8 مزیت زندگی در کانادا برای ایرانیان + شرایط و هزینه‌ها

زندگی در کانادا

زندگی در کانادا


همه چیز درباره زندگی در کانادا

زندگی در کانادا چه نقاط قوت و ضعفی دارد؟ آیا می‌تواند برای من و خانواده‌ام فرصتی خوب ایجاد کند؟ کشورهای زیادی در سراسر دنیا برای زندگی وجود دارد. حتماً این سؤال را هم قبل از هرگونه اقدام مهاجرتی از خود پرسیده‌اید که چرا زندگی در کشور کانادا؟

در این مطلب قصد داریم به معرفی کشور کانادا و کلیه موارد مهم زندگی در این کشور از مسائل عمومی شامل آب‌وهوا و هزینه‌ها گرفته تا مسائل تخصصی‌تر بپردازیم.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

شرایط زندگی در کشور کانادا

شرایط زندگی در کانادا برای ایرانیان چگونه است؟ کشور کانادا به دلیل استاندارد و کیفیت بالای زندگی در آن بسیار معروف شده است. این کشور هم‌اکنون در شاخصه‌های مختلف جهانی در زمینه مراقبت‌های بهداشتی، آموزش، ایمنی و رفاه کلی دارای رتبه بالایی است.

زندگی در کشور کانادا باتوجه‌به شهر یا هر استانی متفاوت است و شرایط بخصوص خودش را دارد. افرادی که قصد زندگی در این کشور را دارند باید دقت کنند که طبق شرایط خود، هدف‌ها و میزان تمکن مالی می‌توانند به کانادا سفر کنند و در این کشور زندگی کنند.

تجربه زندگی در کانادا برای ایرانی‌ها بخصوص در مناطقی مثل مونترال، تورنتو و ونکوور که مناطق مناسب و مهمی هستند در میان آن‌ها محبوبیت بالایی داشته و برای زندگی در اولویت قرار گرفته است.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

مزایای زندگی در کشور کانادا

چرا زندگی در کانادا؟ امروزه مهاجرت به کشور کانادا همچنان در حال افزایش است و افراد بی‌شماری از طریق روش‌های مختلفی همچون تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری و… به این کشور سفر می‌کنند.

دلایل مهمی که کشور کانادا را به یک مقصد مهاجرتی محبوب تبدیل کرده، مزیت‌های مهم و ویژه این کشور هستند.

مزایای زندگی در کشور کانادا
زندگی در کانادا

بازار کار خوب

مهاجرین به دلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری زیاد در کشور خود اغلب کانادا را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. کانادا به علت اقتصادی پایدار و قوی، بازار کار پررونق به مقصدی جذاب و مهم برای مسافران تبدیل شده است.

طبیعت بی‌نظیر

یکی دیگر از مزایای زندگی در کانادا، اماکن جذاب و دیدنی آن است که شهروندان و اشخاص مقیم این کشور می‌توانند نهایت استفاده از آن را داشته باشند. این دسترسی طبیعت زیبا برای اغلب مهاجرانی که طرف‌دار محیطی پاک و سالم هستند، می‌تواند جذابیت بی‌نظیری برایشان داشته باشد.

شاخصه مطلوب‌بودن‌ها در کانادا بهتر از کشورهای مبدأ بوده که این مسئله خود عامل مهم تعیین‌کننده برای سفر به این کشور است.

کشور طرف‌دار مهاجرت

سیاست سفر به کانادا نشان‌دهنده پایبندی این کشور به تنوع و مجذوب کردن مسافران است. کانادا سال‌های زیادی که برای کامل‌کردن جمعیت پیر و تهیه نیازهای نیروی کار در جایگاهی قرار گرفته که از مهاجرت افراد استقبال فراوانی می‌کند.

این کشور سالانه پذیرای تعداد بی‌شماری از مهاجران جدید است. کانادا به یکی از دوستانه‌ترین و پذیرفته‌ترین کشورهای جهان مشهور است و مسافرانی که تازه به این کشور می‌آیند از تجربیات خوب یکپارچگی جامعه آن روبه‌رو می‌شوند.

درمان رایگان و همگانی

یکی از مزیت‌های مهم زندگی در کانادا، برخورداری از سیستم مراقبت بهداشتی باکیفیت و رایگان در این کشور است که برای مسافران تازه‌وارد یک مزیت بزرگی محسوب می‌شود. این سیستم مراقبتی با کمبود نیروی کاری مواجه است؛ ازاین‌رو پزشکان و پرستاران شانس بیشتری برای جذب دارند.

سیستم بیمه سلامت ملی ضمانت می‌کند که هیچ شهروند یا مقیم کانادا به علت هزینه درمان از مراقبت‌های پزشکی بی‌نصیب نمی‌شود و این امر نشان‌دهنده استاندارد بالای بهداشتی این کشور است.

درمان رایگان و همگانی
زندگی در کانادا

بالابودن کیفیت زندگی

باتوجه‌به شاخص جهانی کیفیت زندگی، کشور کانادا مقام بالایی در این زمینه به خود اختصاص داده است. این کشور سیستم مراقبت بهداشتی، آموزشی و اجتماعی باکیفیتی دارد.

مسافرانی که به این کشور سفر می‌کنند از زندگی باکیفیتی در آن مواجه می‌شوند و زمان کافی هم برای انجام فعالیت‌های تفریحی و ورزشی دارند. ناگفته نماند که کانادا گزینه مناسبی برای تشکیل خانواده است؛ چون سیستم آموزشی آن برای تربیت کودکان ساخته شده و والدین آن‌ها با این قضیه هیچ مشکلی ندارند.

سیستم آموزشی عالی

مورد مهم دیگر مربوط به مزایای زندگی در کانادا، داشتن سیستم آموزشی خیلی خوب است. کشور کانادا موسسه‌های آموزشی باکیفیتی دارد و باعث شده دانشجویان زیادی در سراسر جهان به آن روی بیاورند.

تعداد زیادی از آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌های کانادا در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند و به همین خاطر این کشور یک انتخابی خیلی خوب برای دانشجویان بین‌المللی مخصوصاً دانشجوهای ایرانی برای تحصیل به‌حساب می‌آید.

امنیت شغلی خوب

امنیت شغلی عالی مزایای دیگر زندگی در کانادا است. این کشور برای حقوق کارگران و امنیت شغلی‌شان بیمه بخصوصی تعیین می‌کند. انجمن‌های کارگری و قانون استخدامی رفتار منصفانه‌ای در مقابل کارگران دارند و احترام خاصی برای آن‌ها قائل هستند.

محیط‌های کاری به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که آسایش کارگران به‌خوبی تأمین می‌شود. در ضمن اگر هر نوع سوءاستفاده‌ای از کارگران در محیط کاری شود، آن‌ها می‌توانند جریان موردنظر را گزارش داده تا کارفرمایان خلاف‌کار جریمه شوند.

امنیت شغلی خوب
زندگی در کانادا

تسهیل شرایط ویزا برای خانواده

یکی از هدف‌های مهم و اصلی سفر به کانادا پیوستگی اعضای خانواده است. برنامه خانواده بر ارزش و در کنار هم قراردادن اعضای خانواده تأکید زیادی دارد. ساکنان دائی طبق این برنامه می‌توانند اسپانسر اعضای خانواده خود برای مهاجرت به کانادا شوند.

هر چند ظرفیت پذیرش این برنامه محدود است؛ اما مسافران می‌توانند از طریق همین برنامه اعضای خانواده خود را به این کشور بیاورند.

معایب زندگی در کانادا

در کنار تمام خوبی‌هایی که کشور کانادا برای زندگی‌کردن دارد، یک‌سری معایب هم می‌توان برای آن به زبان آورد که جزو مشکلات زندگی در این کشور به شمار می‌روند.

بالارفتن هزینه زندگی و تورم

علی‌رغم اینکه شرایط اقتصادی کشور کانادا همواره روبه پیشرفت است. این کشور همچنین دارای اقتصاد قوی و روبه‌رشدی بوده که فرصت‌های گوناگونی را برای شکوفایی مسافران فراهم می‌کند؛ ولی خوب می‌دانید که هزینه زندگی در شهرهایی چون تورنتو و ونکوور خیلی گران است.

به‌علاوه هزینه مسکن بالا رفته و این موضوع باعث به‌وجودآمدن مشکلاتی برای مهاجران تازه‌واردشده؛ اما چشم‌انداز ثبات اقتصادی بلندمدت و ترقی شغلی باعث ازبین‌بردن این نوع مشکلات شده است.

سرد بودن شرایط آب‌وهوایی

هوای خیلی سرد جزو معایب زندگی در کانادا به‌حساب می‌آید. مسافرانی که از کشورهای با آب‌وهوای گرم به کانادا سفر می‌کنند سرمای هوا ممکن است اندکی برایشان آزاردهنده باشد. تغییر فصل‌ها در این کشور تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای اشخاصی است که خود را با شرایط آب‌وهوایی کانادا وفق می‌دهند.

مهاجران و شهروندان کانادا این شانس را دارند که از فعالیت‌های تابستانی فوق‌العاده‌ای مثل بازدید از پارک‌های ملی کانادا، سواحل، کمپینگ‌ها، پیاده‌روی و غیره لذت کافی را ببرند.

سرد بودن شرایط آب‌وهوایی
زندگی در کانادا

تفاوت فرهنگی

مسافرانی که به کانادا مهاجرت می‌کنند، احتمالاً با مشکلات و موانع فرهنگی زیادی مواجه می‌شوند. از جمله این مشکلات شامل زبان، تفاوت‌های فرهنگی و ایجاد روابط اجتماعی جدید در کشور کانادا که بسیار چالش‌برانگیز نیز است.

ولی کانادا کشوری مترقی و چندفرهنگی است و هر زمان که افراد به این کشور سفر می‌کنند به حفظ سنت‌ها، مذهب‌ها، زبان و فرهنگ خود ترغیب می‌شوند.

طولانی‌شدن مراحل مهاجرتی

مهاجرت به کانادا ممکن است به زمان زیادی نیاز داشته باشد. منتشرشدن برای تأیید و ارزیابی رونده مهاجرتی و فرستادن مدارک بر طبق استانداردهای مختلف زمان‌بر و پیچیده است.

کسانی که به مهاجرت این کشور اقدام می‌کنند به‌خوبی درک می‌کنند که مزایای زیاد زندگی در کانادا ارزش انتظارداشتن را دارد.

هنجارهای زندگی در کانادا

مردمان هر کشوری از یک‌سری عادت‌ها و اخلاق بخصوصی برخوردار هستند و برای کسانی که قصد مهاجرت به کشور موردنظر را دارند، ضروری است تا این هنجارها را به‌خوبی بشناسند. درواقع مردم کشور کانادا هم از این امر مستثنی نیستند.

هنجارها مواردی هستند که مردم یک کشور برای آن احترام زیادی قائل‌اند و زیر بنای بسیاری از رفتارهای آن‌ها محسوب می‌شود. با دانستن این هنجارهای مربوط به مردم کانادا می‌توانید زندگی خیلی خوبی در این کشور داشته باشید از جمله این هنجارها به شرح موارد زیر هستند.

هنجارهای زندگی در کانادا
زندگی در کانادا

غیررسمی و معمولی بودن

کسانی که تجربه زندگی در کانادا را داشته‌‌اند، عنوان کردند که ساکنان این کشور از لحاظ لباس پوشیدن، صحبت‌کردن و… بسیار عادی است. همچنین در مراسم‌ها و مهمانی‌‌های آن‌ها از لباس‌های رسمی خبری نیست و اغلب یکدیگر را با نام کوچک صدا می‌زنند‌.

داشتن فرهنگ‌های مختلف

برای کسانی که می‌خواهند به کانادا مهاجرت کنند، فرهنگ حاکم بر محیط و نحوه برخورد اجتماعی مردم امری بسیار مهم است. کانادا با پذیرش مهاجران از کشورهای گوناگون به کشوری قوی تبدیل شد و تا امروز به فرهنگ مردمی که در آن ساکن هستند، احترام زیادی قائل است.

از مهم‌ترین دلایل اهمیت آشنایی بافرهنگ کانادا این است که شما برای ارتباط برقرارکردن با مردم در محیط کار، دانشگاه و حتی با همسایگان باید فرهنگ مردم کانادا و هنجارهای اجتماعی حاکم در این کشور را به‌خوبی بشناسید.

وقت‌شناس بودن

از دیگر هنجارهای زندگی در کانادا می‌توان به آن تایم بودن این کشور اشاره کرد‌. مردمان کانادا وقت‌شناسی را نشانه احترام و تعهد شما دانسته و همیشه ۵ الی ۱۰ دقیقه زودتر از زمان موردنظر سر قرار حاضر می‌شوند.

حفظ حریم شخصی

اهالی کانادا درباره حریم شخصی بسیار حساس هستند و بر این باورند که هرکسی طبق اعتقاد و نظریه‌ای که دارد محترم است. علاوه‌برآن در مورد مسائل شخصی مثل درآمد، دین و مذهب، زندگی خانوادگی و… با آن‌ها بحث و جدل کنید به‌شدت ناراحت می‌شوند و مورد خشم آن‌ها قرار می‌گیرید‌.

هنجارهای زندگی در کانادا
زندگی در کانادا

عشق به محیط‌زیست

شهروندان کانادا علاقه بیش از حدی به محیط‌زیست دارند و برای آن ارزش فراوانی هم قائل‌اند. کانادایی‌ها همواره برای حفظ و بقایای محیط‌زیست در تلاش هستند و سیاست‌های همسو با این محیط را دنبال می‌کنند.

بهترین شهرهای مهم برای زندگی در کانادا

درصورتی‌که جمعیت و اندازه شهر را در نظر نگیریم، فهرست ارائه شده زیر شامل بهترین شهرهای کانادا برای زندگی به شمار می‌روند.

برلینگتن در انتاریو

اگر به دنبال یک شهر با زندگی ایدئال برای تحصیل هستید، برلینگتن گزینه مناسبی برای شما است. مواردی همچون موقعیت‌های شغلی فراوان، تعداد زیادی از دانشگاه‌ها و مدارس کانادا در این شهر و مسیر دسترسی آسانی که به تورنتو دارد، شما را بیشتر ترغیب می‌کند تا این شهر را برای زندگی انتخاب کنید.

اتاو در استان اونتاریو

کیفیت زندگی در کانادا آن هم در شهر اتاوا جای هیچ‌گونه حرفی را باقی نمی‌گذارد. برخی از دلایل مهمی که این شهر را به یکی از بهترین شهرهای کانادا تبدیل کرده شامل درآمدهای مناسب، بهبود رشد سلامت و وجود مراکز درمانی هستند.

اتاو در استان اونتاریو
زندگی در کانادا

بروسار ایالت کبک

شهر بروسار یکی از شهرهای ایالت کبک است که با داشتن مزایایی از جمله داشتن زبان فرانسوی، میزان جرم و جنایت کم و غیره مهاجران زیادی را به خود جذب کرده است.

شهر اوک ویل Oakville در استان انتاریو

ایدئال‌ترین شهر دیگر برای زندگی در کانادا، اوک ویل بوده که فقط نیم ساعت با مرکز شهر تورنتو فاصله دارد. این شهر با داشتن فرصت‌های شغلی گوناگونی که دارد، جزو یکی از شهرهایی است که در اطراف تورنتو قرار دارد. چنانچه شغلتان در شهر تورنتو است، برای زندگی می‌توانید شهر اوک ویل با برلینگن را انتخاب کنید.

سؤالات متداول

  1. بهترین شهر کانادا برای ایرانیان کدام است؟

شهرهای تورنتو، ونکوور، مونترال و ادمونتون

  1. متوسط هزینه زندگی در کانادا برای دانشجویان چقدر است؟

متوسط هزینه زندگی در کشور برای دانشجویان به نوع اقامت، سبک زندگی و مؤسسه آموزشی بستگی دارد.

  1. زبان رسمی و بومی مردم کانادا چیست؟

انگلیسی و فرانسه

ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی

در اینجا برخی از شهرهای کانادا که جزو ارزان‌ترین شهرها برای زندگی شناخته می‌شوند آورده شده است:

  • وینیپگ (Winnipeg): وینیپگ در استان منیتوبا واقع شده و یکی از شهرهای اقتصادی کانادا محسوب می‌شود. این شهر هزینه‌های بسیار پایینی دارد.
  • همیلتون (Hamilton): این شهر در استان انتاریو و در نزدیکی تورنتو قرار دارد. درباره هزینه‌های زندگی در همیلتون باید گفت که نسبت به تورنتو کمتر است.
  • لنسر (London): لنسر هم یکی دیگر از شهرهای کانادا است که در استان انتریو قرار گرفته و هزینه‌های زندگی بسیار پایینی هم دارد.
  • کینگستون (Kingston): این شهر در استان انتاریو کانادا قرار گرفته است. این شهر کوچک در واقع با هزینه‌های زندگی معقولی همراه است.
  • چلیواک (Chilliwack): از شهرهای ارزان دیگر کانادا می‌توان به چلیواک اشاره کرد. این شهر در استان بریتیش کلمبیا واقع شده و در دسته شهرهای با هزینه زندگی نسبتاً پایین قرار گرفته است.
  • کوئبک (Quebec City): یکی از شهرهای تاریخی کانادا، کوئبک بوده که هزینه‌های زندگی در آن به نسبت شهرهای بزرگ تورنتو و ونکوور کمتر است.
  • سودبری (Sudbury): سودبری شهری معدنی واقع در استان انتاریو که هزینه‌های زندگی در آن خیلی پایین است.
ارزان‌ترین-شهرهای-کانادا-برای-زندگی
زندگی در کانادا

نکات مهم درباره زندگی در کانادا

صحبت‌کردن در مورد نکات مهم ورود به کانادا از آن دسته موردهای مهم و گسترده است که بسته به نوع مهاجرت و وضعیت شما در این کشور نکته‌های مختلفی وجود دارد که در مطلب زیر به بررسی این نکات مهم می‌پردازیم.

نکات مهم درباره زندگی در کانادا
زندگی در کانادا

مدارک لازم

اولین نکته مربوط به زندگی در کانادا، مدارک مهم افراد است. در این باره حتماً مطمئن شوید که کلیه مدارک شناسایی و اقامتی خود را به همراه داشته باشید.

این مدارک شامل پاسپورت با گواهی معتبر، اصل و ترجمه رسمی شناسنامه، گواهی ازدواج (در صورت نیاز)، گواهینامه رانندگی (در صورت نیاز) و مابقی مدارک تحصیلی و کاری می‌شود.

اقامت موقت

قبل از سفر به کانادا حتماً باید یک محل اقامت برای خود فراهم کنید. برای این کار می‌توانید از طریق وب‌سایت‌های رزرو آنلاین محل اقامتی موقت را بیابید. این محل می‌تواند شامل هتل، سرویس آپارتمان یا سایر مکان‌های اقامتی باشد‌.

حساب بانکی

نکته دیگر درباره زندگی در کانادا مربوط به‌حساب بانکی است. اقدام به ایجاد حساب بانکی بعد از ورود به کانادا مسئله‌ای حیاتی است. برای ایجاد این حساب باید مواردی مانند انتخاب بانک مناسب، نوع حساب بانکی (مانند Checkings و Savings) و همچنین مشخصات مربوط به‌حساب بانکی را در نظر داشته باشید.

شماره بیمه اجتماعی (SIN)

پس از آنکه وارد کشور کانادا شدید به دریافت شماره بیمه اجتماعی اقدام کنید؛ چون این شماره برای استفاده از خدمات دولتی، کار قانونی، امور بانکی و سایر موارد این‌چنینی بسیار ضروری است.

گواهینامه رانندگی

گواهینامه رانندگی پراهمیت‌ترین نکته برای زندگی در کانادا به شمار می‌رود. اگر تمایل دارید در کانادا رانندگی کنید، باید به فکر دریافت گواهینامه رانندگی بین‌المللی نیز باشید. برای این باید در آزمون رانندگی شرکت کرده و موفق شوید.

گواهینامه رانندگی
زندگی در کانادا

بیمه‌های مختلف

ممکن است بسته به شرایط و وضعیت خود نیاز به بیمه‌های مختلفی همانند بیمه درمانی، بیمه اتومبیل و سایر بیمه‌هایی که اهمیت فراوانی دارند، داشته باشید. نیازمندی‌های بیمه در هر کشوری متفاوت است؛ بنابراین بهترین کار قبل از سفر به کانادا کسب اطلاعات لازم در این باره است.

مالیات

آخرین نکته درمورد زندگی در کانادا، مالیات موردنظر است. در کشور کانادا مالیات تا حدودی از درآمد شما کسر می‌شود؛ پس باید درباره جزئیات پرداخت مالیات و ارائه اظهارنامه مالیاتی آگاهی‌های لازم را کسب کنید.

هزینه زندگی در کانادا

وقتی به مهاجرت کانادا فکر می‌کنیم همه چیز خوب و امیدوارکننده به نظر می‌رسد؛ ولی قبل از سفر به این کشور باید تمام جوانب زندگی در مقصد را بررسی کرد. هزینه‌های زندگی در کانادا متفاوت بوده و به فاکتورهای مختلفی نظیر مکان، اقتصاد محلی، زیرساخت‌ها و امکانات شهری بستگی دارد.

عمده هزینه‌هایی که می‌پردازید صرف اسکان، خانه، خوردوخوراک، حمل‌ونقل، لباس، سلامت و بهداشت و… می‌شود. همچنین بر اساس تعرفه‌بندی‌های موجود از شما مالیات اخذ گرفته می‌شود و باید هزینه‌ای را به‌عنوان مالیات مدنظر قرار دهید. از اصلی‌ترین هزینه‌های زندگی در این کشور شامل موارد زیر هستند.

هزینه زندگی در کانادا
زندگی در کانادا

هزینه اجاره منزل

درصورتی‌که درآمدتان را قسمت‌بندی کنید، متوجه می‌شوید که بخش عمده درآمد صرف اجاره منزل می‌شود. این هزینه جزو مهم‌ترین هزینه‌های زندگی در کانادا محسوب می‌شود. در این کشور می‌توانید با داشتن ۱۰۰۰ دلار یک سوییت اجاره کنید.

اگر سویت شما اتاق داشته باشد، این هزینه افزایش پیدا کرده و به‌ناچار مجبور می‌شوید ۱۴۰۰ دلار برای کرایه پرداخت کنید‌. همچنین اجاره سوییت‌های دوخوابه تقریباً ۱۷۰۰ دلار است. هر چه تعداد اتاق‌خواب‌ها زیاد باشد مبلغ بیشتری باید برای اجاره بپردازید.

هزینه آب، گاز و برق

در فهرست هزینه‌های زندگی در کانادا می‌توان به هزینه مربوط به آب، گاز و برق اشاره کرد. آپارتمان‌هایی که شامل یک اتاق‌خواب هستند، هزینه آب، برق و گاز مصرفی آن‌ها به طور میانگین ۵۰ تا ۷۰ دلار است.

همچنین آپارتمان‌هایی که بزرگ‌تر هستند باید مبلغ بیشتر یعنی ۷۰ تا ۱۰۰ دلار بپردازند. هزینه خانه‌های ویلایی در ماه چیزی حدود ۱۲۰ دلار است.

هزینه حمل‌ونقل

از هزینه‌های دیگر زندگی در کانادا که در طول ماه زیاد اتفاق می‌افتد، هزینه حمل‌ونقل است. در کانادا انواع وسیله‌های نقلیه اعم از مترو، اتوبوس و قطار در اختیار ساکنان آن قرار داده شده است. جابه‌جایی در کانادا تحت حمایت سامانه حمل‌ونقل این کشور بوده و هر شخص برای خرید بلیت ۱ نفره باید ۳ دلار پرداخت کند.

افرادی مانند دانش‌آموزان یا دانشجویان می‌توانند بلیط‌های یک‌نفره را به قیمت ۲ دلار خریداری کنند‌. در کانادا کسانی که از وسایل حمل‌ونقل عمومی زیاد استفاده می‌کنند با خرید بلیط‌های نامحدود ماهانه می‌توانند در هزینه‌های جابه‌جایی‌های خود صرفه‌جویی زیادی کنند.

هزینه خوراک و تغذیه

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین هزینه‌های زندگی در کانادا، هزینه خوراک و تغذیه است. این نوع هزینه به سبک زندگی فرد برمی‌گردد. اگر دوست دارید که خودتان در منزل غذا درست کنید و به رستوران‌هایی که در اطرافتان قرار دارند، مراجعه نمی‌کنید هزینه خوردوخوراک شما در طول ۱ هفته بین ۵۰ تا ۶۰ دلار خواهد بود.

زمانی که در طول هفته ۱ بار برای خوردن غذا به رستوران مراجعه می‌کنید، قاعدتاً هزینه‌هایتان افزایش پیدا می‌کند. هزینه یک وعده‌غذا در رستوران ۱۵ تا ۲۰ دلار است؛ بنابراین هرچه قدر به رستوران‌ها بروید هزینه‌ای که باید بپردازید دوچندان خواهد شد.

هزینه برقراری ارتباط و موبایل

هزینه دیگری که مجبور به پرداخت آن در کانادا هستید، هزینه موبایل و برقراری ارتباط از این طریق است‌. درواقع هزینه موبایل همانند بقیه کشورها به اپراتور ارائه‌دهنده خدمات و سرویس برمی‌گردد. چنانچه حجم اینترنتی مصرفی شما ماهانه حدود ۸ گیگ است، باید هزینه‌ای حدود ۵۰ دلار پرداخت کنید‌.

البته اپراتورهای دیگری هم در این کشور وجود دارند که به ارائه خدمات و سرویس می‌پردازند. از جمله این اپراتورها می‌توان به fido اشاره کرد‌. این اپراتور ۴ گیگ اینترنت و مکالمه نامحدود را هزینه‌ای برابر با ۶۰ دلار در اختیار شما قرار می‌دهد.

درصورتی‌که استفاده از اینترنت برای شغلتان بسیار واجب است، می‌توانید از خدمات اینترنت پرسرعت که تعرفه‌های آن از ۵۰ دلار شروع شده و احتمالاً به ۹۰ دلار هم می‌رسد، استفاده کنید‌.

سایر هزینه‌های زندگی در کانادا

موارد ذکر شده‌ای که در بالا عنوان کردیم به‌صورت کلی در ارتباط با زندگی در کانادا مطرح شد؛ ولی ممکن است بعضی از افراد علاوه بر فعالیت‌های بالا قصد داشته باشند فعالیت‌های دیگری مثلاً رفتن به باشگاه را انجام دهند. عضو شدن در باشگاه هزینه‌ ۴۰ تا ۶۰ دلاری را برای شما در پی خواهد داشت.

یا مثلاً بخواهید در طول ماه ۱ بار به سینما بروید که در این صورت باید  هزینه‌ای برابر با ۱۲ تا ۲۰ دلار را پرداخت کنید‌. کسانی که علاقه زیادی به تماشای تئاتر دارند اگر بخواهند یک جای خوب برای دیدن تئاتر پیدا کنند، باید حداقل مبلغ ۸۰ دلار بپردازند‌. خوردن قهوه هم از جمله موارد دیگری بوده که برای شما هزینه‌بردار است‌‌.

چنانچه اعتیاد شدیدی به خوردن قهوه دارید، احتمالاً هزینه آن در کشور کانادا ۵۰ ۱۰۰ دلار است. در این بخش به تخمین حدودی هزینه‌های این کشور پرداخته‌ایم که می‌توانید نمونه‌ای از این تخمین‌ها را در دو جدول ارائه شده زیر مشاهده کنید.

هزینه اقامت در تورنتو (بدون احتساب هزینه اجاره‌بها) میانگین هزینه‌ها (دلار کانادا)
هزینه‌های جاری یک نفر در ماه 1.242
هزینه‌های جاری یک نفر در سال 14.904
هزینه‌های یک دانش‌آموز در ماه 879
هزینه ماهانه زندگی خانواده‌ای 4 نفره 4.517
هزینه سالانه زندگی خانواده‌ای 4 نفره 54.215
هزینه اقامت در مونترال (بدون احتساب هزینه اجاره‌بها) میانگین هزینه‌ها (دلار کانادا)
هزینه‌های جاری یک نفر در ماه 1.049
هزینه‌های جاری یک نفر در سال 12.590
هزینه‌های یک دانش‌آموز در ماه 675
هزینه ماهانه زندگی یک خانواده 4 نفره 3.836
هزینه سالانه زندگی یک خانواده 4 نفره 46.032

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

افدل گروپ؛ تجربه‌ای فراموش‌نشدنی

تا به اینجا هر گونه اطلاعاتی که مربوط به زندگی در کانادا بود را کسب کردید. شاید بارها برایتان سؤال بوده که اقامت کانادا چرا تا این حد در میان ایرانیان محبوبیت زیادی داشته است؟ اگر می‌خواهید برای اقامت در کانادا از کجا باید شروع کنید، قبل از هر کاری می‌بایست ویزای این کشور را بگیرید.

کانادا ویزاهای متفاوتی از جمله ویزای کاری کانادا، ویزای خانواده کانادا و ویزای کاری موقت کانادا و… را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و آن‌ها می‌توانند تمامی ویزاهای فوق را از سفارت این کشور دریافت کنند. همچنین انتخاب معتبرترین مؤسسه مهاجرتی برای انجام ترتیبات سفر هم بسیار مهم و حیاتی است.

گروه مهاجرتی افدل گروپ با بیش از 15 سال سابقه و تجربه‌ای شگرف در زمینه اخذ ویزای کانادا همچون ، ویزای سرمایه گذاری در کانادا، ویزای توریستی و غیره با مشاوره رایگان در خدمت شما خواهد بود.

کارشناسان خبره و تیم مجرب ما افتخار بالاترین حجم پرونده‌های مهاجرتی موفق را در رزومه خود دارند که در مسیر بهترین راه مهاجرت به کانادا همراه و یاور شما هستند. علاوه‌برآن با مراجعه به پیج اینستاگرام تیم افدل می‌توانید اطلاعات دیگری درباره مهاجرت به کانادا، تابعیت شهروندی کانادا و کلیه موارد مربوط به این زمینه را کسب کنید.

خلاصه کلام

در این مقاله با کلیه جوانب زندگی در کانادا آشنا شدید. مردمان کانادا به علت چندفرهنگی بودن میزبان‌های خوبی برای مسافران هستند و توانایی پذیرش بسیار بالایی برای حضور گرم آن‌ها دارند‌. کانادا شرایط اید‌ئالی برای مهاجرین بخصوص ایرانی‌ها دارد و در مقایسه با خیلی از کشورهای دیگر مقصد مناسبی برای مهاجرت است.

تجربه زندگی در کانادا تجربه‌ای خاص و مفید است که به شما فرصت‌های زیاد و چالش‌برانگیزی را می‌دهد. برای زندگی در این کشور باید شرایط و قوانین مختلف آن را بدانید و آشنایی کامل با این موضوع داشته باشید.

سؤالات متداول

  1. زندگی در کانادا بهتر است یا ایران؟

کانادا به دلیل اقتصاد قوی و استاندارد بالای زندگی معمولاً برای زندگی بهتر از ایران در نظر گرفته شده است.

  1. متوسط درآمد برای هر ساعت کار در کانادا چقدر است؟

28 دلار

  1. هزینه حمل‌ونقل در کانادا چقدر است؟

بسته به شهری که در آن ساکن هستید، هزینه حمل‌ونقل شما متفاوت است.

 

سایر مقالات”

شرایط اخذاقامت استرالیا-مشاوره رایگان مهاجرت به استرالیا2023
شرایط ویزای اسکیل ورکر استرالیا + معرفی 10 نوع ویزای اسکیل ورکر برای
آشنایی با 7 مورد از انواع ویزای استرالیا برای ایرانیان
هزینه‌ های زندگی در استرالیا و بررسی شرایط زندگی در 6 شهر آن
ویزای گلوبال تلنت استرالیا – جدیدترین شرایط اخذ ویزای 858
ویزای ازدواج استرالیا- 5 نوع ویزای ازدواج + شرایط و مدت آن
راهنمای اخذ ویزای آخرین فرد بازمانده استرالیا ساب کلاس 115 و 835
3 نوع ویزای والدین استرالیا برای ایرانیان +هزینه و مراحل اخذ
خرید ملک در استرالیا +شرایط و هزینه- 4شهر اقتصادی در استرالیا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *