3 تفاوت خرید ملک در دبی با عربستان – از قوانین تا قیمت ملک

تفاوت خرید ملک در دبی با عربستان

تفاوت خرید ملک در دبی با عربستان

تفاوت خرید ملک در دبی با عربستان چیست؟ نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه می‌تواند شما را سردرگم کند؛ پس اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در یکی از کشورهای عربستان و امارات هستید، این مقاله را از دست ندهید. زیرا اطلاعات مفیدی در رابطه با قوانین و هزینه خرید خانه در دبی و عربستان را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

تفاوت خرید ملک در دبی با عربستان

پادکست : تفاوت خرید ملک در دبی و عربستان

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

تفاوت قوانین خرید ملک در دبی با عربستان

برای بررسی تفاوت خرید ملک در دبی با عربستان ابتدا باید به قوانین مربوطه بپردازیم. اتباع غیر اماراتی می‌توانند املاکی را در مناطق تعیین شده به نام مناطق آزاد خریداری کنند و سرمایه گذاری در امارات متحده عربی را انجام دهند؛ این مناطق شامل دبی، ابوظبی و سایر شهرهای بزرگ هستند.

تفاوت مسائل حقوقی خرید ملک در دبی با عربستان به قوانین مدنی که در این دو کشور تعریف شده‌اند، بستگی دارد. اتباع خارجی می‌توانند ملک در این مناطق را بر اساس مالکیت آزاد خریداری کنند؛ به این معنی که دارای حقوق کامل مالکیت هستند و می‌توانند ملک را به دلخواه خود بفروشند یا اجاره کنند.

تفاوت قوانین خرید ملک در دبی با عربستان

با این حال، محدودیت‌هایی برای خرید ملک در مناطق خاصی مانند زمین‌های کشاورزی دبی وجود دارند. در عربستان سعودی، اتباع غیر بومی نیز می‌توانند ملک مورد نظر خود را خریداری کنند؛ اما این روند محدودتر است. اتباع خارجی می‌توانند از طریق یک قرارداد اجاره که به عنوان حق انتفاع شناخته می‌شود، در عربستان سعودی ملک داشته باشند.

این مالکیت، حق استفاده و بهره‌مندی از ملک را برای یک دوره خاص (معمولاً تا 99 سال) به خریدار می‌دهد. البته مالکیت زمین در اختیار دولت سعودی یا یک تبعه سعودی خواهد بود. پس اصلی‌ترین تفاوت خرید ملک در دبی با عربستان درباره نوع مالکیت و شرایط دیگر است.

علاوه بر این، در عربستان سعودی محدودیت‌هایی برای مالکیت خارجی در مناطق خاصی مانند نزدیکی شهرهای مقدس مکه و مدینه وجود دارند. اتباع خارجی نیز برای خرید ملک ملزم به دریافت مجوز از سازمان سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی (SAGIA) هستند.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

تفاوت مالیات خرید ملک در دبی با عربستان

هیچ مالیات بر درآمد شخصی یا مالیات بر عایدی سرمایه برای فروش ملک در امارات وجود ندارد. با این حال، هزینه‌های دیگری در ارتباط با معاملات ملک مانند: هزینه ثبت، هزینه انتقال و کمیسیون نماینده تعریف شده‌اند. از این رو مهاجرت به امارات از طریق خرید ملک بسیار افزایش یافته است. البته تفاوت خرید ملک در دبی با عربستان از نظر مالیات بسیار کم است.

تفاوت مالیات خرید ملک در دبی با عربستان

در عربستان سعودی نیز هیچ مالیات بر درآمد شخصی یا مالیات بر عایدی سرمایه برای فروش ملک وجود ندارد. با این حال، مالیات بر ارزش افزوده 5 درصدی (VAT) در این کشور تعریف شده که بر روی برخی کالاها و خدمات از جمله معاملات املاک و مستغلات اعمال می‌شود.

این موضوع بدان معنی است که خریداران ممکن است علاوه بر قیمت ملک و هزینه‌های جانبی، به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیز نیاز داشته باشند.

توجه داشته باشید که مقررات مالیاتی می‌توانند تغییر کنند؛ بنابراین همیشه توصیه می‌شود که هنگام خرید ملک در هر کشور با یک متخصص مشورت کنید یا به دنبال اطلاعات به‌روز باشید. همچنین تفاوت خرید ملک در دبی با عربستان را هم می‌توانید از این کارشناسان سؤال کنید.

تفاوت هزینه خرید ملک در دبی با عربستان

هزینه خرید ملک در امارات و عربستان سعودی با توجه به عواملی مانند: موقعیت مکانی، نوع ملک و شرایط بازار می‌تواند متفاوت باشد. قیمت ملک در امارات در مقایسه با عربستان سعودی بالاتر است؛ بخصوص در مناطق محبوب مانند دبی و ابوظبی که شرایط مشخصی برای  اخذ اقامت دبی در نظر گرفته شده است.

تفاوت هزینه خرید ملک در دبی با عربستان

این موضوع تا حدودی به دلیل شهرت دبی به عنوان بهترین شهر امارات برای مهاجرت و قطب جهانی تجارت و گردشگری است که سرمایه‌گذاران بین‌المللی را جذب می‌کند. پس می‌توان گفت که این نکته در بررسی تفاوت خرید ملک در دبی با عربستان اهمیت زیادی دارد.

قیمت ملک در عربستان سعودی بخصوص در شهرهای خارج از ریاض و جده مقرون‌به‌صرفه‌تر است. دولت همچنین طرح‌هایی را برای تقویت بخش املاک و مستغلات ارائه کرده است.

علاوه بر این، هزینه‌های مربوط به معاملات ملک بین دو کشور متفاوت هستند. امارات متحده عربی هزینه‌های مختلفی مانند هزینه‌های ثبت‌نام، هزینه‌های انتقال و کمیسیون‌های نمایندگی دارد. پس لازم است تا برای بررسی دقیق‌تر تفاوت قیمت خرید خانه در دبی با عربستان با یک کارشناس باتجربه مشورت کنید.

تفاوت خرید آپارتمان در دبی با عربستان و هزینه‌های تمام شده را در جدول زیر مشاهده می‌کنید. تفاوت خرید ملک در دبی با عربستان از نظر هزینه متغیر است و برای اطلاعات جدید باید با یک آژانس املاک یا شرکت مهاجرتی مشورت کنید.

قیمت هر متر آپارتمان در دبی قیمت هر متر آپارتمان در عربستان سعودی
750 الی 2500 دلار آمریکا 400 الی 1700 دلار آمریکا

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

خرید ملک در دبی و امارات با افدل گروپ

با توجه به اینکه خرید ملک در دبی به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای اخذ اقامت امارات شناخته می‌شود، تقاضا برای این روش مهاجرتی روزبه‌روز در حال افزایش است. از این رو ایرانیان زیادی می‌خواهند با این روش به امارات مهاجرت کنند.

اگر شما هم سرمایه کافی برای خرید ملک دارید و این روش اقامت را به اجاره ملک در دبی ترجیح می‌دهید، لازم است تا با جدیدترین شرایط و قوانین خرید ملک در کشور امارات متحده آشنا شوید. این امر تنها با دریافت مشاوره تخصصی از یک شرکت معتبر مانند افدل گروپ امکان‌پذیر خواهد شد.

خرید ملک یک سرمایه گذاری در امارات است؛ به همین دلیل شما شرایط لازم را برای دریافت ویزای طلایی امارات پیدا خواهید کرد. پس این فرصت را برای دریافت این ویزای بلند مدت کشور امارات از دست ندهید!

البته توصیه می‌کنیم که قبل از هر کاری با کارشناسان ما مشورت کنید؛ شاید روش دیگری را با توجه به شرایط فعلی‌تان به شما پیشنهاد بدهد. برای مثال، ثبت شرکت در دبی یکی از روش‌های سریع دریافت اقامت دبی است که هزینه کمی هم دارد.

تیم افدل خدمات متنوع و گسترده‌ای را به ایرانیانی که قصد مهاجرت به امارات را دارند، ارائه می‌دهد؛ اما شما می‌توانید از خدمات بین‌المللی افدل مانند دریافت پاسپورت دومینیکا نیز بهره‌مند شوید. تنها کافی است تا با کارشناسان تیم افدل تماس بگیرید تا تفاوت خرید ملک در دبی با عربستان را نیز دقیق‌تر بدانید.

خرید ملک در دبی و امارات با افدل گروپ

 

جمع بندی؛ خرید ملک در دبی یا عربستان؟

برای سرمایه گذاری در بخش املاک کشورهای دیگر باید اطلاعات دقیقی از قوانین و هزینه‌ها داشته باشید. در این مقاله به بررسی تفاوت خرید ملک در دبی با عربستان پرداختیم. این مقایسه برای انتخاب درست‌تر جهت اخذ اقامت امارات به شما کمک می‌کند تا بر اساس ترجیحات و میزان بودجه خود اقدام به خرید کنید.

اگر بخواهیم از این مطلب نتیجه‌گیری کنیم، باید بگوییم که خرید ملک در شهری مانند دبی با چالش‌های کمتری روبرو است و امکانات رفاهی بیشتری بعد از دریافت اقامت در اختیار شما قرار خواهند گرفت. اگرچه قیمت ملک در دبی بالاتر از عربستان سعودی است.

سؤالات متداول

  1. تفاوت خرید ملک در دبی با عربستان چیست؟

خرید ملک در دبی برای مهاجران با چالش‌های کمتری همراه است؛ اما قیمت‌ها بالاتر هستند.

  1. حق مالکیت املاک در عربستان برای مهاجران چند سال است؟

معمولاً تا 99 سال

  1. آیا خرید ملک در عربستان مالیات دارد؟

5 درصد مالیات بر ارزش افزوده برای املاک در عربستان تعریف شده است.

 

سایر مقالات:

10جاذبه زیباترین شهر امارات + مهاجرتی بی‌دردسر با افدل گروپ
7تفاوت زندگی دبی با کشورهای شرق آسیا+ مقایسه هزینه های زندگی
تفاوت زندگی دبی با ترکیه ! بررسی 6 عامل مهم و کاربردی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *