10شرط مهم انتقال حیوانات خانگی به دبی+قوانین و شرایط مربوطه

انتقال حیوانات خانگی به دبی

انتقال حیوانات خانگی به دبی؛ دیگر لازم نیست پت خود را تنها بگذارید!

آیا چیزی درمورد انتقال حیوانات خانگی به دبی می‌دانید؟ اگر شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که هنگام سفر به دبی از نبردن رفیق پشمالوی خود یا سپردن آن به دیگران حسابی ناراحت می‌شوند، باید بدانید به همراه داشتن کوچولوی دوست‌داشتنی شما ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

ارسال حیوانات خانگی به دبی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کسانی است که قصد سفر یا مهاجرت به دبی را دارند؛ اما نمی‌توانند از حیوان خانگی خود دل بکنند؛ از این رو اگر دوست دارید از سفر به دبی این عروس خلیج فارس، به همراه حیوان خانگی خود لذت ببرید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

پادکست : انتقال حیوانات خانگی به دبی

 

قوانین انتقال حیوانات خانگی به دبی

ارسال حیوانات خانگی مختلف به شهر دبی از قوانین و شرایط خاص خود برخوردار است که شما باید پیش از اقدام به انتقال حیوان از آن‌ها اطلاع داشته باشید. اگر این قوانین رعایت نشوند، از ورود حیوان خانگی شما به دبی جلوگیری شده و تا در زمان رسیدگی به وضعیت آن سگ یا گربه شما قرنطینه می‌شوند.

قوانین انتقال حیوانات خانگی به دبی

انتقال به صورت کارگو پت (بدون همراهی مسافر)

از مهم‌ترین شرایط انتقال حیوانات خانگی به دبی باید به این مورد اشاره کنیم که طبق قوانین کشور امارات هیچ مسافری نمی‌تواند حیوان خانگی خود را به داخل کابین هواپیما برده یا در قسمت بار وارد کشور کند؛ بنابراین تنها راه انتقال حیوانات خانگی به دبی از طریق کارگو است.

برای این کار شما باید در ابتدا مجوز‌ها و شرایط لازم برای انتقال حیوان را تکمیل کرده و سپس از طریق هماهنگی با شرکت هواپیمایی و اخذ بلیت حیوان خانگی خود را منتقل کنید. درنهایت می‌توانید حیوان را در فرودگاه کشور مقصد تحویل بگیرید.

برای این انتقال، حیوانات در بخش مخصوص کارگو هواپیما نگهداری می‌شوند و از لحاظ اکسیژن، فشار هوا و دما مانند کابین هواپیما است و هیچ خطری جان حیوان را تهدید نمی‌کند. کارگو حیوانات زنده تنها توسط ایرلاین‌های خارجی همچون لوفتانزا، قطر ،امارات و غیره انجام می‌شود.

به طور کلی ایرلاین‌های ایرانی همچون ما‌هان، ایران‌ایر و معراج امکان انجام این نوع نقل و انتقالات را ندارند و در زمان مهاجرت به امارات باید این نکته را در نظر داشته باشید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

واکسیناسیون کامل حیوانات خانگی

نکته مهم دیگر برای انتقال حیوانات خانگی به دبی این است که حیوان موردنظر برای ورود به امارات باید واکسیناسیون کامل انجام داده و بیش از یک سال از آخرین واکسن‌های ویروسی آن‌ها سپری نشده باشد.

انتقال حیوانات خانگی به دبی

واکسن‌های ضروری برای انواع سگ و گربه را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

واکسن‌های ضروری سگ‌ها واکسن‌های ضروری گربه‌ها
ویروس دیستمپر سگ پانلوکوپنی گربه
ویروس پاروسگ رینواکئیت گربه
‌هاری کالیسی ویروس گربه
لپتوسپیروز ‌هاری
هپاتیت عفونی

 

میکروچیپ

میکروچیپ قطعه بسیار کوچکی است که در پوست شانه یا پشت گردن حیوان نصب می‌شود و به عنوان پایگاه داده‌های دیجیتالی حیوانات خانگی عمل می‌کند. به کمک این تراشه کوچک اطلاعات شناسایی کاملی از حیوان و مالک آن در دیتابیس مخصوص ثبت می‌شود که برا تایید مالکیت و یافتن حیوان بسیار کمک کننده است.

داشتن میکروچیپ از مهم‌ترین شروط ورود حیوان خانگی به کشور امارات است. بدون وجود میکروچیپ هیچ یک از مدارک لازم برای انتقال حیوانات خانگی به دبی اعتبار نخواهند داشت. علاوه بر این میکروچیپ کاشت شده باید استاندارد‌های دولت امارات را داشته باشد.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

انجام آزمایش تیتر ‌هاری

دیگر شرط انتقال حیوانات خانگی به دبی این است که حیوان موردنظر باید علاوه بر انجام نواکسیناسیون منظم ‌هاری، آزمایش تیتر ‌هاری را نیز پیش از انتقال انجام داده باشد. ‌هاری یک بیماری مشترک بین گونه انسان و حیوان است که سیستم عصبی را درگیر می‌کند.

از مهم‌ترین نکات در این زمینه باید به مورد تأیید بودن آزمایشگاهی که نمونه در آن بررسی می‌شود اشاره کرد. بعد از انجام آزمایش اگر نتیجه مطلوب بود، می‌توانید از این آزمایش تا یک سال برای ورود حیوان خانگی خود به دبی استفاده کنید.

این آزمایش باید ۲۱ روز بعد از واکسیناسیون ‌هاری انجام شود و از نظر سازمان های ناظر مربوطه و بهداشت امارات بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

اخذ مدارک و مجوز‌های لازم

شما برای انتقال حیوانات خانگی به دبی باید نسبت به تکمیل و ارائه یک سری مدارک اقدام کرده و فرم‌های لازم را طبق استاندارد این کشور پر کنید که شامل موارد زیر هستند:

  • کپی پاسپورت صاحب حیوان خانگی: برای درخواست مجوز واردات حیوان خانگی باید کپی اسکن شده پاسپورت، ویزای اقامت دبی و شناسه امارات را ارائه دهید.
  • مجوز واردات حیوان خانگی به امارات: این مجوز تا ۳۰ روز اعتبار دارد و برای تسهیل ترخیص حیوان و رزرو پرواز ضروری است. هر مجوز برای حداکثر ۲ حیوان کاربرد دارد. برای دریافت این مجوز باید اطلاعات و مدارک حیوان را در سامانه دولتی مربوطه بارگذاری کنید.
  • اصل گواهی سلامت معتبر از کشور صادر کننده: این گواهی نشان می‌دهد حیوان شما طی ۲۴ ساعت قبل از ورود به امارات کاملاً معاینه شده و از سلامت و بهداشت کافی برخوردار است.

هر نفر حداکثر ۲ حیوان خانگی

یکی از محدودیت‌های مهم انتقال حیوانات خانگی به دبی این است که هر کسی می‌تواند تنها ۲ قلاده حیوان خانگی را به کشور امارات ارسال کند.

انتقال حیوانات خانگی به دبی

شرایط انتقال توله سگ یا بچه گربه به دبی

توله سگ‌های کوچک و بچه گربه‌ها جزو حیواناتی هستند که دل کندن از آن‌ها بسیار دشوار بوده و بسیاری از کسانی که می‌خواهند برای سفر یا مهاجرت به دبی بروند، تصمیم می‌گیرند این حیوانات کوچک را نیز با خود ببرند. انتقال حیوانات خانگی به دبی برای این دسته از حیوانات شرایط خاص خود را دارد.

علاوه بر کلیه مدارک و مجوز‌های موردنیاز که پیش‌تر به آن‌ها پرداختیم، شما باید به سن حیوان نیز توجه کنید. چنانچه می‌خواهید به کشور‌های کم‌خطر امارات سفر کنید، باید سن بچه گربه یا توله سگ شما حداقل ۱۵ هفته باشد.

این محدودیت سنی برای سفر به شهر‌های پرخطر امارات به گونه‌ای است که سن حیوان خانگی شما نباید از ۲۷ هفته کمتر باشد. همچنین این حیوانات باید واکسن ‌هاری را در زمانی که سن آن‌ها حداقل ۱۲ هفته است دریافت کرده باشند.

نژاد‌های ممنوعه برای ورود به دبی

پیش از اینکه برای انتقال حیوان خانگی خود به شهر دبی اقدام کنید، در ابتدا باید از بدانید حیوان موردنظرتان جزو حیوانات خانگی مجاز در دبی محسوب می‌شود یا خیر؟ در کشور امارات برخی از حیوانات خانگی اجازه ورود ندارند و اگر حیوان شما جزو این دسته باشد باید در هنگام سفر به این کشور با او خداحافظی کنید.

توجه به قوانین و هنجارهای کشور امارات متحده از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین بهتر است تا به قوانین زندگی در امارات و انتقال حیوان خانگی خود به این کشور توجه کنید.

از جمله برخی از نژاد‌های سگ که نمی‌توانند وارد خاک امارات شوند باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • پررو دپرسا کاناریو
  • پیت بول
  • استافورد شایر
  • هیبرید گرگ – سگ
  • تریر آمریکایی
  • ماستیف برزیلی و آرژانتینی
  • قلدر آمریکایی
  • روتوایلر
  • دوبرمن پینچر
  • سگ باکسر
  • توسا ژاپنی

حتماً قبل از اقدام به انتقال حیوانات خانگی به دبی به لیست نژاد‌های ممنوعه توجه کافی داشته باشید؛ زیرا اگر حیوان غیرمجازی را با خود به فرودگاه امارات ببرید، دیگر نمی‌توانید آن را بازگردانده یا سرپرستی آن را به شخص دیگری واگذار کنید.

هزینه انتقال حیوانات خانگی به دبی چقدر است؟

هزینه بردن حیوانات خانگی به کشور امارات و دبی به عوامل مختلفی همچون نوع روش مسافرت، خطوط هوایی، وزن حیوان، تعداد حیوانات و غیره بستگی دارد؛ اما به طور کلی هزینه اولیه صدور مجوز انتقال حیوانات خانگی به دبی حدود ۵۰۰ درهم است که برای آزادسازی حیوان نیز باید ۱۰۰۰ درهم بپردازید.

علاوه بر این موارد شما باید هزینه‌های دیگری همچون هزینه پرواز، واکسیناسیون و هزینه آژانس هواپیمایی را نیز در نظر بگیرید؛ از این رو نمی‌توان قیمت دقیقی برای ارسال حیوانات خانگی به امارات معرفی کرد.

هزینه انتقال حیوانات خانگی به دبی

به کمک افدل گروپ با خیال راحت به دبی سفر کنید!

هریک از ما نیاز داریم هنگام سفر یا مهاجرت به یک کشور جدید دغدغه‌های خود را با فردی باتجربه و متخصص در میان گذاشته و از هرآنچه برای سفر نیاز داریم باخبر شویم؛ از این رو تیم افدل گروپ افتخار دارد از صفر تا صد امور مهاجرت به امارات، اقامت دبی و زندگی در دبی در کنار متقاضیان بوده و آن‌ها را راهنمایی کند.

فرقی نمی‌کند شما بخواهید برای گشت‌وگذار در تفریحات دبی به این شهر لوکس و رؤیایی سفر کنید یا قصد مهاجرت به دبی را داشته باشید، به‌هرحال لازم برای اخذ انواع ویزای دبی همچون ویزای توریستی دبی اقدام کنید که تیم ما می‌تواند در این مسیر چالش‌برانگیز همراه شما بوده و کمک کند در سریع‌ترین زمان ممکن بار سفر ببندید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

سخن پایانی

اگر در حال برنامه‌ریزی برای یک سفر به‌یادماندنی و مفرح به شهر زیبای دبی هستید و ته دلتان آرزو می‌کنید که ای‌کاش می‌توانید سگ یا گربه خانگی خود را نیز همراهتان ببرید، باید بدانید انتقال حیوانات خانگی چیزی دور از ذهن نیست و شما با فراهم کردن شرایط و مدارک لازم می‌توانید حیوان خانگی خود را به دبی بفرستید.

از آنجایی که امروزه انتقال حیوانات خانگی از مهم‌ترین دغدغه‌های کسانی است که قصد سفر به دبی را دارند، ما در این مطلب به بررسی کلیه شرایط و قوانین انتقال حیوانات خانگی به دبی پرداختیم. پس بهتر است در صورت انتخاب زندگی در دبی به این موارد مهم توجه کنید.

 

سؤالات متداول

۱. برای حمل با هواپیما سن مجاز حیوان چقدر است؟

سن حیوانات باید حداقل ۱۰ هفته و در برخی کشور‌ها ۱۲ الی ۱۵ هفته باشد.

۲. آیا می‌توانم سگ خود را به داخل کابین هواپیما ببرم؟

خیر هیچ مسافری اجازه ندارد سگ و گربه یا دیگر حیوانات خانگی را به داخل کابین مسافربری ببرد.

۳. چه تعداد حیوان را می‌توان با هواپیما ارسال کرد؟

تعداد حیوانات خانگی اصلی مانند سگ و گربه ۲ قلاده و پرندگان زینتی ۱۰ قطعه است.

 

سایر مقالات:

26 مورد از جذاب‌ترین تفریحات امارات در 4 شهر محبوب آن!
معرفی 20مورد از معروف‌ترین موزه های امارات+ آدرس و ساعت کاری
10نکته مهم افتتاح حساب بانکی در دبی-مهاجرت آسان با افدل گروپ

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *