5 نکته مهم درباره قوانین زندگی در امارات متحده عربی 2024

5 نکته مهم درباره قوانین زندگی در امارات متحده عربی 2023

راهنمای قوانین زندگی در امارات متحده عربی

قوانین زندگی در امارات چه تفاوتی با قوانین زندگی در کشورهای دیگر دارد؟ امارات با پیشرفت‌هایی که در سال‌های اخیر داشته، به رقیبی قدر برای کشورهای اروپایی و آمریکایی برای مهاجرت ایرانیان تبدیل شده است.

با وجود شباهت‌هایی که قوانین زندگی در امارات به دلیل مسلمان بودن مردم آن با قوانین زندگی در ایران دارند، اما باز هم شرایط زندگی در این کشور و فرهنگ مردم آن متفاوت است. با ما بمانید تا شما را با شرایط زندگی در کشور امارات آشنا کنیم.

راهنمای قوانین زندگی در امارات متحده عربی 2023

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

قوانین اصلی زندگی در امارات

چندفرهنگی بودن شهروندان امارات یک نمونه مثال زدنی در سراسر جهان است؛ اما موفقیت امارات به این دلیل است که بیشتر مهاجران وظایف و مسئولیت‌های خود را در مطابق با قوانین وضع شده این کشور به درستی انجام می‌دهند؛ از این رو، به عنوان یک مهاجر در امارات، این مسئولیت برعهده شما است که در مورد قوانین زندگی در امارات اطلاعات کسب کنید.

بنابراین چه برای یک تعطیلات کوتاه به امارات سفر کرده باشید یا بخواهید برای مدت طولانی‌تری به این شهر نقل مکان کنید، باید به خوبی از قوانین اولیه‌ای که برای مهاجران در امارات در نظر گرفته شده‌اند، آگاه باشید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

قوانین کار در امارات

این قوانین ممکن است برای شما کمی بدیهی به نظر برسند؛ اما اگر بدانید که بسیاری از مردمی که قصد مهاجرت به امارات را دارند، قربانی کلاهبرداری می‌شوند یا از قوانین این کشور چیزی نمی‌دانند، شگفت زده خواهید شد.

کار غیرقانونی در امارات یک تخلف جدی محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد. دولت قوانین روشنی را برای مشاغل وضع کرده است که هر سازمانی باید از آنها پیروی کند. حتی اگر پیشنهاد کاری دریافت کردید، مطمئن شوید که شرکت ثبت شده است و قبل از شروع کار، بررسی‌های لازم را انجام دهید.

اگر یک فریلنسر استخدام می‌کنید یا خودتان یک فریلنسر هستید، مقررات خاصی برای فریلنسرها وجود دارند که باید رعایت شوند. همچنین باید بدانید که کار با ویزای توریستی در امارات غیرقانونی است و این قانون به عنوان یکی از مهم‌ترین قوانین زندگی در امارات محسوب می‌شود.

نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که قوانین کار در امارات به طور مرتب تغییر می‌کنند؛ بنابراین باید هرگونه تغییرات در این قوانین را بررسی کنید.

قوانین کار در امارات

 

قوانین ویزا در امارات

مسافرانی که ویزای بازدید 90 روزه دارند، می‌توانند اقامت دبی و بقیه شهرهای امارات را به مدت 30 روز و به صورت یکجا تمدید کنند. جدیدترین قوانین زندگی در امارات و تمدید ویزا توسط ICP (اداره فدرال امارات متحده عربی) و برای شناسایی، ملیت، گمرک و امنیت بنادر معرفی شده است.

تمدید ویزا ممکن است برای 90 روز اعطا شود که اعتبار اولیه ورود ویزا 30 روز است؛ بنابراین تمدید ویزای توریستی امارات متحده عربی امکان پذیر نیست. هر کسی که در حال حاضر در امارات متحده عربی ویزای توریستی دارد و می‌خواهد اقامت خود را طولانی‌تر کند، باید کشور را ترک کند و پس از بازگشت مجدداً برای تمدید ویزا اقدام کند.

قوانین ویزا در امارات

 

شرایط اقامت در امارات متحده عربی برای مهاجران متفاوت هستند و بر اساس هدف مهاجرت به دبی و شهرهای دیگر تعیین می‌شوند. برای مثال، اگر شما جزو نخبگان یا متخصصان با شرایط خاص باشید، می‌توانید نسبت به دریافت ویزای طلایی امارات برای 5 یا 10 سال اقدام کنید.

نوع ویزای امارات مدت زمان اعتبار
ویزای ورود به دبی 30 تا 60 روز
ویزای توریستی 14 تا 90 روز
ویزای ترانزیت 48 تا 96 ساعت
ویزای تحصیلی 1 تا 5 سال
ویزای طلایی 5 تا 10 سال

قوانین رانندگی در امارات

از مهم‌ترین مواردی که مهاجران هنگام ورود به امارات دوست دارند تجربه کنند، گرفتن گواهینامه رانندگی است. قوانین زندگی در امارات برای مهاجران در مورد گرفتن گواهینامه رانندگی بسیار واضح است. برخی از مردم فکر می‌کنند که گرفتن گواهینامه رانندگی در امارات سخت است؛ اما آزمون واقعی شما زمانی شروع می‌شود که تمام وقت در جاده باشید.

از این رو توصیه می کنیم که با آمادگی کامل و مطالعه کافی نسبت به دریافت گواهینامه در دبی اقدام کنید تا در این آزمون رد نشوید و بتوانید در همان مرحله اول موفق شوید.

قوانین رانندگی در امارات

 

قوانین لباس پوشیدن در امارات

امارات یک مقصد گردشگری محبوب و بدون شک یکی از کشورهای پر زرق و برق جهان است. با این حال، امارات به عنوان یک کشور اسلامی، قوانین مذهبی خاص خود را دارد که مردم هنوز از آنها پیروی می‌کنند.

بنابراین یکی از مهم‌ترین قوانین زندگی در امارات، پوشیدن لباس‌های مناسب است. بهتر است از پوشیدن لباس‌های خیلی باز و دامن‌های کوتاه خودداری کنید. شما تنها در ساحل یا استخر مجاز به پوشیدن مایو هستید؛ پس بهتر است به فرهنگ مردم امارات احترام بگذارید.

قوانین مربوط به مذهب در امارات

اظهارنظرهای توهین آمیز درباره دین در امارات متحده عربی خلاف قانون است. همچنین در ماه مبارک رمضان از طلوع تا غروب آفتاب در ملأ عام از خوردن، کشیدن سیگار و آشامیدن خودداری کنید؛ پس درباره بایدها و نبایدها در ماه رمضان بیشتر بدانید و به شرایط زندگی در دبی و شهرهای دیگر امارات توجه کنید.

قوانین مربوط به مذهب در امارات

 

قوانین نوشیدن الکل و سیگار کشیدن در امارات

نوشیدنی‌های الکلی در مکان‌های دارای مجوز امارات در دسترس هستند و شما میخانه‌ها، کافه‌ها و بارهایی را خواهید دید که الکل سرو می‌کنند. با این حال، استفاده از نوشیدنی‌های الکلی در امارات باید زیر نظر دولت باشد؛ این مجوز معمولاً برای هتل‌ها، باشگاه‌ها و رستوران‌ها صادر می‌شود.

برای خرید و نوشیدن الکل در خانه نیز باید برای مجوز داشته باشید! گردشگران همچنین می‌توانند پس از ثبت‌نام در یک فروشگاه مشروبات الکلی مجاز، الکل بخرند. در سال‌های قبل قوانین زندگی در امارات بسیار سخت‌گیرانه تر بودند؛ اما به تازگی این قوانین راحت‌تر شده‌اند.

توجه کنید که شما نمی‌توانید در امارات مشروب بنوشید و رانندگی کنید؛ زیرا اگر ذره‌ای الکل در آزمایش خون راننده نمایان شود، فرد خاطی به حبس محکوم خواهد شد. سیگار کشیدن در اماکن عمومی امارات نیز ممنوع است. با این حال، مکان‌های مشخصی در شهرهای امارات وجود دارند که می‌توانید بدون ترس سیگار بکشید.

بنابراین در نظر گرفتن تفاوت زندگی دبی با ترکیه و سایر کشورهای آزادتر نسبت به یک سری از قوانین اجتماعی بسیار مهم تلقی می شود و باید به آن ها توجه کنید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

قوانین استفاده از داروها در امارات

یک سیاست مشخص برای مصرف مواد مخدر در امارات وجود دارد و این قانون فقط به مواد مخدر محدود نمی‌شود. برخی از داروهای تجویزی و بدون نسخه نیز می‌توانند شما را با مقامات امارات درگیر کنند. اگر برای حمل داروهای خود دودل هستید، بهتر است از آوردن مواد مشکوک به کشور امارات خودداری کنید.

چند نکته مهم درباره قوانین زندگی در امارات

اکنون که با شرایط اقامت در کشور امارات و قوانین اولیه زندگی در شهرهای مختلف آن آشنا شدید، بهتر است بدانید که این تمام ماجرا نیست! زندگی در کشور امارات علاوه بر قوانین اولیه، دارای شرایطی است که مهاجران قبل از سفر خود باید به آن‌ها توجه داشته باشند.

نکته مهم درباره قوانین زندگی در امارات

 

آیا به یادگیری زبان عربی نیاز دارم؟

اگر کمی زبان عربی بلد باشید، ارتباط با همکاران و افراد محلی برایتان آسان‌تر خواهد بود. مانند هر کشور دیگری، یادگیری زبان عربی برای زندگی در امارات نشان می‌دهد که به آن مکان و مردم آن احترام می‌گذارید. با این حال زبان انگلیسی در امارات متحده عربی رایج است و تعداد زیادی از مهاجران در دبی و ابوظبی به این زبان صحبت می‌کنند.

به همین دلیل می‌توان نتیجه گرفت که درست است که آشنایی با زبان عربی جزو قوانین زندگی در امارات نیست؛ اما یادگیری آن می‌تواند ارتباط با مردم محلی و انجام کارهای روزمره را برای شما راحت‌تر کند. این نکته را در نظر بگیرید که امکان آموزش زبان در دبی برای مهاجران به زبان های عربی و انگلیسی وجود دارد.

مراقبت‌های بهداشتی در امارات چگونه است؟

به عنوان یک مهاجر، محل کار شما احتمالاً دسترسی به خدمات درمانی در امارات را برای شما فراهم می‌کند. طبق قوانین زندگی در دبی و ابوظبی، مهاجران مجبور به داشتن بیمه خصوصی هستند و در بسیاری از موارد این بیمه توسط کارفرما صادر می‌شود.

اگر در شهرهای دیگر امارت متحده عربی اقامت دارید و بیمه خصوصی ندارید، مطمئن باشید که سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی همچنان خدمات با کیفیتی را به شما ارائه می‌دهد. برای استفاده از خدمات درمانی در امارت باید کارت سلامت خود را از وزارت بهداشت دریافت کنید.

مراقبت‌های بهداشتی در امارات چگونه است؟

 

زندگی در امارات برای زنان خارجی چگونه است؟

طبق قوانین زندگی در امارات، راه رفتن در خیابان‌ها برای بانوان بسیار امن است. شما به عنوان یک زن مجبور نیستید حجاب کامل داشته باشید؛ اما اگر در محل کار خود یا یک جای عمومی هستید، از پوشیدن لباس‌های خیلی باز اجتناب کنید.

سقط جنین در امارات متحده عربی غیرقانونی است؛ مگر اینکه فرد زایمان یا نوزادش در خطر مرگ باشد. سقط جنین در امارات می‌تواند شما را به یک سال حبس محکوم کند. این قانون یکی از مهم‌ترین قوانین زندگی در امارات محسوب می‌شود که باید توجه زیادی به آن داشت.

جدای از این محدودیت‌ها، زندگی در کشور امارات به عنوان یک زن، تقریباً مانند زندگی زنان در غرب است. شما می‌توانید رانندگی کنید، مشروبات الکلی بنوشید و به تنهایی و بدون دردسر در خیابان‌های شهرهای مختلف امارات قدم بزنید.

زندگی در امارات با خانواده چگونه است؟

هنگامی که موفق شدید به همراه همسر و فرزندانتان به امارات مهاجرت کنید، باید هر چه سریع‌تر آنها را در محل اقامت مستقر کنید. خوشبختانه مردم امارات به زبان انگلیسی نیز صحبت می‌کنند که این موضوع، کار را برای شما آسان‌تر خواهد کرد.

مانند بسیاری از فرهنگ‌ها، خانواده در امارات متحده عربی از ارزش بالایی برخوردار است و راهی آسان برای برقراری ارتباط با مردم محلی و سایر همکاران به شما می‌دهد. از نظر تحصیلی نیز پیدا کردن یک مدرسه خصوصی یا بین‌المللی برای بچه‌هایتان را به شما توصیه می‌کنیم.

و اگر نگران هستید که فرزندانتان دچار شوک فرهنگی شوند یا مجبور باشند با برنامه درسی جدید سازگار شوند، ناراحت نباشید؛ زیرا قوانین زندگی در امارات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که زندگی به همراه خانواده برای شما سخت نباشد.

زندگی در امارات با خانواده چگونه است؟

 

چه سرگرمی‌های خانوادگی در امارات وجود دارند؟

فعالیت‌های سرگرم‌کننده زیادی در امارات برای همه اعضای خانواده وجود دارند. پیست یاس مارینا ابوظبی یک مسابقه فرمول یک سالانه برگزار می‌کند، فوتبال و کریکت بسیار محبوب هستند و شما باید بچه‌ها را به تماشای برخی از مسابقات شترسواری در ابوظبی یا العین ببرید.

تفریحات دبی و شهرهای دیگر امارات متحده عربی به قدری متنوع و جذاب هستند که همه اعضای خانواده شما را راضی خواهند کرد. همچنین قوانین زندگی در امارات باعث شده‌اند تا امنیت و آرامش لازم برای تفریح خانواده‌ها در شهرهای مختلف امارات متحده عربی فراهم باشد.

سرگرمی‌های خانوادگی در امارات

 

آیا امارات مکان امنی برای زندگی است؟

گزارش دولت ایالات متحده در اوایل سال 2023 نشان داد که نرخ جرم و جنایت در امارات متحده عربی بسیار پایین است. این امنیت شامل سطوح پایین جنایات خشونت‌آمیز می‌شود؛ زیرا در سال 2021، نرخ قتل عمد امارات تنها 0.5 در هر 100000 نفر بود!

طبق قوانین زندگی در امارات، رعایت مقررات اجتماعی برای همه شهروندان ضروری است و همین قوانین سخت‌گیرانه سبب شده‌اند که امارات به یک کشور امن و آرام تبدیل شود.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

مهاجرتی بی ‌دردسر با افدل گروپ

برای مهاجرت خود چه برنامه‌ای دارید؟ آیا روش‌های مختلف مهاجرت به کشور امارات متحده عربی را می‌شناسید؟ قبل از تصمیم گیری درباره اینکه مهاجرت کنید یا خیر، باید از شرایط مهاجرت به این کشور پر زرق و برق و دریافت اقامت آن اطلاعات کسب کنید.

افدل گروپ با داشتن بهترین کارشناسان حقوقی می‌تواند شما را در رسیدن به رؤیاهایتان راهنمایی کند و بهترین روش مهاجرتی را به شما ارائه بدهد. پس امور مهاجرتی خود را بدون نگرانی به کارشناسان ما بسپارید و راه درست را با مشاوران ما انتخاب کنید.

همچنین برای دریافت جدیدترین اخبار درباره شیوه‌های مختلف سرمایه گذاری در امارات مانند: خرید ملک در دبی یا ثبت شرکت در دبی به اینستاگرام تیم افدل مراجعه کنید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مهاجرت به دبی با افدل گروپ

 

در انتها

اگر از هر کسی که تجربه زندگی در امارات را داشته بپرسید که قوانین زندگی در امارات چیست؟ در پاسخ به شما خواهد گفت که فرق زیادی بین قوانین کشور امارات و قوانین ایران وجود ندارد؛ زیرا دین مردم امارات نیز اسلام است و از این رو محدودیت‌های مشابهی با قوانین ایران در این کشور تعریف شده‌اند.

اما با این وجود بسیاری از قوانین زندگی در امارات مخصوص این کشور هستند و مهاجران قبل از سفر خود باید آن‌ها را در نظر داشته باشند تا با مشکل روبرو نشوند. برای مثال، قوانین خاصی در امارات برای دریافت ویزا تعریف شده‌اند و هر متقاضی باید بر اساس شرایط خود و قوانین امارات اقدام به دریافت ویزا کند.

 

سؤالات متداول

  1. آیا رعایت حجاب در امارات برای بانوان اجباری است؟

خیر اجباری در رعایت کامل پوشش اسلامی وجود ندارد؛ اما رعایت حداقل پوشش در مکان‌های عمومی الزامی است.

  1. حمل چه داروهایی در امارات ممنوع است؟

مواد مخدر، داروهای بدون نسخه و حتی برخی از داروهای تجویزی

  1. چرا امارات یک کشور امن است؟

زیرا آمار جرم و جنایت در این کشور به حداقل رسیده است.

  1. ویزای توریستی امارات حداکثر چند روز اعتبار دارد؟

90 روز

  1. با چه زبان‌هایی می‌توان با مردم امارات ارتباط برقرار کرد؟

عربی و انگلیسی

 

سایر مقالات:

بهترین مراکز خرید و بازار های دبی-10مرکز خرید مناسب ایرانیان
بهترین شهر امارات برای زندگی- 3شهر مناسب زندگی برای ایرانیان
10 نکته درباره فرهنگ امارات + تاریخ امارات متحده عرب

 

21 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *