شرایط جدید اقامت قبرس از طریق خرید ملک + 6 نکته طلایی

اقامت قبرس از طریق خرید ملک

اقامت قبرس از طریق خرید ملک


اخذ اقامت قبرس از طریق خرید ملک

آیا با شرایط جدید اخذ اقامت قبرس از طریق خرید ملک آشنایی دارید؟ شما با خرید ملک در قبرس می‌توانید با یک تیر دو نشان زده و علاوه بر خرید ملکی رویایی با قیمت مناسب که ارزش آن روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند، اقامت دائم قبرس را دریافت کرده و زندگی راحت و باکیفیتی را به همراه خانواده خود در قبرس تجربه کنید.

اما پیش از ورود به بازار املاک این کشور لازم است از شرایط و قوانین خرید ملک در قبرس شناخت کافی داشته باشید تا با تصمیم‌گیری‌های درست و مطمئن بتوانید یک سرمایه‌گذاری موفق و ایده‌آل را تجربه کنید.

در ادامه همراه ما باشید تا شما را با موضوعات مهمی‌ در مورد شرایط اقامت در قبرس برای ایرانیان با خرید ملک آشنا کنیم.

اخذ اقامت قبرس از طریق خرید ملک
اقامت قبرس از طریق خرید ملک

 

چرا خرید ملک در قبرس شمالی؟

ممکن است برایتان سؤال پیش آمده باشد که دلیل این حجم از استقبال ایرانی‌‌ها از خرید ملک در قبرس و اخذ اقامت از این طریق چیست؟ در این باره باید بگوییم خرید ملک در کشور زیبای قبرس فرصت‌های بی‌نظیری را در اختیار خریداران ملک قرار می‌دهد که چند مورد از جذاب‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • با خرید ملک در قبرس می‌توانید به اقامت دائم این کشور برای خود و خانواده‌تان دست پیدا کنید.
  • این کشور دارای اقتصاد روبه‌رشد بوده و سطح رفاه بسیار مناسبی دارد.
  • خرید ملک در کشور قبرس شمالی یک سرمایه‌گذاری با بازدهی بالا است؛ زیرا ارزش املاک این کشور به‌سرعت در حال افزایش هستند.
  • آب و هوای متعادل، طبیعت زیبا و بکر، جذابیت‌ها و تفریحات متنوع از دیگر مزایای اخذ اقامت قبرس از طریق خرید ملک هستند.
  • شما می‌توانید با خرید ملک و اقامت در قبرس، به صورت آزاد در این کشور کار و تجارت داشته و از فرصت‌های شغلی و تجاری زیادی بهره‌مند شوید.
  • آمار جرم و جنایت در قبرس تقریباً نزدیک به صفر بوده و امنیت بالایی دارد.
  • قیمت مناسب خانه و زمین در قبرس شمالی نسبت به ایران، از دیگر جذابیت‌های اقامت قبرس از طریق خرید ملک است.
  • با اجاره ملک خود در قبرس می‌توانید درآمد دلاری به دست بیاورید.
  • مالیات خرید ملک در کشور قبرس به نسبت سایر کشور‌های اروپایی کمتر است.

با توجه به رشد و پیشرفت قبرس ، فرصت‌ها و چالش‌های جدیدی در معاملات ملکی به وجود آمده است که شما با داشتن مشاوران باتجربه می‌توانید تصمیم‌گیری‌های صحیح در این زمینه داشته باشید؛ از این رو کارشناسان افدل گروپ آماده هستند در این مسیر همراه شما باشند.

چرا خرید ملک در قبرس شمالی؟
اقامت قبرس از طریق خرید ملک

 

شرایط اقامت قبرس از طریق خرید ملک

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در قبرس به دو صورت برای ایرانی‌‌ها امکان پذیر است. در قدم اول شما باید با سرمایه حدود ۳۰۰ هزار یورو یک ملک نو در این کشور خریداری کنید. در این صورت ظرف ۳ الی ۴ ماه می‌توانید برای خود و خانواده‌تان (همسر، فرزندان تا سن ۲۴ سال و والدین خود و همسرتان) اقامت دائم دریافت کنید.

طبق شرایط جدید اقامت قبرس برای حفظ اقامت خود باید هر دو سال حداقل ۱ روز را در قبرس حضور داشته باشید. با رعایت قوانین و شرایط شما می‌توانید بعد از گذشت ۵ سال زندگی در قبرس برای اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور درخواست دهید.

در روش دوم شما می‌توانید برای تأمین ۷۰ درصد از مبلغ ملک، وام دریافت کنید و با اجاره‌دادن ملک نه‌تنها اقساط وام را پرداخت کنید؛ بلکه یک سود ما‌هانه به جیب بزنید. با این روش می‌توانید برای خود و خانواده‌تان اقامت دائم دریافت کنید که حدوداً ۲ الی ۳ سال زمان نیاز دارد و دیگر ملک موردنظر نو نخواهد بود.

شما در زمان درخواست اقامت قبرس از طریق خرید ملک باید حدود ۲۰۰ هزار یورو از قیمت ملک را پرداخت کرده باشید. با توجه به اینکه قبرس شمالی عضوی از اتحادیه اروپا است، با داشتن تابعیت این کشور، این امکان را خواهید داشت که در تمامی‌‌ کشور‌‌های عضو اتحادیه اقامت داشته و بدون ویزا به آن‌‌ها سفر کنید.

همچنین پاسپورت این کشور در حال حاضر در رتبه ۹ جهان قرار داشته و از اعتبار و قدرت بالایی برخوردار است. ممکن است بپرسید با اقامت قبرس به کدام کشور‌ها می‌توان سفر کرد؟ شما با داشتن پاسپورت قبرس می‌توانید به بیش از۱۷۰ کشور دنیا بدون ویزا سفر کنید.

با توجه به اینکه ممکن است شرایط و الزامات دریافت اقامت قبرس از طریق خرید ملک با گذر زمان دچار تغییر شوند، پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از جدیدترین شرایط و مدارک لازم برای اقامت قبرس با کارشناسان ما در تیم افدل گروپ تماس بگیرید.

شرایط اقامت قبرس از طریق خرید ملک
اقامت قبرس از طریق خرید ملک

 

۶ نکته مهم در مورد اخذ اقامت قبرس از طریق خرید ملک

حال که با حداقل مبلغ خرید ملک در قبرس برای اخذ اقامت این کشور آشنا شده‌اید، لازم است بدانید شما برای دریافت اقامت قبرس باید یک سری شرایط دیگر را نیز رعایت کنید که مهم‌ترین آن‌ها‌ به شرح زیر هستند:

  • طبق جدیدترین شرایط اقامت قبرس از طریق خرید ملک، شما باید ثابت کنید از یک درآمد سالیانه که از خارج از قبرس تأمین می‌شود برخوردار هستید. مقدار این درآمد برای اقامت متقاضی اصلی حدود ۳۰ هزار یورو، همسر و فرزندان هریک ۵ هزار یورو و برای والدین هریک حدود ۸ هزار یورو است.
  • هر سرمایه گذار خارجی تنها می‌تواند یک ملک و حداکثر ۱۳۳۸ متر مربع ملک در قبرس خریداری کند.
  • باید حدود ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ پوند به عنوان پیش پرداخت به فروشنده بپردازید.
  • به منظور دریافت اقامت قبرس از طریق خرید ملک لازم است یک سپرده بانکی به مبلغ ۳۰ هزار یورو داشته باشید. این مبلغ تا ۳ سال در حساب شما بلوکه می‌شود.
  • خریدار نباید هیچ گونه سوءسابقه کیفری داشته باشد.

قوانین مالیاتی خرید ملک در قبرس

اگر به دنبال اخذ اقامت قبرس از طریق خرید ملک هستید، لازم است بدانید جدا از قیمت ملک باید هزینه‌ای نیز به عنوان مالیات خرید ملک در این کشور بپردازید. در معاملات ملکی در قبرس خریدار و فروشنده موظف به پرداخت انواع مالیات هستند که در جدول زیر به آن‌ها اشاره کرد‌ه‌ایم.

نوع مالیات توضیحات
تمبر مالیاتی رسمی‌ شدن قرارداد ملک به حق تمبر بستگی دارد که حدود ۰.۵ درصد از ارزش ملک است.
مالیات بر ارزش افزوده نرخ این مالیات حدود ۵ درصد بوده و پرداخت آن برعهده خریدار است و تنها برای املاک نو پرداخت می‌شود.
مالیات انتقال سند به هنگام انتقال سند مالکیت باید توسط خریدار ملک پرداخت شود و حدود ۳ درصد از ارزش ملک است.

ارزان‌ترین شهر‌های قبرس برای خرید ملک

یکی از دغدغه‌های اصلی کسانی که به دنبال دریافت اقامت قبرس از طریق خرید ملک هستند این است که خرید به صرفه‌ای را تجربه کرده و با سرمایه کم در قبرس شمالی صاحب خانه شوند.

به طور کلی قبرس شمالی یکی از ارزان‌ترین کشور‌های اروپایی برای سرمایه‌گذاری در ملک است؛ اما در برخی از شهر‌های آن قیمت‌های بسیار خوبی به مهاجران ارائه می‌شود که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

ارزان‌ترین شهر‌های قبرس برای خرید ملک
اقامت قبرس از طریق خرید ملک

 

فاماگوستا؛ پایتخت دریایی قبرس

فاماگوستا یکی از جذاب‌ترین شهر‌های قبرس شمالی است که قیمت ملک در آن ارزان بوده و با امکانات بالا، طراحی‌های مدرن، طبیعت، سواحل زیبا و جاذبه‌‌های گردشگری فراوان به عنوان یک فرصت عالی برای خریدارانی که ‌قصد دارند برای اخذ اقامت قبرس از طریق خرید ملک اقدام کنند شناخته می‌شود.

اسکله؛ یک منطقه توریستی بسیار پرطرفدار

شهر اسکله انتخاب بسیار اید‌ه‌آلی برای خرید ملک در قبرس است. این شهر با موقعیت استراتژیک، دسترسی آسان به سواحل زیبا، امکانات حمل و نقل عمومی‌ و قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه به عنوان یکی از مناطق ارزان قیمت برای سرمایه‌گذاری و زندگی در قبرس محسوب می‌شود.

کایرنیا؛ شهری با چشم‌انداز‌های بی‌نظیر

کایرنیا با برخورداری از طبیعت زیبا، تاریخ باستانی و امکانات شهری متنوع یک شهر ارزان قیمت برای اخذ اقامت قبرس از طریق خرید ملک به شمار می‌آید. در این شهر می‌توانید از قیمت مناسب املاک، ترکیب منحصر به فرد کوهستان و سواحل طلایی، چشم انداز‌های فوق‌العاده و… برای داشتن یک زندگی آرام لذت ببرید.

کایرنیا؛ شهری با چشم‌انداز‌های بی‌نظیر
اقامت قبرس از طریق خرید ملک

 

لانارکا؛ شهری سنتی و آرام

اگر می‌خواهید از جوامع مهاجر و سبک زندگی یکنواخت و معمولی فاصله بگیرید، شهر لارناکا با یک محیط سنتی و جذاب می‌تواند انتخاب ایده‌آلی برای شما باشد. کمترین قیمت آپارتمان در این شهر بندری به ازای هر مترمربع ۱۲۸۰ یورو است.

نیکوزیا؛ جزو ۲۰ شهر برتر قاره اروپا

اگر می‌خواهید از تمامی‌ امکانات زندگی در پایتخت قبرس با قیمت‌های به‌صرفه بهره‌مند شوید، پیشنهاد ما به شما شهر نیکوزیا است. میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر نیکوزیا حدود ۱۸۰۰ یورو است.

بهترین تجربه خرید ملک در قبرس با افدل گروپ

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در قبرس با خرید ملک هستید، باید بدانید اطلاع دقیق از جنبه‌های حقوقی خرید ملک، شرایط و نحوه اقامت قبرس با خرید ملک و همچنین قیمت ملک در قبرس از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه داشته و در این مسیر از وکلا و مشاوران کاربلد و حرفه‌ای کمک بگیرید.

با وجود تیم تخصصی افدل گروپ نیازی نیست نگرانی از این بابت داشته و می‌توانید از طریق مشاوره‌های تخصصی با کارشناسان مجموعه ما که سال‌هاست در این زمینه فعالیت دارند، از شرایط ایده‌آل بازار املاک و مستغلات قبرس به نفع خود استفاده کرده و یک ملک مناسب و رؤیایی در بهترین منطقه خریداری کنید.

سخن پایانی

اخذ اقامت قبرس از طریق خرید ملک یکی از بهترین و راحت‌ترین روش‌های ممکن برای مهاجرت به این کشور زیبا و خوش آب و هوا است. در این شرایط شما می‌توانید علاوه بر داشتن خانه در قبرس و اخذ اقامت، یک سرمایه‌گذاری مطمئن را تجربه کنید. در این مطلب به هر آنچه لازم است در مورد دریافت اقامت قبرس با خرید ملک بدانید، پرداختیم.

سؤالات متداول

۱. آیا با خرید ملک در قبرس می‌توان اقامت این کشور را گرفت؟

بله اخذ اقامت قبرس از طریق خرید ملک در این کشور امکان‌پذیر است.

۲. آیا با خرید ملک در قبرس می‌توانم برای خانواده‌ام اقامت بگیرم؟

بله در این روش شما می‌توانید به همراه همسر، فرزندان و والدین خود و همسرتان به قبرس مهاجرت کنید.

۳. آیا با خرید ملک در قبرس اجازه کار در این کشور داده می‌شود؟

خیر در این نوع اقامت اجازه کار ندارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *