همه چیز درباره مهاجرت پزشکان به امارات 2024+ بدون مدرک زبان!

مهاجرت پزشکان به امارات

همه چیز درباره مهاجرت پزشکان به امارات؛ بدون مدرک زبان مهاجرت کنید!

آیا از شرایط مهاجرت پزشکان به امارات خبر دارید؟ در چند سال اخیر کشور امارات به دلیل شرایط مطلوب مهاجرت، نزدیکی به ایران و ثبات اقتصادی به یکی از بهترین گزینه‌های مهاجرتی برای کادر درمان تبدیل شده است و برخی حتی مهاجرت به این کشور را نسبت به کشور‌های آمریکایی و اروپایی ترجیح می‌دهند.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

اگر شما هم قصد مهاجرت به امارات از طریق اخذ ویزای کاری در حوزه‌های مختلف پزشکی را دارید، باید در ابتدا از مدارک و شرایط لازم برای مهاجرت پزشکان به امارات اطلاع کافی داشته باشید؛ از این رو از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به شما بگوییم چگونه به‌عنوان یک پزشک در امارات مشغول کار شوید.

 

پادکست : مهاجرت پزشکان به امارات

 

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

چرا به عنوان یک پزشک به امارات مهاجرت کنم؟

پیش از بررسی شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت پزشکان به امارات لازم دیدیم به این موضوع بپردازیم که اصلاً مهاجرت به کشور امارات چه مزایایی برای کادر درمان دارد؟ بدون تردید زندگی و کار در کشوری ثروتمند با جمعیتی کم و روبه پیشرفت امری بسیار لذت‌بخش و رؤیایی است که می‌تواند پیش‌زمینه‌ای برای تحقق رؤیاهای شما باشد.

مهاجرت پزشکان به امارات از هر نظر می‌تواند مزایای قابل توجهی برای متقاضیان به دنبال داشته باشد و کمک کند زندگی راحت و بی‌استرسی را تجربه کنید. در ادامه به معرفی مزایای مهاجرت پزشکان به امارات خواهیم پرداخت.

مهاجرت پزشکان به امارات

اقامت ۱ الی ۲ ساله با قابلیت تمدید

از مهم‌ترین مزایای مهاجرت پزشکان به امارات می‌توان به امکان اخذ اقامت این کشور برای ۱ الی ۲ سال اشاره کرد. این اقامت قابل‌تمدید است و شما می‌توانید در صورت برخورداری از شرایط لازم برای اقامت دائم امارات اقدام کنید. علاوه بر این کشور امارات این امکان را فراهم می‌کند با حفظ اقامت قبلی خود، پاسپورت امارات را نیز دریافت کنید.

پاسپورت امارات از قوی‌ترین پاسپورت‌های دنیا است که با داشتن رتبه یک جهانی به شما اجازه می‌دهد بدون ویزا یا با ویزای فرودگاهی و الکترونیکی به ۱۸۰ کشور دنیا سفر کنید.

بدون پرداخت مالیات کار کنید

از دیگر مزایای مهاجرت پزشکان به دبی و دریافت اقامت امارات باید به این موضوع اشاره کنیم که پزشکان و کادر درمان می‌توانند در این کشور بدون پرداخت مالیات به فعالیت بپردازند. شاید برایتان غیرقابل‌باور باشد؛ اما این موضوع کاملاً حقیقت دارد و سازمان مالیات امارات در سال ۲۰۱۸ پرداخت مالیات برای مشاغل پزشکی و درمانی را صفر اعلام کرد.

شروع کار با سطح تحصیلات فعلی

مهاجرت پزشکان به کشور امارات نیازی به معدل سازی مدرک تحصیلی ندارد و شما با همین جایگاه فعلی و تخصصی که دارید می‌توانید بعد از مهاجرت در امارات مشغول به کار شوید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

عدم نیاز به مدرک زبان

بله درست خواندید شما برای مهاجرت به کشور امارات نیازی به مدرک زبان ندارید؛ البته تسلط حدودی روی زبان‌های انگلیسی یا عربی مزیت بسیار مهمی‌ به شمار می‌آید که در مصاحبه‌های کاری و روند مهاجرت شما می‌تواند مؤثر باشد؛ اما به طور کلی برای صدور ویزا یا مجوز فعالیت در امارات از شما مدرک زبان درخواست نمی‌شود.

این موضوع نکته بسیار مهمی‌ برای افرادی است که حوصله مطالعه زبان و قبولی در آزمون‌هایی همچون تافل و آیلتس را ندارند. عدم نیاز به مدرک زبان برای مهاجرت پزشکان به کشور امارات سبب شده است بسیاری از متقاضیان این کشور را به دیگر مقاصد ترجیح دهند و برای دریافت ویزای کاری امارات اقدام کنند.

مهاجرت پزشکان به دبی

حداقل یک بار در سال رایگان رفت‌وآمد کنید

دیگر مزیت مهاجرت پزشکان به امارات این است که افراد استخدام شده در مراکز درمانی این کشور می‌توانند حداقل یک بار در سال هزینه ویزا، بلیت و سفر‌های خود را به کارفرما واگذار کنند.

لذت یک زندگی مرفه با درآمد بالا

مسلماً زندگی و کار در کشور توسعه‌یافته‌ای همچون امارات به شما این امکان را می‌دهد درآمدهای بالایی را تجربه کرده و بتوانید هرآنچه برای یک زندگی راحت و بی‌دغدغه نیاز دارید را برای خود و خانواده‌تان فراهم کنید.

میزان تورم بسیار پایین

از آنجایی که ما در کشوری زندگی می‌کنیم که میزان تورم بالا بوده و ثبات اقتصادی چندانی وجود ندارد، مهاجرت پزشکان به امارات می‌تواند فرصت زندگی در کشوری با نرخ پایین تورم را در اختیار کادر درمان قرار دهد. این کشور با داشتن اقتصاد قوی به لطف تجارت نفت از نرخ تورم بسیار ناچیزی برخوردار است.

این موضوع نشان می‌دهد مردم این کشور می‌توانند از طریق درآمد حاصل از فعالیت‌های مختلف زندگی راحت و موفقی را تجربه کنند. آمارها نشان می‌دهند چه افراد بومی‌ و چه مهاجرانی که برای کار، تحصیل یا زندگی دائمی‌ به امارات سفر کرده‌اند از کیفیت و شرایط زندگی در این کشور رضایت بالایی دارند.

آداب‌ورسوم امارات به ایران بسیار نزدیک است

مهم‌ترین مزیت مهاجرت پزشکان به امارات برای کسانی که فکر می‌کنند نمی‌توانند با سبک زندگی و فرهنگ کشور‌های دیگر کنار بیایند، نزدیکی فرهنگی امارات به ایران است. دین رسمی‌ این کشور اسلام بوده و در آن مسلمانان زیادی طبق سبک و سیاق اسلامی‌ زندگی می‌کند.

تشابه فرهنگ امارات و آداب و رسوم این کشور با فرهنگ ایرانیان سبب شده تا امارات و دبی برای زندگی مردمان خاورمیانه به‌ویژه ایرانیان بسیار مناسب باشند.

آداب‌ورسوم امارات

آب‌وهوای تمیز دبی

از دیگر مزایای مهاجرت پزشکان به امارت باید به این موضوع بپردازیم که در این منطقه به دلیل تولید سوخت‌های استاندارد میزان آلودگی هوا به کمترین میزان رسیده و ساکنان این کشور کمتر در معرض ابتلا به مشکلات تنفسی هستند.

از دیگر نکات مثبت مهاجرت پزشکان به دبی باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سریع‌تر بودن فرایند مهاجرت نسبت به کشور‌های اروپایی و آمریکایی
  • امکان رشد و ترقی در چند سال اول فعالیت
  • دریافت ویزای طلایی با شرایط آسان
  • دریافت سریع و آسان اقامت برای خانواده

مدارک لازم برای مهاجرت پزشکان به امارات

مدارکی که در ادامه معرفی می‌شوند همگی در ابتدای اقدام به مهاجرت پزشکان به امارات ضروری نیستند و شما می‌توانید به موازی شروع فرایند درخواست خود نسبت به تکمیل این مدارک اقدام کنید.

مدارک لازم برای مهاجرت پزشکان به امارات

برای مهاجرت پزشکان به امارت به مدارک زیر نیاز است:

  • ترجمه رسمی‌ مدرک فوق‌ تخصصی یا فلوشیپ (در صورت اپلای با مدرک فوق تخصص)
  • لیست نمرات تخصص در کنار ترجمه رسمی‌
  • ترجمه معتبر و رسمی‌ دانشنامه پزشکی عمومی‌ و تخصص با اخذ تأییدیه وزارت امور خارجه و دادگستری کشور
  • پروانه تأسیس مطب
  • گواهی معتبر گوداستندینگ با تاریخ صدور کمتر از ۶ ماه
  • سابقه ۳ سال پایینی فعالیت در کشور با تاریخ دقیق آغاز و پایان کار همراه با عنوان شغلی کاملاً مرتبط با آخرین مدرک تحصیلی فرد
  • ترجمه رسمی‌ لیست ریز نمرات دوره پزشکی عمومی‌
  • گواهی ACLS برای کارشناسان رشته بیهوشی
  • خلاصه سوابق شغلی و تحصیلی (CV)
  • لاگ بوک به زبان انگلیسی برای رشته‌های مرتبط با جراحی همچون جراحی پلاستیک، زنان و جراح عمومی‌
  • اصل و ترجمه شناسنامه
  • اسکن پاسپورت
  • گواهی‌نامه سلامت
  • گواهی تمکن مالی

با توجه به این که زبان رسمی‌ کشور امارات عربی است، برای مهاجرت پزشکان به امارات لازم است افراد مدارک خود را ترجمه کرده و ترجمه مدارک را به همراه اصل آن‌ها به سفارت امارات ارسال کنند. عدم ارسال ترجمه مدارک در روند مهاجرت پزشکان به امارات مشکل ایجاد خواهد کرد.

شرایط مهاجرت پزشکان به امارات

درمورد شرایط مهاجرت پزشکان به کشور امارات باید بگوییم که این کشور از پزشکان و متخصصان خارجی بسیار استقبال کرده و قوانین و شرایط خاصی برای پذیرش پزشکان در نظر گرفته است. پزشکان علاقه‌مند به مهاجرت امارات باید پیش از درخواست مهاجرت شرایط مختلفی را فراهم کنند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

قبولی در آزمون پرومتریک DHA

یکی از مهم‌ترین شرایط لازم برای مهاجرت پزشکان به امارات ثبت‌نام و قبولی در آزمون پرومتریک است که تحت نظارت اداره بهداشت شهر دبی یا DHA به شکل کامپیوتری انجام می‌شود. درمورد شرایط این آزمون باید بدانید به شکل حضوری برگزار شده و داوطلبان باید به زبان انگلیسی به سؤالات تستی پاسخ بدهند.

برای پزشکان و متخصصان هر یک از رشته‌های پزشکی سؤالات تخصصی و جداگانه‌ای طرح می‌شوند. تعداد سؤالات آزمون پرومتریک بنا به تخصص موردنظر از ۱۰۰ الی ۱۵۰ سؤال در نظر گرفته می‌شود. این آزمون فاقد نمره منفی است و برای قبولی در آن باید به حداقل ۶۵ درصد از سؤالات پاسخ صحیح بدهید.

این آزمون تخصصی در اغلب کشور‌های دنیا برگزار می‌شود؛ اما متأسفانه در ایران امکان برگزاری آزمون پرومتریک وجود ندارد و داوطلبان ایرانی برای شرکت در آن باید به شهر‌های همسایه همچون آنکارا، ایروان، استانبول، مسقط یا دبی سفر کنند. به همراه داشتن کارت شناسایی همچون پاسپورت و شناسنامه در روز آزمون الزامی‌ است.

شاید بپرسید هزینه شرکت در آزمون پرومتریک چقدر است؟ در این باره باید بگوییم هزینه این آزمون حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار است و شما باید از طریق کارت اعتباری بین‌المللی آن را پرداخت کنید. شما می‌توانید با مطالعه منابع و نمونه سؤالات سال‌های قبل شانس خود را برای قبولی در این آزمون افزایش دهید.

آزمون پرومتریک DHA

نکته مهم دیگر درمورد شرایط مهاجرت پزشکان به کشور‌های عربی این است که متقاضیان برخی رشته‌ها همچون فوق تخصص قلب کودک، فوق تخصص انکولوژی، متخصص طب فیزیکی، متخصص عفونی، جراح قلب و غیره نیازی نیست آزمون کتبی بدهند و به‌جای آن باید در آزمون شفاهی شرکت کنند.

این آزمون به شکل حضوری در یکی از بیمارستان‌های دبی یا در صورت موافقت DHA به شکل آنلاین در پلتفرم Teams برگزار می‌شود. لازم به ذکر است برای هماهنگی این آزمون حتماً به CV یا سوابق تحصیلی و شغلی نیاز دارید.

دریافت نامه صلاحیت حرفه‌ای گوداستندینگ

مدرک گوداستندینگ نوعی گواهی حسن انجام کار برای کسانی است که در سازمان نظام پزشکی عضو هستند. هدف اصلی از صدور این گواهی این است که کادر درمان از جمله پزشکان و پرستاران ثابت کنند که در طول دوره خدمات خود در کشور هیچ سابقه منفی و سوءپیشینه‌ای نداشته‌اند.

از آنجایی که کشور‌هایی همچون امارات در پذیرفتن افراد دارای سوءپیشینه از محدودیت‌های بسیاری برخوردار هستند، ارائه گواهی گوداستندینگ برای مهاجرت پزشکان به امارات تاثیر بسیاری روی تسریع روند مهاجرت و دریافت ویزای کاری امارات دارد.

در این گواهی تأیید می‌شود که فرد صاحب گواهی تا ۵ سال قبل هیچ سوءپیشینه شغلی نداشته و از صلاحیت کافی برخوردار است. گواهی گوداستندینگ به درخواست دانشگاه یا مؤسسات خارجی صادر می‌شود و به شرطی معتبر خواهد بود که مهر و امضای سازمان نظام پزشکی یا روان‌شناسی روی آن درج شده باشد.

این گواهی برای تأییدیه دیتا فلو آزمون‌های پرومتریک نیز ضروری است. جالب است بدانید این گواهی تنها به زبان انگلیسی صادر نمی‌شود و شما می‌توانید زبان آن را بنا به زبان رسمی‌ کشور مقصد تغییر دهید. زمان اعتبار این گواهی حدود ۶ ماه است و باید قبل از پایان آن به منظور مهاجرت پزشکان به امارات اقدام کنید.

تأییدیه دیتا فلو

از دیگر شرایط کار پزشکان ایرانی در دبی باید به انجام فرایند دیتا فلو (Data Flow) اشاره کرد که هدف از انجام آن تأیید صلاحیت شغلی و تحصیلی علاقه‌مندان به مهاجرت به امارات است. در این روند بررسی می‌شود که مدارک ارسالی تقلبی و درستکاری شده نبوده و به شکل معتبر از ادارات و سازمان‌های مربوطه صادر شده باشند.

تأییدیه دیتا فلو

برای مهاجرت پزشکان به امارات لازم است گواهی مبنی بر تأیید مدارک زیر توسط دیتا فلو صادر شود:

  • گواهی گوداستندینگ
  • سوابق شغلی در ۳ سال آخر کار
  • پروانه تأسیس مطب
  • تمام مدارک تحصیلی فرد شامل دوره پزشکی عمومی،‌ تخصص و فوق تخصص

بعد از ثبت‌نام و ارائه درخواست به شرکت دیتا فلو که از سوی وزارت بهداشت امارات تأیید صلاحیت متقاضیان را بر عهده گرفته است باید کلیه مدارک گفته شده را در سایت دیتا فلو بارگذاری کنید. سپس کارشناسان به شیوه‌های مختلف همچون ایمیل، تماس تلفنی یا گاهاً مراجعه حضوری به استعلام مدارک موردنظر می‌پردازند.

بعد از آپلود مدارک در سایت به شما یک Case Number داده می‌شود که به کمک آن می‌توانید وضعیت بررسی مدارک خود را چک کنید. نتیجه نهایی دیتا فلو دبی را می‌توانید در سایر شهر‌های امارات همچون ابوظبی یا شارچه نیز استفاده کنید. حتی برای مهاجرت به عمان و قطر نیز این گزارش معتبر خواهد بود.

معمولاً روند استعلام و تأیید مدارک در دیتا فلو حدوداً ۲ الی ۳ ماه زمان می‌برد. حتماً به این نکته مهم توجه داشته باشید که قبولی در آزمون پرومتریک از شروط لازم برای انجام فرایند دیتا فلو نیست و شما می‌توانید به منظور تسریع روند مهاجرت خود این دو کار را به شکل هم‌زمان پیش ببرید.

رجیستری و دریافت Eligibility Letter

مرحله بعدی برای مهاجرت پزشکان به امارات مرحله رجیستری و دریافت گواهی به نام Eligibility Letter است. به منظور درخواست صدور این گواهی از اداره بهداشت دبی لازم است مدارک مختلفی را آپلود کرده و بعد از پرداخت هزینه منتظر نتیجه بمانید. مدارک لازم برای بارگذاری در این مرحله شامل موارد زیر هستند:

  • لاگ بوک برای پزشکان جراح
  • گزارش ریز نمرات دوره پزشکی عمومی‌ و نمرات دوره تخصص
  • نتیجه قبولی در آزمون پرومتریک
  • تأییدیه دیتا فلو
  • اسکن پاسپورت شخص
  • اسکن عکس پرسنلی
  • مدرک ACLS برای متقاضیان رشته بیهوشی

معمولاً صدور این گواهی به ۱ الی ۲ هفته زمان نیاز دارد و بدون داشتن آن نمی‌توانید در مصاحبه‌های مراکز درمانی دبی شرکت کنید. بهتر است به منظور تسریع فرایند رجیستری و جلوگیری از ریجکت شدن به دلیل رعایت نکردن برخی نکات، از متخصصان باسابقه در حوزه مهاجرت پزشکان به امارات کمک بگیرید.

دریافت آفر لتر یا جاب آفر

در این بخش از روند مهاجرت پزشکان به امارات لازم است بعد از پایان مراحل گفته شده و داشتن گواهی Eligibility Letter با تهیه رزومه شعلی و تحصیلی و کاور لتر (نامه‌ای برای معرفی به کارفرما) یک اکانت در سایت‌های کاریابی بین‌المللی همچون ایندید (Indeed) و لینکدین (Linkedin) بسازید.

شما در این مرحله باید در کلینیک‌ها و مراکز درمانی امارات به دنبال کارفرما باشید. در صورتی که رزومه تحصیلی و شغلی شما از نظر کارفرما و مراکز معتبر در امارات قوی و قابل قبول به نظر بیاید، شما به مرحله بعدی یعنی مصاحبه دعوت می‌شوید.

اگر می‌خواهید مصاحبه‌ای موفقیت آمیز و حرفه‌ای داشته باشید، باید نکات مهمی‌ را رعایت کنید. برای مثال داشتن اعتمادبه‌نفس، ارتباط کلامی‌ مؤثر، تسلط به زبان و آشنایی با برخی از سؤالات می‌توانند نظر کارفرمایان را جلب کرده و شانس قبولی شما را افزایش دهند.

مهاجرت پزشکان به امارات

معمولاً این مرحله از مهاجرت پزشکان به امارات به شکل حضوری یا آنلاین برگزار می‌شود که البته برخی از مراکز اولویت خود را مراجعه حضوری قرار می‌دهند تا از نزدیک صلاحیت متقاضی را بررسی کنند. از این رو لازم است تا به شرایط و قوانین موجود در کشور امارات برای اقامت کادر درمان در دبی توجه داشته باشید.

دریافت ویزای کاری امارات

آخرین مرحله از روند مهاجرت پزشکان به امارات دریافت ویزای کاری پس از تأیید کارفرما است. درواقع اگر مصاحبه موفقیت آمیز باشد و کارفرما شما را تأیید کند، یک آفر لتر یا پیشنهاد شغلی به شما ارائه می‌کند که شامل میزان حقوق و مزایا، شرایط کاری، زمان کاری و غیره است.

در صورت توافق دو طرف و امضای قرارداد، کارفرما این قرارداد رسمی‌ را در سایت DHA بارگذاری کرده و به این صورت License یا مجوز فعالیت در آن مرکز درمانی برای شما صادر می‌شود. در قدم بعدی کارفرما با داشتن این مجوز به اداره مهاجرت رفته و برای شما درخواست ویزای امارات می‌دهد.

پروسه دریافت ویزا معمولاً چند هفته طول می‌کشد و بعد از آن با دریافت ویزای کاری شما می‌توانید به امارات مهاجرت کرده و در آنجا مشغول کار شوید. لازم به ذکر است زمانی که پزشک این ویزا را دریافت می‌کند می‌تواند برای بقیه اعضای خانواده از جمله همسر و فرزندان را نیز به وسیله قانون ویزای محارم اقامت دریافت کند.

مدت زمان ویزای اولیه مهاجرت پزشکان به امارات ۱ الی ۲ سال است؛ اما شما می‌توانید به‌سادگی ان را تمدید کنید. درواقع با برخورداری از برخی شرایط می‌توانید ویزای طلایی ۱۰ساله امارات را دریافت کرده و با خیال راحت در این کشور ثروتمند و لوکس به طبابت بپردازید.

در پایان توجه داشته باشید که طی کردن مراحل مهاجرت پزشکان به امارات در شهر‌های مختلف این کشور کمی‌ با یکدیگر تفاوت دارد که در این زمینه می‌توانید کار را با خیال راحت به مشاوران افدل گروپ بسپارید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

کشور امارات چه رشته‌های پزشکی را پذیرش می‌کند؟

پیش از اقدام در زمینه مهاجرت پزشکان به امارات لازم است با رشته‌های پزشکی و درمانی که نیاز به آن‌ها در امارات و دبی روزبه‌روز بیشتر می‌شود آشنا شوید؛ از این رو ما در ادامه مطلب سعی کردیم اغلب تخصص‌های موردنیاز در حوزه پزشکی دبی و امارات را به اطلاع شما برسانیم:

  • متخصص پوست
  • پرستار
  • بینایی سنجی
  • کاردرمانی
  • ماما
  • ارتوپدی
  • پزشک عمومی‌
  • روانپزشکی
  • اطفال
  • جراح پلاستیک
  • داخلی
  • رادیولوژی
  • متخصص و جراح قلب
  • شنوایی سنجی
  • زنان و زایمان
  • گوارش
  • جراحی عمومی‌
  • پاتولوژی
  • روماتولوژی
  • طب اورژانس
  • نفرولوژی (متخصص کلیه)
  • جراح کودکان
  • متخصص هماتولوژی
  • متخصص ریه
  • کلیه
  • غدد
  • نروسرجری (جراح مغز و اعصاب)
  • پزشکی قانونی
  • تغذیه
  • عفونی
  • گوش و حلق و بینی
  • انکولوژی
  • قلب و عروق کودکان
  • مراقبت‌های ویژه
  • دندانپزشکی عمومی‌
  • تکنسین پروتز
  • ارتودنسی
  • جراح د‌هان و دندان
  • دندانپزشک اطفال
  • جراح فک و دندان
  • تکنسین میکروبیولوژی
  • تکنسین بیهوشی
  • نورولوژی (متخصص مغز و اعصاب)
  • اورولوژی

از پرتقاضاترین مشاغل پزشکی در امارات می‌توان به جراح پزشک عمومی،‌ متخصص قلب و متخصص غدد اشاره کرد.

مهاجرت پزشکان به امارات

برای مهاجرت پزشکان به امارات چند سال سابقه کار نیاز است؟

سابقه کار از مهم‌ترین وامل تأثیرگذار بر روند مهاجرت پزشکان به امارات است که باید به آن توجه کنید. معمولاً پزشکان و کادر درمان برای اخذ اقامت دبی و کار در آن باید بین ۱ الی ۴ سال سابقه کار داشته باشند؛ البته میزان این سابقه کار بر اساس نوع تخصص و شاخه فعالیت فرد مشخص می‌شود.

در جدول زیر می‌تواند میزان سابقه کار موردنیاز برای مهاجرت پزشکان به امارات را در برخی از مشاغل پزشکی مشاهده کنید.

رشته سابقه کار موردنیاز
پزشک عمومی‌ ۴ سال
دندانپزشک عمومی‌ ۴ سال
پرستار و ماما ۳ سال
پزشک متخصص ۳ سال
داروساز ۲ سال
فیزیوتراپیست ۲ سال
تکنسین بیهوشی ۲ سال
تکنسین کاشت مو ۲ سال
تکنسین رادیولوژی (مدرک کارشناسی) ۱ الی ۲ سال
تکنسین دندانپزشکی (بنا به مدرک تحصیلی) ۱ الی ۴ سال
تکنسین زیبایی ۲ سال
تکنسین لیزر ۱ سال

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

حقوق کادر درمان در امارات چقدر است؟

معمولاً یکی از رایج‌ترین سؤالات افراد بعد از شرایط مهاجرت پزشکان به امارات این است که درآمد پزشکان و متخصصان مختلف در این کشور چقدر است؟ در کشور امارات حقوق پزشکان گاهی به دو صورت مجزا پرداخت می‌شود که شامل ثابت و موردی است.

موردی به این معنا است که علاوه بر حقوق ثابت ماهیانه به ازای هر بیماری که توسط پزشک ویزیت می‌شود، درصدی به عنوان دستمزد به او تعلیق می‌گیرد. اگر حقوق پزشکان به شکل ترکیبی باشد، با افزایش حقوق ثابت حقوق موردی یا پرکیس کاهش پیدا می‌کند و بالعکس.

میزان حقوق پرداختی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های امارات به عوامل مختلفی همچون نوع محل کار، میزان سابقه، نوع تخصص پزشک، تسلط به زبان انگلیسی و عربی، سابقه کار بین‌المللی و غیره بستگی دارد که در زمان بستن قرارداد طرفین در این زمینه به توافق می‌رسند.

البته کاملاً طبیعی است که در ماه‌ها و سال‌های اول آغاز فعالیت نباید توقع حقوق آنچنانی داشته باشید و ممکن است حقوق شما کمتر از حد میانگین باشد؛ اما به‌مرورزمان با افزایش سابقه کاری حقوق شما به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

به طور کلی پزشکان و متخصصان شاخه‌های مختلف درمانی می‌توانند در امارات درآمدهای بسیار خوبی داشته و به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کنند؛ زیرا این کشور توسعه یافته می‌تواند بستری برای رشد و شکوفایی هر استعداد و تخصصی باشد. شما می‌توانید در جدول زیر لیستی از درآمد پزشکان در امارات را مشاهده کنید:

نوع تخصص میزان حقوق (ما‌هانه)
متخصص قلب و عروق ۶۶۵۰۰ درهم
پزشک قلب و عروق ۵۳۱۰۰ درهم
تخصص پوست و مو ۵۷۹۰۰ درهم
جراح ۵۰۹۰۰ درهم
متخصص زنان و زایمان ۴۷۹۰۰ درهم
فیزیوتراپیست ۴۵۲۰۰ درهم
روانپزشک ۴۴۰۰۰ درهم
چشم پزشک ۳۴۴۰۰ درهم
پزشک سالمندان ۳۲۹۰۰ درهم
دندانپزشک ۲۶۵۰۰ درهم

لازم به ذکر است حقوق پزشکان و پرستاران در امارات بعد از ۱۶ ماه فعالیت و اشتغال حدود ۸ الی ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و پزشکان واجد شرایط از مزایای خاصی بهره‌مند می‌شوند.

استخدام پزشک در بیمارستان ایرانیان دبی

یکی از بهترین پیشنهادات امارات به پزشکان ایرانی استخدام در بیمارستان ایرانیان دبی است که در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین و مجهزترین مراکز درمانی این شهر شناخته می‌شود. این بیمارستان در سال ۱۳۹۵ در منطقه جمیرا به همت یک کادر پزشکی حرفه‌ای به دلیل افزایش مهاجرت پزشکان به امارات ساخته شد.

اگر قصد دارید از طریق پروسه مهاجرت پزشکان به امارات سفر و کار در امارات را برای آینده خود انتخاب کنید، باید بدانید بیمارستان ایرانیان دبی همه روزه آماده بررسی رزومه پزشکان و پرستاران ایرانی و پذیرش آن‌ها است و حقوق قابل توجهی نیز به کارکنان خود پرداخت می‌کند.

استخدام پزشک در بیمارستان ایرانیان دبی

معمولاً پرستاران در این بیمارستان برای هر شیفت کاری مبلغی حدود ۴۰۰۰ درهم ثابت و ۷۰۰۰ درهم برای اضافه کاری دریافت می‌کنند. این بیمارستان در اغلب حوزه‌های درمانی همچون زنان، کودکان، فیزیوتراپی، داخلی و دندانپزشکی به نیرو‌های متخصص و باسابقه نیاز دارد که خبر بسیار خوبی برای افراد جویای کار در دبی است.

البته توجه داشته باشید که بیمارستان ایرانیان معمولاً به شکل مستقیم نیرو جذب نمی‌کند و شما باید از طریق نمایندگان بیمارستان ایرانیان به این مرکز معرفی شده و سپس مصاحبه استخدامی‌ را پشت سر بگذارید. استخدام در این مرکز درمانی مستلزم داشتن ویزای کاری کشور امارات و مجوز وزارت بهداشت امارات است.

آدرس بیمارستان ایرانیان دبی: امارات، واقع در شهر دبی، جاده الوصل، منطقه جمیرا

شماره تماس: ۹۷۱۴۳۴۴۰۲۵۰

سایت:www.ihd.ae

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

مهاجرت پزشکان به امارات در کم‌ترین زمان با تیم افدل گروپ

برای مهاجرت کادر درمان به امارات مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، مشورت با یک تیم باتجربه و متخصص است؛ زیرا مهاجرت پزشکان به امارات چندان کار ساده‌ای نبوده و در تمامی‌ مراحل آن باید با دقت و آگاهی کافی پیش رفته تا نتیجه‌ای خوشایند و ایده‌آل کسب کنید.

تیم افدل گروپ به لطف داشتن مشاوران خبره و کاربلد که سابقه‌ای چندین ساله در زمینه اخذ اقامت امارات و کار در این کشور، ویزای امارات، زندگی در امارات و غیره دارند می‌تواند از صفر تا صد اخذ مدارک لازم برای مهاجرت کاری پزشکان ایرانی در کنارتان بوده و برای داشتن یک زندگی موفق و راحت در امارات به شما کمک کند.

 

سخن پایانی

از آنجایی که امروزه سطح درآمدی پزشکان و دیگر اعضای کادر درمان در ایران به دلیل شرایط نابسامان اقتصادی افت داشته است، بسیاری از پزشکان ایرانی به فکر مهاجرت کاری به دیگر کشور‌ها به‌ویژه امارات هستند. مهم‌ترین مزیت مهاجرت پزشکان به امارات این است که روند مهاجرت در کمترین زمان انجام شده و شرایط آسان‌تری دارد.

اگر شما هم تمایل دارید برای پیشرفت در زمینه تخصصی خود گام برداشته و با مهاجرت به کشوری همچون امارات که از ثبات اقتصادی مطلوب و معافیت مالیاتی برخوردار است، زندگی رؤیایی و موفق را تجربه کنید، ما در این مطلب به هرآنچه برای مهاجرت پزشکان به امارات نیاز دارید پرداختیم تا با شناخت کافی در این زمینه گام بردارید.

 

سؤالات متداول

۱. آیا برای مهاجرت پزشکان به امارات مدرک زبان لازم است؟

خیر برای مهاجرت از طریق مدرک به پزشکی به امارات و دبی نیازی به مدرک زبان انگلیسی نیست.

۲. اقامت پزشکان در امارات چند ساله است؟

اقامت کادر درمان در کشور امارات ۱ الی ۲ ساله است؛ اما قابلیت تمدید دارد.

۳. برای مهاجرت به امارات باید چند سال سابقه کار داشته باشیم؟

معمولاً برای مهاجرت به کشور امارات به حداقل ۳ سال سابقه کار نیاز است.

۴. متوسط حقوق پزشکان در دبی چقدر است؟

بسته به میزان سابقه و تخصص پزشک، در سال اول از ۵۰۰۰ الی ۱۸۰۰۰ دلار در نظر گرفته می‌شود.

 

سایر مقالات:

11 سوغاتی امارات + فروشگاه‌های معتبر برای خرید سوغاتی در دبی
شرایط و قوانین دریافت گواهینامه در دبی + لیست هزینه 2023
رونق بازار مسکن در دبی 2024- مزایا و معایب خرید ملک در دبی

 

25 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *