7 روش مهاجرتی اقامت دائم کانادا+شرایط و هزینه‌ها+مدارک لازم

 صفر تا صد اقامت دائم کانادا

آیا رسیدن به اقامت دائم کانادا بزرگ‌ترین آرزوی شماست و نمی‌دانید که کدام روش آسان‌تر و مطمئن‌تر است؟ کانادا یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورهای جهان است که به افراد مهاجر بهای خوبی می‌دهد و فرصت استفاده از تمامی خدمات را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

حال به نظر شما با ویزای کانادا اقامت دائم را به دست می‌آورید؟ برای رسیدن به این مهم ملزم به رعایت شرایط و معیارهایی هستید. در سال‌های اخیر تعداد جذب مهاجر رشد خوبی داشته است که این موضوع امیدوارکننده به نظر می‌آید؛ اما برای رسیدن قطعی به اقامت کانادا تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

 صفر تا صد اقامت دائم کانادا

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

راه‌های اخذ اقامت دائم کانادا

آیا به دنبال روشی هستید که به اقامت دائم کشور کانادا دست پیدا کنید؟ بعد از مهاجرت به کانادا نوبت به دریافت اقامت دائم این کشور می‌رسد تا بدون نگرانی به زندگی خود بپردازید و دیگر دلهره اتمام انقضای ویزای خود را نداشته باشید.

برای دستیابی به این خواسته چندین روش وجود دارد که هر کدام مدارک و شرایط متفاوتی دارند. قصد داریم در ادامه درباره روش‌های اخذ دریافت اقامت کانادا صحبت کنیم تا شما با آگاهی کامل و با توجه به هدف خود بهترین روش را انتخاب کنید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

اگر به دنبال بهترین کشور جهان برای سرمایه‌گذاری هستید تا به نتیجه خوبی برسید، کانادا را انتخاب کنید. اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر است و به بهترین انتخاب شما تبدیل می‌شود؛ زیرا اقتصاد فعال و تجارت جهانی پر رونقی دارد.

بیشتر افراد گمان می‌کنند که ویزای سرمایه‌گذاری مختص افراد سرمایه‌دار است؛ اما اشتباه می‌کنند؛ زیرا میزان سرمایه و روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا متفاوت است و شما با بودجه‌های متفاوتی می‌توانید کار خود را شروع کنید. در جدول زیر ۶ روش پر متقاضی سرمایه‌گذاری ویزای کانادا را مشاهده می‌کنید.

اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

روش سرمایه‌گذاری سرمایه مورد نیاز نوع اقامت
کارآفرینی ۲۵۰۰۰۰ الی ۳۵۰۰۰۰ دلار اقامت دائم
سرمایه‌گذاری استانی ۵۰۰۰۰۰ الی ۶۰۰۰۰۰ دلار اقامت دائم
خرید بیزینس ۲۰۰۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰۰ دلار بعد از یک سال اقامت دائم تعلق می‌گیرد.
استارتاپ ۱۰۰۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰۰ دلار اقامت دائم
ثبت شرکت ۱۵۰۰۰۰ الی ۲۵۰۰۰۰ دلار در صورت اقدام از طریق کارآفرینی
خوداشتغالی ۱۰۰۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰۰ دلار اقامت دائم

با معرفی ۶ روش سرمایه‌گذاری در کانادا سؤالی برای شما پیش می‌آید که کدام روش اخذ اقامت دائم کانادا بهتر است؟ تمامی روش‌ها در موقعیت خود جزو بهترین‌ها هستند؛ اما باید با شرایط و توانایی شما هماهنگی داشته باشند.

اگر تا به‌ حال سابقه مدیریت در ایران را دارید، سرمایه‌گذاری استانی روش خوبی برای شما است؛ زیرا می‌توانید گروه بزرگی را مدیریت کنید؛ اما اگر به نام خود بیزینس فعالی دارید و به دنبال انتقال آن به کانادا هستید، ثبت شرکت را انتخاب کنید.

آیا طرح تجاری با ایده نو دارید که به رشد اقتصادی کانادا کمک می‌کند؟ سرمایه‌گذاری از طریق استارتاپ بهترین روش برای شما است که به اقامت دائم کانادا می‌رسید. روش خرید بیزینس برای افرادی مناسب است که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند.

خوداشتغالی نیز برای افرادی که هنرمند یا ورزشکار هستند، کارساز است. کانادا نیز ویزایی را به افراد کارآفرین اختصاص داده است که از طریق آن به اقتصاد کانادا کمک کنند. زیرساخت‌های قوی، سیستم‌های حمل و نقل پیشرفته، اقتصاد با ثبات، نیروی کار متخصص و با تحصیلات عالی، فرهنگ متنوع و مالیات رقابتی از مزایای سرمایه‌گذاری در کانادا هستند.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل

به نظر شما اقامت دائم کشور کانادا بعد از تحصیل امکان‌پذیر است؟ یکی از عمده‌ترین راه‌های مهاجرت و اخذ اقامت کانادا، تحصیل در آن است. امروزه کانادا پیشرفته‌ترین بسترهای تحصیلی را برای دانشجویان و دانش‌آموزان خود فراهم کرده است.

برای تحصیل در کانادا مهم‌ترین شرط این است که حتماً در یکی از مراکز آموزشی کانادا مورد پذیرش قرار بگیرید و سپس بعد از اتمام تحصیلتان برای اقامت دائم اقدام کنید. آموزشگاه‌های کانادا در مقاطع مختلف نظیر مدارس، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و تحصیلات تکمیلی فعالیت علمی دارند.

اگر مهاجر هستید و به عنوان دانش‌آموز بین‌المللی وارد کشور کانادا شده‌اید، می‌توانید در مدارس روزانه یا شبانه روزی این کشور مشغول به تحصیل شوید. متقاضیان مدارس روزانه به خانواده‌های مورد اعتماد دولت کانادا معرفی می‌شوند و مسئولیت تأمین خوراک، جای خواب و هزینه‌های مالی به عهده آن‌ها است.

صفر تا صد نیازهای اولیه دانش آموزان مدارس شبانه روزی در اقامت دائم کانادا بر عهده دولت کانادا است و از این بابت نگرانی نخواهند داشت. مدرک زبان یکی دیگر از مهم‌ترین شروط تحصیل در مدارس کانادا است و باید حداقل نمره ۷ را کسب کنید.

شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که چه موضوعی درصد قبولی درخواست شما را افزایش می‌دهد؟ سابقه علمی درخشان و ارسال تعداد بالای مقالات بین‌المللی شانس شما را بیشتر می‌کند. تحصیل مقرون به صرفه، تنوع رشته‌های دانشگاهی، کار هم‌زمان با تحصیل و فرصت‌های تحقیقاتی از مزایای اقامت تحصیلی هستند.

اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل

در جدول زیر هزینه‌های تحصیل در کانادا را برای شما با جزئیات آماده کرده‌ایم.

نوع هزینه مبلغ هزینه
ثبت‌نام در دانشگاه ۵۰ تا ۲۷۰ دلار
مجوز اقامت موقت ۲۰۰ دلار
دریافت استادی پرمیت ۱۵۰ تا ۱۷۰ دلار
شهریه هر ترم در مقطع کارشناسی ۳۵ هزار دلار
شهریه هر ترم در مقطع کارشناسی ارشد ۲۰ هزار دلار
انگشت‌نگاری ۸۰ هزار دلار

اقامت دائم کانادا از طریق کار

یکی دیگر از روش‌های دریافت اقامت دائم کشور کانادا، اشتغال در کشور کانادا است. برای کار در کشور کانادا می‌توانید از طریق ویزای کاری یا مهاجرت نیروی کار ماهر اقدام کنید.

در روش ویزای کاری باید از طرف کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی برای شما ارسال شود تا قادر به دریافت ویزای کار موقت یا ورک پرمیت کانادا شوید و بعد از آن برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

 

ورک پرمیت چیست؟ به مجوز کار کردن در کانادا ورک پرمیت گفته می‌شود. این مجوز برای نیروهای کار خارجی که در خاک کانادا هستند، برای مدت مشخصی صادر می‌شود.

 

روش مطمئن دیگر برای ویزای کاری و اخذ اقامت دائم کانادا، مهاجرت نیروی کار ماهر است. ابتدا شما باید از طریق برنامه‌های سیستم اکسپرس انتری درخواست خود را به عنوان نیروی کار ماهر ثبت کنید.

اقامت دائم کانادا از طریق کار

سیستم اکسپرس انتری (Experss Entry) سیستمی در کانادا است که به جذب نیروی کار ماهر خارجی سرعت می‌بخشد. سیستم اکسپرس در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد. بعد از راه‌اندازی سیستم اکسپرس روند رسیدگی به پرونده مهاجرتی به صورت اینترنتی شد.

 

یکی دیگر از این برنامه‌های کاریابی، فدرال اسکیل ورکر است که اطلاعات هویتی همچون سن، سابقه کاری، تحصیلات و مدرک زبان را وارد می‌کنید. در مرحله بعدی سابقه شما را با سابقه متقاضیان دیگر مورد بررسی قرار می‌دهند. بعد از بررسی امتیازات هر متقاضی را اعلام کرده و اقامت کاری به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

برنامه‌های مهاجرت استانی یکی دیگر از روش‌های مهاجرت نیروی کار است که سابقه کاری خود را به استان‌های کانادا ارسال می‌کنند. استان‌های نوا اسکوشیا، نیوفاندلند، جزیره پرنس ادوارد و نیو برانزویک کانادا جزو استان‌های آتلانتیک به شمار می‌روند.

اگر قصد مهاجرت کاری به استان‌ها را دارید، باید از طریق برنامه مهاجرتی آتلانتیک اقدام کنید. یکی از شرایط مهم این نوع اقامت دائم کانادا داشتن جاب آفر است. برای آشنایی بهتر شما با روش‌های اخذ اقامت دائم قصد داریم که در جدول زیر میزان هزینه، مدت زمان رسیدگی به هر درخواست و شرایط اصلی آن‌ها را توضیح دهیم.

نام روش هزینه روش زمان رسیدگی شرایط اصلی
فدرال اسکیل ورکر ۱۳۶۵ دلار ۱۲ الی ۳۰ ماه ارائه مدرک زبان و

سابقه کاری حرفه‌ای

برنامه‌های مهاجرت استانی ۱۳۶۵ دلار ۱۰ الی ۱۲ ماه هر استان شرایط متفاوتی دارد
برنامه انتقال درون شرکتی ۱۵۵ دلار ۲ الی ۳ ماه یک سال سابقه کاری به عنوان مدیر
نیروی کار حرفه‌ای ۱۳۶۵ دلار متغیر ۲ سال سابقه کاری و داشتن پیشنهاد شغلی
برنامه مهاجرتی آتلانتیک ۱۳۶۵ دلار میانگین ۳۰ ماه پیشنهاد شغلی از سمت استان‌های آتلانتیک
ویزای کار موقت ۵۷۷ دلار متغیر تا ۳۰ ماه پیشنهاد شغلی در مشاغل خانگی
تجربه کانادایی ۱۳۶۵ دلار ۴ الی ۶ ماه داشتن سابقه کار در کانادا

اقامت دائم کانادا از طریق ازدواج

آیا امکان اخذ اقامت دائم کشور کانادا از طریق ازدواج وجود دارد؟ به جرئت می‌توان گفت که یکی از سریع‌ترین روش‌های مهاجرتی در کانادا، اقامت از طریق ازدواج است؛ زیرا کانادا اهمیت زیادی برای خانواده قائل است و به دنبال این است که از پیری جمعیت جلوگیری کند.

یک شهروند کانادایی می‌تواند همسرش را با خود به کانادا ببرد و برای او اقامت دائم بگیرد. البته برخی از افراد که قصد سو استفاده از دولت کانادا را دارند، تلاش می‌کنند که با استفاده از ازدواج‌های سوری به PR کانادا دست پیدا کنند.

PR مخفف کلمه Permanet Resident به معنای کارت اقامت کانادا است. این کارت نشان دهنده مقیم بودن شما است و به مدت ۵ سال اعتبار دارد. با این کارت می‌توانید برای شهروندی کانادا اقدام کنید. امکان کار و تحصیل در کل استان‌های کانادا و استفاده رایگان از مراقبت‌های بهداشتی از مزایای این کارت هستند.

احتمالاً این موضوع را نمی‌دانید که ازدواج صوری در کانادا برای اخذ اقامت دائم کانادا جرم محسوب می‌شود و مجازات قانونی در پی دارد. اگر متهم به ازدواج صوری شدید، می‌توانید از طریق مدارکی مبنی بر تماس تلفنی با همسر، عکس، سند ازدواج و ویدئوهایی که از مراسم خود دارید، از این اتهام خود را تبرئه کنید.

سن ازدواج قانونی در کانادا ۱۸ سال است؛ البته در برخی از استان‌های کانادا سن ازدواج متفاوت است؛ همچنین ازدواج با بستگان هم خون در کانادا ممنوع شده است. یکی از مهم‌ترین نکات در اقامت دائم کانادا وجود اسپانسرشیپ است.

اسپانسرشیپ به همسر کانادایی گفته می‌شود که تعهد می‌دهد تا سه سال تمام هزینه‌های زندگی شما را پرداخت کند. داشتن کارت اقامت دائم، عدم بدهکاری به دولت کانادا، نداشتن سوءسابقه و حداقل ۱۸ سال سن از اولین شرایط اسپانسر شدن است.

سؤالات متداول

۱.‌ کارت PR کانادا چقدر اعتبار دارد؟

۵ سال

۲. ورک پرمیت چیست؟

مجوز کار نیروهای خارجی در کانادا

۳. برای ثبت شرکت در کانادا به چقدر سرمایه نیاز است؟

۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار دلار

۴. راحت‌ترین روش اخذ اقامت دائمی کانادا کدام روش است؟

اقامت کانادا از طریق تحصیل

 

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

اقامت دائم کانادا از طریق تولد فرزند

اگر به دنبال تابعیت در کشورهای اروپایی از طریق تولد فرزند هستید، کشور کانادا را انتخاب کنید. این کشور جزو معدود کشورهایی است که در تابعیت خود از حق خاک پیروی می‌کند؛ یعنی هر فردی که در خاک کانادا متولد می‌شود، جزو شهروندان کانادا به حساب می‌آید و اقامت دائم کشور کانادا را دریافت می‌کند.

این روش مورد علاقه مهاجران ایرانی است؛ زیرا از این طریق می‌توانند از تمامی امتیازات و حقوق یک شهروند کانادایی استفاده کنند و فرزند آن‌ها به شهروند دائم کانادا تبدیل شود؛ حتی اگر در خاک کانادا نباشد.

برخی از مهاجران گمان می‌کنند با فرزند آوری در کانادا می‌توانند برای خود نیز اقامت کانادا را دریافت کنند؛ اما این موضوع به همین راحتی‌ها نیست. در واقع می‌توان گفت که والدین نمی‌توانند از طریق تولد فرزند حق شهروندی برای خود بگیرند.

والدین برای دریافت اقامت دائم کانادا می‌توانند از راه‌های مختلفی اقدام کنند. روش اولین این است که فرزند آن‌ها به ۱۸ سال برسد و خود را به عنوان اسپانسر والدین به دولت کانادا معرفی کند که این به زمان زیادی نیاز دارد.

اقامت دائم کانادا از طریق تولد فرزند

روش‌های متفاوت دیگری وجود دارد که با داشتن حق امتیاز فرزندی که دارید، شانس پرونده شما را افزایش پیدا می‌کند. مدارک هویتی، مدارک پزشکی، سند ملک، فیش بانکی مبنی بر تمکن مالی و سوابق شغلی از مدارک مورد نیاز برای ویزای تولد فرزند آوری هستند.

اقامت دائم کانادا از طریق خوداشتغالی

اگر روش‌هایی که برای اخذ اقامت کانادا معرفی کردیم، متناسب با شرایط شما نبود، نگران نباشید؛ زیرا راه‌حل‌های دیگری نیز وجود دارد. اقامت دائمی کانادا از طریق خوداشتغالی مناسب افراد ورزشکار و هنرمند است که شما می‌توانید از طریق آن برای اقامت کانادا اقدام کنید.

این ویزا مختص افرادی است که تجربه کاری در رشته‌های فرهنگی و ورزشی دارند یا به دنبال راه اندازی تجارت در کانادا هستند. یکی از مزایای ویزای خوداشتغالی کانادا این است که دیگر نیازی به کارفرما ندارید؛ اما باید حتماً افسر مهاجرت را قانع کنید که توانایی لازم را دارید.

ورزشکاران حتماً باید در رشته ورزشی خود ۲ سال سابقه جهانی داشته و مدال جهانی نیز به دست آورده باشند. بررسی اینکه واجد شرایط هستید یا نه؛ تکمیل فرم‌های مرتبط و ارائه فایل بیومتریک از مراحل اخذ ویزای خوداشتغالی است. بعد از طی کردن موفقیت آمیز این مراحل موفق به اخذ اقامت دائم کانادا می‌شوید.

حتماً قبل از اقدام جدی در زمینه کاری خود تحقیق کنید تا با زیر و بم بازار کار کانادا آشنا شوید. این کار باعث می‌شود که وارد بازار رقابت حرفه‌ای شوید و به طرح‌های تجاری موفق دست پیدا کنید. حتماً قبل از مصاحبه با نمونه سؤالات کانادا آشنا شوید. مزایای خوداشتغالی در کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

  • عدم نیاز به دریافت بودجه از مراکز خاصی
  • زمان پردازش ویزا کوتاه مدت
  • صدور ویزا در طی ۲۱ ماه
  • عدم نیاز به راه اندازی کسب و کار
  • دستیابی به اقامت دائم کانادا
  • امکان حمایت مالی از اقوام و بستگان درجه یک

در ادامه برای آشنایی بهتر شما قصد داریم لیستی از مشاغل فرهنگ و هنری که می‌توانید از طریق آن برای اقامت کانادا اقدام کنید، معرفی کنیم.

مشاغل فرهنگی و هنری مشاغل ورزشی
نویسنده فوتبالیست
الگو ساز لباس بازیکن هندبال
تصویر بردار ورزشکار بسکتبال
رهبر ارکستر یا نوازنده داور ورزشی
بازیگر مربی ورزشی
خواننده کشتی گیران
مترجم و ویراستار

اقامت دائم کانادا از طریق پناهندگی

آیا به فکر پناهندگی و اخذ ویزای دائم هستید؛ اما نمی‌دانید کدام کشور از پناهندگان استقبال می‌کند؟ در میان کشورهای مختلف کانادا یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن است. باید این موضوع را بدانید که پناهندگی جزو خطرناک‌ترین روش‌های مهاجرتی است و بهتر است که در گزینه‌های آخر مهاجرت خود قرار دهید.

کشور کانادا از سال ۱۹۸۰ تا به الان ورود بیش از یک میلیون نفر پناهنده را به خاک خود پذیرفته و آن‌ها را تحت حمایت کامل قرار داده است.

اقامت دائم کانادا از طریق پناهندگی

کنوانسیون ژنو یکی از قراردادهایی است که کشور کانادا آن را امضا کرده و به آن پایبند است. محور این قرارداد مبنی بر ستون حقوق بین‌المللی است که باید از افراد غیر نظامی سایر کشورها حمایت کنند.

برای اخذ پناهندگی در کانادا باید درخواست خود را ارسال کنید. در صورت واجد شرایط بودن، اسپانسرها به افراد پناهنده مراجعه می‌کنند. برای اینکه واجد شرایط پناهندگی در کانادا باشید، باید در کلاس پناهندگان کنواسیون در خارج از کشور یا کلاس کشور پناهندگی شرکت کنید.

اگر زندگی در کشور خودتان برای شما خطر نداشته باشد، کشور کانادا درخواستتان را قبول نمی‌کند. در مواقعی که جرم یا جنایتی مرتکب شده باشید که در آینده برای امنیت کانادا خطر داشته باشد، نیز واجد شرایط پناهندگی نخواهید بود.

پناهندگان سیاسی، پناهندگان مذهبی، پناهندگان نژادی، پناهندگان جنسی و پناهندگان اجتماعی از بهترین کیس‌های پناهندگی هستند که راحت‌تر درخواست آن‌ها پذیرفته می‌شود. مدت زمان گرفتن اقامت دائم کانادا از طریق پناهندگی و بررسی درخواست مهاجر حدود ۳۰ الی ۶۰ روز طول می‌کشد.

امکان ارسال درخواست پناهندگی از داخل ایران وجود ندارد. در صورتی می‌توانید این کار را انجام دهید که از ایران فرار کرده باشید و جان شما در خطر باشد.

شرایط اقامت دائم کانادا

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا دارند، باید از جدیدترین شرایط و قوانین این کشور مطلع باشند تا به دلیل نبود اطلاعات کافی با رد درخواست مواجه نشوند. یکی از بهترین خبرهایی که می‌توان به افراد علاقه‌مند به کانادا داد، این است که این کشور در سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ حدود ۵۰۰ هزار مهاجر جدید جذب می‌کند.

کشور کانادا به دنبال جذب افراد ماهری است که تخصص و توان مدیریتی در زمینه‌های اقتصاد و کشورداری دارند. پس اگر مهارت، دانش و سابقه کار خوبی در زمینه‌های مختلف دارید، شانس شما برای دریافت اقامت دائم کانادا بیشتر می‌شود.

شرایط اقامت در کانادا برای ایرانیان به این صورت است که باید قبل از سفر ویزای موقت کانادا را داشته باشند. ویزای تحصیلی و مجوز کار از جمله ویزای موقت هستند که از طریق سفارت کانادا صادر می‌شود. حتماً یک ماه قبل از اعزام خود برای ویزای موقت اقدام کنید تا معطل نشوید.

شرایط اقامت دائم کانادا

افرادی که پول کافی ندارند، مبتلا به بیماری واگیردار هستند و مهاجرانی که سوءسابقه دارند؛ نمی‌توانند موفق به دریافت اقامت دائم کانادا شوند. در ادامه درباره شرایط متقاضیان ایرانی ویزای کانادا صحبت می‌کنیم. این شرایط شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ارائه مدارکی که تمکن مالی فرد را اثبات می‌کند.
  • فرد باید افسر را قانع کند که خطری برای کانادا ندارد.
  • بعد از اتمام مدت اقامت کانادا باید از خاک کشور خارج شود.
  • گواهی ترخیص پلیس مبنی بر بی گناه نبودن خود به افسر ارائه دهد.
  • تمامی مدارک هویتی مورد نیاز برای اقامت دائم کانادا آماده باشد.
  • اعضای خانواده مهاجر باید به طور جداگانه ویزای کانادا را پر کنند.

مزایای اقامت دائم کانادا

به نظر شما اقامت دائم کانادا چه مزایایی دارد؟ یکی از امن‌ترین و مرفه‌ترین کشورهای جهان، کشور کانادا است که مزیت‌های فوق‌العاده‌ای برای مهاجران و شهروندان خود دارد. هر ساله تعداد زیادی از مهاجران به دلیل مزایی زیادی که درباره کانادا شنیده‌اند، به این کشور مهاجرت می‌کنند.

یکی از اولین و مهم‌ترین مزایای اقامت در کانادا این است که می‌توانید به راحتی در هر کجای کانادا زندگی و کار مخصوص خود را داشته باشید. این دسته از مهاجران حق قانونی زندگی و کار در کانادا را دارند؛ به این معنی که به کارفرمای خاصی وابسته نیستند. دیگر مزایای اقامت دائم کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

  • دسترسی به تحصیلات عالی رایگان
  • اخذ کارت شهروندی
  • دسترسی به خدمات عمومی و بهداشتی
  • امکان کار در کل کانادا
  • برخورداری از فرصت‌های شغلی کانادا
  • هزینه خدمات درمانی به صرفه و کم
  • رفاه و استاندارد بالا
  • تنوع فرهنگ و چند دینی
  • اخذ اقامت دائم برای اعضای خانواده
  • امکان تمدید ویزای کانادا بعد از ۵ سال

در مقابل مزایایی که درباره این موضوع می‌دانید، بهتر است که منطقی‌تر با این مسئله برخورد کنید و درباره معایب آن نیز اطلاعات خود را گسترش دهید. مهم‌ترین دغدغه مهاجران، هزینه‌های کشورهای اروپایی است. شهرهای ونکوور، کانادا و تورنتو هزینه زندگی بالایی دارند.

مالیات کشور کانادا شهرت جهانی دارد و مبالغ بالایی را دریافت می‌کنند؛ اما موضوع مهم این است که در مقابل این مالیات بهترین خدمات پزشکی را به مراجعین خود ارائه می‌دهند. آب و هوای سرد جزو سومین نواقص کشور کانادا است که رسیدگی‌های به آن فایده‌ای ندارد.

مزایای اقامت دائم کانادا

مدارک مورد نیاز برای اقامت دائم کانادا

آیا می‌دانید که برای اقامت کانادا چه مدارکی مورد نیاز است؟ قطعاً این موضوع را می‌دانید که روش‌های مختلفی برای اقامت دائم کانادا وجود دارد؛ بنابراین هر یک از این روش‌ها مدارک خاص خود را دارند. به طور کلی مدارک مورد نیاز مشترک تمامی روش‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • شناسنامه
  • اصل و کپی پاسپورت معتبر
  • گواهی پزشکی
  • مدارک عدم سوءپیشینه
  • گواهی تمکن مالی
  • سوابق کاری در مراکز معتبر
  • ارائه مدارک زبان
  • عکس دیجیتالی
  • ارائه فرم درخواست اقامت
  • گواهی پرداخت هزینه‌های اقامت دائم کانادا
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • دعوت‌نامه شغلی برای مهاجرت کاری
  • گواهی پذیرش دانشگاه برای مهاجرت تحصیلی
  • دعوت‌نامه استانی برای مهاجرت استانی کانادا

هزینه زندگی در کانادا

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در پروسه مهاجرت و اقامت دائم کانادا مطرح است، بحث هزینه‌های زندگی در کانادا است. هزینه‌های زندگی هر فرد با فرد دیگر و ایالت با ایالت دیگر متفاوت است؛ اما به طور کلی در جدول زیر درباره هزینه‌های زندگی در شهرهای بزرگ کانادا صحبت می‌کنیم.

خدمات مورد نظر میزان هزینه
اجاره آپارتمان در مرکز شهر ۲۰۴۵ دلار
یک کیلو گوشت ۱۸ دلار
یک وعده غذا در رستوران ۱۶ دلار
هزینه ۶۰ مگابایت اینترنت ۷۳ دلار
یک کیلو سینه مرغ ۱۵ دلار
یک کیلو پنیر ۱۷ دلار
۱۲ عدد تخم مرغ ۵ دلار

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

با افدل گروپ به اقامت دائم کانادا دست پیدا کنید!

همیشه موضوع مهاجرت جزو تصمیم‌های مهم زندگی به شمار می‌آید که حساسیت بسیار بالایی دارد؛ اما می‌توانید میزان این حساسیت را با انتخاب درست یک مؤسسه مهاجرتی کاربلد کاهش دهید. افدل گروپ از زمان اولین مشاوره شما تا رسیدن به کشور مقصد در کنار شماست.

افدل در زمینه مهاجرت به کانادا دارنده مجوز رسمی است؛ بنابراین بدون هیچ نگرانی می‌توانید ثبت شرکت در کانادا یا سرمایه‌گذاری در کانادا را به آن بسپارید. شما با مشاوره‌های تخصصی ما می‌توانید درباره انواع ویزای کانادا تحقیق کنید و بهترین ویزا را برای خود در نظر بگیرید.

اگر قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارید، می‌توانید از طریق ویزای کاری کانادا اقدام کنید. مؤسسه ما از ابتدای مسیر مهاجرت کاری شما همراهتان هستند. آیا قصد مهاجرت به صورت جمعی دارید؟ پیشنهاد می‌کنیم حتماً درباره ویزای خانواده کانادا با مؤسسه مهاجرتی ما مشورت کنید.

ارائه ویزای کاری موقت کانادا از دیگر خدمات مؤسسه افدل است که سابقه درخشانی در این زمینه دارد. همچنین می‌توانید به صورت تلفنی با مشاوره‌های افدل تماس بگیرید و درباره مهاجرت کاری استان‌های کانادا اطلاعات خود را افزایش دهید تا با چالش مواجه نشوید.

 

سؤالات متداول

۱.‌ مدت زمان گرفتن کارت PR کانادا چقدر است؟

۲ سال

۲.  هزینه اجاره آپارتمان در مرکز شهر کانادا چقدر است؟

۲۰۴۵ دلار

۳. اقامت دائم کانادا چه مزایایی دارد؟

تحصیلات رایگان، امکانات پزشکی و بهداشتی پیشرفته و هزینه خدمات درمانی کم

۴. ویزای خوداشتغالی مختص چه افرادی است؟

ورزشکاران و هنرمندان

 

سایر مقالات:

جدیدترین شرایط دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا + لیست مشاغل 2024
شرایط و قوانین مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج +11 مزیت این مهاجرت
مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت + هزینه ثبت شرکت در9 استان

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *