شرایط ویزای اسکیل ورکر استرالیا + معرفی 10 نوع ویزای اسکیل ورکر برای ایرانیان

ویزای اسکیل ورکر استرالیا

دریافت انواع ویزای اسکیل ورکر استرالیا

تا به حال چیزی درباره ویزای اسکیل ورکر استرالیا شنیده‌اید؟ استرالیا تشنه جذب متخصصان از سراسر جهان است؛ از این رو تغییرات زیادی را در سیستم مهاجرتی خود اعمال کرده تا متخصصان رشته‌های مختلف را در این کشور دور هم جمع کند.

ویزای اسکیل ورکر استرالیا

برای اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا باید انواع این ویزا و شرایط دریافت آن‌ها را بشناسید و بدانید که چه مراحلی را باید برای دریافت آن طی کنید. اگر به دنبال این مطالب هستید، این مقاله را از دست ندهید.

ویزای اسکیل ورکر استرالیا چیست؟

در چند سال اخیر، برنامه مهاجرت اسکیل ورکر استرالیا تعداد زیادی از مهاجران را به این کشور جذب کرده تا اطمینان حاصل شود که استرالیا قادر به رفع کمبود در مشاغلی است که به شدت به کارگران متخصص نیاز دارند.

اسکیل ورکر استرالیا به منظور جذب داوطلبانی از سراسر جهان که مشتاق مهاجرت به این کشور هستند و کمک قابل‌توجهی به اقتصاد و رشد کشور می‌کنند، ارائه شده است.

انواع ویزای اسکیل ورکر استرالیا

ویزای مهارتی استرالیا به گونه‌ای تدوین شده که رشته‌ها و تخصص‌های مختلفی را شامل شود و افراد زیادی بتوانند از این طریق به استرالیا مهاجرت کنند. برای اینکه بدانید آیا واجد شرایط ویزای اسکیل ورکر استرالیا هستید یا خیر، باید ابتدا شناخت بیشتری درباره انواع ویزای استرالیا برای متخصصان داشته باشید.

ویزای 186 استرالیا

انواع ویزای اسکیل ورکر استرالیا

این نوع ویزای اسکیل ورکر استرالیا به افراد ماهری که توسط کارفرمای خود معرفی شده‌اند، اجازه می‌دهد تا به طور دائم در استرالیا زندگی و کار کنند. این ویزای کاری استرالیا به سه دسته زیر تقسیم می‌شود:

  • جریان ورود مستقیم: برای دریافت این ویزا باید توسط یک کارفرمای استرالیایی نامزد شوید و شغل شما در لیست مشاغل ماهر واجد شرایط باشد. همچنین باید حداقل نمره لازم را در زبان انگلیسی کسب کرده باشید.
  • جریان قرارداد کاری: اگر در حال حاضر برای کارفرمایی که طرف قرارداد کار است کار می‌کنید، جریان قرارداد کاری برای شما مناسب است. توجه داشته باشید که کارفرما باید قرارداد کار داشته باشد.
  • جریان انتقال اقامت موقت: معمولاً باید حداقل 2 سال برای کارفرمای خود به صورت تمام وقت کار کرده باشید و توسط کارفرمای خود معرفی شوید.

ویزای 187 استرالیا

این ویزا هم مانند ویزای 186 به شما اجازه می‌دهد تا شانس خود را برای دریافت اقامت دائم کشور استرالیا بالا ببرید. شما باید یک کارگر ماهر با ویزای زیر کلاس 457 یا 482 بوده و حداقل 2 سال برای کارفرمای خود به صورت تمام وقت کار کرده باشید.

ویزای 189 استرالیا

با این ویزا می‌توانید کار و تحصیل را در هر نقطه از استرالیا انتخاب و از بستگان واجد شرایط خود برای اقامت دائم این کشور حمایت کنید. اگر واجد شرایط باشید، شهروند استرالیا خواهید شد. برای دریافت این ویزای اسکیل ورکر استرالیا باید یک شغل در لیست مشاغل ماهر مربوطه داشته باشید.

همچنین لازم است تا ارزیابی مهارت‌های مناسب برای شغل موردنظرتان را انجام داده و برای درخواست این ویزا نامزد شوید.

ویزای 190 استرالیا

با این ویزای کار استرالیا می‌توانید از بستگان واجد شرایط خود برای دریافت اقامت حمایت کنید و در نهایت برای شهروندی این کشور نامزد شوید. برای دریافت این ویزا باید در امتیاز بندی اسکیل ورکر استرالیا، نمره قابل‌قبولی به دست آورید.

ویزای 407 استرالیا

انواع ویزای اسکیل ورکر استرالیا

شما می‌توانید برای تکمیل یک دوره آموزشی مبتنی جهت بهبود مهارت‌های خود برای شغل فعلی یا تحصیلات عالی از این نوع ویزا استفاده کنید. برای درخواست این ویزا باید حمایت مالی داشته باشید و برای این درخواست نامزد شوید.

ویزای 482 استرالیا

این نوع ویزای اسکیل ورکر استرالیا کارفرمایان را قادر می‌سازد تا با استخدام کارگران ماهر در جایی که نمی‌توانند کارگر استرالیایی با مهارت مناسب را پیدا کنند، کمبود نیروی خود را برطرف کنند. اگر قرارداد تهیه شود، شما می‌توانید تا 2 یا 4 سال اقامت داشته باشید.

ویزای 485 استرالیا

شما با این ویزا می‌توانید به صورت موقت در استرالیا زندگی، تحصیل و کار کنید؛ همچنین قادر خواهید بود تا اعضای خانواده خود را به این کشور بیاورید و برای آن‌ها نیز اقامت موقت بگیرید. سن شما برای این ویزا باید کمتر از 50 سال باشد و هنگام درخواست این ویزا در استرالیا باشید.

برای دریافت این ویزای اسکیل ورکر استرالیا لازم است تا ویزای واجد شرایط داشته باشید؛ برای مثال، در 6 ماه گذشته ویزای دانشجویی داشته باشید.

داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با شغلی که در لیست مشاغل ماهر قرار دارد نیز یکی دیگر از شرایط دریافت این ویزا است. در انتها باید هنگام درخواست، مدارکی مبنی بر بیمه درمانی کافی برای همه متقاضیان و مدرکی دال بر سطح مورد نیاز زبان انگلیسی همراه با درخواست ارائه دهید.

ویزای 489 استرالیا

انواع ویزای اسکیل ورکر استرالیا

برای کارگران ماهری که می‌خواهند در یکی از مناطق استرالیا زندگی و کار کنند، این ویزا مناسب است. شما می‌توانید با این ویزا استرالیا، خانواده را همراه خود به این کشور بیاورید. اگر این ویزا به شما داده شود، می‌توانید برای ویزای دائم درخواست دهید.

ویزای 491 استرالیا

ویزای 491 یک ویزای موقت برای کارگران ماهری است که می‌خواهند در استرالیا زندگی و کار کنند. با این ویزا، 5 سال اقامت در استرالیا را دریافت خواهید کرد و تا زمانی که ویزا معتبر است، هر چند بار که بخواهید می‌توانید به استرالیا سفر کرده و پس از 3 سال از زمان اعطای ویزا، برای اقامت دائم درخواست دهید.

ویزای 494 استرالیا

این ویزای اسکیل ورکر استرالیا، کارفرمایان را قادر می‎سازد تا با حمایت مالی از کارگران ماهر، کمبود نیروی کار شناسایی شده در منطقه خود را برطرف کنند. این نوع ویزا به سه دسته حمایت کارفرما، قرارداد کاری و شرکت کننده بعدی تقسیم می‌شود:

  • جریان با حمایت کارفرما: با این ویزا می‌توانید در هر منطقه از استرالیا زندگی کنید؛ اما تنها می‌توانید در مناطق تعیین شده کار و تحصیل کنید. پس از 3 سال از زمان اعطای ویزا نیز م‌ توانید برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید.
  • جریان قرارداد کاری: این جریان برای کارگران ماهر است که با قرارداد کاری از سوی کارفرما معرفی شده‌اند. قراردادهای کاری بین دولت استرالیا (با نمایندگی وزارت) و کارفرمایان تنظیم می‌شود. کارفرمای شما باید با دولت استرالیا قرارداد کاری معتبر داشته باشد
  • متقاضی تازه‌وارد: این ویزا برای اعضای خانواده دارنده ویزای منطقه‌ای موقت (زیر کلاس 494) و با حمایت کارفرمای ماهر است که به طور جداگانه برای ویزای خود درخواست می‌دهند و مایل هستند تا به دارنده ویزای اولیه در استرالیا بپیوندند.

شرایط اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا

اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا

برای درخواست این ویزا باید اطمینان حاصل کنید که شغل انتخابی شما در لیست رشته‌های اسکیل ورکر استرالیا قرار دارد و ارزیابی مهارت‌های تأیید شده توسط یک مرجع مربوطه را دارید. علاوه بر این، تنها در صورتی می‌توانید برای ویزا درخواست دهید که پس از تکمیل فرم از طریق SkillSelect به دریافت آن دعوت شده باشید.

SkillSelect برای ارزیابی درخواست‌‌های ارائه شده توسط کاندیداهایی که مایل به درخواست ویزای اسکیل ورکر استرالیا هستند، استفاده می‌شود. برای درخواست ویزاهای خاص و مستقل و ماهر منطقه‌ای، ابتدا باید از متقاضی دعوت شود که درخواست خود را ثبت کند.

این کار فقط با ثبت یک EOI با SkillSelect امکان‌پذیر است که در آن متقاضی تجربه کاری، مدارک تحصیلی و توانایی زبان انگلیسی خود را برای دریافت دعوت‌نامه برای درخواست فهرست می‌کند.

شرایط سنی ویزای اسکیل ورکر استرالیا

طبق گفته وزارت امور داخله کشور استرالیا، متقاضی نمی‌تواند پس از 45 سالگی برای ویزای دائمی مبتنی بر مهارت اقدام کند. با استفاده از آزمون امتیاز تعیین شده توسط دپارتمان، بهترین سن برای متقاضیانی که تحت ویزای اسکیل ورکر وارد خاک استرالیا می‌شوند، حداقل 25 سال است.

متقاضیانی که 45 سال یا بیشتر دارند، می‌توانند به دنبال ویزاهای جایگزین باشند تا بتوانند مسیر مهاجرت به استرالیا را تضمین کنند.

تعدادی از گزینه‌های جایگزین برای افراد بالای 45 سال جهت مهاجرت به استرالیا عبارت‌اند از:

  • ویزای موقت اسپانسر شده کارفرما (زیر کلاس 482)
  • ویزاهای تجاری
  • ویزای استعدادهای درخشان جهانی
  • داشتن معافیت از قانون سن

دلایل رد شدن ویزای اسکیل ورکر استرالیا

ویزای اسکیل ورکر استرالیا

بعد از اینکه درخواست شما بر اساس جدول امتیاز بندی ویزای اسکیل ورکر استرالیا بررسی شد، مشخص می‌شود که آیا این درخواست توانسته شرایط اخذ ویزا را برآورده کند یا خیر؛ بنابراین احتمال رد شدن ویزای شما با برآورده نکردن شرایط لازم بالاتر می‌رود.

بسته به ویزایی که درخواست می‌کنید، ممکن است درخواست شما به دلایل مختلف رد شود، از جمله:

  • مهارت یا امتیاز لازم را کسب نکرده باشید.
  • شرایط مدرک انگلیسی را نداشته باشید.
  • شما یا خانواده‌تان حداقل شرایط پزشکی را رعایت نکرده باشید.
  • شما یا خانواده‌تان الزامات اخلاقی را برآورده نمی‌کنید.
  • به دولت استرالیا بدهکار باشید.

کمک گرفتن از یک وکیل مهاجرت حرفه‌ای برای دریافت مشاوره ویزای اسکیل ورکر استرالیا، بهترین گزینه برای اطمینان از دریافت تمام کمک‌های لازم هنگام ارائه درخواست ویزا است؛ زیرا شرایط هر نوع ویزا با ویزاهای دیگر متفاوت است و باید اطلاعات دقیق و جدید را در اختیار داشته باشید.

مراحل اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا

هر کسی که مایل به درخواست برای ویزای اسکیل ورکر کشور استرالیا است، ابتدا باید از وزارت امور داخلی برای ارائه درخواست دعوت شود. برای واجد شرایط بودن جهت دریافت دعوت‌نامه برای درخواست این ویزا باید یک فرم ابراز تمایل (EOI) ارائه دهید که نحوه برآورده کردن شرایط مربوطه را مشخص می‌کند.

مراحل اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا
1. دریافت مشاوره 2. ارزیابی صلاحیت
3. ارزیابی مهارت‌ها 4. ابراز تمایل
5. نامزدی ایالت یا منطقه 6. درخواست ویزای کارگر ماهر

مرحله 1: دریافت مشاوره

اولین قدم برای مراحل ویزای اسکیل ورکر استرالیا این است که یک مشاوره با یکی از کارشناسان مهاجرتی را دریافت کنید. در طول مشاوره، وضعیت و سوابق شما ارزیابی خواهند شد. پس از مشاوره، هزینه ثابتی را برای شما ارائه می‌دهند که هزینه مربوط به هر مرحله را مشخص می‌کند.

در نهایت مدارکی که می‌توانید برای اثبات ادعاهای خود ارائه دهید، عامل تعیین‌کننده موفقیت شما هستند. قبل از شروع ارزیابی مهارت‌ها و یا EOI باید مدارک را به عنوان ارزیابی صلاحیت بررسی کنید.

مرحله 2: ارزیابی صلاحیت

ویزای اسکیل ورکر استرالیا

هنگامی که مراحل اولیه را انجام دادید، ارزیابی اولیه‌ای از واجد شرایط بودن شما برای این ویزا انجام خواهد شد. این ارزیابی شامل بررسی مدارک، تجربه کاری، مدرک زبان انگلیسی و سایر شرایط است تا مشخص شود که آیا شرایط مربوطه را برآورده می‌کنید یا خیر.

به عنوان بخشی از این ارزیابی اولیه، کارشناسان بررسی خواهند کرد که شما برای کدام یک از مشاغل می‌توانید نامزد شوید و اینکه آیا واجد شرایط ارزیابی مهارت‌های مثبت از مرجع ارزیابی‌کننده مربوطه برای آن شغل هستید یا خیر؛ بنابراین این مرحله در اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا بسیار مهم است.

سپس کارشناسان، توصیه‌های آگاهانه و جامعی را در مورد توانایی شما برای برآورده کردن حداقل استانداردها که مقامات مربوطه از مهاجران برای واجد شرایط بودن جهت درخواست این ویزا می‌خواهند، ارائه می‌کنند.

توجه داشته باشید که ارزیابی اولیه از واجد شرایط بودن شما تضمین نمی‌کند که موفقیت شما برای ثبت درخواست حتمی است و باید تمامی الزامات برآورده شوند.

موفقیت یا عدم موفقیت شما در دریافت نامزدی به الزامات دقیق ایالت یا قلمرو مربوطه در زمان ارزیابی EOI بستگی دارد. هر مرکز دولتی ایالتی و منطقه‌ای، معیارهای خود را به طور منظم بررسی و به‌روز می‌کند تا شرایط بازار کار در منطقه را منعکس کند.

مرحله 3: ارزیابی مهارت‌ها

اگر ارزیابی اولیه درخواست ویزای اسکیل ورکر استرالیا نشان دهد که شما واجد شرایط ارزیابی مهارت‌های مثبت و EOI هستید، باید درخواست ارزیابی مهارت خود را آماده کنید؛ البته بهتر است که این مرحله را به کارشناسان مؤسسات مهاجرتی بسپارید.

برای هر شغل ماهر فهرست شده در MLTSSL، STSOL، ROL و DOHA یک مرجع ارزیابی مشخص شده که ممکن است ارزیابی مهارت‌ها را برای آن شغل انجام دهد. تنها یک ارزیابی مهارت که توسط مرجع ارزیابی مربوطه انجام می‌شود توسط DOHA در حمایت از EOI پذیرفته می‌شود.

مرحله 4: ابراز تمایل

هنگامی که یک ارزیابی مهارت مثبت از مرجع ارزیابی مهارت دریافت کردید، باید EOI را آماده کنید. اگر به دنبال نامزدی منطقه‌ای هستید، باید مشخص کنید که کدام ایالت یا قلمرو استرالیا را می‌خواهید. از طرف دیگر، می‌توانید انتخاب کنید که برای نامزدی توسط هر ایالت یا منطقه در دسترس باشید.

اگرچه در این مرحله از اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا نیازی به ارائه مدارک پشتیبان ندارید، اما باید بتوانید مدارکی مبنی بر صحت اطلاعات ارائه شده در EOI در زمانی که از شما برای درخواست ویزا دعوت می‌شود، ارائه دهید.

اکر تمام الزامات مربوطه از جمله نامزدی منطقه یا حمایت مالی اعضای خانواده را برآورده کنید، پس از آن از شما دعوت می‌شود تا درخواست ویزا را ارائه دهید.

مقامات مربوطه یک EOI را به مدت 2 سال نگه می‌دارند. در طول این مدت، اگر شرایط شما تغییر کنند، EOI شما به‌روز می‌شود. اگر رتبه شما در طول این دوره 2 ساله تغییر کند، بر اساس شرایط در حال تغییر شما یا نیازهای مهارتی در حال تغییر استرالیا، ممکن است برای شما دعوت‌نامه‌ای برای درخواست ویزا در آن مقطع زمانی صادر شود.

مرحله 5 نامزدی ایالت یا منطقه (در صورت وجود)

ویزای اسکیل ورکر استرالیا

اگر به دنبال نامزدی ایالتی یا منطقه‌ای هستید، سازمان دولتی منطقه‌ای که انتخاب کرده‌اید، EOI شما را بررسی می‌کند تا مشخص کند که آیا معیارهای آنها را برای نامزدی رعایت می‌کنید یا خیر. این الزامات شامل شرایطی می‌شوند که شغل شما در فهرست باشد.

مرحله 6: درخواست ویزای کارگر ماهر

از آنجایی که هر درخواست ویزای اسکیل ورکر استرالیا متفاوت است، باید چک لیست مدارک متناسب با شرایط خود را در اختیار داشته باشید. تمام فرم‌ها، درخواست‌ها و ارسال‌های دیگر را به کارشناسان بسپارید تا برای شما تکمیل کنند.

هنگامی که ویزای کارگر ماهر خود را برای حداقل 3 سال نگه دارید، ممکن است واجد شرایط درخواست ویزای اقامت دائم زیر کلاس 191 باشید؛ مشروط بر اینکه تمام معیارهای مربوطه را داشته باشید.

هزینه ویزای اسکیل ورکر استرالیا

هزینه درخواست و اخذ این نوع ویزا به شرایط شما و ویزایی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد؛ پس نمی‌توان عدد مشخصی را برای همه ویزاها در نظر گرفت. البته این نکته را در نظر بگیرید که تمکن مالی ویزای اسکیل ورکر استرالیا برای کسانی که می‌خواهند با خانواده خود مهاجرت کنند، مهم است.

افدل؛ بهترین مؤسسه مهاجرتی برای مهاجرت به استرالیا

اگر به دنبال یک مؤسسه مهاجرتی معتبر برای دریافت اقامت استرالیا هستید و به مشاوره نیاز دارید، افدل گروپ انتخابی مطمئن برای شماست. کارشناسان افدل با تکیه بر تجربه و جدیدترین اطلاعات خود در زمینه دریافت انواع ویزای استرالیا به شما کمک می‌کنند تا در این مسیر موفق شوید.

برای دریافت ویزای کار استرالیا که پرطرفدارترین ویزا است، باید شرایط لازم را بر اساس تخصص و هدف خود بشناسید. تیم افدل جدیدترین اخبار را در رابطه با این ویزا و زیرکلاس مناسب شما در اختیارتان قرار می‌دهد تا زندگی در استرالیا که همیشه در رویاهایتان دنبال می‌کردید، به واقعیت بپیوندد.

ثبت شرکت در استرالیا از روش‌های رایج مهاجرت به این کشور برای کارآفرینان است و سرمایه‌گذاران در کنار این روش به خرید ملک در استرالیا هم فکر می‌کنند؛ اما با کدام روش می‌توان ویزای والدین استرالیا را دریافت کرد؟ آیا گرفتن ویزای سرمایه گذاری در استرالیا شرایط سختی دارد؟

برای دریافت پاسخ این سؤالات و هر پرسشی که درباره مهاجرت به استرالیا دارید، می‌توانید به اینستاگرام افدل مراجعه کنید یا با کارشناسان ما در افدل گروپ تماس بگیرید.

سخن آخر

ویزای اسکیل ورکر در استرالیا یکی از بهترین ویزاها برای افرادی است که تخصص لازم را در زمینه کاری خود دارند و می‌خواهند به کشوری ایده‌آل مهاجرت کنند. در این مقاله به بررسی شرایط و مراحل اخذ این ویزا پرداختیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر بر اساس شرایط خودتان با یک مؤسسه ویزای اسکیل ورکر استرالیا در تماس باشید.

سؤالات متداول

  1. با ویزای 482 استرالیا تا چه مدت می‌توان اقامت گرفت؟

2 تا 4 سال

  1. شرایط سنی ویزای اسکیل ورکر استرالیا چگونه است؟

حداکثر 45 سال

  1. آیا دانشجویان می‌توانند ویزای 485 استرالیا را بگیرند؟

در صورتی که در 6 ماه گذشته ویزای دانشجویی داشته باشند.

 

سایر خدمات:

شرایط اخذاقامت استرالیا-مشاوره رایگان مهاجرت به استرالیا2024
آشنایی با 7 مورد از انواع ویزای استرالیا برای ایرانیان
هزینه‌ های زندگی در استرالیا و بررسی شرایط زندگی در 6 شهر آن
ویزای گلوبال تلنت استرالیا – جدیدترین شرایط اخذ ویزای 858
ویزای ازدواج استرالیا- 5 نوع ویزای ازدواج + شرایط و مدت آن
راهنمای اخذ ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا ساب کلاس 115 و 835
3 نوع ویزای والدین استرالیا برای ایرانیان +هزینه و مراحل اخذ
خرید ملک در استرالیا +شرایط و هزینه- 4شهر اقتصادی در استرالیا
سفر با 5 نوع ویزای توریستی استرالیا را با افدل گروپ
ویزای جاب آفر استرالیا- 4نوع ویزای جاب آفر که باید بشناسید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *