قیمت آپارتمان در ترکیه – بررسی قیمت خانه در 5 شهر مهم ترکیه

قیمت آپارتمان در ترکیه

قیمت آپارتمان در ترکیه


هر آنچه باید درمورد قیمت آپارتمان در ترکیه بدانید!

آیا با قیمت آپارتمان در ترکیه آشنایی دارید؟ از آنجایی که اقتصاد ترکیه در بین ۱۰ اقتصاد روبه‌رشد دنیا قرار دارد، سرمایه گذاری در ترکیه با خرید آپارتمان در چند سال اخیر از سوی ایرانیان بسیار افزایش یافته است. درواقع خرید آپارتمان در ترکیه تجربه یک سرمایه گذاری آپارتمانی سودآور و ایده‌آل با بازگشت سرمایه در کوتاه‌مدت است.

خوشبختانه طبق شرایط جدید اقامت ترکیه، شما سرمایه‌گذاران می‌توانید از طریق خرید آپارتمان در این کشور به اقامت و پاسپورت آن دست پیدا کنید؛ اما پیش از آن لازم است از وضعیت قیمت آپارتمان در ترکیه شناخت کامل پیدا کرده و با آگاهی کافی در این زمینه اقدام کنید؛ از این رو از شما دعوت می‌کنیم تا انتها با ما باشید.

هر آنچه باید درمورد قیمت آپارتمان در ترکیه بدانید!
قیمت آپارتمان در ترکیه

 

معیار قیمت‌گذاری آپارتمان در ترکیه

پیش از اینکه به بررسی قیمت آپارتمان در ترکیه بپردازیم، لازم است شما را با موضوعاتی که در این تعیین قیمت تأثیرگذار هستند آشنا کنیم. نظام املاک و مستغلات ترکیه تفاوت‌هایی با نظام املاک کشورمان ایران دارد و این موضوع از دغدغه اصلی خریداران آپارتمان در ترکیه است.

یکی از همین تفاوت‌ها معیار قیمت‌گذاری آپارتمان در ترکیه و ایران است. در خصوص قیمت‌گذاری آپارتمان در کشور ترکیه باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  • برخلاف ایران، قیمت آپارتمان در ترکیه صرفاً بر اساس متراژ تعیین نمی‌شود.
  • عواملی نظیر بالکن، امکانات رفاهی آپارتمان یا مجتمع موردنظر، منظره واحد، تعداد اتاق‌ها، سال ساخت، تعداد طبقات، موقعیت آپارتمان، نزدیکی به جاذبه‌های گردشگری، مرکز شهر، فرودگاه و… در تعیین قیمت خانه در ترکیه تأثیرگذار هستند.
  • تفاوت قیمت آپارتمان در مؤسسات املاکی مختلف ترکیه ناشی از کارشناسی نادرست آن‌ها است؛ بنابراین باید در زمینه قیمت آپارتمان در ترکیه همواره با کارشناسان مجرب مشورت کنید.
  • توصیه می‌کنیم به جای مقایسه واحد موردنظر با سایر مجتمع‌ها صرفاً آن را با واحد‌های مشابه مقایسه کنید.

سرمایه موردنیاز برای خرید آپارتمان در ترکیه

قیمت آپارتمان در ترکیه به تفکیک شهر‌ها و محله‌های مختلف آن متفاوت بوده و به فاکتور‌های متعددی بستگی دارد. در صورتی که می‌خواهید آپارتمانی متناسب با بودجه خود را پیدا کنید، کارشناسان ما در مجموعه افدل گروپ می‌توانند در این زمینه به شما کمک کرده و انتخاب‌‌های اید‌ه‌آلی را به شما پیشنهاد دهند.

در ابتدا باید توجه داشته باشید بر اساس آخرین شرایط اقامت در ترکیه برای ایرانیان از تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۲۳ به بعد حداقل مبلغ لازم برای اخذ اقامت ترکیه با خرید آپارتمان ۱ الی ۲ ساله (قابل تمدید) حدود ۲۰۰ هزار دلار است. این مبلغ در گذشته ۷۵ هزار دلار برای شهر‌های بزرگ ترکیه بود.

البته در خصوص افرادی که قبل از این تاریخ آپارتمان خود را در ترکیه خریداری کرده و اقامت دریافت کرده‌اند، همان قانون قبلی اعمال خواهد شد. همچنین بر اساس شرایط اقامت دائم در ترکیه به منظور دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه لازم است آپارتمانی به ارزش حداقل ۴۰۰ هزار دلار خریداری کنید.

در جدول زیر می‌توانید لیست قیمت آپارتمان در ترکیه را به تفکیک شهر‌های مختلف آن که طبق آخرین وضعیت بازار املاک در سال ۲۰۲۴ است مشاهده کنید.

نام شهر متوسط قیمت هر ۱۰۰ متر مربع آپارتمان متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در داخل شهر متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در حومه شهر
استانبول ۶۳۲۰۵ یورو (۶۹۲۲۷ دلار) ۲۴۹.۸۱ دلار ۱۳۷.۳۶ دلار
ازمیر ۴۷۷۰۰ یورو (۵۲۲۴۵ دلار) ۱۳۲.۳۶ دلار ۸۸.۶۰ دلار
آنتالیا ۳۵۰۱۹ یورو (۳۸۳۵۵ دلار) ۲۰۳.۹۲ دلار ۹۱.۴۴ دلار
بورسا ۴۱۱۵۰ یورو (۴۵۰۷۰ دلار) ۶۷.۰۴ دلار ۵۳.۹۸ دلار
آیدین ۴۱۲۹۵ یورو (۴۵۲۳۰ دلار) ۷۰.۸۲ دلار ۴۳.۳۳ دلار
سرمایه موردنیاز برای خرید آپارتمان در ترکیه
قیمت آپارتمان در ترکیه

هزینه‌های جانبی خرید آپارتمان در ترکیه

به دلیل ایده‌آل بودن شرایط اقامت در ترکیه با خرید آپارتمان سرمایه گذاران بسیاری این کشور را به عنوان گزینه مناسبی برای حفظ و رشد سرمایه خود انتخاب می‌کنند؛ اما معمولاً این افراد تنها به قیمت آپارتمان در ترکیه توجه دارند. در این زمینه باید بگوییم خرید آپارتمان در هر کجای دنیا هزینه‌های جانبی نیز به دنبال دارد.

با توجه به اینکه در خرید آپارتمان در ترکیه نباید از این هزینه‌ها غافل شوید، در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

هزینه‌های جانبی خرید آپارتمان در ترکیه
قیمت آپارتمان در ترکیه

هزینه مشاور املاک

فرقی نمی‌کند به صورت سنتی و از طریق آژانس‌های املاک محلی برای خرید خانه در کشور ترکیه اقدام کنید یا در این زمینه از مؤسسات بین‌المللی املاک کمک بگیرید، به‌هرحال باید مبلغی را تحت عنوان هزینه مشاوره در نظر بگیرید که مقدار آن عمدتاً به صورت توافقی تعیین می‌شود.

هزینه کارشناسی آپارتمان

قیمت آپارتمان در ترکیه توسط کارشناسان دولتی مشخص می‌شود. هر آپارتمانی پیش از انجام معامله باید از سوی نماینده شهرداری قیمت‌گذاری شود و لازم است دستمزد این کارشناس را طبق قوانین مربوطه پرداخت کنید.

هزینه انتقال سند

به هنگام انتقال سند مالکیت باید حدود ۶ درصد از ارزش آپارتمان را به عنوان هزینه انتقال مالکیت بپردازید. در پروژه‌های خاص بعد از توافق با فرد فروشنده این هزینه نصف می‌شود.

به عبارت دیگر هریک از طرفین قرارداد باید حدود ۳ درصد از ارزش آپارتمان که در سند به آن اشاره شده است را به شکل مجزا به اداره اسناد رسمی‌ کشور ترکیه بپردازند.

مالیات ارزش افزوده

از دیگر موضوعات مهم در زمینه هزینه خرید خانه در ترکیه باید به مالیات اشاره کنیم؛ البته لازم نیست تمامی‌ مالیات یک آپارتمان را در زمان انتقال سند پرداخت کنید. این مالیات درواقع همان عوارض شهرداری در ایران است که هر سال برای املاک مشخص شده و مالک ملزم به پرداخت آن خواهد بود.

بیمه اموال

ترکیه از قوانین سخت‌گیرانه‌ای درمورد بیمه برخوردار است و بیمه به عنوان تضمینی برای جبران خسارت به شمار می‌آید. در این کشور بیمه اموال شامل حوادث طبیعی، زلزله و آتش سوزی بوده و این بیمه اجباری است. درواقع تمامی‌ مالکان در ترکیه موظف هستند خانه خود را بیمه کنند.

شایان ذکر است هزینه بیمه آپارتمان در ترکیه با توجه به شهر، محله، نوع کاربری آپارتمان، متراژ و دیگر عوامل تعیین می‌شود.

بیمه اموال
قیمت آپارتمان در ترکیه

هزینه خرید انشعابات

بعد از خرید آپارتمان در کشور ترکیه شما به عنوان مالک موظف هستید حق اشتراک شامل قبوض خدماتی را به نام خود ثبت کنید.

هزینه استخدام مترجم

این هزینه شامل حال افراد خارجی است که به زبان ترکی استانبولی مسلط نیستند و بخشی از الزامات خرید آپارتمان در ترکیه برای اتباع خارجی محسوب می‌شود.

اگر در زمینه قیمت آپارتمان در ترکیه و هزینه‌های جانبی آن به‌خصوص مالیات سؤالی داشته یا دچار مشکل شده‌اید، می‌توانید روی کمک ما حساب باز کنید. با وجود دپارتمان حقوقی افدل گروپ شما می‌توانید تمامی‌ امور حقوقی خرید آپارتمان در کشور ترکیه را به وکلای مجرب سپرده و با خیال راحت آپارتمان موردنظرتان را خریداری کنید.

مقایسه قیمت آپارتمان در ترکیه و ایران

به طور کلی باید بدانید طبق بررسی‌های انجام شده قیمت آپارتمان در ترکیه ارزان‌تر از ایران است و بازار املاک این کشور از ثبات بیشتری برخوردار بوده و شاهد نوسانات قیمت کمتری در آن هستیم. در ترکیه شما با هر بودجه‌ای می‌توانید آپارتمان خریداری کنید.

برای مثال در شهر‌های کوچک ترکیه می‌توانید با مبلغی حدود ۵۰۰ میلیون تومان خانه بخرید یا حتی در شهر استانبول (در محله‌های متوسط به بالا همچون کایتانه) یک خانه ۱۰۰ متری دوخوابه نوساز را با هزینه‌ای حدود ۳.۵ میلیارد تومان به بالا خریداری کنید.

اما برای خرید همین خانه با مساحت و شرایط مشابه در محله متوسط تهران باید حداقل مبلغی حدود ۴.۵ میلیارد تومان بپردازید. شاید تعجب کنید ولی قیمت آپارتمان در شمال شهر تهران حدود ۴ الی ۵ برابر بیشتر از یک منطقه لاکچری در استانبول است!

راه‌هایی برای کاهش هزینه خرید آپارتمان در ترکیه

در این بخش از راهنمای اقامت دائم در ترکیه با خرید آپارتمان می‌خواهیم به راهکار‌هایی بپردازیم که به شما کمک می‌کنند بتوانید برای خرید آپارتمان ارزان در ترکیه اقدام کرده و حتی با بودجه محدود نیز در این کشور صاحب‌خانه شوید. برای این کار می‌توانید از دو روش اقدام کنید که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

راه‌هایی برای کاهش هزینه خرید آپارتمان در ترکیه
قیمت آپارتمان در ترکیه

خرید آپارتمان دست‌دوم

آپارتمان دست‌دوم در حقیقت همان آپارتمان کلید خورده یا مبله است که خرید چنین املاکی به‌صرفه‌تر بوده و البته حدود ۳۰ درصد ارزان‌تر است. قیمت آپارتمان در ترکیه از نوع دست‌دوم برای یک خانه یک‌خوابه تقریباً ۲۵ هزار یورو و برای خانه دوخوابه حدود ۳۵ هزار یورو است.

خرید اقساطی آپارتمان

برای اینکه باز هم بتوانید قیمت آپارتمان در ترکیه و هزینه خرید را برای خود کاهش دهید، می‌توانید از شرایط اقساطی خرید آپارتمان در ترکیه استفاده کنید که روش بسیار مطمئنی بوده و از دو طریق امکان‌پذیر است:

  • خرید آپارتمان اقساطی از شرکت سازنده: در این روش به دلیل نیاز شرکت‌های سازنده به نقدینگی معمولاً قیمت‌ها بسیار کمتر از ارزش واقعی آپارتمان است و امکان پیش‌خرید نیز وجود دارد. در صورت تمایل می‌توانید تا قبل از سند زدن نیز آپارتمان را تعویض کنید؛ البته تا قبل از پایان اقساط آپارتمان به نام شما نخواهد شد.
  • خرید آپارتمان اقساطی با وام بانکی: امکان استفاده از این روش برای ایرانیان وجود ندارد، مگر در موارد خاص! اما به طور کلی این روش بسیار مطمئن بوده و در همان ابتدا سند آپارتمان به نام شما ثبت می‌شود. در این روش بانک هزینه آپارتمان را به فروشنده می‌پردازد و با سود ۸ الی ۱۰ درصد در بازه ۱۰ الی ۱۵ ساله برای شما قسط‌بندی می‌کند.

افدل گروپ؛ همراه شما در همه مراحل خرید آپارتمان در ترکیه

اگر به دنبال بهترین خدمات مشاوره خرید آپارتمان در ترکیه هستید، مجموعه تخصصی افدل گروپ افتخار دارد با توجه به کارنامه درخشان خود همراه واقعی تمام مشتریان ارجمند بوده و با ارائه بهترین خدمات در حوزه اخذ اقامت ترکیه و با تکیه بر اطلاعات دقیق خود ثابت کند خرید خانه در ترکیه یک آرزوی دست‌یافتنی است.

کارشناسان تیم ما با تسلط کامل بر جدیدترین قوانین خرید آپارتمان در ترکیه آماده هستند تا در زمینه اخذ اقامت با خرید آپارتمان در ترکیه پیشنهادات جذابی به شما ارائه کرده و به منظور دریافت اقامت ترکیه با ثبت شرکت و اقامت ترکیه به همراه کار نیز پاسخگوی سؤالات شما بوده و برای ساختن یک زندگی رویایی در این کشور همراه شما باشند.

افدل گروپ؛ همراه شما در همه مراحل خرید آپارتمان در ترکیه
قیمت آپارتمان در ترکیه

سخن پایانی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که شما سرمایه گذاران عزیز باید پیش از اقدام به خرید آپارتمان در کشور ترکیه به آن توجه داشته باشید قیمت آپارتمان در ترکیه و هزینه‌های مربوط به این زمینه است. قیمت آپارتمان در کشور ترکیه با توجه به عواملی همچون موقعیت جغرافیایی، متراژ، امکانات آپارتمان و… متغیر بوده و نیازمند تحقیق و بررسی است.

با توجه به اهمیت این موضوع ما در این مطلب به بررسی قیمت آپارتمان در ترکیه از ابعاد مختلف پرداختیم تا شما بتوانید با شناخت بهتری برای خرید خانه در بازار املاک ترکیه اقدام کنید.

سؤالات متداول

۱. با اقامت ترکیه به کدام کشور‌ها می‌توان سفر کرد؟

دارندگان پاسپورت ترکیه می‌توانند به بیش از ۱۰۰ کشور همچون روسیه، ژاپن، استرالیا، گرجستان، آرژانتین و… سفر کنند.

۲. حداقل سرمایه برای اخذ اقامت ترکیه با خرید آپارتمان چقدر است؟

حدود ۲۰۰ هزار دلار

۳. آیا با کمتر از ۴۰۰ هزار دلار می‌توان در ترکیه آپارتمان خرید؟

بله اما با مبالغ کمتر از ۴۰۰ هزار دلار تنها می‌توانید اقامت ترکیه را دریافت کنید و دریافت پاسپورت امکان‌پذیر نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *