راهنمای مهاجرت به امارات

مهاجرت به امارات با چه روش‌هایی امکان پذیر است؟ این همان سؤالی است که شما را به این صفحه هدایت کرده و ما می‌خواهیم به سؤالات شما در این زمینه پاسخ بدهیم. حتماً می‌دانید که مهاجرت به کشور امارات متحده عربی در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و بسیاری از ایرانیان، زندگی در دبی را انتخاب کرده‌اند.

امنیت اجتماعی بالا و اقتصاد پایدار از مهم‌ترین دلایل علاقه مهاجران برای کار و زندگی در امارات محسوب می‌شوند. اگر شما هم قصد مهاجرت به امارات را دارید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید، همراه ما بمانید.

راهنمای مهاجرت به امارات

ویدیو : راهنمای مهاجرت به امارات

دلایل محبوبیت امارات برای مهاجرت

امارات متحده عربی یکی از کشورهای قدرتمند منطقه در حوزه‌های صنعت و تجارت است و فرصت‌های متنوعی را در اختیار افراد جویای کار از سراسر جهان قرار می‌دهد. از طرف دیگر، نرخ سرمایه گذاری در امارات به سرعت در حال افزایش است و یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به امارات به شمار می‌رود.

دولت امارات برای سیستم سرمایه گذاری در این کشور، برنامه‌ریزی دقیقی را انجام داده و ساختار مشخصی را برای این موضوع طراحی کرده است. از این رو آمار مهاجرت به امارات از طریق سرمایه گذاری رشد 22 درصدی داشته و بسیاری از ایرانیان را نیز به سرمایه گذاری در دبی و امارات ترغیب کرده است.

علاوه بر این، میانگین دستمزد در امارات متحده بالا است و افرادی که کار در دبی و امارات را برای مهاجرت خود انتخاب می‌کنند، رضایت بالایی از میزان درآمد خود خواهند داشت. شما می‌توانید برای همسر و فرزندان خود نیز اقامت بگیرید و مهاجرت خانوادگی داشته باشید.

حداقل میزان دستمزد در امارات متحده عربی 4810 درهم است؛ این میزان درآمد در مقایسه با میزان درآمد افراد در ایران، مبلغ قابل توجهی محسوب می‌شود.

برای سرمایه گذاری در کشور امارات می‌توانید به یکی از روش‌های ثبت شرکت، خرید اوراق و خرید ملک در دبی اقدام کنید. توجه داشته باشید که میزان گردش مالی شما و سود سالانه‌ای که به دست می‌آورید، در انتخاب روش سرمایه گذاری برای مهاجرت امارات از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

از معایب مهاجرت به امارات هم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  بالا بودن هزینه های زندگی
  • نیاز به یادگیری عربی برای برقراری ارتباط
  • عدم امکان دریافت شهروندی این کشور
  • آب و هوای گرم
دلیل محبوبیت امارات

راه‌های مهاجرت به امارات

روش‌های مختلفی برای مهاجرت امارات وجود دارند؛ اما برای پیدا کردن بهترین راه مهاجرت به امارات لازم است تا بر اساس شرایط خود و قوانین جدید این کشور اقدام کنید. شرايط مهاجرت به امارات باید طبق هدف، تخصص، میزان سرمایه و موارد دیگر بررسی شود تا گزینه مناسبی را برای مهاجرت انتخاب کنید.

مدارک لازم برای مهاجرت به امارات هم شامل موارد زیر می شوند:

  • 6 قطعه عکس جدید
  • بیمه سفر
  • پاسپورت معتبر
  • کپی قرارداد کاری، سند ازدواج و یا مدرک تحصیلی
  • و…

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توان به امارات مهاجرت کرد، گزینه‌های زیر را در نظر داشته باشید:

راه های مهاجرت به امارات
راه های مهاجرت به امارات

مهاجرت به امارات از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به امارات از طریق سرمایه گذاری

شاخص‌ها و استانداردهای مختلفی برای سرمایه گذاری در دبی و امارات متحده عربی تعریف شده‌اند که شامل تمامی روش‌های سرمایه گذاری در این کشور می‌شوند. نرخ مصادره اموال (Expropriation risk) یکی از مهم‌ترین استانداردهای سرمایه گذاری در این کشور است.

در نظر داشته باشید که ثبت شرکت در دبی و امارات به عنوان آسان‌ترین راه مهاجرت به امارات برای ایرانیان شناخته می‌شود؛ زیرا روند کار سریع و راحت‌تر از روش‌های دیگر بوده و بسیاری از افراد شرایط ثبت شرکت را دارند.

این استاندارد نشان می‌دهد که مالکیت افراد نسبت به سرمایه‌شان در شرایط خاصی مثل تغییر حکومت تا چه اندازه به خطر خواهد افتاد. عدد ریسک سلب مالیکت بین 1 تا 7 است؛ به این معنی که هر چه این عدد به 7 نزدیک‌تر باشد، خطر بیشتری متوجه سرمایه شما خواهد شد.

شاخص بعدی که برای سرمایه گذاری در کشور امارات مطرح می‌شود، کنترل فساد است. این شاخص بین 2.5- تا 2.5+ تعیین می‌شود؛ به این صورت که هر چه به عدد 2.5- نزدیک‌تر باشد، کنترل ضعیف‌تری وجود دارد. منظور از کنترل، نظارت ارگان‌های دولتی بر مسائل است.

روش‌های مختلف سرمایه گذاری در دبی و امارات که شامل ثبت شرکت در امارات، خرید ملک و خرید اوراق قرضه هستند، مزایای زیادی دارند. مزایای مهاجرت به امارات به روش سرمایه گذاری را به تفکیک روش‌ها در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

نوع سرمایه گذاری

مزایا

ثبت شرکت

اقتصاد روبه‌رشد

داشتن مالیات حداقلی

دارای زیرساخت‌های قوی

امکان جذب نیروی کار خارجی

امکان در 10 حوزه کاری مرتبط

راحت‌ترین و سریع‌ترین روش برای مهاجرت امارات

خرید ملک

عدم وجود مالیات بر درآمد

ثبات نسبی نرخ ارز در امارات

نرخ تورم پایین کشور امارات

امنیت بالای اجتماعی و اقتصادی

سیاست‌های تجاری مناسب

خرید اوراق قرضه

اقتصاد قوی و باثبات امارات

ثبات نسبی نرخ ارز در امارات

کسب سود مناسب

ویدیو : مهاجرت به امارات از طریق ثبت شرکت

مهاجرت تحصیلی به امارات

از سال 2018 تاکنون، برنامه‌ریزی‌های منظمی برای تحصیل افراد علاقه‌مند به تحصیل در امارات و مقاطع مختلف انجام شده است. در صورتی که می‌خواهید برای تحصیل به کشور امارات متحده مهاجرت کنید، باید از شرایط مهاجرت به امارات از طریق تحصیل اطلاع داشته باشید و ویزای اختصاصی برای تحصیل را دریافت کنید. به صورت کلی یک از روش های سخت مهاجرت از طریق تحصیل است.

البته بهتر است بدانید که ویزای تحصیلی برای افراد بالای 21 سال صادر می‌شود؛ همچنین اگر جزو دانشجویان برتر و شاخص باشید، شانس شما برای اخذ این ویزای امارات بیشتر خواهد شد. نکته قابل توجه در این رابطه این است که ویزای تحصیلی برای این دانشجویان ۵ساله است. 

مهاجرت تحصیلی به امارات

مهاجرت کاری به امارات

درآمد بالا و نرخ بیکاری بسیار پایین، هر کسی را به مهاجرت کاری به امارات علاقه مند می‌کند. حقوق هر کارگر در امارات نسبت به میزان درآمد هر ایرانی بسیار بیشتر است و همین دلیل منجر به افزایش مهاجرت به امارات از طریق کار شده است.

از طرف دیگر، کشور امارات به دلیل داشتن اقتصادی پایدار و قوی، با مشکلات مربوط به نوسانات ارزی که در ایران وجود دارد، دست و پنجه نرم نمی‌کند. اگر قصد مهاجرت کاری به کشور امارات را دارید، برای پیدا کردن کار می‌توانید از طریق سایت‌های کاریابی اماراتی اقدام کنید.

ویدیو : مهاجرت کاری به امارات

مهاجرت به امارات از طریق ازدواج

ازدواج مهاجران خارجی با اماراتی‌ها یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به امارات است که شرایط اقامت را برای آنها فراهم می‌کند. البته برای دریافت اقامت کشور امارات از این طریق، شرایط خاصی وجود دارند که باید در نظر بگیرید تا بتوانید به نتیجه مطلوب خود برسید.

برای مثال، اگر یک مرد خارجی بخواهد با یک زن اماراتی ازدواج کند، باید استطاعت مالی کافی داشته باشد؛ البته از ازدواج شما هم باید حداقل 3 سال گذشته باشد.  

مهاجرت از طریق ازدواج

مهاجرت به امارات از طریق پناهندگی

پناهندگی همواره بدترین نوع مهاجرت به هر کشوری، بخصوص کشور امارات محسوب می‌شود؛ زیرا قوانین مهاجرت به امارات به گونه‌ای تنظیم شده که امکان مهاجرت از این طریق ممکن نیست و مشکلات زیادی را برای شما به وجود می‌آورد.

دلیل این مسئله این است که دولت امارات از پناهندگان خارجی حمایت نمی‌کند. پس در صورتی که افراد سودجو به شما توصیه کردند که از روش پناهندگی برای مهاجرت امارات استفاده کنید، بهتر است بدانید که این راه عواقب خوبی به دنبال ندارد و هدف این افراد صرفاً سوءاستفاده از شما است.

سوالات مربوط به مهاجرت به امارات

سوالات متداول

_
1
راحت‌ترین روش برای مهاجرت به امارات کدام است؟

ثبت شرکت

2
شرایط مهاجرت تحصیلی به امارات شامل چه کسانی می‌شود؟

افراد بالای 21 سال و دانش آموزان ممتاز

3
روش‌های سرمایه گذاری در امارات کدام‌اند؟

خرید ملک، ثبت شرکت و خرید اوراق قرضه

4
شرایط دریافت اقامت امارات از طریق ازدواج چیست؟

استطاعت مالی مرد خارجی و گذشت حداقل 3 سال از ازدواج

5
مدت زمان ویزای تحصیلی دانشجویان معمولاً چند ساله است؟

5 ساله

ویزای طلایی امارات

گلدن ویزای امارات که به ویزای بلندمدت 5 یا 10 ساله هم معروف است، به عنوان بهترین روش مهاجرت به کشور امارات شناخته می‌شود. مدت زمان این نوع ویزا کاملاً به شرایط شما بستگی دارد و معمولاً به صورت 5 ساله یا 10 ساله صادر خواهد شد. این نوع ویزا به گروه خاصی از مهاجران دبی و امارات داده می‌شود و شرایط ویژه‌ای دارد.

اگر می‌خواهید بدون اسپانسر به فعالیت‌های تحصیلی و کار در امارات بپردازید، ویزای طلایی را انتخاب کنید. البته دریافت ویزای طلایی امارات دشوار است و هر کسی شرایط اخذ این نوع ویزا را ندارد. دریافت این نوع ویزا در امارات از سال 2019 امکان پذیر شده است.

یکی دیگر از مزایای اخذ گلدن ویزای امارات، سرمایه گذاری با مالکیت 100% در مشاغل مختلف است. جالب است بدانید که ویزای طلایی در بسیاری از موارد به صورت خودکار تمدید می‌شود و =نیازی به هیچ اقدامی برای تمدید آن نخواهید داشت.

اما سؤال اینجاست که چه کسانی می‌توانند گلدن ویزای امارات متحده عربی را دریافت کنند؟ این نوع ویزا به افراد متخصص، نخبه و هنرمند با شرایط ویژه تعلق می‌گیرد. مهاجرت به دبی و امارات از طریق ویزای طلایی برای این افراد امکان‌پذیر است:

البته توجه داشته باشید که امکان دریافت گلدن ویزا برای همه این افراد امکان پذیر نیست! هر کدام از گروه‌های ذکر شده باید در حوزه تخصصی خود، دستاوردها و شرایط خاصی را داشته باشند تا بتوانند ویزای طلایی امارات را اخذ کنند.

ویزای طلایی امارات

ویزای توریستی امارات

دریافت ویزای توریستی یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به امارات و دریافت اقامت کوتاه مدت این کشور به حساب می آید. اخذ ویزای توریستی امارات برای دختران زیر 18 سال ممکن نیست و آن‌ها باید به همراه والدین خود به امارات متحده سفر کنند.

این نوع ویزا برای زمانی کاربرد دارد که متقاضی، شرایط اخذ اقامت دبی یا اقامت امارات را ندارد یا برای زمانی است که فرد تنها برای مسافرت چند روزه مثلاٌ برای کاریابی در امارات به ویزا نیاز دارد. شما می‌توانید بدون خارج شدن از کشور امارات نسبت به تمدید این نوع ویزا برای 30 روز دیگر اقدام کنید.

ویزای توریستی

مهاجرت به شهرهای مختلف امارات

آیا می‌دانستید که بیش از 80% از جمعیت کشور امارات را مهاجران تشکیل می‌دهد؟ این آمار نشان دهنده محبوبیت امارات برای مهاجران خارجی است. از بین شهرهای کشور امارات، تعدادی از آن‌ها توسعه یافته هستند و میزان مهاجرت به این شهرها روزبه‌روز در حال افزایش است.

در ادامه شما را با شهرهای مهم و توسعه یافته کشور امارات که در میان مهاجران از محبوبیت زیادی برخوردار هستند، آشنا خواهیم کرد. این شهرها به شهرهای امیرنشین هفت‌گانه امارات شهرت پیدا کرده‌اند.

مهاجرت به ابوظبی

شهر ابوظبی که با عنوان پایتخت شیخ نشین امارات متحده عربی شناخته می‌شود، پیشرفت چشمگیری را در سال‌های اخیر تجربه کرده است؛ از این رو آمار مهاجرت به امارات و ابوظبی بسیار بالا رفته است. جالب است بدانید که ابوظبی در لیست گران‌ترین شهرهای دنیا و قبل از نیویورک و پاریس قرار دارد.

مهاجرت به ابوظبی

مهاجرت به دبی

دبی یکی از قطب‌های مهم و اصلی در تجارت خاورمیانه به شمار می‌رود که فرصت‌های زیادی را برای سرمایه گذاری در امارات و مهاجرت به این کشور در اختیار مهاجران قرار می‌دهد. جمعیت شهر دبی به طور حدودی 3 میلیون نفر است؛ این شهر در سال‌های گذشته، رشد اقتصادی بسیار خوبی داشته است.

همین مزایایی که شهر دبی برای زندگی و کار دارد و تفریحات لوکس در دبی سبب شده‌اند تا بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی در این شهر سرمایه گذاری کنند. روش‌های متعددی برای مهاجرت امارات به دبی وجود دارند که شما می‌توانید بهترین روش را بر اساس شرایط خود جهت مهاجرت به این شهر و زندگی در دبی انتخاب کنید.

مهاجرت به شارجه

یکی از شهرهای توسعه یافته امارات که در سال‌های اخیر توانسته به پیشرفت و رشد خوبی برسد، شهر زیبای شارجه است. از مهم‌ترین دلایل مهاجرت به شارجه می‌توان به مهیا بودن روش‌های مختلف مهاجرت از جمله: مهاجرت تحصیلی و ثبت شرکت در این شهر پررونق و لوکس اشاره کرد.

مهاجرت به شارجه

مهاجرت به رأس‌الخیمه

شاید نام رأس‌الخیمه را در میان شهرهای مهم و توسعه یافته امارات متحده عربی شنیده باشید. این شهر تنها 1 ساعت و نیم با دبی فاصله دارد و به یکی از گزینه‌های مهاجرت به امارات تبدیل شده است؛ زیرا هزینه‌های زندگی در این شهر نسبت به شهرهای ابوظبی و دبی کمتر است.

مهاجرت به عجمان

عجمان یکی از 7 شهر شیخ نشین امارات متحده عربی است. این شهر اماکن تاریخی و تفریحی زیادی دارد؛ اما اهمیت گردشگری این شهر، به عنوان یکی از شهرهای مقصد مهاجران نیز شناخته می‌شود. البته شهر عجمان به دلیل کوچک بودن، محبوبیت کمتری نسبت به سایر شهرهای توسعه یافته امارات دارد.

مهاجرت به فجیره

فجیره یکی دیگر از شهرهای صنعتی کشور امارات محسوب می‌شود که در بحث مهاجرت به امارات اهمیت دارد. آثار فرهنگی غنی و چشم‌اندازهای زیبای شهر فجیره، همواره مورد توجه گردشگران و مهاجران قرار گرفته است. این شهر برای کسانی که می‌خواهند از شهرهای پرازدحام دور باشند، بسیار مناسب است.

مهاجرت به فجیره

مهاجرت به ام ‌القوین

شهر ام القوین با واقع شدن در ساحل خلیج فارس، دارای چشم‌اندازهای زیبایی است که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. شاید این شهر به اندازه شهرهای ابوظبی و دبی محبوب نباشد، اما گزینه مناسبی برای افرادی است که مهاجرت به امارات را به دور از هیاهوی شهرهای بزرگ می‌خواهند.

بهترین شرکت مهاجرت به امارات

در صورتی که قصد مهاجرت به کشور امارات را دارید و به دنبال بهترین وکیل مهاجرت به امارات هستید، کارشناسان ما در افدل گروپ می‌توانند شما را راهنمایی کنند. زمانی که برای دریافت مشاوره با افدل گروپ تماس بگیرید، تمامی روش‌های مهاجرت امارات برای شما شرح داده شده و بهترین روش مطابق با شرایط شما پیشنهاد می‌شود.

در این مشاوره روش مهاجرت، نوع ویزا، مدارک لازم، هزینه و موارد مهم دیگر بررسی شده و کارشناسان بر اساس آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند. شاید بخواهید درباره شرایط مهاجرت دائم به امارات بدانید یا بخواهید بهترین شغل برای مهاجرت به امارات را داشته باشید؛ در هر صورت می‌توانید با ما تماس بگیرید و از هزینه زندگی در امارات خدمات مشاوره تخصصی ما بهره‌مند شوید.

با دریافت مشاوره تخصصی از ما می‌توانید به پاسخ این سؤالات دست پیدا کنید:

ما به شما کمک می‌کنیم تا اگر شرایط دریافت گلدن ویزای امارات را دارید، هر چه سریع‌تر بتوانید این نوع ویزا را با کمترین دردسر دریافت کنید. کارشناسان ما در افدل گروپ به سؤالات شما در زمینه‌های زیر پاسخ خواهند داد:

افدل گروپ
سوالات متداول مهاجرت به امارات

سوالات متداول

_
1
پرطرفدارترین شهر برای مهاجرت امارات کدام است؟

شهر دبی

2
ویزای توریستی امارات برای چه مدت صادر می‌شود؟

14 روز تا 2 ماه

3
گران‌ترین شهر امارات برای مهاجرت کدام است؟

شهر ابوظبی

4
آیا هزینه مهاجرت امارات در مشاوره افدل گروپ مشخص می‌شود؟

بله، کارشناسان افدل گروپ با بررسی شرایط شما، برآوردی از تمامی هزینه‌ها را در اختیار شما قرار خواهند داد.

5
آیا هر کسی می‌تواند نسبت به دریافت ویزای توریستی اقدام کند؟

خیر، دختران زیر 18 سال امکان دریافت ویزای توریستی را به طور مستقل ندارند.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با نحوه مهاجرت به امارات متحده عربی آشنا کنیم. توسعه امارات متحده عربی در زمینه‌های مختلف سبب شده تا بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت دارند، امارات را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند. امنیت اجتماعی و اقتصاد پایدار از دلایل دیگر علاقه مهاجرت به کشور امارات محسوب می‌شوند.

در صورتی که شما هم یکی از افرادی هستید که به مهاجرت امارات فکر می‌کنید و از شرایط آن بی‌اطلاع هستید، با کارشناسان افدل گروپ تماس بگیرید. این کارشناسان با بررسی تمامی شرایط شما از جمله: تخصص، رشته تحصیلی، میزان بودجه و… شما را در انتخاب بهترین روش برای مهاجرت امارات راهنمایی می‌کنند.

12 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *