6 بخش اصلی قوانین مالیاتی در دبی + بررسی سیستم مالیاتی امارات

قوانین مالیاتی در دبی

قوانین مالیاتی در دبی


 قوانین مالیاتی در دبی

بر کسی پوشیده نیست که قوانین مالیاتی در دبی، مهاجران ماهر را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند؛ اما آیا از جزئیات مالیات در دبی اطلاع دارید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا بهشت مالیاتی امارات را به تصویر بکشیم و انواع مالیات در دبی را برای شما که قصد مهاجرت به امارات متحده عربی و کار در این کشور را دارید، به طور کامل بررسی کنیم.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

چه کسی باید در امارات متحده عربی مالیات بپردازد؟

اگر اکنون به این فکر می‌کنید که هیچ کس مجبور نیست در امارات مالیات بر درآمد بپردازد، اشتباه نمی‌کنید! تقریباً هیچ کس در امارات مجبور نیست مالیاتی را بر روی درآمد خود ثبت یا پرداخت کند. این امر در مورد شهروندان، مهاجران، کارمندان و افراد خوداشتغال به طور یکسان صدق می‌کند. بسیاری از مشاغل در امارات از لحاظ تاریخی از مالیات بر درآمد صفر برخوردار بوده‌اند.

بنابراین می‌توان گفت که قوانین مالیاتی در دبی یکی از عوامل مؤثر بر افزایش چشمگیر مهاجرت به امارات بوده است. با این حال، با اعلام وزارت دارایی (MOFمالیات شرکت ها در دبی با تغییراتی همراه بوده است.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

سیستم CIT مالیات در دبی به شرح زیر است:

·       0% برای درآمد تا 375000 درهم

·       9٪ برای درآمد 375000 درهم و بالاتر

 

توجه داشته باشید که سیستم CIT برای تمام فعالیت‌ها (تجاری، صنعتی و حرفه‌ای) در کشور امارات اعمال می‌شود.

 

وقتی صحبت از مناطق آزاد در دبی می‌شود، مشوق‌های مالیاتی ارائه شده توسط دولت امارات همچنان رعایت میشوند؛ بنابراین هیچ نرخ مالیاتی در دبی برای آنها اعمال نخواهد شد. البته برای دریافت مشاوره مالی شرکت ها در دبی به طور تخصصی باید از تیم افدل و کارشناسان ما کمک بگیرید.

چه کسی باید در امارات متحده عربی مالیات بپردازد؟
قوانین مالیاتی در دبی

قوانین مالیاتی در دبی برای مهاجران

نرخ مالیات بر درآمد در دبی صفر است و این موضوع قطعاً یکی از مزایای زندگی در این شهر محسوب می‌شود. امارات درآمد خود را عمدتاً از طریق صنعت نفت به دست می‌آورد و از سیاست عدم مالیات خود برای جذب مهاجران ماهر و شرکت‌های جهانی برای تنوع بخشیدن و غنی‌سازی بیشتر اقتصاد خود استفاده می‌کند.

امارات متحده عربی بخشی پر رونق از جهان است که نقش مهمی در تجارت بین‌المللی و گردشگری ایفا می‌کند. در برخی از مناطق مانند دبی و ابوظبی، سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در زیرساخت ها انجام شده است؛ در حال حاضر آسمان‌خراش‌ها و هتل‌های مجلل نمادهایی از این شهرهای لوکس هستند.

اگر در امارات فعالیت بین‌المللی دارید، بهتر است بدانید که استاندارد زندگی در این کشور برای شما بالا است. امکانات اقامتی و پزشکی مدرن، مدارس بین‌المللی عالی و زیرساخت‌های بسیار توسعه یافته برای داشتن یک زندگی ایده‌آل در این کشور وجود دارند.

همچنین در شهرهای پرجنب‌وجوش دبی و ابوظبی چیزهای زیادی برای سرگرم کردنتان پیدا خواهید کرد. این تفریحات شامل سواحل عالی، ورزش‌های آبی، اسکی سرپوشیده، رستوران‌های عالی و مراکز خرید گسترده هستند. قوانین مالیاتی در دبی نیز به محبوبیت هر چه بیشتر این شهر برای مهاجران افزوده‌اند.

 

آیا دبی مالیات دارد؟ مالیات در امارات بخصوص در شهر دبی به طور قابل‌توجهی برای مهاجران مطلوب است. برخلاف بسیاری از شهرهای دیگر جهان، مالیات بر حقوق در دبی بدون توجه به ملیت شما وجود ندارد.

 

این سیاست برای مهاجران و کارگران ماهر جذابیت قابل‌توجهی دارد و به آنها امکان می‌دهد در مقایسه با سایر کشورها از جمله کشورهای اروپایی با مالیات پایین از درآمدهای بالاتری برخوردار شوند. با این حال، آگاهی از مالیات‌های غیرمستقیم مانند مالیات بر ارزش افزوده (VAT) که در سال‌های اخیر اجرا شده و برای کالاها و خدمات اعمال می‌شود، مهم است.

از این رو به شما توصیه می‌کنیم که برای اطلاع از جدیدترین قوانین مالیاتی در دبی جهت ثبت شرکت در دبی و سرمایه گذاری در این کلان شهر با مشاوران ما در افدل گروپ تماس بگیرید.

جزئیات قوانین مالیاتی در دبی

علی‌رغم عدم وجود مالیات بر درآمد در دبی، مالیات‌های دیگری وجود دارند که برای زندگی در این کشور باید در نظر گرفته شوند. نرخ مالیات در امارات به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که برای اطلاع دقیق از مالیات در دبی بر اساس شرایط خود با ما تماس بگیرید.

مالیات بر ارزش افزوده در دبی

مالیات بر ارزش افزوده یکی از قوانین مالیاتی جدید امارات متحده عربی است که بر اکثریت مهاجران مقیم این کشور تأثیر می‌گذارد. از اول ژانویه 2018، این مالیات برای اولین بار اعمال شد. این مالیات با نرخ عادی 5 درصد اخذ می‌شود؛ با این حال، برخی از کالاها و خدمات ممکن است فقط مشمول مالیات 0% باشند.

طبق قوانین مالیاتی در دبی، این موارد شامل اقلام غذایی، بهداشت، آموزش، فراورده‌های نفتی، خدمات اجتماعی و دوچرخه است. بخش خدمات مالی و املاک مسکونی نیز از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند. این درحالی است که نرخ استاندارد مالیات بر ارزش افزوده در آلمان 19 درصد، اسپانیا 21 درصد و در ایتالیا 22 درصد است.

مالیات بر ارزش افزوده در دبی
قوانین مالیاتی در دبی

مالیات غیر مستقیم در دبی

امارات متحده عربی بر روی برخی از محصولاتی که برای سلامتی انسان خطرناک تلقی می‌شوند، مالیات غیر مستقیم وضع می‌کند که همان مالیات اجناس در دبی است. برای مثال، مالیات غیر مستقیم برای نوشابه‌های گازدار 50 درصد و برای بقیه محصولات زیر 100 درصد است.

محصولاتی که در دبی شامل پرداخت مالیات می‌شوند

نوشیدنی‌های شیرین

نوشیدنی‌های گازدار

نوشیدنی‌های انرژی‌زا

محصولات تنباکو

دستگاه‌های الکترونیکی سیگار

 

مالیات بر سود شرکت‌ها در دبی

وزارت دارایی امارات متحده عربی یک سیاست مالیاتی طبقه‌بندی شده را معرفی می‌کند که قوانین مالیاتی در دبی نیز بر اساس این سیاست کلی تعیین شده‌اند. اگر می‌خواهید یک کسب‌وکار نوین را در امارات تأسیس کنید و سرمایه گذاری در امارات را مد نظر دارید، باید از این قوانین مطلع باشید.

طبقه‌بندی مالیاتی برای شرکت‌ها در امارات به صورت زیر است:

·       ردیف 1: نرخ مالیات 0 درصد برای سود تا 375000 درهم

·       ردیف 2: نرخ مالیات 9 درصد برای سودهای بیش از 375000 درهم

·       ردیف 3: نرخ مالیات متفاوت برای شرکت‌های بزرگ چندملیتی با درآمد جهانی بیش از 3.5 میلیارد درهم

استثناهایی را برای مشاغل در مناطق آزاد تعیین کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به معیارهای وضعیت افراد منطقه آزاد واجد شرایط و قانون کسب‌وکارهای کوچک که از شرکت‌های نوپا و شرکت‌های کوچک و متوسط حمایت می‌کند، نام برد.

مالیات بر اجاره در دبی

بر اساس قوانین مالیاتی در دبی، مالیات بر املاک اجاره‌ای در این شهر متفاوت است. مستأجران مسکونی 5٪ از اجاره سالانه خود را به عنوان مالیات بر اجاره پرداخت می‌کنند؛ در حالی که مستاجران تجاری باید 10٪ مالیات بپردازند. از این رو اطلاع از قوانین مالیاتی مربوط به اجاره دفترکار در دبی و سایر املاک مسکونی و تجاری بسیار مهم است.

 

مالیات شهرداری به عنوان 5٪ از ارزش قرارداد اجاره شما برای همه مناطق با حداقل مبلغ پرداختی 450 درهم در سال محاسبه می‌شود.

 

اگرچه کل هزینه از روز اول قرارداد اجاره اعمال می‌شود؛ اما هزینه‌های سالانه به اقساط ماهانه تقسیم می‌شوند تا پرداخت آن‌ها برای شما آسان‌تر شود.

مالیات بر اجاره در دبی
قوانین مالیاتی در دبی

مالیات توریستی در دبی

معرفی مالیات گردشگری برای حمایت از رشد اقتصادی امارات متحده عربی، تجارت و گردشگری است. مالیات توریستی برای همه گردشگرانی که در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانخانه‌ها و خانه‌های اجاره‌ای برای تعطیلات اقامت دارند، اعمال می‌شود. مالیات خانه در دبی مانند مالیات دیگر طبق قوانین مالیاتی در دبی محاسبه می‌شود.

رستوران‌ها، هتل‌ها و استراحتگاه‌های دبی مالیات‌های زیر را دریافت می‌کنند:

·       10% قیمت اتاق

·       هزینه خدمات (10%)

·       هزینه شهرداری (10%)

·       مالیات شهری (6 الی 10%)

·       هزینه گردشگری (6%)

برای هر شب اقامت در دبی (حداکثر 30 شب) به ازای هر اتاق مالیات گردشگری تعیین شده که از 7 تا 20 درهم متغیر است. به طور کلی، این مالیات به درجه هتل بستگی دارد. شایان ذکر است که بازگشت مالیات بر ارزش افزوده برای گردشگران در امارات وجود دارد؛ با بازگشت 5٪ در خریدهای 250 درهم یا بیشتر!

مالیات بر دارایی در دبی

زمانی که ملکی تغییر می‌کند، 4 درصد مالیات نقل و انتقال اخذ می‌شود. در حالی که قرار است این کارمزد بین خریدار و فروشنده تقسیم شود، معمولاً طبق قوانین مالیاتی در دبی، این خریدار است که صورت حساب را پرداخت می‌کند. از این رو در زمان خرید خانه در دبی این نکته را در نظر بگیرید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

افدل؛ نامی مطمئن برای مشاوره مالیاتی در دبی

معمولاً قوانین مالیاتی در هر کشور با گذشت زمان تغییر می‌کنند؛ در این صورت دریافت مشاوره مالیاتی تخصصی جهت شناخت انواع مالیات در امارات و شرایط آن‌ها بسیار مهم است. کارشناسان ما در افدل گروپ با سابقه درخشانی که در این زمینه دارند، بهترین مشاور مالیاتی شما خواهند بود.

ما جدیدترین قوانین و اطلاعات را درباره مهاجرت به امارات و دریافت اقامت این کشور در اختیار شما قرار می‌دهیم. این اطلاعات شامل نحوه دریافت ویزای دبی و اقامت امارات به روش‌های مختلفی مانند: ثبت شرکت و سرمایه گذاری در امارات و همچنین خرید ملک در دبی می‌شوند.

برای اطلاع از جدیدترین قوانین مالیاتی در دبی می‌توانید روی کمک تیم ما حساب کنید؛ زیرا شما را برای آشنایی با قوانین مالیاتی مربوط به سرمایه گذاری در دبی راهنمایی می‌کنیم. پس با ما تماس بگیرید و چمدان‌های خود را آماده کنید!

همچنین اگر پزشک هستید و می‌خواهید یک کلینیک پزشکی یا دندانپزشکی در دبی تأسیس کنید، باید از طریق ثبت شرکت اقدام کنید و قوانین مالیاتی را به طور کامل بدانید. از این رو به مشاوره درباره گواهی گود استندینگ و آزمون پرومتریک هم نیاز پیدا خواهید کرد.

افدل؛ نامی مطمئن برای مشاوره مالیاتی در دبی
قوانین مالیاتی در دبی

در آخر

اگر به دنبال این هستید که بدانید کدام کشورها مالیات ندارند، امارات را برای زندگی و کار انتخاب کنید؛ زیرا قوانین مالیاتی در دبی و امارات به گونه‌ای تدوین شده‌اند که به راحتی می‌توانید کسب‌وکار خود را در این شهر راه‌اندازی و سرمایه گذاری در دبی را تجربه کنید. نرخ مالیات بر سود شرکت‌ها در امارات متحده عربی برای مهاجران تازه‌وارد بسیار مناسب است.

سؤالات متداول

1. آیا دبی مالیات بر درآمد دارد؟

9٪ برای درآمد 375000 درهم و بالاتر

2. چه اجناسی در دبی مشمول مالیات می‌شوند؟

نوشیدنی انرژی‌زا، گازدار و شیرین، محصولات تنباکو، دستگاه‌های سیگار کشیدن و…

3. قوانین مالیاتی در دبی برای خرید خانه چقدر است؟

4 درصد مالیات نقل و انتقال

 

سایر مقالات:

8 تفاوت زندگی دبی با عمان که احتمالاً نمی‌دانید!
10 تفاوت زندگی دبی با قطر- نکات طلایی که باید بدانید!
7 مورد از شبکه های اجتماعی فعال در دبی + درصد محبوبیت

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *