‌دهند.

اگر این افراد بخواهند به طور دائمی‌ در کانادا بمانند باید بعد از کسب شرایط لازم از طریق روش‌های اقامت دائم اقدام کنند. روش‌های مختلفی برای دریافت ویزای موقت کانادا وجود دارد که در ادامه به بررسی هریک از آن‌ها  خواهیم پرداخت.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

ویزای تحصیلی کانادا

هر ساله هزاران دانشجو از سراسر دنیا برای بهره‌مندی از امکانات آموزشی پیشرفته کانادا و داشتن آینده‌ای روشن به این کشور مهاجرت می‌کنند.

جالب است بدانید در سال ۲۰۲۳ برای بیش از نیم‌میلیون دانشجوی جدید در کانادا ویزای تحصیلی صادر شده است.

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا به دو دسته ویزای دانشجویی و ویزای دانش‌آموزی تقسیم می‌شود و هریک شرایط خاص خود را دارند. توجه داشته باشید بین سن متقاضی و مقطع تحصیلی موردنظر باید رابطه منطقی وجود داشته باشد و برای مثال شانس یک فرد ۲۵ساله برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا بیشتر از شخص ۴۵ساله است.

دریافت این مدل از انواع ویزای کانادا به حداقل توانایی ساپورت یک سال هزینه تحصیل و زندگی در کانادا که به طور میانگین ۲۵۰۰۰ الی ۴۵۰۰۰ دلار است نیاز دارد. اخذ ویزای تحصیلی کانادا از مدارک و شرایط مهمی برخوردار است که توصیه می‌شود به منظور اقدام در این زمینه حتماً از مشاوران کاربلد کمک بگیرید.

ویزای کاری کانادا

ویزای کاری کانادا یا ورک پرمیت از پرطرف‌دارترین انواع ویزای کانادا به شمار می‌آید که روش‌های مختلفی برای دریافت آن وجود دارد. دریافت این نوع ویزا در برخی از زیرگروه‌های آن به دریافت جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از سمت یک کارفرمای کانادایی نیازمند است و برخی دیگر بدون داشتن جاب آفر نیز امکان‌پذیر هستند.

ویزا‌های کار کانادا معمولاً به مدت ۱ الی ۲ سال و حداکثر ۴ سال اعتبار دارند. دریافت این ویزا محدودیت سنی نداشته و هیچ اجباری در داشتن مدرک زبان نیست؛ اما معمولاً داشتن سطح خوبی از مهارت‌های زبان برای کارفرمایان حائز اهمیت است.

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی از دیگر انواع ویزای کانادا است که به منظور گردشگری، بررسی موقعیت‌های تجاری، دیدار با اعضای خانواده، دوستان و بستگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. ویزای توریستی کانادا به دو صورت ویزای سینگل یا یکبار ورود و ویزای مولتیپل یا چند بار ورود صادر می‌شود.

شما از طریق ویزای سینگل کانادا می‌توانید تنها یک ‌بار به این کشور وارد شده و به مدت ۶ ماه در کانادا بمانید و بعد از خروج اگر قصد سفر دوباره به این کشور را داشته باشید، باید مجدداً برای دریافت ویزای جدید اقدام کنید.

 

اما درمورد ویزای مولتی کانادا باید بدانید ممکن است برای مدت زمان ۵ساله، ۱۰ساله یا به‌اندازه یک ماه قبل از پایان تاریخ انقضای پاسپورت فرد صادر شود. معمولاً مدت زمان این پاسپورت برای ایرانیان ۵ سال بوده و شما با اخذ این ویزا می‌توانید به دفعات مکرر به کانادا وارد شده و با هر بار ورود تا ۶ ماه به طور قانونی در کانادا اقامت داشته باشید.

ویزای کانادا از طریق همراهی دانش‌آموز

اگر فرزند شما به‌عنوان دانش‌آموز (زیر ۱۸ سال) قرار است در یکی از مدارس کانادا تحصیل کند و ویزای دانش‌آموزی بگیرد، شما می‌توانید جهت همراهی فرزند خود برای دریافت ویزای همراه کانادا اقدام کنید. این ویزا از دیگر انواع ویزای کانادا است و باید در کنار درخواست ویزای تحصیلی فرزندتان، درخواست ویزای خودتان را نیز ارسال کنید.

این شرایط برای فرزندان دانشجو نیز وجود دارد و شما به‌عنوان والدین دانشجو می‌توانید برای دیدن و پیوستن به فرزندتان راهی کانادا شوید.

ویزای کانادا

سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزا یکی از انواع ویزا‌های مولتیپل کانادا است که تا ۱۰ سال اعتبار داشته و به والدین، پدربزرگ و مادربزرگ شهروندان و مقیمان دائم کشور کانادا این امکان را می‌دهد با هر بار ورود به این کشور تا ۵ سال بدون تمدید در کنار فرزندان یا نوه‌‌های خود زندگی کنند.

برای دریافت این سبک از انواع ویزای کانادا لازم است شخص دعوت کننده (فرزند یا نوه متقاضیان) بالای ۱۸ سال سن داشته و به صورت کتبی تعهد دهد طی مدت اقامت والدین خود درآمد کافی برای حمایت مالی از آن‌ها را دارد.

انواع ویزای اقامت دائم کانادا

از دیگر انواع ویزای کانادا باید به ویزای اقامت دائم در این کشور بپردازیم که برای متقاضیانی صادر می‌شوند که قصد دارند برای همیشه و به طور دائمی‌ در کانادا زندگی کنند. در صورت دریافت ویزای دائم کانادا شما می‌توانید به هر استانی از این کشور مهاجرت کرده و در آن‌ها به کار، تحصیل یا زندگی بپردازید.

البته شایان ذکر است صدور بعضی از انواع ویزای کانادا به طور دائمی‌ مشروط به زندگی در استانی خاص است. معمولاً این نوع ویزا‌ها از مدت زمان بررسی و صدور طولانی‌تری برخوردار هستند. در ادامه به بررسی تک‌تک ویزا‌های اقامت دائم کشور کانادا خواهیم پرداخت.

ویزای کانادا از طریق اسکیل ورکر

پیش از معرفی اسکیل ورکر (FSWP) لازم است شما را با برنامه اکسپرس اینتری (ورود سریع) کانادا آشنا کنیم. اکسپرس اینتری سیستمی‌ است که از ۳ برنامه مهاجرتی برخوردار بوده و به کمک این برنامه‌ها یک امتیاز جامع (CRS) بر اساس معیار‌هایی همچون سطح زبان، شغل، تحصیلات، سابقه کاری و غیره به متقاضیان داده می‌شود.

جالب است بدانید اکسپرس اینتری سریع‌ترین روش مهاجرت به کانادا در بین انواع ویزای کانادا است که معمولاً ۶ الی ۹ ماه طول می‌کشد. این روش هزینه کمتری به نسبت روش‌های سرمایه‌گذاری و کارآفرینی داشته و کاملاً آنلاین انجام می‌شود.

برنامه اسکیل ورکر یکی از برنامه‌های زیر گروه اکسپرس اینتری است که به منظور جذب مهاجران ماهر و متخصص از دیگر کشور‌ها طراحی شده و از یک سیستم امتیازبندی برخوردار است. این برنامه برای نیرو‌های ماهر و باتجربه‌ای که از یک سال سابقه کار و تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی برخوردار هستند بهترین گزینه است.

ویزای کانادا از طریق اسکیل ورکر

شما برای دریافت این سبک از انواع ویزای کانادا به کسب حداقل ۶۷ امتیاز نیاز دارید. در ادامه می‌توانید فاکتور‌های مهم در این برنامه را در کنار امتیازات آن‌ها مشاهده کنید.

سابقه کاری ۱۵ امتیاز
سطح زبان ۲۸ امتیاز
تحصیلات ۲۵ امتیاز
سن (متقاضیان بین ۱۸ الی ۲۵ سال بیشترین امتیاز را دریافت می‌کنند.) ۱۲ امتیاز
جاب آفر ۱۰ امتیاز
سازگاری با محیط کانادا ۱۰ امتیاز

ویزای کانادا از طریق تجربه کانادایی

تجربه کانادایی از دیگر برنامه‌های اصلی اکسپرس اینتری است که به نام برنامه CEC کانادا شناخته می‌شود. این برنامه مختص کسانی‌ است که تجربه کار در کانادا را دارند.

در این برنامه مهم نیست شغل شما چیست و تنها چیزی که اهمیت دارد این است که شغل شما در یکی از سطوح و,1 ,2 ,3  TEER 0 در لیست مشاغل ناک کانادا باشد.

البته توجه داشته باشید سابقه کاری ۱۲ماهه (۱۵۶۰ ساعت) در کانادا را باید ۳ سال قبل از اقدام به درخواست ویزا کسب کرده باشید. این سابقه کاری می‌تواند به طور تمام وقت در یک یا چند شغل یا به شکل پاره وقت در چند شغل باشد.

از مزایای اصلی تجربه کانادایی باید به عدم نیاز به جاب آفر، مدت زمان کم صدور ویزا (حدود ۶ ماه)، هزینه کمتر و سایر موارد اشاره کرد.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

ویزای کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرت استانی

از دیگر روش‌های سریع دریافت انواع ویزای کانادا باید به برنامه مهاجرت استانی کانادا (PNP) بپردازیم. این برنامه‌ به استان‌ها و مناطق مختلف کانادا این امکان را می‌دهند که متقاضیان و علاقه‌مندان به سکونت دائمی‌ در استان خاصی از کانادا را انتخاب کنند.

هریک از استان‌های کانادا (به غیر از کبک که سیستم گزینش متفاوتی دارد) و نوناووت (جدیدترین و بزرگ‌ترین قلمروی کانادا) از برنامه‌های انتخاب استانی مخصوص به خود برخوردار هستند که البته مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا قرار دارد. شرایط هر یک از استان‌ها برای پذیرش مهاجران بر اساس نیاز‌های بازار کار آن استان مشخص می‌شود.

برای مثال ممکن است اولویت یک استان پذیرش افراد دارای سابقه کار در شغلی خاص یا متقاضیان مسلط به زبان فرانسوی باشد.

ویزای کانادا با تجربه کبکی

برنامه تجربه کبکی PEQ مختص فارغ‌التحصیلان یا کارگران استان کبک (یکی از استان‌های کانادا) است و افراد از این طریق می‌توانند در مدت زمانی کوتاه اقامت دائم کانادا را به دست بیاورند. در حالی که امروزه تقاضا برای اقامت دائم بعد از تحصیل در دیگر استان‌های کانادا دشوار است، کبک همچنان از طریق تحصیل میزبان مهاجران بسیاری است.

ویزای کانادا با تجربه کبکی

از شرایط لازم برای اخذ اقامت از طریق برنامه PEQ باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • داشتن قصد اقامت در کبک به منظور کسب موقعیت شغلی
  • متعهد به فراهم کردن نیاز‌های خود یا همسر و فرزندان قید شده در تقاضانامه به مدت حداقل ۳ ماه
  • داشتن مدرک قابل‌قبول از استان کبک
  • داشتن حداقل ۱۸ سال سن
  • گذرنامه معتبر
  • برخورداری از معلومات پیشرفته از دوره متوسط زبان فرانسوی به شکل شفاهی

 

سؤالات متداول

۱. وقتی از طریق مهاجرت کاری به استانی از کانادا وارد شویم باید همیشه در آنجا زندگی کنیم؟

طبق قانون اساسی و فدرال شما در انتخاب محل زندگی خود آزاد هستید و تنها در برخی موارد لازم است چند سال در یک استان زندگی کنید.

۲. مدت اعتبار ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

ویزای تحصیلی کشور کانادا معمولاً از اعتباری به‌اندازه طول دوره تحصیل برخوردار است.

۳. آیا برای مهاجرت به کبک به شغل نیاز است؟

خیر برای مهاجرت به استان کبک اجباری در داشتن شغل نیست؛ اما به آسان‌تر شدن دریافت اقامت کمک می‌کند.

ویزای کانادا از طریق مدرک فنی و حرفه‌ای

از دیگر انواع ویزای کانادا باید برنامه فدرال اسکیل ترید (FSTP) اشاره کنیم که جزو زیر مجموعه‌های اکسپرس اینتری قرار داشته و به منظور جذب افراد خارجی طراحی شده است که در مشاغل مختلف فنی و حرفه‌ای از مهارت و سابقه کار کافی برخوردار هستند.

برای شرکت در این برنامه باید در طول ۵ سال قبل از ارائه درخواست ویزای خود، به مدت حداقل ۲ سال به شکل تمام وقت یا معادل نیمه‌وقت آن در مشاغل فنی و حرفه‌ای موردنیاز در کانادا سابقه فعالیت داشته باشید. این مشاغل باید در سطح TEER 2, 3 قرار داشته باشند.

از مشاغل فنی موردنیاز در کانادا می‌توان آشپز، قصاب، نانوا، سرآشپز قنادی، سرپرست جنگلداری، پیمانکار مزرعه و خدمات کشاورزی، نجار، آهنگر، پیمانکار سیستم‌های برقی و غیره را نام برد.

ویزای کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

دولت فدرال و دولت‌های استانی کانادا به منظور جذب سرمایه‌گذاران خارجی از دیگر کشور‌ها و توسعه اقتصاد این کشور، برنامه‌های سرمایه‌گذاری بسیاری را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند که به کمک آن‌ها می‌توان اقامت دائم کانادا را دریافت کرد.

اگر قصد دارید در بین انواع ویزای کانادا از طریق سرمایه‌گذاری، اقامت کانادا را دریافت کنید، باید بدانید بهترین انتخاب بوده و سرمایه‌گذاری در این کشور فرایند آسان، سوددهی بالا و ریسک کمی‌ برای شما به دنبال خواهد داشت. روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در کانادا وجود دارد که در ادامه مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت.

ویزای کانادا از طریق کارآفرینی

از دیگر انواع ویزای کانادا در زمینه سرمایه گذاری در کانادا باید به ویزای کارآفرینی اشاره کنیم. هریک از استان‌های کانادا برای صاحبان مشاغل و مدیران ارشد کسب‌وکارها شرایطی را فراهم کرده‌اند که از طریق ویزای کارآفرینی افراد می‌توانند به ایجاد یک کسب‌وکار جدید بپردازند.

وضعیت اقتصادی کانادا از ثبات بسیار خوبی برخوردار است و به طور قطع کارآفرینی در چنین فضایی درصد بالایی از موفقیت و پیشرفت در کسب‌وکار را برای شما به دنبال خواهد داشت.

ویزای کانادا از طریق کارآفرینی

در مورد حوزه‌های کاری پررونق در کانادا نیز باید بدانید شامل موارد زیر هستند:

  • مشاغل حوزه تولید
  • مهندسی در رشته‌های مختلف
  • فناوری اطلاعات IT
  • امور حسابداری و مالی
  • حوزه تدارکاتی و فنی
  • امور اداری
  • بازاریابی و فروش
  • مشاغل حوزه سلامت همچون پزشکی و پرستاری

اگر انتخاب شما در بین انواع ویزای کانادا، ویزای کارآفرینی است باید بدانید این کار به سرمایه و مهارت بالایی نیاز دارد و شما در ابتدا باید شرایط دریافت این ویزا را مهیا کنید. البته برنامه کارآفرینی در استان‌های مختلف کانادا ممکن است با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته باشد.

برای مثال اثبات تمکن مالی، ارائه دقیق و حرفه‌ای طرح تجاری، داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی، نامه ساپورت از سازمان‌های حامی‌ و داشتن ۲ سال سابقه کار در مدیریت کسب‌وکار برای دریافت این ویزا ضروری است. شما برای دریافت ویزای کارآفرینی می‌توانید به دو طریق راه‌اندازی بیزینس یا خریداری کسب‌وکار از پیش موجود اقدام کنید.

ویزای کانادا از طریق استارتاپ

در این بخش از معرفی انواع ویزای کانادا باید به ویزای استارتاپ کانادا بپردازیم که برای کارآفرینان خارجی که قصد راه‌اندازی کسب‌وکاری جدید در این کشور را دارند بسیار مناسب است. البته این کسب‌وکار باید نوآورانه و مبتنی بر تکنولوژی باشد.

همچنین باید قابل رقابت در مقیاس جهانی بوده و تولید محصول آن مستعد رشد بوده و فرصت شغلی برای کانادایی‌ها ایجاد کند. شما به‌عنوان یک کارآفرین که متقاضی ویزای استارتاپ کانادا هستید، می‌توانید پس از دریافت نامه حمایتی از سازمان‌های مورد تأیید دولت کانادا، برای خود یا خانواده‌تان درخواست اقامت دائم کانادا بدهید.

ویزای کانادا از طریق خوداشتغالی

برنامه خوداشتغالی از دیگر انواع ویزای کانادا به شمار می‌آید که برای ورزشکاران و هنرمندانی که دارای تجربه کاری مرتبط بوده و بتوانند نقش مهم و قابل‌توجهی در فضای فرهنگی یا ورزشی کانادا ایفا کنند، امکان دریافت اقامت دائم این کشور را فراهم می‌کند.

این افراد باید ثابت کنند توانمندی لازم جهت راه‌اندازی کسب‌وکار خود در کانادا را داشته و می‌توانند موقعیت شغلی ایجاد کنند.

نویسندگان و مؤلفان، هنرمندان خلاق، موسیقی‌دانان، طراحان خوش‌ذوق و حرفه‌ای، مجسمه‌سازان، نقاشان و غیره از مشاغل واجد شرایط در برنامه خوداشتغالی کانادا هستند.

ویزای کانادا از طریق خوداشتغالی

ویزای کانادا از طریق اسپانسرشیپ خانواده

مقیم دائم یا شهروند کشور کانادا چنانچه ۱۸ سال به بالا باشد، می‌تواند از طریق ویزای اسپانسرشیپ که از دیگر انواع ویزای کانادا است برای پدر، مادر، پدربزرگ، مادربزرگ، فرزند وابسته، همسر، فرزندخوانده یا پارتنر غیر کانادایی خود درخواست ویزای دائم کانادا بدهد.

هدف اصلی این برنامه اتحاد اعضای خانواده در این کشور است و البته هم شخص اسپانسر و هم اسپانسر شونده باید از شرایط خاصی برخوردار باشند. در جدول زیر می‌توانید شرایط هر دو شخص را مشاهده کنید:

شرایط موردنیاز برای فرد اسپانسر کننده داشتن حداقل ۱۸ سال

باید مقیم ساکن در کانادا یا سیتیزن باشد و در زمان اسپانسر شدن حتماً در کانادا سکونت داشته باشد.

در ۳ سال گذشته اسپانسر شخص دیگری نبوده باشد.

زندانی ورشکسته یا مرتکب جرم سنگین نبوده و نامه اخراج از کانادا دریافت نکرده باشد.

باید تأمین هزینه‌های فرد اسپانسر شونده را به مدت ۳ سال بر عهده بگیرد.

شرایط موردنیاز برای فرد اسپانسر شونده داشتن ۱۸ سال به بالا

ثابت کردن اصالت رابطه و اینکه ازدواج با فرد اسپانسر کننده تنها به دلیل اخذ اقامت کانادا نیست.

نداشتن سابقه کیفری

انجام معاینات پزشکی

معمولاً بعد از دریافت مدارک حدوداً ۱۲ ماه برای بررسی پرونده زمان نیاز است و خوشبختانه اخیراً دولت کانادا اعلام کرده که ظرفیت خود را به منظور بررسی پرونده‌های اسپانسرشیپ خانوادگی افزایش داده است.

ویزای کانادا از طریق ازدواج

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج یکی دیگر از انواع ویزای کانادا شناخته می‌شود که در بین برنامه‌های مهاجرتی یکی از سریع‌ترین برنامه‌ها به شمار می‌آید. دولت کانادا به دلیل اهمیتی که برای تشکیل خانواده قائل است شرایطی را فراهم کرده است که افراد متقاضی از طریق ازدواج با شهروندان و مقیمان کانادا بتوانند اقامت این کشور را دریافت کنند.

اگر غیر کانادایی هستید و خارج از کانادا زندگی می‌کنید یا اهل کانادا نیستید؛ اما با یکی از انواع ویزای کانادا از نوع موقت همچون ویزای تحصیلی، توریستی یا کاری در حال حاضر در کانادا سکونت دارید، می‌توانید با ازدواج با شهروند یا مقیم دائم کانادا شهروندی این کشور را به همراه پاسپورت کانادا به دست بیاورید.

از مزایای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج باید به عدم نیاز به تمکن مالی و نمره زبان، بهره‌مندی از پوشش بیمه، عدم نیاز به شغل یا تحصیلات، امکان کار و کسب درآمد در کانادا، امکان تحصیل فرزندان و غیره اشاره کنیم؛ البته این نوع ویزا قوانین مخصوص به خود را دارد که شما پیش از اقدام برای درخواست ویزا باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید.

ویزای کانادا از طریق ازدواج

شرایط جدید ویزای کانادا

به منظور اخذ انواع ویزای کانادا برای مهاجرت باید از شرایط لازم بنا به نوع ویزای مورد درخواست خود برخوردار باشید. برخی از شرایط برای انواع ویزای کانادا عمومی‌ بوده و برخی دیگر به طور اختصاصی برای یک نوع ویزا در نظر گرفته می‌شوند که باید پیش از اقدام به درخواست ویزا به خوبی آن‌ها را بشناسید.

شرایط عمومی‌ دریافت ویزا

اگر برایتان جالب است بدانید برای تأیید درخواست شما مبنی بر دریافت انواع ویزای کانادا باید چه شرایطی داشته باشید، کافی است موارد زیر را مطالعه کنید:

  • متقاضیان اخذ انواع ویزای کانادا باید از نظر جسمی‌ کاملاً سالم باشند.
  • لازم است آزمایشات پزشکی که مورد تأیید دولت کانادا هستند را انجام دهید؛ البته این مدارک برای دریافت اقامت دائم کانادا موردنیاز است.
  • برای دریافت ویزا‌های موقت کانادا باید ثابت کنید که بعد از پایان مدت زمان ویزای خود، این کشور را ترک خواهید کرد.
  • شما به‌عنوان متقاضی دریافت انواع ویزای کانادا باید نشان دهید به کشور خود وابستگی‌هایی همچون خانواده، دارایی، شغل، خانه و غیره دارید که منجر به بازگشت شما به کشورتان می‌شوند. (برای ویزا‌های موقت کانادا)
  • لازم است تمکن مالی خود را برای مدت زمان اقامت در کانادا نشان دهید. برای ویزا‌های اقامت دائم باید به‌اندازه مخارج زندگی در ۶ ماه و برای ویزا‌های موقت همچون ویزای توریستی باید به‌اندازه مخارج زندگی در ۱۲ ماه طبق جدول لایکو (LICO) که حداقل میزان درآمد در کانادا است توانایی مالی خود را ثابت کنید.

شرایط اختصاصی دریافت ویزا

در این بخش از راهنمای کامل اخذ ویزای کانادا لازم است شرایط ویژه‌ای که شما باید بنا به نوع ویزای خود به آن‌ها توجه کنید بپردازیم؛ از این رو در ادامه بعضی از شرایط اختصاصی تعدادی از انواع ویزای کانادا را در کنار یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

نوع ویزا شرایط اختصاصی
ویزای فدرال اسکیل ورکر برخورداری از سابقه کار در مشاغل سطح 0، A و B در طبقه‌بندی مشاغل کانادا

سابقه کار به مدت یک سال

کسب حداقل امتیاز CRS (سیستم امتیازدهی کانادا برای رتبه‌بندی مهاجران)

آیلتس جنرال با نمره حداقل ۶ در هر ۴ مهارت زبان یا معادل نمره زبان فرانسوی آن

ویزای استارتاپ کانادا برخورداری از ایده خلاقانه مبتنی بر تکنولوژی

دریافت نامه پاسپورت از سازمان‌های حامی‌ مورد تأیید کشور کانادا

آیلتس جنرال با حداقل نمره ۵

ویزای تحصیلی کانادا اخذ پذیرش از مؤسسات معتبر آموزش عالی کانادا

داشتن توانایی مالی کافی برای پرداخت مخارج زندگی در یک سال و تأمین شهریه دانشگاه

داشتن وابستگی به کشور مبدأ

ویزای کارآفرینی استانی حداقل ۲ سال سابقه مالکیت یا مدیریت ارشد یک کسب‌وکار

برخورداری از دارایی خالص

داشتن مبلغی به منظور سرمایه‌گذاری در کانادا (این مبلغ در استان‌های مختلف متفاوت است)

سفر اکتشافی (برای برخی استان‌ها ضروری است)

ویزای توریستی کانادا برخورداری از سابقه سفر خوب (به‌ویژه در کشور‌های حوزه شنگن)

داشتن دعوت‌نامه توریستی کانادا

ویزای کاری کانادا دریافت جاب آفر از کارفرمایان کانادایی

گرفتن LMIA مثبت از سوی وزارت کار دولت کانادا

 

سؤالات متداول

۱. چقدر تمکن مالی برای ویزای کانادا لازم است؟

برای دریافت انواع ویزای کانادا مبالغ مختلفی به منظور اثبات تمکن مالی در نظر گرفته شده است.

۲. آیا سابقه سفر در دریافت ویزای کانادا تأثیر دارد؟

سابقه سفر از یکی از فاکتور‌های مؤثر برای اخذ انواع ویزای کانادا است که تأثیر مثبتی بر روند دریافت ویزا دارد.

۳. آیا ازدواج غیابی برای درخواست ویزای ازدواج کانادا قابل قبول است؟

خیر ازدواج باید حتماً به صورت حضوری انجام شود و هر دو طرفین حضور داشته باشند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کانادا

در اولین قدم به منظور اقدام در سایت ویزای کانادا و انجام مراحل دریافت ویزا باید مدارک لازم را بنا به نوع مسیر مهاجرتی خود فراهم کنید. در این زمینه بعضی از مدارک بین تمامی‌ انواع ویزای کانادا مشترک بوده و برخی دیگر مخصوص یک نوع ویزا هستند که در ادامه به تمامی‌ آن‌ها خواهیم پرداخت.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کانادا

مدارک عمومی‌

از مهم‌ترین مدارک عمومی‌ که شما باید برای اخذ انواع ویزای کانادا لازم است مهیا کنید باید به مدارک شناسایی همچون پاسپورت معتبر، شناسنامه، سند ازدواج (در صورت تأهل) و کارت معافیت یا پایان خدمت برای آقایان اشاره کنیم.

علاوه بر موارد گفته شده، ارائه سایر مدارک نیز الزامی‌ است که به شرح زیر هستند:

  • مدرک انجام آزمایشات پزشکی (برای دریافت ویزا‌های دائم کانادا)
  • مدرک عدم سوءپیشینه
  • مدارک تحصیلی موردنیاز
  • مدارک شغلی شامل سابقه بیمه، نامه شغلی، فیش‌های حقوقی چند ماه اخیر، مدارک ثبت شرکت یا گواهی کسب
  • مدارک مربوط به دارایی‌های شخص از جمله سند زمین، خانه، مغازه، آپارتمان، ماشین و سایر موارد
  • مدارک مربوط به تمکن مالی نظیر گردش حساب و نامه بانک

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

مدارک اختصاصی

شما بعد از آماده کردن موارد گفته شده باید بنا به نوع ویزای خود مدارک اختصاصی که در فرایند دریافت هر یک از انواع ویزای کانادا ضروری هستند را تهیه کنید. تعداد این مدارک برای هر نوع ویزا بسیار زیاد است و ما در ادامه مطلب به معرفی تعدادی از این مدارک مهم خواهیم پرداخت.

نوع ویزا مدارک اختصاصی
ویزای فدرال اسکیل ورکر مدرک زبان

مدارک مبنی بر معادل‌سازی مدرک تحصیلی شخص از یکی از سازمان‌های ارزیابی کانادا

جاب آفر (ضروری نیست؛ اما وجود آن امتیاز CRS را افزایش می‌دهد.)

ویزای استارتاپ کانادا نامه ساپورت از سازمان‌های حامی‌

مدرک زبان انگلیسی

ویزای کارآفرینی استانی بیزینس پلن یا طرح تجاری

نامه ساپورت از سوی دولت استانی

دعوت نامه از سوی دولت استانی

ویزای کاری کانادا قرارداد امضا شده میان متقاضی و کارفرما

نامه پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از سوی کارفرما

نامه تأیید LMAI

پروانه مطب، کارت نظام‌پزشکی و پروانه دائم داروخانه برای پزشکان

جواز کسب یا نامه اتحادیه صنف مربوطه برای مشاغل آزاد

پروانه و دفترچه وکالت برای وکلا

پروانه نظام مهندسی یا جواز کسب برای مهندسان

ویزای تحصیلی کانادا رسید پرداخت دپازیت (مبلغی که به دانشگاه‌های کانادا نشان می‌دهد برای تحصیل در آن‌ها جدی هستید)

نامه پذیرش از دانشگاه‌های کانادا

نامه فاند تحصیلی یا همان کمک‌هزینه تحصیلی (در صورت وجود)

ویزای توریستی کانادا دعوت نامه از سوی بستگان یا دوستان مقیم کانادا

مدارک مالی و شغلی شخص دعوت کننده

بیمه‌نامه پزشکی به منظور مشکلات احتمالی

مدت زمان صدور انواع ویزای کانادا

بعد از اینکه شما به کمک بهترین آژانس برای ویزای کانادا اقدام کردید، باید منتظر دریافت نتیجه بمانید تا فرایند بررسی شرایط شما توسط دولت کانادا طی شود. حال ممکن است بپرسید زمان رسیدگی به پرونده‌های درخواست انواع ویزای کانادا حدوداً چقدر زمان می‌برد؟ ما در جدول زیر به بررسی پاسخ این سؤال پرداخته‌ایم.

نوع ویزا میانگین زمان صدور ویزا
ویزای توریستی ۱۷۴ روز
ویزای تحصیلی ۱۲ هفته
سوپر ویزا ۱۱۵ روز
ویزای کاری ۳۱ هفته
برنامه استانی ۱۷ ماه
برنامه مهاجرتی آتلانتیک ۱۸ ماه
فدرال اسکیل ورکر ۲۶ ماه
تجربه کانادایی ۱۴ ماه
خوداشتغالی ۴۱ ماه
فدرال اسکیل ترید ۴۶ ماه
سرمایه‌گذاری کبک ۶۴ ماه
اسکیل ورکر کبک ۲۹ ماه
اسپانسرشیپ همسر در داخل کانادا ۱۵ ماه
اسپانسرشیپ همسر در خارج کانادا ۲۴ ماه
ویزای استارتاپ ۳۲ ماه
اسپانسرشیپ والدین، پدربزرگ و مادربزرگ ۳۶ ماه

هزینه انواع ویزای کانادا

آیا از هزینه و قیمت ویزای کانادا خبر دارید؟ برای اخذ هر یک از انواع ویزای کانادا باید چندین هزینه را در نظر بگیرید که در کنار یکدیگر هزینه کلی دریافت ویزا از دولت کانادا را تشکیل می‌دهند. ما در ادامه به جدیدترین هزینه‌های اخذ ویزای کشور کانادا در قالب جدول خواهیم پرداخت.

هزینه بررسی پرونده (بر اساس نوع ویزا متفاوت است) ۱۰۰ الی ۱۶۰۰۰ دلار
هزینه انگشت‌نگاری یا بیومتریک کانادا هر نفر ۸۵ دلار و دو نفر یا بیشتر ۱۷۰ دلار
هزینه آزمایشات پزشکی ۱۰۰ الی ۴۰۰ دلار
هزینه ارزیابی مدارک تحصیلی + هزینه ارسال ۲۰۰ الی ۳۵۰ دلار
هزینه عکس و ترجمه مدارک ۲۰۰ الی ۵۰۰ دلار
هزینه آزمون‌های زبان همچون آیلتس، TEF، TCEF و CELPIP ۳۰۰ دلار
هزینه گواهی عدم سوءپیشینه ۲۷ الی ۴۰ دلار
هزینه بیمه پزشکی هر ماه ۱۵۰ دلار
تمکن مالی موردنیاز به منظور دریافت ویزا به‌ازای هر نفر ۱۳۰۰۰ الی ۳۵۰۰۰ دلار
هزینه دریافت پاسپورت یا تمدید آن در کشور مبدأ ۲۰ الی ۶۰ دلار
هزینه خدمات وکیل (بنا به نوع ویزا متفاوت است) ۲۵۰۰ الی ۳۰۰۰۰ دلار

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

اخذ انواع ویزای کانادا برای ایرانیان با افدل گروپ

اگر شما هم مانند بسیاری از ایرانی‌‌ها کانادا را بستری مناسب برای رشد در حوزه‌های کاری، تحصیلی یا سرمایه‌گذاری می‌دانید، به شما تبریک می‌گوییم! زیرا کانادا یکی مهاجرپذیرترین کشور‌های توسعه‌یافته در جهان است که می‌تواند شرایط ایده‌آلی را از نظر فرصت‌های شغلی، رشد شخصی و زندگی در اختیار مهاجران قرار دهد.

در این زمینه مشاوران باتجربه و حرفه‌ای تیم افدل گروپ در کلیه حوزه‌های اخذ ویزای توریستی کانادا، ویزای خانواده کانادا، ویزای کاری کانادا، ویزای تحصیلی کانادا، ویزای موقت کاری کانادا، ویزای سرمایه‌ گذاری کانادا به شما کمک می‌کنند.

همچنین اگر می‌خواهید که اطلاعات بیشتری از  زندگی در کانادا، کار در کانادا و هزینه زندگی در کانادا در کنار شما هستند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به کانادا مهاجرت کنید.

مهاجرت به کانادا تخصص تیم ما است و افدل گروپ از نخستین مشاوره تخصصی تا دریافت اقامت کانادا در کنار شما خواهد بود و نیازی نیست از بابت انجام مراحل اخذ ویزا یا تکمیل مدارک خود در این مسیر سخت و پرچالش کوچک‌ترین نگرانی داشته باشید.

 

سخن پایانی

چگونه برای دریافت انواع ویزای کانادا اقدام کنیم؟ اگر شما هم به دنبال یافتن پاسخ این سؤال هستید، باید بدانید طبق آخرین اخبار در سال ۲۰۲۳ کشور کانادا راه‌های مختلفی را برای اخذ ویزای این کشور در نظر گرفته است تا افراد متعدد با شرایط مختلف بتوانند برای تحصیل، سرمایه‌گذاری، کار و دیگر فعالیت‌ها به این کشور مهاجرت کنند.

با توجه به داغ بودن بحث هزینه و شرایط اخذ ویزای کانادا در این روز‌ها، ما در این مطلب به هرآنچه شما عزیزان باید در رابطه با انواع ویزای کانادا و شرایط اخذ آن‌ها بدانید پرداختیم.

 

سؤالات متداول

۱. آیا با ویزای توریستی می‌توان در کانادا کار کرد؟

خیر صرفاً با داشتن ویزای توریستی کانادا نمی‌توانید در این کشور مشغول به کار شوید.

۲. مهاجرت به کانادا چقدر زمان می‌برد؟

این زمان به نوع ویزای درخواستی، شرایط فرد و روش مهاجرتی بستگی دارد.

۳. جواب ویزای کانادا چقدر طول می‌کشد؟

معمولاً دریافت نتیجه انواع ویزای کانادا از نوع موقت یک هفته تا ۶ ماه و ویزا‌های اقامت دائم از ۶ ماه یا بیشتر طول می‌کشد.

 

سایر مقالات:

اخذ فوری ویزای سرمایه گذاری کانادا با افدل گروپ در سال 2024
شرایط اخذ ویزای کاری موقت کانادا برای ایرانیان در2024+مشاوره
جدیدترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا 2024+ مشاوره رایگان

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *