سفر با 5 نوع ویزای توریستی استرالیا را با افدل گروپ

هر آنچه از ویزای توریستی استرالیا باید بدانید!

درباره ویزای توریستی استرالیا چه می‌دانید؟ چرا باید به گرفتن این ویزا اقدام کنیم؟ استرالیا بدون شک زیباترین قاره جهان است. سفر به کشور استرالیا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی و خاطره‌انگیز است که در هیچ جای دیگر قابل‌دستیابی نیست. برای کسب اطلاعات جامع و مفید در مورد ویزای توریستی این کشور لطفاً ادامه مطلب را با ما همراهی کنید.

هر آنچه از ویزای توریستی استرالیا باید بدانید!

شرایط اخذ ویزای توریستی استرالیا

یکی از اصلی‌ترین فرایند در اخذ ویزای توریستی، داشتن شرایط ویزای توریستی کشور استرالیا است. این شرایط را نباید به‌هیچ‌وجه دست‌کم بگیرید و نسبت به رعایت مرحله‌به‌مرحله آن باید توجه خاصی داشته باشید.

داشتن تمکن مالی

کسانی که به کشور استرالیا سفر می‌کنند، می‌بایست تمکن مالی برای اقامت در طول سفر را داشته باشند. شما باید با ارائه‌دادن مدارکی ثابت کنید که می‌توانید هزینه‌های سفر خود به استرالیا را هم فراهم کنید.

سفارت این کشور اصولاً مبلغی به دلار برای تمکن مالیتان اعلام می‌شود. مبلغ تعیین شده توسط سفارت این کشور با احتساب هزینه اقامت و مخارج روزانه شما است. همچنین به دلیل نوسانات قیمت ارز نمی‌توان مبلغ مشخصی در این حوزه اعلام کرد.

داشتن دعوت‌نامه

ویزای توریستی استرالیا با دعوتنامه به چه صورت است؟ افرادی که خواهان ویزای توریستی کشور استرالیا هستند اگر دعوت‌نامه از طرف بستگان نزدیک داشته باشند، شانس زیادی برای گرفتن این ویزا را دارند.

اشخاصی که ویزا توریستی کشور استرالیا را دریافت می‌کنند، فقط یکبار می‌توانند از این ویزا استفاده کنند و برای سفر دوباره باید از نو برای اخذ آن اقدام کنند. لازم به ذکر است که برای گردش و گذار در استرالیا باید ویزای توریستی استرالیا بدون دعوتنامه را دریافت کنید.

داشتن سابقه مسافرتهای خارجی

احتمالاً در نگاه اول این مسئله برای شما غیرمنطقی برسد؛ ولی سفارت استرالیا به سوابق مسافرتی شما اهمیت زیادی می‌دهد. هر چه‌قدر تعداد مهرهایی که در پاسپورت شما زده شده زیاد باشد، خیلی راحت می‌توانید ویزا توریستی کشور استرالیا را بگیرید.

بیشتر بودن تعداد مسافرت‌های خارجی در این زمینه می‌تواند به شما کمک فراوانی کند. به‌علاوه هر سفری که قبلاً به کشورهای خارجی داشته‌اید، تاریخچه سفری به شمار می‌رود.

شرایط اخذ ویزای توریستی استرالیا

مراحل اخذ ویزای توریستی استرالیا

نحوه گرفتن ویزای توریستی استرالیا چگونه است؟ فرایند دریافت ویزای توریستی کشور استرالیا بسیار حائز اهمیت است و مراحل مختلف را به‌دقت انجام داد:

  • در مرحله اول حسابی کاربری در سایت سفارت استرالیا ایجاد کنید. درصورتی‌که انجام‌دادن این کار برایتان دشوار است، پیشنهاد می‌کنیم آن را به شرکت‌های توریستی و گردشگری بسپارید تا برایتان انجام دهند.
  • بعد از ایجاد حساب کاربری در سایت به سؤالاتی که پرسیده می‌شود باید به‌دقت جواب دهید. در سایت فوق از شما تقاضا می‌شود تا اطلاعات شخصی خود را وارد کنید.
  • پس از آن نوبت به آپلودکردن یک‌سری از مدارک (برای اخذ ویزای شما ضروری است) می‌شود.
  • بعد از اینکه اطلاعات خود را وارد و مدارک موردنیاز را آپلود کردید، سفارت استرالیا برای بررسی مدارک ارائه شده شما، هزینه‌ای را دریافت می‌کند.
  • سپس اطلاعات شما توسط سفارت این کشور بررسی شده و کمتر از ۵۰ روز نتیجه به شما اعلام می‌شود.

انواع ویزای توریستی استرالیا

ویزای توریستی کشور استرالیا در کل دامنه تعیین شده‌ای به همان معنا یعنی گردشگری دارد. طبیعی است که شخص دارای ویزای توریستی این کشور قصد بازدید از طبیعت زیبا و مکان‌های تاریخی و دیدنی استرالیا را دارد.

چنانچه ویزای دیگری دارید که در حال منقرض شدن است، می‌توانید از این ویزا برای اقامت بیشتر استفاده کنید؛ چراکه این ویزا امکان موقت تا ۱۲ ماه را به شما می‌دهد. اکنون می‌خواهیم به بررسی مهم‌ترین ویزاهای تحصیلی کشور استرالیا بپردازیم.

ویزای ساب کلاس ۶۰۰

یکی از ویزاهای توریستی استرالیا، ویزای ساب کلاس ۶۰۰ (اقدام از داخل استرالیا) است. هزینه ویزای توریستی استرالیا بی‌نیاز از ترجمه برخی مدارک و هزینه‌های احتمالی به‌صورت رسمی برابر با ۳۸۰ دلار استرالیا است.

مدت‌زمان بررسی این ویزا در ۹۰ درصد از تقاضاها تا حدود ۴ ماه ثبت شده است؛ ولی به‌طورکلی سوابق صدور ویزا تا ۱۶ روز را نیاز دارد.

ویزای توریستی – اقدام از خارج استرالیا

در صورت داشتن ویزای گردشگری از طریق درخواست خارج از کشور استرالیا شما اجازه اقامت موقت تا ۳، ۶ و ۱۲ ماه را دارید. همچنین امکان اقامت طولانی‌تری هم برای والدین شهروندان استرالیایی فراهم است.

سفر به استرالیا برای دیدن خانواده و دوستان، تعطیلات یا سفرهای دریایی نیز با این ویزا امکان‌پذیر است. هزینه این ویزا که برای اخذ آن در خارج از استرالیا انجام می‌گیرد، چیزی حدود ۱۵۰ دلار استرالیا است.

ویزای توریستی خانوادگی

این ویزا معمولاً برای دیدار با خانواده در استرالیا صادر می‌شود؛ ازاین‌رو برای به‌عنوان متقاضی ویزای توریستی خانوادگی استرالیا باید دعوت‌نامه از جانب خانواده خود در این کشور ارسال کنید.

در این دعوت‌نامه باید حتماً محل سکونتتان مشخص و همچنین گفته شود که در صورت نیاز شخص دعوت‌کننده از شما پشتیبانی مالی می‌کند؛ بنابراین یکی از انواع ویزای توریستی استرالیا، اسپانسری اعضای خانواده است.

شرایط اسپانسر باید یکی از عضوهای خانواده با اقامت دائم یا شهروند این کشور باشد و امکان دارد هزینه‌ای هم به‌عنوان وثیقه از اسپانسر تقاضا شود.

انواع ویزای توریستی استرالیا

ویزای توریستی استرالیا برای والدین

کسانی که حداقل دو سال یا بیشتر در کشور استرالیا زندگی کرده‌اند، می‌توانند اقدام به ویزای توریستی برای خانواده خود کنند.

یکی از شرایط ویزای توریستی والدین استرالیا این است که هرکدام از آن‌ها باید بالای ۶۵ سال سن داشته باشند و شما هم باید در استرالیا زندگی کنید و دعوت‌نامه معتبر برای والدینتان بفرستید.

ویزای بازدیدکننده تجاری استرالیا

ویزای بازدیدکننده تجاری باهدف حضور در سمینارها، رفتن به مقاصد تجاری و تعامل شرکتی صادر می‌شود. مدت‌زمان این ویزا به تاریخ نوشته شده در دعوت‌نامه‌ای که از برگزارکننده دریافت می‌کنید، بستگی دارد.

اداره مهاجرت استرالیا پیشنهاد می‌کند تاحدامکان ۴ ماه قبل از تاریخ موردنظر ورود به استرالیا برای ویزای توریستی این کشور اقدام رسمی انجام گیرد و مدارک لازم ارائه شود.

در غیر این صورت تأخیر در بررسی مدارک و صدمه به برنامه زمان‌بندی مسافر از طرف این سازمان قابل‌قبول نیست و اداره فوق هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال این موارد ندارد.

مدت‌ زمان ویزای توریستی استرالیا

مدت‌زمان پردازش ویزاهای کشور استرالیا ثابت نبوده و طبق شرایط مختلف تغییر می‌کند. به همین دلیل صدور این ویزا به اهداف خاص متقاضی از سفر و شرایط آن‌ها بستگی دارد.

زیر گروه ویزا نوع ویزا مدت‌زمان پاسخ به 75 درصد از پرونده ها نوع ویزا مدت‌زمان پاسخ به 90 درصد از پرونده ها
ساب کلاس 600 ویزای توریستی 17 روز 31 روز
ساب کلاس 600 ویزای کاری 10 روز 19 روز
ساب کلاس 600 ویزای اسپانسر خانوادگی 30 روز 49 روز

مدارک لازم برای ویزای توریستی استرالیا

اخذ و درخواست ویزای توریستی استرالیا مانند بقیه ویزاها مستلزم ارائه‌دادن یک‌سری مدارک بخصوصی است که عبارت‌اند از:

  • گذرنامه (پاسپورت) متقاضی و همراهان او
  • یک قطعه عکس ۳.۵*۴.۵
  • کارت ملی و شناسنامه با ترجمه رسمی
  • تاریخ سفرهای قبلی
  • کامل‌کردن فرم‌های موردنیاز سفارت
  • پرینت ۶ماهه از حساب بانکی جاری
  • نامه تمکن مالی از بانک (حتماً به زبان انگلیسی باشد)
  • ترجمه سندهای ملکی شخص تقاضاکننده یا دارایی‌های او
  • گواهی معتبر اشتغال به کار (همراه با شرح وظایف و شماره بیمه)
  • مدرک بایو متریک (انگشت‌نگاری)
  • اطلاعات بانکی اسپانسر در صورت استفاده از ویزای توریستی اسپانسری

مدارک لازم برای ویزای توریستی استرالیا

هزینه اخذ ویزای توریستی کشور استرالیا

هزینه دریافت ویزای توریستی در کشور استرالیا (انواع زیر گروه 600) متغیر بوده و به تاریخ دریافت تقاضای شما از طرف سفارت استرالیا بستگی دارد. در صورت بالابودن قیمت بین تاریخ درخواست و دریافت آن توسط سفارت شما باید مبلغ درخواستی جدید را به سفارت بپردازید.

هزینه‌های دریافت ویزای توریستی این کشور 400 دلار آمریکا است. درصورت ریجکت شدن تقاضای ویزای استرالیا هزینه های پرداخت شده از طرف سفارت این کشور به درخواست کننده پس داده نمی شود.

سؤالات متداول

  1. مدت زمان اخذ ویزای توریستی استرالیا تضمینی چقدر است؟

از زمان انگشت‌نگاری حدود 3 ماه یا بیشتر طول می کشد.

  1. آیا دریافت ویزای توریستی کشور استرالیا به دعوت نامه نیاز دارد؟

چنانچه برای سفر دعوت‌نامه‌ای از بستگان یا دوستان داشته باشید، اخذ ویزا آسان‌تر است.

  1. تمکن مالی ویزای توریستی استرالیا چقدر است؟

اگر 3 ماه در استرالیا بمانید، باید تمکن مالی 5.400 تا 7.200 دلار استرالیا داشته باشید.

دلایل ریجکت‌شدن ویزای توریستی استرالیا

اگر واجد اخذ ویزا توریستی کشور استرالیا باشید و مدارک درخواست شده را کامل کنید، با درخواست شما موافقت می‌شود‌؛ اما متأسفانه این امکان وجود دارد زمانی که درخواست شما مورد تأیید قرار نگیرد اصطلاحاً ویزای شما رد می‌شود‌. برخی از رایج‌ترین دلایل ریجکت‌شدن ویزای استرالیا را با هم بررسی می‌کنیم.

الزامات مالی

هنگام تقاضا برای ویزای توریستی استرالیا، وزارت امور داخلی موظف است از ثبات مالی متقاضی اطمینان کسب کند. تقاضاکننده باید نشان دهد که پول کافی برای سفر به این کشور را دارد. چنانچه گواهی‌ای حاکی بر تمکن مالی کافی ارائه ندهید، ویزای شما رد می‌شود.

اسناد یا اطلاعات تقلبی

متقاضی ویزا باید مدارک اصل و دست‌کاری نشده خود را همراه با درخواستش ارائه دهد. اگر در زمینه درخواست ویزای کنونی یا قبلی خود اطلاعات غلطی بدهید، در جا ویزای شما رد می‌شود.

اسناد گم شده

تقاضا برای هر ویزا در استرالیا به تعداد قابل‌توجهی مدارک پشتیبان نیاز دارد و درخواست‌کنندگان اغلب اشتباهی اطلاعات و مدارک ناقص را در درخواست خود ارائه می‌دهند که این امر خود دلیل اصلی ردشدن درخواست‌های ویزا است.

هر درخواست ویزا به انواع گوناگونی از مدارک پشتیبانی نیاز دارد و درصورتی‌که تقاضاکننده مدارک لازم را ضمیمه درخواست خود نکند، حتماً تقاضای او رد می‌شود.

دلایل ریجکت‌شدن ویزای توریستی استرالیا

نقض قوانین شرایط ویزا

اگر فرد متقاضی از شرایط مربوط به ویزا سرپیچی کند یا در اصل واجد شرایط گرفتن ویزای توریستی استرالیا نباشد، وزارت امور داخلی ویزای او را لغو یا رد می‌کند، داشتن شرایط زیر منجر به رد یا لغو ویزای شما می‌شود:

  • داشتن سوابق کیفری قابل‌توجه
  • محکوم به دلیل فرار از بازداشت مهاجرت
  • عضو سازمانی جنایی یا مشغول انجام فعالیت‌های مجرمانه یا شخص یا سازمانی
  • متهم به دست‌داشتن در جنایات سازمان‌یافته

الزامات بهداشتی

بخش خیلی مهمی از روند تقاضای ویزا مربوط به الزامات بهداشتی است‌. هر دارنده ویزایی برای گرفتن ویزا باید تست‌های سلامتی را پشت سر بگذارد که متأسفانه این موضوع بیشتر مواقع باعث ردشدن درخواست‌های زیادی می‌شود.

شرایط پزشکی که امکان دارد از اعضای ویزا جلوگیری کند شامل HIV، سل، هپاتیت، سرطان، مشکلات عمده قلبی و بیماری‌های روانی است. طبق ویزای درخواست شده، اعضای خانواده متقاضی هم ممکن است مجبور به رعایت شرایط بهداشتی شوند، حتی اگر عازم استرالیا نشوند.

بعضی از شرایط خاص معافیت سلامت قابل‌ارائه شدن است. برای تقاضای این معافیت می‌توانید از یک وکیل مهاجرت مشاوره بگیرید؛ چون آن‌ها از مواقعی که معافیت بهداشتی در دسترس است، آگاه هستند.

فرم ناقص تقاضای ویزا

مورد مهم دیگر از دلایل ردشدن ویزای توریستی استرالیا، فرم ناقص درخواست ویزا است. در این مورد خیلی ضروری است که برای حمایت از درخواست ویزای خود اطلاعاتی ارائه دهید که در فرم درخواست خود صحیح باشد و به‌محض عرضه تقاضای شما انجام شود.

فرم درخواست ناقص مربوط به زمانی است که بخشی از فرم پر نشده باشد. این خطایی رایج بوده که برای اغلب متقاضیان اتفاق می‌افتد؛ چون آن‌ها به‌سادگی قسمتی از فرم را خالی گذاشته یا اطلاعات نادرست در آن وارد می‌کنند.

پاسپورت نامعتبر

گذرنامه یا پاسپورت سندی مهم در پروسه اخذ ویزا است. درصورتی‌که پاسپورت پاره و صفحاتش کنده و گم شده باشند، می‌تواند در ردشدن درخواست ویزای شما تأثیر زیادی داشته باشد.

پس چنانچه می‌خواهید تقاضای شما برای ویزا توریستی استرالیا شود، از همان اول حساب شده و دقیق گام بردارید. پیشنهاد ما این است که برای فرستادن مدارک از شرکت‌های مهاجرتی مطمئن کمک بگیرید تا خطر ریجکت‌شدن ویزای خود را به حداقل برسانید.

رفع ریجکتی ویزای توریستی استرالیا

برای رفع ریجکتی ویزای استرالیا باید نامه اعتراضی نوشته شده و همراه با مدارکی که جمع‌آوری کرده‌اید به سفارت استرالیا تحویل دهید. درصورتی‌که بتوانید مشکلات ریجکتی ویزای خود را برطرف کنید، این امکان را دارید که بدون محدودیت زمانی دوباره برای درخواست ویزای استرالیا اقدام کنید.

این را هم بدانید که اگر بنا به هر دلیلی درخواست رفع ریجکتی ویزای شما مورد قبول سفارت قرار نگرفت، می‌توانید از طریق دادگاه اداری از حقوق پایمال شده خود دفاع کنید. برای اعتراض تقریباً ۲۱ روزی فرصت است و دادگاه به‌صورت جداگانه به درخواست شما رسیدگی می‌کند.

رفع ریجکتی ویزای توریستی استرالیا

تمدید ویزای توریستی یا گرفتن پناهندگی با آن

بدون هیچ حاشیه‌ای به شما بگوییم که استرالیا در قوانین مهاجرتی به‌شدت سخت‌گیر است؛ پس فکر پیچاندن قوانین مهاجرتی را به طور کامل از سرتان بیرون بیاورید. چند نمونه از این دورزدن‌ها را در بخش زیر شرح داده‌ایم.

تبدیل ویزای توریستی استرالیا به اقامت

زنانی که ویزای شما صادر می‌شود، قوانینی به‌عنوان Conditions به آن ضمیمه می‌شود که شما باید آن را حتماً رعایت کنید. چند نمونه مهم از این شرایط شامل Condition 8503، Condition 8531 و Condition 8558 هستند.

شرط ۸۵۰۳ به شما امکان تمدید این ویزا یا تبدیل آن به سایر ویزاها را نمی‌دهد. بر اساس شرط ۸۵۳۱ باید قبل از تمام‌شدن انقضای ویزای خود، استرالیا را ترک کنید و شرط ۸۵۵۸ هم به شما اجازه ماندگاری در استرالیا بیشتر از ۱ سال در هر ۱۸ ماه را نمی‌دهد.

تبدیل ویزای توریستی به پناهندگی استرالیا

طبق قوانین سازمان مهاجرت استرالیا، امکان دریافت پناهندگی با ویزای توریستی امکان‌پذیر است؛ ولی به شما اکیداً پیشنهاد می‌کنیم که با هر شرایطی برای آن اقدام نکنید. این گزینه تنها مختص اشخاصی است که به‌هیچ‌وجه شرایط خوبی ندارند و انتخاب پناهندگی آن‌ها فوری و به‌طورجدی است.

حتی بااین‌وجود هم ممکن است درخواست پناهندگی شخص موردنظر رد شود. این فرد می‌تواند بعد از رسیدن به کشور استرالیا تقاضای قرارگرفتن تحت قانون ویزای محافظتی این کشور (Protection Visa – Subclass 886) را بدهد؛ اما بازهم هیچ ضمانتی برای قبولی پناهندگی او وجود ندارد.

تبدیل ویزای توریستی کاری به استرالیا

احتمالاً در جریان هستید که شما نمی‌توانید ویزای خود را تبدیل کنید، مخصوصاً به ویزای کاری. بر اساس شرط ۸۱۰۱ شما حق مشغول به کار شدن در استرالیا؛ البته کاری که برای آن پولی دریافت نکنید را ندارید‌. شما می‌توانید در برخی از شغل‌های محلی یا داوطلبانه کار کنید به شرطی که در ازای آن حقوقی نگیرید.

به‌طورقطع این مدت فرصت مناسبی برای بررسی بازار کار استرالیا یا انجام مصاحبه کاری، گرفتن جاب‌آفر و موارد این‌چنینی بوده و اگر قصدتان از ابتدا کارکردن در استرالیا است، بهترین کار فراهم‌کردن شرایط خود برای اخذ ویزای کار و مهاجرت کاری خواهد بود.

معتبرترین مشاوره ویزای توریستی استرالیا

آیا زندگی در استرالیا برایتان جذاب است؟ هر ساله هزاران‌هزار مهاجر با دردست‌داشتن انواع ویزای استرالیا به سمت این کشور مهاجرت می‌کنند. جمع قابل‌توجهی از این ویزاها شامل ویزای اسکیل ورکر استرالیا، ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا و… است.

اگر به فکر اقامت استرالیا بوده و می‌خواهید در این کشور کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان افدل گروپ تماس گرفته و در این باره با آن‌ها مشورت کرده و سپس اقدام به مهاجرت استرالیا کنید.

برای دریافت ویزای خانواده همچون ویزای والدین استرالیا، ویزای ازدواج استرالیا باید شرایط موردنظر را داشته باشید؛ ازاین‌رو تیم حرفه‌ای افدل اولین مشاوره تخصصی صفر تا صد امورات سفر را بر عهده گرفته و نمی‌گذارد آب در دل شما تکان بخورد!

همچنین این مؤسسه ویزای توریستی استرالیا با بهره‌مندی از تجربیات مشاوران خود خدمات مهم دیگری در زمینه اخذ ویزای سرمایه گذاری در استرالیا، ویزای گلوبال تلنت در استرالیا و غیره را نیز ارائه می‌دهد.

سخن آخر

در این مقاله درباره همه جوانب ویزای توریستی کشور استرالیا با شما صحبت کردیم. امیدواریم در مسیر مهاجرت یا سفرتان به این کشور بهترین و مناسب‌ترین راه برایتان به دست بیاید.

دریافت ویزای توریستی استرالیا برای سفر به سرزمینی گسترده با بیشترین تنوع زیستی و گیاهی با عجایب شگفت‌انگیز و خارق‌العاده‌اش بهترین گزینه برای گذراندن تعطیلات است.

سؤالات متداول

  1. آیا داشتن وکیل برای گرفتن ویزای 600 استرالیا لازم است؟

خیر ولی حضور او می‌تواند شانس شما را برای گرفتن ویزا بالا ببرد.

  1. قیمت ویزای توریستی استرالیا چقدر است؟

400 دلار آمریکا

  1. آیا دریافت ساب کلاس 600 استرالیا محدودیت سنی دارد؟

خیر داوطلبان از هر رده سنی می‌توانند نسبت به دریافت این ویزا اقدام کنند.

 

سایر مقالات:

شرایط اخذاقامت استرالیا-مشاوره رایگان مهاجرت به استرالیا2023
شرایط ویزای اسکیل ورکر استرالیا + معرفی 10 نوع ویزای اسکیل ورکر برای
آشنایی با 7 مورد از انواع ویزای استرالیا برای ایرانیان
هزینه‌ های زندگی در استرالیا و بررسی شرایط زندگی در 6 شهر آن
ویزای گلوبال تلنت استرالیا – جدیدترین شرایط اخذ ویزای 858
ویزای ازدواج استرالیا- 5 نوع ویزای ازدواج + شرایط و مدت آن
راهنمای اخذ ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا ساب کلاس 115 و 835
3 نوع ویزای والدین استرالیا برای ایرانیان +هزینه و مراحل اخذ
خرید ملک در استرالیا +شرایط و هزینه- 4شهر اقتصادی در استرالیا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *