معرفی بهترین امکانات رفاهی امارات در 4 حوزه مختلف+ افدل گروپ

معرفی بهترین امکانات رفاهی امارات در 4 حوزه مختلف+ افدل گروپ

با بهترین امکانات رفاهی امارات آشنا شوید!

شاید بتوان گفت که امکانات رفاهی امارات مهم‌ترین دلیل جذابیت این کشور برای مهاجران خارجی بخصوص ایرانیان است! اما چرا زندگی در امارات تا این اندازه طرفدار پیدا کرده است؟ پیشرفت امارات در ساخت و ساز، تکنولوژی، پزشکی و… از دلایل مهمی هستند که احتمالاً شما را هم به فکر مهاجرت به این کشور می‌اندازند.

اگر به فکر مهاجرت به امارات هستید، باید بدانید که امکانات رفاهی این کشور در بخش‌های مختلف چه کیفیتی دارند. پس با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین امکانات رفاهی امارات که سبب محبوبیت این کشور در منطقه شده‌اند، آشنا شوید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

امکانات آموزشی در امارات

امارات متحده عربی به عنوان یک کشور نسبتاً جوان، پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه آموزش داشته است. در اواسط قرن گذشته، مدارس رسمی بسیار کمی و تنها در مناطق شهری وجود داشتند؛ اما در حال حاضر تعداد مراکز آموزش و امکانات رفاهی امارات بسیار بیشتر از چند سال گذشته هستند.

امکانات آموزشی در امارات
امکانات رفاهی امارات

در اواسط دهه 1970، نرخ باسوادی بزرگسالان در میان زنان و مردان به ترتیب 54 و 31 درصد بود. با کمال تعجب، امروزه این نرخ در میان هر دو جنس نزدیک به 95٪ است و هزاران مدرسه در امارات متحده عربی راه‌اندازی شده‌اند.

سیستم آموزشی امارات به سه دسته کلی تقسیم می‌شود:

  • مدارس دولتی
  • مدارس خصوصی
  • مؤسسات آموزش عالی

کیفیت در سیستم‌های مختلف آموزشی کشور امارات می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. با این حال، برخی از گزینه‌های تحصیلی بسیار قوی در امارات در هر سطح در دسترس هستند. تحصیل در امارات تا پایان دوره متوسطه جهانی، رایگان (در مدارس دولتی) و برای کودکان اماراتی اجباری است.

همچنین مهم است بدانید که مدارس دولتی تفکیک جنسیتی هستند. اگرچه تغییرات اخیر به کودکان مهاجر اجازه داده تا برای ثبت نام در مدارس دولتی هزینه پرداخت کنند. زبان آموزش عربی است و بسیاری از مهاجران تصمیم می‌گیرند فرزندان خود را در مدارس خصوصی ثبت نام کنند تا با زبان انگلیسی آموزش ببینند.

مدارس دولتی و خصوصی و همچنین دانشگاه‌های امارات از مهم‌ترین امکانات رفاهی امارات و بخش اصلی سیستم آموزشی این کشور را تشکیل می‌دهند؛ از این رو دولت برای این سیستم ارزش زیادی قائل است و سیستم آموزشی امارات در حال حاضر به یکی از سیستم های آموزشی برتر در خاورمیانه تبدیل شده است.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

امکانات حمل و نقل در امارات

سیستم حمل و نقل عمومی در امارات متحده عربی به ویژه در دبی، ابوظبی و شارجه پیشرفته و کارآمد است. شبکه حمل و نقل امارات به جز در موارد نادری که ترافیک است، مانند ساعت کار می‌کند. این سیستم کارآمد استاندارد بالایی را در حد کشورهای اروپایی ارائه می‌دهد و یکی از امکانات رفاهی امارات محسوب می‌شود.

دولت امارات سیستم حمل و نقل عمومی را به طور دقیق کنترل می‌کند. اتوبوس، تاکسی، تاکسی آبی و مترو از امکانات سیستم حمل و نقل امارات هستند. اداره راه و حمل و نقل دبی (RTA) عملیات تاکسی‌های عمومی، مترو دبی، سیستم حمل و نقل آبی، اتوبوس‌ها و تراموا را در اختیار دارد.

دبی تنها شهر امارت است که کارت حمل و نقل دارد و انواع پرداخت‌های حمل و نقل عمومی از جمله مترو، تراموا و اتوبوس‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند. برای استفاده از هر یک از این خدمات، باید یک کارت نول را از ایستگاه‌های مترو برای خود تهیه کنید.

امکانات رفاهی امارات در شهرهای کوچک‌تر مانند: فجیره، ام القوین و رأس‌الخیمه با امکانات دبی، ابوظبی و شارجه قابل مقایسه نیستند. با این حال، می‌توانید از طریق اتوبوس و تاکسی در شهرهای کوچک امارات رفت و آمد یا از این طریق به شهرهای بزرگ‌تر سفر کنید.

امکانات حمل و نقل در امارات

 

امکانات درمانی در امارات

امارات دارای بیمارستان‌هایی با زیرساخت‌های مناسب و آخرین فناوری‌ها است. به دلیل عزم دولت و موقعیت عالی امارات متحده به خاطر ذخایر بالای نفتی، این کشور هزینه‌های زیادی را برای ارتقای سیستم مراقبت‌های بهداشتی خود پرداخته است.

شهرهایی که بهترین امکانات رفاهی امارات در حوزه پزشکی را دارند، دبی و ابوظبی هستند. این موضوع به افتتاح بیمارستان‌ها با امکانات در سطح جهانی کمک زیادی کرده تا تجهیزات با کیفیت بالا و فناوری‌های پیشرفته را در بخش مراقبت‌های بهداشتی به ارمغان بیاورند.

بسیاری از بیمارستان‌های امارات متحده عربی بر مفهوم بیمارستان‌های «تمام دیجیتال» کار می‌کنند؛ به این معنی که تمام تشخیص‌ها، گزارش‌ها و تاریخچه پزشکی بیمار با یک کلیک در دسترس هستند و این اطلاعات هر از گاهی به‌روزرسانی می‌شوند.

برخی از بیمارستان‌ها برای مجموعه خاصی از بیماران و به صورت تخصصی راه اندازی شده‌اند؛ به طور مثال، بیمارستان دانات العمارت در ابوظبی مراقبت‌های تخصصی را برای زنان و کودکان ارائه می‌دهد.

از این رو می توان گفت که بهداشت امارات به عنوان یکی از مهم ترین امکانات رفاهی امارات متحده عربی در سال های اخیر با پیشرفت چشمگیری روبرو بوده است.

امکانات درمانی در امارات
امکانات رفاهی امارات

 

کلینیک Cleveland ابوظبی

کلینیک کلیولند ابوظبی یک بیمارستان چند تخصصی پیشرفته است که خدمات بهداشتی را در سطح جهانی ارائه می‌دهد. این بیمارستان با تعهد به ارائه مراقبت‌های برجسته از بیمار، فناوری پیشرفته، تحقیق و مراقبت دلسوزانه را به بیماران ارائه می‌دهد و در حال حاضر یکی از بهترین امکانات رفاهی امارات در حوزه درمانی است.

امکانات این کلینیک درمانی در ابوظبی عبارت‌اند از:

  • تصویربرداری تشخیصی پیشرفته
  • واحدهای مراقبت‌های ویژه
  • خدمات توان‌بخشی
  • بخش اورژانس
  • خدمات داروسازی
  • آزمایشگاه

کلینیک Cleveland ابوظبی

 

بیمارستان Mediclinic City دبی

بیمارستان مدی کلینیک سیتی یک مرکز مراقبت‌های بهداشتی پیشرفته در دبی است که به دلیل خدمات پزشکی جامع و رویکرد بیمار محور شهرت دارد. این بیمارستان دارای متخصصان پزشکی بسیار باتجربه است که طیف وسیعی از تخصص‌ها از جمله قلب و عروق، انکولوژی، اطفال و غیره را پوشش می‌دهند.

امکانات این بیمارستان در دبی عبارت‌اند از:

  • خدمات تشخیصی جامع
  • واحدهای مراقبت‌های ویژه
  • امکانات پیشرفته جراحی
  • خدمات توان‌بخشی
  • بخش اورژانس
  • خدمات داروسازی

بیمارستان Mediclinic City دبی- بیمارستان مدی کلینیک سیتی

 

بیمارستان رشید دبی

بیمارستان رشید واقع در دبی، یک مؤسسه مراقبت‌های بهداشتی پیشرو و یکی از امکانات رفاهی امارات در حوزه پزشکی است که به دلیل خدمات پزشکی جامع، امکانات پیشرفته و تعهد به مراقبت از بیمار شناخته شده است.

بیمارستان رشید در دبی دارای زیرساخت‌های پیشرفته از جمله امکانات تصویربرداری و تشخیصی پیشرفته، واحدهای تخصصی برای مراقبت‌های ویژه و مجموعه‌های جراحی مدرن است. با توجه به امکانات این بیمارستان و مراکز درمانی دیگر، آمار مهاجرت پزشکان به امارات هم افزایش زیادی داشته است.

امکانات بیمارستان رشید دبی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • خدمات تصویربرداری و تشخیصی پیشرفته
  • واحدهای مراقبت‌های ویژه
  • امکانات تخصصی جراحی
  • خدمات توان‌بخشی
  • بخش اورژانس
  • خدمات داروسازی

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

بیمارستان الزهرا دبی

بیمارستان الزهرا دارای تیمی از متخصصان باتجربه است که طیف گسترده‌ای از تخصص‌ها از جمله قلب و عروق، گوارش، ارتوپدی و غیره را ارائه می‌دهد. این بیمارستان تجهیزات پیشرفته‌ای در زمینه پزشکی و درمان بیماران دارد و یکی از امکانات رفاهی امارات و دبی محسوب می‌شود.

امکانات بیمارستان الزهرا دبی عبارت‌اند از:

  • خدمات تشخیصی و تصویربرداری پیشرفته
  • واحدهای مراقبت‌های ویژه
  • سالن‌های عمل مدرن
  • خدمات توان‌بخشی
  • بخش اورژانس
  • خدمات داروسازی
بیمارستان الزهرا دبی
امکانات رفاهی و درمانی امارات

 

بیمارستان النور ابوظبی

بیمارستان النور یک مرکز بهداشتی معتبر در ابوظبی است که به دلیل خدمات پزشکی جامع، درمان‌های پیشرفته و مراقبت بیمار محور شناخته شده است. این بیمارستان دارای زیرساخت‌های مدرن از جمله امکانات تشخیصی پیشرفته، واحدهای تخصصی برای مراقبت‌های ویژه و سالن‌های عمل پیشرفته است.

امکانات بیمارستان الزهرا ابوظبی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • خدمات تشخیصی پیشرفته
  • واحدهای مراقبت‌های ویژه
  • سالن‌های عمل مدرن
  • خدمات توان‌بخشی
  • بخش اورژانس
  • خدمات داروسازی

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

بیمارستان برجیل ابوظبی

بیمارستان برجیل ابوظبی یکی از بهترین امکانات رفاهی امارات در حوزه پزشکی است که تخصص‌های مختلفی از جمله قلب، انکولوژی، نورولوژی و غیره را ارائه می‌دهد. بیمارستان برجیل دارای فناوری‌های پیشرفته پزشکی، واحدهای تخصصی برای مراقبت‌های ویژه، امکانات پیشرفته جراحی و اتاق‌های راحت بیماران است.

بیمارستان برجیل ابوظبی

 

امکانات بیمارستان برجیل ابوظبی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • خدمات تشخیصی جامع
  • واحدهای مراقبت‌های ویژه
  • امکانات پیشرفته جراحی
  • خدمات توان‌بخشی
  • بخش اورژانس
  • خدمات داروسازی
نام مرکز درمانی آدرس
کلینیک کلیولند ابوظبی، جزیره الماریه
بیمارستان مدی کلینیک سیتی دبی، شهر بهداشت و درمان دبی
بیمارستان رشید دبی، خیابان عود متا
بیمارستان الزهرا دبی، البرشا 1
بیمارستان النور ابوظبی، خیابان خلیفه
بیمارستان برجیل ابوظبی، خیابان النجدا

امکانات تفریحی امارات

همه ما می‌دانیم که امارات متحده عربی بهترین مکان گردشگری در خاورمیانه است و امکانات رفاهی امارات برای تفریح محبوبیت زیادی دارند. اگر به گردشگری و ولخرجی علاقه‌مند هستید، این کشور بسیار سرگرم کننده و ایده‌آل است و تفریحات امارات می‌توانند بهترین گزینه برای گذراندن تعطیلات شما باشند.

بنابراین قبل از شروع برنامه‌ریزی برای سفر خود، در اینجا لیستی از هیجان‌انگیزترین کارهایی که باید در امارات متحده عربی انجام دهید وجود دارد که باید آنها را امتحان کنید.

امکانات تفریحی امارات

 

از غذاهای لذیذ خاورمیانه لذت ببرید

حدود 88 درصد از جمعیت کشور امارات متحده را مهاجران خارجی تشکیل می‌دهند که تعداد زیادی از آنها از کشورهای دیگر خاورمیانه مانند: یمن، لبنان، ایران، عراق و فلسطین مهاجرت کرده‌اند. به همین دلیل امکانات رفاهی امارات شامل رستوران‌های رنگارنگ از فرهنگ‌های مختلف هم می‌شوند.

چتربازی را تجربه کنید

چتربازی در امارات متحده عربی، فرصتی منحصر به فرد برای تماشای مناظر خیره کننده این کشور را به شما می‌دهد. توصیه می‌کنیم در ارتفاعات شهر جذاب و لاکچری دبی چتربازی کنید و از جاذبه‌هایی مانند: برج العرب و برج خلیفه لذت ببرید.

چتربازی در برج العرب چتربازی در برج خلیفه
امکانات تفریحی امارات

 

به تور کویر بروید

سفر امارات متحده عربی شما بدون تور کویر کامل نمی‌شود! امارات گزینه‌های زیادی برای ماجراجویی در صحراهای دبی، رأس‌الخیمه و ابوظبی ارائه می‌دهد و صحراهای این کشور بخش مهمی از امکانات رفاهی امارات را برای تفریح تشکیل می‌دهند.

در تور فرهنگی منطقه میراث شارجه شرکت کنید

منطقه میراث شارجه خانه‌های بازسازی‌شده جذاب و ساختمان‌هایی مانند موزه‌ها و گالری‌ها را به نمایش می‌گذارد. این منطقه یکی از بهترین امکانات رفاهی امارات برای تفریح است و نگاهی متفاوت به فرهنگ امارات دارد.

به طور خاص، بازدید از موزه هنر شارجه را به شما توصیه می‌کنیم. این موزه یکی از مشهورترین مجموعه‌های هنرمندان عرب و هنرمندان اروپایی متخصص در زمینه هنر عربی را در خود جای داده است.

تور فرهنگی منطقه میراث شارجه

 

بلندترین قله‌های امارات را فتح کنید

پیاده‌روی زمستانی در دو قله بلند امارات متحده عربی یعنی جبل جایس (بلندترین قله) در رأس‌الخیمه و جبل حفیت در العین، بهترین راه برای رهایی از زندگی شهری در امارات است.

این کار نه تنها برای سلامتی شما مفید است؛ بلکه از هوای خنک کوهستان در بالای آن، منظره‌ای پانوراما از صحرا که در افق گسترده است و فرصتی برای دیدن برخی از حیات وحش رایج در صحرای امارات لذت خواهید برد.

از قلعه ام القوین دیدن کنید

قلعه ام القوین (قلعه آل علی) از سال 1786 تا 1969 خانه خانواده سلطنتی الملا بود و در حال حاضر یکی از امکانات رفاهی امارات برای گردش به حساب می‌آید. این قلعه همچنین به عنوان پایگاهی برای محافظت از شهر و بندر در برابر تهاجم استفاده می‌شد.

پس از تبدیل شدن این قلعه به موزه در سال 2000، اکنون به بازدیدکنندگان نگاه دقیق‌تری به فرهنگ و تاریخ ام القوین می‌دهد. در این موزه، آثاری را خواهید دید که عکس‌های قدیمی مستند تاریخ ام القوین، مدل‌های کشتی‌های اماراتی و سلاح‌های قدیمی را به نمایش می‌گذارد.

قلعه ام القوین (قلعه آل علی) امارات
اماکن دیدنی امارات

 

در دیبا الفجیره زیر امواج غواصی کنید

برای فعالیت‌های آبی در امارات، بازدید از دیبا الفجیره را توصیه می‌کنیم. دنیای زیر آب این شهر به خاطر صخره‌های رنگارنگ، چشمه‌های آب گرم، باغ‌های مرجانی وسیع و انبوهی از موجودات دریایی زیبا شناخته شده است.

اگر یک سفر آرام را ترجیح می‌دهید، یک قایق تفریحی لوکس مینی سوار شوید و استراحت کنید؛ زیرا این مکان یکی از بهترین امکانات رفاهی امارات برای تفریح است.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

افدل گروپ؛ بهترین شرکت برای مهاجرت به امارات

اگر شما هم مانند خیلی از ایرانیان به فکر مهاجرت به دبی و امارات هستید و اطلاعات دقیقی از نحوه مهاجرت و شرایط آن ندارید، افدل گروپ بهترین راهنما برای شماست! تیم افدل تخصص و سابقه کافی را برای ارائه مشاوره به شما دارد و می‌تواند در این راه بسیار کمک کننده باشد.

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره‌های تخصصی در زمینه ثبت شرکت در امارات و خرید ملک در دبی با مشاوران افدل تماس بگیرید و از جدیدترین شرایط مهاجرت مطلع شوید. این مشاوران به شما می‌گویند که کدام روش مهاجرتی برای شما بهتر است.

همچنین اگر به دنبال اقامت طولانی مدت هستید، می‌توانید از این مشاوران درباره شرایط دریافت ویزای طلایی امارات سؤال کنید؛ شاید شما هم واجد شرایط بوده و خودتان اطلاع نداشته باشید. البته با افدل گروپ می‌توانید نسبت به دریافت پاسپورت دومینیکا نیز اقدام کنید و به راحتی به حدود 150 کشور دنیا سفر کنید!

افدل گروپ؛ بهترین شرکت برای مهاجرت به امارات

 

سخن آخر

در این مقاله به بررسی امکانات رفاهی امارات در بخش‌های مختلفی مانند: حمل و نقل، بهداشت و درمان، گردشگری و تفریح و همچنین آموزش و تحصیل پرداختیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار دادیم. در صورت داشتن هر گونه سؤال، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

سؤالات متداول

  1. بهترین امکانات درمانی امارات در کدام شهرها قرار دارند؟

دبی و ابوظبی

  1. بهترین بیمارستان‌های دبی کدام‌اند؟

رشید و الزهرا

  1. تورهای کویر امارات در چه شهرهایی برپا می‌شوند؟

دبی، رأس‌الخیمه و ابوظبی

 

سایر مقالات:

معرفی 10ورزش امارات-اقامت ورزشکاران ایرانی در امارات با افدل
قوانین و شرایط اجاره ماشین در دبی+ لیست قیمت اجاره خودرو2023
چگونه ارز مورد نیاز در دبی را تهیه کنیم؟ معرفی 3صرافی معتبر

 

36 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *