هزینه تحصیل در مدارس امارات چقدر است؟ هزینه‌های 2024

هزینه تحصیل در مدارس امارات

هزینه تحصیل در مدارس امارات


 هزینه تحصیل در مدارس امارات متحده عربی

هزینه تحصیل در مدارس امارات چقدر است؟ امارات به قطبی پرطرف‌دار تبدیل شده و برای خارجی‌هایی که از سراسر دنیا برای کار در این کشور زندگی می‌کنند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تعداد افرادی که قصد تحصیل در امارات را دارند باید درباره هزینه تحصیل در این کشور اطلاعات کافی را کسب کنند.

تمام آن چه باید درباره هزینه مدارس غیرایرانی در دبی، شهریه مدارس خصوصی دبی و… بدانید در این مقاله برایتان گردآوری کرده‌ایم؛ پس تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

تحصیل در امارات

تحصیل در کشور امارات به دلایل مختلفی مانند ترکیب فرهنگی، فرصت‌های شغلی مناسب، محیط زندگی دوستانه و غیره جذابیت بی‌نظیری دارد. هزینه تحصیل در مدارس امارات از جمله بحث‌هایی است که توجه دانشجویان و دانش‌آموزان خارجیِ مشتاق به ادامه تحصیل در مؤسسات آموزش این کشور را به خود جلب می‌کند.

امارات با برخورداری از دانشگاه‌های باکیفیت و تجهیزات بسیار پیشرفته، دانشجویان را به دوره‌های آموزشی متخصصان و مرتبط با بازار کار جذب می‌کند. مؤسسه افدل گروپ در زمینه ارائه مشاوره تحصیلی همواره در حال فعالیت است و می‌تواند به‌خوبی شما را در این راه کمک کند.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

مدارس بین ‌المللی دبی

دبی همواره مقصدی جذاب و ایدئال برای متخصصان بین‌المللی و مهاجرین سراسر جهان بوده است. فرصت‌های شغلی بی‌نظیری در انتظار این مهاجران بوده و می‌توانند از ویژگی‌های مالیات اندک بهره‌مند شوند.

این مزایا دبی را به یکی از ایدئال‌ترین مکان‌ها برای داشتن یک زندگی شاد و لذت‌بخش برای مسافران تبدیل می‌کند. به‌علاوه هزینه تحصیل در مدارس امارات دبی برای هنرجویان ممکن است در سراسر این کشور متفاوت باشد.

ما فهرستی از مهم‌ترین مدارس بین‌المللی دبی را برایتان گردآوری کرده‌ایم تا با امکانات و ویژگی‌های آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

مدارس بین ‌المللی دبی
هزینه تحصیل در مدارس امارات

مدرسه آمریکایی

یکی از مدرسه‌های بسیار خوب دبی، مدرسه آمریکایی در دبی است. این مدرسه جزو مناسب‌ترین مدرسه‌های بین‌المللی دبی به‌شمار می‌رود که دانش‌آموزان آن برخوردار از ۷۰ ملیت مختلف هستند.

اکثر معلم‌های این مدرسه ملیت آمریکایی دارند و حدود ۱۸۸ معلم و ۵۳ دستیار آموزشی در این مدرسه مشغول به کار هستند. از جمله امکانات این مدرسه می‌توان به ۱۰۰ کلاس درس، ۲ کتابخانه، ۱ سالن تئاتر هنرهای نمایشی با ۶۳۰ صندلی، دیواره صخره‌نوردی، زمین‌های فوتبال، مرکز تناسب‌اندام اشاره کرد.

مدرسه کمبریج اینترنشنال

یکی از قدیمی‌ترین و بهترین مدارس دبی که ارزشی برابر با مدرسه‌‌ای نظیر جمز دارد و همچنین برنامه درسی ملی انگلیس را ارائه می‌دهد، مدرسه کمبریج اینترنشنال است. دانش‌آموزانی از ۵۶ ملیت مختلف در مدرسه کمبریج اینترنشنال وجود دارند.

اغلب دانش‌آموزان این مدرسه را هندی، پاکستانی، سریلانکایی، مصری و دانش‌آموزان فیلیپینی تشکیل داده‌اند. از امکانات این مدرسه می‌توان به ۱۲۰ تخته هوشمند تعاملی، اتصال به وای‌فای در داخل و خارج از کلاس‌های درس، ۴ آزمایشگاه علمی، ۱ کتابخانه مرکزی و 4 آزمایشگاه فناوری اطلاعات نیز وجود دارد.

مدرسه بریتیش دبی

مدرسه باکیفیتی که آموزش را طبق برنامه درسی ملی انگلیسی ارائه می‌دهد و ثبت‌نام در آن برای دانش‌آموزان از پسر و دختر ۳ تا ۱۸ساله آزاد است. مؤسسه‌ها برای هزینه تحصیل در مدارس امارات باید طبق قوانین و مقررات تعیین شده از هنرجویان شهریه دریافت کنند.

۸۴ معلم به‌صورت تمام‌وقت اعم از مدیر و ۱ کارمند ارشد مدیریت که در این مدرسه به نیازها و آموزش دانش‌آموزان رسیدگی می‌کنند، مشغول به کار هستند. مدرسه بریتیش دبی ۳۰ دستیار آموزشی که شامل ۱ پزشک، ۱ مشاور راهنمایی و ۲ پرستار است که به‌صورت تمام مشغول به کار هستند.

مدرسه کلاریون دبی

یکی دیگر از بهترین مدارس بین‌المللی شهر دبی، مدرسه کلاریون است. این مدرسه به خانه‌ای بزرگِ بسیار مدرن و یک گالری شباهت دارد دورتادور فضای بیرونی و گسترده آن را مواد ارگانیک برای بازی، باغبانی و پردیسه‌سازی مثل بامبو فراگرفته است.

علاوه بر این موارد وجود استخری سرپوشیده و یک سالن ورزشی چندمنظوره از امکانات دیگر این مدرسه است. کلاس‌های بزرگ در فصل‌های سرد سال در فضای باز برگزار می‌شوند که محیط یادگیری طبیعی و بزرگی را فراهم می‌کنند.

مدرسه کلاریون دبی
هزینه تحصیل در مدارس امارات

بورسیه تحصیلی امارات

در کشور امارات مخاطبانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، این امکان را دارند از بورسیه‌های مختلفی که ارائه می‌دهند، استفاده کنند. هزینه تحصیل در مدارس امارات تحت عنوان بورسیه تحصیلی کمک‌هزینه‌ای برای دانشجویان تاکنون در نظر گرفته نشده است.

این بورسیه‌ها طبیعتاً دانشگاهی هستند و در همان دانشگاه‌های دانشجویی پذیرفته شده‌اند. بورسیه‌های تحصیلی امارات متحده عربی برای دانشجویان فوق‌لیسانسی و دکتری ارائه می‌شوند و این قابلیت را دارند تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی را پوشش دهند.

رشته‌هایی مانند علوم‌انسانی و اجتماعی، علوم پایه، مدیریت و اقتصاد، پزشکی و علوم بهداشتی برای گرفتن بورسیه‌های تحصیلی در امارات توصیه می‌شوند. هزینه تحصیل در مدارس امارات مربوط به بورسیه‌های مهم این کشور در جدول زیر آورده شده‌ است.

بورسیه دانشگاه

هزینه

بورسیه تحصیلی دانشگاه امارات عربی

پوشش تا 7500 درهم در ماه

بورسیه تحصیلی دانشگاه خلیفه

پوشش تا 1000 درهم در ماه

بورسیه کارشناسی دانشگاه خلیفه

هزینه بر اساس نام‌های دانشجو در آزمون تعیین می‌شود.

 

مدارس ایرانی دبی

تمام کسانی که دغدغه هزینه تحصیل در مدارس امارات دبی را داشته، باید بدانند که مسیر سختی را پیش رو دارند. تحصیل در دبی با مدارس ایرانی این شهر قطعاً می‌تواند برای دانشجویان مزایای بخصوص خود را داشته باشد مخصوصاً برای ایرانیانی که قصد ادامه تحصیل و آینده‌ای روشن در این شهر را داشته باشند.

برای اطلاع از هزینه مدارس ایرانی در دبی می‌توانید با کارشناسان افدل گروپ تماس بگیرید تا متخصصان ما در اولین فرصت شما را راهنمایی کنند. حالا برویم به معرفی مدارس ایرانی دبی بپردازیم.

مدرسه امام خمینی

مجموعه آموزشی امام خمینی هم در لیست مدارس ایرانی در دبی بوده که در منطقه ابوظبی واقع شده و به‌صورت دولتی است. در این مدرسه اغلب تمرکز بر مهارت‌های فردی و رشد آن در میان دانش‌آموزان است.

مدرسه ادب

حتماً می‌دانید که هزینه تحصیل در مدارس امارات دبی ثابت شده نیست و دانش‌آموزان این مدرسه باید توجه زیادی به این موضوع داشته باشند. از نکته‌های مهم و ویژه آموزشی در مدرسه ایرانی ادبِ دبی آموزش درس‌های چون ریاضی و علوم با سطح کیفی بسیار بالا و فوق‌العاده است.

ارائه مهارت‌های یادگیری در سطوح بالا از دیگر ویژگی‌های مهم این مدرسه ایرانی در دبی است. مدرسه ادب در گروه مدارس غیردولتی ایرانی در خارج از کشور بوده که سیستم آموزشی آن مجهز به دوزبانه و بین‌الملل است.

مدرسه ایرانیان

این مدرسه علاوه بر اینکه بهترین مدرسه ایرانی در دبی است؛ همچنین آموزش‌های خود در سطوح متوسطه ابتدایی و کامل شده را باکیفیت عالی ارائه می‌دهد. همکاری والدین در این مدرسه از نکات حائز اهمیت و بسیار قابل‌توجه است. مدرسه ایرانیان اصولاً به‌صورت خصوصی و غیردولتی اداره می‌شود.

مدرسه ایرانیان
هزینه تحصیل در مدارس امارات

هزینه‌ تحصیل در مدارس امارات

مؤسسه‌ها در امارات متحده عربی مجاز به تعیین هزینه‌های تحصیلی خود هستند؛ پس هزینه‌های تحصیل در این کشور بسته به دانشگاه مبدأ، مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است؛ ولی در کل می‌توان هزینه تحصیل در مدارس امارات در مقطع کارشناسی را در زیر را در جدول زیر تعیین کرد.

دانشگاه

هزینه

دانشگاه‌ خصوصی

3500 الی 5800 درهم در سال

دانشگاه‌ دولتی

1000 درهم در هر واحد

 

هزینه تحصیل در مدارس امارات دبی در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری به شرح جدول زیر هستند.

دانشگاه

هزینه

دانشگاه خصوصی

3500 الی 5500 درهم در سال

دانشگاه دولتی

300 درهم در هر واحد

 

علاوه بر شهریه‌های تحصیلی باید مبلغی حدود ۱۲۵۰۰ درهم را برای مخارج زندگی عمومی و مختلف شامل هزینه‌های مربوط به مسکن، غذا، حمل‌ونقل و روزانه در نظر گرفت.

مخارج تحصیل در امارات نمی‌توانند در تصمیم‌گیری افراد تحصیلی تأثیر بگذارند و بهترین کار این است هزینه‌های گفته شده را در انتخاب و مقاطع تحصیلی در نظر گرفته شده و بر اساس تصمیم‌گیری‌های مالی خود بگیرید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

افدل گروپ؛ مشاوری مطمئن برای تحصیل در امارات

هزینه تحصیل در مدارس امارات چقدر است؟ با اندکی جستجو در مورد مؤسسه‌های معتبر مهاجرتی قطعاً یکی از مؤسساتی که همواره موردتوجه قرار می‌گیرد، آژانس مسافرتی افدل گروپ است. این مجموعه در زمینه خرید ملک در دبی، ثبت شرکت در دبی، ویزا کاری و… به ارائه خدمات مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری متقاضیان می‌پردازد.

اگر قصد دارید به‌راحتی اقامت دبی و کشورهای دیگر را دریافت کنید، این مجموعه یکی از مطمئن‌ترین مؤسسات مهاجرتی است؛ پس با خیالی آسوده می‌توانید به آن مراجعه کنید. این آژانس همچنین با ارائه راه‌حل‌های مختلف از جمله ویزای دبی، سرمایه گذاری در دبی، سرمایه گذاری در امارات و غیره به متقاضیان مهاجرتی خدمات خود را ارائه می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتری در مورد آزمون پرومتریک، گود استندینگ و مابقی موارد این‌چنینی، پیشنهاد می‌کنیم قبل از مهاجرت به امارات دبی حتماً از مشاوره‌های این مؤسسه قبل از هر اقدامی استفاده کنید؛ چراکه مشاوره به شما کمک خواهد کرد انتخاب بهتری داشته باشید.

افدل گروپ؛ مشاوری مطمئن برای تحصیل در امارات
هزینه تحصیل در مدارس امارات

کلام نهایی

باتوجه‌به انواع مختلف هزینه تحصیل در مدارس امارات و مدیریت مالی دقیق به دانشجویان قبل از شروع تحصیلشان توصیه می‌کنیم به‌دقت در این زمینه تحقیقات لازم را انجام دهند و برنامه‌ریزی مالی خود را برای موفقیت در دوره تحصیلی‌تان در امارات انجام دهید. در صورت داشتن سؤال یا ابهامی در زمینه تحصیل در امارات و دبی با گروه تخصصی افدل گروپ در تماس باشید.

سؤالات متداول

1. آیا تحصیل رایگان در دبی امکان‌پذیر است؟

تحصیل مجانی در مقطع مدارس تنها برای دانش‌آموزانی که اقامت دبی را دارند امکان‌پذیر است.

2. هزینه تحصیل در مدارس امارات چقدر است؟

هزینه‌های تحصیل در امارات بسته به دانشگاه مبدأ، مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است.

3. بهترین شهرهای امارات برای تحصیل کدام‌اند؟

ابوظبی، دبی و شارجه

 

سایر مقالات

تمدید لایسنس شرکت در دبی + 4 مورد از انواع لایسنس های تجاری
9 استراتژی جذب مشتری از دبی و بازاریابی در امارات + نکات مهم
صادرات برای شرکت های دبی+15موردکالای صادراتی ایران به امارات

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *