دریافت 4 نوع ویزای سرمایه گذاری در استرالیا + نحوه امتیازبندی

ویزای سرمایه گذاری در استرالیا

چرا باید برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در استرالیا اقدام کرد؟ مراحل انجام کار این نوع ویزای استرالیا چیست؟ چه شرایطی را بایستی در هر مرحله داشت؟ سالانه در سراسر دنیا از کشورهای مختلف، اشخاص زیادی برای زندگی، تحصیل و… در استرالیا برای دریافت ویزای این کشور از طریق روش‌های گوناگونی اقدام می‌کنند.

یکی از این روش‌ها ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا است. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت با جواز کسب به استرالیا، سرمایه گذاری در استرالیا برای پزشکان و… تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

مزایای اخذ ویزای سرمایه گذاری در استرالیا

ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا دارای مزیت‌های انحصاری فراوانی است که شامل موارد زیر می‌شوند.

اقتصاد پایدار

اقتصاد کشور استرالیا بسیار پایدار و مستحکم بوده که در سال‌های اخیر با رشد چشمگیری مواجه شده است. این مسئله موجب شده که سرمایه‌گذاران با اطمینان بیشتری به بازار سرمایه این کشور بنگرند.

وجود نیروی کار متخصص در استرالیا

مزیت مهم مربوط به دریافت ویزای سرمایه گذاری در استرالیا، وجود نیروی کار حرفه‌ای در این کشور است. کشور استرالیا با برخورداری از سیستم آموزشی بسیار قوی و دقت نظر در جذب‌کردن نیروهای متخصص از سرتاسر جهان، بهترین نیروهای کاری را کنار هم گردآوری کرده است.

این افراد با داشتن تحصیلات بالا و توانایی در مکالمه به چند زبان زنده دنیا موجب پیشرفت اقتصاد کشور استرالیا شده‌اند.

سیستم مالی قوی

کشور استرالیا یکی از سیستم‌های مالی قدرتمند و بادوام در جهان دارد. این سیستم‌ها از جمله بانک‌های معتبر، شرکت‌های بیمه مطمئن و بازار سرمایه پویا و پایدار است.

بالاترین سطح زندگی در جهان

استرالیا جزو بالاترین سطح زندگی جهانی شناخته شده است. این امر می‌تواند شامل بهره‌وری بالا، سطح بالای آموزش و خدمات بهداشتی، زیرساخت‌های بی‌نظیر و بالاترین دستمزد در جهان باشد.

همچنین این ویژگی از ویزای سرمایه گذاری در استرالیا برای جذب‌کردن سرمایه‌گذاران خارجی امری بسیار حیاتی است.

بازار بزرگ

استرالیا با جمعیتی در حدود ۲۵ میلیون نفر بازاری عظیم برای تجارت و سرمایه‌گذاری به‌حساب می‌آید. این کشور همچنین به‌عنوان پلی میان بازارهای آسیایی و اروپایی عمل می‌کند.

محیط کاری حمایتکننده

استرالیا یک محیط کاری حمایت‌کننده با قوانین کاری منعطف و توسعه‌یافته دارد. علاوه‌برآن کارکنان در این کشور به درآمد بالایی نیز دسترسی دارند.

وجود شرکت‌های خارجی

از دیگر مزیت‌های مهم مرتبط با دریافت ویزای سرمایه گذاری در استرالیا می‌توان به وجود شرکت‌های خارجی اشاره کرد. تقریباً بیشتر از 2 میلیون بیزینس فعال در کشور استرالیا وجود دارد که مالکیت بالغ بر 50 درصد آن‌ها در اختیار مهاجرین و اشخاص خارجی است.

یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای سفر به استرالیا دریافت اقامت این کشور و همچنین استفاده از خدمات دولتی، آموزشی، درمانی و مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

وسعت زیاد و جمعیت کم

مورد آخر از مزایای مهم اخذ ویزای سرمایه گذاری در استرالیا مربوط به وسعت زیاد و جمعیت اندک این کشور است. استرالیا با جمعیتی حدود 25 میلیون نفر و وسعتی برابر با 7.5 میلیون کیلومترمربع، مکانی عالی برای سرمایه‌گذاران جهت اجرای ایده‌های جدید تجاری است.

انواع ویزای سرمایه گذاری در استرالیا

برای مهاجرت به کشور استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری باید ویزای این کشور را دریافت کنید. ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا شامل چند نوع است که قصد داریم به هر کدام از آن‌ها اشاره کنیم.
ویزای نوآوری و سرمایه‌گذاری تجاری (زیر کلاس 188)

این ویزا ۵ جریان دارد که از طریق برنامه نوآوری و سرمایه‌گذاری تجاری وزارت امور داخلی قابل‌دسترسی است. جریان‌های ویزا شامل جریان نوآوری تجاری، جریان سرمایه‌گذار، جریان کارآفرین، جریان سرمایه‌گذار قابل‌توجه و جریان گسترش هستند.

ویزای سرمایه‌گذاری (زیر کلاس 893)

مهاجرت به کشور استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری برای کسانی که توسط دولت ایالتی یا منطقه‌ای ساپورت می‌شوند و به مدت ۴ سال سرمایه‌گذاری معینی در این کشور داشته‌اند، ویزای سرمایه‌گذاری ساب کلاس 893 به‌وجود آمده است.

ویزای کسب‌وکار (زیر کلاس 892)

مورد دیگر از انواع ویزای سرمایه گذاری در استرالیا، ویزای کسب‌وکار است. برای اشخاصی که کمتر از ۲ سال در استرالیا مالک کسب‌وکاری بوده‌ و توسط دولت ایالتی یا در منطقه‌ای حمایت مالی شده‌اند، ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا زیر کلاس ۸۹۲ در دسترس است.

ویزای نوآفرینی و سرمایه‌گذاری تجاری (زیر کلاس 888)

ویزای فوق به شما این امکان را می‌دهد که اگر هم‌اکنون دارای ویزای موقت هستید، به زندگی در استرالیا ادامه دهید و فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری انجام دهید.

شرایط ویزای سرمایه‌ گذاری استرالیا

سرمایه‌گذاری در کشور استرالیا برای کسب‌وکارهای تازه دارای شرایط بخصوصی است که اکنون آن‌ها را برایتان توضیح می‌دهیم.

نوع سرمایه‌گذاری

در استرالیا سرمایه‌گذاری می‌تواند به ۲ صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام شود. منظور از سرمایه‌گذاری مستقیم افتتاح شرکت است؛ درحالی‌که سرمایه‌گذاری غیرمستقیم شامل سرمایه‌گذاری در طرح‌های ملی است. در این شرایط از ویزای سرمایه ‌گذاری در استرالیا پولتان با بودجه بقیه سرمایه‌گذاران ادغام می‌شود.

اگر زمان کافی برای بررسی سرمایه‌گذاری‌های خود را ندارید یا می‌خواهید یک شخص ماهر عهده‌دار کارتان شود، این گزینه روشی مطمئن و مناسب برای شما است.

پیش از اینکه تمایل داشته باشید از طریق بهترین سرمایه‌ گذاری در استرالیا اقامت بگیرید، باید این اطمینان را کسب کنید که سطح ریسک، بازه زمانی سرمایه‌گذاری به چه صورت است تا بتوانید هر گونه هزینه احتمالی را بررسی و شناسایی کنید.

حجم سرمایه‌گذاری

این ویزای سرمایه گذاری در استرالیا شرایطی را برای درخواست‌کننده فراهم می‌کند که با برخورداری از یک ویزای موقت بتواند در استرالیا ماندگار شود و علاوه بر پرداخت سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار خود بتواند در صورت واجد شرایط بودن برای اقامت دائم این کشور درخواست دهد.

اشتغال محلی

برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در استرالیا باید تعدادی از جوانان این کشور را به‌عنوان کارمند ثبت‌نام کنید. این کار به دولت استرالیا کمک می‌کند تا از ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان خود اطمینان لازم را کسب کند.

تأیید تجاری

برای گرفتن ویزای سرمایه ‌گذاری در استرالیا باید طرح تجاری‌تان را به علت امکان‌پذیرش و سودآوری به دولت استرالیا ارائه دهید. این طرح می‌تواند شامل بررسی صنعت موردنظر، بازاریابی، برنامه کسب‌وکار و منابع مالی است.

سند فنی

اغلب سرمایه‌گذاری‌ها به تأیید سرمایه از طریق سند فنی (سرمایه در بانک) نیاز اساسی دارند. این کار به دولت کشور استرالیا ثابت می‌کند که شما برای مدت‌زمان طولانی قادر به تأمین هزینه‌های شخصی خود و خانواده‌تان در این کشور هستید.

زمان دریافت ویزای سرمایه گذاری در استرالیا

زمان گرفتن ویزای سرمایه‌ گذاری در استرالیا تقریباً 2 سال است. یعنی معمولاً 1 ماه صرف آماده‌شدن مدارک و پس از یک ماه دیگر نیز صرف انجام اقدامات اخذ دعوت‌نامه می‌شود.

بعد از دریافت دعوت‌نامه حدود 2 سالی زمان می‌برد تا ویزا از جانب سازمان مهاجرت برایتان صادر شود؛ البته این زمان شاید اندکی بیشتر یا حتی کمتر شود که به امتیاز و شرایط شما بستگی دارد.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

مراحل اخذ ویزای سرمایه گذاری در استرالیا

فرایند دریافت ویزای سرمایه‌گذاری در کشور استرالیا عبارت‌اند از:

  • اول‌ازهمه باید از طریق سامانه SkillSelect تقاضای ویزای خود را ثبت کنید. در این مرحله باید اطلاعات شخصی، تحصیلی، حرفه‌ای و سرمایه‌گذاری خود را وارد کنید.
  • در مرحله دوم باید منتظر شوید تا دولت استرالیا یا یکی از ایالت‌های آن شما را دعوت به اقامت کند. این دعوت به نوع ویزای موردنظر، میزان سرمایه‌گذاری، سابقه کاری و دانش شما بستگی دارد.
  • بعد از اخذ دعوت‌نامه باید مدارک موردنیاز که شامل گواهی سلامت، گواهی کیفرخواست، گواهینامه‌ تحصیلی و حرفه‌ای، مشخصه‌ سرمایه‌گذاری و منبع آن، نامه تعهد به انجام فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در استرالیا و هزینه پرداخت ویزا است را فراهم کرده و ارسال کنید.
  • در مرحله آخر باید صبر کنید تا موقعیت ویزای خود را ببینید. مدت‌زمان ارزیابی ویزا متفاوت است و به نوع و شرایط آن بستگی دارد. درصورتی‌که ویزایتان مورد تأیید قرار گرفت، می‌توانید به استرالیا سفر کنید و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خود را شروع کنید.

مدارک موردنیاز ویزای سرمایه گذاری در استرالیا

مدارک لازم برای هر روشی نسبت به بقیه روش‌ها فرق دارد؛ ازاین‌رو محض اطمینان بیشتر از آماده‌بودن مدارک و سندهای خود بهترین کار مشورت‌گرفتن از یک وکیل باتجربه یا مراجعه به یک مؤسسه ویزای سرمایه گذاری در استرالیا است.

در واقع مدارک مشترک در هر روش سرمایه‌گذاری در استرالیا بر اساس موارد زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  • گذرنامه، شناسنامه و کارت ملی
  • مدرک دانشگاهی
  • حسابرسی دفترکل یا دفتر روزنامه از یک حسابدار رسمی
  • سوابق مدیریتی
  • سندهای دارایی‌‌های منقول و غیرمنقول شخص متقاضی و همسر ایشان
  • بیزینس پلن

سؤالات متداول

  1. سود سرمایه‌ گذاری در استرالیا چقدر است؟

سود سرمایه‌گذاری بنا به نوع بیزینس و کسب‌وکار کاملاً متفاوت است.

  1. حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در استرالیا چند یورو است؟

باتوجه‌به نوع و روش سرمایه‌گذاری بین 200 هزار یورو تا 15 میلیون یورو که این مبلغ متغیر است.

  1. آیا با ویزای سرمایه‌گذاری می‌توان شهروندی استرالیا را دریافت کرد؟

اگر فرد متقاضی کلیه شروط ویزای سرمایه ‌گذاری استرالیا را رعایت کند، می‌تواند اقامت دائم و شهروندی این کشور را دریافت کند.

جدول امتیاز بندی ویزای سرمایه گذاری استرالیا

ویزای سرمایه‌گذاری در استرالیا شامل امتیازبندی‌های بخصوصی است که بسیار حائز اهمیت هستند. جداول زیر نشان‌دهنده این امتیازبندی‌‌ها است.

امتیاز سن

به درخواست‌کنندگان طبق گروه سنی در زمان تقاضای خود امتیاز داده می‌شود. سن مابین 25 تا 32 سال بالاترین امتیاز را دریافت می‌کنند. در حالی که اشخاص بالای 45 سال امتیازی در این بخش به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

سن امتیاز
18 تا 24 25
25 تا 32 30
33 تا 39 25
40 تا 44 15
45 تا 49 0

امتیاز مدارک تحصیلی

این امتیاز مربوط به ویزای سرمایه گذاری در استرالیا تنها برای بالاترین مدرک متقاضی اعطا می‌شود. مثلاً اگر درخواست‌کننده هم دکترا و هم مدرک کارشناسی داشته باشد فقط برای دکترا این امتیاز کسب می‌شود.

برای دادن امتیاز هرگونه شرایط باید مربوط به شغل معرفی شده درخواست‌کننده و همچنین قابل‌قیاس با مدارک استرالیا باشد. این کار معمولاً در هنگام بررسی مهارت برای شغل معرفی شده متقاضی مورد تأیید واقع می‌شود.

میزان تحصیلات امتیاز
دکترا 20
کارشناسی یا کارشناسی‌ارشد 15
کاردانی 10
دیپلم 10

امتیاز مهارت زبان انگلیسی

اغلب درخواست‌کنندگان کار در استرالیا ضروری است تا در آزمون IELTS شرکت کنند. امتیازبندی مهارت زبان انگلیسی برای سفر کاری به استرالیا طبق جدول زیر است.

نمره آیلتس امتیاز
سطح عالی (Superior)آیلتس 8 20
سطح خوب (proficient) آیلتس 7 10
سطح متوسط (competent) آیلتس 6 0

امتیاز سابقه کار

به هر شخص متقاضی برای گرفتن ویزای سرمایه گذاری در استرالیا از طریق کار طبق سوابق کاری که در داخل یا خارج از این کشور در طول 10 سال گذشته داشته، امتیاز داده می‌شود. این سابقه باید با شغلی که برای آن درخواست داده شده متناسب باشد. بیشتری امتیاز کلی برای سوابق کار 20 امتیاز است.

سوابق کار در خارج از استرالیا (در 10 سال گذشته) سوابق کار در استرالیا (در 10 سال گذشته)
سال امتیاز سال امتیاز
کمتر از 3 سال 0 0 تا 1 0
3 تا 4 5 1 تا 2 5
5 تا 7 10 3 تا 4 10
8 تا 10 15 5 تا 7 15
8 تا 10 20

اشتباهات رایج ویزای سرمایه گذاری در استرالیا

سرمایه‌گذاری در استرالیا علاوه بر اینکه یکی از روندهای مهاجرت به این کشور است، می‌تواند درآمد قابل‌توجهی برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد. قاعدتاً کسانی که همه قوانین و جوانب را در نظر نمی‌گیرند با دردسرهایی روبه‌رو می‌شوند که حل‌کردنشان نیاز به‌صرف وقت و هزینه بالایی دارد.

به‌علاوه بیشتر مردم پس از اینکه در زمینه مهاجرت ویزای سرمایه‌گذاری با مشکلاتی مواجه می‌شوند به یک مرکز مشاوره ویزای سرمایه گذاری در استرالیا یا یک وکیل مهاجرتی مراجعه می‌کنند؛ چراکه این وکلا آمار دقیقی از اشتباه‌های رایج افراد در مراحل پیش‌وپس از دریافت انواع ویزا دارند.

 این اشتباهات به دو گروه زیر ممکن است تقسیم شوند:

  • گروه اول: اشتباه‌هایی که سرمایه‌گذاران قبل از اقدام برای گرفتن ویزای سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند و اغلب به نوع ویزای انتخابی ربط دارد.
  • گروه دوم: اشتباه‌هایی که افراد برای تبدیل اقامت موقت به دائم در کشور استرالیا مرتکب می‌شوند.

هزینه ویزای سرمایه گذاری استرالیا

هزینه سرمایه گذاری در استرلیا از طریق ویزا به چه عواملی بستگی دارد؟ بسته به نوع ویزا، کسب‌وکار، ایالت انتخابی و غیره هزینه اخذ ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا ممکن است متفاوت باشد. در این قسمت از مقاله برخی از هزینه‌های عمومی که هر متقاضی باید آن را به دولت استرالیا پرداخت کند، برایتان توضیح داده‌ایم.

هزینه اخذ ویزای کارآفرینی

هزینه دریافت ویزای کارآفرینی استرالیا بنا به موارد گفته شده زیر است:

  • مخارج پردازش پرونده برای درخواست‌کننده اصلی: 6.085 دلار استرالیا
  • مخارج پردازش پرونده برای همسر و فرزندان بالای 18 سال متقاضی: 3.045 دلار استرالیا برای هر نفر
  • هزینه پردازش پرونده برای فرزندان کمتر از 18 سال تقاضاکننده: 1.520 دلار استرالیا به ازای هر نفر
  • هزینه تدوین بیزینس پلن (طرح کسب‌وکار): 500 تا 1000 دلار استرالیا
  • هزینه مربوط به وکالت
  • هزینه ترجمه مدارک
  • هزینه بلیت هواپیما تا استرالیا

نکته‌ای که در زمینه هزینه ویزای سرمایه ‌گذاری در استرالیا مطرح بوده این است که بیشتر آن اعداد ثابتی‌اند که توسط اداره مهاجرت استرالیا اعلام می‌شود و هیچ وکیل و شرکت مهاجرتی نمی‌توانند آن را کم کنند؛ بنابراین به‌هیچ‌وجه نباید گول تبلیغات دروغین در حوزه مهاجرت به هزینه کم به استرالیا را بخورید.

هزینه اخذ ویزای سرمایه‌گذاری معمولی

هزینه اخذ ویزای سرمایه‌گذاری معمولی کشور استرالیا معمولاً طبق اعداد ذکر شده زیر است که عبارت‌اند از:

  • هزینه پردازش پرونده برای متقاضی اصلی: 4.875 دلار استرالیا
  • هزینه پردازش پرونده برای همسر یا همراه متقاضی: 2.440 دلار استرالیا برای هر نفر
  • هزینه پردازش پرونده برای فرزندان متقاضی: 1.220 دلار استرالیا برای هر نفر
  • هزینه مربوط به وکالت
  • هزینه ترجمه مدارک
  • هزینه بلیت هواپیما تا استرالیا

هزینه اخذ ویزای سرمایه‌گذاری ویژه

هزینه گرفتن این نوع ویزای سرمایه‌ گذاری در استرالیا به شرح موارد ارائه شده زیر هستند:

  • هزینه پردازش پرونده برای متقاضی اصلی: 7.150 دلار استرالیا
  • هزینه پردازش پرونده برای همسر یا همراه متقاضی: 3.575 دلار استرالیا برای هر نفر
  • هزینه پردازش پرونده برای فرزندان متقاضی: 1790 دلار استرالیا برای هر نفر
  • هزینه مربوط به وکالت
  • هزینه ترجمه مدارک
  • هزینه بلیت هواپیما تا استرالیا

دریافت ویزای سرمایه گذاری در استرالیا با افدل گروپ

اگر بخواهیم درباره زندگی در استرالیا برایتان بگوییم باید گفت که این کشور برگرفته از محیطی امن، اقتصادی روبه‌رشد و همچنین فرصت‌های شغلی بی‌نظیری است. برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در مورد مهاجرت به یک کشور جدید، بخشی بسیار مهم از پروسه مهاجرت است.

معمولاً برای داشتن مهاجرتی مطمئن، باید مؤسسات مهاجرتی معتبر را شناخته و وکیل مهاجرتی خبره‌ای برای آشنایی با قواعد مهاجرت داشته باشید. افدل گروپ با خدمات مبتنی بر مشتری‌مداری و با صداقت کاری تاکنون به هزاران مشتری بین‌المللی در امور مهاجرتی یاری رسانده است.

این مؤسسه در زمینه اخذ انواع ویزای استرالیا مانند ویزای اسکیل ورکر استرالیا، ویزای جاب آفر استرالیا، ویزای توریستی، ویزای ازدواج استرالیا، ویزای والدین استرالیا و… این امکان را برای افراد فراهم کرده تا با درنظرداشتن شرایط خود اقدام به مهاجرت در این کشور کنند.

متخصصان مجرب افدل گروپ با تخصص بالا و دانش حقوقی و مهاجرتی در زمینه‌هایی چون ثبت شرکت در استرالیا، خرید ملک در استرالیا و… می‌توانند شما را در این مسیر راهنمایی کنند و بهترین راه را برای دریافت اقامت استرالیا به شما پیشنهاد دهند.

نتیجه‌گیری

ویزای سرمایه گذاری در استرالیا دروازه‌ای به‌سوی یک محیط تجاری پویا و پر رونق بوده و مناسب افرادی است که علاقه‌مند مهاجرت به استرالیا و سرمایه‌گذاری در محیطی ایمن و پرسود هستند.

در حقیقت سرمایه‌گذاری در کشور استرالیا فرایندی پیچیده و طولانی‌مدت است که نیازمند دانستن اطلاعات لازم در این زمینه خواهد بود.

سؤالات متداول

  1. آیا سرمایه ‌گذاری در استرالیا به مدرک زبان نیاز دارد؟

خیر هیچ آزمون زبانی برای گرفتن ویزای سرمایه‌گذاری در استرالیا وجود ندارد.

  1. آیا استرالیا با سرمایه‌گذاری تابعیت می‌دهد؟

خیر هیچ برنامه مستقیمی برای شهروندی استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

  1. آیا با ویزای سرمایه‌گذاری اجازه کار و تحصیل در استرالیا وجود دارد؟

متقاضی و تمام اعضای خانواده وی به‌محض ورود به کشور استرالیا اجازه کار و تحصیل دارند.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

سایر مقالات:

سفر با 5 نوع ویزای توریستی استرالیا را با افدل گروپ
ویزای جاب آفر استرالیا- 4نوع ویزای جاب آفر که باید بشناسید!
اخذ ویزای تحصیلی استرالیا + معرفی 6 دانشگاه برتر این کشور
آشنایی با 7 مورد از انواع ویزای استرالیا برای ایرانیان
هزینه‌ های زندگی در استرالیا و بررسی شرایط زندگی در 6 شهر آن
ویزای گلوبال تلنت استرالیا – جدیدترین شرایط اخذ ویزای 858
ویزای ازدواج استرالیا- 5 نوع ویزای ازدواج + شرایط و مدت آن
راهنمای اخذ ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا ساب کلاس 115 و 835
3 نوع ویزای والدین استرالیا برای ایرانیان +هزینه و مراحل اخذ
خرید ملک در استرالیا +شرایط و هزینه- 4شهر اقتصادی در استرالیا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *