3 مزیت مهم مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی در کسب‌وکار شما!


هرآنچه باید درمورد مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی بدانید!

دلیل اهمیت مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی چیست؟ عدم تسلط بر امور حقوقی کسب و کار‌ها از مهم‌ترین چالش‌هایی است که شرکت‌ها در دبی و سراسر جهان با آن روبرو هستند؛ از این رو لازم است هر شرکتی برای انجام امور حقوقی خود از یک مشاور حقوقی باتجربه و کاربلد کمک بگیرد.

درواقع فرقی نمی‌کند در چه حوز‌ه‌ای فعالیت داشته باشید، در دبی باشید یا هرجای دیگر یا شخص حقیقی باشید یا حقوقی، به‌هرحال نیاز دارید از خدمات مشاوره حقوقی در دبی بهره‌مند شوید تا به درستی در مسیر رشد و توسعه کسب و کارتان حرکت کرده و به اهداف خود دست پیدا کنید.

در ادامه همراه ما باشید تا شما را با صفر تا صد مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی و مزایای آن برای کسب و کار‌ها آشنا کنیم.

دلایل نیاز به مشاوره حقوقی برای شرکت های دبی

خدمات مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی به مدیران و ذی‌نفعان آن کمک می‌کند تا در کنار توجه به مسئولیت‌های کیفری، انتظامی‌ و جزایی تصمیمات خود در زمینه حقوقی تصمیمات بهتری بگیرند. علاوه بر این شما می‌توانید در مواجه با موضوعات حقوقی سازمانی و حل‌وفصل آن‌ها روی کمک مشاور حقوقی حساب باز کنید.

در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی اغلب بخش حقوقی متشکل از چندین مشاور حقوقی دایر است که امور مربوط به انعقاد قرارداد‌های خرید و فروش، تفاهم نامه‌های بین سازمانی و سایر امور حقوقی را زیر نظر دارند. در شرکت‌های خصوصی نیز امکان دارد یک مشاور به چند شرکت کوچک مشاوره دهد یا تنها در استخدام یک شرکت باشد.

در شرکت‌های خصوصی بزرگ نیز مدیران شرکت از یک تیم حرفه‌ای و مجرب و یک واحد حقوقی جدا بهره می‌برند. به طور کلی مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی بخش جدایی ناپذیر از موفقیت شرکت‌ها است و می‌تواند منجر به حفاظت از حق و حقوق و سرمایه شما شود.

نقش بهترین مؤسسه حقوقی در دبی و کارشناسان حقوقی در رفع مشکلات شرکت‌ها شامل موارد زیر است:

  • منافع مهم و باارزش شرکت با حضور کارشناسان مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی حفظ می‌شود و می‌توانید با اطمینان بیشتر و ریسک کمتر به کار خود ادامه دهید.
  • مشاوران حقوقی شرکت‌های دبی به علت تسلطی که بر مباحث حقوقی دارند می‌توانند مشکلات و امور حقوقی را سریع‌تر حل کنند.
  • برخی خسارات وارد شده به شرکت به سختی جبران می‌شود و نقش مشاور حقوقی در بسیاری از این موانع این است که آن‌ها را از سر راه برداشته و کمک می‌کند با قدرت بیشتری به فعالیت‌های مهم شرکت توجه شود.
  • حضور کارشناس حقوقی در شرکت‌ها از ورود ضرر و زیان مالی جلوگیری می‌کند.
  • مشاوران حقوقی با اطلاع کامل از مقررات قانونی امارات می‌توانند به شکایات و دعاوی حقوقی مطرح شده علیه شرکت شما به خوبی رسیدگی کنند.
  • کارشناسان مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی به علت ارتباط نزدیک با شرکت در جریان نقاط ضعف و قوت آن بوده و بهتر می‌توانند مشکلات و مسائل پیش رو را برطرف کنند.

اگر به دنبال وکیل و مشاور حقوقی ایرانی در امارات هستید، با وجود افدل گروپ نیازی نیست نگران باشید و تنها از طریق یک تماس با ما می‌توانید کلیه امور حقوقی شرکت و کسب و کار خود را به مشاوران باتجربه بسپارید.

چه شرکت‌هایی به مشاور حقوقی نیاز دارند؟

در این باره باید بدانید هر شرکتی از کوچک‌ترین فروشگاه‌ها گرفته تا شرکت‌های بزرگ چند ملیتی به خدمات مشاوره حقوقی نیاز دارند. علاوه بر این هر شرکتی که فعالیتی داشته باشد از ثبت شرکت گرفته تا عقد قرارداد‌ها، مسائل مالی و مالیاتی و حتی منابع انسانی به حضور مشاور حقوقی نیازمند است.

شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها

شرکت‌های جوان و دانش بنیان دبی و امارات جزو شرکت‌هایی هستند که به خدمات مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی نیاز دارند. کارشناسان حقوقی به این شرکت‌ها در زمینه کار‌های حقوقی همچون ثبت شرکت، قرارداد‌ها، حقوق مالکیت معنوی و راهنمایی‌های مربوط به سرمایه گذاری در دبی کمک می‌کنند.

شرکت‌های تجاری

شرکت‌های تجاری یا محصول محور در دبی که فعالیت‌هایی مربوط به تولید، بازاریابی و فروش محصول دارند نیز برای امور قرارداد، مسائل مالی، مالیات و مسائل تجاری شرکت باید با کارشناس حقوقی مشورت کنند.

شرکت‌های خدماتی

شرکت‌هایی نظیر شرکت‌های حمل و نقل، کارگزاری‌ها، شرکت‌های مشاوره و غیره در دبی به مشاوره حقوقی در امور قرارداد‌ها، تطبیق با قوانین دبی و رفع اختلافات نیاز دارند.

شرکت‌های فناوری اطلاعات و دیجیتال

شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و دیجیتال دبی نیز در زمینه مسائل حقوقی نظیر حریم خصوصی، تطبیق با قوانین دیجیتال و حقوق مالکیت معنوی خود باید امور را به مشاور حقوقی باتجربه بسپارند.

شرکت‌های بین‌المللی

از دیگر حوزه‌های فعالیت متخصصان مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی باید به شرکت‌هایی اشاره کنیم که فعالیت بین‌المللی دارند. این شرکت‌ها به علت مسائلی همچون قوانین مختلف دولت‌ها، قرارداد‌های بین‌المللی و مسائل مالیاتی بین‌المللی باید با مشاور حقوقی مشورت کرده و کار را به کاردان بسپارند.

مزایای مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی

ممکن است برایتان سؤال پیش بیاید جدا از موارد گفته شده استفاده از خدمات مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی دقیقاً چه مزایایی دارد و در چه مواردی باید با شماره وکیل در دبی تماس بگیرید؟ در این باره باید بگوییم مزایای استخدام مشاور حقوقی برای شرکت‌ها شامل موارد بسیاری است که در ادامه به آن‌ها خواهم پرداخت.

صرفه جویی در زمان

یکی از مهم‌ترین مزایای مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی این است که به شما کمک می‌کند زمان کمتری را برای حل مسائل و مشکلات حقوقی کسب و کار خود اختصاص دهید؛ زیرا کارشناسان حقوقی با بهره گیری از دانش و تخصص خود زمان طولانی رسیدگی به مسائل حقوقی را کاهش می‌دهند.

علاوه بر این، این افراد با انجام مراحل اداری و حضور در دادگاه‌ها و غیره مانع از اتلاف وقت موکل خود می‌شوند که مزیت بسیار مهمی‌ برای صاحبان شرکت‌ها است.

جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی

شما به کمک مشاور حقوقی و مشورتی که در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کنید؛ زیرا مسائل حقوقی بسیار دقیق و حساس هستند و هر کلمه در یک دعوای حقوقی بار حقوقی برای فرد به دنبال داشته و باید این امور توسط فرد مجرب پیگیری شوند.

استفاده درست از قوانین حقوقی

از دیگر مزایای مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی باید به این موضوع اشاره کنیم که بدون وجود کارشناس حقوقی یا وکیل استفاده از قوانین در شهری همچون دبی دشوار یا حتی غیر ممکن است؛ زیرا امارات از قوانین سخت‌گیرانه‌ای در حوزه‌های مختلف برخوردار بوده و این قوانین با ادبیات حقوقی تدوین شده‌اند.

درنهایت شما برای بهره‌گیری از این قوانین به نفع خود و شرکتتان به مهارت و تخصص کارشناسان حقوقی نیاز دارید. درواقع کارشناس حقوقی به شما این امکان را می‌دهد از قوانینی که برای حل اختلافات و مشکلات وضع شده است به درستی بهره‌مند شوید. از دیگر مزایای مشاوره حقوقی در دبی باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • گردآوری صحیح ادله و مستدلات به منظور شکایت و دادخواست‌های شرکت
  • انجام امور دعاوی توسط کارشناس حقوقی
  • پیشگیری از اطاله دادرسی
  • نظارت و کنترل کیفیت انجام امور حقوقی
  • سودآوری و نفع بیشتر برای شرکت
  • برقراری صلح و سازش و حل اختلافات بین طرفین

مشاور حقوقی کیست و چه وظیفه‌ای دارد؟

پیش از اینکه به منظور دریافت خدمات مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی اقدام کنید، باید بدانید کارشناس حقوقی چه کسی است و دقیقاً می‌تواند چه کمکی به شرکت شما کند؟ مشاوران حقوقی فارغ‌التحصیلان رشته حقوق هستند که در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف به ارائه مشاوره حقوقی می‌پردازند.

این افراد می‌توانند در حوزه‌های دیگری همچون امور قرارداد‌ها، کار‌های پژوهشی یا امور دعاوی شرکت نیز به شما کمک کنند. افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند برای امور تنظیم قرارداد‌ها یا دیگر کار‌های حقوقی روی کمک این مشاوران حساب باز کنند تا آن‌ها قرارداد‌ها را بررسی و بیان کنند.

همچنین کارشناسان مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی می‌توانند وظیفه تهیه پیش نویس قرارداد‌ها را نیز بر عهده بگیرند. حتی در برخی موارد در شرکت‌ها کلیه قرارداد‌ها با تأیید و امضای مشاور حقوقی به توافق نهایی می‌رسد.

برخی مشاوران حقوقی در حوزه‌های تخصصی فعالیت می‌کنند؛ برای مثال مشاور حقوقی بانک یا مشاورانی که تنها با سازمان‌های دولتی، شرکت‌ها و سازمان‌های هنری و ورزشی همکاری دارند.

از وظایف اصلی کارشناسان حقوقی که به شرکت‌های فعال در دبی مشاوره ارائه می‌دهند باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تهیه متن قرارداد‌های سازمان و شرکت و نظارت بر روند عقد قرارداد‌ها
  • ارائه اطلاعات لازم و انجام امور حقوقی مزایده‌ها، مناقصه‌ها و غیره
  • ارائه خدمات مشاوره حقوقی به کارکنان و مدیران شرکت‌ها
  • وکالت در دعاوی شرکت، دعاوی تجاری و مربوط به قرارداد‌ها
  • جمع‌آوری اطلاعات موردنیاز و بهره گیری از آن‌ها برای دفاع از حقوق شرکت و سازمان در محاکم قضایی
  • انجام کلیه امور مربوط به ثبت شرکت، تغییرات ساختاری یا انحلال شرکت‌ها (عمدتاً در شرکت‌های خصوصی)
  • گردآوری، بررسی و تنظیم اطلاعات لازم برای تدوین قوانین، آیین نامه، اساسنامه و دستورالعمل‌های شرکت
  • میانجی گری در اختلافات و داوری میان همکاران و شرکا شرکت
  • وکالت در روابط کار و دعاوی بیمه
  • وکالت در دعاوی حوادث کار و اخراج پرسنل
  • اقدام به اقامت دعوی علیه برخی افراد به جهت نشر اکاذیب و تهمت
  • نظارت بر عملکرد قانونی شرکت
  • حضور در دادگاه برای دفاع از شرکت
  • مشاوره در زمان ثبت شرکت

برای بسیاری از شرکت‌های فعال در شهر دبی همکاری با یک وکیل ایرانی در دبی کار راحت‌تری است؛ از این رو می‌توانید مشاوره حقوقی خود را به ما سپرده و با خیال راحت در مسیر پیشرفت و ترقی حرکت کنید.

۴ تفاوت مهم مشاور حقوقی و وکیل

یکی از سؤالات رایج افرادی که قصد استفاده از خدمات مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی را دارند این است که تفاوت وکیل با مشاور حقوقی شرکت چیست؟ در ادامه به بررسی تفاوت‌های اصلی این افراد خواهیم پرداخت.

تفاوت اول؛ آزمون وکالت

نخستین تفاوت وکیل و کسی که مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی ارائه می‌دهد این است که فارغ الحصیلان رشته حقوق می‌توانند در تمامی‌ مقاطع در شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی در مقام مشاور حقوقی فعالیت داشته باشند؛ اما وکالت نیازمند قبولی در آزمون وکالت و اخذ پروانه وکالت است.

توجه داشته باشید مشاوران حقوقی در صورت داشتن پروانه می‌توانند به عنوان وکیل شرکت‌های دبی در دعاوی حضور داشته باشند.

درواقع برخلاف باور عموم تمامی‌ افرادی که در رشته حقوق تحصیل می‌کنند در زمینه وکالت فعالیت نکرده و در حوزه‌هایی همچون مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی نیز شاهد حضور این افراد هستیم.

تفاوت دوم؛ عدم استخدام رسمی‌ در شرکت

یکی دیگر از تفاوت‌های متخصصان مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی با وکیل شرکت این است که این کارشناسان معمولاً با انعقاد قرارداد مشاوره در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف به فعالیت می‌پردازند و به استخدام رسمی‌ شرکت یا سازمان موردنظر درنمی‌آیند.

از این رو دستمزد مشاور حقوقی به شکل ساعتی مشخص می‌شود؛ به عبارت دیگر کارشناس حقوقی در دبی وظیفه دارد تعداد ساعت معینی را (برای مثال ۵۰ ساعت) برای ارائه خدمات مشاوره به شرکت موردنظر اختصاص داده و به ازای هر ساعت مبلغی دریافت کند.

تفاوت سوم؛ ارائه مشاوره به فرد یا شرکت

از آنجایی که یکی از وظایف اصلی کارشناسان مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی ارائه راهنمایی است، این راهنمایی‌ها می‌توانند هم به یک شخص و هم به یک شرکت یا سازمان ارائه شوند. این خدمات مشاوره می‌تواند در تمامی‌ زمینه‌های تجاری، مذاکرات و قرارداد‌های مرتبط انجام شود.

درنتیجه، صاحبان شرکت‌ها می‌توانند با آگاهی از جنبه‌های قانونی و حقوقی فعالیت تجاری خود بهترین تصمیمات را بگیرند؛ اما درمورد وکیل باید بدانید معمولاً در شرایطی به افراد مشاوره ارائه می‌دهد که مشکل یا جرمی‌ پیش آمده و افراد به منظور بررسی جنبه‌های کیفری یا حقوقی نیازمند تجربه افراد متخصص هستند.

تفاوت چهارم؛ تودیع موقت پروانه

تفاوت دیگر مشاور حقوقی با وکیل در این است که افرادی که پروانه وکالت، قضاوت و سردفتری دارند نمی‌توانند در ‌سازمان‌ها یا شرکت‌ها به استخدام رسمی درآیند و در این صورت باید پروانه خود را نزد مراجع مربوطه تودیع کنند یا به عبارت دیگر به امانت بگذارند.

این در حالی است که مشاوران حقوقی چنین الزامی‌ نداشته و می‌توانند ضمن فعالیت در نقش مشاور حقوقی برای شرکت‌ها در صورت امکان در یکی از مشاغل نام‌برده‌شده نیز فعالیت داشته باشند.

در حال حاضر به افراد دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر که مشاوره می‌دهند مشاور حقوقی گفته می‌شود؛ زیرا نیازی به مجوز ندارند و با مشاوران قوه قضائیه تفاوت دارند.

تیم افدل گروپ در زمینه ارائه خدمات مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی تجربه چندین ساله دارد؛ از این رو تنها کافی است با ما تماس بگیرید و با خیال راحت کار‌های حقوقی شرکت یا کسب و کارتان را به دست مشاورانی کاربلد بسپارید.

عقد قرارداد با مشاور حقوقی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در زمینه مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی بدانید این است که حتماً با مشاور قرارداد ببندید. قرارداد مشاوره، قراردادی است که کارفرما طبق آن می‌تواند افرادی را در سمت مشاور حقوقی به صورت ساعتی و با تعهد حضور در ساعات مشخص شده استخدام کند.

متقابلاً زمانی که فردی بخواهد از تخصص خود در مسائل حقوقی شرکت‌ها استفاده کند نیازمند عقد این قرارداد با کارفرما است. شخص مشاور از رابطه حقوقی و قراردادی با شرکت برخوردار است که با سایر قرارداد‌ها تا حدی متفاوت است و این موضوع مستلزم عقد قراردادی خاص به ویژه در برخی بند‌های آن است.

درواقع در این قرارداد به بند‌های عمومی‌ و اولیه مانند مشخصات طرفین قرارداد، محل اقامت آن‌ها، تاریخ اعتبار قرارداد، شیوه حل اختلافات، تعداد نسخه‌های قرارداد و غیره اشاره می‌شود؛ اما موارد زیر از بخش‌های مهم قرارداد با مشاور حقوقی هستند:

  • محدوده خدمات ارائه شده توسط مشاور حقوقی
  • قیمت خدمات مشاوره و شرایط پرداخت
  • توافق بر حفظ محرمانه اطلاعات شرکت یا سازمان توسط مشاور
  • اشاره به هدف قرارداد به منظور حفظ منابع طرفین و اطمینان از ارائه خدمات
  • وظایف طرفین قرارداد
  • تعیین شرایط برای واگذاری یا تغییرات در قرارداد
  • تعیین قوانین و محل حل مشکلات در صورت بروز مسائل حقوقی
  • شرایط فسخ قرارداد

بهترین مشاوره حقوقی را با افدل گروپ تجربه کنید!

حال که با اهمیت مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی آشنا شده‌اید، باید از کارشناسان حرفه‌ای جهت مدیریت امور حقوقی شرکت خود کمک بگیرید. در این زمینه تیم تخصصی افدل گروپ با برخورداری از بیش از ۱۰ سال سابقه و داشتن مجموعه‌ای مجرب از مشاوران حقوقی آماده است تا در این مسیر همراه شما باشد.

علاوه بر این شما می‌توانید در زمینه ثبت شرکت در دبی، افتتاح حساب بانکی در امارات و غیره نیز روی دانش و تخصص مشاوران حقوقی تیم ما حساب باز کنید. فرقی نمی‌کند قصدتان مهاجرت به امارات، اخذ اقامت امارات یا امور دیگری همچون خرید ملک در دبی و سرمایه گذاری در امارات باشد، به‌هرحال با وجود افدل گروپ لازم نیست هیچ نگرانی داشته باشید.

همچنین می‌توانید کلیه سؤالات خود را در مورد دریافت گود استندینگ، دیتا فلو و شرکت در آزمون پرومتریک را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

سخن پایانی

مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی یکی از نیاز‌های اصلی هر کسب و کاری است که در این شهر فعالیت دارند. شما به کمک تخصص و تجربه مشاوران حقوقی می‌توانید در زمینه عقد قرارداد‌ها، رسیدگی به پرونده‌های حقوقی، دفاع از حقوق شرکت و غیره به بهترین نحو عمل کرده و در مسیر صحیح پیشرفت حرکت کنید.

ما در این مطلب به هر آنچه لازم است درمورد نقش مشاور حقوقی در دبی بدانید پرداختیم تا هنگام عقد قرارداد با مشاور بدانید باید به چه معیار‌ها و عواملی بیشتر توجه داشته باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

سؤالات متداول

۱. مدت زمان مشاوره حقوقی چقدر است؟

مشاوره حقوقی می‌تواند بنا به نوع مشکل به وجود آمده از ۵ دقیقه تا یک ساعت طول بکشد.

۲. مشاوره حقوقی حضوری بهتر است یا تلفنی؟

قطعاً مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی به شکل حضوری بهتر و مؤثرتر است.

۳. هزینه مشاوره حقوقی برای شرکت ‌های دبی چقدر است؟

برای اطلاع از هزینه باید با مشاوران صحبت کنید.

 

سایر مقالات:

9 استراتژی جذب مشتری از دبی و بازاریابی در امارات + نکات مهم
صادرات برای شرکت های دبی+15موردکالای صادراتی ایران به امارات
هزینه تحصیل در مدارس امارات چقدر است؟ هزینه‌های 2024

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *