جدیدترین قوانین و شرایط خرید ملک در کانادا+قیمت آپارتمان2024

خرید ملک در کانادا

خرید ملک در کانادا؛ یک سرمایه گذاری مطمئن

احتمالاً شما هم تابه‌حال با این خبر جذاب که از طریق خرید ملک در کانادا می‌توان اقامت دائم این کشور را به دست آورد روبرو شده‌اید، در این باره باید بگوییم دولت کانادا قانونی جهت صدور اقامت برای سرمایه گذاری‌های غیرفعال همچون خرید ملک ندارد و خرید ملک در این کشور تنها راهی مطمئن و سودآور برای سرمایه گذاری است.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

البته از ژوئن سال ۲۰۲۲ خرید ملک در کانادا برای سرمایه گذران خارجی ممنوع اعلام شده است و در حال حاضر امکان خرید ملک در این کشور برای غیر کانادایی‌ها وجود ندارد؛ اما ناامید نشوید در این قانون استثنا‌ئاتی نیز در نظر گرفته شده‌اند که ما در این مطلب به معرفی این موارد و صفر تا صد خرید ملک در کشور کانادا خواهیم پرداخت.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

مزایای خرید ملک در کانادا چیست؟

نرخ مالکیت خانه در کشور کانادا حدوداً ۶۶ درصد است. این موضوع نشان می‌دهد درصد بالایی از شهروندان کانادایی صاحب خانه نیستند و در املاک اجاره‌ای سکونت دارند؛ اما خرید ملک در کانادا نسبت به اجاره خانه از مزایای بسیاری برخوردار بوده و این موضوع سبب شده است سرمایه گذاران بسیاری کانادا را برای خرید ملک انتخاب کنند.

خرید ملک در کانادا

اگر با مزایای اصلی خرید ملک در کانادا آشنایی ندارید، لازم است بدانید مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

  • استفاده از بعضی طرح‌های معافیت از پرداخت مالیات
  • امکان نوسازی ملک موردنظر
  • استفاده از امنیت بالا، امکانات و کیفیت مطلوب زندگی در کانادا
  • عدم تأثیر تورم بر صاحبان خانه برخلاف افزایش نرخ اجاره مسکن
  • افزایش ارزش ملک در کانادا به صورت سالانه و سوددهی برای خریدار

شرایط خرید ملک در کانادا

خرید خانه در کانادا

خرید خانه در کانادا یکی از پرهزینه‌ترین خرید‌هایی است که شما می‌توانید در این کشور انجام دهید؛ از این رو باید عوامل بسیاری را در نظر گرفته و با شرایط خرید ملک در کشور کانادا آشنایی داشته باشید. به طور کلی خرید ملک در یک کشور خارجی از شرایط پیچیده‌تر و سخت‌تری برخوردار است.

برای اینکه معامله‌ای لذت‌بخش تجربه کرده و خیالتان از بابت سرمایه گذاری در این کشور آسوده باشد، باید شرایط اصلی خرید خانه در کانادا که لازم است در قرارداد ذکر شوند را بشناسید که عبارت‌اند از:

  • ذکر شرایط تأمین مالی که امکان فسخ یا عدم فسخ قرارداد را نشان می‌دهد.
  • حق تأیید قرارداد مشروط به بررسی فنی ملک که اجازه می‌دهد متخصص، بازرسی فنی خانه را برای خریدار انجام دهد.
  • شرط بررسی نقشه برداری ملک که خانه را از لحاظ عدم تجاوز از حریم ملک و قوانین منطقه‌ای و غیره مورد بررسی قرار می‌دهد.
  • حق بررسی حقوقی که امکان بررسی شرایط قرارداد را تا ۱ الی ۲ روز توسط وکیل خریدار فراهم می‌کند.
  • اجازه ارزیابی ملک توسط متخصص که به خریدار این امکان را می‌دهد خانه را توسط فردی متخصص بررسی کرده و قیمت پیشنهادی را با توجه به شرایط بازار مسکن و ملک موردنظر تحلیل کند.
  • تعیین شرایط شخصی که به خریدار امکان اضافه کردن بعضی شروط توافقی در قرارداد ملک را می‌دهد.

قوانین خرید ملک در کانادا ۲۰۲۳

قوانین خرید ملک در کانادا

همان‌طور که در ابتدای مطلب به این موضوع اشاره کردیم دولت کانادا به دلیل افزایش قیمت ملک در این کشور از ماه ژوئن سال گذشته یعنی ۲۰۲۲ قانون ممنوعیت خرید ملک توسط غیر کانادایی‌ها را تصویب کرد که از اول ژانویه امسال اجرا شد.

طبق این قانون خرید ملک مسکونی توسط سرمایه گذاران خارجی که شهروند کانادا یا مقیم دائم این کشور نیستند ممنوع است. این قانون تا ۲ سال ادامه خواهد داشت و سپس به صورت خودکار لغو خواهد شد؛ البته لازم به ذکر است این قانون جدید خرید ملک در کانادا را توسط سرمایه گذاران خارجی به طور کلی ممنوع نمی‌کند.

درواقع سرمایه گذاران غیر کانادایی که اقامت کانادا ندارند، می‌توانند برای خرید املاک تفریحی مانند کلبه و ویلا اقدام کنند. همچنین املاکی که از بیش از ۳ واحد برخوردار هستند نیز امکان خرید از سوی خارجی‌ها را دارند. علاوه بر این، این قانون شامل خانه‌هایی که خارج از مناطق آماری کلان شهر‌های کانادا هستند نیز نمی‌شود.

از دیگر استثنائات قانون ممنوعیت خرید ملک توسط خارجی‌ها در کانادا باید به افراد غیر کانادایی اشاره کنیم که با همسر کانادایی خود خانه خریداری می‌کنند و بعد‌ها طلاق می‌گیرند یا غیر کانادایی‌هایی که بعد از فوت همسر یا بستگانشان ملکی در کانادا به آن‌ها به ارث می‌رسد.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

دولت کانادا روز دوشنبه ۲۷ مارچ ۲۰۲۳ مجموعه‌ای از اصلاحات را روی این قانون ممنوعیت اعمال کرده است که از مهم‌ترین این اصلاحات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این بند از اصلاحیه بیان می‌کند اگر هدف از خرید ملک در کانادا توسعه ملک یا تغییر کاربری و ایجاد ملک مسکونی جدید باشد، غیر کانادایی‌ها مجاز به خرید ملک در این کشور خواهند بود. توجه داشته باشید که منظور از توسعه تعمیر، بازسازی یا نوسازی نیست.
  • طبق جدیدترین قوانین دیگر ممنوعیتی برای خرید زمین‌های خالی توسط غیر کانادایی‌ها وجود ندارد و هم اکنون سرمایه گذاران خارجی می‌توانند زمین‌های خالی که برای کاربری مسکونی در نظر گرفته شده‌اند را خریداری کرده و برای هر هدفی که می‌خواهند مورداستفاده قرار دهند.
  • در حال حاضر افرادی که مجوز کار یا ورک پرمیت کانادا را دارند می‌توانند ملک مسکونی در این کشور خریداری کنند؛ البته شرط اصلی برای این کار این است که ۱۸۳ روز یا بیشتر از اعتبار ورک پرمیت آن‌ها باقی مانده باشد و بیشتر از یک ملک مسکونی در کانادا خریداری نکرده باشند.

قیمت خرید ملک در کانادا

قیمت خرید ملک در کانادا

قیمت ملک در کانادا از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی است که قصد دارند برای خرید املاک مسکونی همچون خرید آپارتمان در کانادا اقدام کنند. قیمت ملک در این کشور به عوامل متعددی از جمله وضعیت بازار مسکن، موقعیت قرارگیری خانه، امکانات، متراژ و غیره بستگی دارد.

در حال حاضر قیمت خرید خانه در اغلب شهر‌ها و استان‌های کانادا همچون انتاریو، ونکوور، تورنتو، نیوبرانزویک با افزایش چشمگیری روبرو بوده است. در این میان می‌توان گفت استان بریتیش کلمبیا همچنان به عنوان گران‌ترین استان کانادا برای خرید ملک در صدر جدول قرار دارد.

متوسط قیمت ملک در ایالت بریتیش کلمبیا ۱.۰۵۸.۰۷۹ دلار در آوریل ۲۰۲۲ بود که امسال ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. به طور کلی شرایط خرید خانه در تمامی‌ استان‌های کانادا کمی‌ تغییر کرده است و احتمال دارد قیمت مسکن در کانادا حدود ۱۰ الی ۲۰ درصد روند کاهشی داشته باشد.

از آنجایی که مهم‌ترین عاملی روی قیمت خرید ملک در کانادا تأثیرگذار است شهری است که ملک را در آن خریداری می‌کنید، تصمیم گرفتیم در ادامه مطلب قیمت خرید خانه در کانادا را بر اساس شهر‌ها و استان‌های مختلف این کشور ارائه دهیم.

این قیمت‌ها بر اساس هر مترمربع از یک آپارتمان در مرکز شهر محاسبه شده‌اند و کاملاً طبیعی است که املاک خارج از مرکز شهر قیمت خرید کمتری خواهند داشت.

قیمت خرید ملک در کانادا بر اساس شهر‌ها

نام شهر متوسط قیمت خانه
تورنتو ۱.۳۹۰.۱۶۲ دلار
ویکتوریا ۹۱۲.۰۲۷ دلار
ونکوور ۱.۲۰۱.۱۸۶ دلار
همیلتون ۸۱۹.۳۴۰ دلار
کلگری ۶۲۳.۴۲۷ دلار
ادمونتون ۴۵۴.۵۴۱ دلار
اتاوا ۴۱۵.۵۳۳ دلار
مونترال ۳۸۰.۰۰۰ دلار
سنت جانز ۲۶۷.۵۱۱ دلار
تروا ریویر ۳۰۰.۴۲۶ دلار
‌هالیفاکس ۴۹۱.۹۷۸ دلار
وینیپگ ۳۷۸.۹۰۵ دلار

قیمت خرید ملک در کانادا بر اساس استان‌ها

نام استان متوسط قیمت خانه
بریتیش کلمبیا ۷۳۶۰۰۰ دلار
انتاریو ۵۹۴۰۰۰ دلار
آلبرتا ۳۵۳۰۰۰ دلار
ساسکاچوان ۲۷۱۰۰۰ دلار
کبک ۳۴۰۰۰۰ دلار
مانیتوبا ۲۹۵۰۰۰ دلار
نوااسکوشیا ۲۶۶۰۰۰ دلار
نیوفاندلند / لابرادور ۲۳۶۰۰۰ دلار
نیوبرانزویک ۱۸۳۰۰۰ دلار
متوسط کانادا ۴۸۸۰۰۰ دلار

بهترین شهر‌های کانادا برای خرید ملک

خرید ملک در کانادا

اگر قصد خرید یا پیش خرید ملک در کانادا را دارید، باید بدانید بسیاری از شهر‌های کانادا همچون تورنتو، مونترال، ونکوور و غیره شرایط مطلوبی در بازار املاک و مستغلات دارند؛ با این حال متوسط قیمت خانه در این شهر‌ها با یکدیگر تفاوت دارد.

معمولاً خریدارانی که برای اولین بار قصد خرید ملک در کانادا را دارند هنگام جستجوی بهترین مکان، برای خرید قیمت آن را نیز در نظر می‌گیرند؛ با این حال به هنگام خرید خانه در این کشور نباید از فرصت‌های تجاری، نرخ افزایش ارزش ملک و امکانات رفاهی آن غافل شوید.

با توجه به این مسئله انتخاب بهترین شهر در کانادا برای خرید ملک کار چندان راحتی نخواهد بود؛ اما نگران نباشید ما در ادامه به بررسی برخی از گزینه‌های موجود در بین شهر‌های کانادا می‌پردازیم.

خرید ملک در مونترال

مونترال یکی از بهترین شهر‌های کشور کانادا است که در استان کبک واقع شده است. این شهر با داشتن ویژگی‌هایی همچون رونق بازار مسکن، مزایای اقتصادی قابل توجه، ارزش قیمت املاک و موقعیت محلی خود توانسته است در لیست ۲۰ شهر برتر کانادا برای خرید ملک و سرمایه گذاری در این کشور قرار گیرد.

مطمئن باشید خرید خانه در شهر مونترال یک انتخاب عالی برای سرمایه گذاری و دستیابی به سود و بهره بالا بعد از گذشت چند سال خواهد بود.

خرید ملک در تورنتو

زمانی که صحبت از سرمایه گذاری مالی و خرید ملک در کانادا به میان می‌آید بسیاری افراد خرید خانه در شهر تورنتو را پیشنهاد می‌دهند. تورنتو به عنوان یکی از کلان شهر‌های کانادا یکی از گزینه‌های بسیار عالی برای خرید خانه در این کشور محسوب می‌شود.

اگر بتوانید هزینه خرید مسکن در این شهر را تأمین کنید، سرمایه گذاری به وسیله خرید ملک در تورنتو قطعاً ارزش بالایی خواهد داشت. بازار املاک و مستغلات در این شهر رشد بسیار پایداری داشته و به نسبت دیگر شیوه‌های سرمایه گذاری خرید ملک در تورنتو بیشتر پیشنهاد می‌شود.

سؤالات متداول

۱. . آیا خرید ملک در کانادا برای تمامی‌ افراد امکان پذیر است؟

بله کانادا هیچ محدودیتی برای خرید ملک در این کشور در نظر نگرفته است.

۲. قیمت خانه در تورنتو چقدر است؟

متوسط قیمت ملک در شهر تورنتو حدود ۱.۳۹۰.۱۶۲ دلار است.

آیا می‌توان برای خرید ملک در کانادا وام گرفت؟

بله افراد غیرمقیم در کانادا می‌توانند از وام مسکن برای خرید ملک در این کشور استفاده کنند.

خرید ملک در ونکوور

خرید ملک در ونکوور

ونکوور یک شهر ساحلی و بندرگاهی مهم در استان بریتیش کلمبیا است که جاذبه‌های طبیعی این شهر باعث شده‌اند از ونکوور به عنوان یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری جهان یاد شود. ونکوور مکان بسیار مناسبی برای زندگی است و همچنین به عنوان یکی از شهر‌های بزرگ و پیشرفته کانادا شناخته می‌شود.

البته توجه داشته باشید زندگی در این شهر در مقایسه با دیگر شهر‌های کانادا و حتی در سراسر دنیا بسیار گران است؛ اما به علت بهره‌مندی از امکانات رفاهی ویژه و کیفیت بالای زندگی، این شهر برای خرید ملک در کانادا یک گزینه بسیار ایده‌آل و ارزشمند است. قیمت مسکن در این شهر افزایش داشته که احتمال می‌رود در آینده کاهش پیدا کند.

مراحل خرید ملک در کانادا

فرقی نمی‌کند قصد خرید ملک تجاری در کانادا را داشته باشید یا املاک تفریحی و مسکونی، به‌هرحال لازم است از روند خرید ملک در این کشور شناخت کافی داشته باشید و بدانید در هر مرحله لازم است چه اقداماتی را انجام دهید. در ادامه به بررسی گام‌های اصلی برای خرید ملک در کانادا خواهیم پرداخت.

آماده کردن مبلغ پیش پرداخت

مبلغ پیش پرداختی که شما باید برای خرید ملک بپردازید کاملاً به ارزش کلی و قیمت خانه بستگی دارد؛ اما معمولاً بین ۵ الی ۲۰ درصد از مبلغ توافق شده میان خریدار و فروشنده است. پرداخت هرچه بیشتر پیش پرداخت دو مزیت مهم برای شما به دنبال دارد.

اول اینکه هرچقدر این مبلغ بیشتر باشد، دریافت وام مسکن در کانادا برای شما راحت‌تر خواهد شد. مزیت دوم این است که مبلغ بیمه پیش فرض وام مسکن که باید آن را به اداره وام مسکن کانادا (CMHC) بپردازید و بر اساس مبلغ پیش پرداخت و وام مسکن مشخص می‌شود، تنها با پرداخت ۲۰ درصد یا بیشتر از مبلغ قرارداد قابل چشم پوشی است.

تعیین بودجه برای هزینه‌های عقد قرارداد

مراحل خرید ملک در کانادا

به طور کلی نمی‌توان مبلغ مشخصی را برای هزینه‌های نهایی قرارداد معرفی کرد؛ اما در اغلب موارد هزینه‌ای بین ۵/۱ الی ۴ درصد از قیمت اصلی ملک برای آن در نظر گرفته می‌شود. این مبلغ شامل هزینه مراحل اداری و قانونی خرید ملک در کانادا است و باید در پایان معامله پرداخت شود. از این هزینه‌ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مالیات نقل و انتقال
  • هزینه امور حقوقی
  • بیمه پیش فرض وام مسکن
  • هزینه مربوط به مالیات بر کالا و خدمات
  • هزینه بازرسی فنی ملک (اختیاری)

بررسی امور مالی و تکمیل اسناد

بعد از اینکه در بازار املاک کانادا جستجو‌های لازم را انجام دادید، می‌توانید مبلغ موردنیازتان را برای خرید ملک در کانادا تخمین بزنید. لازم به ذکر است برای این کار می‌توانید از انواع سایت خرید خانه در کانادا کمک گرفته و بهترین گزینه‌های موجود را تجزیه و تحلیل کنید.

در این مرحله می‌توانید هزینه‌های پیش پرداخت و عقد نهایی قرارداد را نیز به شکل حدودی مشخص کنید. بعد از بررسی امور مالی مربوط به خرید ملک لازم است اسناد موردنظر را تکمیل کرده و جمع‌آوری کنید.

اگر می‌خواهید از وام مسکن کانادا بهره‌مند شوید، باید بخش عمد‌ه‌ای از مدارک که شامل برآورد دارایی‌های فعلی شما، میزان بدهی فعلی و درآمدتان هستند را به وام دهنده ارائه دهید.

حال ممکن است بپرسید دقیقاً چه مدارک و اسنادی برای خرید خانه در کشور کانادا لازم است؟ مدارک موردنیاز برای خرید ملک در کانادا به شرح زیر هستند:

  • مدارک هویتی عکس دار دولتی شامل پاسپورت، گواهینامه رانندگی و غیره
  • گواهی اشتغال و درآمد شامل صورت حساب بانکی، اظهارنامه مالیات بر درآمد،T4 و غیره
  • مدارک مبنی بر اثبات پیش پرداخت و روش پرداخت آن
  • مدارک سایر اموال و دارایی‌ها
  • اطلاعات مربوط به بدهی‌های شخص همچون مبلغ وام یا هزینه اجاره خودرو، موجودی حساب بانکی، خطوط اعتباری و وام‌های دانشجویی
  • اطلاعات مربوط به تعهدات مالی همچون حمایت از همسر و فرزندان

اخذ پیش تأیید وام مسکن

مراحل خرید ملک در کانادا

بعد از بررسی دقیق امور و مالی و تکمیل اسناد موردنیاز، لازم است بودجه‌ای که می‌توانید برای خرید ملک در کانادا هزینه کنید را تعیین کنید. اگر از وام مسکن کانادا استفاده کنید، مقدار پیش پرداخت، کل قیمت فروش و برنامه بازپرداخت توسط مسئولان به شکل دقیق برای تعیین بودجه نهایی بررسی می‌شوند.

این پروسه پیش تأیید وام مسکن نام دارد و لازم است بدانید مقدار وام موردنیاز و نرخ بهره آن با توجه به شرایط مالی شما تعیین می‌شود. داشتن پیش تأیید نشان می‌دهد شما برای خرید ملک در این کشور کاملاً جدی هستید و اغلب مشاوران املاک در کانادا این مرحله را ضروری می‌دانند.

بهره‌مندی از طرح‌های تشویقی

در کانادا برای افرادی که قصد دارند برای اولین بار در این کشور ملک خریداری کنند، یک سری طرح‌های تشویقی همچون تخفیف، طرح‌های تشویقی مالیاتی و غیره در نظر گرفته شده است. توصیه می‌کنیم قبل از اقدام نهایی درمورد این طرح‌ها شناخت کافی پیدا کرده و در صورت امکان از آن‌ها استفاده کنید.

این طرح‌ها به متقاضیان خرید ملک در کانادا این امکان را می‌دهند که تا مبلغ زیادی از پول خود را ذخیره کنند.

یافتن ملک موردنظر

حال که مبلغ موردنیاز خود را برای خرید ملک تعیین و تأمین کرده و پیش تأیید وام مسکن را نیز دریافت کرده‌اید، می‌توانید با خیال راحت در هر ایالتی از کانادا به دنبال خانه موردنظرتان بگردید. سایت‌های بسیاری برای خرید ملک در کانادا وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها املاک پیشنهادی را بر اساس متراژ، امکانات، قیمت و غیره دسته‌بندی کنید.

در این زمینه مشاوران املاک می‌توانند به شما کمک کرده و فرایند خرید خانه در این کشور را بسیار ساده‌تر کنند.

چه املاکی را می‌توان در کانادا خریداری کرد؟

خرید ملک در کانادا

برای خرید ملک در کانادا شما گزینه‌های متنوعی دارید و می‌توانید متناسب با بودجه و سلایق خود یک ملک مناسب خریداری کنید. انواع ملک در کانادا برای خرید توسط ایرانیان شامل موارد زیر هستند:

  • خانه‌های ردیفی: این خانه‌ها جزو املاک نیمه مستقل هستند و به شکل ردیفی ساخته می‌شوند. در این خانه‌ها در بسیاری موارد واحد‌های اضافی در بالای ساختمان بنا می‌شوند.
  • آپارتمان: منظور از آپارتمان در کانادا یک واحد مسکونی است که در یک ساختمان مشخص اجاره می‌شود.
  • خانه مستقل و ویلایی: با خرید چنین خانه‌هایی شما هم مالک زمین هستید هم مالک خانه موردنظر. اگر بودجه بالایی دارید، چنین انتخابی را اصلاً از دست ندهید.
  • خانه مشارکتی: این املاک خانه‌هایی نیمه مستقل هستند که با دیگر خانه‌ها واحد مشترک دارند.
  • خانه‌های دوبلکس یا سه‌گانه: این خانه‌ها چند طبقه هستند و هر طبقه ورودی جداگانه دارند و به صورت کلی یک خانه واحد به شمار می‌آیند.

خرید ملک در کانادا با وام

درمورد وام خرید ملک در کانادا باید بدانید دولت این کشور به منظور ساده کردن روند خرید خانه و افزایش قدرت خرید وام‌هایی در این زمینه اعطا می‌کند. این وام‌ها برای شهروندان کانادایی یا افراد دارای اقامت دائم کانادا تا ۹۰ درصد قیمت کل ملک و برای افراد غیرمقیم در کانادا تا ۶۵ درصد قیمت ملک موردنظر است.

وام خرید خانه در کانادا تنها از طریق بانک‌های داخل کشور به افراد غیرمقیم ارائه می‌شوند. شما برای دریافت وام مسکن تا ۶۵ درصد باید اعتبار خود را افزایش دهید و برای این کار لازم است فرد خوش حسابی باشید. در این زمینه می‌توانید از بانک‌های کشور کانادا کردیت کارت دریافت کنید.

به کمک این کارت می‌توانید هزینه‌های جاری خود را پرداخت کرده و در آخر هر ماه بدهی‌های خود را با بانک تسویه کنید. همچنین توجه داشته باشید شما برای خرید ملک در کانادا باید یک پس انداز حداقلی داشته باشید و آمادگی خود را برای پرداخت هزینه‌های جانبی خرید ملک ثابت کنید.

وام مسکن در کانادا به دو صورت باز و بسته به متقاضیان خرید خانه در این کشور اعطا می‌شود که شرایط آن‌ها یکی است؛ اما در نحوه بازپرداخت آن‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد. برای بازپرداخت وام‌های بسته در مدت زمان مشخص از ۱۵ الی ۲۵ سال باید به صورت ما‌هانه اقساط را پرداخت کنید.

در این روش ممکن است امکان پرداخت اقساط بیشتر وجود نداشته باشد و سود ثابتی دارد؛ اما در بازپرداخت وام‌های باز مسکن شما می‌توانید مبلغ بیشتری را برای قسط به بانک بپردازید و این موضوع باعث می‌شود سود کمتری برای وام شما در نظر گرفته شود.

خرید خانه ارزان در کانادا

خرید خانه ارزان در کانادا

اگر بودجه محدودی برای خرید ملک در کانادا دارید و به دنبال گزینه‌هایی برای خرید هستید که قیمت ارزان و مناسبی داشته باشند، در اولین قدم می‌توانید از تسهیلات وام مسکن که در قسمت قبل به آن‌ها پرداختیم استفاده کنید و در بلند مدت با پرداخت اقساط موفق به خرید خانه در کانادا شوید.

علاوه بر این می‌توانید با خرید آپارتمان‌ها و خانه‌های در حال ساخت با قیمتی ارزان‌تر از املاک آماده، در کانادا صاحب خانه شوید. آپارتمان‌ها و مجتمع‌هایی که هنوز ساخت آن‌ها به اتمام نرسیده است به مشتریان پیش فروش می‌شوند و از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند.

از دیگر روش‌های خرید خانه ارزان در کانادا باید به خرید املاک محلات و شهر‌های کوچک کانادا اشاره کنیم. این مناطق در فاصله کمی‌ از کانادا واقع شده‌اند و همین فاصله موجب شده است قیمت ارزان‌تری داشته و برای افرادی که بودجه زیادی ندارند گزینه مناسبی باشند.

مالیات خرید ملک در کانادا

در این بخش از مطلب نوبت آن رسیده است که شما را با یک موضوع مهم که شما باید به عنوان خریدار ملک در کانادا از آن شناخت کافی داشته باشید بپردازیم و این موضوع چیزی نیست به جز مالیات خرید خانه در کانادا. در این کشور برای افرادی که صاحب ملک یا خانه هستند مالیات در نظر گرفته می‌شود.

میزان این مالیات توسط شورای شهر مشخص می‌شود و صاحبان خانه و ملک در کانادا باید به صورت سالیانه مبلغی را تحت عنوان مالیات به دولت بپردازند. این مالیات‌ها توسط شهرداری و بانک محاسبه شده و دریافت می‌شوند. در این میان شهرداری نسبت به بانک‌ها برای دریافت مالیات پیگیری بیشتری دارد.

لازم است بدانید در شهر‌های مختلف کانادا محاسبه مالیات متفاوت است. هر شهرداری در کانادا به صورت سالانه نرخ مالیات بر دارایی خود را تعیین می‌کند که معمولاً این عدد بین ۵/۰ تا ۵/۲ درصد است. توجه داشته باشید اندازه ملک شما، آنچه که برای آن پرداخت کرده‌اید و درآمدتان هیچ نقشی در میزان مالیات بر دارایی شما ندارند.

به طور کلی با خرید ملک در این کشور باید هر سال ۱۵ درصد مالیات بپردازید. حال ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که اگر مالیات خرید ملک در کانادا را پرداخت نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ در این شرایط شهرداری می‌تواند خانه شما را مصادره کرده و حتی به حراج بگذارد و معمولاً شهرداری در این زمینه سخت گیری بسیاری دارد.

از این رو برخی از بانک‌های کانادایی خدماتی به مشتریان خود ارائه می‌دهند که در آن با برداشتن قسط وام مبلغی را نیز به عنوان مالیات ملک برمی‌دارند و به صورت مستقیم برای مالیات خانه به شهرداری پرداخت می‌کنند. به این ترتیب بانک مطمئن می‌شود که شما هیچ گاه به شهرداری بدهکار نخواهید بود.

سؤالات متداول

۱. مالیات خرید خانه در کانادا چقدر است؟

به طور کلی نرخ مالیات در کانادا برای خرید خانه ۵/۰ تا ۵/۲ درصد از مبلغ کل قرارداد ملک است.

۲. آیا می‌توان در کانادا به صورت قسطی خانه خرید؟

اگر ۵ الی ۲۰ درصد از قیمت کل خانه را بپردازید، می‌توانید از وام مسکن استفاده کنید.

۳. حداقل مقدار پیش پرداخت برای خرید ملک در کانادا چقدر است؟

مبلغ دقیقی تعیین نشده است؛ اما به طور کلی ۵ الی ۲۰ درصد مبلغ کل قرارداد باید پرداخت شود.

آیا با خرید ملک در کانادا می‌توان اقامت دائم گرفت؟

خرید ملک در کانادا

همان‌طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم خرید ملک در کانادا یکی از راه‌های مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت دائم کانادا نیست؛ اما خرید خانه در این کشور یک امتیاز مهم محسوب می‌شود. از جمله امتیاز‌هایی که به مهاجران تعلق می‌گیرد باید به زندگی بستگان در این کشور، سن، سرمایه، مدرک تحصیلی و تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی اشاره کنیم.

شما بعد از خرید ملک می‌توانید از طریق ویزای سرمایه گذاری، تحصیل یا ازدواج برای اخذ اقامت کانادا اقدام کنید و در این شرایط با داشتن ملک نشان می‌دهید که قصد ترک کانادا را نداشته و به این کشور وابستگی دارید. به بیان ساده‌تر خرید ملک در کانادا می‌تواند به طور غیر مستقیم در افزایش شانس شما برای دریافت اقامت تأثیرگذار باشد.

به طور کلی برای دریافت اقامت کانادا باید ۱۰ سال به صورت مداوم در این کشور زندگی کرده و سپس برای اخذ اقامت دائم و پاسپورت کانادا درخواست دهید.

 

 علاوه بر این می‌توانید بعد از اخذ اقامت برای خرید ملک اقدام کنید و در این شرایط از مزایایی همچون مالیات کمتر و وام‌هایی با مبالغ بیشتر بهره‌مند شوید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

آیا با اقامت موقت می‌تواند در کانادا ملک خریداری کرد؟

از دیگر سؤالات رایج در زمینه خرید ملک در کانادا باید به این موضوع اشاره کنیم که آیا افرادی که به صورت موقت در کانادا اقامت دارند می‌توانند برای خرید ملک در این کشور اقدام کنند؟ در این باره باید بگوییم مقیمان موقت که از طریق ویزای تحصیلی یا ویزای کاری کانادا در این کشور اقامت دارند نیز می‌توانند در کانادا خانه بخرند.

اما این موضوع از شرایط خاصی برخوردار است و دولت کانادا اثبات نیت و قصد برای اسکان در کانادا را از این افراد مطالبه می‌کند. برای مثال کسی که برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا ثبت‌نام کرده است باید حداقل یکی از معیار‌های زیر را داشته باشد:

  • در هر یک از ۵ سال قبل از سالی که برای خرید ملک در کشور کانادا اقدام کرده است باید به مدت حداقل ۲۴۴ روز در این کشور حضور داشته باشد.
  • قیمت ملک موردنظر نباید بیشتر از ۵۰۰۰۰۰ دلار باشد.
  • بیشتر از یک ملک مسکونی در کانادا خریداری نکرده باشد.
  • کلیه اظهارنامه‌های مالیاتی مربوط به قانون مالیات بر درآمد را برای هر پنج سال قبل از سالی که برای خرید ملک اقدام کرده است را ارائه کند.

لازم به ذکر است سقف قیمت ۵۰۰۰۰۰ دلار برای خرید خانه در استان‌های انتاریو یا بریتیش کلمبیا که در آن‌ها میانگین قیمت خانه بالای ۸۰۰۰۰۰ دلار بوده و با بحران مسکن شدید روبرو هستند صدق نمی‌کند.

 

درمورد کسانی که با ویزای کاری در کانادا اقامت موقت دارند نیز باید بگوییم لازم است واجد شرایط زیر باشند:

  • طی ۴ سال قبل از سالی که برای خرید ملک در کانادا اقدام می‌کنند، باید حداقل ۳ سال را در این کشور کار کرده باشند. (اگر کارشان طبق مقررات حفاظت از مهاجرت و پناه جویی به صورت تمام وقت بوده باشد)
  • بیش از یک ملک مسکونی در کشور کانادا خریداری نکرده باشند.
  • کلیه اظهارنامه‌های مالیاتی را برای ۳ سال از ۴ سال منتهی به سالی که قصد خرید خانه دارند را به دلیل قانون مالیات بر درآمد تکمیل کنند.

همچنین قانون خرید ملک در کانادا برای مقیمان موقت بیان کرده است که غیر کانادایی‌ها باید واجد شرایط بودن خود را به مشاور املاک ثابت کنند و تمامی‌ هزینه‌های دریافت مدرک واجد شرایط بودن نظیر ویزا‌های کاری و اعلامیه‌های ارزیابی را نیز بپردازند.

آن‌ها همچنین باید حضور فیزیکی خود را در کانادا با نشان دادن قرارداد اجاره نامه، مدارک ورود و خروج از کشور، پرداخت شارژ یا هزینه‌های ساختمان ثابت کنند.

افدل گروپ؛ همراه شما برای خرید ملک در کانادا

اگر قصد خرید خانه در کانادا را دارید؛ اما نمی‌دانید چگونه می‌توانید یک ملک مناسب در استان‌های کانادا پیدا کرده و متناسب با بودجه خود سرمایه گذاری سودمندی را در این کشور تجربه کنید؛ اصلاً جای نگرانی نیست تیم افدل گروپ آماده است تا از صفر تا صد سرمایه گذاری در کانادا، مهاجرت به کانادا و زندگی در کانادا همراه شما باشد.

ما در تیم افدل گروپ به ارائه اطلاعات بروز و دقیق و مشاوره تخصصی در کلیه زمینه‌هایی همچون اخذ انواع ویزای کانادا، ویزای توریستی کانادا، ویزای موقت کاری کانادا و غیره پرداخته و بهترین مسیر مهاجرتی را برای شما ترسیم خواهیم کرد تا آینده‌ای روشن را در کانادا تجربه کنید.

البته خدمات تیم تخصصی افدل گروپ تنها به اینجا محدود نمی‌شود و شما می‌توانید در دیگر حوزه‌های اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا، ثبت شرکت در کانادا و غیره نیز روی کمک مشاوران مجرب مجموعه ما حساب کنید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

سخن پایانی

از آنجایی که کشور کانادا یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی جهان به شمار می‌آید، هرساله متقاضیان بسیاری به منظور سرمایه گذاری در این کشور برای خرید ملک در کانادا اقدام می‌کنند. دولت کانادا از سرمایه گذاران خارجی حمایت کرده و شرایط نسبتاً آسانی را برای خرید ملک در این کشور در نظر گرفته است.

درنهایت اگر قصد دارید با توجه به وضعیت اقتصادی پایدار کانادا برای خرید ملک در این کشور اقدام کرده و از این موضوع به عنوان یک امتیاز ویژه جهت اخذ اقامت دائم کانادا بهره‌مند شوید، لازم است به خوبی شرایط خرید ملک در کانادا را بشناسید که ما در این مطلب به هرآنچه در این زمینه حائز اهمیت است پرداختیم.

 

سؤالات متداول

۱. آیا با خرید ملک در کانادا می‌توان پاسپورت کانادا گرفت؟

خیر خرید ملک در این کشور به دریافت اقامت دائم کانادا منجر نمی‌شود.

۲. آیا خرید خانه در کانادا شانس مهاجرت را افزایش می‌دهد؟

خرید ملک در این کشور می‌تواند نشان دهنده وابستگی شما به کانادا بوده و روی روند مهاجرت تأثیرگذار باشد.

۳. بهترین شهر‌های کانادا برای خرید ملک کدام‌اند؟

شهر‌های ونکوور، مونترال و تورنتو

 

سایر مقالات:

همه چیز درباره مهاجرت کاری به کانادا 2024+ بدون مدرک زبان!
خرید فرانچایز در کانادا (6برند محبوب)+سرمایه گذاری در کانادا
8 تفاوت زندگی دبی با کانادا برای ایرانیان+مشاوره برای مهاجرت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *