10 تفاوت زندگی دبی با قطر- نکات طلایی که باید بدانید!


تفاوت زندگی دبی با قطر

ایرانیان زیادی می‌خواهند بدانند که تفاوت زندگی دبی با قطر در چیست و مهاجرت به امارات متحده عربی برای آن‌ها بهتر است یا قطر؟ ممکن است مقاله‌های زیادی را درباره تفاوت پیشرفت زندگی در دبی با قطر خوانده باشید، اما هنوز در مورد حرکت بزرگ بعدی خود برای انتخاب از میان دبی و دوحه تصمیم نگرفته‌اید!

نگران نباشید؛ زیرا در این مقاله نگاهی به تفاوت زندگی در دبی و شهرهای قطر می‌اندازیم تا متوجه شوید که کدام یک برای مهاجرت و زندگی ایرانیان بهتر است. پس همراه ما بمانید تا کامل‌ترین راهنمای تفاوت زندگی دبی با قطر را در اختیارتان قرار دهیم.

تفاوت زندگی دبی با قطر

 

1. تفاوت آب ‌و هوا در دبی با قطر

از آنجایی که کشورهای امارات و قطر بسیار نزدیک به هم هستند، آب و هوا و میزان رطوبت یکسانی دارند. دبی و تعدادی از مهم‌ترین شهرهای قطر در ساحل واقع شده‌اند. با این حال، وقتی صحبت از دما می‌شود، فقط یک یا دو درجه تفاوت به چشم می‌خورد.

هیچ یک از این دو منطقه بارندگی زیادی را تجربه نمی‌کنند؛ به طوری که دبی به طور متوسط 100 میلی متر در سال و قطر فقط 75 میلی متر بارندگی دارد! نیازی به گفتن نیست که اگر قصد زندگی در قطر یا امارات را دارید، باید برای گرمای هوا آماده باشید؛ زیرا تفاوت زندگی دبی با قطر از نظر دما زیاد به چشم نمی‌خورد.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

2. تفاوت هزینه زندگی در دبی و قطر

به طور کلی هزینه های زندگی در دبی نسبت به قطر بیشتر است! در واقع هزینه زندگی در شهری مانند دوحه (پایتخت قطر) حدود 4 درصد از دبی ارزان‌تر است. اطلاعات سایت معتبر Numbeo.com درباره هزینه زندگی در قطر و امارات نشان می‌دهند که تفاوت زندگی دبی با قطر از این نظر در همین حد است.

اگرچه قیمت مواد غذایی در قطر به طور متوسط 9 درصد بیشتر از دبی است؛ اما هزینه‌های دیگر مانند اجاره ملک و رستوران بسیار پایین‌تر است. این تفاوت هزینه خوراک در دبی با قطر نمی‌تواند تنها ملاک باشد و لازم است تا تفاوت هزینه مسکن در دبی با قطر را هم در نظر داشته باشید.

تفاوت هزینه زندگی در دبی و قطر

 

3. تفاوت دستمزد در دبی و قطر

اولین چیزی که هنگام مقایسه میزان دستمزدها در این دو کشور باید به یاد داشته باشد، این است که هم کشور امارات متحده عربی و هم قطر دستمزدهای بدون مالیات به کارمندان خود ارائه می‌دهند. درآمد مشاغل در دبی و امارات به صورت درهم و در قطر به صورت ریال محاسبه می‌شوند.

برای بررسی تفاوت زندگی دبی با قطر علاوه بر هزینه زندگی باید به میزان درآمد مشاغل در حوزه های مختلف هم توجه کرد. به طور کلی میزان حقوق مشاغل دبی نسبت به میانگین درآمدها در کشور قطر بیشتر است و این مزیت هزینه بالاتر زندگی در دبی را تا حد زیادی جبران خواهد کرد.

برای اطلاع از تفاوت ارزش پول دبی با قطر باید از تبدیل این واحدهای پول به دلار استفاده کنید تا اطلاعات دقیقی در این رابطه به دست آورید؛ اما به طور کلی می‌توان گفت که تفاوت اندکی با هم دارند و ارزش درهم کمی بیشتر است.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

4. تفاوت میزان جرم و جنایت در دبی و قطر

به طور کلی آمار جرم و جنایت در کشورهای امارات و قطر بسیار کم است. بر اساس شاخص میزان جرم و جنایت، قطر 15.45 و امارات 11.9 میزان جرم را تجربه کرده است و این آمار نشان از امنیت بالای این دو کشور برای مهاجرت ایرانیان دارد؛ پس تفاوت زندگی دبی با قطر از این نظر بسیار کم است.

برای درک اینکه چقدر کشورهای امارات و قطر برای زندگی ایمن هستند، نرخ جرم و جنایت آن‌ها را در برابر ایالات متحده آمریکا (47.7)، بریتانیا (44.54) و استرالیا (41.67) مقایسه کنید!

تفاوت زندگی دبی با قطر

5. تفاوت تحصیل در دبی با قطر

ساکنان غیر اماراتی باید هزینه تحصیل مراکز آموزشی خصوصی یا دولتی را بپردازند؛ اما در قطر تحصیل بدون در نظر گرفتن پاسپورت شما رایگان است. بیش از 90 درصد از مدارس و دانشگاه‌های دبی توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند؛ همچنین شهریه در برخی از مدارس برتر می‌تواند گران باشد.

نکته مثبت این است که استاندارد عمومی تحصیل در امارات متحده عربی بسیار بالا است. مدارس در دبی به طور سالانه درجه بندی می‌شوند و در صورت کمبود، نمی‌توانند هزینه‌هایی را که توسط دولت تنظیم می‌شوند، افزایش دهند؛ از این رو کیفیت آموزش در این کشور بخصوص در شهرهای دبی، ابوظبی و شارجه بالا است.

تفاوت تحصیل در دبی با قطر

اما نکته مثبت تحصیل در قطر این است که رایگان بوده و با گذشت سال‌ها، سیستم آموزشی قطر رویکرد غربی‌تری را برای سیستم آموزشی خود در نظر گرفته است. با این حال، بسیاری از مدارس هنوز تنها به زبان عربی تدریس می‌کنند؛ در حالی که مدرسان در دبی به زبان‌های عربی و انگلیسی تدریس می‌کنند.

علاوه بر این، بررسی کلی سیستم آموزشی در قطر نشان می‌دهد که هنوز تا رسیدن به استانداردهای برنامه درسی باکیفیت فاصله دارد و برای ارائه آموزش باکیفیت، به‌ویژه در آموزش ریاضی و علوم، راه درازی در پیش دارد؛ بنابراین تفاوت زندگی دبی با قطر از نظر تحصیلی نشان می‌دهد که دبی برای خانواده‌ها بهتر است.

6. تفاوت حمل و نقل عمومی دبی و قطر

به نظر می‌رسد که امارات و قطر هر دو سیستم حمل و نقل عمومی را بهتر از بسیاری از کشورهای دیگر جهان ارائه می‌دهند و تفاوت زندگی دبی با قطر از این نظر زیاد نیست. کرایه‌های تاکسی و اتوبوس در این دو کشور خاورمیانه ارزان و به راحتی قابل دسترس هستند. به علاوه، خطوط مترو و راه‌آهن ارزان، فوق‌العاده تمیز و بسیار سریع دارند.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

7. تفاوت اقتصاد در دبی با قطر

وقتی صحبت از مقایسه زندگی  امارات و قطر و ملاحظات مالی به میان می‌آید، هم قطر و هم دبی نقاط قوت منحصر به فرد خود را دارند که برجسته‌ترین آن ها، عدم وجود مالیات بر درآمد در هر دو کشور است. این مزیت، مهاجران زیادی را به این دو کشور می‌کشاند تا شغلی پیدا و در این کشورها کار کنند.

زندگی در دوحه می‌تواند تا حدودی راحت‌تر باشد و هزینه‌های زندگی نیز کمتر از دبی هستند؛ البته میزان درآمد و امکانات رفاهی در امارات پیشرفته‌تر هستند. از این رو در بررسی تفاوت زندگی دبی با قطر باید به تمام این نکات توجه کرد.

تفاوت اقتصاد در دبی با قطر

 

8. مقایسه شرایط کاری در دبی با قطر

ارزیابی فرصت‌های شغلی و تفاوت راه اندازی تجارت در دبی با قطر دشوار است؛ بنابراین ما به نرخ بیکاری و استارت‌آپ‌های چند سال اخیر نگاه کردیم. بررسی این موضوع به درک بهتر تفاوت زندگی دبی با قطر و تصمیم‌گیری درباره مهاجرت شما کمک زیادی خواهد کرد.

اگرچه نرخ بیکاری در دوحه از 0.1 درصد در سال 2019 به 4.2 درصد در همه‌گیری ویروس کرونا در سال 2020 افزایش یافت. پایتخت قطر در سال 2022 دوباره رشد کرد و نرخ بیکاری باز هم  به 0.1 درصد کاهش پیدا کرد!

در دبی نرخ بیکاری نیز در مقایسه با بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا باورنکردنی است؛ به همین دلیل نرخ سرمایه گذاری در شهر دبی روزبه‌روز در حال افزایش است. اصلی‌ترین تفاوت سرمایه گذاری در دبی با قطر را باید با توجه به میزان بودجه و هدف خود از سرمایه گذاری نیز بسنجید.

9. تفاوت قوانین زندگی در دبی با قطر

تفاوت قوانین زندگی در دبی با قطر

تفاوت فرهنگ مردم در دبی با قطر به قدری کم است که می‌توان گفت که تفاوتی در این زمینه وجود ندارد و قوانین زندگی در این دو کشور شبیه به هم هستند. تفاوت زندگی دبی با قطر در قوانینی است که برای اخذ ویزا در این دو کشور خاورمیانه به چشم می‌خورند.

10. تفاوت گردشگری در دبی با قطر

دبی و قطر دارای سواحل زیبا، ورزش‌های آبی، پارک‌های آبی، شاهکارهای معماری، سافاری در صحرا، قلعه‌ها، موزه‌ها، استخرهای شنا، چشمه‌های معدنی، جزایر مصنوعی، هتل‌ها و استراحتگاه‌های مجلل، پارک‌های موضوعی و بسیاری موارد دیگر هستند.

با وجود چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن، مسافران و گردشگران هرگز خسته نخواهند شد. برج خلیفه در دبی و برج مشعل در دوحه از جذاب‌ترین برج‌ها در جهان هستند. در بررسی تفاوت زندگی دبی با قطر در حوزه گردشگری، همیشه دبی با جاذبه‌های متفاوت خود پیروز میدان است.

نرخ بیکاری دبی: 2.75

قطر: 0.1

نرخ جرم و جنایت دبی: 11.9

قطر: 15.45

مهم‌ترین جاذبه گردشگری دبی: برج خلیفه

قطر: برج مشعل

کیفیت سیستم آموزشی دبی: عالی و در سطح جهانی

قطر: متوسط

میزان درآمد مشاغل دبی حدود 5 درصد بیشتر از قطر
هزینه زندگی دبی حدود 4 درصد بیشتر از قطر

افدل گروپ؛ نامی آشنا برای مهاجرت به دبی

افدل گروپ

با بررسی تفاوت مهاجرت به دبی با مهاجرت به قطر متوجه شدید که دبی ارزش مهاجرت دارد و بهترین شهر برای مهاجرت ایرانیان محسوب می‌شود. پس اگر تصمیم خود را گرفته‌اید، با مشاوره‌های افدل گروپ می‌توانید از جدیدترین شرایط مهاجرتی باخبر شوید.

فرقی نمی‌کند که قصد سرمایه گذاری در دبی را دارید یا می‌خواهید برای تحصیل به این شهر مهاجرت کنید. در هر حالت می‌توانید روی کمک تیم باتجربه افدل حساب باز کنید تا مهاجرتی بی‌دردسر را تجربه کنید.

برای کسب جدیدترین اطلاعات در رابطه با ثبت شرکت در دبی و دریافت پاسپورت دومینیکا با کارشناسان ما در تماس باشید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

جمع بندی؛ زندگی در دبی یا قطر؟

زندگی در امارات بهتر است یا قطر؟ این همان سؤال تکراری است که ایرانیان در زمان تصمیم گیری برای مهاجرت به یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس با آن درگیر هستند. در این مقاله تفاوت زندگی دبی با قطر را برای راهنمایی شما بررسی کردیم تا راحت‌تر تصمیم بگیرید.

به طور کلی با توجه به فرصت‌های متعدد سرمایه گذاری و کار، امکانات رفاهی عالی و میزان درآمد بیشتر، مهاجرت به دبی بهتر از مهاجرت به قطر است.

سؤالات متداول

  1. هزینه زندگی در دبی گران‌تر است یا قطر؟

هزینه زندگی در دبی 4 درصد بیشتر از قطر است.

  1. نرخ بیکاری در دوحه قطر چقدر است؟

0.1 درصد

  1. تفاوت تجارت در دبی با قطر در چیست؟

دبی فرصت‌های بهتر و بیشتری را برای سرمایه گذاری و کار مهاجران فراهم کرده است.

سایر مقالات:

تفاوت زندگی دبی با ترکیه ! بررسی 6 عامل مهم و کاربردی
3 تفاوت خرید ملک در دبی با عربستان – از قوانین تا قیمت ملک
8 تفاوت زندگی دبی با عمان که احتمالاً نمی‌دانید!

 

15 دیدگاه

  • با توجه به تجربه شخصی عرض میکنم. امارات در مقابل قطر حرفی برای گفتن نداره. گستره و توازن بین توسعه در قطر خیلی بیشتر از امارات هست. امارات جز دبی و برج خلیفه چیز دیگری برای ارائه نداره. اما قطر در همه امور پیشرفت کرده از تحصیل تا املاک و ورزش و فرهنگ

    • با کمال احترام
      کاملا با شما مخالف هستیم و تقریبا در همه ی موارد برعکس هست

  • به نظرم جفتشون باید سرمایه خوبی داشته باشی که بری زندگی کنی اونجا

    • یا اگر فرد متخصص باشید میتونید برای شرکت های دیگه کار کنید با حقوق بالا

    • در حال حاضر فقط از طریق ثبت شرکت یا خرید ملک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *