دریافت ویزای تحصیلی پرتغال در 8 مرحله ساده با افدل گروپ

 همه چیز درباره ویزای تحصیلی پرتغال

چه کسانی به ویزای تحصیلی پرتغال نیاز دارند؟ آیا تابه‌حال به کشور پرتغال بهعنوان مقصدی ایده‌آل برای مهاجرت تحصیلی فکر کردهاید؟ ما به شما این مژده را میدهیم که مهاجرت تحصیلی به پرتغال و دریافت ویزای تحصیلی این کشور به شما فرصتی عالی و استثنایی را میدهد.

همچنین می‌توانید در غربیترین کشور اروپا آن هم با هزینهای مقرونبهصرفه به تحصیل مشغول شوید و تجربهای ناب و متفاوت را به دست بیاورید. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد ویزای تحصیل، ویزای پرتغال برای ایرانیان، ویزای D3 پرتقال و… هستید، توصیه می‌کنیم ادامه مقاله را دنبال کنید.

 همه چیز درباره ویزای تحصیلی پرتغال

مزایای تحصیل در پرتغال

احتمالاً این سؤال برایتان پیش‌آمده باشد که حالا چرا تحصیل در پرتغال؟ چرا بین این‌همه کشور باید پرتغال را انتخاب کرد؟ تحصیل در کشور پرتغال مزایا و معایب مخصوص به خودش را دارد که در این بخش قصد داریم به مهم‌ترین مزایا و معایب تحصیل در کشور پرتغال بپردازیم:

·       هزینه تحصیل: اولین مزایای مهم تحصیل در کشور پرتغال مربوط به بودجه تحصیلی این کشور است. هزینه تحصیل در این کشور به نسبت کشورهای اروپایی دیگر بسیار به‌صرفه و پایین است و دانشجویان به‌راحتی می‌توانند بودجه تحصیلی خود را پرداخت کنند.

·       بدون نیاز به مدرک زبان: مورد دیگر از مزایای تحصیل در کشور پرتغال، بدون نیاز داشتن به مدرک زبان است. داشتن مدرک زبان انگلیسی یا پرتغالی شانس دریافت ویزای دانشجویی پرتغال را افزایش داده و تحصیل را برایتان بسیار راحت‌تر می‌کند.

·       بدون محدودیت سنی: مزیت دیگر این است که محدودیت سنی وجود ندارد؛ البته هر چقدر سن پایین‌تر باشد شانس گرفتن ویزای تحصیلی پرتغال بیشتر است.

·       بالابودن کیفیت آموزش: اغلب دانشگاه‌های پرتغال رتبه خوبی در رنکینگ‌های جهانی دارند. کیفیت آموزش‌ها در مقایسه با بقیه کشورهای مطرح اروپایی قابل‌قبول است.

·       امکان اخذ ویزای همراه: افرادی که ویزای دانشجویی کشور پرتغال را در دست دارند، می‌توانند به دریافت صدور ویزای همراه برای همسر و فرزندان خود کنند.

·       امکان دریافت بورسیه تحصیلی پرتغال: بورسیه‌‌های گوناگونی در مقاطع مختلفی وجود دارد که با اخذ آن‌ها قسمتی از هزینه‌ تحصیلتان در پرتغال پوشش داده می‌شود.

معایب تحصیل در پرتغال

قطعاً در هنگام تصمیم برای سفر به کشور پرتغال از طریق تحصیل باید حتماً به عیوب آن توجه خاصی داشته باشید و معایب تحصیل در کشور پرتغال را با عیوب تحصیل در بقیه کشورهای موردنظر مقایسه کرد و بهترین کشوری که متناسب با شرایط شما است را انتخاب کنید.

از رایج‌ترین معایب تحصیل در کشور پرتغال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·       هزینه اجاره‌خانه بالا: اجاره‌خانه در شهرهای بزرگی همچون لیسبون Lisbon و پورتو Porto خیلی بالا است.

·       تدریس به زبان پرتغالی: برخی از رشته‌های تحصیلی در پرتغال فقط به زبان پرتغالی آموزش داده می‌شوند؛ بنابراین پیش از اقدام برای دریافت پذیرش تحصیلی پرتغال، دانشگاه، رشته موردنظر و زبان تدریس را به‌خوبی بررسی کنید.

·       دستمزد نه‌چندان زیاد: همان قدر که هزینه تحصیل و زندگی در کشور پرتغال به نسبت بقیه کشورهای اروپایی دیگر به‌صرفه‌تر است؛ حقوق و دستمزد دریافتی هم با شروع به کار پس از فارغ‌التحصیل شدن هم چندان بالا نیست.

معایب تحصیل در پرتغال

انواع ویزای تحصیلی پرتغال

ویزای تحصیلی پرتغال بسته به مدت‌زمان تحصیل شما در این کشور به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند. ویزای تحصیلی این کشور برای اتباع اتحادیه اروپا دانشجوهای اتحادیه اروپا برای تحصیل‌کردن در کشور پرتغال به ویزای دانشجویی نیازی ندارند.

اگر اقامت شما در این کشور بیشتر از ۹۰ روز باشد، باید بعد از ورود به دفاتر شورای شهر محلی برای تأیید ثبت‌نام یا Certificado de Registo درخواست دهید. به‌علاوه باید حتماً مدارکی مانند کارت ملی یا پاسپورت و کارت بیمه سلامت معتبر اروپا را به همراه خود داشته باشید.

دانشجویان اتحادیه اروپا می‌بایست ورود خود را به پرتغال اعلام کنند. دانشجویانی که تابعیت اتحادیه اروپا را دارند، می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیتی در پرتغال مشغول به کار شوند.

ویزای تحصیلی پرتغال برای تابعین غیر اتحادیه اروپا

دانشجویانی که عضو اتحادیه اروپا نیستند درصورتی‌که تمایل به تحصیل در کشور پرتغال باشند، به ویزای دانشجویی و اقامت در طول مدت تحصیل خود نیاز اساسی دارند‌. این دانشجوها قبل از سفر به پرتغال باید ویزای خود را دریافت کنند.

رسیدگی به ویزای شما معمولاً بین ۱ تا ۳ ماه طول می‌کشد؛ پس باید خیلی سریع‌تر اقدام کنید. زمانی که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا وارد کشور پرتغال می‌شوند، باید به شعبه محلی خدمات مهاجرت و مرزهای پرتغال برای تقاضای اجازه اقامت خود مراجعه و وقت ملاقات رزرو کنند.

دانشجویان بین‌المللی هم برای درخواست ویزای خود باید به سفارت یا نمایندگی دیپلماتیک پرتغال در کشور خود مراجعه کنند.

ویزای دانشجویان بینالمللی غیر اتحادیه اروپا

نوع ویزا برای دانشجویان بین‌المللی غیر اتحادیه اروپا به چه صورت است؟ دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و ساکن پرتغال می‌توانند در مشاغل معمولی (حداکثر ۲۰ ساعت در هفته) و در ایام تعطیلی یا دوره‌های غیر از تحصیل به‌صورت تمام‌وقت کار کنند.

انواع ویزا برای دانشجوهایی که عضو اتحادیه اروپا محسوب نمیشوند و قصد تحصیل در کشور پرتغال را دارند به شرح جدول زیر هستند.

نوع ویزا

توضیحات

نوع C ویزای کوتاه‌مدت

این نوع ویزای کوتاه‌مدت مختص دانشجویان یا محققانی غیر اتحادیه اروپا بوده که تمایل دارند یک دوره یا به‌اصطلاح پروژه‌ای تحقیقاتی را به مدت‌زمان کمتر از ۹۰ روز در پرتغال انجام دهند.

نوع D ویزای بلندمدت

این ویزا شامل تمامی دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که در پرتغال بیشتر از ۹۰ روز تحصیل کرده‌اند، است. این دانشجوها پس از ورود به پرتغال ۳ ماه فرصت دارند تا برای درخواست مجوز اقامت این کشور اقدام کنند.

این مجوز برای ۱ سال معتبر است. چنانچه تحصیلتان در پرتغال بیش از یک سال طول بکشد، می‌توانید دوباره برای تمدید مجوز دانشجویی خود تقاضای مجدد بدهید. مجوز اقامت این کشور تا ۵ سال قابل‌تمدید است.

ویزای دانشجویان بین‌المللی غیر اتحادیه اروپا

ویزای تحصیلی پرتغال برای محققان

از دیگر ویزاهای تحصیلی پرتغال، ویزای مربوط به پژوهشگران است‌. این ویزا برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا صادر میشود که در برنامه تحصیلی مقطع دکتری یا به‌عنوان محقق در موسسهای رسمی توسط وزارت آموزش‌وپرورش پرتغال پذیرفته شدهاند.

 ویزای ذکر شده به شما این امکان را میدهد تا در کار تحقیقاتی با حقوق یا یک پروژه علمی خاص شرکت کنید. زمانی که برای ویزای پژوهشی تقاضا میدهید، باید حتماً یکی از مدارک زیر که مربوط به شما است را داشته باشید:

·       قرارداد کار

·       قرارداد خدمات

·       بورسیه علمی‌پژوهشی

·       قرارداد میزبانی

شرایط ویزای تحصیلی پرتغال

برای دریافت هر ویزایی و مهاجرت به هر کشوری شما موظف به داشتن شرایط تعیین شدهای هستید. این موضوع یعنی برای شرایط گرفتن ویزای تحصیلی پرتغال باید از موارد ذکر شده، برخوردار باشید:

·       داشتن سند پذیرش یکی از دانشگاههای پرتغال

·       ارائه مدرکی برای نشان‌دادن شرایط مالی مساعد جهت اقامت و تحصیل در این کشور

·       داشتن گواهی پزشکی و قضایی

·       برخورداری از مدارک شناسایی معتبر مثل شناسنامه، گذرنامه و…

·       ارائه مدرک زبان انگلیسی برای افزایش شانس پذیرش

·       داشتن سابقه تحصیلی CV  و انگیزه‌نامه

·       ارائه بیمه‌نامه مطمئن

·       برخورداری از توصیه‌نامه برای تحصیل در دوره تحصیلات تکمیلی

·       داشتن معدل دیپلم بالای ۱۴

·       و…

شرایط ویزای تحصیلی پرتغال

فرایند دریافت ویزای تحصیلی پرتغال

ویزای تحصیلی پرتغال ویزایی بلندمدت بوده که فقط ۹۰ روز اعتبار دارد؛ اما نکته حائز اهمیت اینجاست که طبق قوانین مهاجرتی کشور پرتغال دارندگان این ویزا به محض رسیدن به کشور پرتغال باید به فکر دریافت مجوز اقامت باشند.

برای تقاضای این ویزا متقاضی یا دانشجوی خارجی باید با سفارت پرتغال در ارتباط باشد. منتها قبل از آن اخذنامه پذیرش Letter of Acceptance  در یکی از دانشگاه‌های پرتغال ضروری است. در جدول زیر قصد داریم مراحل دریافت ویزای تحصیلی پرتغال را برایتان ارائه دهیم.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کشور پرتغال

توضیحات

مرحله 1

دریافت نامه پذیرش از دانشگاه پرتغال

مرحله 2

مراجعه به سفارت یا کنسولگری پرتغال

مرحله 3

تعیین وقت سفارت برای انجام مصاحبه

مرحله 4

تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی پرتغال

مرحله 5

جمع‌آوری مدارک لازم برای درخواست ویزا

مرحله 6

واریز هزینه ویزای تحصیلی پرتغال

مرحله 7

تحویل همه مدارک به سفارت پرتغال

مرحله 8

انجام مصاحبه با آفیسر سفارت پرتغال

 

بورسیه تحصیلی پرتغال

امروز تحصیل در دانشگاه‌های پرتغال برای دانشجویان سایر کشورها می‌تواند یک رؤیا به‌حساب بیاید. حتماً این را هم می‌دانید که دانشگاه‌های این کشور در سطح جهانی بسیار معتبر و مدارک صادر شده از جانب آن‌ها نیز در کلیه کشورها مورد تأیید است.

در این کشور شما باید برای تحصیلات خود در هر مقطعی بودجه زیادی را بپردازید؛ ازاین‌رو شرایط برای دانشجوها بسیار سخت می‌شود و تنها چیزی که به داد آن‌ها می‌رسد، بورسیه تحصیلی پرتغال است. با دریافت این بورسیه می‌توانید بخشی یا تمام هزینه‌های تحصیل را پرداخت کنید.

از ویژگی‌های مهم بورسیه تحصیل در کشور پرتغال عبارت‌اند از:

·       دانشگاه‌های پرتغال در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد، دکتری و… به دانشجوها بورسیه تحصیلی اهدا می‌کند.

·       درصورتی‌که دانشجویی موفق به دریافت بورسیه تحصیلی در کشور پرتغال شود، در بیشتر موارد هزینه تحصیل او توسط دولت پرداخت می‌شود.

·       دانشجو برای کسب بورسیه باید نمره‌های عالی و سابقه تحصیلی خوبی داشته باشد؛ البته به دانشجویان با نمره متوسط هم بورسیه تعلق می‌گیرد؛ ولی افرادی که نمرات و معدل بسیار خوبی دارند خیلی راحت‌تر می‌توانند به بورسیه‌های تحصیلی دستیابی پیدا کنند.

بورسیه تحصیلی پرتغال

رشته‌های تحصیلی پرتغال

کشور پرتغال جزو آن دسته از کشورهایی است که دانشگاه‌های گوناگونی در آن وجود دارد. درخواست‌کنندگان می‌توانند طبق علاقه و هدف خود در دانشگاه‌های پرتغال مشغول به تحصیل شوند.

همچنین تنوع زیاد رشته‌های تحصیلی هم در این کشور بسیار بالا است. از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در پرتغال می‌توان به رشته‌های دندانپزشکی، داروسازی، فنی مهندسی و حسابداری اشاره کرد.

سؤالات متداول

1. آیا تحصیل در پرتغال به مدرک زبان نیاز دارد؟

بله بدون داشتن مدرک زبان هم می‌توانید به دریافت ویزای تحصیلی پرتغال اقدام کنید.

2. بهترین رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های پرتغال کدام‌اند؟

رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و حسابداری

3. اعتبار ویزای تحصیلی پرتغال چقدر است؟

اعتبار پروانه کسب تحصیلی پرتغال حداکثر تا 1 سال است.

 

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی پرتغال

یکی از موارد خیلی مهمی که برای دریافت ویزای تحصیل پرتغال همیشه ضروری است و باید به آن توجه خاصی شود، بحث تمکن مالی برای ویزای تحصیلی پرتغال است. بخاطر اینکه به سفارت این پرتغال ثابت کنید از لحاظ بودجه شرایط تحصیل در کشور را دارید لازم است که مدارک مالی تحویل دهید.

این مدارک مالی شامل ارائه مانده حساب و ارائه گردش حساب ۳ ماهه است. میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی پرتغال به ازای هر ماه چیزی حدود ۷۰۰ یورو است. برای تحصیل و اخذ ویزا در پرتغال لازم برای ۱ سال بودجه کافی که حدود ۱۰۰۰۰ یورو است را ارائه دهید. این مبلغ طبق نرخ آزاد ارز در بانک‌های ایران حساب می‌شود.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی پرتغال

مدارک ویزای تحصیلی پرتغال

بعد از دریافت نامه پذیرش از سوی مؤسسه آموزش عالی در پرتغال، میتوانید به شروع مراحل درخواست ویزا اقدام کنید. این پروسه در سفارت‌خانه یا کنسولگری پرتغال در کشور مبدأ انجام می‌گیرد.

 برای گرفتن ویزای تحصیلی پرتغال باید در مصاحبه شرکت کنید تا افسران ویزا این اطمینان را کسب کنند که شما فقط قصد تحصیل در این کشور را دارید. هنگام تقاضای ویزای تحصیلی کشور پرتغال باید مدارک گفته شده زیر را ارائه دهید:

·       گذرنامه با حداقل اعتبار ۲ سال و دارای دو صفحه خالی

·       نامه پذیرفته شده از دانشگاه پلی‌تکنیک در پرتغال اثبات پرداخت بودجههای تحصیل (اگر بورسیه تحصیلی دارید، مدرکی از دانشگاه خود در تأیید آن ارائه بدهید.)

·       2 عدد عکس رنگی

·       فرم کامل شده تقاضای ویزای دانشجویی پرتغال

·    تأیید پرداخت هزینه پردازش ویزای دانشجویی پرتغال به مبلغ 170 یورو
مدارک اثبات تعیین مالی شما در طول اقامت خود در پرتغال( این مدارک شامل نامه تمکن بانکی، بورسیه تحصیلی یا مدارک ثابتکننده پشتیبانی مالی از شما است.)

·       گواهی عدم سوءپیشینه

·       مدارک اقامتی شما در کشور پرتغال شامل قرارداد اجاره، خوابگاه دانشجویی شما یا دعوت‌نامه از طرف اعضای خانواده یا دوستی باشد که با آن‌ها در پرتغال زندگی می‌کنید، است.

·       ارائه‌دادن مدرک تحصیلی قبلی شما

·       مدارک بیمه درمانی یک شرکت شخصی بیمه در پرتغال (کمترین مبلغ پوشش الزامی ۳۰۰۰۰ یورو است.)

فرم درخواست ویزای تحصیلی پرتغال

فرم درخواست ویزای پرتغال مربوط به تحصیل چیست؟ از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین مدارک مهم برای صدور ویزا مربوط به فرم درخواست ویزای تحصیلی در کشور پرتغال است. این فرم شامل اطلاعات شخصی، تحصیلی، اقتصادی فرد و برنامه‌ای که درخواست‌کننده برای ادامه تحصیل خود در پرتغال مدنظر می‌گیرد، است.

همچنین ممکن است طبق سفارتی که شخص از آن درخواست می‌کند مدارک مربوط در اغلب موارد فرق داشته باشد. قاعدتاً مدارکی که باید در این فرم درخواست تکمیل شود عبارت‌اند از:

·       پاسپورت

·       رزومه

·       عکس پاسپورت

·       مدارک زبان آیلتس (تافل)

·       مدارک تحصیلی از جمله مدرک دیپلم و دانشگاه به‌صورت ترجمه و تأیید شده از دادگستری و وزارت خارجه

·       مدارکی همچون سابقه مالی به انضمام گواهی حساب مربوط به تمکن مالی

·       برنامه تحصیلی موردنظر

مدارک زبان برای ویزای تحصیلی پرتغال

مدرک زبان برای تحصیل در کشور پرتغال تحت‌نظر دانشگاه یا مرکز علمی موردنظر مشخص می‌شود. تحصیل در هر مرحله تحصیلی موردنظر، مدرک زبان مختلفی را نیاز دارد.

معمولاً برای تحصیل در رشته‌های زمینه بهداشت و درمان مثل پزشکی و رشته‌های پیراپزشکی باید مدارک زبان بسیار بالایی به نسبت بقیه مقاطع تحصیلی ارائه شود. اکنون در جدول زیر مدارک زبان موردنظر برای تحصیل در هر مقطع تحصیلی در کشور پرتغال در مراحل مختلفی ارائه شده است.

مقطع

مدرک زبان

لیسانس

آیلتس 6 یا معادل آن

لیسانس رشته‌های حوزه بهداشت و درمان

آیلتس 7 یا معادل آن

فوق‌لیسانس

آیلتس 6.5 یا معادل آن

دکترا

آیلتس 7 یا معادل آن

مدارک زبان برای ویزای تحصیلی پرتغال 

ویزای تحصیلی پرتغال بدون مدرک زبان

یکی از مهم‌ترین موارد برای تحصیل در دانشگاه‌های پرتغال، داشتن مدرک زبان موردنظر است. براین‌اساس برخی از دانشگاه‌ها برای متقاضیانی که دارای حدنصاب کافی در مدرک زبان خود نبوده و همچنین مهارت لازم در زبان ندارند، دوره‌های یادگیری زبان برایشان ارائه داده می‌شود.

سفارت کشور پرتغال آفیسر محور است و ویزا طبق عقیده آفیسر صادر می‌شود. عدم مدرک زبان تا حدود زیادی یک امتیاز منفی در نظر گرفته می‌شود و شانس دریافت ویزای تحصیلی پرتغال را کاهش می‌دهد.

باتوجه‌به این مسئله پیشنهاد ما به شما این است که برای تحصیل در این کشور قبل از آغاز پروسه مهاجرت تحصیلی به پرتغال برای گرفتن مدرک زبان موردنظر خود اقدام کنید.

شرایط کار با ویزای تحصیلی پرتغال

کسب ویزای تحصیلی پرتغال فرصتی را برای دانشجویان بین‌المللی ایجاد می‌کند تا شرایط کاری بخصوص کشور را به‌خوبی تجربه کنند.

به‌عنوان دارندگان ویزای دانشجویی اشخاص مجاز به کار پاره‌وقت در طول تحصیل خود هستند و این فرصت به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تجربه کاری فوق‌العاده باارزشی را دریافت کنند، درآمدشان را افزایش دهند و خود را بافرهنگ محلی وفق دهند.

ویزای همراه تحصیلی پرتغال

کشور پرتغال ویزای الحاق به خانواده یا ویزای همراه دانشجویی پرتغال را به دانشجویان ارائه داده و این امکان را می‌دهد تا اعضای خانواده‌شان بتوانند فرزند دانشجوی خود را همراهی کنند و در طول تحصیل خود در این کشور به او ملحق شوند.

این ویزا برای رونق وحدت خانواده و پشتیبانی از دانشجویان در حفظ ارتباط نزدیک با عزیزان خود که در طول تحصیلات خود در پرتغال مشغول هستند، طراحی شده است.

ویزای الحاق به دانشجویان و خانواده این اجازه را می‌دهد که همسر، فرزندان و در اغلب موارد والدین به آن‌ها بپیوندند و در طول دوره تحصیلی کنار هم زندگی کنند. از دیگر مزایای ویزای الحاق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·       نه‌تنها به دانشجویان امکان حمایت و همراهی را می‌دهد، بلکه به تجربه خوب آن‌ها در طول تحصیل کمک شایانی می‌کند.

·       این امکان را فراهم می‌کند که خانواده‌ها در تجربه‌های فرهنگی و آموزشی زندگی در پرتغال سهیم شوند و احساس همبستگی داشته و رشد مشترک را ایجاد کنند. 

لیست دانشگاه‌های پرتغال

کشور پرتغال با داشتن دانشگاههای معتبر و باکیفیت در سطح جهانی و همچنین هزینه بسیار مقرون‌به‌صرفه جزو یکی از مقاصد پرطرف‌دار متقاضیان تحصیل در اروپا به شمار میرود. دانشگاه‌های کشور پرتغال جزو ارزان‌ترین و معروف‌ترین دانشگاه‌های اروپا به شمار می‌روند.

دولت کشور پرتغال بورسیه و کمک‌هزینه‌های تحصیلی زیادی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. در جدول زیر به مهم‌ترین این دانشگاه‌ها اشاره کرده‌ایم.

نام دانشگاه

رنکینگ 2021 QS

رنکینگ ARWU 2020

رتبه در پرتغال

دانشگاه لیسبون

357

151-200

1

دانشگاه پورتو

357

301-400

2

دانشگاه جدید لیسبون

428

601-700

6

دانشگاه کویمبرا

431

501-600

4

دانشگاه آویرو

581-590

501-600

5

دانشگاه مینهو

591-600

401-500

3

دانشگاه کاتولیک پرتغال

801-1000

7

لیست دانشگاه‌های پرتغال

هزینه ویزای تحصیلی پرتغال

هزینه صادرکردن ویزای دانشجویی پرتغال همانند سایر انواع ویزاهای این کشور از سوی وزارت امور خارجه پرتغال مشخص و سپس توسط سفارت از متقاضیان دریافت میشود. هزینه اخذ ویزای تحصیلی پرتغال که باید ابتدای کار بپردازید تقریباً ۱۷۰ یورو است.

 هزینه تحصیل و زندگی در پرتغال بسیار پایین بوده و دانشجویان با کارکردن میتوانند از عهده هزینههای زندگی خود بربیایند؛ البته هزینه زندگی در این کشور ماهانه حدود ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو بوده که قسمتی از آن برای اجاره‌خانه، بخشی هم برای رفتوآمدها و قسمت دیگر مربوط به خوراک، پوشاک و مخارج تحصیل است.

 ناگفته نماند که هزینههای تحصیل و زندگی بر اساس دورههای آموزشی، مقطع و رشته تحصیلی، انتخاب شرایط و سطح زندگی متفاوت است.

دریافت ویزای تحصیلی پرتغال با افدل گروپ

متقاضیانی که به دنبال تحصیل در کشور پرتغال هستند، باید قبل از آن که وارد این کشور شوند، بررسی کنند که آیا شرایط اخذ ویزای تحصیل پرتغال را دارند یا نه؟

مهاجرت تحصیلی در دسته ارزان‌ترین روش‌های اخذ اقامت پرتغال است؛ ولی خرید ملک در پرتغال، ثبت شرکت در پرتغال، نو آفرینی و خود حمایتی پرتغال جزو مطمئن‌ترین و بهترین مهاجرت کاری به پرتغال محسوب می‌شوند.

مؤسسه افدل گروپ نامی آشنا در مسائل مربوط به مهاجرت مانند ویزای تحصیلی پرتغال، گلدن ویزای پرتغال، ویزای تجاری پرتغال و…سابقه درخشانی در این زمینه دارد.

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتر درباره تابعیت و شهروندی پرتغال، زندگی در پرتغال و همچنین ویزای پرتغال به دست بیاورید، می‌توانید با آژانس مسافرتی افدل گروپ تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌‌ای این مؤسسه به پاسخ تمام سؤالاتتان دست بیابید.

نتیجه‌گیری

تحصیل در کشور پرتغال با سیستم آموزشی بولونیا انجام می‌گیرد و مدارک تحصیلی این کشور در تمام جهان معتبر شناخته می‌شود. برای تحصیل در کشور پرتغال علاوه بر دریافت پذیرش از یک دانشگاه بین‌المللی باید حتماً ویزای تحصیلی پرتغال را کسب کنید.

اگر قصد داشته باشید تا برای هدف‌های دیگری از جمله توریستی، تجاری و… به این کشور سفر کنید، نیازمند دریافت ویزای پرتغال یا همان ویزای شینگن از سفارت و کنسولگری پرتغال در ایران هستید.

سؤالات متداول

1. آیا امکان تحصیل رایگان در پرتغال وجود دارد؟

خیر مگر اینکه از رزومه بالایی برخوردار باشید و موفق به دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه این کشور شوید.

2. چه کسانی می‌توانند برای ویزای تحصیلی پرتغال اقدام کنند؟

افراد 18 تا 39 سال

3. آیا می‌توان در حین تحصیل در پرتغال کار کرد؟

اگر کار در کیفیت تحصیلات شما تأثیر منفی نداشته باشد، اجازه کار و تحصیل هم‌زمان در پرتغال را دارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *