10نکته مهم افتتاح حساب بانکی در دبی-مهاجرت آسان با افدل گروپ


افتتاح حساب بانکی در دبی چه شرایطی دارد؟

افتتاح حساب بانکی در دبی همان چیزی است که باید بعد از مهاجرت به این کشور در برنامه خود در نظر بگیرید؛ می‌پرسید چرا؟ زیرا هر کسی که زندگی و کار در دبی را انتخاب می‌کند، به یک حساب بانکی نیاز خواهد داشت. علاوه بر این، ایجاد حساب بانکی در امارات مزایای زیادی را به دارنده آن ارائه می‌دهد.

در صورتی که قصد افتتاح حساب بانکی در دبی را دارید، بهتر است بدانید که در زمان انتخاب بانک مناسب چه عواملی را باید در نظر بگیرید؟ پس با ما همراه باشید تا مزایا و شرایطی را که برای ایجاد یک حساب بانکی در دبی مهم هستند، بررسی کنید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

افتتاح حساب بانکی در دبی

آیا می‌توانم یک حساب در دبی داشته باشم؟

شهروندان امارات تنها حدود 15 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و اکثریت مردم امارات، مهاجر هستند. این جمعیت متنوع، یک سیستم بانکی را شکل داده که کارگران خارجی نیز می‌توانند به راحتی یک حساب بانکی را افتتاح کنند.

افتتاح حساب در امارات به شما این اطمینان را می‌دهد که بدانید وجوه شما از روز اول امن و به راحتی قابل دسترس هستند. با این حال، افتتاح حساب بانکی در دبی ممکن است کمی دوندگی داشته باشد. بیشتر بانک‌ها به امضای شما در حضور افسر بانک نیاز دارند.

از طرف دیگر، شما می‌توانید با اجازه دادن به یک مشاور مالی برای اقدام از طرف شما، یک حساب از راه دور باز کنید.  با این حال، این راه‌حل ممکن است توسط همه بانک‌ها پذیرفته نشود؛ بنابراین عاقلانه است که از قبل هر کاری با مشاوران بانک موردنظر خود تماس بگیرید و وضعیت را بررسی کنید.

البته توصیه می کنیم که برای دریافت مشاوره مالی شرکت های دبی جهت افتتاح حساب، تمدید لایسنس و… با مشاوران ما در افدل گروپ تماس بگیرید تا به طور دقیق و تخصصی شما را راهنمایی کنند.

پادکست : افتتاح حساب بانکی در دبی

 

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

آیا می‌توانم بدون ویزای اقامت در دبی حساب بانکی داشته باشم؟

اگر در حال برنامه‌ریزی برای مهاجرت به امارات هستید یا هنوز ویزای اقامت ندارید، چند گزینه برای افتتاح حساب بانکی در دبی وجود دارند که بهتر است آن‌ها در نظر بگیرید. بیشتر بانک‌های دبی تنها به افراد غیر مقیم یا گردشگران اجازه افتتاح حساب پس‌انداز می‌دهند.

محدودیت‌هایی که اعمال می‌وند، حاکی از آن هستند که خدمات و حساب‌های جاری تنها برای شهروندان باز هستند. در حالی که به عنوان یک مهاجر خارجی، دسته چک دریافت نمی‌کنید؛ بلکه کارت‌های نقدی را دریافت می‌کنند که می‌توانید از آنها برای برداشت یا واریز وجوه در دستگاه‌های خودپرداز استفاده کنید.

یک هشدار به حساب‌های بانکی مهاجران خارجی برای بانک‌های امارات این است که بسیاری از مؤسسات به حداقل موجودی نیاز دارند یا حتی حداکثر موجودی را که می‌توانید در یک زمان در حساب خود داشته باشید، اعمال می‌کنند. این نکته در زمان افتتاح حساب بانکی در دبی بسیار مهم است.

برخی از بانک‌ها به دارندگان حساب‌های متعلق به مهاجران خارجی اجازه می‌دهند تا ارز پول موجود در حساب خود را انتخاب کنند؛ خواه درهم باشد یا هر ارز دیگری که در سراسر جهان استفاده می‌شود. برای کسانی که علاقه‌ای به مبادله درهم با پوند، دلار یا ارز دیگری ندارند، این گزینه می‌تواند جذاب باشد.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

مزایای افتتاح حساب بانکی در دبی

افتتاح حساب بانکی در امارات و دبی مزایای زیادی را ارائه می‌دهد و به کسب و کارها کمک می‌کند تا امور مالی خود را به طور مؤثرتری مدیریت کنند، اعتبار را نزد مشتریان و تأمین‌کنندگان افزایش می‌دهد و دسترسی به طیف وسیعی از خدمات و محصولات بانکی را فراهم می‌کند.

یکی از مزایای اصلی افتتاح حساب بانکی در دبی، توانایی تفکیک امور مالی و تجاری، ساده کردن حسابداری و آسان کردن امور مربوط به مالیات است. همچنین این کار به شما اجازه می‌دهد تا پرداخت‌هایی را به نام کسب‌وکارتان بپذیرید و از یک حساب تجاری چک یا فاکتور صادر کنید؛ پس وجهه حرفه‌ای شما را تقویت می‌کند.

همچنین یک حساب تجاری در دبی امکان دسترسی به خدمات بانکی اضافی مانند سیستم‌های بانکداری آنلاین، وام، چندین حساب ارزی و سپرده را فراهم می‌کند. همچنین به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا از فرصت‌ها و پیشنهادهایی که تجارت و دسترسی به خدمات را آسان‌تر می‌کنند، استفاده کنند.

توجه داشته باشید که تیم ما در مجموعه افدل در کنار شماست تا در زمینه های افتتاح حساب، ثبت شرکت و تمدید لایسنس شرکت در دبی به شما کمک کند و تا انتهای مسیر مهاجرت شما همراهتان باشد.

مزایای افتتاح حساب بانکی در دبی

شرایط افتتاح حساب بانکی در دبی

حتی اگر از امارات متحده عربی بازدید می‌کنید و قصدی برای اخذ اقامت امارات ندارید، همچنان می‌توانید یک حساب بانکی را در دبی افتتاح کنید. شرایط افتتاح حساب بانکی در امارات به هدف شما از راه‌اندازی حساب و عوامل دیگر بستگی دارد.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب شخصی در دبی عبارت‌اند از:

  • کپی پاسپورت
  • یک کپی از صورت‌حساب‌های بانکی شخصی شما در 6 ماه گذشته در هر بانکی از سراسر جهان
  • کپی قبض آب و برق
  • ویزای اقامت
  • و…

شرایط افتتاح حساب بانکی در دبی

برای کسانی که ویزای اقامت دبی را دارند، این روند ساده است؛ برای افرادی که اقامت ندارند، دریافت برخی از این اسناد ممکن است مشکل باشد. با این حال، با توجه به جمعیت زیاد مهاجران در امارات متحده عربی، اکثر بانک‌ها به افتتاح حساب برای افراد غیر مقیم عادت دارند.

اگر افتتاح حساب بانکی در دبی را برای تجارت خود می‌خواهید، ممکن است به مدارک بیشتری نیاز باشید؛ مانند:

  • رزومه به‌روز شده (CV)
  • نامه استخدامی
  • مجوز تجاری
  • گواهی ثبت
  • گواهی سهام
  • تفاهم‌نامه شرکت
  • اساسنامه
  • کپی پاسپورت سهام‌داران و امضای سهام‌داران
  • و…

هر بانک شرایط متفاوتی برای افتتاح حساب مهاجران خواهد داشت. بانک موردنظر، شما را از مدارک دقیق مورد نیاز برای درخواست مطلع خواهد کرد و در مورد هر مشکلی که ممکن است پیش بیاید، به شما کمک خواهد کرد.

بهترین بانک در دبی

هنگام برنامه‌ریزی برای اقامت طولانی مدت در امارات و برای دسترسی و کنترل بیشتر بر سرمایه خود از یک بانک ملی یا محلی استفاده کنید؛ زیرا مهم‌ترین بخش افتتاح حساب بانکی در دبی، انتخاب بانک مناسب است.

در اینجا برخی از محبوب‌ترین بانک‌ها در دبی به همراه ویژگی‌های کلیدی حساب‌های جاری آنها آورده شده است. توجه داشته باشید که در زمان افتتاح حساب در هر یک از این بانک‌ها، قوانین افتتاح حساب بانکی در امارات را در نظر بگیرید. دریافت مشاوره حقوقی شرکت های دبی و مشاوره های مالی افدل برای انتخابی مطمئن تر را به شما پیشنهاد می کنیم.

بهترین-بانک-در-دبی

بانک ملی امارات

بانک ملی امارات در دبی یک حساب جاری استاندارد را به همراه کارت نقدی و اعتباری رایگان ارائه می‌دهد؛ همچنین افتتاح حساب با هر ارز خارجی تأیید شده را می‌پذیرد. پس این بانک امکان افتتاح حساب بانکی در دبی را برای مهاجران نیز فراهم کرده است.

نکته قابل توجه درباره این بانک این است که یک برنامه کاربردی تلفن همراه را با استفاده آسان و خدمات اضافه برداشت از پیش تأیید شده ارائه می‌دهد. جالب است بدانید که این بانک  بیش از 900 دستگاه خودپرداز و 220 شعبه دارد.

بانک اسلامی دبی

این بانک حساب جاری اسلامی را ارائه می‌دهد که همراه با تسهیلات پرداخت صورت‌حساب برای خدمات DEWA یا SEWA  و یک دسته چک رایگان است. این بانک 90 شعبه در سراسر امارات دارد و گزینه مطمئن و مناسبی برای افتتاح حساب بانکی در دبی است.

بانک HSBC دبی

این بانک یکی از بانک‌های استاندارد امارات برای افتتاح حساب بانکی است. تعداد دستگاه‌های خودپردازهای این بانک 40 است و 4 شعبه در شهر دبی دارد.

نام بانک تعداد شعبه
بانک ملی امارات 220
بانک اسلامی 90
بانک HSBC 4

چگونه یک حساب بانکی در دبی باز کنیم؟

فرایند افتتاح حساب بانکی در دبی بسیار ساده است. چه به عنوان کارمند در یک شرکت کار کنید و چه تجارت شخصی خود را داشته باشید، می‌توانید به راحتی در دبی حساب باز کنید. تنها تفاوت این است که در حساب دستمزد، معمولاً نیازی به حفظ حداقل موجودی ندارید.

در مقابل، شما باید یک موجودی از پیش تعیین شده برای یک حساب شخصی یا تجاری داشته باشید. پس باید روش های افتتاح حساب بانکی در دبی را هم بشناسید و با کارشناسان متخصص مشورت کنید.

اگر می‌خواهید یک حساب معتبر در دبی باز کنید، بهتر است از شرکت خود در مورد بانکی که با آن کار می‌کنند، بپرسید. همچنین بهتر است یک حساب در بانک مورد تأیید شرکت خود باز کنید تا حقوق خود را بلافاصله پس از اعتبارسازی دریافت کنید.

اگر در حال افتتاح حساب بانکی شخصی یا تجاری در دبی هستید، ممکن است برخی بانک‌ها از شما بخواهند که حداقل موجودی لازم را داشته باشید. بانک مرکزی امارات متحده عربی در صورت نزول به زیر این سقف، ماهانه 25 درهم جریمه تعیین کرده است!

یک حساب جاری عمدتاً برای معاملات حقوقی استفاده می‌شود. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های ماهانه قریب‌الوقوع را پوشش دهید و به شما امکان می‌دهد تا هر زمان که نیاز دارید، مقدار پول مورد نیاز خود را برداشت کنید.

یک حساب پس‌انداز برای کسانی که می‌خواهند پس‌انداز کنند و با شرایط پیش‌بینی‌نشده مقابله کنند، مناسب‌تر است. این روش افتتاح حساب بانکی در دبی برای تراکنش‌های محدود در نظر گرفته شده است؛ یعنی برخی از بانک‌ها حتی برای ایمن نگه داشتن پول، کارت‌های نقدی را به دارندگان حساب ارائه نمی‌دهند.

فرایند افتتاح حساب بانکی در دبی

نکات مهم قبل از افتتاح حساب بانکی در دبی

قبل از افتتاح حساب در دبی باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید. این موارد شامل حداقل موجودی و سپرده اولیه مورد نیاز بانک، حداقل میانگین موجودی و… می‌شوند. همچنین اگر این حساب را برای کار خود افتتاح می‌کنید، باید این موارد را در نظر داشته باشید:

  • نوع کسب و کار
  • محل کسب و کار
  • نوع شرکت
  • و…

هر بانک ممکن است معیارهای واجد شرایط بودن خود را داشته باشد، مانند اسناد خاص مورد نیاز و حداقل شرایط موجودی ماهانه که باید به همه آن‌ها توجه کنید. دانستن این نکته مهم است که بانک‌های امارات از شیوه‌های امنیتی مانند روش‌های KYC و ضد پول‌شویی (AML) هنگام افتتاح حساب‌های تجاری پیروی می‌کنند.

این مزیت ممکن است مستلزم ارائه مدرک قابل تأیید هویت و آدرس و مطابقت با الزامات خاص بانک موردنظر باشد. در نهایت، عاقلانه است که هنگام افتتاح حساب بانکی در دبی برای کار خود از یک ارائه دهنده خدمات راه‌اندازی کسب و کار حرفه‌ای یا مشاور کمک بگیرید.

آنها می‌توانند شما را در طول فرایند افتتاح حساب برای ثبت شرکت در دبی و موارد دیگر راهنمایی کنند، به شما در انتخاب بانک مناسب کمک کنند و اطمینان حاصل کنند که تمام شرایط برآورده شده است. آنها همچنین می‌توانند مشاوره و پشتیبانی ارزشمندی را در مدیریت امور مالی و دسترسی به خدمات مالی ارائه دهند.

هزینه افتتاح حساب بانکی در دبی

به طور کلی، بانک‌های امارات متحده عربی برای افتتاح حساب کارمزدی دریافت نمی‌کنند؛ البته بسیاری از آنها هزینه سالانه یا تراکنش را برای خدمات خود دریافت خواهند کرد. همچنین شایان ذکر است که اکثر حساب‌ها به حداقل موجودی بین 5000 تا 150000 درهم نیاز دارند.

از آنجایی که فرایند افتتاح حساب بانکی در دبی ممکن است دشوار باشد، بسیاری از کارآفرینان ترجیح می‌دهند که از خدمات افتتاح حساب بانکی تجاری استفاده کنند. این کار، دردسر باز کردن حساب بانکی در دبی را از بین می‌برد و می‌تواند شانس شما را برای یک برنامه موفق به طور قابل توجهی افزایش دهد.

هزینه افتتاح حساب بانکی در دبی

مهاجرت خود را به افدل بسپارید!

آیا به مهاجرت به دبی یا شهرهای دیگر امارات فکر می‌کنید؟ تنها رویاپردازی کافی نیست! قبل از هر چیز باید شرایط مهاجرت خود را بسنجید و یک مشاوره تخصصی از یک شرکت معتبر دریافت کنید. افدل گروپ همان راهنمایی است که می‌تواند شما را در این راه یاری کند.

پس قبل از اینکه چمدان‌های خود را ببندید بهتر است از جدیدترین شرایط دریافت ویزای امارات برای ایرانیان مطلع شوید تا با مشکلی روبرو نشوید. شاید شما هم مشمول اخذ ویزای طلایی امارات باشید و خودتان از این موضوع اطلاع نداشته باشید!

به همین خاطر است که دریافت یک مشاوره تخصصی را در این زمینه به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای دریافت مشاوره در زمینه‌های ثبت شرکت و خرید ملک در دبی با مشاوران تیم افدل در تماس باشید.

 

در انتها

آیا مهاجران خارجی نیز می‌توانند در امارات حساب بانکی داشته باشند؟ شما به عنوان یک خارجی در این کشور می‌توانید با افتتاح حساب بانکی در دبی از مزایای آن بهره‌مند شوید و کارهای مالی خود را انجام دهید. در این مقاله به بررسی شرایط و نکات مهم ایجاد یک حساب بانکی در امارات پرداختیم.

البته داشتن یک حساب بانکی در امارات شرایط خاص و دشواری‌های خود را دارد و قبل از اقدام بهتر است با یک شرکت معتبر مهاجرتی مشورت کنید. افدل گروپ آماده خدمت رسانی و پاسخ دادن به سؤالات شما است.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

سؤالات متداول

  1. آیا برای افتتاح حساب بانکی در دبی به ویزا نیاز دارم؟

بله یکی از شرایط افتتاح حساب در امارات، داشتن اقامت است.

  1. حداقل موجودی برای افتتاح حساب در دبی چقدر است؟

5000 تا 150000 درهم

  1. بهترین بانک دبی کدام است؟

بانک ملی امارات، بانک اسلامی و بانک HSBC

سایر مقالات:

جدیدترین لیست نمایشگاه های امارات 2024 + زمان برگزاری
26 مورد از جذاب‌ترین تفریحات امارات در 4 شهر محبوب آن!
معرفی 20مورد از معروف‌ترین موزه های امارات+ آدرس و ساعت کاری

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *