ویزای ازدواج استرالیا- 5 نوع ویزای ازدواج + شرایط و مدت آن

صفر تا صد اخذ ویزای ازدواج استرالیا

آیا قصد دریافت ویزای ازدواج استرالیا را دارید؛ اما نمی‌دانید چگونه باید اقدام کنید؟ اخذ ویزای استرالیا از طریق ازدواج یکی از مسیر‌های محبوب برای کسانی است که قصد اقامت دائم در این کشور را دارند. خوشبختانه امروز دولت استرالیا شرایط ایده‌آلی را برای متقاضیان این نوع ویزا فراهم کرده است که لازم است به خوبی از آن‌ها اطلاع داشته باشید.

ویزای پارتنر استرالیا از شرایط و الزاماتی برخوردار است که لازم است رعایت شوند و به زوج‌هایی اعطا می‌شود که یکی از آن‌ها در حال حاضر شهروند یا مقیم دائم استرالیا باشد. اگر می‌خواهید با کلیه شرایط و نکات مهم درمورد اخذ ویزای ازدواج استرالیا آشنا شوید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

صفر تا صد اخذ ویزای ازدواج استرالیا

انواع ویزای ازدواج استرالیا

نام ویزا محل اقدام امکان سفر نوع اقامت مدت اعتبار ویزا منجر به اقامت دائم می‌شود؟ امکان تمدید امکان همراهی خانواده
ویزای ۳۰۰ استرالیا خارج از استرالیا دارد موقت ۹ الی ۱۵ ماه به طور مستقیم خیر خیر بله
ویزای ۳۰۹ استرالیا خارج از استرالیا دارد موقت ۲ سال بله (در صورت اخذ ویزای ۱۰۰) خیر باید آن را به ویزای ۱۰۰ تغییر داد بله
ویزای ۱۰۰ استرالیا داخل استرالیا دارد دائم دائمی‌ بله دائمی‌ است بله
ویزای ۸۲۰ استرالیا داخل استرالیا دارد موقت ۲ سال بله (در صورت اخذ ویزای ۸۰۱) خیر باید آن را به ویزای ۸۰۱ تغییر داد بله
ویزای ۸۰۱ استرالیا داخل استرالیا دارد دائم دائمی‌ بله دائمی‌ است بله

امروزه دولت استرالیا برای افرادی که قصد دارند از مسیر ازدواج به اقامت و شهروندی این کشور برسند چند نوع ویزای مختلف ارائه کرده است که عبارت‌اند از:

  • ویزای نامزدی (سابکلاس ۳۰۰)
  • ویزای همسر یا پارتنر سابکلاس ۸۲۰ و ۸۰۱ (خارج از استرالیا یا برون مرزی)
  • ویزای پارتنر سابکلاس ۳۰۹ و ۱۰۰ (داخل استرالیا یا درون مرزی)

ویزای ۳۰۰ استرالیا

اگر خارج از استرالیا هستید و قصد دارید با یک فرد مقیم یا شهروند استرالیا ازدواج کنید، می‌توانید با ویزای سابکلاس ۳۰۰ برای ازدواج با همسر احتمالی خود به استرالیا بروید.

 بعد از ورود به استرالیا تا ۹ ماه فرصت دارید با شخص موردنظرتان ازدواج کنید و سپس می‌توانید برای اخذ ویزای ازدواج استرالیا (۸۰۱ و ۸۲۰) اقدام کنید.

این نوع ویزا با نام ویزای نامزدی استرالیا نیز شناخته می‌شود و شما با دریافت آن می‌توانید به صورت موقت ۹ ماه در استرالیا اقامت داشته و در این مدت زمان به کار و تحصیل بپردازید. توجه داشته باشید شما برای اخذ این نوع ویزای ازدواج استرالیا باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • هر دو نفر باید از حداقل سن ۱۸ سال یا بیشتر برای ازدواج برخوردار باشند.
  • ازدواج با یک شهروند استرالیایی یا مقیم دائم یا یک شهروند نیوزلندی واجد شرایط
  • برخورداری از حمایت مالی از سوی نامزد
  • ازدواج قطعی در طول مدت ۹ ماه
  • لازم است شخصاً نامزد خود را ملاقات کرده و یکدیگر را بشناسید و چیزی به عنوان ازدواج غیابی استرالیا وجود ندارد.
  • ارائه مدارک کافی جهت اثبات ازدواج در طی ۹ ماه
  • نداشتن هیچ گونه مانع قانونی برای ازدواج در کشور استرالیا (مثلاً داشتن طلاقی که در استرالیا رسمی‌ و معتبر نباشد)
  • برخورداری از سلامت جسمی،‌ سلامت عقلانی و شخصیتی

ویزای ۳۰۰ استرالیا

ویزای ۸۲۰ و ۸۰۱ استرالیا

در این بخش از بررسی انواع ویزای پارتنر استرالیا لازم است شما را با ویزا‌های ۸۲۰ و ۸۰۱ استرالیا آشنا کنیم که می‌توانید پس از ازدواج در مدت ۹ ماهه برای اخذ این دو ویزا به صورت هم‌زمان درخواست دهید.

بعد از دریافت ویزای ازدواج استرالیا از نوع ۸۲۰ و گذشت حداقل ۲ سال، شرایط کلی زندگی شما و همسرتان بررسی شده و سپس می‌توانید با اخذ ویزای ۸۰۱ اقامت دائم استرالیا را دریافت نمایید.

 

البته در برخی شرایط استثنایی می‌توانید این دو ویزای موقت و دائمی‌ را به شکل هم‌زمان دریافت کنید. برای مثال اگر شما و پارتنرتان حداقل ۲ سال با یکدیگر زندگی کرده و دارای فرزند باشید، می‌توانید این دو ویزا را هم‌زمان دریافت کنید. اگر فرزند مشترک ندارید، حداقل زمان لازم برای زندگی مشترک شما قبل از اخذ ویزا حدود ۳ سال است.

ویزای ۳۰۹ و ۱۰۰ استرالیا

اگر با یک شهروند یا مقیم استرالیا در خارج از خاک این کشور ازدواج کرده‌اید، این ویزا مناسب شما خواهد بود. ویزای ۳۰۹ استرالیا از انواع ویزا‌های موقت است که به شما این امکان را می‌دهد تا زمانی که به درخواست اخذ ویزای دائمی‌ شما پاسخ داده شود، در استرالیا اقامت داشته باشید.

برای اخذ ویزای ازدواج استرالیا از نوع ۳۰۹ باید از لحاظ سلامت جسمی‌ و روانی ارزیابی شوید. برای مثال برخی معاینات و آزمایشات از شما گرفته شده و تمامی‌ سوابق پزشکی شما مورد بررسی قرار می‌گیرند. همچنین لازم است گواهی عدم سوءپیشینه خود را از کشوری که طی ۱۰ سال گذشته در آن اقامت داشته‌اید ارائه کنید.

درنهایت با دریافت ویزای ۱۰۰ استرالیا می‌توانید اقامت خود را دائمی‌ کنید. درواقع شما در ابتدا برای هر دو نوع ویزا به طور هم‌زمان درخواست می‌دهید. سپس ویزای موقت را دریافت کرده و می‌توانید برای اخذ ویزای ۱۰۰ اقدام کنید. برای اخذ ویزای ۱۰۰ لازم است شما و شریک زندگی‌تان حداقل ۲ سال با یکدیگر در ارتباط بوده و طی این مدت با هم زندگی کرده باشید.

ویزای ۳۰۹ و ۱۰۰ استرالیا

توجه داشته باشید شرط اصلی دریافت ویزای ۱۰۰ استرالیا تک همسری است که باید به آن دقت کنید.

دلیل این وقفه میان ویزای موقت ۳۰۹ و ویزای دائمی‌ ۱۰۰ این است که دولت استرالیا قصد دارد شما در این مدت روابط عمیق‌تری با این کشور برقرار کنید. علاوه بر این شخصیت معقول دو طرف و رابطه صمیمانه بین آن‌ها باید ثابت شود.

مدارک موردنیاز ویزای ازدواج استرالیا

شما برای اخذ ویزای ازدواج استرالیا باید یک سری مدارک را بعد از بررسی دقیق قوانین و مقررات مهاجرتی در وب‌سایت رسمی‌ وزارت داخلی استرالیا، ارائه دهید که طبق نظر مشاوران مؤسسه ویزای ازدواج استرالیا شامل موارد زیر هستند:

  • فرم درخواست ویزا: باید فرم درخواست ویزای ازدواج استرالیا را پر کرده و آن را امضا کنید.
  • اطلاعات شخصی: شامل اطلاعات شخصی فرد متقاضی اخذ ویزا و همچنین شریک استرالیایی وی (نام، تاریخ تولد، شهروندی، ملیت، آدرس و غیره) است.
  • مدارک هویتی: شامل اسناد شناسایی همچون پاسپورت و کارت ملی متقاضی ویزا و همچنین شریک استرالیایی است.
  • مدارک ازدواج: اگر قبلاً ازدواج کرده‌اید، باید گواهی ازدواج معتبر و رسمی‌ ارائه دهید. اگر هنوز ازدواج نکرده‌اید، ممکن است به گواهی عدم ازدواج یا مدارک دیگری که تأیید کننده قابلیت ازدواج شما و پارتنرتان هستند نیاز داشته باشید.
  • اثبات رابطه واقعی: شما باید از طریق ارائه مدارکی همچون عکس، تاریخ سفر‌های مشترک، مکاتبات، سند مالکیت مشترک و غیره قوت و اعتبار رابطه با همسرتان را اثبات کنید.
  • گزارش سوابق کیفری: شما به منظور اخذ ویزای ازدواج استرالیا باید گزارش سابقه کیفری برای خودتان و همسرتان را ارائه دهید. این گزارش شامل گواهی‌های جرم شناسی، پلیس و سوابق کیفری است.

درنهایت توجه داشته باشید که ممکن است مقامات مهاجرتی در حوزه ویزای ازدواج استرالیا مدارک اضافی یا تکمیلی از شما درخواست کنند. بهتر است در این زمینه با متخصصان حقوقی یا مشاوران مهاجرتی مشورت کنید تا مدارک را کامل ارائه دهید.

مدارک موردنیاز ویزای ازدواج استرالیا

شرایط دریافت اقامت دائم از طریق ویزای ازدواج استرالیا

اگر می‌خواهید از طریق ویزای ازدواج استرالیا به اقامت دائم این کشور دست پیدا کنید، باید از برخی شرایط مهم و ضروری برخوردار باشید. این شرایط حائز اهمیت بوده و باید حتماً قبل از ارسال درخواست خود از آن‌ها شناخت کافی داشته باشید. آخرین شرایط دولت استرالیا برای صدور مجوز اقامت دائم از طریق ازدواج را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

رابطه واقعی و مشترک

شما باید به دولت استرالیا از طریق ارائه مدارکی که قبلاً به آن‌ها پرداختیم ثابت کنید که با پارتنر خود از رابطه واقعی و مشترک برخوردار هستید.

ویزای معتبر

قبل از اقدام به درخواست اقامت دائم استرالیا، شما باید ویزای موقت معتبری همچون ویزای ۳۰۰، ویزای ۸۲۰/۸۰۱ یا ویزای ۳۰۹/۱۰۰ را دریافت کرده باشید.

مدت زمان رابطه

دقت داشته باشید در پروسه دریافت ویزای ازدواج استرالیا مدت زمان رابطه شما بررسی خواهد شد و برای واجد شرایط بودن به منظور اخذ اقامت دائم به حداقل ۲ سال زندگی مشترک نیاز دارید. با این حال وجود برخی موارد همچون داشتن فرزند مشترک یا وجود موقعیت‌های ارزشمند و عاطفی ممکن است استثنا به وجود بیاورد.

تعهد مشترک

لازم است تعهد مشترک خود را به زندگی مشترک اثبات کنید که شامل تقسیم مسئولیت‌های زندگی، برنامه‌های آینده و ترتیبات زندگی می‌شود.

حمایت مالی

توجه داشته باشید برای اخذ ویزای ازدواج استرالیا شریک استرالیایی شما باید حمایت مالی، تعهد مالی و اجتماعی برای شما را طی یک مدت مشخص ارائه کند.

تسلط به زبان انگلیسی

اگرچه برای تمامی‌ انواع ویزا این موضوع ضروری نیست؛ اما ممکن است برای دریافت اقامت دائم استرالیا به تسلط به زبان انگلیسی از طریق آزمون تأیید شده نیاز داشته باشید.

توجه داشته باشید شرایط ذکر شده ممکن است بنا به زیر دسته ویزا و شرایط فردی دستخوش تغییر شوند؛ بنابراین بهتر است به وب‌سایت رسمی‌ وزارت داخلی استرالیا مراجعه کرده یا با مشاوران مجرب این حوزه مشورت کنید تا اطلاعات دقیق و به روز داشته باشید و دچار مشکل نشوید.

شرایط دریافت اقامت دائم از طریق ویزای ازدواج استرالیا

سؤالات متداول

۱ آیا می‌توان با ویزای ازدواج شهروند استرالیا شد؟

بله ازدواج با یک شهروند یا مقیم استرالیا می‌تواند به تابعیت استرالیا منجر شود.

۲. آیا باید قبل از درخواست ویزای ازدواج استرالیا با شریک خود ازدواج کنم؟

خیر برای اقدام به درخواست این ویزا نیازی به ازدواج از قبل نیست.

۳. با داشتن ویزای ۳۰۰ استرالیا چند ماه می‌توان در استرالیا اقامت داشت؟

شما با وجود این ویزا می‌توانید ۹ ماه در استرالیا بمانید.

مزایای اخذ ویزای ازدواج استرالیا

ممکن است برایتان سؤال پیش آمده باشد که دلیل این همه محبوبیت ویزای ازدواج کشور استرالیا چیست و افراد بعد از اخذ این ویزا از چه مزایایی برخوردار خواهند شد؟ در این باره باید بگوییم اخذ ویزای ازدواج کشور استرالیا مزایای بسیاری به همراه دارد که آن‌ها را در هریک از انواع ویزای ازدواج بررسی خواهیم کرد.

هنگامی‌ که متقاضی موفق به دریافت ازدواج موقت درون مرزی شود، به عنوان یک شهروند استرالیایی از مزایای زیر برخوردار خواهد شد:

  • این افراد می‌توانند تا زمانی که ویزای ازدواج دائمی‌ دریافت کنند به طور مستقل در استرالیا اقامت داشته باشند.
  • این افراد می‌توانند در استرالیا به تحصیل بپردازند.
  • در طرح مدیکر استرالیا ثبت‌نام کنند.
  • به داخل یا خارج از کشور استرالیا سفر کنند.

زمانی که فرد موفق به دریافت ویزای دائمی‌ درون مرزی شود، واجد شرایط موارد زیر خواهد بود:

  • به طور مستقل در استرالیا زندگی کند.
  • در استرالیا تحصیل کرده و مشغول به کار شود.
  • حق بیمه تأمین اجتماعی دریافت کند.
  • اگر واجد شرایط تشخیص داده شود، می‌تواند برای دریافت تابعیت و شهروندی استرالیا اقدام کند.
  • این افراد می‌توانند حتی بستگان خود را نیز برای اقامت دائم استرالیا مورد حمایت قرار دهند.

دریافت ویزای موقت برون مرزی مزایای زیر را برای دارندگان آن به ارمغان می‌آورد:

  • افراد می‌توانند تا زمان تصمیم گیری درمورد ویزای ازدواج استرالیا از نوع دائمی‌ وارد استرالیا شده و در این کشور اقامت داشته باشند.
  • در این کشور تحصیل کرده و کار کنند.
  • در برنامه مراقبت‌های بهداشتی کشور استرالیا شرکت و ثبت‌نام کنند.
  • آزادانه از استرالیا به سایر کشور‌ها سفر کنند.

زمانی که متقاضی ویزای ازدواج دائمی‌ برون مرزی استرالیا را دریافت کند، از مزایای زیر بهره‌مند خواهد شد:

  • زندگی در استرالیا
  • تحصیل و کار در کشور استرالیا
  • در صورت دارا بودن شرایط لازم می‌تواند برای اخذ شهروندی کشور استرالیا درخواست دهد.
  • می‌تواند از بستگان خود برای اخذ ویزای اقامت دائم استرالیا حمایت کند.

مزایای اخذ ویزای ازدواج استرالیا

چه افرادی واجد شرایط استفاده از ویزای ازدواج استرالیا نیستند؟

ممکن است این سؤال برایتان پیش آمده باشد که در چه شرایطی ویزای ازدواج کشور استرالیا برای متقاضی صادر نمی‌شود. در این باره باید بگوییم در ازدواج‌های چند همسری پدر، مادر و فرزند یا پدربزرگ، مادربزرگ و نوه، خواهر و برادر و ازدواج‌های زیر سن قانونی امکان اخذ ویزای ازدواج از سوی دولت استرالیا وجود نخواهد داشت.

آیا ازدواج در خارج از استرالیا به رسمیت شناخته می‌شود؟

اگرچه بسیاری از ازدواج‌های خارج از کشور استرالیا به رسمیت شناخته می‌شوند، باید بدانید ازدواج‌های خارج از کشور در استرالیا قابل ثبت نیستند و گواهی ازدواج که در زمان ازدواج در خارج از استرالیا صادر می‌شود گواهی بر رسمی‌ بودن این ازدواج خواهد بود.

شما باید این گواهی را در مکانی امن نگهداری کنید؛ زیرا در صورت مفقود شدن ممکن است جایگزینی آن آسان نباشد. به طور کلی ازدواج خارج از کشور معمولاً در استرالیا مورد تأیید قرار می‌گیرد اگر:

  • یک ازدواج معتبر در خارج از استرالیا در جایی که در آن مراسم ازدواج برگزار شده انجام شود.
  • اگر این ازدواج در استرالیا انجام می‌شد، طبق قوانین استرالیا معتبر شناخته می‌شد.

آیا ازدواج در خارج از استرالیا به رسمیت شناخته می‌شود؟

مدت زمان صدور ویزای ازدواج استرالیا

آیا چیزی درمورد مدت زمان اخذ ویزای ازدواج استرالیا می‌دانید؟ اگر از متقاضیان مهاجرت استرالیا از طریق ازدواج هستید، باید بدانید پروسه اخذ این نوع ویزا از زمان اقدام تا دریافت آن ممکن است بین ۱۲ الی ۲۴ ماه طول بکشد. این روند به نوع ویزا و شرایط شما بستگی دارد که به طور کامل در جدول زیر به آن پرداختیم.

نوع ویزای ازدواج استرالیا مدت زمان دریافت ویزا (در ۷۵ درصد موارد) مدت زمان دریافت ویزا (در ۹۰ درصد موارد)
ویزای پارتنر ۱۰۰ ۱۲ ماه ۱۹ ماه
ویزای ۳۰۹ ۱۶ ماه ۲۳ ماه
ویزای پارتنر ۸۰۱ ۱۱ ماه ۱۹ ماه
ویزای پارتنر ۸۲۰ ۲۰ ماه ۲۷ ماه
ویزای ۳۰۰ (ویزای نامزدی) ۲۳ ماه ۲۷ ماه

هزینه ویزای ازدواج استرالیا

یکی از رایج‌ترین سؤالات افراد بعد از فراهم کردن شرایط ویزای ازدواج استرالیا همچون یافتن کیس ازدواج در استرالیا این است که لازم است چقدر برای اخذ ویزا هزینه کنیم؟ در این باره باید بدانید هزینه پایه برای درخواست ویزای ازدواج کشور استرالیا ۷۷۱۵ دلار استرالیا است.

دقت کنید زمانی که دارندگان ویزا بعد از ازدواج برای اخذ ویزای همسر خود درخواست می‌دهند باید ۱۲۸۵ دلار دیگر نیز بپردازند.

توجه داشته باشید علاوه بر هزینه صدور ویزا باید هزینه آزمایشات پزشکی و تأییدیه‌های پلیس را نیز در نظر بگیرید. در صورت رد درخواست ویزا مبلغ پرداختی قابل برگشت نیست.

هزینه ویزای ازدواج استرالیا

افدل گروپ؛ همراه شما در امور مهاجرتی استرالیا

اگر قصد دریافت اقامت استرالیا از طریق ویزای ازدواج را دارید، حتماً به کمک مشاوران مجرب در حوزه ویزای استرالیا نیاز خواهید داشت. تیم افدل گروپ با بهره‌گیری از افراد متخصص و حرفه‌ای آماده است تا در کلیه زمینه‌های مشاوره ویزای ازدواج استرالیا، ویزای والدین استرالیا، ویزای گلوبال تلنت استرالیا، مهاجرت کاری به استرالیا و غیره همراه شما باشد.

درواقع فرقی نمی‌کند به منظور زندگی در استرالیا به دنبال اخذ ویزای کاری استرالیا باشید یا حتی ویزای تحصیلی استرالیا و دیگر موارد تنها کافی است با یک تماس از تیم حرفه‌ای افدل گروپ کمک بخواهید تا بهترین مسیر‌های مهاجرتی را به شما پیشنهاد کنند.

البته خدمات تیم ما به همین موارد محدود نشده و مشاوران ما برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در استرالیا، ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا و بسیاری موارد دیگر در کنار شما خواهند بود تا بهترین تصمیم را گرفته و رؤیاهای خود در کشور موفقی همچون استرالیا به حقیقت تبدیل کنید.

سخن پایانی

اگر با فردی که اقامت دائم یا شهروندی استرالیا را دارد ازدواج کرده‌اید یا قصد ازدواج دارید، خبر خوب این است که می‌توانید به راحتی ویزای موقت و دائم استرالیا را دریافت کنید. تنها کافی است شرایط لازم را دارا بوده و رابطه صمیمانه و واقعی خود را اثبات کنید و درنهایت به ویزای ازدواج استرالیا برسید.

به این ترتیب مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج میسر بوده و شما می‌توانید زندگی جدیدی را در این کشور به همراه همسر خود آغاز کنید؛ از این رو ما در این مطلب به بررسی هرآنچه در زمینه اخذ ویزای ازدواج کشور استرالیا اهمیت دارد پرداختیم.

سؤالات متداول

۱. صدور ویزای ازدواج استرالیا چقدر طول می‌کشد؟

بر اساس نوع ویزا متغیر است.

۲. شرط اصلی مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج چیست؟

وجود رابطه واقعی بین زوجین و اثبات آن به اداره مهاجرت استرالیا

۳. آیا درخواست ویزای ازدواج تنها در داخل استرالیا امکان‌پذیر است؟

خیر شما می‌توانید درخواست خود را از داخل یا خارج کشور استرالیا ارسال کنید.

سایر خدمات:

شرایط اخذاقامت استرالیا-مشاوره رایگان مهاجرت به استرالیا2023
شرایط ویزای اسکیل ورکر استرالیا + معرفی 10 نوع ویزای اسکیل ورکر برای
آشنایی با 7 مورد از انواع ویزای استرالیا برای ایرانیان
هزینه‌ های زندگی در استرالیا و بررسی شرایط زندگی در 6 شهر آن
ویزای گلوبال تلنت استرالیا – جدیدترین شرایط اخذ ویزای 858
راهنمای اخذ ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا ساب کلاس 115 و 835
3 نوع ویزای والدین استرالیا برای ایرانیان +هزینه و مراحل اخذ
خرید ملک در استرالیا +شرایط و هزینه- 4شهر اقتصادی در استرالیا
سفر با 5 نوع ویزای توریستی استرالیا را با افدل گروپ
ویزای جاب آفر استرالیا- 4نوع ویزای جاب آفر که باید بشناسید!

1 دیدگاه

  • با سلام و دود.
    آیا کسی که با ویزای پارتنر ۱۰۰ به استرالیا مهاجرت نموده است بعد از جدایی می‌تواند دوباره خارج از استرالیابا کسی دیگر ازدواج کند؟ ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *