تفاوت زندگی دبی با ترکیه ! بررسی 6 عامل مهم و کاربردی


تفاوت زندگی دبی با ترکیه

اگر به دنبال تفاوت زندگی دبی با ترکیه هستید و همچنان کشورهای امارات و ترکیه را به سایر کشورها ترجیح می‌دهید، لازم است تا با شرایط اقتصادی، قوانین و هزینه زندگی، شرایط کاری و… هر دو کشور آشنایی کامل داشته باشید و بدانید که شرایط اخذ ویزای امارات و ترکیه چگونه است.

پس ما را همراهی کنید تا شما را با بارزترین و مهم‌ترین تفاوت زندگی دبی با ترکیه از جنبه‌های مختلف آشنا کنیم. در پایان هم یک شرکت معتبر مهاجرتی را برای دریافت مشاوره تخصصی به شما معرفی خواهیم کرد.

تفاوت زندگی دبی با ترکیه

 

پادکست : تفاوت زندگی در دبی با ترکیه

 

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

تفاوت اقتصاد در دبی با ترکیه

امارات متحده عربی با سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی مانند: گردشگری، امور مالی، املاک و مستغلات، تلاش‌های قابل توجهی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود به دور از صنایع پتروشیمی انجام داده است. این تنوع به کشور کمک کرده تا کمتر در برابر نوسانات قیمت نفت آسیب‌پذیر شود.

ترکیه نیز تلاش‌های زیادی را برای رونق اقتصاد خود انجام داده است؛ اما در مقایسه با امارات به موفقیت ناچیزی دست پیدا کرده است. از این رو می‌توان تفاوت زندگی دبی با ترکیه را تا حد زیادی به اقتصاد آن نسبت داد.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

تفاوت قوانین زندگی در دبی با ترکیه

تفاوت زندگی دبی با ترکیه از نظر قوانین زندگی در این است که امارات متحده عربی از نظام حقوق مدنی مبتنی بر نظام حقوقی فرانسه پیروی می‌کند و قوانین اسلامی نیز نقش مهمی در مسائل خانوادگی و شخصی ایفا می‌کند. از این رو قوانین زندگی در امارات متحده عربی با قوانین زندگی در ترکیه متفاوت هستند.

تفاوت زندگی دبی با ترکیه

ترکیه از یک سیستم قانون مدنی مبتنی بر سیستم حقوقی سوئیس پیروی می‌کند که عناصری از قوانین اسلامی در حوزه‌های خاصی از قانون گنجانده شده‌اند. مقررات سخت‌گیرانه‌تری در مورد آزادی‌های شخصی و اعمال مذهبی از جمله قوانین لباس، مصرف الکل و نمایش عمومی محبت در کشور امارات وجود دارند.

اگرچه مردم ترکیه عمدتاً مسلمان هستند؛ اما کشوری سکولار با رویکرد لیبرال‌تری نسبت به آزادی‌های شخصی و اعمال مذهبی دارد. این نکته بر تفاوت فرهنگ مردم در دبی با ترکیه نیز تأثیرگذار بوده است.

مقایسه شرایط کاری در دبی با ترکیه

جمعیت زیادی از کارگران مهاجر در امارات زندگی و کار می‌کنند؛ به ویژه در صنایع ساخت و ساز، گردشگری و امور مالی. از سوی دیگر، ترکیه شرایط کاری خاص خود را دارد. این کشور دارای اقتصاد متنوعی با صنایع مختلف از جمله تولید، گردشگری و کشاورزی است.

مقایسه شرایط کاری در دبی با ترکیه

البته ممکن است در بخش‌های خاصی از سیستم کاری ترکیه، چالش‌هایی وجود داشته باشند؛ بنابراین برای درک بهتر تفاوت زندگی دبی با ترکیه باید شرایط کاری و مجوزهای لازم برای فعالیت در حوزه تخصصی خود را بررسی کنید.

توجه به این نکته مهم است که شرایط کار می‌تواند در هر کشور بسته به صنعت خاص، شرکت و شرایط فردی متفاوت باشد. پس توصیه می‌کنیم که قبل از هر تصمیمی در مورد تفاوت پیشرفت کاری در دبی با ترکیه در یک شغل یا بخش خاص تحقیق کنید.

از طرف دیگر ثبت شرکت در امارات متحده عربی  بخصوص دبی از مزایای بسیار بیشتری نسبت به پیدا کردن کار یا راه اندازی تجارتی جدید در کشور ترکیه است.

تفاوت هزینه زندگی در دبی با ترکیه

به طور کلی هزینه های زندگی در دبی بالاتر از ترکیه است. این موضوع بیشتر به دلیل تفاوت هزینه مسکن در دبی با ترکیه به ویژه در شهرهای دبی و ابوظبی است. سایر عواملی که در افزایش هزینه‌های زندگی در امارات نقش دارند؛ عبارت‌اند: از هزینه‌های حمل و نقل، قیمت‌های بالاتر برای کالاهای وارداتی و قبض‌های آب و برق.

در مقابل، ترکیه هزینه زندگی پایین‌تری دارد، گزینه‌های مسکن مقرون‌به‌صرفه‌تر، هزینه‌های حمل و نقل کمتر و به طور کلی قیمت‌های پایین‌تر برای کالاها و خدمات. با این حال، تفاوت زندگی دبی با ترکیه از نظر هزینه‌ها با توجه به منطقه خاص در هر کشور می‌تواند متفاوت باشد.

تفاوت گردشگری در دبی با ترکیه

تفاوت گردشگری در دبی با ترکیه

امارات متحده عربی به خاطر امکانات گردشگری مجلل و فوق‌العاده خود شناخته شده است. این کشور سرمایه‌گذاری زیادی در توسعه هتل‌ها، استراحتگاه‌ها و امکانات تفریحی در سطح جهانی برای جذب گردشگران سطح بالا انجام داده است.

بخش گردشگری امارات بر ارائه یک تجربه مجلل و منحصر به فرد با جاذبه‌هایی مانند آسمان‌خراش‌های نمادین، مراکز خرید لوکس و جزایر مصنوعی تمرکز دارد. همین مزیت، تفاوت زندگی دبی با ترکیه و یکی از دلایل بالا بودن آمار مهاجرت به شهر دبی را به خوبی نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، ترکیه تجربه گردشگری فرهنگی متنوعی را به گردشگران ارائه می‌دهد. این کشور دارای تاریخ غنی است و مکان‌های تاریخی متعددی مانند: شهر باستانی افسوس، ایاصوفیه در استانبول و دودکش‌های پری در کاپادوکیه را در خود جای داده است.

ترکیه همچنین دارای مناظر طبیعی زیبا از جمله سواحل خیره‌کننده در امتداد سواحل مدیترانه و دریای اژه است. هدف بخش گردشگری کشور ترکیه، نمایش میراث فرهنگی و زیبایی‌های طبیعی است. تفاوت زندگی دبی با ترکیه این است که جاذبه‌های گردشگری ترکیه طبیعی و جاذبه‌های دبی ساخت دست بشر هستند.

علاوه بر این، هزینه گردشگری در امارات در مقایسه با ترکیه بیشتر است. پیشنهادات لوکس امارات اغلب با قیمت بالاتری ارائه می‌شود؛ در حالی که ترکیه طیف وسیعی از گزینه‌ها را متناسب با بودجه‌های مختلف ارائه می‌دهد. البته جاذبه‌های دبی را نمی‌توان در هر جایی از جهان پیدا کرد!

به طور کلی، در حالی که هر دو کشور صنایع گردشگری پررونقی دارند، امارات متحده عربی بر تجمل و انحصار تمرکز دارد، اما ترکیه بیشتر بر میراث فرهنگی و تجربیات متنوع تأکید دارد.

تفاوت آب ‌و هوا در دبی با ترکیه

امارات متحده عربی آب و هوایی بیابانی با تابستان‌های بسیار گرم و خشک دارد و دمای آن اغلب بیش از 40 درجه سانتی گراد است. زمستان‌های امارات معتدل‌تر هستند و دما بین 15 تا 30 درجه سانتی‌ گراد متغیر است. بارندگی در امارات بسیار کم است و بیشتر در ماه‌های سرد سال رخ می‌دهد.

تفاوت آب ‌و هوا در دبی با ترکیه

از طرفی ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود از آب و هوای متنوع‌تری برخوردار است. مناطق ساحلی مانند استانبول و آنتالیا دارای آب و هوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل و مرطوب هستند.

مناطق دیگر مانند آنکارا و کاپادوکیه، آب و هوای قاره‌ای با تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد دارند. بخش شرقی ترکیه آب و هوای سخت‌تری را با زمستان‌های سرد و بارش برف سنگین تجربه می‌کند؛ بنابراین تفاوت زندگی دبی با ترکیه از نظر آب و هوا مشهود است.

مزایای زندگی در دبی مزایای زندگی در ترکیه
فرصت‌های شغلی متعدد آب و هوای مناسب و جاذبه‌های طبیعی جذاب
اقتصاد بدون مالیات بر درآمد و پایدار هزینه زندگی پایین‌تر
امکانات رفاهی مناسب اهمیت از لحاظ تاریخی
استاندارد بالای زندگی سفر راحت
نرخ تورم پایین

 

مهاجرتی بی دردسر را با افدل گروپ تجربه کنید!

مهاجرتی بی دردسر را با افدل گروپ

تا به حال از چند شرکت مهاجرتی مشاوره دریافت کرده‌اید؟ اگر قصد مهاجرت به دبی را دارید و از شرایط جدید آن اطلاع ندارید، بهترین کار این است که از یک شرکت مهاجرتی معتبر مانند افدل گروپ کمک بگیرید.

با این کار دیگر نگران این نیستید که چه روش مهاجرتی یا ویزای امارات برای شما مناسب‌تر است و می‌توانید مشاوره‌های تخصصی در زمینه‌های خرید ملک در دبی یا ثبت شرکت در امارات را از ما بخواهید.

موضوع دیگری که شما را در زمان مهاجرت به امارات با چالش مواجه می‌کند و ممکن است که سؤالات زیادی در این رابطه داشته باشید، هزینه زندگی در دبی است. بهتر است قبل از اقدام به مهاجرت از هزینه‌های اولیه و اضافی زندگی در امارات مطلع شوید و برآوردی از این هزینه‌ها را از کارشناسان ما درخواست کنید.

همچنین اگر دو روش محبوب دریافت ویزای طلایی امارات و پاسپورت دومینیکا را می‌خواهید، با ما تماس بگیرید تا جدیدترین شرایط اخذ آن‌ها را بر اساس آخرین قوانین در اختیار شما قرار دهیم.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

در آخر؛ زندگی در دبی یا ترکیه؟

با مقایسه زندگی امارات و ترکیه متوجه شدید که این دو کشور تفاوت‌هایی برای زندگی دارند که منجر به تفاوت مهاجرت به دبی با مهاجرت به ترکیه شده است. این موضوع می‌تواند نقش مهمی را در تصمیم‌گیری مهاجران داشته باشد. بررسی تفاوت زندگی دبی با عمان، کویت، قطر و… هم می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

با بررسی چند تفاوت زندگی دبی با ترکیه می‌توان به این نتیجه رسید که به طور کلی امارات کشوری مهاجرپذیر است که اقتصاد پایدار، فرصت‌های شغلی متعدد و امکانات رفاهی مناسبی را به شهروندان و مهاجران ارائه می‌دهد و مقصد مناسبی برای ایرانیان است.

سؤالات متداول

  1. زندگی در امارات بهتر است یا ترکیه؟

امارات زیرا اقتصاد پایدار، فرصت‌های شغلی متعدد و امکانات رفاهی مناسبی را به شهروندان و مهاجران ارائه می‌دهد.

  1. تفاوت هزینه خوراک در دبی با ترکیه چگونه است؟

هزینه زندگی در دبی بیشتر از ترکیه است و نرخ تورم ترکیه روزبه‌روز در حال افزایش است.

  1. سیستم حقوقی دبی از چه کشوری الهام گرفته شده است؟

فرانسه

 

 

سایر مقالات:

5 تفاوت سرمایه گذاری در دبی با کشورهای اروپایی+مشاوره رایگان
10جاذبه زیباترین شهر امارات + مهاجرتی بی‌دردسر با افدل گروپ
7تفاوت زندگی دبی با کشورهای شرق آسیا+ مقایسه هزینه های زندگی

 

14 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *