بررسی 8 شرط ثبت شرکت در عمان برای ایرانیان + مراحل و هزینه

 ثبت شرکت در عمان؛ راه‌اندازی کسب‌وکار در یک مقصد جذاب سرمایه‌گذاری!

آیا امکان سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در عمان برای ایرانیان وجود دارد؟ آیا این کشور برای ثبت شرکت مناسب است؟ ثبت شرکت کشور عمان به دلیل سیاست‌های عالی آن برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و دسترسی‌های مناسب به اقتصادهای بزرگ بسیار مورد توجه بازرگانان ایرانی و خارجی قرار گرفته است.

برای دریافت مشاوره رایگان درباره ثبت شرکت در این کشور و آگاهی از هزینه‌های دقیق آن با مشاوران خبره ما در مؤسسه افدل گروپ تماس بگیرید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

شرایط ثبت شرکت در کشور عمان چیست؟

شرایط ثبت شرکت در عمان برای ایرانیان و اتباع خارجی در ایران شرایط بسیار پیچیده‌ای است که تحت هیچ شرایطی نباید آن را به هر کسی سپرد یا به اصلاح آن را کوچک شمرد؛ چراکه هرگونه خطایی در انجام در انجام این کار عواقب جبران‌ناپذیری برای کسب‌وکارها و مدیران آن‌ها خواهد داشت.

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم قبل از ثبت شرکت و کار در عمان حتماً به کارشناسان ما در افدل گروپ مراجعه و در خصوص شرایط و جزئیات این موضوع به طور دقیق تحقیق کنید.

بسیار خب! اکنون به سراغ شرایط ثبت شرکت در کشور عمان برویم:

v   نوع شرکت: می‌توان شامل شرکت سهامی عام، شرکت سهامی خاص، شرکت مسئولیت محدود و انواع دیگر شرکت‌ها باشد.

v   سرمایه اولیه: منظور از سرمایه اولیه می‌تواند شامل حداقل سرمایه موردنیاز، افزایش سرمایه اولیه با گروهی از شرکا یا سهام‌داران باشد.

v   نام شرکت: نام یکتا و خاص، تداخل نداشتن نام شرکت با سایر شرکت‌های دیگر و  قوانین و مقررات مربوط به نام‌گذاری رعایت شود.

v   انتقال سهام: مورد مهم دیگر شروط ثبت شرکت در عمان شامل مقررات مربوط به انتقال سهام به سهام‌داران جدید و همچنین محدودیت و شرایط مربوط به انتقال سهام است.

v   محل دفتر مرکزی: آدرس دقیق و مشخص مکان دفتر مرکزی و دسترسی به دفتر مرکزی توسط همه افراد امکان‌پذیر باشد.

v   مجوزها: مجوزهای مربوط به عملکرد شرکت در صنعت یا حوزه‌ای خاص، قوانین مربوط به صنعت و حوزه فعالیت نیز رعایت شود.

v   مالیات و حسابداری: رعایت قوانین مالیاتی و حسابداری، گزارش‌های مالی سالانه تهیه و به مراجع ذی‌صلاح تحویل داده شود.

v   شرایط حقوقی: تنظیم قراردادها و معاملات داخلی و بین‌المللی و مهم‌تر اینکه قوانین و مقررات مربوط به حقوقی شرکت مراعات شود.

مزایای ثبت شرکت در عمان

برای کسب‌وکارهای محلی و بین‌المللی ثبت شرکت در کشور عمان به‌عنوان مرحله‌ای مطمئن شناخته شده است. از جمله فواید ثبت شرکت در عمان شامل موارد زیر می‌شوند:

v   دسترسی به بازارهای جهانی: ثبت شرکت در کشور عمان به شما این امکان را می‌دهد که به‌عنوان شرکتی بین‌المللی در بازارهای جهانی فعالیت کنید. همچنین با استفاده از این روش تجارت بین‌المللی، می‌توانید بهره‌برداری بزرگی را کسب کنید.

v   رفاه مالی: حاکم بودن کشور عمان به کسب‌وکارهای جدید، تسهیلات مالی و مالیاتی ارائه می‌دهد.

v   حفاظت از دارایی‌ها و شرکت‌ها: ثبت شرکت در عمان به شما اجازه نگهداری از دارایی‌ها و دارندگان آن را می‌دهد. این یعنی جلوگیری از نفوذ اشخاص حقیقی در معامله‌های شرکت و مسائل مربوط به مالی است.

v   پیچیدگی کم: روال افتتاح شرکت در عمان در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر بسیار ساده است.

v   مکان جغرافیایی: عمان در خلیج‌فارس واقع شده و به بازارهای خاورمیانه و آفریقا هم نزدیک است. به همین دلیل از این لحاظ به‌عنوان مکانی استراتژیک برای کسب‌وکارهای بین‌المللی بسیار موردتوجه قرار گرفته است.

v   پشتیبانی از سرمایه‌گذاری‌های خارجی: فرمانروایی کشور عمان برای جذب‌کردن سرمایه‌گذاری‌های خارجی و ایجاد اشتغال در کشور اقدام اساسی به فراهم‌کردن تسهیلات مالیاتی می‌کند.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

معایب ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در کشور عمان به‌عنوان فرصتی برای کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاری‌ها در این کشور شناخته شده است. این روند کاری با یک سری چالش‌ها و مشکلاتی همراه است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

v   مقررات پیچیده: قوانین و مقررات مربوط به ثبت شرکت در عمان بسیار وقت‌گیر و پیچیده هستند. این مسئله موجب به تأخیرانداختن در افتتاح و آغاز فعالیت‌های تجاری می‌شود.

v   محدودیت‌های مالی: از بعضی محدودیت‌های مالی موجود اصولاً به‌عنوان سرمایه حداقل موردنیاز برای ثبت شرکت اشاره می‌شود.

v   مالیات بالا: مشکل دیگر مربوط به بالابودن مالیات در عمان است. در واقع مالیات در این کشور بسیار بالا است.

v   پیچیدگی در ممیزی: شرکت‌های ثبت شده در عمان موظف‌اند که ارائه گزارش‌های مالی دقیق و ممیزی به‌درستی تنظیم کنند.

v   محدودیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های خارجی: شرکت‌های خارجی ممکن است با محدودیت‌های خاصی در حوزه مالیاتی مواجه شوند.

درهرصورت قبل از اقدام به ثبت شرکت در این کشور به کمک مشاوران باتجربه ما در مؤسسه افدل گروپ تحقیقات لازم را درباره قوانین و مقررات مرتبط با کسب‌وکارتان انجام دهید.

انواع ثبت شرکت در عمان

انواع متعددی از شرکت‌های با ویژگی‌ها و شرایط منحصربه‌فردی در عمان وجود دارند که حالا می‌خواهیم آن‌ها را به شما معرفی کنیم:

·       شرکت سهامی عام: سهامی این شرکت برای تمامی مردم قابل خرید و فروش است. در این شرکت وظیفه سهامداران محدود به مبلغ سهام خریداری شده است.

·       شرکت سهامی خاص: سهام این شرکت در مقایسه با سهامی عام، قابل خرید و فروش برای عموم مردم نیست و مسئولیت سهامداران هم محدود به مبلغ سهام خودشان است.

·       شرکت با مسئولیت محدود: این شرکت مسئولیت هر کدام از سهامداران محدود به مبلغ سرمایه گذاری آن ها است.

·       شرکت تضامنی: در شرکت تضامنی وظایف هر یک از سهامداران در برابر تهدات شرکت نامحدود است.

·       شرکت مختلط سهامی: سرمایه این شرکت به دو بخش که شامل سهام قابل خرید و فروش برای کلیه مردم و سهام خاص که قابل خرید و فروش برای عموم مردم نیست، تقسیم شده است.

·       شرکت مختلط غیر سهامی: سرمایه این شرکت نیز به دو قسمت که شامل سرمایه سهامی( بهصورت سهام قابل خرید و فروش برای همه مردم) و سرمایه غیر سهامی که معمولا بهصورت آورده نقدی یا غیرنقدی است.

بعد از آشنایی با انواع ثبت شرکت حالا می‌رسیم به موضوع مهم دیگری یعنی نحوه ثبت شرکت در کشور عمان! در گام‌های زیر چگونگی ثبت شرکت در این کشور را توضیح داده‌ایم:

·       انتخاب نام تجاری: قبل از هر کاری باید یک نام تجاری انتخاب کنید که تکراری نباشد و مورد تأیید وزارت تجارت قرار بگیرد.

·       تعیین شرکا و امضای صورت‌جلسه: در گام دوم شریک‌ها مشخص می‌شوند و در صورت وجود یک نفر دیگر می‌توان شرکت را ثبت کرد. در پایان زیر اوراق صورت‌جلسه باید امضا شود.

·       دریافت ترخیص بلدیه و عقد ایجار: باتوجه به نوع فعالیتی که نیاز دارید درباره ترخیص بلدیه و عقد ایجار باید به شهرداری یا پلیس سلطنتی مراجعه کنید.

·       اقدام برای اخذ ویزا: پس از تکمیل مراحل ثبت شرکت می‌توانید برای دریافت ویزا اقدام کنید.

قوانین ثبت شرکت در عمان سال ۲۰۲۴

قوانین جدید ثبت شرکت در عمان تحت‌تأثیر چندین تغییر و به‌روزرسانی قرار گرفته‌اند. این موضوع به دلیل تسهیل پروسه ثبت شرکت و جذب سرمایه‌گذاری بیشتر در این کشور انجام شد.

اولین گامِ درخواست‌کنندگان برای این مسئله، انتخاب نوع شرکت که شامل شرکت سهامی عام، مسئولیت محدود، تضامنی، شعبه‌های شرکت‌های خارجی و… که در بخش بالا هم به آن اشاره کردیم، است. هر کدام از این شرکت‌ها مقررات و الزامات مختص به خود را دارند.

بعد از انتخاب نوع شرکت، متقاضیان بایستی نام آن را در سازمان ثبت شرکت‌ها رزرو کنند. این نام باید خاص و به‌هیچ‌وجه با نام‌های شرکت‌های ثبتی قبل تداخل داشته باشد. پس از آن باید اساسنامه و مقررات داخلی شرکت فراهم و به تأیید برسد.

قبل از شروع به ثبت شرکت به کمک شرکت مهاجرتی افدل گروپ تحقیقات دقیقی در خصوص قوانین و مقررات مرتبط با کسب‌وکارتان انجام دهید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

دلایل ثبت شرکت در عمان چیست؟

عمان از نظر مسائل سیاسی به سوئیس خاورمیانه معروف است؛ از این رو هر کدام از مهاجران به دلایل خاصی برای ثبت شرکت و شروع کسب و کار خود به این کشور مهاجرت می‌کنند.

برخی از رایج‌ترین دلایل ثبت شرکت در عمان عبارت‌اند از:

v   ناامید بودن از فضای کسب‌وکار ایران و قدم‌گذاشتن در محیطی جدید برای امتحان شانس مجدد خود

v   ایدئال بودن شرایط برای سفر به کشور عمان و فراهم بودن شرایط برای موفقیت

v   افزایش دارایی با خرید ملک در عمان

v   میانجی‌گری کشور عمان برای صادرات و واردات کشورهای همسایه و سودآوری از این روش

v   قرارگرفتن عمان در فهرست کشورهای اروپایی

v   تعدد نشاط‌ها و مجوز فعالیت برای یک شخص در این کشور

مقررات انتخاب نام تجاری برای ثبت شرکت در عمان چگونه است؟

انتخاب اسم شرکت در عمان یعنی نام تجاری تابع قوانین و مقررات خاصی است که در بخش زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

·       عربی‌بودن نام تجاری و تطابق داشتن آن با آداب و سنت عمومی کشور

·       عدم ثبت قبلی آن در وزارت تجارت کشور عمان

·       اجازه استفاده از کلمه عمان یا عمانی برای شرکت‌ها یا مؤسساتی با سرمایه 50000 ریالی یا بیشتر

·       امکان استفاده از نام رودخانه هاپ، شهرها و اماکن معروف کشورهای عربی در نام تجاری

·       استفاده‌نکردن از نام شخصیت‌های ممتاز بر اساس تخصص مثل ابن النافیس و ابن هیثم

·       اجازه استفاده از عنوان ابو (برای سرمایه‌گذاری که قصد دارد اسم دختر یا پسر خود را روی نام تجاری استفاده کند)

افتتاح حساب بانکی در عمان

برای افتتاح حساب ارائه مدارک موردنیاز به بانک امری ضروری است. برای افتتاح حساب بانکی در کشور عمان باید طبق مراحل گفته شده زیر پیش بروید:

v   تحقیق و انتخاب بانک: اولین قدم پرس‌وجو درباره انواع بانک‌های مختلف در عمان و مقایسه خدمات، شرایط و هزینه‌های آن‌ها است. انتخاب یک بانک طبق نیازهای خود و ارائه‌ امکانات باکیفیت امری مهم و حیاتی است.

v   جمع‌آوری مدارک: برای ثبت شرکت در عمان و افتتاح حساب بانکی باید مدارکی که شامل پاسپورت، اثبات هویت، اطلاعات مالی و دیگر مدارک حقوقی و مالی است را جمع‌آوری کنید.

v   تحویل مدارک: بعد از گردآوری مدارک، آن‌ها را به بانک انتخابی خود تحویل دهید؛ چراکه بررسی مدارک و هویت شما توسط بانک انجام می‌شود.

v   امضای قرارداد: پس از تأیید مدارک، بانک قرارداد حساب بانکی را برای شما فراهم می‌کند. برای امضای قرارداد باید حضوری به بانک مراجعه یا از طریق پست به بانک ارسال کنید.

v   واریز سرمایه اولیه: در این مرحله، شما باید سرمایه اولیه شرکت را به‌حساب بانکی مشخص شده‌ای واریز کنید. این مرحله می‌تواند به‌صورت نقدی یا از طریق انتقال بانکی انجام شود.

v   کسب جزئیات حساب: بانک پس از جابه‌جایی سرمایه، جزئیاتی مانند شماره‌حساب و دستورالعمل‌های بیشتری در زمینه ثبت شرکت در عمان به شما ارائه می‌دهد.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در عمان

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در کشور عمان چقدر است؟ در پاسخ باید گفت که حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در این کشور 150000 ریال عمانی معادل(389.700 دلار) است. این مبلغ با توجه به نوع شرکت ثبت نامی شما و هزینه های دولتی متغیر است.

برای ثبت شرکتی با مسئولیت محدود باید حدود 12 درصد مالیات پرداخت کنید؛ ولی اگر برای ثبت شرکت در منطقه های آزاد عمان، تا 30 سال معاف از مالیات هستید. در صورت نیاز به مشاوره درباره آگاهی دقیق تر از هزینه ها، استعلام ثبت شرکت در عمان می توانید با وکلای مهاجرتی افدل گروپ در ارتباط باشید.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در عمان

برای ثبت شرکت در کشور عمان به مدارک مهمی نیاز است که عبارت‌اند از:

·       سند تأسیس

·       کپی اساسنامه

·       مدارک هویت

·       ثبت شرکت در سازمانهای مربوطه

·       رسید اداری

·       سندی از تأیید شرکت

·       ترجمه مدارک

·       اظهارنامه

·       اطلاعات سهامداران

·       آدرس مقر شرکت

·       گزارش مالی

·       پرداخت هزینه ثبت شرکت

·       درخواست صدور کارت تجاری

مشاغل پیشنهادی برای ثبت شرکت در عمان کدام‌اند؟

عمان به‌عنوان کشوری باثبات اقتصادی و موقعیت استراتژیک برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان فرصت‌های شغلی مختلفی را ارائه می‌دهد. طبق پیش‌بینی‌های سال ۲۰۲۴ تقاضا برای مشاغل در زمینه‌های زیر به طور عجیبی افزایش‌یافته است.

خدمات مالی

مشاور مالی، تحلیلگر ریسک، متخصص حسابرسی، کارشناس بانکداری

مهندسی

مهندس نفت و گاز، مهندس عمران، مهندس برق، مهندس مکانیک

پزشکی و بهداشت

پزشک، پرستار، متخصص بیهوشی، داروساز

گردشگری و مهمانداری

مدیر هتل، راهنمای تور، مهماندار هواپیما، آشپز

آموزش

معلم، استاد دانشگاه، مدیر مدرسه، مشاور آموزشی

ساخت‌وساز

پیمانکار، معمار، مهندس ناظر، کارگر ماهر

کشاورزی

کشاورز، دامپرور، مهندس کشاورزی، متخصص آبزی‌پروری

 

مراحل ثبت شرکت در عمان چگونه است؟

مراحل ثبت شرکت عمان فرایندی بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود. اجازه دهید گام‌به‌گام مراحل ثبت شرکت در این کشور را برایتان توضیح دهیم و پیش از هر چیزی به شما اطمینان خاطر بدهیم ما یعنی آژانس مهاجرتی افدل گروپ آماده‌ایم شرکت شما را با کمترین هزینه ثبت کنیم.

مراحل مهم ثبت شرکتِ عمان شامل موارد زیر می‌شوند:

·       نوشتن برنامه تجارت یا بیزینس پلن برای ثبت شرکت

·       سپرده‌گذاری سرمایه شرکت در بانک (مدت‌زمان انجام آن ۱ روز است و هیچ هزینه‌ای هم در قبال آن گرفته نمی‌شود.)

·       ثبت شرکت (مدت‌زمان انجام آن ۷ روز است.)

·       ثبت شرکت در سازمان مالیات (مدت‌زمان آن 1 روز بوده و هیچ هزینه ای ندارد.)

·       ثبت‌نام کارمندان شرکت (مدت‌زمان انجام آن ۱ روز و بدون هزینه است.)

هزینه ثبت شرکت در عمان

اصلی‌ترین هزینه‌های ثبت شرکت در کشور عمان در سال ۲۰۲۴ شامل تشکیل، ثبت و گواهینامه تأسیس آن است. در کل هزینه ثبت شرکت در کشور عمان برای شرکتی با مسئولیت محدود در سال ۲۰۲۴ حدود 1150 ریال عمانی است. این هزینه ممکن است برای سایر شرکت‌ها فرق داشته باشد.

با هم به بررسی هزینه‌های ثبت شرکت در این کشور بپردازیم:

·       هزینه تشکیل شرکت: این هزینه مشمول هزینه‌های مربوط به تهیه مدارک و مستندات موردنیاز برای ثبت شرکت از جمله اساسنامه، آگهی تأسیس و… است.

·       هزینه ثبت شرکت: منظور هزینه‌های مربوط به ارائه مدارک و مستندات به اداره ثبت شرکت‌ها و اخذ مجوز تأسیس است.

·       هزینه گواهینامه: هزینه گواهینامه می‌تواند شامل هزینه‌های مربوط به صدور گواهینامه ثبت شرکت باشد.

·       هزینه ترجمه مدارک: مدارک موردنیاز در راستای شرایط تأسیس شرکت در عمان می‌بایست به زبان عربی ترجمه شوند. هزینه ترجمه مدارک معمولاً توسط شرکت‌های ترجمه انجام می‌شود.

·       هزینه گواهینامه عدم سوءپیشینه: این مورد مربوط به هزینه‌های دریافت گواهینامه عدم سوءپیشینه از مقامات دارای صلاحیت است.

·       هزینه افتتاح حساب بانکی: کلیه شرکت‌ها برای انجام فعالیت‌های تجاری خود باید اقدام به افتتاح حساب بانکی کنند. به طول معمول هزینه افتتاح حساب بانکی هم توسط بانک‌ها تعیین می‌شود.

قیمت ثبت شرکت در عمان به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه ثبت شرکت در کشور عمان به عوامل مختلفی مثل نوع و محل ثبت شرکت بستگی دارد. قاعدتاً هزینه ثبت شرکت در این کشور طبق جدول گفته شده زیر است.

هزینه‌ها

توضیحات مربوطه

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت برای شرکت‌های سهامی خاص 350 ریال و هزینه مسئولیت محدود 300 ریال عمان است.

هزینه افتتاح بانکی

هزینه افتتاح بانکی در عمان برای شرکت‌های خارجی مابین 100 تا 500 ریال است.

هزینه اخذ کد مالیاتی

هزینه دریافت کد مالیاتی در کشور عمان برای شرکت‌های خارجی حدود 50 الی 100 ریال است.

هزینه صدور کارت بازرگانی

هزینه صدور کارت بازرگانی در کشور عمان برای شرکت‌های خارجی بین 50 الی 100 ریال است.

هزینه اخذ مجوز فعالیت

هزینه دریافت مجوز فعالیت در کشور عمان برای شرکت‌های خارجی معمولاً مابین 500 الی 100 ریال است.

 

باتوجه‌به راهکارهای قانونی موجود برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره هزینه‌های فوق می‌توانید با کارشناسان ما در افدل گروپ در تماس باشید.

با مؤسسه مهاجرتی افدل گروپ استرس کمتری را تجربه خواهید کرد!

فرقی نمی‌کند که کدام کشور خارجه را برای مهاجرت خود انتخاب کنید! افدل گروپ نخستین مشاوره تخصصی در بخش دریافت پاسپورت برای تاجران کسب‌وکارها، مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری و مهم‌تر از همه ثبت شرکت در عمان و غیره فعالیت می‌کند.

گروه حرفه‌ای ما از اولین جلسه مشاوره تا فراهم‌کردن مدارک موردنیاز، اخذ ویزا با افتخار همراه و پشتیبان مراجعین عزیز خواهد بود. مجموعه ما همچنین خدمات اقامتی و ثبت شرکت شما را با مجوزهای رسمی ارائه می‌دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین خبرهای مهاجرتی، وب‌سایت و اینستاگرام ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *