ثبت شرکت در کانادا 100% تضمینی توسط افدل گروپ+ مشاوره رایگان

ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا

آیا می‌دانید از طریق ثبت شرکت در کانادا و انتقال کسب‌وکارتان به این کشور می‌توانید به اقامت دائم کانادا دست پیدا کنید؟ احتمالاً شما هم با شنیدن این جمله وسوسه شده‌اید و در پی پاسخ این سؤال هستید که چگونه می‌توان در کانادا بیزینس راه‌اندازی کرد و حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در کانادا چیست؟

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

در این باره باید بگوییم ثبت شرکت در کشور کانادا یکی از بهترین راه‌های سرمایه گذاری و مهاجرت به این کشور است؛ اما به خودی خود منجر به اخذ اقامت دائم نمی‌شود و شما در ابتدا باید به خوبی شرایط و قوانین ثبت شرکت در این کشور را شناخته و با آگاهی کامل از این فرصت طلایی استفاده کنید.

از این رو در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به شما بگوییم ثبت شرکت در کانادا چه شرایط و هزینه‌هایی دارد و چگونه می‌توانید ایده کسب و کار خود را در کانادا عملی کرده و به اقامت کانادا دست پیدا کنید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

مزایای ثبت شرکت در کانادا

ممکن است این سؤال در ذهن شما شکل گرفته باشد که اصلاً چرا باید برای ثبت شرکت در کانادا اقدام کنیم و راه انداختن یک کسب و کار در این کشور چه سودی برای ما دارد؟ از این رو تصمیم گرفتیم در ادامه به معرفی مزایای ثبت شرکت در این کشور توسعه یافته بپردازیم.

مزایای ثبت شرکت در کانادا

مزایای تأسیس شرکت در کانادا به شرح زیر است:

  • شما می‌توانید خارج از کانادا و کاملاً به شکل آنلاین شرکت خود را در این کشور ثبت کنید.
  • در کانادا امکان ثبت شرکت در زمینه صنایع و کسب و کار‌های مختلف وجود دارد.
  • هزینه ثبت و نگهداری از شرکت در کانادا در مقایسه با دیگر کشور‌ها کمتر است.
  • کانادا از وضعیت اقتصادی پایداری برخوردار است و از این رو امنیت سرمایه گذاری شما در این کشور تضمین می‌شود.
  • در کانادا نرخ پایینی برای مالیات شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.
  • شما می‌توانید برای شرکت خود در بانک‌های کانادا حساب باز کنید.
  • امکان به ارث رسیدن شرکت بعد از فوت سهام‌دار اصلی شرکت وجود دارد.
  • می‌توانید از تسهیلات و وام‌های مختلف جهت پیشبرد اهداف شرکت بهره‌مند شوید.
  • همسر متقاضی می‌تواند از ویزای کار و فرزندان (زیر ۱۸ سال) از امکان تحصیل رایگان بهره‌مند شوند.
  • فرایند رسیدگی به پرونده‌های ثبت شرکت بسیار سریع است.
  • داشتن ویزای توریستی برای آغاز فرایند ثبت شرکت الزامی‌ نیست.
  • سابقه سفر به کشور‌های حوزه شنگن هیچ اهمیتی ندارد.
  • بعد از راه اندازی کسب و کار امکان دریافت ویزای کارآفرینی و کار برای خود و کارکنان وجود دارد.
  • ناهماهنگ بودن سوابق کاری و رشته تحصیلی مشکلی ایجاد نمی‌کند.

انواع شرکت در کانادا

اگر تصمیم گرفته‌اید برای ثبت شرکت در کانادا اقدام کنید، در اولین قدم باید بدانید چه شرکت‌هایی را می‌توان در این کشور ثبت کرد. در این باره باید بگوییم سرمایه گذاران خارجی می‌توانند یکی از ۴ شرکتی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت را برای ثبت انتخاب کنند.

هریک از شرکت‌های تجاری در کانادا برای ثبت راه و روش‌ مخصوص خود را دارند و نوع تجارتی که انتخاب می‌کنید روش ثبت شرکت شما را تعیین می‌کند.

شرکت با مالکیت انحصاری (Sole Proprietorship)

ویژگی اصلی شرکت‌های خصوصی این است که تنها یک نفر مالک شرکت بوده و مسئولیت تمامی‌ خسارت‌ها و ضرر‌های شرکت با او است.

مزایا معایب
هزینه ثبت و راه اندازی این شرکت‌ها نسبتاً کم است. در صورت بروز ضرر و زیان، پرداخت تمامی‌ بدهی‌ها بر عهده مالک شرکت است.
شرکت‌های خصوصی در کانادا ساختار ساده‌ای دارند و اداره آن‌ها راحت‌تر است. در صورت فوت مالک شرکت منحل خواهد شد.
تمامی‌ سود شرکت تنها به مالک اصلی آن تعلق می‌گیرد. حفاظت بسیار کمی‌ از نام شرکت‌های خصوصی صورت می‌گیرد.
مسئولیت تمامی‌ تصمیم گیری‌های شرکت بر عهده مالک است. ثبت شرکت‌های مالکیت انحصاری در کانادا باید هر ۵ سال یکبار تمدید شود.
این شرکت‌ها از گزارش مالیاتی آسانی برخوردار هستند. درآمد شرکت مشمول مالیات است.

شرکت سهامی (Corporation)

از دیگر انتخاب‌های شما برای ثبت شرکت در کانادا باید به شرکت‌های سهامی اشاره کنیم که به عنوان یک شخصیت حقوقی (Legal entity) فعالیت کرده و مستقل از سهام‌داران شرکت هستند. شرکت‌های سهامی در کانادا می‌توانند هم در سطح استانی و هم فدرال یا کشوری به ثبت برسند.

اگر یک شرکت سهامی به صورت فدرالی ثبت شود و بخواهد در استان‌های کانادا نیز فعالیت داشته باشد، باید در هر ایالت کانادا طبق قوانین و مقررات آن ایالت به ثبت برسد.

مزایا معایب
در صورتی که شرکت متحمل خسارت و ضرر شود، جبران بدهی‌ها بیشتر بر عهده شرکت بوده و سهام‌داران در این زمینه مسئولیت محدودی دارند. شرکت‌های سهامی در کانادا از هزینه ثبت و راه اندازی بالاتری نسبت به دیگر انواع شرکت‌ها برخوردار هستند.
شرکت‌های سهامی در کانادا همیشگی بوده و نیازی به تمدید ندارند. امکان بروز اختلاف نظر میان مدیران شرکت و سهام‌داران وجود دارد.
امکان جابه‌جایی مالکیت شرکت به دیگر اشخاص وجود دارد. این شرکت‌ها هزینه جانبی زیادی دارند.
از نام شرکت و کسب و کار موردنظر حفاظت بسیاری صورت می‌گیرد. امکان دارد از شما درخواست شود که مدارک مربوط به شهروندی یا اقامت در کانادا را ارائه دهید.
این شرکت‌ها مزایای مالیاتی بسیاری دارند. این شرکت‌ها ملزم به ارائه سوابق مالی و پرونده‌های سالانه شرکت هستند.
در صورت فوت مالکین و سهام‌داران شرکت‌های سهامی، شرکت منحل نمی‌شود.

شرکت مشارکتی (General Partnership)

ثبت شرکت تجاری در کانادا

از دیگر گزینه‌هایی که می‌توانید برای ثبت شرکت تجاری در کانادا انتخاب کنید باید به شرکت‌های مشارکتی اشاره کنیم. این شرکت‌ها باید حداقل از ۲ عضو برخوردار بوده و امکان عضویت شرکای بیشتر نیز داشته باشند. برای ثبت این شرکت‌ها باید توافق‌نامه‌ای ایجاد شود که نام شرکا، میزان سهم شراکت و مسئولیت‌های مربوطه در آن ذکر شوند.

شرکت‌های مشارکتی در کانادا به ۳ صورت ثبت می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

  • روش اول: مشارکت عمومی‌ که هریک از شرکا به یک اندازه در مسئولیت‌ها و سود و زیان شرکت سهیم هستند.
  • روش دوم: مشارکت محدود که ۱ الی ۲ نفر از سرمایه گذران مسئولیت نامحدود و بقیه اعضا مسئولیت محدود دارند و تنها مجاز به ارائه نظرات و ایده‌های خود در امور شرکت هستند.
  • روش سوم: مشارکت با مسئولیت محدود که در آن فرد می‌تواند با یکی از اعضای شرکت قرارداد ببندد. در این حالت با بروز هرگونه مشکل تنها دارایی‌های آن شخص به خطر می‌افتد نه کل هیئت مدیره و شرکای شرکت.
مزایا معایب
هزینه ثبت و راه اندازی شرکت‌های مشارکتی زیاد نیست. در صورت بروز خسارت تمامی‌ شرکا ملزم به پرداخت ضرر و بدهی‌های شرکت هستند.
هزینه‌های شرکت بین تمام شرکا به صورت کاملاً مساوی تقسیم می‌شود. محافظت کمی‌ از نام شرکت‌های مشارکتی انجام می‌شود.
سود شرکت میان تمامی‌ اعضا تقسیم‌بندی می‌شود. تمامی‌ اعضا باید در تصمیم گیری‌ها اتفاق نظر داشته باشند و مخالفت یکی از شرکا باعث بروز مشکل می‌شود.
شرکت‌های مشارکتی مزایای مالیاتی بسیاری دارند. هریک از اعضای شرکت از استقلال کمی‌ در اقدامات و تصمیمات شرکت برخوردار هستند.

شرکت تعاونی (Cooperative)

اگر قصد ثبت شرکت در کانادا را دارید، شرکت‌های تعاونی گزینه مناسبی هستند. این شرکت‌ها مسئولیت محدود دارند و توسط اعضا اداره می‌شوند که این موضوع از مزایای مهم این شرکت‌ها است. شرکت‌های تعاونی را می‌توانید به صورت استانی یا فدرال ثبت کنید.

 از معایب این شرکت‌ها نیز باید به امکان بروز تعارض میان اعضا و تصمیم گیری‌های طولانی اشاره کنیم.

مراحل ثبت شرکت در کانادا

برای شروع کسب و کار و ثبت شرکت در کانادا لازم است با مراحل مختلف این کار آشنایی کافی داشته باشید. در هر مرحله باید شرایط و قوانین مربوط به آن را در نظر گرفته و اقدامات لازم را انجام دهید. در ادامه به معرفی مراحل ثبت شرکت و کسب و کار در کانادا خواهیم پرداخت.

مرحله اول؛ برنامه ریزی

در این مرحله لازم است برای راه اندازی کسب و کار خود برنامه ریزی کرده و در ابتدا تحقیقات لازم را درمورد بازار کسب و کار موردنظر در کانادا انجام دهید. سپس یک طرح تجاری یا بیزینس پلن قوی آماده کرده و نوع و ساختار شرکت و مکان آن را مشخص کنید.

مرحله دوم؛ انتخاب نام تجاری شرکت

مراحل ثبت شرکت در کانادا

نامی‌ که برای شرکت خود انتخاب می‌کنید باید یادآور نوع خدمات یا محصولاتی باشد که ارائه می‌کنید. علاوه بر این نباید طولانی بوده و تلفظ و به خاطر سپردن آن سخت باشد. همچنین نام شرکت شما باید متمایز از سایر شرکت‌های مشابه باشد.

مرحله سوم؛ ثبت شرکت در دولت کانادا

در این مرحله از ثبت شرکت در کانادا باید یک حساب بانکی تجاری بازی کرده و برای دریافت شماره تجاری و صورت حساب‌های مالیاتی شرکت خود اقدام کنید.

مرحله چهارم؛ دریافت مجوز‌ها و گواهی‌های تجاری

بنا به مکان جغرافیایی شرکت و نوع فعالیت آن باید مجوز‌ها و گواهی‌های خاصی دریافت کنید. برای مثال اگر قصد دارید در شهر ونکوور یک شرکت تولید مواد غذایی تأسیس کنید، باید برای اخذ گواهی کسب معتبر اقدام کنید.

مرحله پنجم؛ دریافت پشتیبانی و تأمین مالی

مراحل ثبت شرکت در کانادا

افراد خارجی که شرکت خود را در کانادا ثبت می‌کنند می‌توانند از انواع حمایت‌ها در سطح ملی و منطقه‌ای در کانادا بهره‌مند شوند. این حمایت‌ها به شکل خدمات، حمایت مالی، برنامه‌ها و آموزش در حوزه کسب‌وکارتان به شما ارائه می‌شوند و هدف اصلی آن‌ها توسعه کسب و کار کارآفرینان و درنهایت رشد اقتصادی کانادا است.

سؤالات متداول

۱. آیا بدون داشتن سرمایه می‌توان در کانادا ثبت شرکت انجام داد؟

خیر برای ثبت شرکت در کانادا بنا به نوع شرکت و کسب و کار باید سرمایه کافی داشته باشید.

۲. حداقل مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت در کانادا چیست؟

حداقل مدرک دیپلم نیاز است.

۳. چه شرکت‌هایی را می‌توان در کانادا ثبت کرد؟

شرکت‌های سهامی، مالکیت انحصاری، مشارکتی و تعاونی

انواع ثبت شرکت در کانادا

در این بخش از راهنمای ثبت شرکت در کشور کانادا نوبت آن است که شما را با انواع ثبت شرکت در این کشور آشنا کنیم. به صورت کلی امور تأسیس شرکت در کانادا به ۲ صورت استانی/ منطقه‌ای و فدرال صورت می‌گیرند و هریک قوانین مختلفی دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

ثبت شرکت در کانادا به صورت فدرالی

ثبت شرکت در کانادا به صورت فدرالی

اگر بخواهید شرکت خود را در سطح فدرال به ثبت حقوقی برسانید، باید علاوه بر روندی که در مراحل ثبت شرکت به آن پرداختیم برای موارد زیر نیز ثبت‌نام کنید:

  • اسناد حقوقی در رابطه با ثبت شرکت به صورت فدرالی
  • صورت حساب مالیاتی فدرال کانادا
  • سایر صورت حساب‌های مالیاتی همچون مالیات بر کالا و خدمات، مالیات بر درآمد، مالیات فروش هماهنگ و مالیات بر صادرات و واردات
  • دریافت شماره تجاری فدرال
  • ثبت نام تحت عنوان یک شرکت فرا منطقه‌ای یا فرا استانی (در صورت تمایل به فعالیت شرکت در دیگر استان‌های کانادا)
  • اخذ مجوز و گواهی‌های لازم از دولت فدرال

حال ممکن است بپرسید چرا ثبت شرکت از طریق دولت فدرال را انتخاب کنیم؟ در این باره باید بگوییم ثبت شرکت در کانادا به صورت فدرالی مزایای مهمی‌ برای شما به دنبال خواهد داشت که از مهم‌ترین آن‌ها باید موارد زیر را معرفی کنیم:

  • محافظت بیشتر از نام شرکت موردنظر: اداره ثبت شرکت فدرال قبل از اعطای حق استفاده از نام به شرکت‌ها از آزمون‌های سخت گیرانه‌ای استفاده می‌کند و زمانی که نام شرکت تأیید شد، در سراسر کانادا از آن‌ محافظت می‌شود تا کسی از نام آن شرکت سوءاستفاده نکند.
  • حق برقراری بیزینس در هر جای کانادا: اگر شرکت خود را به صورت فدرالی ثبت کنید، می‌توانید کسب‌وکارتان را در هر نقطه‌ای از کانادا ادامه دهید و هیچ محدودیتی از نظر اینکه دفتر مرکزی شرکت در چه شهر و ایالتی باشد نخواهید داشت.
  • به رسمیت شناخته شدن شرکت: شرکت‌هایی که به صورت فدرالی ثبت می‌شوند مانند شرکت‌های کانادایی از رسمیت جهانی برخوردار هستند.
  • بهرهگیری از خدمات آنلاین: اداره ثبت شرکت فدرال به شرکت‌هایی که از این روش ثبت می‌شوند خدمات آنلاین ارائه می‌دهد. درواقع شما می‌توانید ارسال اسناد و تأییدیه‌ها و همچنین پرداخت هزینه‌ها را به صورت آنلاین انجام دهید.

ثبت شرکت در کانادا به صورت استانی

ثبت شرکت در کانادا به صورت استانی

اگر قصد دارید برای ثبت شرکت در کانادا چه ثبت شرکت خدماتی در کانادا باشد و چه تجاری یا گردشگری اقدام کنید، باید به قوانین خاصی که در هر استان یا منطقه‌ای از کانادا در نظر گرفته شده‌اند توجه داشته باشید.

معمولاً روند کلی ثبت شرکت در تمامی‌ استان‌های کانادا مشابه است؛ اما از تفاوت‌های جزئی و روش انجام مراحل نباید غافل شد. در این زمینه ممکن است هر استان قوانین و شرایط منحصربه‌فرد خود را برای انواع شرکت‌ها اعمال کند.

 دو نوع ثبت شرکت در استان‌ها وجود دارد که شامل Register a Business و Incorporate a Business هستند. ثبت شرکت به صورت Register معمولاً برای شرکت‌هایی با مالکیت انحصاری (خصوصی) یا شرکت‌های مشارکتی انجام می‌شود.

در این کسب و کار‌ها شرکت یک شخصیت حقوقی مستقل نیست؛ اما برخلاف این روش در ثبت شرکت به شکل Incorporate شرکت به صورت یک شخصیت حقوقی مستقل از سهام‌داران عمل می‌کند. جهت شناخت بیشتر شما از ثبت شرکت به صورت استانی در جدول زیر به مقایسه این دو روش پرداختیم.

تفاوت‌‌ها Register a Business Incorporate a Business
نیاز به تمدید بله خیر
استفاده از نام تجاری بله بله
حفاظت از نام تجاری شرکت خیر بله
مسئولیت محدود برای مالکان شرکت خیر بله
امکان استخدام کارمند بله بله
مالیات بر فروش هماهنگ بله بله
امکان تغییر ساختاری در شرکت خیر بله
انعطاف‌پذیری در تغییر بیزینس خیر بله
مالکیت انحصاری خارجی شرکت بله بله
سرمایه خطرپذیر خیر بله
ایجاد حساب بانکی بیزینسی بله بله

روش‌های ثبت شرکت در کانادا

روش‌های ثبت شرکت در کانادا

حال که با مدل‌های مختلف شرکت و انواع ثبت شرکت در کانادا آشنا شده‌اید، باید به بررسی روش‌هایی که می‌توانید به کمک آن‌ها برای ثبت رسمی‌ شرکت و کسب و کار خود در کانادا اقدام کنید بپردازیم. در واقع شما می‌توانید به دو طریق در کانادا شرکت خود را ثبت کنید که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

برنامه انتقال درون شرکتی

در برنامه انتقال درون شرکتی (Intra Company Transfer) یا به صورت مخفف «ICT» شرکت‌های خارجی که از یک شرکت مادر، وابسته یا شرکت تابعه در کانادا برخوردار هستند ،می‌توانند مدیران ارشد، مدیران اجرایی یا کارمندان خود را به منظور توسعه کسب و کار به شرکت کانادایی انتقال دهند یا شعبه در کانادا تأسیس کنند.

ویزای ICT کانادا نوعی ویزای کار موقت است و به اخذ مجوز LMIA (تأییدیه‌ای که نشان می‌دهد استخدام نیرو‌های خارجی بر بازار کانادا تأثیر منفی ندارد) نیاز ندارد.

توجه داشته باشید برای ثبت شرکت در کانادا از این طریق لازم است یک برنامه تجاری دقیق ارائه دهید. درمورد مدت زمان بررسی درخواست شرکت‌ها برای اخذ ویزای ICT باید بگوییم به طور میانگین ۲ الی ۱۰ هفته کاری است و مدت اعتبار این ویزا ۱ سال است.

برنامه مالک گرداننده

ویزای Owner Operator یا مالک گرداننده بیزینس از دیگر ویزا‌های کار موقت در کانادا است که تحت برنامه نیروی کار خارجی موقت فدرال که به اختصار TFWP خوانده می‌شود به متقاضیان داده می‌شود. صاحبان کسب و کار یا مدیران شرکت‌های خارجی می‌توانند به کمک این برنامه شرکت خود را در کانادا ثبت کرده و ویزای کار موقت دریافت کنند.

این روش ثبت شرکت در کانادا به تأییدیه LMIA از اداره کار کانادا نیاز دارد. شما در این زمینه باید ثابت کنید ثبت و راه اندازی شرکت موردنظر روی اقتصاد کانادا تأثیر مثبت داشته و به انتقال تخصص، توسعه اقتصادی و استخدام شهروندان کانادایی منجر می‌شود.

درمورد تفاوت این روش با روش قبلی باید بگوییم در شیوه انتقال درون شرکتی باید از کارفرمای شرکت مادر جاب آفر یا پیشنهاد شغلی دریافت کنید؛ اما در روش مالک گرداننده نیازی به جاب آفر نیست. از سوی دیگر شیوه مالک گرداننده به مجوز LMIA نیاز دارد؛ اما در انتقال درون شرکتی اخذ این مجوز ضرورتی ندارد.

شرایط ثبت شرکت در کانادا

شرایط ثبت شرکت در کانادا

از آنجایی که کانادا یکی از قانونمندترین کشور‌های دنیا است، برای ثبت شرکت و کسب و کار در این کشور شرایط و قوانینی در نظر گرفته شده است که لازم است پیش از اقدام در این زمینه از آن‌ها اطلاع داشته باشید. به طور کلی شرایط و قوانین ثبت شرکت در کانادا شامل موارد زیر هستند:

  • داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم
  • برخورداری از سابقه مدیریتی (حداقل ۳ سال)
  • داشتن حداقل ۱۸ سال
  • شهروند یا مقیم کانادا بودن (این موضوع در استان‌های مختلف شرایط متفاوتی دارد و در استان‌هایی همچون آلبرتا، انتاریو و بریتیش کلمبیا نیازی به شهروندی کانادا نیست)
  • عدم ورشکستگی در گذشته
  • داشتن بیزینش پلن یا طرح تجاری
  • اعلام آدرس شرکت در کشور کانادا
  • داشتن نماینده خدمات (در برخی استان‌های کانادا)
  • داشتن مهارت زبان فرانسوی یا انگلیسی (این موضوع الزامی‌ نیست)
  • انجام تمامی‌ امور بانکی
  • اخذ گواهی‌ها و سوابق شرکت
  • استخدام مدیران

علاوه بر موارد گفته شده قوانین خاصی تحت عنوان استخدام شهروند کانادایی نیز برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در کانادا برای ایرانیان تعیین شده است که بنا به ساختار تجاری و نوع شرکت موردنظر می‌تواند متفاوت باشد.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

مدارک ثبت شرکت در کانادا

حال که با شرایط و قوانین ثبت شرکت در کانادا آشنا شده‌اید، لازم است بدانید در این زمینه ارائه برخی مدارک الزامی‌ است که شامل موارد زیر هستند:

  • مدارک شغلی مبنی بر فعالیت مدیریتی در کشور مبدأ یا اثبات داشتن مالکیت شرکت
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک مالی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • ارائه بیزینس پلن
  • تنظیم اساسنامه برای شرکت و تکمیل فرم‌های مربوطه
  • فرم‌های مربوط به نوع شرکت، تأیید نام و آدرس فیزیکی شرکت
  • قرارداد اجاره یا سند مالکیت شرکت
  • مدارک هویتی شامل شناسنامه، پاسپورت و سند ازدواج (در صورت تأهل)

ثبت شرکت در کانادا چقدر هزینه دارد؟

احتمالاً تا به اینجای مطلب این سؤال برایتان پیش آمده که هزینه ثبت شرکت در کانادا چقدر است؟ در این باره باید بگوییم فرقی نمی‌کند قصد داشته باشید برای ثبت شرکت بازرگانی در کانادا اقدام کنید یا ثبت شرکت حسابداری در کانادا، به‌هرحال هزینه ثبت و راه اندازی شرکت به نوع آن و استان یا منطقه موردنظر بستگی دارد.

برای مثال هزینه ثبت شرکت به صورت فدرال می‌تواند تا ۲۰۰ دلار کانادا و ثبت شرکت به شکل استانی از ۲۶۵ الی ۴۵۰ دلار باشد؛ البته باید توجه داشته باشید که لازم است هزینه‌های اضافی را نیز به جهت تأیید نام و گزارش‌های نام شرکت و دیگر موارد پرداخت کنید.

 

هزینه ثبت شرکت در کانادا

در جدول زیر می‌توانید هزینه یا کارمزد ثبت شرکت در کانادا را در ایالت‌های مختلف این کشور مشاهده کنید. (قیمت‌‌ها به دلار کانادا درج شده‌اند.)

نام استان هزینه دولتی ثبت شرکت هزینه اضافه جستجوی نام
انتاریو ۳۰۰ دلار ۶۰ دلار
آلبرتا ۴۵۰ دلار ۳۰ دلار
بریتیش کلمبیا ۳۵۰ دلار ۳۰ دلار
مانیتوبا ۳۰۰ دلار ۴۹ دلار
نیوبرانزویک ۲۶۰ دلار ۳۰ دلار
نوا اسکوشیا ۲۰۰ دلار ۷۰ دلار
نیوفاندلند ۳۰۰ دلار ۳۰۰ دلار
کبک ۳۵۶ دلار ۵۰ دلار
ساسکاچوان ۲۶۵ دلار ۶۰ دلار

لازم است خاطر نشان کنیم علاوه بر هزینه‌های اولیه ثبت و راه اندازی شرکت در کانادا، باید بودجه‌ای را برای هزینه‌هایی همچون اجاره، بازاریابی و قبض آب و برق اختصاص دهید که بنا به اندازه و نوع شرکت متفاوت خواهند بود.

سؤالات متداول

۱. آیا برای ثبت شرکت در کانادا به مدرک زبان نیاز است؟

خیر ارائه مدرک زبان ضروری نیست.

۲. هزینه ثبت شرکت در کانادا چقدر است؟

این هزینه بر اساس نوع شرکت، استان یا قلمرو متفاوت است.

۳. ویزای ICT کانادا تا چند سال قابل تمدید است؟

در ابتدا امکان تمدید برای ۲ الی ۳ سال وجود دارد و به صورت کلی تا ۷ سال قابل تمدید است.

بهترین شهر‌ها برای ثبت شرکت در کانادا

گرچه استان‌های مختلف کانادا ممکن است از لحاظ قوانین و مقررات ثبت شرکت با دیگر تشابهاتی داشته باشند؛ اما به طور کلی شرایط مختلفی نیز در آن‌ها وجود دارد. درواقع برخی از شهر‌های کانادا از استارتاپ‌ها استقبال بیشتری می‌کنند و از بستر مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی برخوردار هستند.

به طور کلی شهر‌های شهر تورنتو در استان انتاریو، ونکوور در استان بریتیش کلمبیا و مونترال در استان کبک بهترین گزینه‌ها برای ثبت شرکت در کانادا هستند؛ زیرا از وضعیت اقتصادی مطلوب و بستری مناسب برای راه اندازی کسب و کار‌های جدید برخوردار بوده و برای سرمایه گذاری بسیار ایده‌آل هستند.

فرقی نمی‌کند قصد ثبت شرکت حمل و نقل در کانادا را داشته باشید یا ثبت شرکت گردشگری در کانادا، به‌هرحال این شهر‌ها بهترین انتخاب هستند.

خرید شرکت در کانادا

اگر شرایط ثبت شرکت در کانادا را ندارید، چرا یک شرکت خریداری نمی‌کنید؟ یکی از شیوه‌هایی که می‌توان به کمک آن به کانادا مهاجرت کرد، خرید شرکت یا یک کسب و کار در این کشور است. زمینه فعالیت شرکت موردنظر می‌تواند در هر حوزه‌ای باشد؛ اما برای اخذ اقامت دائم کانادا برخی کسب و کار‌ها بیشتر مورد توجه اداره مهاجرت هستند.

برای اینکه بتوانید شرکتی را در کانادا خریداری کنید، باید صاحب یک کسب و کار در کشور خود بوده یا حداقل از ۳ سال سابقه مدیریتی برخوردار باشید.

خرید شرکت در کانادا

 

علاوه بر این خریداری حداقل ۵۱ درصد از سهام شرکت و داشتن سرمایه کافی برای توسعه آن الزامی‌ است. از مزایای خرید شرکت در کانادا باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • برخورداری از شهرت و اعتبار لازم
  • عدم نیاز به اخذ مجوز
  • امکان دریافت ویزای کار همراه برای همسر و تحصیل رایگان فرزندان
  • امکان دریافت اقامت دائم کانادا
  • فروش و سوددهی بالا
  • عدم نیاز به مدرک زبان جهت اخذ ویزای کار
  • عدم نیاز به تبلیغات اولیه به منظور جذب مشتری

البته خرید بیزینس در کانادا از معایبی نیز برخوردار است که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • تطابق دادن مدارک شرکا و بررسی صحت آن‌ها امری دشوار است.
  • ممکن است فروشنده شرکت را با مبلغی غیر واقعی و بیشتر از ارزش آن به شما بفروشد.
  • اعمال تغییرات جدید در شرکت ممکن است مخالفانی داشته باشد.
  • در صورت عدم انتخاب یک کسب و کار درست و متناسب با اهداف و مهارت‌های شما، خرید شرکت ممکن است به هدر رفتن سرمایه و زمان شما منجر شود.
  • امکان بررسی دقیق کسب و کار‌ها به سختی ممکن است.

آیا با ثبت شرکت در کانادا می‌توانم اقامت این کشور را دریافت کنم؟

این سؤال یکی از رایج‌ترین پرسش‌هایی است که ممکن است برای افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در کانادا را دارند پیش بیاید. در این باره بگوییم ثبت شرکت در کانادا به صورت مستقیم منجر به اخذ اقامت دائم کانادا نمی‌شود؛ بلکه شما باید مراحلی را پشت سر بگذارید تا واجد شرایط اقامت دائم در این کشور شوید.

برای این کار باید بعد از ثبت شرکت خود در کانادا مجوز کار یا ورک پرمیت دریافت کنید که از دو روش ویزای کار ICT یا ویزای Owner Operator می‌توانید این کار را انجام دهید. در روش ICT بعد از ثبت شرکت لازم است مدارک لازم برای ویزا را آماده کرده و برای آن اپلای کرده و درخواست دهید.

اگر هم می‌خواهید از روش Owner Operator اقدام کنید باید در ابتدا مجوز LMIA را از اداره کار و توسعه اجتماعی کانادا دریافت کنید. بعد از دریافت این تأییدیه برای اخذ ویزای کار Owner Operator اپلای کنید. تا به اینجا هنوز نصف مسیر را طی کرده‌اید و در این مرحله باید به کانادا وارد شده و شرکت ثبت شده خود را راه بیندازید.

درواقع لازم است کارمند استخدام کرده و با ارائه خدمات یا تولید کالا شرکت را به سوددهی برسانید. توجه داشته باشید در برخی از استان‌های کانادا شرط لازم برای شروع یک کسب و کار، شهروند یا مقیم دائمی‌ بودن کانادا است؛ بنابراین حتماً توجه داشته باشید که استان موردنظرتان جزو این دسته نباشد.

درنهایت بعد از گذشت یک سال از فعالیت شرکت و رسیدن به سوددهی کافی می‌توانید برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست دهید. اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در کانادا با استفاده از سیستم اکسپرس اینتری که از سریع‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا شناخته می‌شود امکان پذیر است.

 

اکسپرس اینتری از ۳ برنامه مهاجرتی برخوردار است و شما با داشتن یک سال سابقه کار مدیریت شرکت می‌توانید از طریق برنامه تجربه کانادایی (Canadaian Experience Class) برای دریافت اقامت کانادا اقدام کنید.

 

اقدام از طریق این برنامه شرایطی دارد و شما در سیستم رتبه بندی قرار می‌گیرد. برخورداری از سابقه مدیریت حداقل ۲۰۰ امتیاز به نمره اکسپرس اینتری شما اضافه می‌کند. خلاصه برنامه تجربه کانادایی را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

شرایط یک سال سابقه کار در کانادا

مدرک زبان

گواهی ارزیابی مدرک تحصیلی (در صورت تحصیل در خارج از کانادا)

دستیابی به حداقل امتیاز CRS در قرعه کشی تجربه کانادایی

هزینه‌ها ۳۶۵/۱ دلار برای متقاضی

۳۶۵/۱ دلار برای همسر متقاضی

۲۳۰ دلار برای هر فرزند متقاضی

هزینه انگشت نگاری (۸۵ دلار برای هر نفر و ۱۷۰ دلار برای یک خانواده)

مدت زمان حدوداً ۶ ماه
مدارک مدارک سابقه کار

مدارک تحصیلی

مدارک هویتی

گواهی اثبات تمکن مالی

تست‌های پزشکی

گواهی عدم سوءپیشینه

مدرک زبان خارجی

افدل گروپ؛ همراه شما در هر قدم از ثبت شرکت در کانادا

از آنجایی که ثبت شرکت در کانادا از پیچیدگی‌ها و جزئیات خاصی برخوردار است، شما به جهت سهولت کار می‌توانید در کلیه مراحل راه اندازی بیزینس خود در کانادا از مشاوره تخصصی تیم افدل گروپ بهره‌مند شوید. علاوه بر این می‌توانید برای آگاهی از جدیدترین شرایط اخذ اقامت کانادا، سرمایه گذاری در کانادا و خرید ملک در کانادا با متخصصان تیم ما در ارتباط باشید.

تیم افدل گروپ با برخورداری از سال‌های دانش و تجربه در زمینه اخذ ویزای توریستی کانادا، ویزای موقت کاری کانادا، ویزای خانواده کانادا و غیره می‌تواند سختی مهاجرت به کانادا را به شیرینی تبدیل کرده و کمک کند با زندگی در کانادا آینده‌ای درخشان برای خود وخانواده‌تان رقم بزنید.

فرقی نمی‌کند بخواهید با ویزای تحصیلی کانادا به این کشور مهاجرت کنید یا ویزای سرمایه گذاری کانادا، به‌هرحال ما از صفر تا صد کار مانند یک دوست همراه شما خواهیم بود و شک کنید از اعتمادتان پشیمان نخواهید شد.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

کلام آخر

ثبت شرکت در کانادا یکی از راه‌های اصولی سرمایه گذاری و اخذ اقامت دائم در این کشور است. این روش برای افرادی که قصد دارند حوزه فعالیت شرکت خود را گسترش داده یا کسب و کاری جدید در کانادا به راه بیندازند بهترین انتخاب است.

ثبت شرکت در کانادا یک کار حقوقی بوده و مستلزم شناخت انواع شرکت در کانادا، روش‌ها و مراحل ثبت شرکت و هزینه‌های آن است؛ از این رو ما در این مطلب به ارائه راهنمای کاملی در زمینه ثبت شرکت در کشور کانادا و چگونگی دستیابی به اقامت دائم از این طریق پرداختیم.

 

سؤالات متداول

۱. بهترین شهر‌های کانادا برای ثبت شرکت کدام‌اند؟

تورنتو، ونکوور و مونترال

۲. ثبت شرکت در کانادا چقدر طول می‌کشد؟

معمولاً ۲۰ الی ۳۰ روز کاری بعد از تأیید نام شرکت موردنظر

۳. آیا تمکن مالی برای برنامه تجربه کانادایی لازم است؟

خیر این برنامه مهاجرتی به ارائه موجودی حساب نیاز ندارد.

 

سایر مقالات:

8 تفاوت زندگی دبی با کانادا برای ایرانیان+مشاوره برای مهاجرت
همه چیز درباره مهاجرت کاری به کانادا 2024+ بدون مدرک زبان!
اخذ اقامت کاری دائم کانادا با 5 روش مختلف برای ایرانیان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *