حقوق مشاغل در دبی در سال 2024- لیست 10 شغل مورد نیاز در دبی

حقوق مشاغل در دبی در سال 2023- لیست 10 شغل مورد نیاز در دبی

سیر تا پیاز حقوق مشاغل در دبی

آیا حقوق مشاغل در دبی پاسخگوی هزینه زندگی در امارات است؟ به احتمال زیاد این سؤال به ذهن هر کسی که قصد پیدا کردن کار در دبی و زندگی در امارات را دارد، برسد؛ اما قبل از هر چیز اجازه بدهید تا به بررسی مشاغل مورد نیاز در دبی بپردازیم و بعد از آن میزان حقوق در دبی را تحلیل کنیم.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

پس در صورتی که می‌خواهید اطلاعات دقیق‌تری از حقوق مشاغل در دبی کسب کنید، با ما همراه شوید تا صفر تا صد مشاغل دبی را مورد بررسی قرار دهیم.

سیر تا پیاز حقوق مشاغل در دبی
حقوق مشاغل در دبی

 

کار در دبی چه مزایایی برای ایرانیان دارد؟

با دریایی از فرصت‌های شغلی، جای تعجب نیست که شهر دبی به یک مقصد محبوب برای متخصصانی تبدیل شده که به دنبال استخدامی در دبی یا رشد شغلی خود هستند. در دهه گذشته، امارات متحده عربی بیش از پنج میلیون جوینده کار را جذب کرده است که به این کشور اجازه داده تا به یکی از متنوع‌ترین کشورهای فرهنگی برای کار و زندگی تبدیل شود.

امارات متحده عربی نه تنها زیرساخت‌ها و آسایش را در سطح جهانی ارائه می‌دهد، بلکه یک بهشت مالیاتی نیز به شمار می‌رود. مزایای زیادی وجود دارند که ایرانیان می‌توانند با کار در دبی از آنها بهره‌مند شوند. برخی از مهم‌ترین مزایای کار در امارات متحده عربی را در ادامه بررسی کرده‌ایم.

 

ویدیو : حقوق مشاغل در دبی

 

 

درآمد معاف از مالیات

درآمد معاف از مالیات بزرگ‌ترین مزیتی است که مهاجران به خاطر آن می‌خواهند در امارات کار کنند. با این مزیت مهم کارگران می‌توانند از کیفیت زندگی بهتری برخوردار شوند. به همین دلیل است که حقوق مشاغل در دبی متناسب با نیازهای افراد است؛ زیرا نیازی نیست که قسمتی از درآمد خود را صرف مالیات کنند.

البته لازم است تا قوانین مالیاتی در دبی را به طور دقیق بررسی کنید تا از جزئیات آن اطلاع کامل داشته باشید. اینگونه جای هیچ شک و شبهه ای باقی نخواهد ماند.

درآمد معاف از مالیات در امارات

 

فرصت‌های شغلی بی‌شمار

دبی فرصت‌های شغلی زیادی برای مهاجران دارد. امارات با کمبود مهارت مواجه است و برنامه‌هایی برای جذب بیشتر کارگران ماهر و متخصصان در زمینه‌های مختلف دارد؛ بنابراین شرایط کار در دبی برای مهاجران ایرانی نیز فراهم است.

حقوق بالا

حداقل حقوق مشاغل در دبی برای کارگران خارجی مشخص نشده است. بسیاری از شرکت‌ها، تسهیلات اقامتی و حمل و نقل را به کارمندان خود ارائه می‌دهند. این مزیت، مهاجران بیشتری را از سراسر جهان به این شهر جذب می‌کند؛ زیرا درآمد آنها بدون مالیات است و همچنین مجبور نیستند برای غذا، اقامت و حمل و نقل پول خرج کنند.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

زندگی در یک محیط چند فرهنگی

بیش از 80 درصد از جمعیت دبی را مهاجران کشورهای مختلف تشکیل می‌دهند؛ این بدان معناست که شرکت‌ها کارمندانی از کشورهای مختلف دارند که غذا، فرهنگ، آداب معاشرت و بسیاری چیزهای دیگر را به اشتراک می‌گذارند؛ بنابراین بیش از اینکه حقوق مشاغل در دبی مهم باشد، محیطی که در آن زندگی و کار می‌کنید نیز اهمیت دارد.

این موضوع منجر به ایجاد یک شبکه ارتباطی و اجتماعی متنوع می‌شود. مهاجرانی از کشورهای اروپایی، آسیایی، آفریقایی، استرالیایی و غیره برای یافتن فرصت‌های شغلی به دبی می‌آیند و فرهنگ خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند؛ بنابراین زندگی در دبی موجب شناخت بیشتر ملیت‌های مختلف می‌شود.

زندگی در یک محیط چند فرهنگی در دبی
حقوق مشاغل در دبی

 

تجربه کار با پروژه‌های بین‌المللی

مهاجران فرصتی برای کار در بسیاری از پروژه‌های بین‌المللی در دبی خواهند داشت. شرکت‌های اماراتی، پروژه‌های ملی و بین‌المللی مختلفی دارند که این موضوع به مهاجران کمک می‌کند تا تجربه کاری در سطح بین‌المللی کسب کنند.

همچنین مهاجران می‌توانند کسب و کار خود را راه اندازی کنند. این کشور دارای تعداد زیادی منابع، مصرف کنندگان و فناوری IT است که به مهاجران کمک می‌کند تا رویای خود را برای راه اندازی کسب و کار در دبی برآورده کنند. با اطلاع از حقوق مشاغل در دبی می‌توانید در این زمینه بهتر تصمیم بگیرید.

مرخصی سالانه

کارکنان در دوره آزمایشی مشمول هیچ مرخصی نیستند. دوره آزمایشی می‌تواند شش ماه یا کمتر باشد. کارمندانی که شش ماه را در یک سازمان می‌گذرانند، واجد شرایط دریافت مرخصی با حقوق در ماه برای سال اول خود هستند. پس از اتمام سال اول، آنها 30 روز مرخصی استحقاقی در سال دریافت می‌کنند.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

چگونه در دبی کار پیدا کنیم؟

بسیاری از مهاجران از طریق شرکت‌های بین‌المللی کار پیدا می‌کنند. بسیاری از موقعیت‌های شغلی در دبی از طریق آژانس‌های استخدامی یا آنلاین تبلیغ می‌شوند؛ بنابراین از پیدا کردن آگهی‌های شغلی که به طور خاص جنسیت، سن یا ملیت خاصی را درخواست می‌کنند، تعجب نکنید.

هنگامی که در یک شغل در امارات متحده عربی مشغول به کار هستید، شبکه موفق می‌تواند به شما کمک کند تا ارتقا پیدا کنید. بیشتر درخواست‌های شغلی در دبی به صورت آنلاین و از طریق فرم درخواست یا CV انجام می‌شوند.

معمولاً قبل از پیشنهاد کار، باید برای مصاحبه حضوری و انجام معاینات پزشکی ضروری آماده باشید. سایت‌های کاریابی در امارات به شما کمک می‌کنند تا علاوه بر پیدا کردن شغل مناسب، از حقوق مشاغل در دبی نیز اطلاع پیدا کنید. این روش را بسیاری از مهاجران و حتی شهروندان اماراتی در پیش می گیرند.

سایت‌های استخدامی زیر می‌توانند در پیدا کردن شغل مناسب در دبی به شما کمک کنند:

  • Akhtaboot
  • BAC Middle East
  • Dubizzle
  • com
  • com
  • com

چگونه در دبی کار پیدا کنیم؟

 

دریافت ویزای کاری دبی

قبل از آشنایی با حقوق مشاغل در دبی، لازم است تا نسبت به دریافت ویزای امارات اقدام کنید. ویزای لازم برای بازدید از امارات در بدو ورود به خاک این کشور صادر می‌شود؛ این امر به شما امکان می‌دهد تا 30 روز در این کشور بمانید.

امارات می‌تواند ویزای شما را برای 30 روز دیگر یعنی سه روز قبل از تاریخ انقضای آن تمدید کند؛ اما در پایان این مدت باید کشور را ترک کنید. البته این مدت زمان ممکن است بر اساس شرایط و بازه زمانی که شما برای دریافت ویزای خود اقدام می کنید، متفاوا باشد؛ بنابراین پیش از سفر خود این مورد را بررسی کنید.

پاسپورت شما باید حداقل شش ماه از تاریخ ورود اعتبار داشته باشد؛ بنابراین این موضوع را قبل از سفر بررسی کنید. اگر قصد دارید در دبی کار کنید، باید توسط یک کارفرما حمایت مالی شوید؛ زیرا نمی‌توانید با ویزای بازدید یا توریستی کار کنید.

هنگامی که یک پیشنهاد شغلی را پذیرفتید، کارفرما از طرف شما برای ویزای اقامت درخواست می‌دهد و سپس می‌توانید از وزارت کار مجوز کار دریافت کنید. شما حق ندارید بدون این مجوز کار کنید و انجام این کار غیرقانونی است. مجوز کار و ویزای کار می‌تواند بین یک تا ده سال اعتبار داشته باشد.

دریافت ویزای کاری دبی
حقوق مشاغل در دبی

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز کار در دبی عبارت‌اند از:

  • ارائه قرارداد کار
  • فرم درخواست
  • کارت شناسایی
  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • گواهی سلامت
  • مجوز ورود

به یاد داشته باشید که ویزای کاری خود را قبل از خروج دائم از امارات لغو کنید. اگر این کار را انجام ندهید، ممکن است به عنوان فراری شناخته شده و در صورت بازگشت به امارات، دستگیر شوید!

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

لیست مشاغل مورد نیاز در دبی

اگر به دنبال مشاغل پر درآمد در دبی هستید، باید بدانید که این مشاغل را چگونه جستجو کنید و برای متمایز شدن از رقبا به چه مهارت‌هایی نیاز دارید. دولت امارات اخیراً فهرستی از پرتقاضاترین مشاغل در دبی در سال 2023 را منتشر کرده است که قبل از اطلاع از میزان حقوق مشاغل در دبی باید آن‌ها را بشناسید.

لیست مشاغل مورد نیاز در دبی

 

پزشکی و پرستاری

در حال حاضر نیاز به استخدام پزشکان و پرستاران در دبی بیشتر از قبل شده است. افرادی که مدرک پرستاری دارند و مراقبت از بیماران، ارائه حمایت‌های اولیه و مدیریت ایمنی بیمار را تجربه کرده‌اند، فرصت مناسبی برای یافتن شغلی با درآمد خوب در امارات خواهند داشت. پزشکی و پرستاری برای کسانی که به میزان حقوق مشاغل در دبی اهمیت می‌دهند و تخصص لازم را دارند، بسیار مناسب هستند.

دریافت اقامت کادر درمان در دبی برای پزشکان و پرستاران نسبت به مشاغل دیگر راحت تر شده است؛ زیرا نیاز جامعه در خال افزایش است و دولت به کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی شهروندان خود اهمیت زیادی می دهد. همچنین می توانید ویزای طلایی کشور امارات متحده را برای اقامت طولانی مدت دریافت کنید.

مشاغل آموزشی

معلمان در دبی با فرصت‌های شغلی متعددی نسبت به سایر نقاط جهان روبرو هستند؛ زیرا امارات به سیستم آموزشی و کیفیت آن اهمیت زیادی می‌دهد. در واقع، مشاغل آموزشی در امارات بسیار رقابتی هستند و اگر می‌خواهید استخدام شوید، باید از سایر داوطلبان واجد شرایط متمایز باشید.

مهندسی نفت

مهندسان فرایندهای نفت و شیمی فرصت‌های شغلی متنوعی را برای کار در کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه امارات پیشِ روی خود دارند. این موضوع به این دلیل است که مقادیر زیادی از منابع نفتی در دبی کشف شده‌اند و حقوق مشاغل در دبی نسبت به بسیاری از نقاط دیگر جهان بیشتر است.

شکی نیست که تجارت نفت میلیاردها دلار ارزش دارد و هر سال در حال رشد است. در سال‌های اخیر، تقاضا برای استخدام مهندسان نفت و شیمی در امارات افزایش پیدا کرده است که نشانه خوبی برای کسانی است که به دنبال ورود به این حوزه هستند.

حقوق مشاغل در دبی- مهندسی نفت
حقوق مشاغل در دبی

 

مهندسی برق

مهندسین برق در سال 2024 بسیار مورد توجه دولت امارات هستند. با انتظار رشد فزاینده این بخش، تقاضا برای استخدام نیروی انسانی سال به سال در حال افزایش است. مهندسین مکانیک و برق از منابع انسانی ضروری برای ساخت و ساز ساختمان‌ها و صنایع مرتبط هستند.

درآمد مهندسی برق یکی از گزینه‌های ایده‌آل در محاسبه حقوق مشاغل در دبی محسوب می‌شود و این مهندسی جزو شغل های پردرآمد در امارات به حساب می آید.

توسعه وب سایت

مهارت‌های طراحی سایت و توسعه وب در سال 2024 و در دبی بسیار مورد تقاضا هستند. کسب و کارها می‌خواهند مشتریان را جذب یا برند شخصی خود را تبلیغ کنند. اگر مهارت و تجربه توسعه وب دارید، در حال حاضر در امارات متحده عربی مجموعه عظیمی از مشاغل در انتظار شما هستند.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

گردشگری و هتل‌داری

اگر تجربه کار در مدیریت هتل‌داری را دارید، هتل‌ها و سازمان‌های دیگر در سراسر دبی وجود دارند که به شما نیاز دارند. آنها مشاغلی با مزایای عالی دارند و میزان دستمزد این متخصصین بسیار مناسب است. اگر به دنبال شغل پاره وقت یا تمام وقت هستید، این فرصت را از دست ندهید.

توسعه نرم افزار

نیاز به مهندسان نرم افزار باتجربه و آموزش دیده در دبی به خوبی احساس می‌شود. امارات متحده عربی کشوری پیشرو است که مهندسان نرم افزار را از سراسر جهان جذب می‌کند؛ اگر به دنبال بیشترین حقوق مشاغل در دبی هستید، مهندسی نرم افزار می‌تواند یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای شما باشد.

هوش مصنوعی

همواره امارات متحده عربی اولین کشوری است که آخرین فناوری‌ها و تکنولوژی‌های دیجیتال را پذیرفته است. دیجیتالی شدن و هوش مصنوعی، اهداف پیشرفت امارات در زمینه تکنولوژی را تضمین می‌کنند؛ بنابراین دولت به متخصصان فناوری نیاز دارد و همواره به دنبال یافتن متخصصان این حوزه کاری است.

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی و برندسازی دو جنبه مهمی هستند که در بازار امروز مورد تقاضای مردم هستند. تقاضا برای متخصصان بازاریابی آنلاین در دبی افزایش چشمگیری داشته است. از این رو موفقیت در هر کسب و کاری به یک استراتژی بازاریابی و برندسازی کارآمد بستگی دارد.

حقوق دیجیتال مارکتینگ در دبی

 

حسابداری مالی

نمی‌توان از حقوق مشاغل در دبی صحبت کرد و نامی از شغل حسابداری نبرد. فرصت‌های شغلی متعددی برای تحلیلگران مالی و مدیران حساب مالی در دبی وجود دارند. اگر می‌خواهید یک تحلیلگر مالی باشید، باید در آمار، مدل‌سازی و پیش‌بینی اعداد و ارزیابی برآوردها مهارت کسب کنید.

مترجم زبان

مهارت‌های ترجمه زبان در امارات و خاورمیانه بسیار مورد تقاضا هستند. شما به عنوان یک مترجم در دبی، مسیرهای مختلفی دارید که می‌توانید برای ارتقای رتبه و کسب درآمد عالی از آن‌ها استفاده کنید. مهارت ترجمه عربی به انگلیسی در دبی بسیار مورد توجه قرار دارد.

گرافیک

با وجود برندها، مشاغل، محصولات و خدمات در حال رشد، تقاضای زیادی برای طراحان ماهر و خلاق در دبی وجود دارد. اگر علاقه‌مند به دنبال کردن طراحی گرافیک به عنوان یک تجارت پرسود هستید، گرافیک می‌تواند حوزه خوبی برای شما باشد. خلاقیت و مهارت دو ابزار مهم برای موفقیت در این رشته پرطرفدار هستند.

اکنون که با مشاغل مورد نیاز در دبی آشنا شدید، وقت آن رسیده تا با میانگین حقوق مشاغل در دبی آشنا شوید. حقوق کارگری در دبی نسبت به مشاغل دیگر کمتر است؛ اما جالب است بدانید که همین مبلغ از میزان دستمزد کارگران ایرانی بسیار بالاتر است.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

حقوق در دبی چقدر است؟

طبق گزارش Salary Explorer، میانگین حقوق مشاغل در دبی حدود 258000 درهم در سال (70256 دلار آمریکا) است که این مبالغ بر اساس آخرین تغییرات نرخ ارز در سال 2023 محاسبه شده‌اند. این رقم می‌تواند به شما کمک کند تا یک دید کلی از اقتصاد دبی، استاندارد زندگی آن و حقوق مشاغل در دبی داشته باشید.

کلیه دستمزدهای ذکر شده در این مقاله تنها دستورالعمل هستند و حقوق افراد ممکن است بر اساس تحصیلات، تجربه، مکان و عنوان شغلی متفاوت باشد.

حقوق در دبی چقدر است؟
حقوق مشاغل در دبی

 

متوسط حقوق در دبی 19000 درهم در ماه است؛ این بدان معناست که نیمی از جمعیت دبی کمتر از 19000 درهم درآمد دارند؛ در حالی که نیمی دیگر بیش از 19000 درهم درآمد دارند. میانگین حقوق مشاغل در دبی بسیار قابل قبول است که از حقوق ماهانه 4810 درهم (1310 دلار آمریکا) تا 99000 درهم (26956 دلار آمریکا) در ماه افزایش پیدا می‌کند.

محدوده متوسط حقوق تنها درآمدهایی را در نظر می‌گیرد که بین میانگین حداقل حقوق و متوسط حداکثر حقوق مشاغل مختلف در دبی قرار دارند. به همین دلیل، حداقل حقوق واقعی می‌تواند بسیار کمتر باشد. به طور مشابه، حقوق مشاغل پردرآمد در دبی نیز با مقیاس حقوق بالاتری نسبت به رقم ارائه شده محاسبه شده‌اند.

میانگین و محدوده دستمزدها در دبی می‌تواند در درک بهتر اقتصاد دبی، انتظارات منطقی کارمندان از کارفرما و موارد دیگر به شما کمک کند. بهترین مشاغل امارات با میانگین بالاتر درآمد به مشاغل مورد نیاز این شهر تبدیل شده اند و نیاز به استخدام نیروی کار در این شغل ها بالا است.

میانگین حقوق مشاغل در دبی را برای مشاغل پردرآمد در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

موقعیت شغلی میزان درآمد (در ماه)
کارمند بانک 95000 تا 200000 درهم
مدیر مالی 100000 تا 155000 درهم
مدیر ارشد بازاریابی 70000 تا 120000 درهم
مدیر ارشد فناوری اطلاعات 95000 تا 130000 درهم
مدیر منابع انسانی 105000 تا 150000 درهم
املاک و ساخت و ساز 75000 تا 115000 درهم
پزشکی 70000 تا 120000 درهم

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

با افدل به شغل دلخواه خود در دبی برسید!

پیدا کردن یک شغل مناسب و پردرآمد در دبی غیرممکن نیست؛ اما به مشاوره و تحقیقات کافی در این زمینه نیاز دارد. شما باید از جدیدترین شرایط کاری در دبی مطلع باشید و میانگین درآمد مشاغل در دبی را بدانید.

بهترین راهکار برای شما، دریافت مشاوره از افدل گروپ است. کارشناسان باتجربه تیم ما با تکیه بر تجربیات و تخصصی که در این زمینه دارند، می‌توانند بهترین روش‌ها را برای پیدا کردن کار و استخدامی در شهر دبی به شما نشان بدهند و برای دریافت ویزای کاری امارات شما را راهنمایی کنند.

حتی اگر ثبت شرکت در دبی را برای سرمایه گذاری و کار در این شهر انتخاب کرده باشید، باز هم تیم افدل به یاری شما می‌آیند تا اقامت دبی  را بدون دردسر دریافت کنید و به هدف خود برسید. پس با یک تماس و مشاوره به همه ابهامات خود پایان دهید و جواب سؤالات خود را از ما بخواهید.

با افدل به شغل دلخواه خود در دبی برسید!

 

در انتها

حقوق مشاغل در دبی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب شغل در دبی محسوب می‌شود؛ بنابراین باید اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه کسب کرد. حقوق‌ها در دبی بر اساس تخصص و موقعیت شغلی تعیین می‌شوند؛ اما به طور کلی میانگین درآمد در دبی نسبت به بسیاری از شهرهای بزرگ در جهان بالاتر است.

نکته قابل توجه در این رابطه این است که در کشور امارات هیچ مالیاتی به درآمد تعلق نمی‌گیرد؛ به همین دلیل می‌توان گفت که دبی یکی از ایده‌آل‌ترین شهرهای جهان برای مهاجرت ایرانیان و کار در کشور امارات است و مهاجران زیادی برای کار کردن و دریافت اقامت این کشور در تلاش هستند.

 

سؤالات متداول

  1. میانگین حقوق مشاغل در دبی چقدر است؟

19000 درهم در ماه

  1. مهم‌ترین مزیت استخدامی در دبی چیست؟

درآمد معاف از مالیات

  1. بهترین روش برای یافتن کار در دبی کدام است؟

جستجو در سایت‌های کاریابی و درخواست کمک از آژانس‌های استخدامی

  1. چند روز مرخصی در سال به کارمندان در دبی تعلق می‌گیرد؟

30 روز

  1. میانگین درآمد پزشک در دبی چقدر است؟

70000 تا 120000 درهم

سایر مقالات:

شرایط اجاره رستوران در دبی+ 10مزیت راه اندازی رستوران در دبی
7نکته مهم برای اجاره مغازه در دبی+هزینه اجاره مغازه دبی 2024
3مزیت اجاره ملک در دبی- در دبی ملک بخریم یا اجاره کنیم؟

13 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *