6 روش برای دریافت تابعیت و شهروندی پرتغال با افدل گروپ

تابعیت و شهروندی پرتغال

جدیدترین شرایط اخذ تابعیت و شهروندی پرتغال

دریافت تابعیت و شهروندی پرتغال چگونه است؟ آیا ایرانیان هم می‌توانند به راحتی تابعیت این کشور را بگیرند؟ قانون تابعیت پرتغال، شرایط و روش‌های متنوعی را پیشِ روی شما قرار داده تا بتوانید بر اساس هدفتان از مهاجرت تصمیم‌گیری کنید.

 اخذ تابعیت و شهروندی پرتغال

کشور پرتغال یکی از مقاصد خوبی است که می‌توانید برای دستیابی به آرزوهایتان انتخاب کنید؛ تنها کافی است تا روش‌های مختلف اخذ تابعیت و شهروندی پرتغال را بشناسید. در این مقاله ما را همراهی کنید تا این روش‌ها و بهترین مؤسسه مهاجرتی را به شما معرفی کنیم.

مزایای اخذ تابعیت و شهروندی پرتغال

ابتدا لازم است تا با مزایای شهروندی پرتغال آشنا شوید؛ در این صورت بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا کشور پرتغال را برای مهاجرت انتخاب کنید یا خیر. بررسی مزایای دریافت شهروندی پرتغال را باید از نظر اعتبار پاسپورت، فضای کسب‌وکارها، وضعیت مالیات در این کشور و… انجام دهید.

ارائه پاسپورت معتبر

پاسپورت پرتغالی به دلیل آزادی در سفر، موضع مشخص آن در مورد تابعیت دوگانه، مالیات پسند بودن و محبوبیت بالا، رتبه چهارم را در فهرست گذرنامه‌های کشورهای مختلف دارد. شهروندان پرتغال از دسترسی بدون روادید و ویزا در بدو ورود به 173 کشور برخوردار هستند.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

فضای مناسب برای کسب‌وکارها

پرتغال بازار مصرف گسترده‌ای دارد و دریچه‌ای برای دسترسی به بازارهای منطقه‌ای را به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ارائه می‌دهد که آن را به یک کشور ایده‌آل برای تجارت تبدیل می‌کند؛ بنابراین اخذ تابعیت و شهروندی پرتغال برای اهداف تجاری بسیار عالی است.

علاوه بر این، اتحادیه اروپا بزرگ‌ترین منطقه بازار در جهان است و اخذ تابعیت و گرفتن شهروندی پرتغال به اتباع خارجی اجازه می‌دهد تا به تمام مزایای آن دسترسی داشته باشند. شهرهای بزرگ‌تر پرتغال به ویژه لیسبون، مرکز استارتاپ نهایی با فضاهای کاری مناسب برای کسب‌وکارها هستند.

از این رو افراد فعال در حوزه دیجیتال و مستقل از موقعیت مکانی از سراسر جهان از لیسبون بازدید می‌کنند تا در جامعه تجاری ایجاد شبکه کنند و فعالیت‌های کارآفرینی خود را در اتحادیه اروپا توسعه دهند.

مشوق‌های مالیاتی عالی

نرخ‌های مالیات استاندارد در پرتغال مناسب هستند و این نرخ می‌تواند تا ۲۸ الی ۴۸ درصد افزایش یابد و پرتغال را به کشوری با مالیات بالا تبدیل کند. پرتغال همچنین از درآمد ساکنان خود مالیات می‌گیرد. با این حال، این کشور یک طرح مالیاتی عالی برای خارجی‌هایی دارد که به دنبال دریافت اقامت مالیاتی در پرتغال هستند. این طرح، برنامه اقامت غیرعادی (NHR) نام دارد.

تابعیت و شهروندی پرتغال

با ثبت‌نام در برنامه NHR، مهاجران می‌توانند مقیم مالیاتی کشور پرتغال شوند؛ در حالی که به طور قانونی بدهی‌های مالیاتی خود را در اکثر درآمدهای خارجی به مدت 10 سال کاهش داده یا حذف کنند؛ به همین دلیل است که تابعیت و شهروندی پرتغال برای بسیاری از مهاجران جذاب است.

دارندگان NHR می‌توانند مشوق‌های مالیاتی زیر را از دولت پرتغال انتظار داشته باشند:

·       بدون مالیات بر درآمد خارجی (حقوق، سود سهام، حق امتیاز، سود سرمایه، درآمد اجاره از املاک خارجی و…)

·       کاهش نرخ مالیات ثابت 20 درصد بر درآمد پرتغالی افراد واجد شرایط

·       10 درصد مالیات بر حقوق بازنشستگی با منبع خارجی

·       بدون مالیات بر سرمایه

کشور عضو اتحادیه اروپا

پرتغال یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. اخذ تابعیت و شهروندی پرتغال به این معنی است که شما شهروند اتحادیه اروپا نیز خواهید شد. به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا می‌توانید بدون هیچ محدودیتی در هر نقطه از اتحادیه اروپا زندگی، تحصیل و کار کنید.

هنگامی که پاسپورت پرتغالی خود را دریافت کردید، دیگر نیازی به محدود شدن در قلمرو پرتغال نیست. شما در انتخاب هر حوزه اتحادیه اروپا که با سبک زندگی شما سازگار است، آزاد هستید.

روش‌های اخذ تابعیت و شهروندی پرتغال

قانون تابعیت پرتغال راه‌های مختلفی را برای اخذ شهروندی ارائه می‌دهد. برخی از این روش‌ها به اخذ اقامت پرتغال به مدت چند سال نیاز دارند؛ در حالی که برخی دیگر ممکن است شما را به طور خودکار واجد شرایط اخذ شهروندی کنند.

تفاوت اقامت و تابعیت پرتغال نیز در اینجا مشخص می‌شود. تابعیت به شما اجازه می‌دهد تا پاسپورت دوم این کشور را دریافت کرده و از مزایای تابعیت استفاده کنید؛ اما افراد مقیم این کشور، پاسپورت دوم ندارند و از حقوقی مانند حق رأی محروم می‌مانند.

مهم‌ترین راه‌های دریافت تابعیت و شهروندی پرتغال شامل موارد زیر می‌شوند:

·       شهروندی پرتغال از طریق تابعیت

·       شهروندی پرتغال بر اساس تبار

·       شهروندی پرتغال از طریق تولد

·       شهروندی پرتغال از طریق ازدواج

·       شهروندی پرتغال با اصل‌و‌نسب یهودی سفاردی

·       شهروندی پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری

 

شهروندی پرتغال از طریق تبار، ارزان‌ترین گزینه در بین مسیرهای ذکر شده است. با این حال، سریعترین راه نیست.

 

اگر اصل و نسب پرتغالی ندارید، اما می‌خواهید در پرتغال زندگی طولانی مدت داشته باشید، می‌توانید گزینه‌های اقامت مانند ویزای D2 یا D7 را بررسی کنید که در عرض چند ماه به شما اجازه اقامت و فرصتی برای دریافت شهروندی پرتغال را می‌دهند.

اخذ شهروندی پرتغال از طریق تابعیت

اخذ شهروندی پرتغال از طریق تابعیت

اکثر مردم برای دریافت شهروندی پرتغال، مسیر تابعیت را انتخاب می کنند. پرتغال کوتاه‌ترین مدت زمان پذیرش تابعیت در اتحادیه اروپا را دارد و این مدت زمان 5 سال است. با توجه به مزایای تبدیل شدن به یک شهروند اتحادیه اروپا، گذراندن 5 سال در یک کشور زیبا و با هزاران فرصت شخصی، معامله بدی نیست!

پس از 5 سال اقامت قانونی در این کشور می‌توانید برای شهروندی پرتغال اقدام کنید. نکته کلیدی در این روش، دریافت اقامت قانونی است؛ بنابراین اتباع اتحادیه اروپا که بدون اخذ اقامت در پرتغال زندگی می‌کنند، ممکن است نتوانند سال‌ها از آن برای درخواست شهروندی خود استفاده کنند.

اتباعی که به دنبال کسب تابعیت و شهروندی پرتغال هستند، میتوانند برای اجازه اقامت پرتغال درخواست دهند و آن را به مدت 5 سال حفظ کنند تا واجد شرایط شهروندی باشند. ویزای D2 و D7 از جمله گزینه‌های دریافت اقامت پرتغال برای اتباع غیر اتحادیه اروپا هستند.

ویزای D2 پرتغال

ویزای D2 پرتغال که به عنوان ویزای کارآفرین مهاجرتی نیز شناخته می‌شود، به شهروندان غیر اتحادیه اروپا و غیرسوئیسی اجازه می‌دهد تا کسب‌وکاری را در این کشور راه‌اندازی و در پرتغال سرمایه‌گذاری کنند. ویزای D2 به مدت 4 ماه صادر می‌شود که در طی آن متقاضی باید برای اقامت در پرتغال درخواست کند.

 

ویزای D2 پرتغال برای اقامت به مدت 2 سال اعتبار دارد. پس از 2 سال، مجوز برای 3 سال دیگر قابل تمدید است. پس از 5 سال اقامت قانونی در این کشور می‌توانید برای تابعیت و شهروندی پرتغال درخواست دهید.

 

این ویزا یک مسیر عالی برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و ارائه‌دهندگان خدمات مستقل است که می‌خواهند کسب‌وکار خود را در اتحادیه اروپا راه‌اندازی کنند و به دنبال دریافت شهروندی این کشور هستند. لازم به ذکر است که حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری برای ویزای D2 تعیین نشده است.

شرایط دریافت ویزای D2 پرتغال شامل موارد زیر می‌شوند:

·       داشتن یک طرح کسب‌وکار که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری یا کسب‌وکار شما چگونه برای اقتصاد پرتغال مفید خواهد بود.

·       ارائه مدارک مبنی بر سرمایه‌گذاری که نشان می‌دهد شما در پرتغال سرمایه‌گذاری کرده‌اید یا قصد سرمایه‌گذاری دارید.

·       داشتن منابع مالی کافی برای اینکه شرکت شما حفظ شود.

·       یک حساب بانکی پرتغالی با حداقل 9120 یورو پس‌انداز داشته باشید.

از شرایط عمومی دریافت ویزای D2 برای تابعیت و شهروندی پرتغال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·       حداقل 18 سال سن

·       شهروند کشورهای غیر اتحادیه اروپا و سوئیس

·       بدون سابقه کیفری

·       داشتن بیمه سلامت

·       اثبات محل اقامت (قرارداد اجاره یا خرید)

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

ویزای D7 پرتغال

ویزای D7 پرتغال که به عنوان ویزای درآمد غیرفعال پرتغال نیز شناخته می‌شود، به متقاضیان اجازه می‌دهد تا زمانی که شرایط درآمد غیرفعال را برآورده می‌کنند، در پرتغال زندگی کنند. پس از 2 سال، مجوز برای 3 سال دیگر قابل تمدید است. پس از آن می‌توانید برای اجازه اقامت دائم یا تابعیت و شهروندی پرتغال درخواست دهید.

 

D7 یک ویزای اقامت دوبار ورود است که به مدت 4 ماه اعتبار دارد و در طی آن متقاضی باید برای اقامت در پرتغال درخواست بدهد. اولین اجازه اقامت با این نوع ویزا برای 2 سال صادر می‌شود.

 

شرایط دریافت ویزای D7 پرتغال شامل موارد زیر می‌شوند:

·       حداقل 18 سال سن

·       شهروند کشورهای غیر اتحادیه اروپا و سوئیس

·       بدون سابقه کیفری

·       داشتن بیمه سلامت

·       اثبات محل اقامت (قرارداد اجاره یا خرید)

·       حداقل درآمد غیرفعال ماهیانه 760 یورو

·       داشتن حساب بانکی پرتغالی با حداقل 9120 یورو پس‌انداز

اخذ شهروندی پرتغالی بر اساس تبار (CBD)

اگر پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ پرتغالی دارید، ممکن است بتوانید تابعیت و شهروندی پرتغال را از طریق تبار درخواست کنید. این روش، ارزان‌ترین و مستقیم‌ترین راه برای اخذ شهروندی پرتغال است؛ زیرا نیازی به سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی شرکت یا اقامت قانونی ندارید.

اخذ شهروندی پرتغالی بر اساس تبار (CBD)

شما باید گواهی تولد، ازدواج و هر مدرک دیگری را که مقامات در فرایند اخذ شهروندی ضروری می‌دانند، ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست CBD جهت دریافت تابعیت و شهروندی پرتغال عبارت‌اند از:

·       فرم درخواست امضا شده در حضور مقام کنسولگری پرتغال

·       کپی شناسنامه

·       کپی پاسپورت

·       سند ازدواج

·       کپی شناسنامه پدر و مادر

·       گواهی تولد پدربزرگ و مادربزرگ پرتغالی

·       گواهی سوء‌پیشینه

اخذ شهروندی پرتغال از طریق تولد

متولد شدن در خاک پرتغال به طور خودکار واجد شرایط شهروندی پرتغال نمی‌شود. افرادی که در پرتغال از والدین خارجی متولد شده‌اند، در صورتی که حداقل یکی از والدین حداقل 1 سال اقامت پرتغال را داشته باشد، می‌توانند واجد شرایط شهروندی پرتغال باشند.

اخذ شهروندی پرتغال از طریق ازدواج

پرتغال یکی از ساده‌ترین کشورها برای دریافت تابعیت از طریق ازدواج است. این کشور همچنین روابط پایدار بلندمدت را به رسمیت می‌شناسد. اگر ازدواج کرده باشید یا با یک شهروند پرتغالی به مدت 3 سال یا بیشتر رابطه طولانی مدت داشته باشید، می‌توانید برای دریافت تابعیت و شهروندی پرتغال درخواست دهید.

اخذ شهروندی پرتغال از طریق ازدواج

تنها شرط ضروری این است که قبل از ارائه درخواست شهروندی خود، مدت زمان ازدواج یا شراکت خود را ثابت کنید که مدت زمان باید 3 سال یا بیشتر باشد.

اخذ شهروندی پرتغال با اصل‌ونسب یهودی سفاردی

برای درخواست شهروندی پرتغال از طریق این مسیر باید شجره خانوادگی خود را به اندازه کافی دنبال کنید تا میراث یهودی سفاردی خود را ثابت کنید. شما می‌توانید با ارائه نام‌های خانوادگی سفاردی، سوابق گورستان یا شواهدی مبنی بر استفاده از زبان لادینو در خانواده‌تان، این موضوع را ثابت کنید.

اخذ شهروندی پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری

اخذ تابعیت و شهروندی پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری، محبوب‌ترین راه برای مهاجرت به این کشور است. این برنامه که به عنوان برنامه ویزای طلایی نیز شناخته می‌شود، سریع‌ترین مسیر برای دریافت شهروندی پرتغال است و تنها چند ماه طول می‌کشد.

روش‌های دریافت شهروندی پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری شامل موارد زیر می‌شوند:

·       سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات

·       سرمایه‌گذاری در یک صندوق سرمایه‌گذاری

·       انتقال سرمایه به یک حساب بانکی در کشور پرتغال

·       استخدام حداقل 10 شهروند پرتغالی برای کار در شرکت

·       انتقال سرمایه برای فعالیت‌های تحقیقاتی در علم یا فناوری

·       حمایت از هنر یا کمک به بازسازی میراث ملی با انتقال سرمایه

نوع سرمایه‌گذاری

حداقل سرمایه مورد نیاز

خرید ملک

حداقل 400 هزار یورو

صندوق سرمایه‌گذرای

حداقل 350 هزار یورو

انتقال سرمایه به بانک

حداقل 1 میلیون یورو

فعالیت‌های تحقیقاتی در علم یا فناوری

حداقل 350 هزار یورو

حمایت از هنر یا کمک به بازسازی میراث ملی

حداقل 250 هزار یورو

 

زمان پردازش تابعیت و شهروندی پرتغال

تابعیت و شهروندی پرتغال

مدت زمان شهروندی پرتغال و پردازش آن بر اساس کشور مبداء متقاضی تعیین می‌شود. این موضوع هزینه شهروندی پرتغال را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. بسته به اینکه دولت چقدر مدارک شما را سریع پردازش می‌کند و اینکه آیا مشکلی در درخواست شما وجود دارد یا خیر، زمان رسیدگی می‌تواند از چند ماه تا 2 سال طول بکشد.

اخذ شهروندی پرتغال با افدل گروپ

با توجه به افزایش محبوبیت کشور پرتغال برای مهاجرت ایرانیان، احتمالاً شما هم می‌خواهید اطلاعات دقیقی را درباره نحوه دریافت اقامت پرتغال کسب کنید. چاره کار شما، دریافت مشاوره تابعیت و شهروندی پرتغال است که توسط کارشناسان مجرب افدل گروپ ارائه می‌شود.

با این مشاوره تخصصی می‌توانید درباره جدیدترین شرایط ویزای پرتغال بیشتر اطلاعات به دست آورید و روشی مطمئن را بر اساس شرایط خود انتخاب کنید. ثبت شرکت در پرتغال در کنار روش‌های پرهزینه‌تری مانند خرید ملک در پرتغال به بهترین روش‌های مهاجرتی ایرانیان تبدیل شده است.

به همین دلیل اگر می‌خواهید درباره شیوه دریافت اقامت دائم پرتغال یا افراد واجد شرایط اخذ گلدن ویزای پرتغال بیشتر بدانید، مشاوره‌های تیم افدل را از دست ندهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزای توریستی پرتغال یا ویزای کاری پرتغال به اینستاگرام افدل مراجعه کنید.

سخن آخر

از چه راه و روش‌هایی تابعیت و شهروندی پرتغال را به دست آوریم؟ نحوه دریافت تابعیت پرتغال بر اساس شرایط و هدف شما تعیین می‌شود؛ بنابراین لازم است تا روش مهاجرتی خود را بعد از مشورت با کارشناسان حقوقی تعیین کرده و شرایط را به خوبی بررسی کنید.

سؤالات متداول

1. آیا با خرید ملک می‌توانم شهروندی پرتغال را بگیرم؟

بله حداقل سرمایه باید 400 هزار یورو باشد.

2. برای دریافت ویزای D7 پرتغال باید چقدر درآمد داشته باشیم؟

حداقل 760 یورو در ماه

3. پردازش شهروندی پرتغال چقدر طول می‌کشد؟

چند ماه تا 2 سال

 

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *