شرایط سیستم آموزشی امارات+ 5مدرسه ابتدایی ایرانی امارات

سیستم آموزشی امارات

سیستم آموزشی امارات


سیستم آموزشی امارات

سیستم آموزشی امارات چگونه است؟ این روزها کشور امارات متحده عربی جزو یکی از کشورهای پیشرفته خاورمیانه است که به‌شدت موردتوجه اتباع خارجی علی‌الخصوص ایرانیان قرار گرفته است. سیستم آموزشی کشور امارات یکی از اصلی‌ترین استانداردهایی است که در بررسی شرایط اخذ ویزای دبی و اقامت آن بسیار موردتوجه قرار می‌گیرد.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

کسانی که به مهاجرت به امارات متحده عربی فکر می‌کنند، سعی بر این دارند کشوری را برای اقامت برگزینند که تمامی جوانب آن در بهترین شرایط ممکن باشد و سیستم آموزشی امارات هم یکی از شرایط لازم برای زندگی و اقامت در این کشور محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید درباره این سیستم آموزشی، زمان شروع مدارس دبی و… بیشتر بدانید، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

شرایط تحصیل در مدارس امارات و دبی

تحصیل در مدارس امارات و دبی هدف بسیاری از کسانی است که دلهره تحصیل در خارج از کشور را دارند. امارات متحده عربی یکی از مراکز تحقیقاتی و آموزشی بزرگ در دنیا است که تقریباً ۹۰ درصد نرخ باسوادی را دارد. علاقه‌ داشتن به تحصیل در دبی طبق امکانات پیشرفته در سیستم آموزشی امارات افزایش پیدا کرده است.

تحصیل در مدارس شهر دبی نیاز به پذیرش برخی شرایط و ضوابط بخصوصی دارد. دانش‌آموزانی که در اصل عرب نیستند و از کشورهای دیگری برای تحصیل آمده‌اند، باید تا کلاس نهم و تقریباً سن ۱۳ سالگی در کلاس‌های زبان عربی مدارس امارات و دبی شرکت کنند تا بتوانند تحصیلات خود را با موفقیت ادامه دهند.

اگر شما هم قصد تحصیل در مدارس کشور امارات و دبی را دارید و سؤالات زیادی درباره سیستم آموزشی امارات و دبی ذهن شما را به خود مشغول کرده، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان ما در این زمینه مشورت کنید تا راه درست را به شما نشان دهند.

شرایط تحصیل در مدارس امارات و دبی
سیستم آموزشی امارات

مقایسه نظام آموزشی ایران و امارات

نظام آموزشی امارات متحده عربی و ایران از جایگاه بسیار مهمی برخوردار هستند که در این بخش از مقاله می‌خواهیم به مقایسه سیستم آموزشی امارات و ایران و تفاوت های آن ها بپردازیم. پس اگر تحصیل در امارات متحده عربی را انتخاب کرده اید، بهتر است این تفاوت ها را بشناسید.

سیستم آموزشی ایران

در همان ابتدای شروع انقلاب کلیه نهادهای موجود در کشور شروع به تغییر کردند. تغییرات عمده آموزش‌وپرورش کشور از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۸۴ اغلب در سطح وزارت‌خانه بود و اهمیت زیادی به تغییرات کیفی و برنامه درسی داده نمی‌شد.

در اوایل روزهای انقلاب اسلامی ایجاد دگرگونی در نظام آموزش‌وپرورش جهت تعمیق و پیوستگی انقلاب‌فرهنگی، نگرانی‌های رهبران و مسئولان ارشد نظام نوپای اسلامی بوده است و بر ضرورت آن پای فشردند.

مدیران و سرپرستان آموزش‌وپرورش در پاسخ به این مطالبه به‌حق، اقدامات گوناگونی را در سطح کلان انجام داده‌اند تا بلکه بتوانند این مجموعه تأثیرگذار در پروسه رشد و تعالی فرد و جامعه را بیش‌ازپیش با اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی هماهنگ و همسو کنند.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

سیستم آموزشی امارات

سیستم آموزشی امارات برگرفته از سیستم‌های آموزشی غربی است. از زمان‌پذیرش اطلاعیه جهانی آموزش عمومی ۹۰۰ سال می‌گذرد. امارات متحده عربی اقدامی اساسی در زمینه آموزش مقدماتی ترتیب داده و به هدف نهایی خود (دسترسي تمامی اماراتي‌ها به آموزش همگاني) نزديك‌تر مي‌شود.

در دهه ۹۰ شاهد اجرای تغییرات عمده در اغلب مناطق جهان بر اساس توسعه سریع فن آوری اطلاعاتی و ابزار ارتباطی و ناجی نسل‌های آینده به کسب مهارت و جهت‌گیری‌های جدید بوده‌ایم.

به همین جهت سیاست اصلی رهبران کشور امارات لازمه انجام تمامی تلاش‌های ممکن برای دستیابی به پیشرفت‌های انسانی لازم، همگانی با دنیای در حال تغییر و به‌روز بودن جهت استفاده از بیشترین سیاست‌های گسترشی مناسب و دسترسی به هدف‌های آن بوده است.

این سیستم به شما اجازه می دهد تا بعد از اتمام تحصیلات خود، کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا و اقامت این کشور را دریافت کنید. شرایط استخدامی در دبی به رشته تحصیلی شما بستگی دارد و پیدا کردن کار مناسب به روش های مختلف آنلاین و… امکان پذیر است.

سیستم آموزشی امارات
سیستم آموزشی امارات

قوانین مدارس دبی

یکی از مهم‌ترین قوانین تحصیل مدارس دبی در مقاطع ابتدایی دریافت نمره خوبی است. سیستم نمره‌دهی مدارس کشور امارات شبیه سیستم درجه‌بندی آمریکایی  عبارت‌اند از:

A: 90 الی 100%
B: 80 الی 89%
C: 70 الی 79%
D: 60 الی 69%
علاوه‌برآن سیستم آموزشی امارات تحصیل را برای همه کودکان در دبی از سن ۵ تا ۱۵ سال و در مقطع ابتدایی و متوسطه اجباری کرده است.

شهریه مدارس شهر دبی

شرایط شهریه مدارس ایرانی در دبی چگونه است؟ تحصیل در مدارس شهر دبی برای اشخاص غیر شهروند کشور امارات، ملزم به پرداخت مخارجی است.

دانشجویان بین‌المللی زیادی برای تحصیل در این کشور تلاش می‌کنند؛ چون سیستم آموزشی امارات دبی بسیار پیشرفته و کارآمد است. هم‌اکنون قصد داریم شهریه انواع مدارس خصوصی، دولتی، شبانه‌روزی و بین‌المللی را برایتان توضیح دهیم.

شهریه مدارس شهر دبی
سیستم آموزشی امارات

شهریه مدارس خصوصی دبی

تحصیل در مدارس خصوصی دبی با پرداخت هزینه‌ای امکان‌پذیر است. این مدارس نقش بسیار مهمی در یادگیری مناسب دانش‌آموزان دارند. هرچند که هزینه تحصیل در این‌ مدارس اندکی بالا است؛ ولی قرارگرفتن در چنین محیط آموزشی باکیفیت ارزش این پرداخت‌ها را دارد.

شهریه مدارس دولتی دبی

سیستم آموزشی امارات کاملاً سازمان‌یافته، بهینه شده و زیرساخت‌های آموزشی در این کشور به شما اجازه می‌دهد که از کیفیت روند تحصیل دانش‌آموزان خود اطمینان داشته باشید. تحصیل در مدرسه‌های دولتی دبی برای ساکنان این شهر هیچ هزینه‌ای ندارد؛ ولی دانش‌آموزان خارجی برای تحصیل در این مدارس باید شهریه پرداخت کنند.

شهریه مدارس شبانه‌روزی دبی

باید گفت که هزینه مدارس شبانه‌ روزی در دبی طبق ساعت‌های درسی و امکانات ارائه شده تعیین می‌شود. هزینه تحصیل در مدارس این شهر در سال بدون محاسبه هزینه‌های اضافه برای پذیرش، حمل‌ونقل، لباس فرم مدرسه و کتاب از ۱۲۷۲۳ درهم (۳۴۶۳.۸۴ دلار آمریکا) تا ۶۴۰۹۳ درهم (۱۷۴۴۹.۳۲ دلار آمریکا)  است.

کدام نهادهای دولتی در کشور امارات بر تحصیل نظارت دارند؟

تحصیل در سرتاسر کشور امارات توسط تعدادی از نهادهای گوناگونی انجام می‌شود. سیستم آموزشی امارات بسیار گسترش‌یافته است و دانشگاه‌های آن طبق استانداردهای جهانی در حال فعالیت هستند. در سطح فدرال، وزارت آموزش‌وپرورش (MOE) واجبات فارغ‌التحصیلی و برنامه‌های درسی را مشخص می‌کند.

در هر شهر مخصوصاً در شهرهای بزرگ‌نهادهای نظارتی جداگانه‌ای مانند اداره آموزش و دانش ابوظبی (ADEK) یا اداره توسعه دانش و انسانی دبی (KHDA) وجود دارد. به همین علت تفاوت‌های آموزشی قابل‌توجهی میان شهرهای امارات متحده عربی وجود دارد.

در کل مدارس خصوصی در سراسر امارات دستورالعمل‌های معین شده توسط وزارت آموزش‌وپرورش را دنبال می‌کنند؛ ولی به‌هیچ‌وجه تحت نظارت مستقیم آن نیستند. متخصصان باتجربه ما اطلاعات جامع و به‌روزی در این باره و همچنین فرصت‌هایی که این کشور شگفت‌انگیز ارائه می‌دهد را در اختیار شما قرار می‌دهند.

کدام نهادهای دولتی در کشور امارات بر تحصیل نظارت دارند؟
سیستم آموزشی امارات

مدارک و شرایط اخذ پذیرش از مدارس شهر دبی

طبق قوانین سیستم آموزشی امارات برای گرفتن پذیرش تحصیل در مدارس شهر دبی باید مدارک لازم را به طور کامل تهیه کرد. این مدارک باید دقیق و مطابق با شرایط شما باشند تا اجازه اقامت در دبی را داشته باشید.

از جمله مدارکی که باید برای تحصیل در مدارس این شهر جمع‌آوری شود طبق موارد زیر هستند:

  • فرم درخواست مدرسه
  • کپی گذرنامه دانش‌آموز، والدین و صفحات ویزای امارات
  • شناسه امارات
  • 8 قطعه عکس به اندازه گذرنامه کپی شناسنامه کودک
  • سابقه مدرسه کودک در ۲ سال گذشته
  • گواهی انتقال از مدرسه و سوابق ایمن‌سازی

مدارک گفته شده را باید به مدارس شهر دبی از طریق راه‌هایی بسیار مطمئن ارسال کرد؛ ازاین‌رو افدل گروپ با در اختیار داشتن کارشناسان توانمند شما را برای دریافت پذیرش تحصیل از مدارس شهر دبی راهنمایی می‌کنند.

هزینههای تحصیل در دبی

هزینه مدارس دبی به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟ شهریه تحصیلی یکی از مخارج قابل‌توجه زندگی در کشور امارات متحده عربی است. اگرچه سیستم آموزشی امارات و مدارس در این کشور تقریباً یکسان است و نظام آموزشی واحدی برای تحصیل در این کشور تعریف شده است.

ولی هزینه تحصیل به عواملی چون امکانات رفاهی در امارات موجود در مدارس از جمله کافه‌تریا، لباس فرم، سفرهای اختیاری در مدرسه و عوامل دیگری ازاین‌قبیل بستگی دارد.

هزینه‌های تحصیل در دبی
سیستم آموزشی امارات

ایرانی‌هایی که می‌خواهند فرزندان خود را به‌عنوان دانش‌آموز در مدرسه‌های دولتی ثبت‌نام کنند؛ پس باید انتظار پرداخت تقریباً ۶۰۰۰ درهم در سال را داشته باشند. برای خارجی‌هایی که به دنبال مدارس خصوصی هستند، شهریه به سطح تحصیل بستگی دارد و می‌تواند از ۲۷۰۰ درهم برای مهدکودک‌ها تا حدود ۷۰۰۰۰ درهم در دبیرستان‌ها متفاوت باشد.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

لیست مدارس ایرانی امارات

سیستم آموزشی امارات به دلیل سیستمی استاندارد خود افراد زیادی به آن مراجعه می‌کنند. حضور گسترده و گرم ایرانیان در امارات باعث شد تا وزارت آموزش‌وپرورش برای تأمین و رفاه حال ایرانیان مهاجر در این کشور مدرسه ایرانی در دبی را باهدف آموزش فرزندان طبق نظام آموزشی داخلی و به زبان فارسی در نقاط مختلف آن افتتاح کند.

از جمله مدارس ایرانی در دبی را همراه با آدرس در جدول زیر برایتان ارائه داده‌ایم.

نام مدرسه آدرس
مدرسه خصوصی ایرانی ادب دبی دبی، القصیص 1، پشت مرکز البستان، مجتمع آموزشی و بین‌الملل آداب
مجتمع آموزشی سلمان فارسی Al Qusais 1-Dubai-U.A.E
مجتمع نمونه و بین‌المللی توحید دختران UAE-Dubai,Towheed Iranian
مجتمع نمونه و بین‌المللی توحید پسران Sheikhzayed Rd, Dubai,U.A.E
مجتمع آموزشی شارجه دبی دختران و پسران شارجه، نزدیک عجمان، خیابان نعیمیه، مجاور مدرسه ابن خلدون

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

دریافت مشاوره تحصیلی با مؤسسه مهاجرتی افدل گروپ

مهاجرت به امارات برای بی‌شماری از مردم جهان به‌عنوان انتخابی مناسب محسوب می‌شود. افدل گروپ با 15 سال سابقه و 500 پروژه موفق مشمول مشاوران باتجربه و ماهر با انبوهی از تجربیات مفید در زمینه خرید ملک در دبی، ثبت شرکت در دبی و غیره آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به شما کاربران عزیز است.

مشاوران این مجموعه آماده پاسخگویی به‌تمامی سؤالات شما در زمینه سرمایه گذاری در دبی، اقامت در دبی، افتتاح حساب بانکی، سرمایه گذاری در امارات و… هستند.

برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر در حوزه ویزای دبی، آزمون پرومتریک، تمدید لایسنس، گود استندینگ و… می‌توانید با کارشناسان افدل تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

جمع‌بندی

ازآنجا‌که نظام آموزشی آن بر اساس استانداردهای آموزشی کشورهای غربی است، دانش‌آموزان مدارس بین‌المللی در این کشور که بیشتر از اتباع خارجی هستند، می‌توانند بعد از تحصیل در این مدارس در بهترین دانشگاه‌های انگلیس، سوئیس، آمریکا و… به ادامه تحصیل بپردازند.

مقاله ارائه شده جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با سیستم آموزشی امارات متحده عربی بود. اگر قصد مهاجرت به امارات را داشته و درباره تحصیل، زندگی، کار یا سرمایه گذاری در امارات نیاز به مشاوره دارید، افدل گروپ از ابتدا تا انتهای سفر همراه شماست و خیالتان را از این بابت راحت می‌کند.

سؤالات متداول

  1. یونیفرم مدارس دبی شامل چیست؟

یونیفرم در مدارس خصوصی و بین‌المللی دبی و امارات شامل تیشرت، پلو شرت ساده سیاه‌ یا سفید است.

  1. هزینه تحصیل در امارات چقدر است؟

هزینه تحصیل در امارات به عواملی چون امکانات رفاهی مدارس از جمله کافه‌تریا، لباس فرم، سفرهای اختیاری در مدرسه و… بستگی دارد.

  1. زبان آموزشی در امارات چیست؟

زبان‌آموزشی در مؤسسه‌های آموزشی دولتی کشور امارات، عربی است؛ ولی در برخی از درس‌های علمی و فنی از زبان انگلیسی هم استفاده می‌شود.

سایر مقالات:

تابعیت و شهروندی کانادا + 7مزیت شهروندی کانادا
سرمایه گذاری استان های کانادا-معرفی 12 منطقه سودآور
12 مزیت مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک برای ایرانیان

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *