راهنمای اخذ ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا ساب کلاس 115 و 835

آشنایی با ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا

آیا اخذ ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا برای همه امکان‌پذیر است؟ به طور حتم مهاجرت به کشور استرالیا دارای روش‌های گوناگونی است و برای مسافرت به این کشور هم ویزاهای مختلفی وجود دارد.

ویزای آخرین بازمانده استرالیا نمونه مهمی از این ویزاها بوده و به‌صورت دائمی است که با استفاده از آن می‌توانید به این کشور سفرکرده و اقامت و همچنین شهروندی آن را دریافت کنید. در این مطلب می‌خواهیم توضیحاتی دراین‌خصوص ارائه دهیم؛ پس لطفاً ما را همراهی کنید.

آشنایی با ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا

ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا چیست؟

ویزای آخرین بازمانده استرالیا چه نوع ویزایی است؟ ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا یا Remaining Relative visa  ویزایی با امکان اقامت دائم است و فقط افرادی که خود یا همسرشان دارای اقوام درجه 1 در استرالیا بوده (به شرطی که بستگان درجه اول دیگری در بقیه کشورها نداشته باشند) مشمول شرایط اخذ این ویزا هستند.

تقاضاکننده در زمان ارائه درخواست و در طول فرایند بابت این ویزا باید در خارج از استرالیا باشد. مالک این ویزا می‌تواند به طور نامحدود در کشور استرالیا سکونت داشته باشد و حتی در این کشور هم مشغول به کار شود.

این ویزا دو نوع است که شامل موارد زیر هستند:

  • ویزای115 استرالیا: مختص افرادی است که در خارج از کشور استرالیا هستند.
  • ویزای ۸۳۵ استرالیا: مخصوص اشخاصی که در داخل استرالیا حضور دارند.

محض یادآوری این دو ویزا تقریباً شبیه هم هستند و تنها تفاوت آن‌ها، اجازه اقدام برای ویزا در داخل و خارج از استرالیا است.

تفاوت بین ویزای ۱۱۵ و ۸۳۵ استرالیا

فرق میان ساب کلاس ۱۱۵ و ۸۳۵ چیست؟ فرق بین این دو ویزا (ساب کلاس‌ها) در این است که ویزای ۱۱۵ برای متقاضیانی که در خارج از استرالیا به سر می‌برند، مثلاً اینکه از ایران برای ویزای آخرین بازمانده استرالیا اقدام کردند، صادر می‌شود.

اگر در ایران زندگی می‌کنید و خانواده‌تان در استرالیا به سر می‌برند، ویزای ۱۱۵ استرالیا راه مهاجرت شما به این کشور است.

ویزای ۸۳۵ برای اشخاصی صادر می‌شود که در داخل کشور استرالیا برای این ویزا درخواست داده باشند. تفاوت دیگری میان این دو ویزا وجود ندارد؛ در کل هر کدام از ساب کلاس‌ها یک شرایط را داشته و هر دوی آن‌ها ویزای اقامت دائم استرالیا هستند.

تفاوت بین ویزای ۱۱۵ و ۸۳۵ استرالیا

اسپانسر برای ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا

چه کسی می‌تواند برای ویزای آخرین بازمانده استرالیا اسپانسر شود؟ اعضای خانواده شما درصورتی‌که اقامت دائم استرالیا یا اینکه شهروند این کشور باشند، می‌توانند اسپانسر شما شوند؛ اما آیا می‌دانید منظورمان کدام اعضای خانواده است و این نسبت فامیلی چگونه باید باشد؟

برای دریافت ویزای بستگان بازمانده استرالیا اشخاص زیر می‌توانند اسپانسر شما شوند:

  • پدر یا مادر
  • پدر ناتنی یا مادر ناتنی
  • خواهر و برادر
  • خواهر ناتنی یا برادرناتنی
  • همسران آن‌ها (همسر والدین یا همسر خواهر و برادر)

لازم به ذکر است که این افراد زمانی می‌توانند اسپانسر شما شوند که قبل‌ها اسپانسر شخص دیگری برای اخذ ویزاهای زیر نشده باشند:

  • ویزای آخرین بازمانده استرالیا ساب کلاس ۸۳۵
  • ویزای خانوادگی استرالیا ساب کلاس ۱۰۴
  • ویزای خانوادگی استرالیا ساب کلاس ۸۰۶

چنانچه فردی که تمایل دارد اسپانسر شما شود، قبلاً اسپانسر شخص دیگری بوده تا توانسته یکی از ویزاهای ذکر شده را دریافت کند؛ ازاین‌رو برای اسپانسرشیپ مورد تأیید قرار نمی‌گیرد.

شرایط ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا

شرایط ویزای آخرین بازمانده استرالیا چیست؟ اگر می‌خواهید اقدام به ویزای آخرین بازمانده استرالیا ساب کلاس ۱۱۵ یا ۸۳۵ کنید، باید شرایط ذکر شده زیر را داشته باشید:

  • پدر یا مادر، خواهر یا برادرتان اسپانسر شما شود. سن اسپانسر باید بیشتر از ۱۸ سال باشد و شرایطش مورد تأیید قرار بگیرد.
  • اسپانسر باید اقامت دائم استرالیا را داشته یا شهروند آن باشد.
  • نباید سابقه کیفری داشته باشید.
  • شما یا همسرتان نباید اقوام درجه اول دیگری که در خارج از استرالیا زندگی می‌کند، داشته باشید.
  • باید تضمین حمایت assurance of support را داشته باشید.
  • باید از شرایط سلامت پزشکی مطلوبی برخوردار باشید.
  • شما و همسرتان نباید فامیل درجه‌یکی که در استرالیا ویزای موقت استرالیا یا bridging visas دارد، داشته باشید.

اسپانسر موردنظر شما باید توافق‌نامه‌ای با دولت استرالیا انجام دهد که به آن تضمین حمایت یا assurance of support گفته می‌شود. این توافق‌نامه نشان‌دهنده از آن است که اسپانسر پشتیبانی‌های مالی دولت کشور استرالیا شما را بازپرداخت می‌کند.

همچنین این توافق‌نامه کمک زیادی به شما در دریافت مراحل ویزایتان و روند اخذ ویزای خویشاوندان بازمانده استرالیا را برای شما آسان‌تر می‌کند.

شرایط ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا

مدارک موردنیاز ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا

زمانی که اقدام به ویزای آخرین بازمانده استرالیا ساب کلاس ۱۱۵ یا ۸۳۵ می‌کنید، چک‌لیست کاملی از مدارک موردنیاز به شما داده می‌شود.

به‌علاوه در هنگام آماده‌کردن این مدارک می‌توانید از کمک و راهنمایی‌های وکلای مهاجرت بهره ببرید؛ چراکه هر گونه مشکلی در مدارک و پرونده ارسال شده موجب طولانی‌تر شدن فرایند بررسی و صدور ویزا می‌شود. در این بخش به مهم‌ترین مدارک لازم برای ویزای آخرین بازمانده اشاره‌ای کرده‌ایم.

اسناد حامی

از موارد مهم مربوط به مدارک تقاضای ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا، اسپانسر یا به اصلاح حامی مالی شما است. اسپانسر باید فرم ۴۰ را پر کند و زمان درخواست ویزا را برایتان ارسال کند‌.

پاسپورت معتبر

از مدارک بسیار ضروری برای تقاضای ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا، معتبر بودن پاسپورت است؛ بنابراین باید یک کپی از تمامی صفحات پاسپورت هنگام ارسال درخواست ویزا ارائه دهید.

به‌علاوه احتمال دارد که از شما بخواهند کمی کارت شناسایی و چنانچه اسم خود را تغییر داده باشید، باید گواهی‌های مربوط به آن را هم ارائه دهید.

اثبات روابط حامی و متقاضی ویزا

در این مورد باید مدرکی مبنی بر رابطه اینکه خود و حامی مالی‌تان چگونه است را ارائه دهید. این مدرک ممکن است شامل گواهی تولد، ازدواج، فوت، مدارک فرزندخواندگی یا کتاب خانواده و مواردی که نشان دهد شما جزو اعضای نزدیک خانواده حامی هستید، باشد.

فرم ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا

زمانی که برای ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا درخواست می‌دهید، باید این فرم را پرکرده و به همراه سایر مدارک خود ارسال کنید.

فرم ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا

گواهی رعایت الزامات شخصیتی

ذکر مدارک بعدی یعنی احتمال دارد که از شما بخواهند تأییدیه پلیس را با جزئیات دقیق سوابق جنایی خود ارائه دهید؛ اما توجه کنید که فقط زمانی برای فرستادن این گواهی‌ها اقدام کنید که به‌طورجدی از شما درخواست شده باشد.

اسناد راهنما

درصورتی‌که تمایل دارید فرد دیگری در مراحل درخواست ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا به شما کمک کند، ضروری است فرم 956 را کامل کرده و همراه با بقیه مدارک تحویل بدهید. مدارک ثابت شده رابطه فامیلی.

برای اثبات نسبت فامیلی خود با اسپانسرتان باید شناسنامه‌ها، گواهی فوت، مدارک سرپرستی فرزند، سند ازدواج، شجره‌نامه خانوادگی و… را ارائه دهید. مدارک تأیید شخصیت. برای اینکه ثابت کنید از نظر شخصیتی قابل قبول هستید باید نامه عدم سوء پیشینه را انجام دهید تا مشخص شود سابقه جنایتی نداشته‌اید. لازم نیست حتما این مدارک را تهیه کنید مگر اینکه وزارت امور داخلی این مدارک را از شما بخواهند.

مدارک همراهان

 اگر همسر و فرزندانتان هم‌زمان با شما برای ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا به‌عنوان همراه اقدام می‌کنند، باید مدارک زیر را که در جدول زیر ارائه شده‌اند برای آن‌ها تهیه کنید.

نام همراه مدارک لازم
شریک یا همسر واقعی اگر با توافق و همراهی شریک زندگی خود برای این ویزا درخواست می‌دهید، اطمینان حاصل کنید که مدارک شناسایی، سند ازدواج، مدارک شخصیتی و همچنین مدارکی برای پایداری رابطه‌تان مثل گواهی ازدواج یا مدرک ثبت شده رابطه را ارائه داده‌اید.
فرزندان زیر 18 سال به‌محض تقاضا برای اشخاص ۱۸ سال تحت سرپرستی، بایستی مدارک شناسایی آن‌ها، اثبات رابطه خانوادگی، رضایت‌نامه والدین برای اجازه خروج از کشور یا اینکه اظهارنامه قانونی به مسئولان مربوطه ارائه دهید.

چنانچه کودک با اعضای خانواده یا اینکه قیم قانونی خود زندگی نمی‌کند، ارائه‌دادن فرم ۱۲۵۷ بسیار ضروری است.

فرزندان بالای 18 سال برای اشخاص بالای ۱۸ سال سن که تحت تکفل خانواده هستند و با شما درخواست می‌دهند، باید مدارک شناسایی، فرم وابستگی 47 a و مابقی سندهایی که ثابت کند آن‌ها از نظر اجتماعی یا مالی وابسته به شما هستند را ارسال کنید.

سؤالات متداول

  1. برای دریافت ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا به چه مدارکی نیاز است؟

پاسپورت معتبر، گواهی رعایت الزامات شخصیتی، اسناد حامی و…

  1. تفاوت اصلی ساب کلاس‌های 115 و 835 استرالیا چیست؟

هر دوی این ساب کلاس‌ها همان ویزای آخرین بازمانده استرالیا هستند با این تفاوت که مکان شما برای ثبت درخواست فرق دارد.

  1. مدت زمان دریافت ویزای آخرین بازمانده استرالیا چقدر است؟

پردازش این ویزا ممکن است به 50 سال بینجامد.

چگونگی دریافت ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا

برای دریافت ویزای آخرین بازمانده استرالیا چگونه باید اقدام کرد؟ برای دریافت این ویزا یک‌سری مقررات مهمی وجود دارد که باید حتماً به آن‌ها توجه خاصی داشته باشید. همچنین مراجعه‌کردن به معتبرترین مؤسسه ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا تا حدود زیادی به موفقیت کار شما کمک می‌کند.

در هنگام ارسال تقاضا برای ویزای آخرین بازمانده استرالیا باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • پرداخت قسط اول هزینه ویزا
  • ارسال درخواست ویزا
  • انتظار برای ارزیابی اولیه ویزا
  • انتظار برای ارزیابی نهایی ویزا
  • پرداخت قسط دوم هزینه ویزا

پرداخت قسط اول هزینه ویزا

پیش از اینکه برای ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا اپلای کنید، باید قسط اول هزینه را بپردازید. در صورت نپرداختن قسط تقاضایتان نامعتبر تلقی شده و به پرونده شما رسیدگی نمی‌شود‌.

پرداخت باید به‌صورت آنلاین و از طریق ImmiAccount که پورتال رسمی رسیدگی به ویزاهای استرالیا است، پرداخت کنید. علاوه بر این باید در پورتال اکانت بسازید و از طریق قسمت پرداخت‌ها، هزینه را بپردازید.

چگونگی دریافت ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا

ارسال درخواست ویزا

مرحله دیگر از برای اخذ ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا مربوط به ارسال درخواست ویزا است. در این مرحله باید تقاضای ویزایتان را ارسال کنید. نکته مهم اینکه باید مدارک و فرم‌ها را به‌صورت کاغذی توسط پست یا پیک به مرکز مربوطه ارسال کنید.

در وزارت امور داخلی کشور استرالیا مرکز Child and Other Family Processing Centre  مسئول رسیدگی به پرونده شما است. به‌طورکلی این مرکز به تقاضاهای مربوط به انواع ویزای خانوادگی استرالیا رسیدگی می‌کند.

برای اطلاع از آدرس پستی مرکز مربوطه که به پرونده‌تان رسیدگی شود در فرم درخواست ویزا یا اپلیکیشن فرم درج شده است. ارائه درخواست ویزا به‌صورت آنلاین یا حضوری امکان‌پذیر نیست.

انتظار برای ارزیابی اولیه ویزا

پس از اینکه درخواست ویزا به همراه مدارک را فرستادید طی دو فرایند پرونده شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. مرحله اول بعد از ارسال مدارک است. در این پروسه پرونده‌تان به‌خوبی بررسی می‌شود تا این اطمینان را کسب کنند که شرایط لازم برای اخذ ویزای آخرین بازمانده استرالیا را دارید یا نه.

پس از آن پرونده شما در صف انتظار قرار می‌گیرد تا وقتی که جایی خالی در برنامه مهاجرتی استرالیا باز شود. این مدت‌زمان ممکن است طول زیادی بکشد.

انتظار برای ارزیابی ثانویه یا نهایی ویزا

پس از آن که در صف انتظار قرار گرفتید و نوبت به پرونده شما شد، بررسی نهایی انجام می‌گیرد.
در این مرحله مهم ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا، قبل از صادرشدن ویزا وزارت امور داخلی کشور به شما خبر می‌دهد که مبلغ مربوط به قسط دوم ویزا را پرداخت کنید.

پرداخت قسط دوم هزینه ویزا

و آخرین مرحله بعد از اینکه قسط دوم را پرداخت کردید و هزینه ویزا کامل پرداخت شد، ویزا برایتان صادر می‌شود؛ البته باید صبر کنید تا تصمیم نهایی برای ویزا گرفته شود.

اعتبار ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا

ویزای نسبی به‌جامانده ویزای دائمی است که به طور بی‌نهایتی اعتبار دارد؛ اما این را به‌خاطر بسپارید که دارای تاریخ انقضای سفر بوده و بعد از ۵ سال به پایان می‌رسد.

این یعنی زمانی که بخواهید بعد از اتمام مدت تسهیلات سفر این ویزا به خارج از کشور مهاجرت کنید و بدون هیچ مشکلی به استرالیا برگردید، باید برای اخذ ویزای بازگشت اقامت (ویزای RRV) اقدام کنید.

ویزای بازگشت به شما این اجازه را می‌دهد تا ۵ سال هم آزادانه مهاجرت کنید بدون اینکه حتی ذره‌ای به وضعیت اقامت دائم شما صدمه‌ای وارد شود.

نکته بسیار مهم: درصورتی‌که قصد ندارید از ویزای RRV استفاده کنید و همچنین شرایط مشخص شده را هم داشته باشید، می‌توانید برای شهروندی استرالیا درخواست بدهید.

اعتبار ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا

مدت‌زمان پردازش ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا

فرایند انتظار بعد از قرارگیری تقاضای ویزای شما در صف ممکن است به طول ۵۰ سال بینجامد‌. دلیل این مسئله، سهمیه سالانه بسیار اندکی بوده که اداره مهاجرت استرالیا برای این ویزا در نظر گرفته است.

بر اساس این موضوع، تنها حالتی که می‌توان از این ویزا به طور مفیدی بهره برد، برای اشخاصی است که در داخل استرالیا ساکن هستند و برای ویزای نوع ۸۳۵ اقدام می‌کنند. البته عملاً دریافت نتیجه ویزا از این روش باز هم همان قدر طولانی است؛ ولی مزیت بزرگ این کار، امکان اقامت درخواست‌کننده در استرالیا تا زمان گرفتن ویزا است.

شخص متقاضی این اجازه را دارد که از کلیه امکانات ویزای دائم استرالیا (به‌غیراز اقدام برای شهروندی این کشور) تا زمان دریافت نتیجه ویزا (چنانچه در قید حیات باشد) استفاده کند. ناگفته نماند که از فوریه ۲۰۲۱ وزارت امور داخلی استرالیا همچنان در حال پردازش ویزاهایی است که تا تاریخ ۲ آگوست ۲۰۱۱ ثبت شده‌اند.

هزینه ویزای ساب کلاس ۱۱۵ و ۸۳۵ استرالیا

هزینه این ویزا ۶۴۹۰ دلار استرالیا بوده که امکان پرداخت این هزینه برای شما در دو قسط انجام خواهد گرفت. قسط‌ها به‌صورت زیر پرداخت خواهند شد:

  • قسط اول ۴۴۲۵ دلار استرالیا است.
  • قسط دوم هم به مبلغ ۲۰۶۵ دلار استرالیا پرداخت می‌شود.

ذکر یک نکته مهم اینکه باید بدانید در صورت تقاضای اعضای خانواده‌تان به‌عنوان همراه با ویزای شما به‌ازای هر عضو یا فردی این مبلغ افزایش پیدا می‌کند.

هزینه ویزای ساب کلاس ۱۱۵ و ۸۳۵ استرالیا

دریافت مشاوره ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا با افدل

زندگی در استرالیا می‌تواند یک فرصتی عالی برای ساختن رؤیاهایتان باشد. همچنین مهاجرت و دریافت اقامت استرالیا به‌صورت دائم برای مهاجرین اهمیت خیلی زیادی دارد.

اگر شما هم به فکر اقامت در این کشور هستید، بهتر است هر چه زودتر برای دریافت انواع ویزای استرالیا نظیر ویزای والدین استرالیا، ویزای سرمایه گذاری در استرالیا و غیره اقدام کرده و با حضورتان در این کشور، شرایط زندگی و اقامت دائم خود را بسنجید.

تنوع ویزاهای استرالیا بسیار زیاد است و هر یک از این ویزاها مزایای مخصوص به خودشان را دارند. در همین راستا آژانس مسافرتی افدل گروپ با سال‌ها تجربه خدمت‌رسانی در زمینه‌های اخذ ویزا مانند ویزای اسکیل ورکر استرالیا، ویزای تحصیلی استرالیا و… آماده پاسخ‌دهی به‌تمامی ابهامات شما است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره جزئیات شرایط و الزامات دیگر مهاجرتی از جمله خرید ملک در استرالیا، ثبت شرکت در استرالیا، ویزای توریستی و غیره می‌توانید از کارشناسان و متخصصان کارآزموده افدل گروپ کمک بگیرید؛ پس همین حالا با ما تماس بگیرید و از متخصصان این حوزه مشاوره آنلاین بگیرید.

چکیده

هم‌اکنون به پایان مقاله رسیدیم و با مطالعه مطالب ارائه شده متوجه شدید که از چه طریق باید برای ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا اقدام کنید. مدت‌زمان بررسی این ویزا بسیار طولانی است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که برای گرفتن ویزای آخرین بازمانده حتماً از مشاوره‌های مربوط به این حوزه کمک بگیرید تا شما را به‌خوبی راهنمایی کنند.

سؤالات متداول

  1. آیا با ویزای آخرین بازمانده استرالیا می‌توان کار کرد؟

بله شما از طریق ویزای آخرین بازمانده استرالیا می‌توانید در استرالیا به کار و تحصیل بپردازید.

  1. هزینه ویزای آخرین بازمانده استرالیا چقدر است؟

هزینه 6490 دلار استرالیا است که باید در دو قسط پرداخت کنید.

  1. مدت زمان اعتبار ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا چقدر است؟

ویزای آخرین بازمانده استرالیا دائمی بوده و پس از صدور آن می‌توانید برای همیشه در استرالیا بمانید.

سایر خدمات:

شرایط اخذاقامت استرالیا-مشاوره رایگان مهاجرت به استرالیا2023
شرایط ویزای اسکیل ورکر استرالیا + معرفی 10 نوع ویزای اسکیل ورکر برای
آشنایی با 7 مورد از انواع ویزای استرالیا برای ایرانیان
هزینه‌ های زندگی در استرالیا و بررسی شرایط زندگی در 6 شهر آن
ویزای گلوبال تلنت استرالیا – جدیدترین شرایط اخذ ویزای 858
ویزای ازدواج استرالیا- 5 نوع ویزای ازدواج + شرایط و مدت آن
3 نوع ویزای والدین استرالیا برای ایرانیان +هزینه و مراحل اخذ
خرید ملک در استرالیا +شرایط و هزینه- 4شهر اقتصادی در استرالیا
سفر با 5 نوع ویزای توریستی استرالیا را با افدل گروپ
ویزای جاب آفر استرالیا- 4نوع ویزای جاب آفر که باید بشناسید!
اخذ ویزای تحصیلی استرالیا + معرفی 6 دانشگاه برتر این کشور

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *