3 نوع ویزای والدین استرالیا برای ایرانیان +هزینه و مراحل اخذ

راهنمای اخذ ویزای والدین استرالیا

آیا داشتن ویزای والدین استرالیا اجباری است؟ اخذ ویزای والدین چه مزیت‌هایی دارد؟ در واقع یکی از سختی‌هایی که مهاجران به کشور استرالیا با آن مواجه هستند، مسئله دوری و دلتنگ‌شدن برای خانواده است. این موضوع مخصوصاً در سال‌های اول سفر خیلی آزاردهنده بوده و ممکن است مشکلاتی را برای مهاجرین ایجاد کند.

برای محدودکردن این دلتنگی، روش‌های مختلفی وجود دارند که یکی از آن‌ها دعوت از والدین برای سفر به استرالیا است. چنانچه به دنبال بهترین مؤسسه ویزای والدین استرالیا هستید؛ پس لطفاً تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

راهنمای اخذ ویزای والدین استرالیا

مزایای ویزای والدین استرالیا

ویزای والدین کشور استرالیا ویزایی دائمی است و والدین می‌توانند از طریق این ویزا در استرالیا زندگی کنند. دریافت ویزای والدین و حضور آن‌ در این کشور مزایای فراوانی دارد که به ذکر موارد زیر هستند:

  • می‌توانید از بیمه سلامت استفاده کنید.
  • به مدت ۵ سال از تاریخ اعطای ویزا به‌صورت پی‌درپی به استرالیا سفر کنید.
  • می‌توانید به طور نامحدود در استرالیا زندگی، کار و حتی تحصیل کنید.
  • پس از به‌دست‌آوردن ملاک‌ها می‌توانید برای شهروندی استرالیا اقدام کنید.
  • از اقوام واجد شرایط برای اقامت دائم پشتیبانی کنید.

البته خانواده‌ها می‌توانند از طریق ویزای توریستی هم به کشور استرالیا در حال مهاجرت (موقت) باشند. این نوع ویزا شامل ویزای توریستی استرالیا برای خواهر، ویزای توریستی برای برادر، پدر، مادر و… بوده که از جایگاه ویژه‌ای هم برخوردار است.

شرایط ویزای والدین استرالیا

شرایط اخذ ویزای والدین در استرالیا با توجه ‌به نوع آن متفاوت است؛ این شرایط مشترک برای ویزای مهاجرت خانواده به کشور استرالیا عبارت‌اند از:

  • والدین می‌بایست آزمون برابری خانواده را به‌خوبی رعایت کنند.
  • در صورت تقاضا برای ویزای والدین، باید سن کافی برای گرفتن حقوق بازنشستگی در کشور استرالیا را داشته باشید.
  • باید گواهی سلامت و همچنین سوءپیشینه را داشته باشید.
  • با یک استرالیایی دارای شرایط برای تسلیم وثیقه قابل پس دهی هماهنگ شوید.

شرایط ویزای والدین استرالیا

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای والدین استرالیا

مدارک موردنیاز ویزای والدین در کشور بر اساس نوع ساب کلاس و ویزای درخواستی متفاوت است. مدارک عمومی ویزای والدین استرالیا شامل موارد زیر هستند:

  • مدارکی که اثبات شود در آزمون خانواده واجد شرایط هستید. (ثابت‌کردن اینکه نصفی از فرزندان در استرالیا زندگی می‌کنند.)
  • پاسپورت والدین تاریخ معتبری داشته باشد.
  • سندهایی که داشتن اقامت دائم اسپانسر یا شهروندی را ثابت کند.
  • ترجمه رسمی شناسنامه والدین و فرزند را داشته باشید.
  • مدارک مبنی بر اثبات مدت‌زمان اقامت و زندگی اسپانسر در کشور استرالیا مانند سند خانه، صاحب یک بیزینس، قبض برق و… باشد.
  • ترجمه رسمی سند ازدواج والدین را داشته باشید.
  • گواهی نداشتن سوءپیشینه والدین معاینات پزشکی در عرض ۱۲ ماه پس از ارائه تقاضای ویزا یا گواهی پلیس در هر کشوری که در ۱۰ سال گذشته بیشتر از ۱۲ ماه در آن زندگی کرده‌اید.
  • برگه فیش حقوقی یا مدارک درآمد فرزند را داشته باشید.
  • مدارک اثبات شده دارایی‌های اسپانسر از جمله مدارک دارایی و حساب بانکی باشد.
  • مدارک اثبات عمل به تعهدات اسپانسر همچون بازپرداخت کارت اعتباری، وام، اجاره‌خانه و… باشد.
  • اظهارنامه مالیاتی فرزندان مقیم در استرالیا را داشته باشید.
  • کامل‌کردن فرم‌های درخواست ویزا (درصورتی‌که بیشتر از ۱۸ سال سن دارید، باید بیانیه ارزش‌های استرالیا را امضا کرده تا اطمینان کسب کنند که از کلیه قوانین استرالیا پیروی می‌کنید.)

انواع ویزای والدین استرالیا

آیا انواع ویزای والدین در کشور استرالیا را می‌شناسید؟ ویزاهای زیادی برای اقامت دائم و موقت استرالیا وجود دارند که برخی از آن‌ها شامل ویزای 189 استرالیا، ویزای 884، ویزای 103، ویزای 491 استرالیا و… هستند.

ویزاهای والدین در این کشور به ۳ نوع اصلی یعنی مشارکتی، غیرمشارکتی و ویزای اسپانسری تقسیم شده‌اند که به اقامت دائم و شهروندی استرالیا ختم می‌شوند.

ویزای والدین استرالیا یک ویزای دائم است. تفاوت اصلی میان این دو ویزا در مدت‌زمان اخذ و هزینه‌های ویزا است. حال می‌خواهیم به توضیح کامل هر ۳ ویزا بپردازیم.

انواع ویزای والدین استرالیا

ویزای والدین استرالیا از نوع مشارکتی

این ویزا به والدین اجازه می‌دهد که به فرزندان خود در استرالیا بپیوندند و به آن‌ها اقامت دائم این کشور را می‌دهد. این نوع از ویزا برای والدینی صادر می‌شود که بازنشسته نشده و به ساب کلاس یا زیر مجموعه‌های زیر تقسیم‌بندی‌شده باشند:

  • ویزای موقت (ساب کلاس 173): ویزای 173 استرالیا یک ویزای موقت ۲ساله بوده که زمان بررسی آن به نسبت سایر ساب کلاس‌ها کمتر است.

از مزایای مهم ساب کلاس ۱۷۳ این است که شخص درخواست‌کننده می‌تواند پس از اتمام ۲ سال اقامت موقت نسبت به اخذ دائم استرالیا اقدام کند. نکته مهم این که ویزای 476 استرالیا هم مانند ویزای 173 موقتی است.

  • ویزای دائمی (ساب کلاس 143): این ویزا همانند ویزای 188 استرالیا است که به درخواست‌کنندگان و اعضای خانواده‌شان اجازه می‌دهد تا به‌صورت دائم در استرالیا زندگی کنند.

اگر یکی از والدین بالای ۶۵ سال سن داشته باشد، برای ویزای 143 استرالیا می‌توان در داخل استرالیا اقدام کرد که برای والدین نوعی ویزای بریجینگ صادر می‌شود.

  • ویزای سالمند مشارکتی: این ویزا برای والدین بازنشسته که مقیم استرالیا هستند، صادر می‌شود. بر اساس قوانین این کشور برای واجد شرایط بودن در این نوع ویزا، باید سن بازنشستگی را داشته باشید.

این ویزا به دودسته ویزای ساب کلاس 884(ویزایی موقت که می‌توان با استفاده از آن در استرالیا ساکن شد و سپس درخواست ویزای دائمی کرد. ساب کلاس 864(این ویزا دائمی بوده که می‌توانید مستقیما برای دریافت آن تقاضا داده یا نوع ویزای خود را از 884 به 864 تغییر دهید.

ویزای والدین استرالیا از نوع غیرمشارکتی

از دیگر ویزاهای مهم والدین می‌توان به ویزای نوع غیرمشارکتی اشاره کرد. این ویزا دارای دو زیر مجموعه یا ساب کلاس ۱۰۳ و ۸۰۴ است که هر دوی این ویزاها در دسته ویزاهای دائم به شمار می‌روند.

تفاوت ویزای غیرمشارکتی با مشارکتی در این است که هزینه آن بسیار کم بوده و نیازی هم به پول زیاد نیست‌؛ اما فرایند اخذ این ویزا خیلی طولانی است. از جمله ساب کلاس‌های ویزای غیرمشارکتی شامل موارد ارائه شده زیر هستند:

  • ویزای والدین ساب کلاس 103: بررسی ویزای 103 استرالیا مدت‌زمان طولانی و زیادی به خود اختصاص می‌دهد و به متقاضیان امکان اجازه اقامت دائم کشور استرالیا را می‌دهد.

 به‌علاوه این ویزا محدودیت سنی ندارد و متقاضی می‌تواند درخواست خود را در داخل و خارج از استرالیا ثبت کند‌. درخواست‌کنندگان تا ۵ سال بعد از دریافت ویزا می‌توانند به داخل یا خارج از خاک استرالیا سفر کنند.

  • ویزای خانوادگی ساب کلاس 804: این ویزا به والدین سالخورده این امکان را می‌دهد که در کشور استرالیا اقامت داشته باشند. تفاوت این ویزا با ویزای ساب کلاس 103 در این است تقاضاکننده برای دریافت ویزای 804 استرالیا دارای شرایط سنی مشخص شده باشد.

حداقل سن فرد برای اخذ این ویزا باید ۶۵ سال باشد که سن بازنشستگی در استرالیا محسوب می‌شود.

ویزای والدین استرالیا نوع اسپانسری

مورد سومی هم برای ویزای والدین کشور استرالیا وجود دارد که پروسه دریافت آن بسیار راحت‌تر است‌. ویزای 870 استرالیا ویزایی موقت بوده و فقط برای والدینی صادر می‌شود که قصد دیدار فرزندانشان در استرالیا بوده و تمایلی به اقامت در این را کشور را ندارند.

ساب کلاس مربوط به این ویزا ۸۷۰ است و می‌تواند امکان اقامت والدین را برای مدت ۳ تا ۵ سال فراهم کند؛ البته می‌توان این ویزا را هم برای مدت ۱۰ سال در اختیار داشت.

آزمون توازن خانواده، رابطه شما با کشور استرالیا را مورد بررسی قرار می‌دهد. برای قبول‌شدن در این آزمون و همچنین واجد شرایط شدن برای ویزای والدین استرالیا، حداقل باید نصفی از فرزندان شما در این کشور زندگی کنند.

این فرایند برای کلیه ویزاهای والدین استرالیا به‌غیراز ویزای 870 بسیار ضروری است و به هیچ وجه لغو نمی‌شود.

ویزای والدین استرالیا نوع اسپانسری

مراحل اقدام برای ویزای والدین استرالیا

ویزای والدین دارای ۵ مرحله است که در مرحله چهارم ویزای موقت اعلام شده و به‌شرط پرداخت‌کردن هزینه بالاتر درخواست ویزا در عرض ۲ سال، والدین می‌توانند برای ویزای دائمی درخواست دهند.

 باتوجه‌به مسیر دریافت ویزا، زمان پردازش و هزینه درخواست آن ممکن است فرق داشته باشد. مراحل مختلف ویزای والدین عبارت‌اند از:

  • موافقت اداره مهاجرت استرالیا حاکی بر اینکه واجد شرایط اخذ ویزای والدین این کشور هستید یا نه.
  • جمع‌کردن اسناد و اطلاعات موجود در پرتابل اداره مهاجرت استرالیا و بارگذاری مدارک (تقاضا برای ویزا باید حداکثر تا ۶ ماه بعد از دریافت تأییدیه ثبت شود.)
  • بعد از دریافت مدارک معمولاً ظرف مدت ۲ روز (در صورت کامل‌بودن سندها مدارک شما بررسی می‌شود.)
  • حال ویزای موقت شما صادر شده و می‌توانید برای سفر به استرالیا هر چه زودتر دست‌به‌کار شوید.
  • اصولاً در مدت ۲ تا ۳ سال ویزای دائم برایتان صادر می‌شود. (به جز ویزاهای خاص استرالیا)

 

سؤالات متداول

  1. مدت زمان صدور ویزای والدین استرالیا چقدر است؟

اگر اقدام به ویزای توریستی استرالیا برای والدین کرده باشید، ظرف مدت چند ماه می‌توانید ویزا را دریافت کنید.

  1. آیا می‌توان با ویزای والدین استرالیا به‌صورت دائم اقامت داشت؟

بله با این ویزا می‌توانید به‌صورت دائم در استرالیا اقامت کنید.

  1. ویزای خانوادگی استرالیا به چه کسانی داده می‌شود؟

افرادی که یکی از بستگان آن‌ها مثل پدر، مادر، برادر، خواهر و… اقامت دائم یا شهروندی استرالیا را داشته باشند.

مدت ‌زمان صدور ویزای والدین استرالیا

مدت‌زمان صادرکردن ویزای والدین به نوع ویزای درخواست شده متقاضی بستگی داشته که باتوجه‌به شرایط افراد هم متفاوت است:

  • ساب کلاس ۱۷۳: صادرشدن این ویزا به ۴ الی ۵ سال زمان نیاز دارد.
  • ساب کلاس ۱۴۳: این نوع ویزا معمولاً در مدت ۳ تا ۵ سال صادر می‌شود.
  • ساب کلاس ۸۸۴: ویزای ۸۸۴ استرالیا در مدت ۱.۵ الی ۲ سال زمان می‌برد تا صادر شود.
  • ساب کلاس ۸۶۴: مدت‌زمان صدور ویزای فوق چیزی حدود ۲ تا ۴ سال زمان خواهد برد.
  • ساب کلاس ۱۰۳: صادرکردن این ویزا احتمالاً بین ۳۰ تا ۵۰ سال زمان می‌برد.
  • ساب کلاس ۸۰۴: صدور ویزای ۸۰۴ هم بسیار طولانی است و بیش از ۳۰ سال زمان خواهد برد.
  • ساب کلاس ۸۷۰: برای ۲۵ درصد متقاضیان صادرشدن این ویزا حدود ۴ الی ۶ ماه زمان می‌برد؛ ولی در کل برای صدور آن ۲ سال زمان نیاز است.

مدت ‌زمان صدور ویزای والدین استرالیا

دلایل رد درخواست ویزای والدین

درصورتی‌که با شرایط دریافت ویزای والدین استرالیا آشنایی داشته باشید، انجام مراحل و اخذ ویزا به‌آسانی انجام می‌شود؛ اما وقتی‌که به برخی از جزئیات بی‌توجه باشید در نهایت موفق به گرفتن ویزا نمی‌شوید. در بخش زیر به تعدادی از دلایل ردشدن ویزای والدین در کشور استرالیا اشاره کرده‌ایم.

عدم تطابق با الزامات شخصیتی

چنانچه واجبات شخصیتی موردنیاز کشور استرالیا را نداشته باشید، درخواست ویزای شما رد می‌شود. همچنین اگر ویزای شما به هر دلیل شخصی رد شود، تحت هیچ شرایطی ویزای دیگری به شما تعلق نمی‌گیرد.

ارائه اطلاعات و آمار اشتباه

هنگام درخواست ویزای استرالیا، باید صادقانه به همه سؤالات جواب دهید و کلیه اطلاعات را به طور کامل و دقیق ثبت کنید. وقتی مشخص شود که آمار نادرستی ارائه داده‌اید؛ پس منتظر ردشدن درخواست ویزای خود باشید.

ارائه پاسپورت نامعتبر

یکی از اصلی‌ترین دلیل رد درخواست ویزای والدین استرالیا، نامعتبر بودن پاسپورت است. پاسپورت شما باید در ۱۰ سال گذشته صادر شده و حداقل ۶ ماه بعد از بازگشت از استرالیا اعتبار داشته باشد.

به‌علاوه اگر پاسپورتتان پاره یا اینکه صفحاتی از آن گم شده باشد، در ردشدن ویزای شما تأثیر زیادی دارد. وقتی پاسپورت شما این معیارها را نداشته باشد، اداره مهاجرت هم درخواست ویزایتان را رد می‌کند.

ارائه پاسپورت نامعتبر

عدم تکمیل فرم درخواست

علت بعدی مربوط به رد درخواست ویزای والدین استرالیا، تکمیل‌نکردن فرم درخواست است. هنگام تکمیل فرم حتماً توجه کنید که تمام بخش‌ها را پرکرده باشید. درصورتی‌که این مورد را رعایت نکنید، احتمال دارد که به درخواست ویزای شما موافقت نشود.

ناقص بودن مدارک

مورد دیگر مربوط به رد درخواست ویزای والدین استرالیا، کامل نبودن مدارک است. چنانچه کلیه مدارک لازم برای درخواست ویزا را ارائه ندهید، تقاضای ویزای ریجکت می‌شود.

کمبود امکانات مالی

آخرین مورد مهم از دلایل رد درخواست ویزای والدین استرالیا می‌توان به کمبود امکانات مالی اشاره کرد. زمانی که این توانایی را نداشته باشید مدارک مبنی بر اثبات تمکن مالی خود در طول سفر به استرالیا را ارائه دهید، ویزایی به شما داده نمی‌شود‌.

ارائه ‌ندادن بیمه سلامت

در اغلب ویزاهای خاص مثل ویزاهای دانشجویی، ارائه بیمه درمانی الزامی است؛ بنابراین متقاضیان باید مدرکی ارائه دهند که ثابت کند بیمه موردنظر را خریداری کرده‌اند‌. درصورتی‌که غیر از این باشد، منجر به ریجکت ویزا می‌شود.

هزینه صدور ویزای والدین استرالیا

هزینه ویزای والدین کشور استرالیا بر اساس نوع ویزا متفاوت است‌. هزینه ویزای پدر و مادر استرالیا به ۲ بخش اولیه درخواست ویزا و بودجه‌ای که در زمان صادرکردن ویزا پرداخت می‌شود، است.

هزینه صدور ویزای والدین استرالیا

علاوه‌برآن بعضی از ویزاهای والدین در زمان صدور، ویزای مبلغی را به‌عنوان ضمانت برای مدت زمانی تعیین شده دریافت می‌کنند. این مبلغ ضمانت بابت بودجه‌های احتمالی پزشکی استفاده می‌شود.

نوع ویزا هزینه (دلار استرالیا)
ساب کلاس 173 هزینه از 31.930 دلار شروع می‌شود.

هزینه اولیه 2.850 و 1.425 دلار برای همسر

قبل از اعطای ویزا، قسط دوم 29.130 دلار باید پرداخت شود.

ساب کلاس 143 قسط اولیه: 2.800 دلار برای متقاضی اصلی

1.400 برای هر فرد بزرگسال وابسته

750 دلار برای هر فرد وابسته زیر 18 سال

قسط دوم: تقریباً 40.000 دلار

ساب کلاس 884 هزینه از 47.755 دلار شروع می‌شود.

هزینه قسط اولیه حدود 3.770 دلار برای متقاضی اصلی

1.880 دلار برای هر متقاضی اضافی

هزینه قسط دوم برای هر متقاضی حدود 43.600 دلار

ساب کلاس 864 از 47.755 دلار شروع می‌شود.

هزینه قسط اولیه حدود 3.770 دلار برای هر متقاضی اصلی

1.880 دلار برای هر متقاضی اضافی

هزینه قسط دوم برای هر متقاضی حدود 43.600 دلار

ساب کلاس 103 هزینه این ویزا از 6.010 دلار شروع و در دو قسط پرداخت می‌شود.

3.945 دلار به عنوان قسط اول

2.065 دلار برای هر متقاضی

ساب کلاس 804 هزینه اولیه برای متقاضی اصلی: 4.425 دلار

هزینه اولیه برای هر متقاضی وابسته (بالای 18 سال): 2.215 دلار

هزینه اولیه برای هر متقاضی وابسته (زیر 18 سال): 1.110 دلار

ساب کلاس 870 ویزای ۳ساله: 5.000 دلار

ویزای ۵ساله: 10.000 دلار

اخذ ویزای والدین استرالیا با افدل گروپ

آیا به دنبال یک آژانس مهاجرتی مطمئن برای اخذ اقامت استرالیا می‌گردید؟ ویزای استرالیا علی‌الخصوص ویزای والدین برای هم‌وطنان عزیزی که در این کشور زندگی می‌کنند از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای اینکه بتوانید در زمینه انواع ویزاهای استرالیا مانند: ویزای کار استرالیا، ویزای تحصیلی استرالیا و همچنین ویزای ازدواج استرالیا به نتیجه خوبی برسید، باید از تمامی قوانین و مقررات در این حوزه آگاهی کاملی داشته باشید تا خدایی نکرده درخواست شما مردود نشود.

مؤسسه مهاجرتی افدل گروپ به‌عنوان یکی از شرکت‌های معتبر مهاجرتی که در حوزه‌های زیادی همچون ویزای اسکیل ورکر استرالیا، ویزای والدین و… تجربه دارد، گزینه بسیار مناسبی برای اخذ ویزای والدین محسوب می‌شود.

خدمات افدل فقط به موارد بالا ختم نمی‌شوند؛ بلکه در حیطه خرید ملک در استرالیا، ثبت شرکت در استرالیا و… با بهترین اطلاعات به‌روز توسط متخصصان اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار می‌دهند. اگر شما هم دوست دارید که بهترین زندگی در استرالیا را همراه والدین خود تجربه کنید، خوشحال می‌شویم که به افدل گروپ بپیوندید.

نتیجه‌گیری

با مطالعه مقاله ارائه شده متوجه شدید که روش‌های مختلفی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارند که یکی از آن‌ها ویزای والدین استارلیا است. معمولاً اغلب کسانی که در استرالیا ساکن هستند، قصد دارند که والدینشان هم به این کشور سفر کنند.

اگرچه برای دریافت ویزای والدین شما باید مسیری خاص و بعضاً زمان‌بر را طی کنید؛ بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که برای دریافت ویزای والدین حتماً با معتبرترین مشاوره ویزای والدین استرالیا در این زمینه مشورت بگیرید.

سؤالات متداول

  1. ویزای جدید 5 ساله والدین استرالیا مربوط به کدام ساب کلاس است؟

ساب کلاس 870

  1. آیا ویزای والدین استرالیا امکان تحصیل فرزندان را فراهم می‌کند؟

بله با اخذ این ویزا فرزندان می‌توانند در دانشگاه‌ها  مؤسسات آموزشی این کشور تحصیل کنند.

  1. هزینه ویزای توریستی والدین استرالیا چقدر است؟

145 دلار استرالیا

 

سایر خدمات:

شرایط اخذاقامت استرالیا-مشاوره رایگان مهاجرت به استرالیا2023
شرایط ویزای اسکیل ورکر استرالیا + معرفی 10 نوع ویزای اسکیل ورکر برای
آشنایی با 7 مورد از انواع ویزای استرالیا برای ایرانیان
هزینه‌ های زندگی در استرالیا و بررسی شرایط زندگی در 6 شهر آن
ویزای گلوبال تلنت استرالیا – جدیدترین شرایط اخذ ویزای 858
ویزای ازدواج استرالیا- 5 نوع ویزای ازدواج + شرایط و مدت آن
راهنمای اخذ ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا ساب کلاس 115 و 835
خرید ملک در استرالیا +شرایط و هزینه- 4شهر اقتصادی در استرالیا
سفر با 5 نوع ویزای توریستی استرالیا را با افدل گروپ
ویزای جاب آفر استرالیا- 4نوع ویزای جاب آفر که باید بشناسید!

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *