قوانین خرید ملک در ترکیه -معرفی بیش از 10 قانون خرید ملک در ترکیه

قوانین خرید ملک در ترکیه

قوانین خرید ملک در ترکیه


جدیدترین شرایط و قوانین خرید ملک در ترکیه

آیا با شرایط و قوانین خرید ملک در ترکیه آشنایی دارید؟ خوشبختانه مقررات خرید ملک در ترکیه در مقایسه با کشور‌های اروپایی بسیار آسان‌تر بوده و دولت ترکیه شرایط مناسبی را برای جذب سرمایه گذاران خارجی به این کشور در نظر گرفته است تا از نرخ رشد نسبتاً بالای ملک در ترکیه به نفع خود استفاده کنند.

با توجه به اینکه امکان اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک برای سرمایه گذاران فراهم است، در حال حاضر سرمایه گذاری در املاک و مستغلات این کشور توسط ایرانی‌‌ها با استقبال زیادی روبرو شده است. اگر شما می‌خواهید از این فرصت استثنایی استفاده کنید، به منظور آشنایی با قوانین خرید ملک در ترکیه در این مطلب همراه ما باشید.

جدیدترین شرایط و قوانین خرید ملک در ترکیه
قوانین خرید ملک در ترکیه

 

حداقل سرمایه لازم برای اخذ اقامت ترکیه

اگر قصد خرید خانه در ترکیه را دارید و می‌خواهید از این طریق به اقامت موقت یا دائم ترکیه دست پیدا کنید، باید بدانید طبق آخرین قوانین خرید ملک در ترکیه شما برای دریافت اقامت موقت این کشور باید ملکی به ارزش حداقل ۲۰۰ هزار دلار آمریکا خریداری کنید.

در این صورت دولت ترکیه اقامت موقت ۱ الی ۲ ساله به شما اعطا می‌کند که هر سال یا هر دو سال یکبار قابل تمدید بوده و بعد از ۵ سال می‌توانید درخواست اقامت دائم بدهید؛ اما چنانچه به دنبال دریافت شهروندی و اقامت دائم ترکیه هستید، باید ملکی به ارزش حداقل ۴۰۰ هزار دلار آمریکا در املاک ترکیه خریداری کنید.

توجه داشته باشید یکی از مهم‌ترین قوانین خرید ملک در ترکیه این است که برای دریافت اقامت، مبلغ پرداختی شما برای خرید ملک در نظر گرفته نمی‌شود؛ بلکه ارزش واقعی و کارشناسی شده ملک مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. البته معمولاً ارزش کارشناسی ملک در ترکیه نهایتاً ۱۰ درصد با مبلغ پرداختی خریدار تفاوت دارد.

امکان خرید چند ملک در ترکیه

دومین مورد از قوانین خرید ملک در ترکیه این است که لازم نیست حتماً یک ملک خریداری کنید و می‌توانید چند ملک که مجموعه ارزش آن‌ها حدود ۴۰۰ هزار دلار است را خریداری کرده و از این طریق اقامت دائم و شهروندی ترکیه را دریافت کنید.

همچنین باید بدانید که ملک خریداری شده برای شهروندی را تا ۳ سال نمی‌توانید به فروش برسانید و بعد از این مدت می‌توانید از طریق انواع سایت خرید خانه در ترکیه یا آژانس املاک برای فروش یا اجاره ملک اقدام کنید.

امکان خرید چند ملک در ترکیه
قوانین خرید ملک در ترکیه

 

محدودیت متراژ ملک در ترکیه

قانون مهم دیگر در زمینه خرید ملک در ترکیه این است که افراد خارجی تنها می‌توانند تا حداکثر ۳۰ هکتار ملک در ترکیه خریداری کنند. علاوه بر این مهاجران خارجی مجاز هستند تا ۱۰ درصد از املاک هر ناحیه را بخرند.

لزوم خرید ملک از شهروندان ترک

اگر قصد اخذ اقامت و شهروندی ترکیه را دارید، باید بدانید طبق قوانین خرید ملک در ترکیه، باید حتماً ملک موردنظر را از یک شهروند ترک خریداری کنید و اطمینان حاصل کنید روی آن ملک قبلاً درخواست شهروندی داده نشده باشد.

خرید قسطی ملک در ترکیه

از مهم‌ترین قوانین خرید ملک در ترکیه که برخی از آن به عنوان یکی از معایب خرید ملک در ترکیه یاد می‌کنند باید به این موضوع اشاره کنیم که اگر به صورت قسطی برای خرید خانه در این کشور اقدام کنید، تا زمان پایان اقساط و انتقال سند، نمی‌توانید برای اخذ اقامت کشور ترکیه اقدام کنید.

مالیات خرید ملک در ترکیه

به طور معمول درمورد هزینه‌های جانبی خرید ملک در ترکیه توصیه می‌کنیم ۷ الی ۸ درصد از قیمت ملک را به عنوان پوشش این هزینه‌ها در نظر بگیرید. معمولاً هزینه حق تمبر در ترکیه به عنوان هزینه مالیات خرید خانه در این کشور شناخته می‌شود و این مالیات حدود ۴ درصد از ارزش ارزیابی شده ملک است.

ارزش ارزیابی شده ملک به طور معمول حدود ۶۰ درصد از قیمت خرید ملک است. حق تمبر با ثبت سند مالکیت به نام متقاضی قابل پرداخت است و تا زمانی که ساخت و ساز ملک به اتمام نرسیده باشد، نیازی نیست نگرانی از بابت پرداخت این مبلغ داشته باشید. مالیات خرید خانه در ترکیه را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

مالیات خرید ملک در ترکیه
قوانین خرید ملک در ترکیه

 

نوع ملک درصد مالیات
املاک تجاری ۰.۴
املاک مسکونی ۰.۱
زمین‌های کشاورزی ۰.۲

فرقی نمی‌کند قصد خرید ملک یا اجاره آپارتمان و اجاره مغازه در ترکیه، به‌هرحال وجود مشاوران باتجربه که سال‌ها در این زمینه فعالیت دارند به شما کمک می‌کند با در نظر گرفتن قوانین خرید ملک در ترکیه و انتخاب‌های هوشمندانه، ملکی مناسب خریداری کرده و ارزش سرمایه خود را ارتقا دهید. در این زمینه می‌توانید روی کمک ما حساب باز کنید.

مناطق ممنوعه برای اخذ اقامت ترکیه

طبق جدیدترین قوانین خرید ملک در ترکیه در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ اداره مهاجرت استانبول اعلام کرد که در بعضی مناطق این شهر، خرید ملک منجر به دریافت اقامت ترکیه نمی‌شود. این مناطق شامل منطقه فاتیح، اسنیورت، آوجیلار، شیشلی، ساریر، شیله، توزلو، عمرانیه و… هستند.

مناطق ممنوعه برای اخذ اقامت ترکیه
قوانین خرید ملک در ترکیه

 

داشتن اجازه اقامت تا زمان حفظ مالکیت

توجه داشته باشید تا زمانی که ملک خریداری شده توسط شما (با ارزش کمتر از ۴۰۰ هزار دلار) تحت مالکیت شما قرار داشته باشد، می‌توانید اقامت موقت خود را در ترکیه تمدید کنید.

خرید ملک در ترکیه جهت ساخت و ساز

از دیگر قوانین خرید ملک در ترکیه باید به این موضوع بپردازیم که اگر به عنوان یک شهروند خارجی زمینی را در ترکیه خریداری کنید، باید تا حداکثر ۲ سال مراحل ساخت و ساز را تکمیل کنید.

عدم امکان خرید ملک در روستا‌های ترکیه

لازم به ذکر است افراد خارجی نمی‌توانند در بافت روستایی و نزدیک روستا‌های ترکیه ملک خریداری کنند. به این ترتیب خرید خانه در روستا‌های این کشور امکان پذیر نیست، مگر با هدف اخذ شهروندی ترکیه.

وراثت ملک و اموال در ترکیه

در این بخش از بررسی قوانین خرید خانه در ترکیه باید به موضوع وراثت ملک افراد خارجی در ترکیه بپردازیم. مالکیت ملک بر اساس قانون ارث و میراث در ترکیه از فرد متوفی به وارثان وی منتقل می‌شود.

اگر شخص متوفی وصیت نامه‌ای از خود باقی نگذاشته باشد، طبق قوانین ترکیه تمامی‌ مال و اموال، املاک و بدهی‌های او به وراث می‌رسد.

در این صورت تمامی‌ مال و اموال فرد به طور مساوی بین همسر (۵۰ درصد ارث) و فرزندان دختر و پسر (۵۰ درصد ارث) تقسیم‌بندی می‌شوند. در غیر این صورت اگر متوفی در وصیت نامه به سهم‌الارث هریک از وارثان خود اشاره کرده باشد، دادگاه ترکیه طبق وصیت نامه عمل کرده و انتقال ارث را انجام می‌دهد.

با توجه به اینکه ممکن است قوانین خرید ملک در ترکیه در گذر زمان دستخوش تغییر شوند، بهتر است برای اطلاع از جدیدترین قوانین خرید ملک در ترکیه با مشاوران ما در مجموعه افدل گروپ در تماس باشید.

وراثت ملک و اموال در ترکیه
قوانین خرید ملک در ترکیه

 

املاک مناطق نظامی در ترکیه‌

دقت داشته باشید که املاک خریداری شده توسط مهاجران خارجی نباید در مناطق نظامی‌ و امنیتی ترکیه قرار داشته باشند.

محدودیت اخذ اقامت ترکیه برای فرزندان بالای ۱۸ سال

با هر ملک تنها یک فرد بالغ یا یک خانواده می‌توانند اقامت دریافت کنند. با خرید ملک در املاک کشور ترکیه تنها برای پدر، مادر و فرزندان زیر ۱۸ سال امکان دریافت اقامت ترکیه وجود دارد. اگر فرزند بالای ۱۸ سال دارید، باید از طریق دیگر روش‌ها برای او اقامت بگیرید یا یک ملک دوم جهت اخذ اقامت خریداری کنید.

البته گفته می‌شود در جدیدترین قوانین خرید ملک در ترکیه این امکان برای فرزندان ۱۸ الی ۲۴ سال که مجرد و در حال تحصیل هستند و نام آن‌ها در سند ذکر شده فراهم شده است تا اقامت دریافت کنند؛ اما هنوز به شکل رسمی‌ از سوی اداره مهاجرت ترکیه اعلام نشده است.

عدم دریافت اقامت ترکیه با سند شراکتی

توجه داشته باشید سند ملک موردنظر باید به نام یک نفر باشد و با سند‌های شراکتی اقامت داده نمی‌شود؛ حتی اگر سهم شما از ملک ۲۰۰ هزار دلار باشد. درمورد خانواده‌ها نیز این موضوع صدق می‌کند و سند باید به نام یکی از والدین باشد. در این صورت به والدی که سند به نام او است، اقامت تاشینماز و به سایر اعضای خانواده اقامت توریستی داده می‌شود.

عدم دریافت اقامت ترکیه با سند شراکتی
قوانین خرید ملک در ترکیه

 

قابل سکونت بودن ملک

توجه داشته باشید یکی از مهم‌ترین قوانین خرید ملک در ترکیه به منظور اخذ اقامت این است که ملک خریداری شده حتماً مسکونی بوده و قابل سکونت باشد. ملک‌های در حال ساخت یا پیش فروش در ترکیه شامل این قانون نمی‌شوند.

همراه افدل گروپ با خیال راحت در ترکیه ملک بخرید!

اگر به دنبال سرمایه گذاری در ترکیه با خرید ملک و اخذ اقامت این کشور هستید، ما در مؤسسه مهاجرتی افدل گروپ با برخورداری از وکلای مهاجرتی، کارشناسان ملکی مجرب و بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان آماده هستیم تا خرید ملک در ترکیه را برای شما آسان کرده و  در این مسیر همراه شما باشیم.

شما می‌توانید برای اطلاع از شرایط و مدارک لازم برای خرید ملک، جدیدترین قیمت ملک در ترکیه، یافتن ملک مناسب، قوانین اجاره خانه در ترکیه و… با کارشناسان تیم ما در ارتباط باشید تا از راه‌های امن و مطمئن بتوانید یک ملک اید‌ه‌آل در ترکیه برای خود خریداری کرده و از این مسیر به اقامت این کشور دست پیدا کنید.

سخن پایانی

اطلاع کامل از قوانین و شرایط خرید خانه در ترکیه یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که شما سرمایه گذاران عزیز باید پیش از اقدام به خرید ملک در کشور ترکیه به آن توجه داشته باشید؛ زیرا شناخت این مقررات به شما کمک می‌کند آگا‌هانه در این مسیر گام برداشته و بعد‌ها برای اخذ اقامت ترکیه و فروش ملک دچار مشکل نشوید.

از این رو ما در این مطلب به هرآنچه لازم است درمورد قوانین و مقررات خرید ملک در این کشور بدانید پرداختیم.

سؤالات متداول

۱. حداقل قیمت خرید خانه در ترکیه به تومان چقدر است؟

شروع قیمت خانه در ترکیه با احتساب پول ایران چیزی حدود ۳ میلیارد تومان است.

۲. آیا برای خرید ملک در ترکیه به وکیل نیاز داریم؟

به دلیل نیاز به شناخت کامل از قوانین خرید ملک در ترکیه برای خریداران، بهتر است از وکلای مجرب کمک بگیرید.

۳. آیا بعد از خرید ملک در ترکیه می‌توان آن را اجاره داد؟

بله شما می‌توانید ملک خریداری شده را اجاره داده و از این طریق کسب درآمد کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *