اخذ اقامت با ثبت شرکت در دبی – بررسی شرایط و هزینه‌های 2024

 اخذ اقامت با ثبت شرکت در دبی

اخذ اقامت با ثبت شرکت در دبی یک گام مهم و حیاتی برای افرادی است که به دنبال ایجاد حضور قانونی و تجاری در دبی هستند. ثبت شرکت در دبی نه تنها به شما امکان می‌دهد تا فعالیت‌های تجاری خود را آغاز کنید؛ بلکه امکان اخذ اقامت برای شما و خانواده‌تان را نیز فراهم می‌کند.

در این مقاله ما به بررسی و اهمیت اخذ اقامت فوری با ثبت شرکت در دبی، مراحل و فرایند ثبت شرکت، مزایا و مواردی که برای اخذ اقامت لازم است، می‌پردازیم. شما می‌توانید با راهنمایی کارشناسان ما به‌عنوان یک کسب‌وکار قانونی در دبی فعالیت کنید و از تمامی فرصت‌ها و امکانات دبی بهره‌مند شوید.

شرایط اخذ اقامت امارات و دبی با ثبت شرکت

یکی از مزایای اصلی ثبت شرکت در دبی برای ایرانیان، امکان دریافت اقامت در کشور امارات متحده عربی به صورت سریع و راحت است؛ بنابراین بهترین روش سرمایه گذاری در امارات محسوب می‌شود.

عدم وجود مالیات بالا، سبک زندگی سالم و باکیفیت، زیرساخت‌های پیشرفته، تجارت آسان‌تر و موفق، امکان برقراری ارتباط با افراد ثروتمند و باهوش، همکاری متخصصان، بهره‌مندی از امکانات تفریحی و رفاهی گسترده و… نیز از مزایای اخذ اقامت با ثبت شرکت در دبی هستند.

با ثبت یک شرکت در دبی شما می‌توانید شرایط دریافت اقامت بلندمدت خود را در این کشور فراهم کنید. به‌عنوان‌مثال، شما باید شرایط و مدارک تمکن مالی خود را به اداره مهاجرتی این کشور ارائه دهید و ثابت کنید که توانایی ثبت شرکت در امارات، مدیریت آن و تأمین هزینه‌های زندگی خود را دارید.

بعد از موفقیت ثبت شرکت در امارات، دریافت اقامت امارات بسیار ساده خواهد بود. این اقامت تا زمانی که بیش از ۶ ماه از آخرین اقامت شما در این کشور نگذشته باشد، معتبر است.

همچنین باید بدانید که اخذ اقامت با ثبت شرکت در دبی ۲ سال است و امکان تمدید آن نیز با راهنمایی‌های ما نیز وجود دارد. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره رایگان و راه‌های اقامت دائم در امارات هستید، می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

اقامت دبی از طریق ثبت شرکت به چه صورت است؟

قبل از اقدام به هرگونه فعالیت، متقاضی باید با شرایط لازم و روند ثبت شرکت و دریافت مجوز اقامت در امارات آشنا شود. در ادامه مراحل اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت اشاره خواهیم کرد.

 برای اقامت دبی از طریق ثبت شرکت، ابتدا میزان تمکن مالی سرمایه‌گذار بررسی می‌شود. به‌عنوان‌مثال، ارائه‌دادن گردش حساب سه‌ماهه متقاضی الزامی است. از نظر قانون، برای ثبت شرکت در امارات متحده عربی افراد باید بین ۱۸ تا ۶۰ سال سن داشته باشند.

 یکی از مراحل ثبت شرکت در دبی این است که باید مجوز رسمی از اصول اولیه ثبت شرکت دریافت شود. در امارات این مجوز به سه دسته کلی مانند لایسنس نرمال یا مجوز حرفه‌ای، شرکت با مسئولیت محدود یا LLC و شرکت General Trading تقسیم می‌شود. هر یک از این شرکت‌ها قابلیت ارائه مجوز را دارند.

بااطلاع از این مراحل و شرایط، متقاضیان می‌توانند به طور آگاهانه و با دقت، اخذ اقامت با ثبت شرکت در دبی انجام دهند و در نهایت مجوز مهاجرت به امارات و اقامت را دریافت کنند.

همچنین طبق قوانین جدید، افراد خارجی برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در دبی دیگر نیازی به دادن سهام به شهروندان اماراتی ندارند و متقاضی می‌تواند ۱۰۰% از سهام شرکت را در اختیار خود داشته باشد.

قبل از اخذ اقامت با ثبت شرکت در دبی، متقاضی باید ساختار تجارت موردنظر خود را انتخاب کند. در امارات، ساختار تجارت دارای هفت نوع از جمله مشارکت عمومی، مشارکت در حمایت، سهامی عام، سهامی خاص، شرکت سهامی، به‌اشتراک‌گذاری مشارکت و سرمایه‌گذاری مشترک است.

همچنین تصمیم‌گیری در مورد انتخاب حامی یا کفیل و تنظیم تفاهم‌نامه همکاری با حامی نیز از شروط ثبت شرکت و مهاجرت به دبی است. متقاضیان باید فرم درخواست استاندارد را تکمیل کرده و به وزارت توسعه اقتصادی ارائه دهند تا عنوان و تأیید فعالیت نهایی را دریافت کنند.

در نهایت با ثبت MOA ، تکمیل مدارک لازم برای ثبت شرکت در دبی و درخواست مجوز از DED باید برای دریافت مجوز نهایی خود هزینه‌های لازم را پرداخت و فعالیت رسمی خود را آغاز کنید.

مزایا و معایب ثبت شرکت در دبی

 باتوجه‌به مزایا و معایب، اخذ اقامت با ثبت شرکت در دبی نیازمند بررسی و شناخت دقیق از شرایط و وضعیت بازار و قوانین دبی است. به همین دلیل شما می‌توانید قبل از هرگونه تصمیم با مشاوران افدل گروپ تماس بگیرید و از راهنمایی متخصصان بهترین بهره را ببرید.

عدم نیاز به سرمایه بالا

 برای ثبت شرکت و دریافت ویزای دبی نیازی به سرمایه بالا ندارید. این به افرادی که منابع مالی محدودی دارند این امکان را می‌دهد که شرکت خود را ثبت کنند.

بایگانی پرونده‌های مالی

 تمامی پرونده‌ها و صورت‌حساب‌های مالی باید بایگانی شوند تا در صورت لزوم قابل‌بررسی باشند. این اقدام نشان می‌دهد که تمامی فعالیت‌های شرکت شما بر اساس قوانین امارات متحده عربی انجام می‌شود. این مورد زمانی اجباری است که قصد تأسیس یک شرکت بزرگ را دارید و به پرونده‌های مالی نیاز پیدا می‌کنید.

حضور در امارات

اگر قصد دارید از طریق اخذ اقامت با ثبت شرکت در دبی فعالیت‌های انجام دهید باید هر ۶ ماه یکبار حضورتان را در امارات ثابت کنید و حداقل دو بار در سال به امارات سفر کنید تا اقامت خود را حفظ کنید.

هزینه‌های ثبت شرکت در دبی

هزینه‌های انواع ثبت شرکت در دبی  متفاوت است و به عواملی مانند نوسانات ارز، نوع شرکت ثبتی، منطقه موردنظر، تعداد افراد شریک و… بستگی دارد؛ اما به‌طورکلی، حداقل هزینه برای اخذ اقامت با ثبت شرکت در دبی بین ۲۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ درهم است.

علاوه بر این هزینه‌های جانبی مانند هزینه تأسیس شرکت در مناطق آزاد، ثبت‌نام و برند تجاری، ثبت روزنامه رسمی، اجاره واحد حداقل ۵۰ فوت مربعی، کارت هویتی و بیمه، کارمزد ویزای منطقه آزاد، کارمزد مأمور ثبت، طرح ICT ، هزینه اداره سالانه و… ممکن است وجود داشته باشند.

 همچنین هزینه‌های اخذ ویزای توریستی و اقامت موقت، ID کارت، آزمایشات پزشکی، مهر ویزا، انگشت‌نگاری و سایر هزینه‌های اداری نیز حداقل ۴۰۰۰ درهم است. لازم به ذکر است که بدانید هزینه‌های ثبت شرکت در مناطق آزاد نسبت به سایر مناطق و ساختارها، کمتر است.

 اگر برای شرکت، نام غیرعربی انتخاب کنید، هزینه اضافی برای آن باید پرداخت کنید. پس از انجام مراحل اخذ اقامت با ثبت شرکت در دبی، باید ویزای توریستی را به ویزای Investor یا ویزای Partner تغییر دهید که این کار نیز هزینه‌ای جداگانه دارد.

بهترین مؤسسه برای اخذ اقامت با ثبت شرکت در دبی

 افدل گروپ یک مؤسسه مهاجرتی است که در زمینه مشاوره و خدمات مهاجرت فعالیت می‌کند. این مؤسسه باهدف کمک به افرادی که تمایل به مهاجرت دارند، تأسیس شده است. افدل گروپ در ایران خدمات متنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

 این خدمات شامل سرمایه گذاری در دبی، ارائه اطلاعات در مورد مهاجرت، بررسی هزینه‌ای مهاجرت و همچنین پشتیبانی در فرایند اقامت و خرید ملک در دبی هستند. اگر شما هم تمایل به مهاجرت با پاسپورت دومینیکا دارید و نیاز به مشاوره و خدمات مهاجرتی دارید، می‌توانید با مؤسسه مهاجرتی افدل گروپ تماس بگیرید و درباره نیازها و سؤالات خود با مشاوران آنها صحبت کنید.

سخن پایانی

با اخذ اقامت با ثبت شرکت در دبی شما فرصتی برای توسعه کسب‌وکار خود، رشد حرفه‌ای و سرمایه‌گذاری در امارات را خواهید داشت. این مسیر، بازدهی و پیشرفت شما را در راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار به یک سطح جدید خواهد رساند.

سؤالات متداول

۱. مدت‌زمان اخذ اقامت در دبی چند سال است؟

دو سال و امکان تمدید آن نیز وجود دارد.

۲. هزینه‌های ثبت شرکت در دبی به چه عواملی بستگی دارد؟

به عواملی مانند نوسانات ارز، نوع شرکت ثبتی، منطقه موردنظر، تعداد افراد شریک و… بستگی دارد.

۳. هزینه اقامت در دبی چقدر است؟

 بین ۲۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ درهم

سایر مقالات:

شرایط اخذ اقامت دبی از طریق خرید خانه‌ +معرفی 3منطقه ایده‌آل
بهترین شغل برای مهاجرت به دبی + میانگین دستمزدها در 2024
استفاده از هوش مصنوعی در دبی-4 مورد از مهم‌ترین کاربردآن

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *