تابعیت و شهروندی کانادا + 7مزیت شهروندی کانادا

هر آنچه باید درمورد تابعیت و شهروندی کانادا بدانید!

آیا درمورد جدیدترین شرایط تابعیت و شهروندی کانادا ۲۰۲۴ اطلاعی دارید؟ شهروندی کشور کانادا رؤیای بسیاری از کسانی است که در فکر مهاجرت به یک کشور پیشرفته و توسعه یافته هستند. مهاجرانی که موفق به اخذ تابعیت و گرفتن شهروندی کانادا می‌شوند از تمامی‌ حقوق سیاسی و مدنی کسانی که در کانادا متولد شده‌اند برخوردار خواهند بود.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

با توجه به استقبال مهاجران در سراسر جهان دولت کانادا مسیر‌های مناسب و متنوعی را برای دریافت تابعیت این کشور ایجاد کرده است و شما در صورت واجد شرایط بودن می‌توانید از مزایای شهروندی کانادا بهره‌مند شوید. از این رو تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا شما را با هرآنچه لازم است درمورد تابعیت کانادا بدانید آشنا کنیم.

تابعیت و شهروندی کانادا

مزایای شهروندی کانادا

ممکن است از خود پرسیده باشد اصلاً چرا باید برای اخذ تابعیت و شهروندی کانادا اقدام کرد و دلیل این همه استقبال مهاجران از مهاجرت به این کشور چیست؟ لازم است بدانید شهروندی کانادا مزایای بسیار مهم و قابل توجهی برای دارندگان آن به ارمغان می‌آورد که اصلی‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

  • شهروندان کانادایی می‌توانند در طیف گسترد‌ه‌ای از مشاغل دولتی و غیردولتی مشغول به کار شوند. علاوه بر این، این امکان برای آن‌ها فراهم است که در مشاغلی فعالیت کنند که نیاز به گواهینامه امنیتی دارند.
  • شما با دریافت حق تابعیت و شهروندی کانادا می‌توانید در تمامی‌ انتخابات محلی و ملی کشور کانادا شرکت کرده و حق رأی داشته باشید. شهروندان کانادایی با رأی دادن نقش مهمی‌ در سیاست‌های استانی و فدرال ایفا می‌کنند و کلیه شهروندان حق اظهار نظر در این زمینه را دارند.
  • شهروندان کانادایی می‌توانند از طریق پاسپورت معتبر کانادا به ۱۹۰ کشور دنیا بدون ویزا سفر کنند.
  • نکته مهم درمورد تابعیت و شهروندی کانادا این است که کانادا تابعیت مضاعف را نیز به رسمیت می‌شناسد و شما می‌تواند تابعیت قبلی خود را نیز حفظ کنید.
  • برخلاف مقیمان دائمی‌ کانادا که باید از شرایط اقامت خاصی پیروی کنند، شهروندان کانادایی می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای در این کشور زندگی کرده و نگرانی از بابت از دست دادن موقعیت خود نداشته باشند.
  • معمولاً شهروندان کانادایی در صورت ارتکاب جرم، شهروندی خود را از دست نمی‌دهند؛ اما درمورد ساکنان دائمی‌ باید بگوییم اگر جرم به اندازه کافی جدی گرفته شود، ممکن است فرد اخراج شود.
  • مقیمان دائمی‌ کانادا باید هر ۵ سال یکبار کارت اقامت دائم خود را تمدید کرده و هزینه‌ای از این بابت بپردازند؛ اما شهروندان کانادایی چنین تعهدی به کانادا ندارند و گواهی شهروندی کانادا به طور نامحدود معتبر است. تنها شهروندانی که مایل به سفر‌های بین‌المللی هستند باید هر ۱۰ سال یکبار گذرنامه خود را تمدید کنند.

کارت شهروندی کانادا

درمورد کارت شهروندی کانادا باید بدانید در فوریه ۲۰۱۲ این کارت با گواهی شهروندی کانادا جایگزین شد؛ بنابراین دیگر کارتی تحت عنوان کارت شهروندی که نشان از تابعیت و شهروندی کانادا است صادر نمی‌شود. در حال حاضر دولت کانادا یک سند کاغذی در اندازه A4 به نام گواهی شهروندی به افراد ارائه می‌دهد.

در این گواهی مواردی همچون شماره گواهی نامه، نام کامل، تاریخ تولد، جنسیت، تاریخ شهروندی و ویژگی‌های امنیتی همچون بارکد قابل اسکن وجود دارند. به طور کلی این گواهی برای تمامی‌ شهروندان کانادایی به منظور اثبات وضعیت شهروندی صادر می‌شود.

کارت شهروندی کانادا

اقامت دائم و شهروندی کانادا چه تفاوت‌‌هایی دارند؟

بسیاری از افرادی که قصد دریافت تابعیت و شهروندی کانادا را دارند درگیر مفهوم تابعیت یا شهروندی و تفاوت آن با اقامت دائم بوده و دقیقاً فرق این دو را نمی‌دانند. در این باره باید بگوییم منظور از تابعیت یا شهروندی وجود یک رابطه سیاسی قدرتمند، معنوی و حقوقی شهروند با دولت است.

در این شرایط فرد تبعه از همه لحاظ تحت حمایت دولت قرار داشته و اگر خطری از سوی عوامل خارجی او را تهدید کند، دولت موظف است از او حفاظت معنوی کند.

درمورد تفاوت بین شهروندی با اقامت دائم باید بدانید که شخص تبعه یا شهروند باید اقامت دائم آن کشور را داشته باشد؛ اما شخص مقیم (دارای اقامت دائم) لزوماً نمی‌تواند به شهروندی آن کشور برسد.

درواقع شخصی که اقامت یک کشور را دارد مقیم به حساب می‌آید و باید برای اخذ تابعیت در آزمون شهروندی شرکت کرده و تمامی‌ شروط حضور و قوانین را برای حفظ اقامت دائم رعایت کند. درواقع اصلی‌ترین تفاوت اقامت و تابعیت کانادا این است که فرد تبعه هر بار که بخواهد می‌تواند برای مدت نامعلومی از کشور خارج شده و به آن بازگردد.

اما افراد مقیم یک کشور باید شرط حضور را رعایت کرده و حداقل ۶ ماه در سال را در کانادا حضور داشته باشند. علاوه بر این نمی‌توانند در سمت‌های دولتی رده بالا نیز فعالیت داشته باشند.

اقامت دائم و شهروندی کانادا

شرایط اخذ شهروندی و تابعیت کانادا

آیا از شرایط لازم به منظور اخذ تابعیت کانادا خبر دارید؟ شما با برآورده کردن شرایط تابعیت و شهروندی کانادا می‌توانید یک گام به دریافت شهروندی این کشور نزدیک شوید؛ اما توجه داشته باشید این شرایط ممکن است در طول زمان دستخوش تغییر شده و لازم است پیش از اقدام حتماً با مشاوران این حوزه مشورت کنید.

در حال حاضر دولت کانادا معیار‌هایی را برای دریافت تابعیت و شهروندی کانادا در نظر گرفته است که شامل موارد زیر هستند:

  • مهم‌ترین شرط داشتن اقامت دائم کانادا است. درواقع شما باید در ابتدا اقامت دائم کانادا را دریافت کرده و سپس برای اخذ شهروندی درخواست دهید. علاوه بر این باید به تمامی‌ شرایط و ضوابط اقامت دائم کانادا پایبند بوده و مشکلی در پرونده خود نداشته باشید.
  • شما باید ۵ سال در کانادا اقامت داشته و در این ۵ سال حداقل ۱۰۹۵ روز یا ۳ سال را در کانادا زندگی کرده باشید. این شرط برای افراد زیر سن قانونی که همراه خانواده خود درخواست می‌دهند یا والدین کانادایی دارند صدق نمی‌کند.
  • متقاضیان دریافت تابعیت و شهروندی کانادا باید به مدت حداقل ۳ سال از ۵ سال مالیات خود را کاملاً پرداخت کرده باشند.
  • متقاضیان ۱۸ الی ۵۴ ساله باید اثبات کنند که به یکی از زبان‌های رسمی‌ کانادا از جمله انگلیسی یا فرانسوی تسلط دارند. درواقع شما باید حداقل معیار‌های زبان کانادایی یعنی سطح ۴ از ۱۲ را داشته باشید و مدرک زبان معتبر آیلتس یا گواهی از مؤسسه زبان در کانادا را ارائه دهید.
  • شما باید درک دستی از فرهنگ و تاریخ کانادا داشته باشید و به منظور اثبات آن در آزمون شهروندی کانادا شرکت کنید. این آزمون توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا به عنوان قسمتی‌ از فرایند درخواست تابعیت و شهروندی کانادا انجام می‌شود.
  • فرد نباید هیچ گونه سوءپیشینه کیفری داشته باشد.
  • شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

مدارک لازم جهت اخذ تابعیت و شهروندی کانادا

برای ثبت درخواست اخذ تابعیت و شهروندی کانادا به برخی مدارک مهم نیاز دارید. توجه داشته باشید هرگونه نقص در مدارک و پرونده می‌تواند روند شهروندی شما را به تعویق بیندازید؛ بنابراین در گردآوری مدارک بسیار دقت کنید. مدارک موردنیاز جهت شهروندی کانادا شامل موارد زیر هستند:

  • تکمیل فرم درخواست
  • رسید‌های مربوط به پرداخت هزینه‌ها
  • کپی مدارک شناسایی همچون کارت اقامت دائم، گواهینامه رانندگی، کارت بیمه درمانی و غیره
  • کپی از صفحات پاسپورت فرد
  • کپی مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • فرم اقامت در خارج از کشور کانادا
  • دو عکس مطابق با شرایط شهروندی
  • گواهی پلیس به منظور اثبات عدم سابقه کیفری

مدارک لازم جهت اخذ تابعیت و شهروندی کانادا

روش‌های اخذ شهروندی کانادا

در این بخش از مطلب قصد داریم شما را به طور کامل با پاسخ این سؤال که چگونه شهروندی کانادا بگیریم آشنا کنیم؟ کشور کانادا به منظور رشد جمعیت و بهره‌مندی از استعداد‌های بین‌المللی همواره سعی داشته روش‌های آسان‌تری را نسبت به سایر کشور‌ها برای اخذ تابعیت فراهم کند.

درواقع شما امروزه می‌توانید از طریق روش‌های مختلفی تابعیت و شهروندی کانادا را دریافت کنید که در ادامه به هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

اخذ تابعیت کانادا از طریق سرمایه گذاری

چندین برنامه سرمایه گذاری در کانادا وجود دارند که درنهایت به تابعیت و شهروندی کانادا منجر می‌شوند. این برنامه‌ها شامل ویزای استارتاپ (SUV)، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در کانادا و برنامه سرمایه گذاری فدرال کانادا (Venture Capital) هستند.

برنامه ویزای استارتاپ کانادا برای کارآفرینان مهاجری که پتانسیل ایجاد شغل در کانادا را دارند مناسب است. متقاضیان واجد شرایط باید ۳۵۰ هزار دلار در یکی از مؤسسات مجاز سرمایه گذاری کنند. این مؤسسات مراکزی هستند که از اداره مهاجرت کانادا به منظور سرمایه گذاری یا حمایت از کسب و کار‌های نوپا مجوز دریافت کرده‌اند.

سرمایه گذاران باید درآمد خالص خود را با درآمد حداقل ۲۰ هزار دلار کانادا یا دارایی مالی تا یک میلیون دلار در کانادا اثبات کنند.

 درمورد سرمایه گذاری در املاک و مستغلات باید بدانید به طور مستقیم به اخذ تابعیت و شهروندی کانادا منجر نمی‌شود و برای دولت کانادا جذب کارآفرینان بیشتر از سرمایه گذاری غیرفعال مانند املاک حائز اهمیت است.

درمورد برنامه سرمایه گذاری فدرال کانادا نیز باید بدانید یک برنامه جدید است که مسیری را برای اقامت دائم سرمایه گذاران غیرکانادایی فراهم می‌کند. حداقل سرمایه موردنیاز در این برنامه ۲ میلیون دلار کانادا برای یک دوره ۱۵ ساله است.

تابعیت و شهروندی کانادا از طریق سرمایه گذاری مزایایی همچون تحصیل رایگان، اعطای شهروندی به خانواده، سفر بدون ویزا، ایمنی و امنیت و دستیابی به فرصت‌های تجاری جدید را برای افراد به دنبال دارد.

اخذ تابعیت کانادا از طریق سرمایه گذاری

اخذ تابعیت کانادا از طریق تحصیل

دانشجویان بین‌المللی که در کانادا تحصیل می‌کنند به شرط اینکه شرایط برنامه مهاجرتی کانادا را داشته باشند، می‌توانند در حین تحصیل یا بعد از اتمام دوران تحصیلی خود برای اقامت دائم کانادا یا تابعیت و شهروندی کانادا درخواست دهند.

تغییرات جدید در زمینه تابعیت و شهروندی کانادا به نفع دانشجویان بوده و این اجازه را به آن‌ها می‌دهد طول دوران تحصیل خود در کانادا را برای درخواست شهروندی محاسبه کنند. درواقع این افراد می‌توانند برای هر روز کاملی که در کانادا سپری می‌کنند (حداکثر تا ۱ سال) نیم روز حساب کنند.

نکته مهم درمورد شهروندی کانادا با تحصیل این است که نیاز به حضور فیزیکی از ۴ سال در طول ۶ سال به ۳ سال در ۵ سال کاهش پیدا کرده و دانشجویان بین‌المللی می‌توانند تنها ۲ سال بعد از اقامت دائم کانادا شهروند این کشور شوند.

اخذ تابعیت کانادا از طریق ازدواج

متأسفانه، ازدواج با یک شهروند کانادایی سبب اخذ تابعیت و شهروندی کانادا نمی‌شود. اگر می‌خواهید شهروند کانادا شوید، باید از روش‌های دیگری استفاده کنید؛ از این رو روند خاصی برای همسران شهروندان کانادایی وجود ندارد و آن‌ها نیز مانند سایر متقاضیان باید روند رسمی‌ اخذ تابعیت را سپری کنند.

اخذ تابعیت کانادا از طریق ازدواج

اخذ تابعیت کانادا از طریق خرید ملک

برای خرید ملک و مالکیت املاک در کشور کانادا شما نیازی به اقامت و شهروندی این کشور ندارید. از این رو شما می‌توانید اقامت کانادا را به صورت موقت دریافت کنید. ‌اما اگر به دنبال اقامت طولانی مدت هستید، باید شرایط مهاجرت را رعایت کنید.

افراد غیرمقیم همچنین می‌توانند ملک اجاره‌ای در کانادا داشته باشند و لازم است اظهارنامه مالیاتی سالانه خود را به آژانس درآمد کانادا ارائه دهند. خرید ملک در کانادا زیر مجموعه سرمایه گذاری محسوب می‌شود و برای دریافت شهروندی باید همان مبلغ ذکرشده برای سرمایه گذاری را بپردازید.

اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد فرزند

امروزه کانادا جزو معدود کشور‌هایی به شمار می‌آید که بدون قید و شرط به کودکان متولد شده در این کشور گواهی تابعیت و شهروندی کانادا را اعطا می‌کند. به طور کلی اگر کودکی در خاک کانادا به دنیا بیاید، تابعیت این کشور را دریافت می‌کند؛ حتی اگر والدین او شهروند کانادا نباشند؛ از این رو بسیاری افراد برای زایمان به کانادا سفر می‌کنند.

توجه داشته باشید تولد فرزند برای والدین اقامت دائم به همراه نخواهد داشت و والدین کودک برای همراهی او در کانادا باید از دیگر ویزا‌های اقامت موقت کانادا استفاده کنند.

از حقوق و امتیازات تولد کودک در کانادا باید به حق اقامت در این کشور یا سفر به کانادا در هر زمان بدون نیاز به ویزا، برخورداری از مزایای اجتماعی و تحصیل رایگان اشاره کنیم.

سؤالات متداول

۱. مدت زمان رسیدگی به درخواست شهروندی کانادا چقدر است؟

به طور متوسط رسیدگی به درخواست تابعیت و شهروندی کانادا به ۱۸ ماه می‌رسد.

۲. آیا از طریق ازدواج با شهروند کانادایی می‌تواند تابعیت گرفت؟

خیر ازدواج با یک شهروند کانادایی منجر به دریافت تابعیت این کشور نمی‌شود.

۳. آیا شهروندی کانادا با خرید ملک امکان‌پذیر است؟

خیر خرید ملک به تنهایی شرط دریافت تابعیت و شهروندی کانادا نیست.

مراحل اخذ شهروندی کانادا

اگر از شرایط گفته شده برای اخذ تابعیت و شهروندی کانادا برخوردار هستید، باید یک سری مراحل را با دقت پشت سر گذاشته تا به تابعیت کانادا برسید. مراحل دریافت تابعیت و شهروندی کانادا به شرح زیر هستند:

  • در ابتدا باید کلیه مدارک موردنیاز از جمله پاسپورت، کارت اقامت دائم، عکس استاندارد، کارت سلامت پزشکی، مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی و غیره را جمع‌آوری کنید.
  • در قدم بعد باید فرم‌های درخواست تابعیت کانادا را از سایت اداره مهاجرت کانادا دانلود کرده و آن‌ها را تکمیل کنید.
  • هزینه‌های پردازش درخواست تابعیت و شهروندی کانادا را باید قبل از ارسال درخواست به طور کامل بپردازید.
  • باید تمامی‌ مدارک را مجددا بررسی کرده و سپس درخواست خود و خانواده‌تان را ارسال کنید.
  • در این مرحله افراد بین ۱۸ الی ۵۴ سال باید در آزمون شهروندی شرکت کنند.
  • نتایج آزمون شهروندی معمولاً ۴ الی ۸ هفته بعد از برگزاری آزمون اعلام می‌شود.
  • بعد از قبولی در آزمون شهروندی باید مراتب را به منظور ادای سوگند و شرکت در مراسم کلیسا ادا کنید.
  • تبریک می‌گوییم! شما حالا شهروند رسمی کانادا هستید.

مراحل اخذ شهروندی کانادا

آزمون شهروندی کانادا

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم شما برای اخذ تابعیت و شهروندی کانادا باید در آزمون شهروندی شرکت کنید. این آزمون به زبان انگلیسی و فرانسوی برگزار شده و مدت زمان حدود ۳۰ دقیقه است.

 این آزمون شامل ۲۰ سؤال است که شما باید به ۱۵ سؤال آن پاسخ درست بدهید و سؤالات به صورت تستی و صحیح و غلط طراحی می‌شوند.

برای مطالعه قبل از آزمون تنها یک راهنمای رسمی‌ به نام Discover Canada وجود دارد که بدون هیچ هزینه‌ای در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد. اگر منابع دیگر را مطالعه کنید، دولت کانادا هیچ مسئولیتی در قبال مردود شدن شما در آزمون نخواهد داشت.

همچنین شما می‌توانید برای آمادگی در آزمون تابعیت و شهروندی کانادا در کلاس شهروندی شرکت کنید. این کلاس‌ها توسط برنامه‌های انگلیسی به زبان دوم (ESL) در مراکز اجتماعی یا آژانس‌های اسکان به منظور آماده شدن در آزمون برگزار می‌شوند. لیست این مراکز شامل موارد زیر است:

  • مرکز دیسکی بلور در کانادا
  • مرکز خدمات جمعه صنعتی واقع در برامپتون و میسیساگا
  • سازمان حمایت از زنان افغان واقع در میسیساگا
  • انجمن خدمات اجتماعی بین فرهنگی شعبه مرکز پیل در کانادا
  • هیئت مدرسه کاتولیک منطقه دافرین پیل واقع در برامپتون و میسیساگا

شما در آزمون شهروندی باید به سؤالاتی درمورد تاریخ، جغرافیا، سیستم سیاسی، نماد‌های ملی، هویت و ارزش‌های کانادایی و حقوق و مسئولیت‌های شهروندی در این کشور پاسخ دهید. برای قبولی در این آزمون باید تمامی‌ سرفصل‌های زیر را به دقت مطالعه کنید تا بتوانید به سؤالات این آزمون به درستی پاسخ دهید:

  • نماد‌های کانادایی
  • نظام قضایی
  • انتخابات فدرال کانادا
  • اقتصاد کشور کانادا
  • مناطق جغرافیایی کانادا
  • مطالعات اجتماعی
  • ما کانادایی‌ها چه کسانی هستیم
  • حقوق و مسئولیت‌های شهروندی در کانادا
  • چگونه مردم کانادا بر خود حکومت می‌کنند
  • کانادای مدرن
  • تاریخ کشور کانادا

آزمون تابعیت و شهروندی کانادا معمولاً به صورت کتبی است؛ اما ممکن است در برخی موارد به صورت شفاهی و از طریق مصاحبه با افسر شهروندی نیز برگزار شود. وزارت مهاجرت کانادا بر اساس معیار‌های مختلف تصمیم می‌گیرد که آزمون متقاضی به صورت کتبی باشد یا شفاهی. در جدول زیر به این معیار‌های مهم اشاره شده است:

سن و موقعیت متقاضی آزمون کتبی آزمون شفاهی یا مصاحبه
افراد بالغ ۱۸ الی ۵۴ سال نیاز است نیاز است
افراد بالغ ۵۵ سال یا بیشتر نیاز نیست نیاز است
فرزندان زیر ۱۸ سال که والدین آن‌ها کانادایی است یا با والدین خود هم‌زمان درخواست شهروندی می‌دهند. نیاز نیست نیاز نیست (مگر در موارد خاص)
فرزندان ۱۴ الی ۱۷ سال بدون والدین کانادایی یا والدینی که به صورت هم‌زمان با فرزند درخواست شهروندی می‌دهند. نیاز نیست نیاز است
فرزندان زیر ۱۴ سال بدون والدین کانادایی یا والدینی که به صورت هم‌زمان با فرزند درخواست شهروندی می‌دهند. نیاز نیست نیاز نیست (مگر در برخی موارد خاص)

هزینه شهروندی کانادا

آیا از هزینه دریافت تابعیت و شهروندی کانادا خبر دارید؟ اخذ شهروندی کشور کانادا با هزینه همراه است و شما باید رسید پرداخت را در مدارک ارسال کنید. در صورت عدم پرداخت یا ناکافی بودن مبلغ درخواست شما برگردانده خواهد شد. چنانچه بیش از میزان لازم را نیز پرداخت کرده باشید، بعد از بررسی‌های لازم باقی مبلغ عودت داده می‌شود.

هزینه شهروندی کانادا

هزینه شهروندی و تابعیت کانادا در بخش‌های مختلفی قابل بررسی است که ما در جدول زیر به تک‌تک این موارد می‌پردازیم.

بزرگسالان (۱۸سال و بالاتر) هزینه شهروندی کانادا ۱۰۰ دلار و هزینه پروسه ۵۳۰ دلار
نوجوانان (زیر ۱۸ سال) هزینه پروسه حدود ۱۰۰ دلار
افراد بالغ (۱۸ سال و بالاتر) که بدون تابعیت بوده و از والدین کانادایی متولد شده‌اند ۱۰۰ دلار برای حق شهروندی
هزینه اخذ گواهی شهروندی (اثبات شهروندی) ۷۵ دلار
هزینه جستجوی سابقه شهروندی ۷۵ دلار
هزینه لغو کردن تابعیت ۱۰۰ دلار
هزینه تمدید حق شهروندی (۱۸ سال به بالا) ۵۳۰ دلار
هزینه تمدید حق شهروندی (زیر ۱۸ سال) ۱۰۰ دلار
برخوردار شدن از حق شهروندی کانادا ۱۰۰ دلار

حقوق شهروندی کانادا

سؤال رایج بسیاری از افرادی که به دنبال دریافت تابعیت و شهروندی کانادا هستند این است که حقوق شهروندی کانادا دقیقاً چیست؟ در این باره باید بگوییم حقوق شهروندی کشور کانادا به معنای دریافت حقوقی از بابت حق شهروندی کانادا نیست؛ بلکه منظور از حقوق شهروندی در اینجا میزان درآمد یک شهروند کانادایی در این کشور است.

در حالت کلی حقوق شهروندان در کشور کانادا به طور متوسط سالیانه ۵۶.۸۱۳ دلار یا ۲۹.۱۴ دلار به صورت ساعتی است. این مقدار حقوق به عنوان شغلی فرد و منطقه محل زندگی او بستگی دارد. برای مثال در استان بریتیش کلمبیا شهروندان به طور میانگین ۶۵.۲۱۰ دلار و در استان انتاریو حدود ۶۲.۲۸۳ دلار درآمد دارند.

لازم است بدانید کمترین میزان حقوق افراد در موقعیت‌های اولیه از ۵۳.۴۴۶ دلار به صورت سالانه شروع می‌شود و این در حالی است که نیرو‌های باتجربه در این کشور تا ۹۴.۱۷۷ دلار در سال درآمد دارند.

حقوق شهروندی کانادا

چه مواردی سبب رد صلاحیت تابعیت و شهروندی کانادا می‌شوند؟

یکی دیگر از رایج‌ترین سؤالات افراد درمورد تابعیت و شهروندی کانادا این است که چه مواردی سبب رد صلاحیت شهروندی کانادا می‌شوند؟ به طور کلی شرایط زیر را می‌توان از دلایل اصلی رد صلاحیت شهروندی این کشور معرفی کرد:

  • فرد در کانادا یک دوره حبس سپری کرده یا در دوران آزادی مشروط باشد.
  • شخص در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در خارج از خاک کانادا باشد.
  • فرد تحت حکم حذف باشد (مقامات کشور کانادا از او درخواست خروج از کانادا را کرده باشند).
  • فرد متهم بوده یا به‌خاطر انجام یک جرم در حال محاکمه یا درگیر یک درخواست تجدیدنظر درمورد یک جرم در دادگاه باشد.
  • فرد متقاضی به دلیل جنایات جنگی یا جنایت علیه بشر تحت بازجویی باشد.
  • درخواست شهروندی فرد در ۵ سال گذشته به دلیل ارسال مدارک نادرست مورد تأیید قرار نگرفته باشد.
  • به علت کلاهبرداری در ۱۰ سال گذشته تابعیت او لغو شده باشد.
  • در ۴ سال قبل از درخواست به جرمی‌ در خارج از کشور کانادا محکوم شده باشد (جاسوسی، تروریسم و خیانت به کشور) که معادل یک جرم قابل مجازات در کانادا محسوب می‌شوند.
  • عضوی از نیرو‌های نظامی‌ کشوری باشد که درگیر جنگ مسلحانه با کشور کانادا بوده است.

جدا از موارد گفته شده لازم است بدانید در برخی موارد ممکن است سلب تابعیت کانادا رخ داده و شهروندی فرد باطل شود. درواقع تنها راهی که ممکن است تابعیت شما را لغو شود، این است که در دادگاه به جرم تقلب و کلاهبرداری در پروسه مهاجرت محکوم شوید و این موضوع به اثبات برسد.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

افدل گروپ؛ نامی‌ مطمئن در امور مهاجرتی ایرانیان

حال که با شرایط و روش‌های مختلف اخذ تابعیت و شهروندی کانادا آشنا شده‌اید، نوبت آن است که به کمک مشاوران باتجربه در این حوزه متناسب با شرایط خود بهترین روش را انتخاب کرده و برای اخذ مهاجرت به کانادا اقدام کنید. در این زمینه تیم افدل گروپ با داشتن سال‌ها تجربه آماده خدمت‌رسانی به شما است.

فرقی نمی‌کند به دنبال مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج باشید یا مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت، به‌هرحال در تمامی‌ روش‌ها مشاوران حرفه‌ای افدل در کنار شما خواهند بود. همچنین تیم ما خدمات ارزشمندی در حوزه‌های دیگر همچون مشاوره جهت مهاجرت کاری استان ‌های کانادا، مهاجرت کادر درمان به کانادا و اخذ انواع ویزای کانادا ارائه می‌کند.

علاوه بر موارد گفته شده می‌توانید تمامی‌ سؤالات و ابهامات خود را درمورد خرید بیزینس در کانادا، اقامت دائم کانادا و زندگی در کانادا را با مشاوران تیم افدل گروپ در میان گذاشته و مسیر چالش‌برانگیز مهاجرت را به راحتی و در کمترین زمان پشت سر بگذارید.

سخن پایانی

کانادا با داشتن شرایط مطلوبی همچون نرخ پایین بیکاری، وضعیت اقتصادی مناسب، دانشگاه‌های معتبر، امنیت بالا و طبیعت بکر و زیبا به یک از پرطرف‌دارترین مقاصد مهاجرتی در دنیا تبدیل شده است. امروزه ایرانیان بیشتر از هر زمان دیگری به دنبال اخذ تابعیت و شهروندی کانادا هستند تا از مزایای آن بهره‌مند شده و زندگی باکیفیتی را در این کشور تجربه کنند.

خوشبختانه دولت کانادا برای افراد با شرایط مختلف مسیر‌های متفاوتی را در نظر گرفته تا متقاضیان بتوانند آرزوی خود که دریافت شهروندی کانادا است را محقق سازند. با توجه به اهمیت این موضوع ما در این مطلب به ارائه راهنمای کامل درمورد دریافت تابعیت و شهروندی کانادا پرداختیم.

 

سؤالات متداول

۱. آیا می‌توان شهروندی کانادا را خریداری کرد؟

خیر کانادا در حال حاضر هیچ روشی برای خرید تابعیت و شهروندی ارائه نمی‌دهد.

۲. آیا تابعیت مضاعف کانادا قانونی است؟

بله تابعیت دوگانه در کانادا قانون بوده و شهروندان کانادایی می‌تواند تابعیت قبلی خود را نیز حفظ کنند.

۳. آیا می‌توان از طریق تولد فرزند اقامت کانادا را گرفت؟

خیر اقامت کانادا تنها به فرزند متولد شده در کانادا تعلق می‌گیرد.

سایر مقالات:

شرایط و قوانین مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج +11 مزیت این مهاجرت
مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت + هزینه ثبت شرکت در9 استان
7 روش مهاجرتی اقامت دائم کانادا+شرایط و هزینه‌ها+مدارک لازم

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *