8 تفاوت زندگی دبی با عمان که احتمالاً نمی‌دانید!


تفاوت زندگی دبی با عمان

امارات و عمان دو غول بزرگ خاورمیانه هستند که آشنایی با تفاوت زندگی دبی با عمان می‌تواند موضوع مهمی برای خیلی از ایرانیانی باشد که به فکر مهاجرت به کشورهای پیشرفته حوزه خلیج فارس هستند. اگر شما هم برای دریافت اطلاعات دقیق درباره تفاوت های زندگی در دبی با عمان مشتاق هستید، این مقاله را از دست ندهید.

تفاوت تجارت در دبی با عمان

تفاوت زندگی دبی با عمان

پادکست : تفاوت زندگی دبی با عمان

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

دبی به خاطر اقتصاد پر رونق خود که به شدت به حوزه‌های گردشگری، املاک و مستغلات، امور مالی و تجارت متکی است، شناخته می‌شود. این شهر لاکچری و پیشرفته، خود را به عنوان یک مرکز تجاری جهانی تثبیت کرده است و جمعیت زیادی از مهاجران را به خود جذب می‌کند.

از سوی دیگر، اقتصاد عمان متنوع‌تر است و صنایعی مانند: نفت و گاز، تولید، کشاورزی و ماهیگیری در آن نقش دارند. امارات نیز با برنامه‌های بلند مدتی که تدوین کرده، به سمت رهایی از اقتصاد متکی به پتروشیمی است و تاکنون دستاوردهای خوبی به دست آورده است.

از این رو می‌توان گفت که تفاوت زندگی دبی با عمان از نظر اقتصاد به یک زمین مسابقه تبدیل کرده که هر کدام از کشورها به دنبال برنده شدن هستند؛ البته امارات تا حدودی در این راه موفق‌تر بوده و عمان نیز بیکار ننشسته است.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

تفاوت پیشرفت زندگی در دبی با عمان

دبی به ‌خاطر چشم‌انداز آینده‌نگرانه‌اش مشهور است که دارای سازه‌های نمادینی مانند: برج خلیفه، پالم جمیرا، و دبی مارینا است. این شهر شهرنشینی سریعی را تجربه کرده است و دارای مراکز خرید مجلل، مکان‌های تفریحی و مجموعه‌های مسکونی سطح بالا است. از این رو شاهد افزایش آمار مهاجرت به شهر دبی در سال های اخیر هستیم.

عمان در حال توسعه است و حس سنتی‌تری با تمرکز بر حفظ میراث فرهنگی خود دارد. مسقط پایتخت عمان است و ترکیبی از معماری سنتی و مدرن را ارائه می‌کند. تفاوت زندگی دبی با عمان در این است که دبی با پیشرفت‌های بیشتری در این چند سال اخیر مواجه شده است.

تفاوت فرهنگ مردم در دبی با عمان

عمان دارای تاریخ غنی و فرهنگی متمایز از سایر کشورهای عربی است. مردم عمان به خاطر مهمان‌نوازی، ارزش‌های سنتی و تأکید بر حفظ آداب و رسوم و سنت‌های محلی شهرت دارند. از سوی دیگر، دبی به دلیل جمعیت متفاوت مهاجران، فضایی جهانی و چندفرهنگی دارد و فرهنگ مردم امارات ترکیبی از چند فرهنگ است. تفاوت زندگی دبی با عمان از این جهت نیز بسیار مهم است.

تفاوت فرهنگ مردم در دبی با عمان

کشور امارات متحده عربی ترکیبی از فرهنگ‌های سراسر جهان را در برمی‌گیرد و آن را به دیگ ذوب ملیت‌های مختلف تبدیل می‌کند. از این رو می‌توان گفت که تفاوت زندگی دبی با عمان از نظر فرهنگی به یکدست بودن فرهنگ عمان و تنوع فرهنگ امارات اشاره دارد.

تفاوت آب‌ و هوا در دبی با عمان

عمان به خاطر مناظر طبیعی خیره‌کننده‌اش از جمله کوه‌های ناهموار، بیابان‌های وسیع و سواحل بکر در امتداد خلیج فارس شناخته شده است؛ بنابراین فرصت‌هایی را برای فعالیت‌های خارج از منزل مانند: پیاده‌روی، کمپینگ و کاوش در بیابان‌ها ارائه می‌دهد.

تفاوت آب‌ و هوا در دبی با عمان

اگرچه دبی دارای جاذبه‌های طبیعی مانند صحرای دبی است؛ اما بیشتر به خاطر جاذبه‌های دست‌سازش مانند جزایر مصنوعی و پارک‌های موضوعی فوق‌العاده‌اش به شهرت رسیده و آمار اخذ اقامت امارات در این شهر بسیار بالا رفته است. البته تفاوت چندانی بین آب و هوای امارات و عمان وجود ندارد و تفاوت زندگی دبی با عمان از نظر جاذبه‌های گردشگری قابل بررسی است.

تفاوت قوانین زندگی در دبی با عمان

در مقایسه زندگی  امارات و عمان باید گفت که دبی از رویکرد محافظه‌کارانه‌تری پیروی می‌کند. لباس پوشیدن در این شهر بیشتر سنتی است و پایبندی به آداب و رسوم اسلامی در دبی بیشتر از شهرهای عمان است.

در حالی که دبی همچنان به ارزش‌های اسلامی احترام می‌گذارد، فضای اجتماعی آرام‌تری دارد و به خاطر زندگی شبانه پر جنب و جوش، گزینه‌های سرگرمی متعدد و رویدادهای بین‌المللی شهرت دارد. با زندگی در هر یک از شهرهای این دو کشور، تفاوت زندگی دبی با عمان را درک خواهید کرد.

مقایسه شرایط کاری در دبی با عمان

هم دبی و هم عمان فرصت‌های شغلی بسیار خوبی را به افراد جویای کار ارائه می‌دهند؛ اما بستگی به این دارد که شما به دنبال چه هستید. دبی یک کلان شهر شلوغ و بزرگ‌ترین شهر امارات متحده عربی است و به خاطر خریدهای لوکس، معماری مدرن و زندگی شبانه پر جنب و جوش معروف بوده و اخذ ویزای امارات با شرایط خاصی همراه است.

مقایسه شرایط کاری در دبی با عمان

از سوی دیگر، عمان به خاطر زیبایی‌های طبیعی خود شناخته می‌شود. هر دو کشور حقوق معاف از مالیات و استاندارد بالای زندگی را ارائه می‌دهند. با این حال، دبی گران‌تر از عمان است و یافتن مسکن مقرون به صرفه می‌تواند دشوارتر باشد. این نکته در بررسی تفاوت زندگی دبی با عمان بسیار مهم است.

در نهایت به ترجیحات شخصی بستگی دارد که کدام کشور را برای زندگی و کار انتخاب کنید؛ اما با توجه به پیشرفت فوق‌العاده دبی در همه زمینه‌ها، تفاوت زندگی دبی با عمان از نظر شرایط کاری و میزان دستمزد مشخص است.

مقایسه هزینه زندگی در دبی با عمان

هیچ کس عمان را به عنوان یک کشور ارزان برای مهاجرت و زندگی توصیف نمی‌کند؛ اما هزینه های زندگی در دبی بیشتر است. به گفته Numbeo (سایتی که شاخص هزینه زندگی را برای شهرهای سراسر جهان بررسی می‌کند) هزینه زندگی در عمان تقریباً 24 درصد ارزان‌تر از دبی است.

اگرچه امارات و عمان دارای اقتصاد بر پایه نفت هستند و هر دو مقاصد گردشگری محبوب در خاورمیانه به شمار می‌روند، اما تفاوت زندگی دبی با عمان از نظر هزینه‌ها مشهود است!

هر ساله مردم محلی و ساکنان عمانی برای تغییر شغل یا تحصیل به دبی مهاجرت می‌کنند. کسانی که در حال انتقال به دبی هستند، متوجه خواهند شد که زندگی در این شهر بسیار گران‌تر از زندگی در کشورهای دیگر منطقه است؛ با این حال رفاه اجتماعی و میزان دستمزدها در دبی بالاتر از عمان است.

اگر قصد مهاجرت به امارات یا عمان را دارید، اینها حقایق مربوط به هزینه‌های زندگی در این دو کشور هستند که ارزش در نظر گرفتن را دارند. در این میان تفاوت هزینه مسکن در دبی با عمان بیشتر از موارد دیگر به چشم می‌خورد.

تفاوت مهاجرت به دبی با مهاجرت به عمان

تفاوت مهاجرت به دبی با مهاجرت به عمان

زندگی در امارات بهتر است یا عمان؟ این سؤال ممکن است برای شما و ایرانیانی که قصد مهاجرت دارند، پیش بیاید. از این رو این بخش از مقاله را به بررسی مزایای زندگی در هر یک از این کشورها و تفاوت زندگی دبی با عمان اختصاص دادیم.

مزایای زندگی در امارات

مزایای زندگی در عمان

دارای اقتصاد پایدار و بدون مالیات

امنیت اجتماعی بالا

دارای فرصت‌های شغلی متعدد

قیمت پایین سوخت و ماشین

استاندارد بالای زندگی

سیستم آموزشی باکیفیت

بالا بودن میزان دستمزدها

اقتصاد بدون مالیات

دارای امکانات رفاهی متنوع

هزینه زندگی مناسب

امنیت اجتماعی بالا

دارای فرصت‌های شغلی مناسب

سیستم آموزشی باکیفیت

 

 

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

افدل گروپ؛ با خیالی آسوده مهاجرت کنید!

احتمالاً درباره مهاجرت به امارات تبلیغات زیادی را دیده باشید! درست است که مهاجرت به دبی و امارات در سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته و بسیاری از افراد به دنبال اخذ اقامت امارات هستند؛ اما نداشتن اطلاعات کافی از شرایط مهاجرت می‌تواند برای شما دردسرساز شود.

مشاوران افدل گروپ به شما کمک می‌کنند تا راه درست را انتخاب کنید و امور مربوط به مهاجرت و ویزای امارات را برای شما انجام می‌دهند. حتی اگر می‌خواهید برای دریافت پاسپورت دومینیکا اقدام کنید، باز هم تیم افدل بهترین گزینه برای مشاوره و اخذ این نوع پاسپورت است.

پس با کارشناسان ما تماس بگیرید و جدیدترین اطلاعات و شرایط درباره ثبت شرکت در دبی، خرید ملک در دبی و ویزای طلایی امارات را از آن‌ها بخواهید. اینستاگرام افدل نیز می‌تواند اطلاعات اولیه را در اختیار شما قرار دهد.

سخن پایانی؛ دبی یا عمان؟

کسب اطلاعات کافی در مورد تفاوت زندگی دبی با عمان به شناخت بیشتر این دو کشور کمک می‌کند. از این رو اگر برای مهاجرت به این دو کشور مردد شده‌اید، کافی است تا تفاوت آن‌ها را در زمینه‌های مختلف بررسی کنید. در این مقاله تفاوت‌های مهم و تأثیرگذار مهاجرت به کشور امارات با عمان در تصمیم‌گیری را مورد بررسی قرار دادیم.

سؤالات متداول

1. هزینه زندگی در دبی بیشتر است یا عمان؟

هزینه زندگی در دبی حدود 24 درصد بیشتر از عمان است.

2. چه تفاوتی بین گردشگری دبی با عمان وجود دارد؟

بیشتر جاذبه‌های گردشگری دبی دست ساز و جاذبه‌های عمان طبیعی هستند.

3. آیا امنیت اجتماعی امارات بیشتر از عمان است؟

به طور کلی امارات و عمان امنیت اجتماعی بالایی دارند.

 

سایر مقالات:

7تفاوت زندگی دبی با کشورهای شرق آسیا+ مقایسه هزینه های زندگی
تفاوت زندگی دبی با ترکیه ! بررسی 6 عامل مهم و کاربردی
3 تفاوت خرید ملک در دبی با عربستان – از قوانین تا قیمت ملک

11 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *