چرا مهاجرت به کانادا ؟

شاید بهتر باشد تا با خوبی های مهاجرت به کانادا شروع کنیم تا درک درست‌تری از دلایل افزایش مهاجرت به این کشور استثنایی داشته باشید. کانادا مقصدی مناسب برای کسانی است که می‌خواهند در یک کشور با استاندارد زندگی بالا، هوای پاک و شهرهای امن زندگی کنند.

چرا مهاجرت به کانادا ؟
مهاجرت به کانادا

به طور کلی مزایای مهاجرت به کانادا شامل موارد زیر می‌شوند:

  • امنیت مهاجران
  • روش‌های متنوع مهاجرت
  • آب‌وهوای عالی و طبیعت بکر
  • راه‌اندازی آسان کسب‌وکار
  • امکانات بهداشتی و تحصیلی همگانی
  • تمدید ویزای PR بعد از 5 سال
  • فرصت‌های شغلی مناسب
  • کیفیت بالای زندگی
  • اقتصاد قوی
  • مهمان‌نواز بودن مردم کانادا
  • امنیت مهاجران
  • روش‌های متنوع مهاجرت
  • آب‌وهوای عالی و طبیعت بکر
  • راه‌اندازی آسان کسب‌وکار
  • امکانات بهداشتی و تحصیلی همگانی
  • تمدید ویزای PR بعد از 5 سال
  • فرصت‌های شغلی مناسب
  • کیفیت بالای زندگی
  • اقتصاد قوی
  • مهمان‌نواز بودن مردم کانادا

› امنیت مهاجران

کانادا را می‌توان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان به شمار آورد. در بیشتر شهرهای کانادا، جنایات خشونت‌آمیز و درگیری‌های داخلی بسیار نادر است و محیط سیاسی این کشور بسیار پایدار است.

› آب و هوای عالی و طبیعت بکر

آب و هوای کانادا عالی، تمیز و آلودگی آن بسیار کم است. همچنین جاذبه‌های طبیعی این کشور، آن را از بسیاری از کشورهای دیگر متمایز کرده‌اند. به علاوه، داشتن امکانات تفریحی کانادا، بخش گردشگری آن را توسعه بخشیده است.

› امکانات بهداشتی و تحصیلی همگانی

همه شهروندان و مهاجران در کانادا می‌توانند از مراقبت‌های بهداشتی عمومی و ضروری به صورت رایگان استفاده کنند. هنگامی که در کشور کانادا هستید، می‌توانید برای کارت بیمه درمانی خود اقدام کنید. این مورد از مهم‌ترین خوبی های مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود.

علاوه بر این، کودکان واجد شرایط ثبت‌نام رایگان در مدارس متوسطه دولتی (کلاس 7 تا 12) و همچنین مدارس ابتدایی دولتی (کلاس 1 تا 6) هستند. در این صورت والدین پس‌اندازی برای اوقات فراغت و مسافرت دارند و کودکان نیز آموزش باکیفیتی دریافت می‌کنند.

› امکانات بهداشتی و تحصیلی همگانی
مهاجرت به کانادا

› فرصت‌های شغلی مناسب

کانادا چندین مؤسسه آموزشی درجه یک برای تحصیل و کسب مهارت‌های مختلف دارد. شما می‌توانید با ویزای دانشجویی کانادا به این کشور مهاجرت کنید و اگر مایل به استفاده از فرصت‌های شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود هستید، یافتن کار در کانادا برای مهاجران ساده است.

› اقتصاد قوی

اگرچه جذابیت دریاچه‌ها و کوهستان‌های زیبای کانادا غیرقابل انکار هستند؛ اما هر کسی که مهاجرت به کانادا را انتخاب می‌کند باید اقتصاد آن را در نظر بگیرد. اقتصاد کانادا که یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان است، طیف وسیعی از انتخاب‌های شغلی را برای شهروندان و مهاجران خارجی ارائه می‌دهد.

› روش‌های متنوع مهاجرت

دولت کانادا یک سیاست مهاجرتی باز را در دستور کار دارد. این سیاست سبب شده تا آمار مهاجرت به کانادا بین سال‌های 2020 تا 2023 به حدود 1 میلیون و 500 هزار نفر برسد! گزینه‌های مختلفی برای مهاجرت افراد به کانادا وجود دارند؛ زیرا بدیهی است که یک سیاست مهاجرتی یکسان برای همه مؤثر نخواهد بود.

› روش‌های متنوع مهاجرت
مهاجرت به کانادا

› راه‌اندازی آسان کسب‌وکار

پس از مهاجرت به کانادا می‌توانید به طور قانونی کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید. بدون اینکه شهروند کانادا شوید، به لطف مزایای روابط عمومی کانادا، همچنان می‌توانید در این کشور سرمایه‌گذاری یا یک شرکت جدید را راه‌اندازی کنید.

› تمدید ویزای PR بعد از 5 سال

اگرچه برخی از انواع ویزای کانادا تنها یک سال اعتبار دارند؛ اما بیشتر کارت‌های اقامت دائم کانادا با 5 سال اعتبار صادر می‌شوند. علاوه بر این، محدودیت خاصی برای تعداد دفعاتی که ویزای شما تمدید شود، وجود ندارد.

ویزای PR کانادا چیست؟

ویزای پی آر کانادا (permanent residence) یک کارت اقامت دائم کانادا است که برای مهاجران صادر می‌شود.

› کیفیت بالای زندگی

جای تعجب نیست که کانادا با توجه به ترکیبی از اقتصاد به سرعت در حال توسعه، خدمات عمومی جامع، درآمد بالا و فرهنگ متنوع، در صدر فهرست US News بهترین کشورهای زندگی در جهان قرار گرفت.  هنگامی که StatCan جدیدترین نظرسنجی خود را از فقر انجام داد، نرخ فقر این کشور 6.4 درصد بود!

کانادایی‌ها علاوه بر امنیت مالی، از مقبولیت و آزادی بیان زیادی برخوردار هستند. این مزایا برای مهاجرانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، بسیار قابل توجه هستند.

› مهمان‌نواز بودن مردم

کانادایی‌ها به مهمان‌نوازی و ادب شهرت دارند. فرضیاتی برای علت این امر مطرح شده‌اند؛ از جمله اینکه این موضوع به استاندارد بالای زندگی و احساس امنیت مردم بستگی دارد.

مزایای مهاجرت به کانادا

توضیحات

امنیت مهاجران

کانادا یکی از کشورهای امن در دنیا محسوب می‌شود.

آب و هوای عالی و طبیعت بکر

جاذبه‌های گردشگری و طبیعی کانادا معروف هستند.

امکانات بهداشتی و تحصیلی همگانی

همه شهروندان می‌توانند از مراقبت‌های بهداشتی عمومی و تحصیلی به صورت رایگان یا هزینه کم استفاده کنند.

فرصت‌های شغلی مناسب

کانادا چندین مؤسسه آموزشی درجه یک برای تحصیل و کسب مهارت‌های مختلف دارد.

اقتصاد قوی

کشور کانادا در لیست 10 اقتصاد برتر دنیا قرار دارد.

روش‌های متنوع مهاجرت

کانادا یک سیاست مهاجرتی باز و منعطف دارد.

راه‌اندازی آسان کسب‌وکار

سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در کانادا حتی بدون دریافت شهروندی این کشور و تنها با ویزای معمولی نیز امکان‌پذیر است.

تمدید ویزای PR بعد از 5 سال

با دریافت ویزای PR نیازی نیست تا 5 سال آن را تمدید کنید.

کیفیت بالای زندگی

نرخ فقر در کشور کانادا تقریباً 6.4 درصد است.

مهمان‌نواز بودن مردم

کانادا به عنوان یکی از کشورهای مهاجرپذیر شناخته می‌شود.

معایب مهاجرت به کانادا

کانادا با وجود مزایای بی‌شماری که برای زندگی شهروندان و مهاجران خود فراهم می‌کند شناخته می‌شود؛ اما مهاجرت به هر کشوری با چالش‌هایی همراه است. یکی از چالش‌های مهاجرت به کانادا برای ایرانیان، تفاوت فرهنگ مردم است که باید مدتی از مهاجرت شما بگذرد تا به این تفاوت فرهنگی عادت کنید.

علاوه بر تفاوت فرهنگی مردم ایران و کانادا، چالش‌های دیگری نیز وجود دارند و با وجود اینکه این چالش‌ها کم هستند، ممکن است در ابتدای مهاجرت بیشتر به چشم بیایند.

♦ معایب مهاجرت به کانادا
مهاجرت به کانادا
snowflake-Top

زمستان های سرد

آیکون

هزینه های بالای زندگی

روند طولانی مهاجرت

آیکون

شرایط زبان

زمستان‌های سرد

بسیاری از مناطق کانادا زمستان‌های سخت با دمای بسیار پایین و بارش برف سنگین را تجربه می‌کنند که می‌تواند برای تازه‌واردها و بخصوص کسانی که از کشورهای با آب و هوای گرم‌تر هستند، چالش‌برانگیز باشد. البته لازم به ذکر است که طبیعت بکر کانادا نتیجه همین بارش‌های مناسب در فصل زمستان است.

هزینه بالای زندگی

یکی دیگر از چالش‌های مهاجرت به کانادا، هزینه بالای زندگی در این کشور است. این هزینه‌های می‌توانند برای کسانی که شیوه درستی را برای مهاجرت انتخاب نکرده‌اند و شغل مناسبی ندارند، چالش‌برانگیز باشد.

مهم‌ترین هزینه‌های زندگی در کانادا به بخش‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • هزینه مسکن: شهرهای بزرگ کانادا مانند تورنتو و ونکوور دارای بالاترین هزینه‌های مسکن در کانادا هستند که خرید خانه را برای بسیاری از مهاجران به چالش تبدیل کرده‌اند.
  • مالیات: در حالی که کانادا مزایای اجتماعی زیادی را ارائه می‌دهد، ساکنان نیز با مالیات نسبتاً بالایی از جمله مالیات بر درآمد و مالیات فروش مواجه هستند.

 روند طولانی مهاجرت

دولت کانادا شرایط خاصی را برای مهاجرت گروه‌های مختلف مهاجران در نظر گرفته است. از طرف دیگر روند مهاجرت به کانادا طولانی است و ممکن است مدت زمان طولانی برای دریافت ویزا و اقامت خود منتظر بمانید. اگر شرایط لازم را نداشته باشید یا مدارکتان ناقص باشد، این روند طولانی‌تر هم خواهد شد.

∗ روند طولانی مهاجرت
مهاجرت به کانادا

شرایط زبان

در حالی که انگلیسی و فرانسوی زبان‌های رسمی کشور کانادا هستند، تازه واردهایی که در هیچ کدام از این زبان‌ها مهارت ندارند، ممکن است با چالش‌های ارتباطی مواجه شوند که بر آینده شغلی و تعاملات اجتماعی آنها تأثیر می‌گذارد. این نکته در زمان مهاجرت به کانادا بسیار مهم است.

سؤالات متداول

1. ویزای PR چند ساله صادر می‌شود؟

5 ساله

2. آیا کیفیت زندگی در کانادا بالاست؟

بله طبق آخرین آمار، نرخ فقر این کشور 6.4 درصد است.

3. زبان رسمی کشور کانادا چیست؟

انگلیسی و فرانسوی

جدیدترین شرایط مهاجرت به کانادا

جدیدترین شرایط مهاجرت به کانادا

دولت کانادا اخیراً قوانین مهاجرتی جدیدی را معرفی کرده که از سال 2023 تا 2025 اجرایی می‌شوند. این تغییرات با هدف ساده‌تر و کارآمدتر کردن روند مهاجرت به کانادا اجرا می‌شوند.

تغییرات اصلی که در قانون جدید مهاجرت به کانادا اعمال شده‌اند؛ عبارت‌اند از:

  • معرفی یک سیستم جدید مبتنی بر امتیاز برای ویزای اکسپرس اینتری
  • افزایش تعداد مهاجران بخش اقتصاد در هر سال
  • ایجاد یک مسیر جدید برای اخذ اقامت دائم کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

اکسپرس اینتری چیست؟

اکسپرس اینتری (Express Entry) یک سیستم الکترونیکی است که از آن برای انتخاب کارگران ماهر جهت مهاجرت به کانادا استفاده می‌کنند.

شرایط عمومی مهاجرت به کانادا : 

_
  • تمکن مالی
  • داشتن مدرک زبان
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدارک مورد نیاز

شرایط عمومی مهاجرت به کشور کانادا

دولت کانادا از سال 2015 از اکسپرس انتری برای مدیریت درخواست‌های اقامت دائم استفاده می‌کند. تعداد دعوت‌نامه‌هایی که برای درخواست اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری صادر می‌شوند بر اساس نیازهای بازار کار کانادا تعیین می‌شوند؛ پس قبل از مهاجرت به کانادا این موضوع را در نظر بگیرید.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) هر دو هفته یک بار لیست اکسپرس اینتری کاندیداها را بررسی می‌کند و برای افرادی که بالاترین امتیاز را در سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) دارند، دعوت‌نامه صادر می‌کند.

CRS کاندیداها را بر اساس فاکتورهایی مانند: سن، تحصیلات، تجربه کاری و اینکه آیا آنها یک پیشنهاد شغلی معتبر دارند یا خیر، رتبه‌بندی می‌کند. حداقل امتیاز لازم برای دعوت به درخواست برای اقامت دائم کانادا در طول زمان متفاوت بوده است.

حداقل امتیاز اکسپرس اینتری را برای افراد کاندیدای مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

تاریخ قرعه‌کشی اکسپرس اینتری
حداقل امتیاز لازم برای دریافت اقامت دائم کانادا

ژانویه 2015

450

ژانویه 2017

413

دسامبر 2017

442

می 2018

447

به عنوان بخشی از برنامه بلندپروازانه دولت کانادا، انتظار می‌رود که اهداف اکسپرس اینتری در چند سال آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد. در سال 2023، هدف 82880 نفر و به دنبال آن 109020 نفر در سال 2024 و 114000 نفر در سال 2025 است.

این اعداد نشان دهنده محبوبیت روزافزون برنامه اکسپرس اینتری و افزایش تعداد افرادی است که علاقه‌مند که می‌خواهند با شرایط جدید مهاجرت به کانادا آشنا شوند و مهاجرتی موفقیت‌آمیز داشته باشند.  این سیستم از سال 2015 بسیار موفق بوده و به کانادا کمک کرده تا برترین استعدادها را از سراسر جهان جذب کند.

شرایط عمومی مهاجرت به کشور کانادا
مهاجرت به کشور کانادا

 

 

82880 نفردر سال 2023
109020 نفردر سال 2024
114000 نفردر سال 2025

شرایط عمومی مهاجرت به کشور کانادا

مدارک مورد نیاز برای روش‌های مختلف مهاجرت به کشور کانادا که در ادامه بررسی خواهیم کرد، متفاوت هستند؛ اما تعدادی از مدارک به طور معمول از مهاجران درخواست می‌شود. پس اگر می‌خواهید بدانید که وسایل ضروری برای مهاجرت به کانادا کدام‌اند، باید ابتدا از مدارک مورد نیاز شروع کنید.

 

شرایط عمومی مهاجرت به کشور کانادا
مهاجرت به کشور کانادا

 

به طور کلی مدارک اولیه مهاجرت به این کشور شامل موارد زیر می‌شوند:

شرایط عمومی مهاجرت به کانادا شامل موارد زیر می‌شوند:

این نکته را در نظر بگیرید که تمامی این مدارک باید ترجمه شوند و مورد تأیید قرار بگیرند. بسته به روشی که برای مهاجرت خود انتخاب می‌کنید، ممکن است به مدارک بیشتر و تخصصی‌تری نیاز داشته باشد.

مدارک دیگری که ممکن است برای مهاجرت به کانادا نیاز داشته باشید؛ عبارت‌اند از:

سؤالات متداول

1. رتبه بندی اکسپرس اینتری بر چه اساسی است؟

سن، تحصیلات، تجربه کاری و اینکه آیا آنها یک پیشنهاد شغلی معتبر دارید یا خیر

2. برای مهاجرت تحصیلی به کانادا به چه مدارکی نیاز دارم؟

مدارک شخصی، مدارک معتبر تحصیلی، ریز نمرات و نامه پذیرش دانشگاه

3. حداقل امتیاز لازم برای اکسپرس اینتری چقدر است؟

این مقدار با توجه به شرایط متغیر است و عدد ثابتی ندارد.

راه‌های مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟ این سؤال همه کسانی است که قصد مهاجرت به این کشور را دارند و نمی‌دانند که کدام روش مهاجرتی برای آن‌ها مناسب‌تر است. در این بخش از مقاله به بررسی روش‌های مهاجرتی برای دریافت اقامت کانادا می‌پردازیم.

  برنامه‌های نامزدی استانی

  • آلبرتا
  • بریتیش کلمبیا
  • مانیتوبا
  • نیوبرانزویک
  • تجربه کاری کبک

  مهاجرت کاری به کانادا

  • اسکیل ترید
  • ICT (انتقال درون شرکتی)
  • کار بعد از تحصیل
  • اسکیل ورکر
  • جاب آفر
  • تجربه کانادایی

  سرمایه‌گذاری در کانادا

  • ثبت شرکت
  • کارآفرینی
  • سرمایه‌گذاری استانی
  • راه‌اندازی استارت‌آپ
  • خوداشتغالی
  • خرید بیزینس

  برنامه مهاجرتی آتلانتیک

  مهاجرت تحصیلی

  اسپانسرشیپ

  از طریق ازدواج

  از طریق تولد فرزند

  مناطق کم‌جمعیت (RNIP)

  از طریق پناهندگی

مهاجرت به کانادا با برنامه‌های نامزدی استانی

در سال‌های اخیر، برنامه‌های نامزدی استانی (PNPs) کانادا به طور فزاینده‌ای در میان مهاجران محبوب شده است. PNPها راهی را برای کارگران ماهر ارائه می‌دهند تا بتوانند اقامت دائم کانادا را از طریق استان مورد نظر خود دریافت کنند.

استان‌های کانادا شرایط متفاوتی برای PNP دارند؛ اما بیشتر آنها از متقاضیان می‌خواهند که حداقل 1 سال سابقه کار و ارتباط قوی با استان (معمولاً از طریق خانواده یا سابقه کار قبلی) داشته باشند. برخی از استان‌های کانادا از متقاضیان درخواست می‌کنند تا در آزمون‌های زبان شرکت کنند.

در مجموع، PNP فرصت خوبی برای کارگران ماهری است که قصد مهاجرت به کانادا را دارند. با مزایای زیادی که برنامه‌های نامزدی استانی دارند، جای تعجب نیست که تعداد برنامه‌ها در سال‌های اخیر در حال افزایش بوده است.

طبق جدیدترین اخبار مهاجرت به کانادا، انتظار می‌رود که اهداف برنامه‌های نامزدی استانی به 105500 نفر در سال 2023، 110000 نفر در سال 2024 و 117500 نفر در سال 2025 افزایش یابد.

105500 نفردر سال 2023
110000 نفردر سال 2024
117500 نفردر سال 2025

مدارک دیگری که ممکن است برای مهاجرت به کانادا نیاز داشته باشید؛ عبارت‌اند از:

  • روند درخواست به طور کلی کوتاه‌تر از سایر برنامه‌های مهاجرتی است.
  • متقاضیان موفق اغلب می‌توانند یک پیشنهاد شغلی در استان انتخابی خود دریافت کنند که این مزیت می‌تواند به آنها کمک کند تا اقامت راحت‌تری در کانادا داشته باشند.
  • هیچ الزامی برای استخدام در PNP مرتبط با اکسپرس اینتری وجود ندارد.
  • این برنامه امکان نامزدی مستقیم مهاجر را فراهم می‌کند که می‌تواند روند دریافت اقامت در کانادا را به میزان قابل توجهی سرعت بخشد.
  • مهاجران می‌توانند درآمد کسب کنند و کمک خوبی برای اقتصاد کانادا باشند؛ زیرا باید مهارت‌ها، تحصیلات و تجربه کاری مورد نیاز را داشته باشند.

1. مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی آلبرتا

آلبرتا یک برنامه مهاجرتی اقتصادی برای مهاجرت به کانادا است که افراد را برای اقامت دائم در آلبرتا نامزد می‌کند. نامزدها باید مهارت‌هایی برای پر کردن کمبودهای شغلی یا برنامه‌ریزی برای خرید یا راه‌اندازی کسب و کار در آلبرتا داشته باشند. همچنین باید از پسِ تأمین مخارج خانواده خود بربیایند.

اگر از طریق این برنامه نامزد شده‌اید، می‌توانید به همراه خانواده تحت تکفل خود برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست دهید. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا درخواست‌های اقامت دائم را مدیریت می‌کند. دولت فدرال نیز در مورد این درخواست‌ها تصمیمات نهایی را می‌گیرد.

2. مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی بریتیش کلمبیا

برنامه نامزد استانی بریتیش کلمبیا یک برنامه مهاجرتی است که به طور مشترک توسط استان و کشور کانادا تحت توافقنامه مهاجرت کانادا و بریتیش کلمبیا اداره می‌شود. این برنامه متقاضیانی را معرفی می‌کند که به رفع نیازهای منحصر به فرد بازار کار استان و توسعه اقتصادی کمک می‌کنند.

استان به نظارت و ارزیابی برنامه ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل کند که با تلاش‌های بازیابی برای حمایت از جوامع قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر هماهنگ است.

3. مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی مانیتوبا

برنامه مانیتوبا برای کمک به رشد اقتصادی استان از طریق مهاجرت و بر اساس نیازهای اقتصادی و بازار کار راه‌اندازی شد. مانیتوبا در میان تازه واردها نیز محبوب است. داشتن یک دوست یا خویشاوند در منیتوبا به شما کمک می‌کند تا از این طریق مهاجرت به کانادا را تجربه کنید.

علاوه بر این، بیش از 90 درصد از نامزدهای استانی در سال اول خود شغل پیدا می‌کنند. سیستم اکسپرس اینتری بر اساس سیستم رتبه بندی جامع (CRS) به داوطلب امتیاز می‌دهد. از کاندیداهایی که بالاترین رتبه را کسب می‌کنند، دعوت می‌شود تا برای اقامت دائم کشور کانادا اقدام کنند.

4. مهاجرت به کشور کانادا با برنامه استانی نیوبرانزویک

برنامه نیوبرانزویک برای اتباع خارجی طراحی شده که دارای مهارت‌ها، تحصیلات و تجربه کاری لازم برای کمک به اقتصاد این استان هستند. کاندیداها باید حداقل شرایط و پیشنهاد شغلی واقعی از یک کارفرمای نیوبرانزویک را داشته باشند و بخواهند که به صورت دائم در این استان زندگی کنند.

این برنامه همچنین به کارفرمایان نیوبرانزویک که قادر به پر کردن موقعیت‌های شغلی خالی با یک شهروند یا مقیم دائم کانادا نیستند، کمک می‌کند تا اتباع خارجی و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی را که مهارت‌های آنها در استان مورد نیاز است، استخدام کنند.

مسیرهای مهاجرت به کانادا در این استان به تخصیص مهاجرت فدرال، حجم درخواست و نیازهای بازار کار استانی بستگی دارد.

5. مهاجرت به کانادا با تجربه کاری کبک

تلاش‌های زیادی از سوی دولت قدرتمند استان کبک انجام شده تا اطمینان حاصل شود که همه مهاجران پذیرفته شده در این استان فرانسوی زبان هستند؛ بنابراین تسلط بر زبان فرانسوی برای کاندیداهایی که یک پیشنهاد شغلی دارند، یکی از اولویت‌های مهم است.

باید دید که این سیاست برای محدود کردن مهاجرت چگونه عمل می‌کند؛ چراکه استان در چنگال کمبود نیروی کار گرفتار است. برای دریافت اقامت از طریق تجربه کاری استان کبک باید 6 ماه در این استار تحصیل یا کار کنید و بودجه کافی داشته باشید.

مهاجرت به کانادا با برنامه مهاجرتی آتلانتیک

کانادا همچنین تعدادی برنامه آزمایشی مبتنی بر کارفرما را اجرا می‌کند که مناطق خاصی از اقتصاد یا مناطقی با کمبود نیروی کار را هدف قرار می‌دهد. در خط مقدم این برنامه‌ها، برنامه مهاجرتی آتلانتیک قرار دارد.

این برنامه مهاجرتی با پوشش 4 استان اقیانوس اطلس به نام‌های نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور و جزیره پرنس ادوارد، دارای 8500 فرصت برای کارگران ماهر و مهاجران فارغ‌التحصیل بین‌المللی در سال 2023 است.

همه این برنامه‌ها برای مهاجرت به کانادا، کارفرما محور هستند؛ به این معنی که نمی‌توان آنها را به طور مستقیم اعمال کرد. کارفرما یک نیاز را شناسایی، یک مهاجر را برای برآورده کردن آن نیاز پیدا و از این برنامه برای ورود آن نامزد به کانادا استفاده می‌کند.

اگر سابقه کار، مدرک زبان، تمکن مالی و مدرک تحصیلی دارید، برنامه مهاجرتی آتلانتیک می‌تواند برای شما کاربردی باشد.

سؤالات متداول

1. چند سال سابقه کاری برای مهاجرت کانادا با برنامه‌های استانی لازم است؟

به طور میانگین 1 سال

2. برای مهاجرت به کانادا با برنامه‌های استانی به چه چیزی نیاز دارم؟

مهارت، تحصیلات و تجربه کاری

3. برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا در کدام استان‌ها اجرا می‌شود؟

نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور و جزیره پرنس ادوارد

مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت به کانادا برای کار از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرتی است که مورد استقبال ایرانیان نیز قرار دارد. روش‌های مختلفی برای کار در کشور کانادا وجود دارند که شما باید با توجه به هدف و تخصص خود یکی را انتخاب کنید.

مهاجرت کاری به کانادا
مهاجرت کاری به کانادا

 

 

1. مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و حرفه‌ای (اسکیل ترید)

اسکیل ترید یک انتخاب عالی برای کار در کانادا است. بیش از 300 کسب و کار در کانادا وجود دارند که از این روش می‌توان به آن‌ها ورود کرد. Skilled Trades از روش‌های مهاجرتی اکسپرس اینتری است و افراد با مهارت‌های خاص را جذب می‌کند.

به طور کلی تاجران ماهر در کانادا در یکی از این بخش‌ها کار می‌کنند:

  • ساخت و ساز
  • حمل و نقل
  • تولید و صنعت
  • آشپزی
  • آرایشگری
  • فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ

در کنار اسکیل ترید، مفهوم دیگری به نام اسکیل ورکر نیز در زمان مهاجرت به کانادا مطرح است؛ این دو با هم تفاوت‌هایی دارند. اسکیل ورکر به مشاغلی مانند: مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی پلیمر و… اشاره دارد؛ در حالی که اسکیل ترید را برای مشاغلی از جمله: جوشکاری، برق خودرو، آرایشگری و… به کار می‌برند.

2. مهاجرت به کانادا از طریق ICT

ICT یک مسیر مهاجرتی بین‌المللی است که به صاحبان مشاغل خارجی واجد شرایط اجازه می‌دهد تا کسب و کار خود را به کانادا منتقل و مجوز کار دریافت کنند. شما با روش ICT می‌توانید مجوز کار و در نهایت اقامت دائم (PR) را دریافت کنید.

توجه داشته باشید که در بیشتر موارد، همسر و فرزندان متقاضی اصلی به ترتیب مجوز کار و مجوز تحصیل را دریافت می‌کنند؛ بنابراین مهاجرت به کانادا از طریق ICT گزینه مناسبی برای خانواده‌های است.

اکنون سؤال اینجاست که چه کسی می‌تواند برای برنامه ICT درخواست دهد؟ برنامه انتقال درون شرکتی برای جذب شرکت‌های معتبر از سراسر جهان جهت گسترش فعالیت‌های خود به کانادا طراحی شده است.

سه دسته از متقاضیان می‌توانند از طریق ICT به کانادا مهاجرت کنند:

  • صاحبان مشاغل، کارآفرینان و سهام‌داران شرکت‌های موفقی که در حال حاضر سمت‌های اجرایی در آن شرکت داشته و قصد انجام کارهای مشابه در کانادا را دارند.
  • مدیران ارشد و همچنین مدیران اجرایی که در حال حاضر در یکی از شرکت‌های خارجی فعالیت می‌کنند و می‌خواهند سمتی مشابه موقعیت شغلی خود در کانادا داشته باشند.
  • کارمندان کلیدی یک کسب و کار که دانش تخصصی پیشرفته‌ای دارند که منحصر به فرد یا غیرمعمول است.

3. کار در کانادا بعد از تحصیل

فرصت‌های کار پس از تحصیل در کانادا به مهاجران فرصتی می‌دهد تا مقداری از مبلغی را که برای تحصیل خود پرداخت کرده‌اند، به دست آورند و تجربه کاری معتبر می‌تواند شانس آن‌ها را برای دریافت اقامت دائم در این کشور بیشتر کند.

دانشجویان بین‌المللی که در کانادا تحصیل می‌کنند، از این نظر خوش‌شانس هستند که این کشور ویزای کار پس از تحصیل را ارائه می‌دهد که به دانشجویان اجازه می‌دهد تا بعد از تمام کردن دوره خود، برای مدت مشخصی کار کنند. این نکته برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل اهمیت زیادی دارد.

3. کار در کانادا بعد از تحصیل
مهاجرت به کانادا

تا زمانی که واجد شرایط باشید، می‌توانید برای مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) در کانادا درخواست دهید. شما تا 180 روز پس از فارغ‌التحصیلی فرصت دارید تا درخواست خود را برای PGWP ثبت کنید.

4. مهاجرت به کانادا با اسکیل ورکر

Skill Worker به عنوان یک برنامه مهاجرتی فدرال شناخته می‌شود که به مهاجران متخصص اجازه می‌دهد تا به طور دائم به کانادا مهاجرت کنند. این برنامه به منظور کمک به اقتصاد کانادا و همچنین جبران کمبود نیروی کار ماهر این کشور تدوین شده است.

اگر می‌خواهید برای طرح اسکیل ورکر پذیرفته شوید، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • سن بین 18 تا 47
  • جاب آفر (جهت امتیاز بیشتر)
  • تمکن مالی
  • حداقل تحصیلات لیسانس
  • حداقل نمره 7CLB برای زبان انگلیسی یا NCLC7 برای زبان فرانسوی
  • حداقل یک سال سابقه کار

5. مهاجرت به کانادا با جاب آفر

جاب آفر مدرکی است که یک کارفرمای کانادایی به شما به عنوان کارگر موقت می‌دهد. به طور کلی، جاب آفر جزئیات و پیچیدگی‌های کمتری نسبت به یک قرارداد کاری دارد و شامل اطلاعاتی در مورد پرداخت و کسورات حقوق شما است.

6. مهاجرت از طریق تجربه کانادایی

CEC یا تجربه کانادایی از روش‌های اکسپرس اینتری برای دریافت اقامت کشور کانادا است. با این برنامه مهاجرت به کانادا، نیروهای متخصص و فارغ‌التحصیلانی که یک سال سابقه کاری و مهارت زبان دارند می‌توانند برای دریافت اقامت دائم یا پی آر کانادا اقدام کنند.

سؤالات متداول

1. تا چه مدت بعد از فارغ‌التحصیلی در کانادا می‌توانم کار پیدا کنم؟

180 روز

2. شرایط سنی استفاده از طرح اسکیل ورکر کانادا چگونه است؟

18 تا 47 سال

3. اسکیل ترید کانادا برای چه مشاغلی مناسب است؟

آرایشگری، آشپزی، جوشکاری، برق خودرو و...

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

طرح‌های ویزای سرمایه‌گذاری کانادا برای صاحبان مشاغل، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، استارت‌آپ‌ها و افراد خود اشتغال طراحی شده است. مهاجران خارجی و خانواده‌هایشان با گسترش کسب‌وکار خانگی، سرمایه‌گذاری در یک کسب‌وکار یا راه‌اندازی کسب‌وکار جدید می‌توانند ویزای سرمایه‌گذاری دریافت کنند.

اکثر این مسیرهای مهاجرتی برای سرمایه‌گذاری در کانادا از فرایند 5 مرحله‌ای برای دریافت روابط عمومی و شهروندی کانادا از طریق سرمایه‌گذاری پیروی می‌کنند.

از مزایای مهاجرت به کانادا با سرمایه‌گذاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدون نیاز به مدرک زبان یا یک مدرک تحصیلی خاص
  • دریافت اقامت دائم کانادا برای متقاضی و خانواده‌اش (همسر و فرزندان)
  • بهره‌مندی از امکانات بهداشتی و تحصیلی رایگان
  • اخذ راحت‌تر شهروندی کانادا
  • فرصت‌های تجاری عالی برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان

1. مهاجرت به کانادا با ثبت شرکت

ثبت شرکت در کانادا یک برنامه ویژه فدرال است که به صاحبان مشاغل خارجی اجازه می‌دهد تا کسب و کار خود را در کشور کانادا راه‌اندازی کنند. داوطلبانی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت را دارند، می‌توانند پس از یک سال موفقیت‌آمیز بودن کسب‌وکارشان در کانادا، برای اقامت دائم درخواست دهند.

مهاجران خارجی می‌توانند کسب و کاری را در کانادا راه‌اندازی و به عنوان مدیر ارشد یک شرکت مجوز کار معاف از LMIA را دریافت کنند. بعد از آن می‌توانند جهت دریافت اقامت دائم کشور کانادا اقدام کنند. همچنین این مسیر به همسر و فرزندان متقاضی اصلی مجوز کار آزاد و تحصیل اعطا می‌کند.

1. مهاجرت به کانادا با ثبت شرکت
مهاجرت به کانادا

 

 

LMIA چیست؟

LMIA که مخفف The Labour Market Impact Assessment است، به مجوزی گفته می‌شود که هر کارفرمای کانادایی برای استخدام نیروی کار جدید باید آن را ارائه دهد.

ثبت شرکت استانی و ثبت شرکت فدرال از روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا با این روش هستند. اگر روش ثبت شرکت استانی را انتخاب می‌کنید، باید شرایط لازم را برای سرمایه‌گذاری در استان مورد نظرتان با دقت بررسی کنید و بدانید که آیا شرایط لازم را برای ثبت شرکت در آن استان دارید یا خیر.

انواع مختلفی از شرکت‌ها برای ثبت در کانادا وجود دارند که لازم است قبل از اقدام به سرمایه گذاری آن‌ها را بشناسید؛ زیرا تعیین نوع شرکت و داشتن ایده نوین از مهم‌ترین عوامل موفقیت شما در مهاجرت به کانادا با شبت شرکت خواهد بود.

شما می‌توانید برای 4 نوع شرکت در کانادا درخواست ثبت بدهید:

  • شرکت خصوصی (Sole Proprietorship)
  • شرکت تعاونی (Cooperative)
  • شرکت سهامی (Corporation)
  • شرکت مشارکتی (Partnership)

2. مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

هر کارآفرین در کانادا که به عنوان مالک کسب و کار نیز شناخته می‌شود، با مجوزهای کاری معاف از LMIA مانند ویزای C12 و ویزای C11 می‌تواند فعالیت کند. این مزیت کمک می‌کند تا صاحبان مشاغل، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برای LMIA درخواست دهند و به عنوان یک کارآفرین وارد کانادا شوند.

بررسی درخواست کارآفرینی در کانادا تنها 2 تا 3 ماه طول می‌کشد. کارآفرینان می‌توانند در کانادا به عنوان مدیر کسب و کار خود یا هر تجارت دیگری فعالیت داشته باشند. پس از دو سال سابقه کار، آنها می‌توانند برای اقامت دائم خود در کانادا اقدام کنند.

3. مهاجرت کانادا با سرمایه‌گذاری استانی

هر استان کانادا می‌خواهد صاحبان مشاغل و سرمایه‌گذاران خارجی را برای تقویت جنبه‌های اقتصادی استان خود جذب کند. این استان‌ها دارای گزینه‌های مختلف Business PNP (برنامه‌های استانی برای کار در کانادا) هستند.

این گزینه‌های متنوع مهاجرت به کانادا با سرمایه گذاری استانی به افراد اجازه می‌دهند تا در مشاغل خاص سرمایه‌گذاری کنند و بعداً برای اقامت دائم درخواست دهند.

از مهم‌ترین شرایط این نوع سرمایه‌گذاری در کانادا می‌توان به توانایی زبان، حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری و تحصیلات مورد نیاز اشاره کرد. قبل از تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری، حتماً شرایط استان مورد نظر خود را بررسی کنید.

استان‌هایی که می‌توانید برای سرمایه‌گذاری خود انتخاب کنید؛ عبارت‌اند از:

  • ساسکاچوان
  • کبک
  • بریتیش کلمبیا
  • مانیتوبا
  • نوا اسموشیا
  • آلبرتا
  • پرنس ادوارد
  • انتاریو
  • نیوبرانزویک

4. مهاجرت کانادا از طریق استارت ‌آپ

طرح ویزای استارت آپ برای مهاجرت به کانادا به کارآفرینان این فرصت را می‌دهد تا به منظور ایجاد یک کسب و کار جدید به کانادا مهاجرت کنند. کارآفرینان مهاجر باید نشان دهند که کسب و کار آنها اصیل است، مشاغل جدیدی را برای کانادایی‌ها ایجاد می‌کند و می‌تواند در مقیاس جهانی رقابت کند.

برای واجد شرایط بودن جهت دریافت ویزای استارت آپ کانادا، باید حداقل درصد تعیین شده از حق رأی مربوط به تمام سهام شرکت را داشته باشید. همچنین لازم است تا ایده کسب و کار خود را مطرح کنید و دولت را متقاعد کنید که طرح شما ارزش حمایت دارد.

روند ارائه ایده کسب و کار شما برای هر سازمان کانادایی متفاوت خواهد بود. اگر طرح شما موفقیت آمیز باشد، نامه پشتیبانی از سازمان دریافت خواهید کرد که باید در درخواست ویزای راه‌اندازی شما گنجانده شود.

شما باید در یک آزمون زبان از یک آژانس تأیید شده شرکت کنید و نشان دهید که حداقل سطح معیار زبان کانادایی را در زبان انگلیسی یا فرانسوی در صحبت کردن، خواندن، شنیدن و نوشتن دارید.

به طور خلاصه شرایط مهاجرت به کانادا با استارت آپ شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ارائه یک ایده تجاری با بازدهی و اشتغال‌زایی عالی
  • داشتن حداقل درصد تعیین شده از حق رأی سهام شرکت
  • دریافت نامه پشتیبانی تأیید شده برای اثبات حمایت دولت کانادا
  • ارائه مدرک زبان
  • تمکن مالی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
4. مهاجرت کانادا از طریق استارت ‌آپ
مهاجرت کانادا

 

5. مهاجرت به کانادا با خوداشتغالی

برای اینکه واجد شرایط مهاجرت به کانادا از طریق خود حمایتی باشید، باید حداقل 2 سال تجربه کاری با تجربه کار خوداشتغالی یا تجربه فعالیت در رشته‌های فرهنگی یا ورزشی را طبق تعریف IRCC (اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا) داشته باشید.

شما باید در جدول امتیازی که توانایی زبان، تحصیلات، سن، تجربه و میزان انعطاف‌پذیری شما با شرایط را ارزیابی می‌کند، حداقل امتیاز 35 را کسب کنید.

6. مهاجرت به کانادا با خرید بیزینس

زمانی که قصد دارید صاحب یک کسب‌وکار شوید، می‌توانید یک کسب‌وکار موجود را بخرید یا یک تجارت جدید را راه‌اندازی کنید. گزینه‌ای که انتخاب می‌کنید بر نحوه مدیریت شما برای خرید دارایی‌های تجاری برای اهداف مالیات بر درآمد تأثیر می‌گذارد.

زمانی که یک کسب و کار را خریداری می‌کنید، به طور کلی مبلغ مشخصی را برای کل آن می‌پردازید. در برخی موارد قرارداد فروش، قیمتی را برای هر دارایی، ارزشی برای موجودی تجاری و در صورت وجود، مبلغی را تعیین می‌کند که می‌تواند به طور منطقی به سرقفلی نسبت داده شود.

اگر قیمت‌های دارایی‌های جداگانه در قرارداد تعیین نشده است، باید تصمیم بگیرید که چه مقدار از قیمت خرید را به هر دارایی، چه مقدار را به موجودی انبار و چه مقدار را به سرقفلی نسبت دهید. این مبالغ باید با مبالغی که فروشنده هنگام گزارش فروش تعیین کرده است، مطابقت داشته باشند.

شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس عبارت‌اند از:

  • تمکن مالی
  • حداقل مدرک دیپلم
  • حداقل 3 سابقه کاری در حوزه مدیریت
  • داشتن حداقل 50 درصد از سهام کسب‌وکار

سؤالات متداول

1. بهترین روش‌ها برای سرمایه گذاری در کانادا کدام‌اند؟

ثبت شرکت، سرمایه‌گذاری استانی، استارت‌آپ، کارآفرینی و خرید بیزینس

2. بررسی درخواست کارآفرینی در کانادا چقدر طول می‌کشد؟

2 تا 3 ماه

3. آیا برای خرید بیزینس در کانادا به سابقه کاری نیاز دارم؟

بله داشتن حداقل 3 سال سابقه کاری در حوزه مدیریت الزامی است.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

کانادا در حال حاضر یکی از مقاصد پیشرو در جهان برای دانشجویان بین‌المللی با بیش از 800000 دانشجو از سراسر جهان است. ایرانیان زیادی نیز مهاجرت تحصیلی به کانادا را به روش‌های دیگر ترجیح می‌دهند؛ زیرا بعد از فارغ‌التحصیلی خود می‌توانند در این کشور کار پیدا و از این طریق اقامت دائم دریافت کنند.

تحقیقات نشان می‌دهند که دانشجویان بین‌المللی به دلایل زیر جذب کانادا می‌شوند:

  • کیفیت بالای آموزش
  • ارائه فرصت‌های شغلی مناسب به دانشجویان بین‌المللی در طول تحصیل و پس از فارغ‌التحصیلی
  • فرصت‌های تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • جامعه چندفرهنگی و امن

اگر قصد دارید در کشور کانادا به طور هم‌زمان تحصیل و کار کنید، ویزای کوآپ (Co-op) بهترین گزینه برای شما است؛ زیرا از این طریق می‌توانید در کنار تحصیل خود، کسب درآمد هم داشته باشید. محدودیت خاصی برای سن مهاجرت تحصیلی به کانادا وجود ندارد؛ اما بهتر است سن شما بیشتر از 45 نباشد.

مهاجرت خانوادگی به کانادا (اسپانسرشیپ)

خانواده یکی از ارکان مهم سیستم مهاجرتی کانادا محسوب می‌شود. از زمان پایان جنگ جهانی دوم، کانادا به دنبال استقبال از مهاجران برای تقویت اقتصاد خود، گرد هم آوردن خانواده‌ها بود و قوانین انسان دوستانه و دلسوزانه‌ای را تدوین کرد.

سیستم مهاجرتی این کشور توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا یا به اختصار IRCC مدیریت می‌شود. IRCC برنامه حمایت از خانواده در کانادا را ایجاد و مدیریت می‌کند. این امر مستلزم ایجاد معیارهای برنامه‌ریزی‌شده، پذیرش و بررسی درخواست‌های اسپانسرشیپ و ارائه ویزاهای اقامت دائم و موقت است.

دو جنبه اصلی برای مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ وجود دارند که عبارت‌اند از:

  • به اعضای خانواده شما اجازه می‌دهد تا به کانادا مهاجرت و اقامت دائم (PR) خود را دریافت کنند.
  • شما متعهد به تأمین نیازهای اولیه و حمایت مالی از آن شخص هستید.
مهاجرت خانوادگی به کانادا (اسپانسرشیپ)
مهاجرت خانوادگی به کانادا (اسپانسرشیپ)

 

 

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

صرفاً ازدواج با یک کانادایی نمی‌تواند دلیل کافی برای اخذ اقامت دائم کانادا باشد! هنگامی که ازدواج کردید یا در یک رابطه معمولی هستید، می‌توانید برای حمایت از همسر خود اقدام کنید. تنها پس از تأیید درخواست برای اسپانسرشیپ همسر، همسر متأهل مقیم دائم کانادا می‌شود.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج صوری می‌توانند اقامت این کشور را بگیرند؛ اما شما این اشتباه را مرتکب نشوید! اداره مهاجرت کانادا در این خصوص بسیار سخت‌گیر است و هر کسی نمی‌تواند با این روش اقامت بگیرد.

مهم‌ترین شرایطی که باید برای دریافت اقامت از طریق ازدواج داشته باشید، عبارت‌اند از:

  • حداقل 18 سال داشته باشید.
  • سلامت شما باید تأیید شود.
  • باید با فردی که اقامت دائم کانادا (PR) یا شهروندی کانادا را دارد، ازدواج کنید.
  • روابط شما نباید ساختگی (صوری) باشد.

توجه داشته باشید که بلافاصله بعد از ازدواج با یک کانادایی به شما اقامت دائم داده نمی‌شود! بلکه شما با اسپانسرشیپ همسر خود وارد کانادا شده و باید حداقل 3 سال در آنجا زندگی کنید تا اقامت خود را بگیرید.

مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند

هر نوزادی که در خاک کانادا به دنیا بیاید، اقامت این کشور را بی قید و شرط دریافت خواهد کرد؛ زیرا کشور کانادا به اصل خاک پایبند است. والدین کودکی که در این کشور به دنیا می‌آید، نمی‌توانند تابعیت کانادا را دریافت کنند و این تابعیت تنها متعلق به نوزاد است.

والدین کودک تنها زمانی می‌توانند اقامت کانادا را از طریق تولد فرزند خود بگیرند که فرزندشان به 18 سال رسیده و شرایط لازم را برای اسپانسر شدن والدینش داشته باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند
مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند

 

 

مهاجرت به مناطق کم‌جمعیت کانادا

مهاجرت به مناطق کم جمعیت کشور کانادا (RNIP) مانند روستاها به منظور رشد اقتصادی و پیشرفت این مناطق مطرح شد. در حال حاضر 11 شهر کوچک در لیست مناطق کم جمعیت برای مهاجرت به کانادا قرار دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به گرتنا، تیمینس و موس جاو اشاره کرد.

معیار اصلی که برای مهاجرت به این شهرها در نظر گرفته می‌شود، کمبود نیروی کار در بخش‌های مختلف است. پس قبل از مهاجرت خود به لیست مشاغل مورد نیاز هر یک از این مناطق توجه کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی

شاید تعجب کنید اگر بدانید که با ویزای توریستی کانادا هم می‌توان به این کشور مهاجرت کرد؛ زیرا این نوع ویزا تنها برای تفریح و گردش صادر نمی‌شود. ویزای توریستی در مواقعی که می‌خواهید به دیدار خانواده یا دوستانتان بروید، شرکت در جلسات کاری و… نیز کاربرد دارد.

ویزای توریستی کشور کانادا در 3 نوع سینگل (Single entry visa)، مولتی (Multiple entry visa) و سوپر ویزا (Super visa) صادر می‌شود که درخواست برای اخذ هر کدام دارای شرایط خاصی است.

نوع ویزای توریستی

توضیحات

ویزای سینگل کانادا

این ویزا تنها برای یک بار ورود شما به کانادا صادر می‌شود و مدت اعتبار آن 6 ماه است.

ویزای مولتی کانادا

با این ویزا امکان ورود چند بار به کانادا وجود دارد که با هر بار ورود می‌توانید تا 6 ماه در این کشور بمانید.

سوپر ویزای کانادا

این ویزا برای والدین، پدربزرگ و مادربزرگ دارنده اقامت کانادا صادر می‌شود و با هر بار ورود امکان ماندن در این کشور از 2 تا 10 سال وجود دارد.

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

به عنوان آخرین گزینه برای مهاجرت به کشور کانادا، می‌توان پناهندگی را نام برد. پناهندگی روش مناسبی برای مهاجرت به هیچ کشوری نیست و هیچ کدام از مشاوران و وکلا این روش را به مهاجران توصیه نمی‌کنند؛ زیرا پناهندگی کانادا و هر کشور دیگری با خطرات زیادی همراه است.

بسیاری از افراد به دلیل ترس از گرایش‌ها و فعالیت‌های خود تن به این روش مهاجرتی می‌دهند و به نوعی از کشور خود فرار به یک کشور دیگر پناه می‌برند. آمار درخواست برای پناهندگی به کانادا بالاست و به همین دلیل هیئتی برای بررسی وضعیت پناهنده‌ها در کانادا وجود دارد.

بسیاری از افرادی که بودجه کافی برای مهاجرت ندارند، این روش را تنها راه مهاجرت رایگان به کانادا می‌دانند؛ اما نمی‌دانند که چه شرایط سخت و دردناکی در انتظار آن‌ها است. پس توصیه می‌کنیم که از روش‌های متعدد و بی‌خطر دیگری که در این مطلب بررسی کردیم، نسبت به مهاجرت به کانادا اقدام کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی
مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

 

 

سؤالات متداول

1. ویزای توریستی کانادا چند نوع است؟

سه نوع سینگل، مولتی و سوپر ویزا

2. شرایط دریافت اقامت کانادا از طریق ازدواج چیست؟

ازدواج صوری نباشد، سن شما حداقل 18 باشد و حداقل 3 سال در کانادا زندگی کرده باشید.

3. آیا والدین کودکی که در کانادا به دنیا آمده اقامت می‌گیرند؟

خیر مگر اینکه فرزندشان به 18 سال برسد و اسپانسر والدین خود شود.

مدرک زبان لازم برای مهاجرت به کانادا

یکی از الزامات مهم برای مهاجرت به کشور محبوب کانادا، ارائه مدرک زبان است. این کشور دو زبانه است و شما می‌توانید با تسلط بر یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی، شرط مدرک زبان را داشته باشید. برای سنجیدن تسلط شما به زبان مورد نظرتان باید در آزمون‌های تخصصی زبان شرکت و نمره قبولی را دریافت کنید.

این آزمون‌ها برای تعیین سطح زبان جهت مهاجرت کانادا مورد تأیید هستند:

  • آزمون آیلتس (IELTS)
  • آزمون تِف (TEF)
  • آزمون سلپیپ (CELPIP)

البته این نکته را در نظر بگیرید که اداره مهاجرت کانادا، آزمون آیلتس (IELTS) را تأیید نمی‌کند؛ اما می‌توان از این مدرک برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور استفاده کرد.

در صورتی که به دو زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط باشید، شانس شما برای دریافت ویزای کانادا و با توجه به طرح اکسپرس اینتری افزایش پیدا می‌کند.

مهاجرت به کانادا با زبان فرانسه

اگر تنها به زبان فرانسه مسلط هستید یا نمی‌خواهید که از روش‌های مهاجرتی به زبان انگلیسی استفاده کنید، می‌توانید یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه را انتخاب کنید؛ اکسپرس اینتری یکی از این روش‌ها است.

4 روش محبوب برای مهاجرت با زبان فرانسه به کانادا وجود دارند که عبارت‌اند از:

  • اسکیل ترید
  • اسکیل ورکر
  • تجربه کانادایی
  • مهاجرت تحصیلی

سه روش اول به طرح اکسپرس اینتری مربوط می‌شوند. راه شما برای مهاجرت تحصیلی به کانادا با زبان فرانسه نیز باز است. با این روش ابتدا اقامت موقت دریافت می‌کنید؛ سپس بعداً می‌توانید از روش‌های دیگر نسبت به دریافت اقامت دائم خود اقدام کنید.

هزینه مهاجرت به کانادا

موضوع هزینه برای مهاجرت به هر کشوری مهم است و کانادا نیز از این قاعده مستثنی نیست. با توجه به کیفیت بالای زندگی در کانادا، بسیاری از افراد نگران هزینه‌های زندگی در این کشور هستند؛ اما نحوه مدیریت سرمایه بخصوص در دو سال اول مهاجرت از هر چیز دیگری مهم‌تر است.

البته هزینه‌های مهاجرت کانادا به روشی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد؛ پس اگر بودجه کمی دارید، می‌توانید روش‌های مقرون به صرفه را برای مهاجرت خود انتخاب کنید.

به طور کلی هزینه مهاجرت به کانادا به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود:

  • هزینه‌های دولتی (بررسی پرونده مهاجرتی، آزمایش‌های مدیکال، انگشت‌نگاری و موارد دیگر)
  • هزینه‌های جانبی (ترجمه مدارک، وکیل و موارد دیگر)
هزینه مهاجرت به کانادا
هزینه مهاجرت به کانادا

 

 

سؤالات متداول

1. معتبرترین آزمون‌های زبان کانادا کدام‌اند؟

آزمون تِف (TEF) و سلپیپ (CELPIP)

2. مهاجرت به کانادا با زبان فرانسه چگونه است؟

به یکی از روش‌های اسکیل ترید، اسکیل ورکر، تجربه کانادایی و مهاجرت تحصیلی

3. آیا آزمون آیلتس برای مهاجرت کانادا اعتبار دارد؟

این آزمون تنها برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا اعتبار دارد.

واجد شرایط بودن خود را برای مهاجرت بررسی کنید.

قبل از اینکه برنامه‌های خود را برای مهاجرت به کانادا ادامه دهید، باید واجد شرایط بودن خود را بررسی کنید. ممکن است به یکی از دلایل مختلفی، اجازه مهاجرت نداشته باشید؛ این دلایل عبارت‌اند از:

  • نقض حقوق بشر یا بین‌المللی
  • سابقه کیفری
  • مشکلات سلامتی
  • عدم تمکن مالی
  • ارائه اطلاعات نادرست
  • مخالفت با قانون محافظ پناهندگان
  • و…

روش‌های اخذ اقامت قانونی در کانادا را در نظر بگیرید

عبور از یک مسیر قانونی برای ورود به کانادا بسیار مهم است. در غیر این صورت قانون را زیر پا می‌گذارید و ممکن است دیپورت شوید. راه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید برای اقامت کانادا درخواست دهید؛ این موارد در بخش راه های مهاجرت به کانادا معرفی شدند.

روش‌های اخذ اقامت قانونی در کانادا را در نظر بگیرید
روش‌های اخذ اقامت قانونی در کانادا را در نظر بگیرید

 

درخواست خود را تکمیل کنید

برای درخواست ویزای خود، گزینه‌ای را انتخاب کنید که بیشتر با شرایط شما مرتبط است. برای مثال، اگر شما خود اشتغال هستید و قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید، باید درخواستی متفاوت از کسی که قصد دارد برای تحصیل به کانادا نقل مکان کند، پر کنید.

اگر می‌خواهید روند مهاجرت به کانادا را تسریع کنید، باید یک نمایه اکسپرس اینتری را به صورت آنلاین تکمیل کنید. این نمایه شامل اطلاعات شخصی، مهارت‌های زبانی و سابقه کاری شما است. پس از تکمیل نمایه باید در بانک نیز ثبت‌نام کنید.

اگر برای ویزای خوداشتغالی، راه‌اندازی کسب و کار جدید، طرح کبک، ویزای حمایت شده خانواده (اسپانسرشیپ) یا ویزای استانی درخواست می‌دهید، باید درخواست خود را ارسال کنید.

هزینه درخواست را پرداخت کنید

هزینه‌های درخواست می‌تواند بسیار بالا باشد؛ بخصوص اگر برای همسر و سایر وابستگان نیز درخواست ورود داشته باشید. برای مثال، هزینه درخواست برای اکسپرس اینتری یک نفر تقریباً یک سوم درخواست برای یک خانواده است.

اطمینان حاصل کنید که هزینه درخواست خود برای مهاجرت به کانادا را به طور کامل پرداخت کرده‌اید؛ در غیر این صورت ممکن است درخواست شما بررسی نشود.

منتظر بمانید تا ویزای شما برسد

به خاطر داشته باشید که دریافت پاسخ در مورد درخواست شما ممکن است کمی طول بکشد. حتی اگر از فرم اکسپرس اینتری درخواست داده باشید، امکان دارد که مجبور شوید تا 6 ماه منتظر بمانید تا پاسخ خود را برای ویزا دریافت کنید.

بنابراین مطمئن شوید که به محض اطلاع از اینکه می‌خواهید به کانادا مهاجرت کنید، درخواست خود را ثبت کنید. اگر درخواست شما رد شود، باید دوباره درخواست دهید و فقط در صورتی باید این کار را انجام دهید که وضعیت شما به طور قابل توجهی تغییر کند. شما نمی‌توانید بدون دلیل به این تصمیم اعتراض کنید.

منتظر بمانید تا ویزای شما برسد
مهاجرت کانادا

 

 

قبل از حرکت مدارک مهم را آماده کنید

ارائه مدارک صحیح و کامل از موارد بسیار مهم قبل از مهاجرت به کانادا است؛ زیرا هر گونه مغایرت مدارک یا ناقص بودن آن‌ها منجر به بروز مشکلاتی برای شما خواهند شد. پس لازم است تا هنگام نقل مکان و برای ورود به کانادا، مدارک رسمی خاصی را به همراه داشته باشید.

محل اقامت خود را مشخص کنید

قبل از اینکه به کانادا مهاجرت کنید، باید مکانی برای زندگی داشته باشید. یک آپارتمان یا خانه ویلایی برای زندگی پیدا کنید که متناسب با سطح درآمد شما باشد. به خاطر داشته باشید که هزینه‌های زیادی در ارتباط با مهاجرت خود خواهید داشت؛ بنابراین مطمئن شوید که هر ماه پس از پرداخت اجاره، پولی برای شما باقی می‌ماند.

در صورت امکان یک یا دو ماه قبل از مهاجرت به کانادا به آنجا مراجعه کنید تا بتوانید خانه‌های احتمالی را برای خود بررسی کنید. اگر قبل از رفتن نمی‌توانید یک مکان دائمی برای زندگی پیدا کنید، ممکن است بخواهید در هتل اقامت کنید تا زمانی که بتوانید مکانی را برای زندگی انتخاب کنید.

بیمه درمانی خصوصی خریداری کنید

اگر چه کانادا بیمه درمانی رایگان را به ساکنین و شهروندان ارائه می‌دهد؛ اما شما برای استفاده از همه امکانات درمانی باید بیمه درمانی خصوصی بخرید تا از پوشش آن تا 3 ماه پس از اولین ورود به کانادا اطمینان حاصل کنید. ارائه‌دهندگان خدمات بیمه بسته به استان محل سکونت شما متفاوت خواهند بود.

اگر پناهنده هستید، ممکن است توسط برنامه موقت سلامت فدرال (IFHP) بیمه شوید و نیازی به خرید بیمه خصوصی نداشته باشید؛ در غیر این صورت باید تا زمانی که کارت بیمه درمانی دولتی خود را دریافت کنید، بیمه درمانی خصوصی داشته باشید.

مهارت‌های زبان خود را بهبود ببخشید

مهارت‌های ارتباطی خوب به شما کمک می‌کند تا در محل اقامت جدید خود پیشرفت کنید. اگر انگلیسی یا فرانسوی زبان اول شما نیست، باید کمی زمان و انرژی برای بهبود مهارت‌های زبان خود صرف کنید؛ زیرا مهاجرت به کانادا مستلزم یادگیری یکی از این دو زبان است.

به دنبال کلاس آموزشی باشید که بتوانید در آخر هفته‌ها یا عصرها در آن شرکت کنید تا به شما کمک کند تا زبان مورد نظر خود را یاد بگیرید.

در برخی از استان‌ها زبان فرانسه از زبان انگلیسی مهم‌تر است. این نکته را بررسی کنید که زبان اصلی استانی که به آن مهاجرت می‌کنید، چیست. اگر به یکی از دو زبان ملی کانادا (انگلیسی یا فرانسوی) مسلط هستید، بهتر است زبان دیگر را نیز یاد بگیرید.

مهارت‌های زبان خود را بهبود ببخشید
مهارت‌های زبان خود را بهبود ببخشید

 

یک شغل مناسب پیدا کنید

اگر بدون اینکه از قبل شغلی را انتخاب کرده باشید، وارد کانادا شوید، ممکن است لازم باشد بخش زیادی از زمان و انرژی خود را برای یافتن شغل پس از مهاجرت به کانادا اختصاص دهید. مطمئن شوید که در اداره کار دولت کانادا ثبت‌نام کرده‌اید و مرتباً موقعیت‌های جدید را بررسی کنید.

مهاجران جدید در هنگام کار در کانادا با موانعی روبرو هستند؛ مدارک شما ممکن است به رسمیت شناخته نشوند، مهارت‌های زبانی شما کافی نباشند یا ممکن است به تجربه کار در کانادا نیاز داشته باشید.

شماره بیمه اجتماعی را می‌توان در مرکز خدمات کانادا دریافت کرد. فقط مدارک اولیه خود را حتماً همراه داشته باشید. حتی ساکنان موقت نیز می‌توانند یکی از این موارد را دریافت کنند.

برای شهروندی کانادا اقدام کنید

اگر اقامت در کانادا را انتخاب می‌کنید و می‌خواهید از حقوق شهروندی کانادایی برخوردار شوید، گام بعدی برای شما اخذ شهروندی است. به هر حال، اولین دلیل مهاجرت به کانادا برای همه مهاجران، اخذ شهروندی است و باید به موقع اقدام کنید.

پس از 4 سال اقامت در کانادا، می‌توانید برای شهروندی قانونی این کشور اقدام کنید. علاوه بر 3 سال زندگی در این کشور، شما باید حداقل 18 سال سن داشته باشید، بتوانید انگلیسی یا فرانسوی صحبت کنید، قوانین اجتماعی کانادا را رعایت کنید و در آزمون دولتی و سیاسی کانادا قبول شده باشید.

هنگامی که این مراحل انجام شوند، به شما تابعیت قانونی کانادا اعطا خواهد شد. شما یک دعوت‌نامه برای شرکت در مراسم شهروندی دریافت خواهید کرد که در آن گواهینامه‌ای دریافت می‌کنید که تابعیت کانادایی شما را مشخص می‌کند.

سؤالات متداول

1. بعد از چند سال می‌توانم برای شهروندی کانادا اقدام کنم؟

4 سال

2. برای استفاده از خدمات دولتی رایگان کانادا به چه چیزی نیاز دارم؟

کارت بیمه درمانی دولتی

3. دریافت ویزای کانادا چقدر طول می‌کشد؟

حدوداً 6 ماه

افدل گروپ؛ همراهی مطمئن برای مهاجرت به کانادا

چرا اقامت در کانادا در بین ایرانیان تا این اندازه محبوبیت پیدا کرده است؟ با مزایای متعددی که زندگی در کانادا دارد، هر کسی را به مهاجرت به این کشور پیشرفته ترغیب می‌کند. جالب است بدانید که کانادا محبوب‌ترین کشور برای مهاجرت در بین ایرانیان محسوب می‌شود.

شاید شمایی که این مطلب را مطالعه می‌کنید، چند بار به خاطر اینکه شنیده‌اید که هزینه زندگی در کانادا بالاست، از مهاجرت منصرف شده‌اید؛ اما با روش‌های متنوعی که برای مهاجرت به کانادا وجود دارند، می‌توانید متناسب با بودجه خود مهاجرت کنید و مشاغل پردرآمدی هم داشته باشید.

تنها کافی است تا برای اخذ تمامی مراحل مهاجرت خود از دریافت ویزای کانادا گرفته تا اخذ شهروندی این کشور از یک شرکت معتبر مهاجرتی کمک بگیرید. افدل گروپ همان نامی است که می‌توانید برای اخذ شهروندی کانادا به آن اعتماد کنید.

کارشناسان باتجربه تیم افدل، جدیدترین شرایط را برای دریافت پاسپورت کانادا در اختیار شما قرار می‌دهند و در مرحله اول به شما کمک می‌کنند تا ویزای توریستی کانادا را دریافت کرده و قبل از اقدام به مهاجرت، شرایط را از نزدیک مشاهده کنید.

پس اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید یا سرمایه‌گذاری در کانادا را برای مهاجرت خود انتخاب کرده‌اید، با تیم ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم. از رویاهای شما تا تحقق آن‌ها به واقعیت تنها یک مشاوره فاصله دارید!

سخن پایانی

مهاجرت به کانادا چقدر طول می‌کشد و چقدر باید هزینه کنم؟ این‌ها سؤالات بسیار مهمی در رابطه با مهاجرت هستند که در این مقاله سعی کردیم به آن‌ها پاسخ دهیم. البته لازم به ذکر است که هزینه و مدت زمان مهاجرت شما به کشور کانادا به روشی بستگی دارد که برای مهاجرت خود انتخاب می‌کنید.

پس اطلاع از شرایط، روش‌ها، هزینه، مراحل و مدارک لازم برای مهاجرت به کشور کانادا می‌تواند مسیر را برای شما هموارتر کند. مشورت با یک شرکت مهاجرتی معتبر بهترین راه برای داشتن مهاجرتی مطمئن و بی‌دردسر است و از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری خواهد کرد.

مشاوره تخصصی رایگان

 

۱۵ دقیقه مشاوره رایگان تخصصی در اولین جلسه مشاوره توسط کارشناسان مجرب ما به شما ارایه می گردد.
 
مشاوره تخصصی رایگان
باما تماس بگیرید
Tell :00971045540365

سابقه درخشان و طولانی

 

گروه مهاجرتی افدل  با بیش از ۱۵ سال سابقه و تجربه ای شگرف ، تجربه ای منحصر بفرد را برای شما رقم خواهد زد.

15 سال تجربه درخشان
در اختیار شما با ما در ارتباط باشید!

بیش از ۵۰۰ پرونده موفق در سال

 

کارشناسان خبره و تیم مجرب ما افتخار بالاترین حجم پرونده های مهاجرتی موفق را در رزومه خود دارد.
 
افتخار ما رضایت شما
رضایت شما اولویت کار تیم ماست.

سؤالات متداول

1. هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟

این هزینه به روش مهاجرت شما بستگی دارد و شامل هزینه‌های دولتی و جانبی می‌شود.

2. شرایط سنی اخذ شهروندی کانادا چگونه است؟

حداقل 18 سال

3. مدت اعتبار ویزای سینگل کانادا چقدر است؟

6 ماه

4. چرا هزینه زندگی در شهرهای مهم کانادا بالاست؟

به دلیل هزینه بالای مسکن و هزینه‌های مربوط به مالیات

5. اقتصاد کانادا چگونه است؟

کانادا یکی از 10 اقتصاد برتر در دنیا را دارد.

6. شرایط عمومی مهاجرت به کانادا چیست؟

تمکن مالی، داشتن مدرک زبان، گواهی سلامت پزشکی، گواهی عدم سوءپیشینه و ارائه مدارک مورد نیاز

7. دریافت اقامت کانادا از طریق تجربه کاری کبک چقدر طول می‌کشد؟

معمولاً 6 ماه

اخذ فوری ویزای سرمایه گذاری کانادا با افدل گروپ در سال 2024
شرایط اخذ ویزای کاری موقت کانادا برای ایرانیان در2024+مشاوره
جدیدترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا 2024+ مشاوره رایگان
جدیدترین شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا 2024 + مشاوره رایگان
شرایط دریافت انواع ویزای کانادا برای ایرانیان در2024 +مشاوره
جدیدترین شرایط اخذ ویزای کاری کانادا 2024 + مشاوره رایگان
جدیدترین شرایط اخذ ویزای خانواده کانادا 2024 + مشاوره رایگان
2تفاوت خرید ملک در دبی با کانادا 2024+مشاوره رایگان خرید ملک
6 فرصت طلایی سرمایه گذاری در کانادا برای ایرانیان+ مشاوره
جدیدترین شرایط اخذ ویزای استارتاپ کانادا 2024+ مشاوره رایگان
جدیدترین قوانین و شرایط خرید ملک در کانادا+قیمت آپارتمان2024
ثبت شرکت در کانادا 100% تضمینی توسط افدل گروپ+ مشاوره رایگان
خرید فرانچایز در کانادا (6برند محبوب)+سرمایه گذاری در کانادا
8 تفاوت زندگی دبی با کانادا برای ایرانیان+مشاوره برای مهاجرت
همه چیز درباره مهاجرت کاری به کانادا 2024+ بدون مدرک زبان!

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *