بررسی صنعت گردشگری در امارات + معرفی 4 جاذبه منحصربه‌فرد آن

صنعت گردشگری در امارات

صنعت گردشگری در امارات یکی از ابزارهای پر کارآمد در رشد اقتصادی است که کشور امارات توجه ویژه‌ای به آن نشان می‌دهد. درباره چشم‌انداز توریستی دبی چه می‌دانید؟ آیا از جاذبه‌های معروف امارات دیدن کرده‌اید؟ در ادامه مطالب به این موضوع جذاب می‌پردازیم.

مقایسه صنعت توریسم ایران و امارات

آیا می‌دانید که در سال‌های اخیر رشد صنعت گردشگری امارات به چه میزان رسیده است؟ امروزه کشورهای خاورمیانه جایگاه ویژه‌ای را در صنعت توریسم برای خود باز کرده‌اند؛ به‌طوری‌که شاهد افزایش ۱۵۷.۴ درصدی ترافیک خطوط هوایی در سال 2023 بودیم.

یکی از اهداف اصلی پادشاه سعودی، توسعه صنعت گردشگری در امارات است. این هدف به افزایش ۱۰۰ میلیون‌نفری مهاجر در سال ۲۰۳۰ در خاک عربستان خبر می‌دهد. در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳، درآمد امارات از گردشگری به حدود ۹.۸ دلار رسید.

سیاست‌های اخیری که در جامعه عربستان رواج دارد، به سمت جذب مشهورترین ستاره‌های فوتبال جهان حرکت کرده است. عده زیادی از سرمایه‌گذاران با درنظرگرفتن اینکه جام جهانی در این کشور برگزار می‌شود، اقدام به سرمایه گذاری در امارات می‌کنند. این سرمایه‌گذاری باعث رشد صنعت گردشگری در امارات می‌شود.

مجموع درآمد گردشگری سالانه کشور ترکیه و عربستان بیشتر از ایران است؛ علی‌رغم اینکه کشور ایران از نظر جاذبه باستانی در رتبه دهم جهان و از نظر اکوسیستم در رتبه پنجم جهان قرار دارد. در مقایسه‌ای که بین دو کشور انجام می‌شود، متوجه این موضوع خواهید شد که جاماندگی‌های در این حوزه برای ایران وجود دارد.

معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در امارات

درباره جاذبه‌های گردشگری امارات چه چیزی می‌دانید؟ اغلب مردم جهان در زمان مهاجرت به امارات، این کشور را با شهرها و امکانات مدرن آن می‌شناسند و درباره تاریخ غنی و کهن آن اطلاعی ندارند. برخلاف تصور عموم، مکان‌های تاریخی و باستانی زیادی در دبی و امارات وجود دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

مسجد شیخ زاید؛ بزرگ‌ترین مسجد جهان در ابوظبی

آیا تابه‌حال از مسجد شیخ زاید بازدید کرده‌اید؟ این مسجد تلفیقی از دنیای مدرن با کهن است و منجر به خلق زیبایی‌های خارق‌العاده‌ای در صنعت گردشگری در امارات شده است که تماشاگر را به حیرت وامی‌دارد. در طراحی مسجد شیخ زاید از معماری‌های معاصر و سنتی الهام گرفته شده است.

شما شاهد سبک زیبایی از فنون مدرن و باستان در کنار یکدیگر هستید که در تفسیری جدید، معماری اسلامی را به نمایش می‌گذارد. در ساخت نمای داخلی این مسجد از طلا، کاشی‌های زینتی، سنگ‌های مرمر و شیشه‌کاری استفاده شده است. سنگ‌های سفید نیز نمای بیرونی این جاذبه گردشگری را تکمیل می‌کند.

کوه جیص؛ جاذبه‌ای طبیعی در امارات

یکی از مرتفع‌ترین جاذبه‌های طبیعی در صنعت گردشگری در امارات، کوه جیص است که در رأس‌الخیمه امارات قرار دارد. در سال‌های اخیر با بهبود کیفیت جاده‌های کوه، دسترسی به آن آسان‌تر شده است. نیمی از چشم‌انداز فوق‌العاده این جاذبه دیدنی سمت دریاست.

طولانی‌ترین زیپ‌لاین جهان در کوه جیص امارات قرار دارد که با اخذ ویزای دبی به کمک مؤسسه افدل می‌توانید آن را تجربه کنید. علی‌رغم گرمایی که در امارات وجود دارد، بارش برف در این منطقه اغلب توریست‌ها را شگفت‌زده می‌کند.

موزه لوور ابوظبی؛ شاهکاری در معماری امارات

احتمالاً شما هم از این موضوع خبر دارید که در سال‌های اخیر صنعت گردشگری در دبی توسعه بسیاری پیدا کرده است. موزه لوور یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی امارات است که به قرن‌های مختلفی برمی‌گردد. اگر به تاریخ اولیه یا هنر مدرن علاقه دارید، حتماً سری به موزه لوور بزنید؛ زیرا اشیا موردعلاقه خود را پیدا می‌کنید.

در خاورمیانه از موزه لوور ابوظبی به عنوان شاهکار معماری در صنعت گردشگری در امارات یاد می‌کنند که توسط ژان نوول فرانسوی طراحی شده است. به گفته ژان نوول؛ هدف از ساخت موزه لوور، کاهش شکاف بین هنر شرق و غرب جهان است. این موزه ۵۵ سالن دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

دهکده توریستی بستکیه؛ جاذبه‌ای سنتی در دبی

سرگذشت این دهکده توریستی به سال ۱۸۹۰ برمی‌گردد که مهاجران بستکی در بخشی از دبی آن را ساختند. اگر قصد سرمایه گذاری در دبی را دارید، می‌توانید در دهکده توریستی بستکیه سرمایه‌گذاری کنید؛ زیرا امارات در سال‌های اخیر توسعه خوبی در زمینه توریست و مکان‌های تفریحی داشته است.

خانه‌های این دهکده توریستی با گچ، آهک و سنگ‌های مرجانی دریایی ساخته شده‌اند و دولت امارات قصد ندارد که تغییری در بافت سنتی آن ایجاد کند. درها و پنجره‌های دهکده بستکیه از چوب درخت ساج و تیک تهیه می‌شوند. از سال‌های دور دبی در این دهکده، مسجد و چندین دیوار قدیمی به‌جای‌مانده است.

افدل گروپ؛ انتخابی نوین و مطمئن در مهاجرت به امارات

اگر قصد مهاجرت به امارات متحده را دارید، به‌هیچ‌عنوان مؤسسه افدل گروپ را از دست ندهید. این مؤسسه مهاجرتی صفر تا صد مراحل اقامت امارات را برای شما انجام می‌دهد و شما در جریان تمامی جزئیات از جمله افتتاح حساب بانکی در دبی هستید.

خرید ملک در دبی یا ثبت شرکت در دبی یکی از کارهای بسیار مهم است که افدل در آن سابقه درخشانی دارد. شما بعد از مهاجرت به دبی با کمک کارشناسان مجرب افدل می‌توانید در بهترین نقاط دبی ملک بخرید یا شرکت خود را راه‌اندازی کنید؛ پس همین‌الان با مؤسسه افدل تماس بگیرید.

صحبت نهایی

در سال‌های اخیر صنعت گردشگری در امارات به سطح بسیار مطلوبی در خاورمیانه رسیده است و این موضوع منجر به افزایش داوطلبان اقامت دبی می‌شود. درآمد امارات از گردشگری روند صعودی فوق‌العاده‌ای دارد و طی پیش‌بینی‌های که صورت گفته است، در سال ۲۰۲۷ میزان سرمایه‌گذاری در این کشور به ۷۴ میلیارد درهم می‌رسد.

سؤالات متداول

۱.‌ آیا امکان افتتاح حساب بانکی در دبی بدون اقامت وجود دارد؟

بله بسیاری از بانک‌های دبی به افراد غیرمقیم خدمات ارائه می‌دهند.

۲. درآمد دبی در صنعت گردشگری در سال ۲۰۲۲ چقدر است؟

۹.۸ دلار در سه ماه اول سال

۳. جاذبه‌های صنعت گردشگری در امارات کدام‌اند؟

موزه لوور ابوظبی، کوه جیص و مسجد شیخ زاید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *