جدیدترین قوانین خرید ملک در اسپانیا در سال 2024 + قیمت

قوانین خرید ملک در اسپانیا

مهم‌ترین قوانین خرید ملک در اسپانیا چیست؟ آیا خرید ملک در این کشور هزینه زیادی دارد؟ سالانه افراد زیادی به‌قصد تفریح و سرگرمی به اسپانیا مهاجرت می‌کنند. یکی از روش‌های اخذ اقامت این کشور برای افراد خارجی، خرید ملک در کشور اسپانیا است‌.

برای خرید ملک در این کشور باید با قوانین مربوطه آشنایی لازم را داشته باشید. به همین دلیل ما در این راهنما اطلاعات جامعی را گردآوری کرده‌ایم که با مطالعه قوانین خرید ملک در اسپانیا بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید.

مروری بر بازار املاک و مستغلات اسپانیا

بازار املاک در کشور اسپانیا دارای فرصت‌های بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاران است. در خصوص قوانین خرید ملک در اسپانیا باید گفت که خرید مسکن در برخی مناطق این کشور پتانسیل بالایی نسبت به مناطق دیگر دارد.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

هنگام خرید ملک توجه کنید که مناطق خاصی را برای سرمایه‌گذاری برگزینید تا در زمان فروش بتوانید سود زیادی را دریافت کنید.

شرایط خرید خانه در اسپانیا

باتوجه‌به قوانین خرید خانه در اسپانیا یک سری شرایط مهم وجود دارند که افراد باید به‌خوبی از آن‌ها پیروی کنند. آگاهی از قوانین خرید ملک در اسپانیا به شما کمک می‌کند تا پس از معامله ملک به مشکل برنخورید.

از جمله شروط خرید ملک در اسپانیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اشخاص خارجی برای خرید خانه در اسپانیا به شماره NIE نیاز دارند.
  • این شماره منحصربه‌فرد بوده و برای هر نوع معامله‌ای در اسپانیا بسیار ضروری است.
  • NIE باید در کلیه اسنادی که امضا می‌شود، درج شود؛ بنابراین قبل از امضای سند برای گرفتن شماره NIE حتماً باید اقدام کنید.

مزایای خرید ملک در اسپانیا

در سال‌های اخیر اسم اسپانیا و مزایای خرید ملک در آن به طور عجیبی بر سرزبان‌ها افتاده و تعداد زیادی از مهاجران را به سرمایه‌گذاری در این کشور تشویق کرده است. اطلاع از قوانین خرید ملک در اسپانیا امری بسیار حیاتی است که می‌تواند روی خریدتان تأثیر شگرفی داشته باشد.

باید بدانید این مدل سرمایه‌گذاری از چه مزیت‌هایی برخوردار است که باعث شده افراد بی‌شماری در صف خرید ملک در اسپانیا قرار بگیرند؛ پس باهم به این مزایای مربوطه می‌پردازیم:

  • هزینه زندگی در اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار ایدئال‌تر است.
  • قیمت ملک‌ها در اسپانیا تا حدود زیادی پایین است.
  • اقتصاد اسپانیا رو به گسترش است.
  • اماکن زیبا و فرهنگی فراوانی در اسپانیا وجود دارند.
  • برای اعضای خانواده دریافت اقامت امکان‌پذیر است.

مهاجرت به هر کشوری علاوه بر مزایای مربوط به آن با یک‌سری مشکلات نیز همراه است. از مهم‌ترین و اصلی‌ترین معایب خرید ملک در اسپانیا و همچنین مهاجرت به این کشور تنها می‌توان به هزینه خرید بالای خانه در این کشور اشاره کرد.

سرمایه‌گذاری با خرید ملک در اسپانیا

قوانین خرید ملک در اسپانیا از اهمیت بسیار مهم و بالایی برخوردار است. این کشور به هدف جذب‌کردن سرمایه‌گذاران خارجی و تقویت شرایط اقتصادی این امکان را برای خارجی‌ها فراهم کرده تا با پرداخت حداقل ۵۰۰ هزار یورو در اسپانیا ملکی را خریداری کرده تا بتوانند یک سرمایه‌گذاری ایمنی داشته باشند.

تصمیم‌گیری در خصوص نوع سرمایه‌ گذاری در اسپانیا با خرید ملک اصلی‌ترین گام سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. برای کسب مشاوره تخصصی در حوزه سرمایه‌گذاری اسپانیا با متخصصان ما در افدل گروپ تماس بگیرید تا تمامی اطلاعات موردنیاز را در اختیار شما بگذارند.

خرید خانه در اسپانیا چگونه است؟

طبق قوانین خرید ملک در اسپانیا باید فرایندی را مستقیم داخل این کشور انجام دهید. در واقع از طریق ویزای توریستی وارد اسپانیا شده و به مدت‌زمان ۳ ماه این امکان را دارید تا ملک موردنظر را خریداری کرده و پس از آن نیز برای گرفتن کارت اقامت خود درخواست دهید.

در صورت داشتن هرگونه سؤالی در خصوص خرید مسکن در اسپانیا می‌توانید با شماره‌های درون سایت تماس حاصل فرمایید؛ همکاران ما در واحد پشتیبانی به‌صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

خرید ملک در اسپانیا با وام

باتوجه‌به قوانین خرید ملک در اسپانیا خریداران غیرمقیم این کشور می‌توانند از شرایط وام مسکن مشابه شهروندان اسپانیا برخوردار شوند؛ یعنی هنگام خرید اولین ملک تا سقف ۸۰ درصد و برای خرید خانه دوم ۶۰ الی ۷۰ درصد.

 برای خرید ملک در مرتبه اول باید ۲۰ درصد از قیمت مسکن به‌اضافه ۱۵ درصد اضافی برای پرداخت مالیات، حق‌الوکاله، هزینه اسناد رسمی و… را داشته باشید.

چگونگي دریافت تابعیت اسپانیا با خريد ملک

بر اساس قوانین خرید ملک در اسپانیا افرادی که از طریق سرمایه‌گذاری و خرید ملک در این کشور اقدام می‌کنند، اجازه دارند در ابتدا اقامت ۲ساله دریافت و آن را تمدید کنند. بعد از ۵ سال امکان درخواست اقامت دائم و پس از ۱۰ سال نیز می‌توانند برای دریافت تابعیت درخواست دهند.

نحوه پیداکردن ملک در اسپانیا

بازار مستغلات اسپانیا برای سرمایه‌گذاران خارجی و سایر افراد امکانی را فراهم کرده تا از طریق وب‌سایت‌ها و آژانس‌های املاک با هر زبانی به جستجوی ملک موردنظر خود بپردازند. در این جا به مهم‌ترین انواع سایت خرید خانه در اسپانیا اشاره کرده‌ایم:

  • com
  • com
  • com
  • com
  • com
  • com
  • com
  • es

برای آگاهی از قوانین خرید ملک در اسپانیا و پیداکردن ملکی مناسب با ویژگی‌های دلخواهتان می‌توانید از مشاوره و خدمات تخصصی متخصصان ما استفاده کرده تا بتوانید در این زمینه تصمیم درست‌تری بگیرید.

مدارک موردنیاز برای خرید ملک در اسپانیا

برای خرید خانه در اسپانیا باید یک سری مدارک مهمی ارائه دهید که عبارت‌اند از:

  • اصل و کپی از مدارک شناسایی شخص خریدار
  • اصل و کپی از گذرنامه خریدار
  • شماره موسوم به NIE
  • قرارداد رسمی که به امضای دو طرف معامله برسد.
  • اصل سند فروش که مالکیت ملک توسط فروشنده را ثابت کند.
  • آخرین رسید نرخ قبض قابل‌پرداخت سالانه
  • آخرین قبض آب و برق (فروشنده مدارک قبض‌های پرداختی را ارائه دهد.)
  • Catastro: بررسی مکان قرارگیری ملک، منطقه ساخته شده، کاربری و غیره

قیمت خانه در اسپانیا

قیمت خرید خانه در اسپانیا به تومان چقدر است؟ درک قیمت ملک در اسپانیا به پول ایران برای سرمایه‌گذاران ایرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آشنایی با قوانین خرید ملک در اسپانیا می‌تواند در خصوص قیمت مسکن نیز کمک شایانی به شما بکند.

قیمت خانه باتوجه‌به شهر و موقعیت خانه، متراژ، سال ساخت و… متفاوت است. در جدول زیر متوسط قیمت هر مترمربع در شهرهای اصلی اسپانیا آورده شده است.

منطقه قیمت ملک به‌ازای هر مترمربع (یورو)
مالاگا 2091
سانتا کروز تنریف 1527
سانت اندر 1868
بیلبائو 3037
بارسلونا 4009
مادرید 3682
والنسیا 1824
مورسیا 1069
تولدو 1355
بادا جوز 1221

برای آگاهی از نرخ خانه در اسپانیا به پول ایران، می‌توانید با مشاوران آژانس مسافرتی افدل گروپ تماس بگیرید؛ چراکه آن‌ها در ارائه مشاوره و کمک‌های شخصی باتوجه‌به نیازهای فردی تخصص ویژه‌ای دارند و این اطمینان را به شما می‌دهند که اطلاعات دقیق و به روزی درباره املاک در اسپانیا دریافت کنید.

میانگین هزینه اجاره خانه های اسپانیا

هزینه اجاره‌خانه در مناطق مختلف اسپانیا ممکن است متغیر باشد. مثلاً قیمت آپارتمان دو خوابه در اسپانیا در مرکز شهر یا اجاره مغازه در اسپانیا نسبت به مناطق دیگر این کشور تا حدود زیادی با هم فرق دارند.

در تکمیل و تشریح موضوع قوانین خرید ملک در اسپانیا به بررسی میانگین هزینه‌های اجاره‌خانه کشور اسپانیا می‌پردازیم.

آپارتمان هزینه اجاره (یورو)
اجاره آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر 800 تا 1.200 در ماه
اجاره آپارتمان دوخوابه در مرکز شهر 1.200 تا1.500 در ماه
اجاره آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر 1.500 تا 2000 در ماه

معمولاً قوانین اجاره خانه در اسپانیا این‌گونه است که قراردادها در این کشور بین 2 تا 5 سال عقد می‌شود و شما موظف به پرداخت کمیسیون و همچنین مبلغی به‌عنوان ضمانت که بین 1 تا 7 برابر اجاره ماهیانه است، هستید.

 

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

مهم‌ترین نکات قبل از خرید ملک در اسپانیا

قبل از شروع با جنبه‌های مربوط به قوانین خرید ملک در اسپانیا و سرمایه‌گذاری در آن باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید:

  • مواردی از قبیل وضعیت بازار، امکانات محلی، قوانین خرید ملک، قیمت‌ها و… جزو عوامل مهم و بسیار تأثیرگذاری هستند.
  • قبل از خریدن ملک موردنظر، حتماً به ملک سر بزنید و وضعیت، ساختار و امکانات آن را کامل بررسی کنید.
  • کلیه موارد مهم درباره بدهی‌ها، صاحب پیشینِ وضعیت ملک را به طور دقیق بررسی کنید.
  • کلیه هزینه‌های لازم را پیش از خرید مسکن بررسی کرده و به‌خوبی در نظر بگیرید.
  • در کشور اسپانیا شرایط آب‌وهوایی گوناگونی وجود دارد که باید با تعیین منطقه موردنظر دراین‌خصوص تحقیق کنید.

بهترین مشاوره تخصصی خرید ملک در اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا مسئله‌ای مهم و چالش برانگیزی است که افراد نمی‌توانند بدون تجربه و داشتن دانش کافی در این زمینه قدم بگذارند. حالا زمان آن رسیده که هر چه زودتر برای خرید املاک دست‌به‌کار شوید.

مؤسسه افدل گروپ با داشتن سابقه‌ای درخشان و نیکو در مهاجرت و یاری رساندن به هم‌وطنان در رسیدن به خواسته‌هایشان، همواره همراه شما در امور مهاجرتی است.

مجموعه ما نه‌تنها برای دریافت اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا می‌تواند کمکتان کند، بلکه در هرگونه خدمات دیگری از جمله اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک، مهاجرت کاری و تحصیلی به اسپانیا، گرفتن ویزا، پاسپورت دومینیکا و… آماده خدمت‌رسانی به شما بزرگواران است.

خلاصه‌نویسی

قوانین خرید ملک در اسپانیا و آگاهی از آن جزو مهم‌ترین شروطی است که باید قبل از خریدوفروش ملک در این کشور مدنظر قرارداد. تصمیم‌گیری برای خرید ملک چه در دیگر کشورها و نقل‌مکان به کشور دیگری و چه توسط خود یا همراه با اعضای خانواده، پروسه‌ای بسیار مهم است که نیاز به برنامه‌ریزی مدبرانه دارد.

اگر علاقه‌مند به خرید ملک در اسپانیا هستید؛ ولی نمی‌دانید که واجد شرایط این روش برای مهاجرت هستید یا نه با متخصصان ما تماس بگیرید تا با راهنمایی‌های مفید درباره قوانین خرید ملک در اسپانیا مسیر درست را به شما نشان دهند.

سؤالات متداول

  1. اقامت اسپانیا شرط حضور دارد؟

اگر قصد دریافت گلدن ویزا داشته باشید، نیازی به حضور در این کشور نیست.

  1. آیا خارجی ها مجاز به خرید ملک در اسپانیا هستند؟

بله اشخاص خارجی هم می‌توانند در اسپانیا ملکی تجاری، شخصی یا زمینی خریداری کنند.

  1. دریافت اقامت اسپانیا با خرید ملک چقدر طول می‌کشد؟

معمولاً این پروسه باتوجه‌به شرایط متقاضی متغیر است و تقریباً مابین 10 الی 15 ماه طول می‌کشد.

 

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *