جدیدترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا 2024+ مشاوره رایگان


با ویزای تحصیلی کانادا آینده خود را در کانادا بسازید!

آیا اخذ ویزای تحصیلی کانادا سخت است؟ آیا برای تحصیل در کانادا به مدرک زبان نیاز دارم؟ چگونه باید برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنم؟ این‌ها سؤالاتی است که ممکن است در ذهن شمایی که تصمیم گرفته‌اید به منظور بهره‌مندی از امکانات پیشرفته آموزشی کانادا راهی این کشور شوید شکل گرفته باشند.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

هر ساله هزاران دانشجویان از سراسر دنیا به منظور دریافت ویزا‌های تحصیلی کانادا درخواست می‌دهند و خبر خوب برای این افراد این است که قرار است در سال 2024 برای بیش از نیم‌میلیون دانشجو ویزای تحصیلی صادر شود؛ اما اخذ این ویزا کار چندان ساده‌ای نبوده و شما باید به طور کامل از قوانین و شرایط جدید ویزای تحصیلی کانادا خبر داشته باشید.

در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را با شرایط و نکات مهم دریافت ویزای تحصیلی کانادا برای ایرانیان آشنا کنیم.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

انواع ویزای تحصیلی کانادا

در اولین قدم باید بدانید انواع ویزای تحصیلی کانادا برای مهاجرت به دو دسته ویزای دانشجویی و ویزای دانش‌آموزی تقسیم می‌شوند که در ادامه به طور کامل به معرفی و بررسی شرایط اخذ این دو ویزا خواهیم پرداخت.

انواع ویزای تحصیلی کانادا

 ویزای دانشجویی کانادا

این ویزا برای افراد بالای ۱۸ سال که قصد تحصیل در دانشگاه‌ها یا کالج‌های کانادا را دارند صادر می‌شود. اگر نمی‌دانید دانشگاه و کالج چه تفاوتی با یکدیگر دارند، باید بگوییم دوره‌های کالج در کانادا شامل دوره‌هایی هستند که هدف اصلی آن‌ها آماده‌سازی متقاضیان برای ورود به بازار کار است.

 درنتیجه، کالج‌های کانادا نسبت به دانشگاه‌ها روی مسائل تئوری تمرکز کمتری داشته و بیشتر به جنبه عملیاتی و کاربردی توجه می‌کنند.

درمورد شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا باید بدانید به شرح زیر است:

  • باید از یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌های معتبر کانادا که از شماره DLI برخوردار هستند نامه پذیرش دریافت کرده باشید.
  • متقاضی باید از لحاظ جسمی‌ کاملا سالم و بدون مشکل باشد.
  • سوءپیشینه نداشته باشد.
  • شما باید به کشور مبدأ تای (Tie) یا وابستگی‌هایی داشته باشید که قوی بوده و به‌عنوان یک پیوند محکم منجر به بازگشت شما به کشورتان شوند. این وابستگی‌ها ممکن است شغل، خانواده یا کسب‌وکارتان باشند.
  • شما باید آفیسر اداره مهاجرت کانادا را متقاعد کنید که تحصیل در رشته و مقطع موردنظر در کانادا تأثیرات مثبتی در آینده شما خواهد داشت و نمی‌توانید در کشور خود به این اهداف برسید.
  • همچنین لازم است آفیسر را قانع کنید که اقامت شما در کانادا موقت بوده و بعد از پایان تحصیل به کشور خود برمی‌گردید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

اگر درمورد هر یک از مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های کانادا اطلاعات کافی ندارید، توصیه می‌کنیم حتماً جدول زیر را مطالعه کنید:

نوع مقطع مدت زمان تحصیل حداقل معدل حداقل نمره زبان
کارشناسی ۳ الی ۴ سال ۱۳ و بالاتر از دیپلم دبیرستان آیلتس ۵/۶ یا معادل آن (امکان گرفتن پذیرش مشروط در برخی رشته‌ها وجود دارد.)
کارشناسی ارشد ۱ الی ۲ سال ۱۳ و بالاتر از لیسانس آیلتس ۵/۶ یا معادل آن (دریافت پذیرش مشروط در برخی رشته‌ها امکان‌پذیر است.)
دکتری ۳ الی ۵ سال ۱۵ و بالاتر از فوق لیسانس آیلتس ۵/۶ یا معادل آن

ویزای دانش‌آموزی کانادا

اگر قصد دارید فرزند زیر ۱۸ سال خود را برای تحصیل به کانادا بفرستید، در اولین قدم باید بدانید علاوه بر مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، لازم است به شرایط دیگری نیز توجه داشته باشید. شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا از نوع دانش‌آموزی شامل موارد زیر هستند:

  • فرزند شما باید از یکی از مدارس معتبر کشور کانادا در مقاطع دبستان یا دبیرستان پذیرش دریافت کرده باشد.
  • اگر سن فرزندتان ۱۰ سال یا کمتر است، باید پدر یا مادر یا قیم قانونی دانش‌آموز در طول دوران تحصیل در کانادا او را همراهی کند.

اگر فرزندتان بالای ۱۰ سال سن دارد، در صورت همراهی نکردن والدین، باید شخصی را تحت عنوان کاستودین در کانادا معرفی کنید. کاستودین یا سرپرست شخصی است که مسئولیت دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال را بر عهده می‌گیرد و باید شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد.

ویزای دانش‌آموزی کانادا

شرایط و مدارک موردنیاز ویزای تحصیلی کانادا

اگر قصد دارید به کمک بهترین آژانس برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید، باید بدانید مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا به ۳ دسته مدارک فردی، مالی و فرم‌ها تقسیم می‌شوند. تکمیل و بی‌نقص بودن این مدارک در افزایش شانس ویزای تحصیلی کانادا تأثیر بسیاری دارد.

شما باید تمامی‌ مدارک فردی خود را در یک فایل واحد قرار داده و طبق درخواست اداره مهاجرت کانادا با نام Personal Information در اپلیکیشن آنلاین بارگذاری کنید. درمورد مدارک مالی نیز باید به همین صورت عمل کرده و بعد از قرار دادن تمامی‌ مدارک در یک فایل، آن را تحت عنوان Proof of Means of Financial Support در قسمت مربوطه آپلود کنید.

مدارک فردی موردنیاز برای درخواست ویزای تحصیلی کشور کانادا به شرح زیر هستند:

  • نامه پذیرش تحصیلی دانشگاه
  • صفحه اول پاسپورت به همراه کلیه صفحات مهردار
  • نامه استادی پلن
  • یک قطعه عکس ۵/۳ در ۵/۴
  • مدرک زبان
  • نامه شغلی یا اسناد ثبت شرکت (در صورت وجود)
  • مدرک تحصیلی و لیست ریزنمرات به همراه صفحات فارسی
  • نامه جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از کشور مبدأ
  • فیش‌های حقوقی ۳ ماه اخیر فرد
  • کارت معافیت یا پایان خدمت
  • نامه عدم سوءپیشینه
  • سوابق بیمه
  • شناسنامه
  • سند ازدواج (در صورت تأهل)
  • رضایت‌نامه خروج از کشور (برای ویزای دانش‌آموزی)
  • گواهی حضانت (ویژه ویزای دانش‌آموزی)
  • گواهی پذیرش کبک (برای متقاضیان تحصیل در استان کبک)
  • دفاعیه وکیل یا سابمیشن لتر (در صورت وجود وکیل)

ویزای تحصیلی کانادا

مدارک مالی موردنیاز برای ویزای تحصیلی کانادا نیز شامل موارد زیر هستند:

  • نامه تمکن مالی متقاضی و اسپانسر (شخصی که متعهد می‌شود متقاضی را ساپورت مالی کند)
  • اسناد ملکی متعلق به متقاضی یا اسپانسر شامل سند زمین، مغازه، آپارتمان، ماشین، اجاره‌نامه و غیره
  • مدارک مبنی بر میزان درآمد اسپانسر
  • رسید پرداخت دپازیت دانشگاه (پرداخت این مبلغ به دانشگاه نشان می‌دهد جهت تحصیل در آن کاملاً جدی هستید) یا نامه بورسیه تحصیلی (در صورت وجود)
  • تعهدنامه حمایت مالی اسپانسر

جدا از مدارک گفته شده برای تکمیل فرایند درخواست ویزای تحصیلی کشور کانادا حدوداً ۱۱ فرم وجود دارند که به منظور پر کردن آن‌ها تنها کافی است از کارشناسان این حوزه کمک بگیرید.

شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

آیا این سؤال برای شما هم پیش آمده است که آیا دریافت ویزای تحصیلی کانادا محدودیت سنی دارد؟ در این باره باید بگوییم به طور کلی سن یکی از فاکتور‌های مهم و تأثیرگذار در اخذ ویزا‌های تحصیلی کانادا به شمار می‌آید. درواقع باید بین مقطع تحصیلی و سن متقاضی رابطه منطقی وجود داشته باشد.

هرچقدر تناسب میان مقطع و سن فرد بیشتر باشد، شانس اخذ ویزای تحصیلی نیز افزایش پیدا می‌کند. برای مثال فردی ۲۵ساله که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش گرفته است و برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام می‌کند، نسبت به شخص ۴۵ساله‌ای که در مقطع فوق لیسانس پذیرفته شده است، شانس بیشتری دارد.

شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

آیا دریافت ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم بله خوشبختانه مدرک زبان برای ایرانیان جزو مدارک الزامی‌ جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیست؛ اما به طور کلی می‌تواند در تصمیم‌گیری افسر اداره مهاجرت و نتیجه نهایی ویزای شما تأثیرگذار باشد؛ بنابراین اگر از دانشگاه‌ها یا کالج‌های کانادا پذیرش مشروط کاندیشنال دریافت کرده‌اید، بهتر است روی زبان خود کار کنید.

معمولاً پذیرش در مؤسسات آموزشی کانادا به مدرک زبان انگلیسی با سطح ۶ یا ۵/۶ آزمون آیلتس نیاز دارد؛ اما امکان پذیرش مشروط نیز وجود دارد.

تقویت زبان چه از نظر مالی و چه فرصت‌های شغلی در کانادا و همچنین ارتباط با دیگر شهروندان می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. البته باید بدانید امروزه اغلب کالج‌های کانادا دوره پیش‌نیاز زبان انگلیسی برای متقاضیان برگزار می‌کنند یا با مؤسسات زبان قرارداد می‌بندند و شما می‌توانید در این دوره‌ها شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنید.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا

حتماً تا به اینجای مطلب این سؤال در ذهن شما شکل گرفته است که دریافت ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول می‌کشد؟ در این زمینه باید بگوییم بررسی و صدور ویزا‌های تحصیلی کانادا ممکن است از یک روز تا چند ماه به طول بینجامد و مدت زمان ثابتی برای آن وجود ندارد.

درواقع پرونده‌های درخواست ویزا در سفارت کانادا به ترتیب زمانی چک نمی‌شوند و بنا به شلوغی سفارت و دیگر شرایط ممکن است مدت زمان بررسی پرونده شما متفاوت باشد.

میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا

شما برای اینکه مجوز تحصیل در کانادا را دریافت کنید، باید طبق قانون اداره مهاجرت کانادا و شرایطی که در سایت ویزای تحصیلی کانادا ذکر شده است، باید حداقل‌های لازم را داشته باشید.

حداقل توانایی ساپورت هزینه یک سال تحصیل و زندگی در این کشور را داشته باشید؛ از این لازم است به طور میانگین مبلغی بین ۲۵ الی ۴۵ هزار دلار را به‌عنوان تمکن مالی ارائه دهید.

 

طبیعتاً هرچقدر میزان تمکن مالی شما بیشتر باشد، اطمینان خاطر بیشتری به افسر مرزی می‌دهد که شما توانایی تأمین نیاز‌های مالی خود را خواهید داشت؛ البته توجه داشته باشید که مشخص باشد این مبلغ از چه منبعی تأمین شده است؛ زیرا این پول نباید قرض، بدهی یا وام باشد؛ زیرا این موارد مشکل‌ساز خواهند بود.

در جدول زیر می‌توانید حداقل تمکن مالی برای یک سال زندگی دانشجویی در کانادا را مشاهده کنید. (البته برای دانشجویان ایرانی توصیه می‌شود مبلغ بیشتری از حداقل‌ها ارائه دهند.)

خارج از استان کبک (یکی از استان‌های کانادا)

افرادی که به کانادا سفر می‌کنند هزینه زندگی سالانه در کانادا (بدون شهریه) هزینه زندگی ما‌هانه در کانادا (بدون شهریه)
دانشجو ۱۰۰۰۰ دلار ۸۳۳ دلار
نخستین عضو خانواده ۴۰۰۰ دلار ۳۳۳ دلار
هر عضو دیگر خانواده ۳۰۰۰ دلار ۲۵۵ دلار

در استان کبک

افرادی که به کانادا سفر می‌کنند هزینه زندگی سالانه در کانادا (بدون شهریه) هزینه زندگی ما‌هانه در کانادا (بدون شهریه)
هر فرد زیر ۱۸ سال ۶۵۶۹ دلار ۵۴۷ دلار
هر فرد با ۱۸ سال سن یا بیشتر ۱۳۱۳۴ دلار ۱۰۹۵ دلار
۲ نفر با ۱۸ سال سن یا بیشتر ۱۹۲۶۰ دلار ۱۶۰۵ دلار
۲ نفر با ۱۸ سال سن یا بیشتر و یک نفر زیر ۱۸ سال ۲۱۵۸۰ دلار ۱۷۹۸ دلار
۲ نفر با ۱۸ سال سن یا بیشتر و ۲ نفر زیر ۱۸ سال ۲۳۲۹۰ دلار ۱۹۴۱ دلار

سؤالات متداول

۱. آیا می‌توان ویزای تحصیلی کانادا را تمدید کرد؟

بله شما می‌توانید ۳۰ روز قبل از اتمام اعتبار مجوز تحصیلی خود به منظور تمدید ویزای تحصیلی و استادی پرمیت اقدام کنید.

۲. آیا امکان تحصیل رایگان در کانادا وجود دارد؟

تنها با دریافت بورسیه و در صورتی که یکی از والدین یا هر دوی آن‌ها شهروند یا مقیم دائم کانادا باشند یا مجوز تحصیل یا مجوز کار داشته باشند این امکان فراهم است.

۳. مدت زمان اعتبار تمکن مالی برای ویزای تحصیلی چقدر است؟

از زمان صدور نامه بانکی اعتبار آن حدوداً یک ماه است؛ اما تا ۴ روز نیز برای اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا معتبر خواهد بود.

ویزای همراه کانادا

در این بخش از راهنمای کامل اخذ ویزای تحصیلی کانادا تصمیم گرفتیم شما را با ویزای همراه کانادا آشنا کنیم. از آنجایی که دولت کانادا برای در باهم بودن اعضای خانواده اهمیت بسیاری قائل است، این امکان را برای بستگان و نزدیکان متقاضیان یا دارندگان ویزای تحصیلی فراهم کرده است که در کانادا اقامت داشته باشند.

اگر جزو ۳ دسته زیر باشید می‌توانید ویزای همراه کانادا که در کمتر کشوری وجود دارد را دریافت کنید:

  • همسر دارنده یا متقاضی ویزای دانشجویی کانادا باشید.
  • فرزند وابسته دارنده یا متقاضی ویزای دانشجویی کانادا باشید.
  • پدر یا مادر دارنده یا متقاضی ویزای دانش‌آموزی کانادا باشید.

شما می‌توانید به دو صورت برای درخواست ویزای همراه اقدام کنید. اولین راه از طریق اپن ورک پرمیت یا ویزای همراه توریستی TRV بوده و دومین راه این است که یا با متقاضی اصلی به طور هم‌زمان درخواست ویزای همراه دهید یا بعد از دریافت ویزای تحصیلی او در این زمینه اقدام کنید.

ویزای تحصیلی کانادا برای متأهلین بسیار مناسب بوده و این امکان را فراهم می‌کند اعضای خانواده در کنار یکدیگر در کانادا زندگی کرده و تحت شرایطی همسر فرد دارای ویزای تحصیلی می‌تواند به کار و فعالیت نیز بپردازد. برای اقدام جهت دریافت این ویزا حتماً با مشاوران مجرب مشورت کنید.

چگونه بورسیه تحصیلی کانادا بگیریم؟

اگر قصد دارید از ویزای تحصیلی رایگان کانادا بهره‌مند شوید باید بدانید، تنها راه آن دریافت بورسیه تحصیلی از دولت کانادا است. البته به دلیل ظرفیت محدود بورسیه، تمامی‌ متقاضیان موفق به دریافت بورسیه تحصیلی نمی‌شوند افراد باید از شرایط خاص و شایستگی‌های قابل‌توجهی برخوردار باشند.

بورسیه‌های تحصیلی کانادا از تنوعی بسیاری برخوردار هستند و بر اساس نیاز مالی یا سطح علمی‌ و شایستگی‌های فرد به او اعطا می‌شوند. در ادامه به معرفی انواع بورسیه‌های تحصیلی کانادا می‌پردازیم.

بورسیه تحصیلی کانادا

اسکالرشیپ (Scholarship)

بورسیه اسکالرشیپ بورسیه‌ای است که مبنای اصلی آن‌ها شایستگی فرد است. در واقع برای اعطای این بورسیه معدل، نمره آزمون زبان، وضعیت درسی، مقالات و کار‌های پژوهشی شخص مورد بررسی قرار می‌گیرند. این بورسیه از سوی دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی کانادا به متقاضیان ارائه می‌شود.

گرنت و برسری (Grants -Bursaries)

گرنت و برسری از دیگر انواع بورسیه‌های تحصیلی کانادا هستند که بر اساس نیاز مالی به دانشجویان داده می‌شوند. در این نوع بورسیه در ابتدا شرایط مالی و درآمد سالیانه خانواده متقاضی بررسی شده و بر اساس آن کمک مالی در اختیار وی قرار می‌گیرد. در اغلب موارد این بورسیه به شرایط تحصیلی فرد بستگی ندارد.

استفاده از وام‌های موجود (Loans)

تمامی‌ دانشجویان کلیه دانشگاه‌های کانادا می‌تواند جهت دریافت کمک‌هزینه درسی برای وام‌های دانشجویی اقدام کنند. دانشجویان بین‌المللی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و می‌توانند با مراجعه به بانک‌های خصوصی کانادا از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

دستیار تدوین و تحقیق (Teaching Assistants-Research Assistantships)

از دیگر مسیر‌هایی که به شما کمک می‌کند مبلغی را تحت عنوان کمک‌هزینه تحصیلی دریافت کنید، فعالیت در زمینه دستیار پژوهشی و دستیار آموزشی است. در این زمینه باید با اساتید خود صحبت کرده و در امر تدریس با آن‌ها مشارکت داشته باشید.

متقاضیان دستیار پژوهشی نیز باید در پروژه‌های پژوهشی، تحقیقاتی و علمی‌ مربوط به دپارتمان‌های خاص شرکت کنند تا این نوع بورسیه به آن‌ها تعلق یابد. دانشگاه‌های کانادا معمولاً رشته‌های زیر را بورسیه می‌کنند:

  • رشته‌های علوم شامل زیست و تمام زیر مجموعه‌های آن، کامپیوتر، فیزیک، شیمی‌ و غیره
  • رشته‌های مهندسی نظیر مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی شیمی‌، مهندسی محیط‌زیست، مهندسی مکانیک و غیره
  • رشته‌های هنر و معماری
  • رشته‌های علوم انسانی نظیر جغرافیا، آموزش زبان و علوم اجتماعی
  • رشته‌های مدیریت مالی و اقتصاد
  • رشته‌های علوم بهداشت

در بین این رشته‌ها معمولاً رشته‌های علوم مهندسی نسبت به سایر رشته‌ها از فرصت‌های بورسیه بیشتری برخوردار هستند.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

چگونه شانس خود را برای گرفتن ویزای دانشجویی کانادا افزایش دهیم؟

در برخی موارد ممکن است به دلیل نقص مدارک یا منطقی نبودن هدف از تحصیل و دیگر دلایل با درخواست ویزای تحصیلی شما موافقت نشود؛ اما لازم است به این موضوع اشاره کنیم که شما به کمک راهکار‌هایی می‌توانید شانس خود را برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا افزایش دهید. این راهکار‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • در اولین قدم باید نشان دهید بعد از فارغ‌التحصیلی، کانادا را ترک خواهید کرد. توضیح دهید که بعد از بازگشت از کانادا فرصت‌های شغلی بسیاری در کشور مبدأ در انتظار شما خواهد بود و شما وابستگی‌های عاطفی، مالی و اجتماعی کافی برای بازگشت به کشور خود را دارید.
  • حتماً ثابت کنید که توانایی مالی کافی برای تأمین هزینه‌های تحصیلی و زندگی در کانادا را دارید.
  • توصیه می‌شود بین مقطع تحصیلی و سن فرد رابطه منطقی وجود داشته باشد تا شانس دریافت ویزا افزایش یابد.
  • بهتر است رشته تحصیلی پذیرش شده با رشته قبلی مرتبط باشد؛ زیرا اداره مهاجرت کانادا در این زمینه سخت‌گیر بوده و معمولاً پرونده‌هایی که در آن‌ها بین رشته‌های تحصیلی ارتباط خاصی وجود نداشته باشد را رد می‌کند.
  • سعی کنید پذیرش تحصیلی بدون کاندیشنال زبان بگیرید. تجربه نشان داده است اداره مهاجرت کانادا در پذیرش پرونده‌هایی که مشروط به گذراندن دوره زبان هستند حساسیت بیشتری دارد؛ بنابراین، بهتر است برای افزایش شانس خود پذیرش مستقیم و غیرمشروط زبان دریافت کنید.
  • توصیه می‌کنیم شهریه یک سال تحصیل در کانادا را از قبل پرداخت کنید. در برخی موارد آفیسر از متقاضیان درخواست پرداخت یک سال شهریه تحصیلی را می‌کند و این موضوع در تصمیم‌گیری آفیسر تأثیر مثبت داشته و هدف متقاضی را از تحصیل در کانادا جدی‌تر نشان می‌دهد.
  • گپ تحصیلی یا فاصله‌ای که بین مقاطع تحصیلی افتاده باشد می‌تواند روی نظر آفیسر تأثیرگذار باشد؛ بنابراین به طور کامل به سؤالات آفیسر در این زمینه پاسخ داده و او را قانع کنید که هدف اصلی شما تحصیل در کانادا است و قرار نیست بعد از پایان تحصیل در این کشور بمانید.

ویزای دانشجویی کانادا

هزینه ویزای تحصیلی کانادا

هزینه و قیمت ویزای تحصیلی کانادا از دیگر مواردی است که لازم است شما دانشجویان یا والدین دانش‌آموزان پیش از اقدام به درخواست ویزای تحصیلی کانادا با آن آشنا باشید؛

از این‌ رو ما در جدول زیر به بررسی هزینه ویزا‌های تحصیلی کانادا در سال ۲۰۲۳ پرداختیم:

استادی پرمیت برای هر نفر ۱۵۰ دلار
تمدید استادی پرمیت ۱۵۰ دلار
ویزای کار همراه دانشجو ۲۵۵ دلار
بازیابی وضعیت دانشجویی ۳۵۰ دلار
ویزای توریستی همراه دانشجو ۱۰۰ دلار
ویزای همراه دانش‌آموز ۱۰۰ دلار
انگشت نگاری به‌ازای هر نفر ۸۵ دلار
انگشت نگاری برای هر خانواده (دو نفر یا بیشتر) ‍۱۷۰ دلار
هزینه آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی میانگین هزینه ۳۰۰ دلار
ترجمه مدارک میانگین هزینه ۲۵۰ دلار
استخدام وکیل مهاجرت ۱۵۰۰ الی ۳۰۰۰ دلار

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

خبر خوب برای شما دانشجویان و دانش‌آموزان عزیز این است که هزینه تحصیل در کانادا بسیار مقرون‌به‌صرفه و مناسب است. در واقع شهریه تحصیل در کشور کانادا به نسبت کشور‌هایی همچون آمریکا، استرالیا و انگلیس پایین‌تر است. برای اینکه دقیق‌تر از شهریه تحصیل در کانادا شناخت داشته باشید، جدول زیر را برایتان آماده کرد‌ه‌ایم.

مقطع کالج سالانه ۱۳۰۰۰ الی ۱۶۰۰۰ دلار (بدون امکان بورسیه)
مقطع کارشناسی سالانه ۱۶۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰ دلار (بدون امکان بورسیه)
مقطع کارشناسی ارشد ۱۶۰۰۰ الی ۲۲۰۰۰ دلار
مقطع دکتری شهریه یک ترم ۱۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰ دلار
شهریه دبستان در کانادا (مدارس روزانه) ۸۰۰۰ الی ۱۶۰۰۰ دلار
شهریه دبیرستان در کانادا (مدارس روزانه) ۱۲۰۰۰ الی ۱۶۰۰۰ دلار
شهریه تحصیل در مدارس شبانه کانادا ۳۰۰۰۰ الی ۸۰۰۰۰ دلار
شهریه کلاس زبان ۳۴۰۰ الی ۴۰۰۰ دلار

درمورد تحصیل در مقطع دکترا باید بدانید در بیشتر دانشگاه‌های کانادا به دانشجویان دکتری بورسیه تحصیلی تعلق می‌گیرد و این بورسیه معمولاً تمامی‌ هزینه‌های تحصیلی و در مواردی هزینه‌های زندگی شما در کانادا را پوشش می‌دهد.

هزینه تحصیل در کانادا

همچنین لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در استان‌های مختلف کشور کانادا کمی‌ با یکدیگر متفاوت است.

 

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

دریافت ویزای تحصیلی کانادا با افدل گروپ

اگر کانادا را به‌عنوان مقصد مهاجرت خود برای کار و تحصیل یا زندگی انتخاب کرده‌اید، باید بدانید شما در این زمینه به دانش و تخصص مشاورانی که سال‌ها در زمینه اخذ انواع ویزای کانادا تجربه دارند، نیاز خواهید داشت؛ ازاین‌رو تیم افدل گروپ با برخورداری از سابقه‌ای درخشان آماده است تا در این مسیر سخت همراه شما باشد.

شما می‌توانید در کلیه زمینه‌های اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ویزای توریستی کانادا، ویزای خانواده کانادا و غیره تمامی‌ سؤالات و ابهامات خود را با همکاران ما را در میان گذشته و به بهترین شکل ممکن درخواست ویزای خود را ثبت دهید. علاوه بر این اگر قصد سرمایه‌گذاری در کانادا را دارید، ما درمورد تمامی‌ شرایط و هزینه‌ها برایتان شفاف‌سازی خواهیم کرد.

همچنین اگر کانادا را به سبب فرصت‌های شغلی آن انتخاب کرده‌اید، باید بدانید به ویزای کاری در کانادا نیاز دارید که تیم ما می‌تواند برای دریافت ویزای کاری موقت کانادا و ویزای کاری کانادا به شما کمک کند. شما می‌توانید جهت دسترسی به جدیدترین اخبار مهاجرت به کانادا و شرایط زندگی در کانادا به اینستاگرام افدل گروپ مراجعه کنید.

 

سخن پایانی

ویزای تحصیلی یکی از ویزا‌های پرتقاضا و محبوب کشور کانادا است که به اتباع خارجی این امکان را می‌دهد در مؤسسات آموزشی این کشور تحصیل کنند. شرایط ایده‌آل تحصیل در کانادا همچون کیفیت بالای سطح آموزش، امنیت، اجازه اقامت بعد از فارغ‌التحصیلی و غیره سبب شده است هرساله متقاضیانی بسیاری برای دریافت این ویزا اقدام کنند.

البته به منظور صدور ویزای تحصیلی کانادا شرایط و قوانینی در نظر گرفته شده است که تنها به افرادی که از این شرایط و مدارک برخوردار باشند، اجاره تحصیل در کانادا داده می‌شود. ما در این مطلب به هرآنچه باید شما عزیزان درمورد فرایند دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا، مدارک و هزینه‌ها بدانید پرداختیم.

 

سؤالات متداول

۱. آیا امکان درخواست پناهندگی با ویزای تحصیلی کانادا وجود دارد؟

بله شما می‌توانید بعد از ورود قانونی به کانادا از طریق ویزای خود به صورت حضوری درخواست پناهندگی بدهید.

۲. آیا با ویزای تحصیلی کانادا می‌توان کار کرد؟

بله دانشجویان خارجی می‌توانند در ایام تحصیل ۲۰ ساعت و روز‌های تعطیل ۴۰ ساعت در هفته را مشغول کار هم‌زمان با تحصیل باشند.

۳. آیا گپ تحصیلی در اخذ ویزای تحصیلی کانادا تأثیر دارد؟

معمولاً گپ تحصیلی یا وقفه تحصیلی بین ۲ الی ۵ سال برای دوره کارشناسی و دکتری مشکلی در روند اخذ ویزا ایجاد نمی‌کند.

 

سایر مقالات:

2تفاوت خرید ملک در دبی با کانادا 2024+مشاوره رایگان خرید ملک
6 فرصت طلایی سرمایه گذاری در کانادا برای ایرانیان+ مشاوره
جدیدترین شرایط اخذ ویزای استارتاپ کانادا 2024+ مشاوره رایگان

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *