بهترین شهرهای امارات برای تحصیل + 3 شرط مهم تحصیل در امارات


بهترین شهرهای امارات برای تحصیل

بهترین شهرهای امارات برای تحصیل کدام اند؟ در صورتی که مهاجرت به امارات را به خاطر ادامه تحصیل انتخاب کرده اید، احتمالاً می‌دانید که بهترین شهر برای تحصیل شما کدام است و مرکز آموزشی موردنظرتان را هم انتخاب کرده اید.

اما اگر نمی دانید که کدام شهر امارات را برای تحصیل انتخاب کنید، با ما همراه باشید تا علاوه بر ارائه توضیحات کامل درباره مهاجرت تحصیلی به دبی و شهرهای دیگر، بهترین شهرهای امارات برای تحصیل را به شما معرفی کنیم.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

بهترین شهرهای امارات برای تحصیل

مزایای تحصیل در امارات

امارات متحده عربی یک کشور جوان، پویا و هیجان انگیز است که به دلیل تنوع باورنکردنی، مهمان نوازی مردم، ثبات سیاسی و اقتصادی و امنیت بالای اجتماعی شناخته شده است. به همین دلیل بسیاری از افرادی که قصد ادامه تحصیل در یک دانشگاه خوب را دارند، امارات را انتخاب می‌کنند. مزایای تحصیل در امارات را در ادامه بررسی کرده ایم.

مزایای تحصیل در امارات

کیفیت بالای آموزش

امارات متحده عربی برای ارائه آموزش باکیفیت شهرت دارد و بسیاری از دانشگاه ها و کالج های معتبر بین المللی در این کشور قرار دارند. امارات با طیف وسیعی از مدارس، پیش دبستانی ها، کالج ها و دانشگاه ها با هزینه ها و امکانات متفاوت، امکان تحصیل را برای علاقه مندان فراهم کرده است.

در حال حاضر بهترین شهرهای امارات برای تحصیل دارای مدارسی هستند که مجموعه وسیعی از برنامه‌های درسی را با کیفیت بالا ارائه می‌دهند و در حال رقابت با دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی خوب در جهان هستند.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

محیطی متنوع و چند فرهنگی

امارات مرکز تعداد زیادی از مدارس و دانشگاه های بین المللی است و بسیاری از افراد از سراسر جهان برای تحصیل به این کشور سفر میکنند؛ بنابراین مرکز فرهنگ ها و ملیت های متنوع است و دانش آموزان و دانشجویان می توانند محیطی متنوع و فراگیر را تجربه کنند.

اقتصاد قوی

تحصیل در یک کشور پیشرفته اغلب به معنای پیدا کردن شغل خوب نیز است. امارات دارای پنجمین اقتصاد برتر در خاورمیانه است و طیف متنوعی از صنایع مالی، گردشگری و مراقبت های بهداشتی در آن فعالیت می‌کنند و مهاجرت به دبی برای بسیاری از ایرانیان به داشتن یک زندگی با کیفیت فوق العاده ختم شده است.

امروزه بازار کار امارات متحده عربی به سطوح جدیدی گسترش یافته است؛ زیرا چندین شرکت خارجی، شعبه های خود را در این کشور راه اندازی کرده اند. فارغ التحصیلان حوزه فناوری و هوش مصنوعی میتوانند برای پیدا کردن شغل ایده آل خود در امارات امیدوار باشند.

پیش‌بینی می‌شود که امارات متحده عربی در سال‌های آینده، فرصت‌های شغلی بی‌نظیری را برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های هوش مصنوعی، علوم داده، منابع انسانی، مطالعات تجاری، تحلیل مالی، مهندسی و غیره ارائه دهد.

بنابراین اگر می‌خواهید شغل خود را از همین الان تضمین کنید و به دنبال فرصت‌های شغلی با درآمد بالا و مطمئن خستید، به یکی از بهترین شهرهای امارات برای تحصیل سفر کنید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

رواج زبان انگلیسی

انگلیسی به طور گسترده در شهرهای مهم امارات صحبت می شود که یک مزیت بزرگ در بازار کار جهانی است؛ زیرا انگلیسی را به عنوان زبان تجارت می‌شناسند. این مزیت، فرصت‌های زیادی را برای افراد تحصیل ‌کرده از هر کشوری قرار می‌دهد؛ به شرط آنکه به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند.

این نکته را هم بدانید که آموزش زبان در دبی و شهرهای دیگر امارات متحده عربی به زبان های انگلیسی، عربی، فرانسوی و… بسیار رایج است و شما می توانید هر یک از این زبان ها را بر اساس نیازی که برای تحصیل خود دارید، یاد بگیرید.

مزایای تحصیل در امارات متحده عربی را به طور خلاصه در جدول زیر مشاهده می کنید.

کیفیت بالای آموزش محیطی متنوع و چند فرهنگی
اقتصاد قوی رواج زبان انگلیسی
داشتن فرصت های شغلی متعدد برای اینده

شرایط تحصیل در امارات

امارات متحده عربی به لطف شهرهای بین‌المللی، دانشگاه‌های درجه یک و امکانات مدرنی که دارد، یک مقصد تحصیلی محبوب محسوب میشود. زبان رسمی در کشور امارات عربی است؛ اما زبان اصلی آموزش عالی انگلیسی است. قبل از اینکه به معرفی بهترین شهرهای امارات برای تحصیل بپردازیم، بهتر است با شرایط مهاجرت تحصیلی به امارات آشنا شوید.

ویزای دانشجویی امارات

برای دریافت ویزای اقامت دانشجویی باید توسط یک دانشگاه یا مؤسسه آموزشی پذیرش شوید. با دفتر بین المللی موسسه آموزشی خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که این خدمات را ارائه می دهند. شما باید به صورت آنلاین برای دریافت ویزای امارات درخواست دهید.

ویزای دانشجویی معمولاً برای یک سال اعطا می شود؛ اما در طول دوره تحصیلی شما قابل تمدید است و شما می توانید آن را بر اساس سنوات تحصیلی و در طول تحصیل خود تمدید کنید.

ویزای دانشجویی امارات

برای دریافت ویزای تحصیلی امارات باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار
  • 12 قطعه عکس
  • کپی پاسپورت
  • کپی ویزای ورود به امارات
  • مدارک پذیرش در یک موسسه آموزش عالی امارات
  • کپی رسید هزینه ویزا
  • ارائه مدرک تحصیلی قبلی

پس از ورود به امارات باید معاینات پزشکی مانند: آزمایش HIV، هپاتیت B و C، سل، جذام و سیفلیس را انجام دهید. اگر آزمایش شما برای هر یک از این بیماری ها، به استثنای سیفلیس مثبت باشد، مشمول شرایط دانشجویی در امارات و تحصیل در این کشور نخواهید بود. دانشجویان ممتاز می‌توانند ویزای طلایی امارات (ویزای پنج ساله) را دریافت کنند.

برای دریافت ویزای طلایی کشور امارات باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • دانش آموزان دبیرستانی با حداقل معدل فارغ‌التحصیلی 95 درصد
  • دانشجویان دانشگاه با حداقل معدل فارغ‌التحصیلی 3.75 از دانشگاه های داخل یا خارج از کشور

پذیرش در دانشگاه های امارات

دانشگاه های بهترین شهرهای امارات برای تحصیل، شرایط درخواست و پذیرش دانشجویان را تعیین می کنند. معمولاً درخواست‌های ادامه تحصیل برای تحصیلات تکمیلی به صورت آنلاین ارائه شده و به دانشگاه مورد شما ارسال می‌شوند.

پذیرش در دانشگاه های امارات

معمولا دانشگاه های امارات این مدارک را برای پذیرش دانشجویان درخواست می کنند:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • هزینه درخواست
  • گذرنامه
  • گواهی تحصیلی
  • منابع
  • گواهینامه بین المللی زبان انگلیسی IELTS (درصورت نیاز)

با توجه به متفاوت بودن شرایط پذیرش در دانشگاه های مختلف امارات متحده عریی، برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد معیارهای ورود، با دفتر دانشجویان بین المللی دانشگاه انتخابی خود تماس بگیرید.

الزامات زبان برای تحصیل در امارات

هر سه دانشگاه دولتی که در بهترین شهرهای امارات برای تحصیل مستقر هستند، انتظار دارند که شما به زبان عربی و همچنین انگلیسی تسلط داشته باشید. در حالی که بیشتر موسسات خصوصی برنامه های آموزشی خود را به زبان انگلیسی تدریس می کنند؛ اما یادگیری زبان عربی نیز برای برقراری ارتباط با مردم محلی و زندگی در امارات مفید است.

اگر زبان عربی یا هر دوی این زبان ها را بلد نیستید، باید قبل از پذیرش در دوره، در آزمون های ضروری شرکت کرده و نمرات قابل قبولی را کسب کنید. الزامات زبان در دانشگاه های امارات متفاوت هستند؛ بنابراین با دانشگاه خود مشورت کنید.

بهترین شهرهای امارات برای تحصیل کدام اند؟

امارات برترین جاذبه های گردشگری را دارد و همین امکانات متنوع، این کشور را به مقصدی منحصر به فرد برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل تبدیل می کند. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در شهرهایی مانند ابوظبی و دبی تحصیل کنند؛ زیرا بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر امارات در این شهرها هستند.

بهترین شهرهای امارات برای تحصیل

بهترین شهرهای امارات برای تحصیل عبارت اند از:

  • دبی
  • ابوظبی
  • شارجه

تحصیل در دبی

دبی بهترین شهر عرب نشین برای تحصیل است که بر اساس آخرین رتبه بندی بهترین شهرها برای تحصیل (QS) جزو 50 شهر برتر جهان است. در قلب اقتصاد دانش جهانی که در جهان پیشرو است، زندگی کنید و به تحصیل خود بپردازید.

دبی همچنین یکی از امن ترین شهرهای جهان است و همین مزیت باعث شده تا بسیاری از دانشجویان برای تحصیل به این شهر مهاجرت کنند. علاوه بر این، دوره های آموزشی ایده‌الی در دبی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده که امکان تحصیل را برای کودکان و نوجوانان نیز فراهم کرده است.

تحصیل در ابوظبی

چهار دانشگاه ابوظبی در رتبه بندی QS  سال 2023 قرار دارند. علاوه بر این، ابوظبی چندین شعبه از دانشگاه های بین المللی برتر را در خود جای داده است. مهاجران و دانشجویان بین المللی، بخش مهمی از جمعیت ابوظبی را تشکیل می دهند.

این شهر از نظر فرهنگی بسیار متنوع است و 46 درصد از دانشجویان خارج از کشور دارای ملیت ها مختلف هستند؛ به همین دلیل ابوظبی یکی از بهترین شهرهای امارات برای تحصیل محسوب میشود.

شهر ابوظبی رتبه دوم را در فهرست 2022 Expat Essentials بین‌المللی دارد که آن را به مکانی عالی برای زندگی تبدیل می‌کند. همچنین این شهر مرکزی برای فعالیت‌های تجاری و اقتصادی و برای فارغ‌التحصیلان بسیار ایده‌آل است.

تحصیل در شارجه

شارجه از نظر تعداد دانشگاه های موجود در Free-Apply.com رتبه 4 را در امارات متحده عربی به خود اختصاص داده است. سه دانشگاه برتر این شهر، 61 برنامه تحصیلی را به دانشجویان خود ارائه می دهند. به همین دلیل است که شارجه یکی از بهترین شهرهای امارات برای تحصیل به شمار می‌آید.

سیستم آموزشی امارات به شما این امکان را می دهد تا در این 3 شهر و مراکز آموزشی با کیفیت دلخواه خود تحصیل کنید و مدرکی معتبر را برای کار در حوزه تخصصی خود دریافت کنید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

مهاجرت تحصیلی خود را به افدل گروپ بسپارید!

امارات و دبی مقصد مهاجرانی هستند که قصد ادامه تحصیل دارند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید یا برای آینده فرزندان خود نگران هستید، تحصیل در امارات می‌تواند گزینه ایده‌الی برای شما باشد؛ زیرا مهاجرت به بهترین شهرهای امارات برای تحصیل می‌تواند آینده شما یا فرزندانتان را دگرگون کند!

مهاجرت تحصیلی

دیگر تحصیل، زندگی یا کار در امارات رویا نیست و به یک واقعیت دست یافتنی تبدیل شده است. افدل گروپ در کنار شماست تا رویای شما را به واقعیت تبدیل کند و راهنمای های لازم را برای مهاجرت به دبی یا شهرهای دیگر را به شما بدهد.

افدل گروپ بعد از اتمام تحصیل هم برای شما برنامه دارد؛ شما می‌توانید بعد از فارغ التحصیلی خود، مشاوره های تخصصی افدل را درباره پیدا کردن کار در دبی دریافت کنید یا اگر قصد ثبت شرکت در دبی را داشتید، به شما کمک کنند.

پس دیگر منتظر نمانید و با مشاوران متخصص تیم افدل تماس بگیرید، برای ویزای دانشجویی درخواست دهید، چمدان های خود را ببندید و تحصیلات خود را در امارات شروع کنید! برای کسب اطلاعات تکمیلی نیز میتوانید به اینستاگرام افدل مراجعه کنید.

 

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی شرایط کلی تحصیل در امارات متحره عربی پرداختیم و تعدادی از بهترین شهرهای امارات برای تحصیل را معرفی کردیم. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به امارات را دارید، توصیه می‌کنیم که اطلاعات دقیقی از مؤسسه آموزشی مورد نظر خود کسب و با دقت بیشتری شهر مقصدتان را انتخاب کنید تا بهترین نتایج را به دست آوردید و آینده شغلی خود را تضمین کنید.

 

سؤالات متداول

  1. حداقل معدل دانش آموزان برای دریافت ویزای طلایی باید چقدر باشد؟

95 درصد

  1. بهترین شهرهای امارات برای تحصیل کدام اند؟

ابوظبی، دبی و شارجه

  1. آشنایی با چه زبانهایی برای تحصیل در امارات ضروری است؟

انگلیسی و عربی

 

سایر مقالات:

آیا خدمات بهداشت امارات رایگان هستند؟ {شماره‌ اورژانس 998}
مراحل و شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی 2024+هزینه های اولیه
شرایط دریافت انواع ویزای کانادا برای ایرانیان در2024 +مشاوره

 

22 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *