5 مزیت کار در عمان برای ایرانیان + قوانین و هزینه‌ها در سال 2024

کار در عمان برای ایرانیان؛ فعالیت در مقصدی روبه‌رشد با اقتصاد شکوفا!

آیا کار در عمان برای ایرانیان مقرون‌به‌صرفه است؟ تصور کنید گه در کشوری پیشرفته و نزدیک به کشور خود بتوانید با کیفیت بالا زندگی کنید و مشغول به کاری با درآمد بالا باشید!

اقتصاد عمان همواره روبه‌جلو باکیفیت زندگی عالی و رفاه مناسب دست‌کمی از بقیه کشورهای ثروتمند و پیشرفته عربی ندارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زندگی و کار در عمان برای ایرانیان و حتی ثبت شرکت در عمان می‌توانید با مشاوران ما در افدل گروپ، زیروبم شرایط و مراحل انجام کار را بشناسید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

شرایط کار در عمان برای ایرانیان

برای مشغول به کار شدن در کشور عمان اول از هر چیز باید یک پیشنهاد از جانب کارفرمای عمانی دریافت کنید. معمولاً شرایط لازم برای کار در این کشور به عواملی چون موقعیت جغرافیایی، تحصیلات و تخصص شغلی بستگی دارد.

مشاوران ما در مؤسسه افدل گروپ توسعه کار شما را در زمینه کاریابی عمان راهنمایی می‌کنند. خب حالا به بررسی شرایط مهاجرت به این کشور از طریق ویزای کاری می‌پردازیم:

  • داشتن 2 تا 5 سال سوابق کاری
  • داشتن مدرک لیسانس به بالا
  • جاب آفر قابل‌اعتماد
  • فاصله سنی مابین 21 تا 60 سال

مزایای مهاجرت کاری به عمان

کار در عمان برای ایرانیان از مزیت‌های زیادی برخوردار است. از شرایط مهاجرت کاری این کشور پرطرف‌دار می‌توان به شرایط سنی، داشتن پیشنهاد کاری و آشنایی و تسلط به زبان عربی یا انگلیسی اشاره کرد.

قبل از آن که بخواهید اقدامی انجام بدهید بهتر است با دست‌اندرکاران مجموعه افدل گروپ در این زمینه مشورت بگیرید تا با اطلاعاتی کامل برای رفتن به کشور عمان اقدام کنید.

اکنون مزایای مهاجرت کاری به کشور عمان را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • داشتن بازار کاری ایده‌آل برای بیشتر رشته‌ها
  • حقوق بسیار بالا و دریافت درآمد به ریال یا دلار
  • نیازنداشتن به ارائه مدرک زبان
  • نزدیک بودن به ایران
  • فرایند کوتاه‌مدت اخذ ویزای کار

معایب اقامت عمان از طریق کار

همان‌طور که مهاجرت کار در عمان برای ایرانیان مزایای مهمی داشت، اقامت در این کشور نیز دارای مشکلات خاصی نیز است. اقامت از طریق کار در این کشور شامل مشکلاتی است که عبارت‌اند از:

  • عدم دریافت اقامت دائم عمان
  • همراهی شرطی والدین
  • عدم پشتیبانی مالی کارفرما از همراهان متقاضی

شرایط اخذ ویزای همراه کار در عمان برای ایرانیان

اکثر متقاضیان در عمان بعضاً متأهل هستند و قصد دارند وقتی به این کشور سفر می‌کنند همسر و فرزندانشان را به عنوان همراه کنار خود داشته باشند. در این باره ممکن است متقاضیان بتوانند به‌موازات تقاضای ویزای کاری عمان برای خود و همراهان نیز درخواست ویزا کنند.

استثنایی در این میان وجود دارد که فرزندان تا سن 21 سال قادرند به عنوان همراه روی پرونده پدر و مادر خود قرار بگیرند.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

اوضاع کار در عمان برای ایرانیان

کار در عمان برای ایرانیان مقصدی جذاب برای کار و اقامت است. برخی از موارد بسیار مهم در زمینه مهاجرت به عمان و کار در آن، اطلاع از نرخ بیکاری در این کشور است. آمار نرخ بیکاری در سالیان اخیر بسیار پایین بوده و به همین دلیل است که متقاضیان زیادی تمایل دارند به این کشور سفر کنند.

جهت اطلاع از جدیدترین و جامع‌ترین خبرها درباره اوضاع کار، خرید بیزینس در عمان و غیره با متخصصان افدل گروپ تماس حاصل فرمایید تا از اخبار مربوط در این باره مطلع شوید.

اخذ ویزای کاری عمان

کار در عمان برای ایرانیان به دریافت ویزای کاری نیاز دارد. کسانی که تمایل به اخذ این ویزا هستند، می‌توانند با رعایت شرایط خاصی به آن دسترسی پیدا کنند؛ ولی گرفتن این ویزا هم به‌راحتی انجام می‌گیرد و افراد یا متقاضیان در صورت عدم دریافت پیشنهاد کاری از این کشور موفق به اخذ ویزا نخواهند شد.

قوانین و شرایطی که در خصوص استخدام افراد در کشور عمان اعمال می‌شود شامل یک‌سری محدودیت‌های زیادی است که برای اشخاص غیر عمانی ایجاد می‌کند. مشورت با مشاورین باتجربه و آموزش‌دیده افدل گروپ در حوزه اخذ ویزای کاری در کشور عمان را از دست ندهید.

مدارک موردنیاز برای مهاجرت کاری به عمان

کار در عمان برای ایرانیان و سایر متقاضیان کشورهای دیگر جهت گرفتن ویزای کاری این کشور باید بعد از اینکه دعوت‌نامه کاری را از کارفرما یا شرکت عمانی دریافت کردند، باید بتوانند یک سری مدارک موردنیاز دیگری را ارائه دهند.

مدارک ارائه شده حتماً باید به زبان عربی یا انگلیسی ترجمه و به سفارت کشور عمان تحویل داده شوند. مدارک لازم عبارت‌اند از:

  • ارائه 2 قطعه عکس 6*4 شخص درخواست کننده
  • ارائه گذرنامه متقاضی و کپی آن (باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد)
  • ارائه دعوت‌نامه کاری یا همان مجوز کار صادر شده از سمت کارفرما و در پایان ارگان کار کشور عمان
  • ارائه گواهی‌نامه سلامت و نداشتن هیچ‌گونه بیماری
  • ارائه عدم سوءپیشینه
  • ارائه مابقی مدارک کاری و تخصصی فرد متقاضی
  • ارائه فرم تقاضای ویزای کار به سفارت یا کنسولگری این کشور

حقوق و درآمد کار در عمان برای ایرانیان

کشور عمان زیر نظر یک سیستم سلطنتی اداره می‌شود که چشم‌انداز تجاری روبه‌جلو را اتخاذ می‌کند. برای تجارت در عمان توجه به نکاتی چون احترام به آداب‌ورسوم محلی، مهارت در مذاکره، توافق‌نامه‌های تجاری و…امری حیاتی است.

این کشور به‌عنوان یک مرکز سرمایه‌گذاری برای بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی بسیار جذاب است. ایده کسب و کار در عمان برای اغلب سرمایه‌گذاران بیش از هر چیزی در اولویت است. این سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی کسب‌وکاری موفق باید تحقیق و بررسی‌های لازم را نیز انجام دهند.

واحد پول کشور عمان به ریال است و پس از دینار کویت، ریال عمان ارزشمندترین پول دنیا قلمداد شده و همین موضوع باعث شده که این کشور برای کار بسیار موردتوجه قرار بگیرد. در جدول زیر میزان درآمد مشاغل مختلف در سال 2024 آورده شده است.

شغل حقوق
باریستا 250 ریال
کمک‌آشپز 160 ریال
آشپز 400 ریال
کارهای شبیه هایپرها کارگر 300-200 ریال
کارگر سوپرمارکت‌ها 200 ریال
کارگر در هایپرمارکت‌ها 200-150 ریال
فروشنده 150 ریال
فروشنده و تکنسین کامپیوتر 250 ریال
حسابدار 350 ریال
کارگر نستو مارکت 300 ریال
برنامه‌نویس 1800 ریال
ناخن‌کار و آرایشگران 350-280 ریال
حقوق پزشک عمومی 1400-1200 ریال
پزشک متخصص 1500-3000 ریال
پرستار و ماما 700- 500 ریال
مربی ورزش 250-200 ریال
آرایشگاه مردانه 350- 300 (درصدی)

مشاغل موردنیاز جهت کار در عمان برای ایرانیان تنها به این لیست ختم نمی‌شود، بلکه شغل‌های دیگری چون لوله‌کش، تکنسین برق، مهندس عمران، پیشخدمت رستوران، مغازه داری در عمان و خیلی از شغل‌های دیگر جزو مشاغل پراستفاده در این کشور محسوب می‌شوند.

مراحل دریافت ویزای کاری عمان

اگر شخصی خارجی بتواند در کشور عمان کار کند، همه چیز بسته به کارفرمایی است که برای او درخواست جاب آفر را می‌دهد. این مسئولیت می‌تواند شامل درخواست ویزای کار برای عمان، اخذ اقامت برای ادامه حضور در این کشور و اخذ مجوز اقامت باشد.

ناگفته نماند که حداقل مبلغ سرمایه گذاری در عمان مربوط به دریافت اقامت در این کشور تقریباً 50000 ریال عمان که به طور تقریبی معادل 130000 دلار آمریکا است. در حال حاضر ارزش هر ریال عمان معادل 2.6 دلار آمریکا است و متوسط درآمد در این کشور حدود 1783 ریال عمانی است.

مراحل دریافت ویزای کار در عمان برای ایرانیان عبارت‌اند از:

  • مرحله 1: زمانی که کارفرما برای استخدام نیروی خارجی تقاضای مجوز کار از طریق وزارت نیرو گرفته و فرم مربوط به درخواست کار را به سازمان وزارت نیرو ارسال می کند، این پروسه آغاز می شود.
  • مرحله 2: گام دوم شامل ارائه پیشنهادشغلی به کارمند احتمالی است. کارفرمای عمانی دعوت نامه ای برای شخصی میفرستد که ملاک ها و سهمیه ترخیص کار را شامل می شود.
  • مرحله 3: در این بخش ویزای کار صادر می شود. کارفرما وظیفه دارد برای هر مهاجر تحت پشتیبان خود ویزای کار دریافت کند. مرحله فوق شامل ارسال تقاضای ویزای کار به اداره مهاجرت و پلیس کشور عمان می شود.
  • مرحله 4: مرحله چهارم جزو مهم ترین مراحل است. پس از اخذ کارت اشتغال تقاضاکننده برای قانونی بودن کارمندان در عمان بایستی کارت اقامت دریافت شود. کارمند باید بعد از ورود به عمان در 30 روز اول به سازمان وضعیت ملکی پلیس سلطنتی این کشور مراجعه کند.

پس از آن در یک مرکز پزشکی آزمایش خون را انجام و سپس انگشت‌نگاری نیز اجرا شود. در نهایت اداره کل امور ملکی کارت اقامت با اعتبار 2 را نیز صادر می‌کند.

  • مرحله 5: آخرین مرحله مشمول ضمانت گواهی عدم اعتراض(NOC) می شود. این سند گواهی رضایت بین طرفین یعنی کارفرمای حامی و دولت عمان در مورد وضعیت کاری کارمندان در کشور عمان است. پس از اخذ ویزای کار و کارت اقامت، کارمند اجازه دارد با کارفرمای عمانی به کار خود ادامه دهد.

هزینه زندگی و کار در عمان برای ایرانیان

افرادی که می‌خواهند در عمان اقامت داشته باشند، باید انواع هزینه ‌های زندگی در عمان نظیر هزینه اجاره مغازه در عمان، هزینه تحصیل و… را در مدنظر بگیرند.

هزینه‌های زندگی در عمان برای ایرانیان و سایر مهاجران یکی از مهم‌ترین شرایط مهاجرت به این کشور است که قبل از هرگونه تصمیمی برای سفر به عمان باید توسط متقاضی بررسی شود تا از شرایط این کشور برای کار و زندگی اطلاعات لازم را کسب کرده باشند.

بهترین مشاوره کاریابی را با افدل گروپ تجربه کنید!

کار در عمان برای ایرانیان یک تجربه عالی و منحصربه‌فرد است که هم‌زمان چالش‌ها و فرصت‌های زیادی را به شما ارائه می‌دهد. مؤسسات زیادی در زمینه کاریابی در این کشور راه‌اندازی شده‌اند که می‌توانند به شما در پیدا کردن بهترین شغل یا کسب و کار در عمان کمک کنند.

یکی از این مؤسسه‌های برتر با ارائه خدمات باکیفیت، مؤسسه افدل گروپ است که با استفاده از کارشناسان مجرب و وکلای متخصص، گام‌به‌گام همراه متقاضیان است تا به هدف خود برسند. در این مسیر بهترین خدمات از سوی این مؤسسه ارائه می‌شود تا اعتماد و رضایت مشتریان جلب شود.

برای اطلاع از جدیدترین شرایط و قوانین مربوط به کاریابی در کشور عمان کافی است با شماره‌های درج شده داخل سایت با ما تماس بگیرید. پس از دریافت مشاوره‌های تخصصی ما می‌توانید اطلاعات دقیقی از نحوه کاریابی در عمان، ثبت شرکت، سرمایه‌گذاری و… در کشورهای مدنظر خود دریافت کنید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *