راهنمای سرمایه گذاری در یونان با خرید ملک + هزینه‌های 2024

سرمایه گذاری در یونان با خرید ملک

سرمایه گذاری در یونان با خرید ملک

آیا تابه‌حال به سرمایه گذاری در یونان با خرید ملک فکر کرده‌اید؟ چه چیزی باعث می‌شود یونان به‌عنوان یکی از مقاصد جذاب برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی شناخته شود؟

در این مقاله ما به‌تمامی سؤالات شما پاسخ داده‌ایم و به بررسی فرصت‌ها و چالش‌هایی که سرمایه‌گذاران ممکن است با آن‌ها روبرو شوند، می‌پردازیم؛ پس با ما همراه شوید.

 سرمایه گذاری در یونان با خرید ملک

 

نحوه سرمایه گذاری در یونان با خرید ملک

یکی از مسیرهای کسب سرمایه گذاری در یونان با خرید ملک، به‌دست‌آوردن ویزای طلایی است. این برنامه فرصتی را برای اخذ اقامت پنج‌ساله در یونان فراهم می‌آورد.

از سال ۲۰۱۳ قوانین خرید ملک در یونان به تصویب رسید که بر اساس آن با سرمایه‌گذاری حداقل ۲۵۰ هزار یورو، افراد غیر اتحادیه اروپایی می‌توانند برای اقامت این کشور اقدام کنند.

 بهترین سرمایه‌گذاری در یونان می‌تواند شامل خرید ملک مسکونی، تجاری، سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها یا راه‌اندازی کسب‌وکار باشد. با این حداقل سرمایه‌گذاری نه تنها شما، خانواده‌تان، والدین و همسرتان نیز می‌توانند اقامت یونان را دریافت کنند.

در طول 5 سال اول، اجازه کار نخواهید داشت؛ اما پس از آن، امکان کار در یونان را خواهید داشت. تحصیل فرزندان در این دوره رایگان است. پس از هفت سال اقامت، می‌توانید برای دریافت پاسپورت یونانی اقدام کنید.

گزینه دیگری که برای اقامت یونان از طریق خرید ملک وجود دارد، خود حمایتی است که با اثبات تمکن مالی و درآمد ماهیانه بدون نیاز به سرمایه‌گذاری، امکان‌پذیر می‌شود. در این حالت، فرد باید نشان دهد که بدون نیاز به کار، تمایل به زندگی در یونان را دارد.

ویزای سرمایه گذاری در یونان با خرید ملک

برای کسب ویزای سرمایه گذاری در یونان با خرید ملک، متقاضیان موظف‌اند توانایی خود برای تأمین مالی خویش و وابستگانشان در طول دوره اقامت در یونان را اثبات کنند. این امر می‌تواند شامل ارائه گزارش‌های بانکی و مستندات مالی معتبر باشد.

در فرایند درخواست ویزای سرمایه گذاری در یونان با خرید ملک، متقاضیان باید مدارک کامل و دقیقی را به ادارات مرتبط یونانی ارائه دهند که باید شامل همه مدارک لازم و مستندات مربوط به سرمایه‌گذاری مجاز باشد.

ویزای سرمایه گذاری در یونان با خرید ملک

 

هزینه سرمایه گذاری در یونان با خرید ملک

انجام سرمایه گذاری در یونان با خرید ملک با مجموعه‌ای از هزینه‌ها همراه است که شامل مواردی نظیر هزینه‌های مربوط به اخذ ویزا و خدمات جانبی می‌شود. دولت یونان گزینه‌های متنوعی برای ویزاهای سرمایه‌گذاری از جمله برنامه محبوب ویزای طلایی در اختیار قرار می‌دهد.

هزینه‌های مرتبط با ویزا متغیر است و می‌تواند از چندین هزار یورو تا مبالغ بالاتر تغییر کند. به‌عنوان نمونه، میزان حداقل سرمایه‌گذاری در یونان با خرید املاک معمولاً در حدود ۲۵۰,۰۰۰ یورو تعیین شده است. بااین‌حال این رقم ممکن است بر اساس موقعیت جغرافیایی و خصوصیات ملک موردنظر متفاوت باشد.

علاوه بر این، باید به هزینه‌های جانبی دیگری مانند مالیات بر انتقال ملک، هزینه‌های قانونی و ثبت‌اسناد نیز توجه داشت. هزینه اپلیکیشن برای ویزای طلایی یونان تقریباً ۲,۰۰۰ یورو برای هر فرد است. در زمینه هزینه‌های دیگر، بیمه درمانی نیز قابل‌ذکر است.

هرچند که بیمه درمانی به طور مستقیم جزو هزینه‌های ویزا به‌حساب نمی‌آید؛ اما برای اخذ اقامت در یونان الزامی است. هزینه بیمه درمانی بسته به نوع پوشش و تعداد افراد تحت پوشش متفاوت خواهد بود.

علاوه بر این، باید آمادگی پرداخت هزینه‌های اداری متفاوتی مانند تصدیق مدارک و فرایند درخواست را نیز داشته باشید.

معایب سرمایه‌گذاری در یونان

یکی از چالش‌های سرمایه گذاری در یونان با خرید ملک این است که این کشور از نظر اقتصادی در رده‌های پایین‌تری نسبت به برخی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار دارد.

همچنین متقاضیان ویزای طلایی در این کشور نمی‌توانند مجوز کار دریافت کنند و تنها در صورتی می‌توانند به فعالیت‌های تجاری بپردازند که به‌عنوان مدیرعامل شرکت‌ها فعالیت کنند.

درحالی‌که امکان درخواست پاسپورت یونانی پس از گذشت ۷ سال وجود دارد؛ اما ممکن است فرایند دریافت پاسپورت تا ۱۲ سال به طول انجامد. علاوه بر این، سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار یونان به‌عنوان یکی از روش‌های پرخطر شناخته شده است که این موضوع توسط تحلیلگران اقتصادی تأیید شده است.

استانداردهای سرمایه‌گذاری در یونان

یک عامل حیاتی که متقاضیان پیش از ورود به عرصه سرمایه گذاری در یونان با خرید ملک باید به آن توجه داشته باشند، تحلیل و ارزیابی دقیق معیارهای مربوط به سرمایه‌گذاری در آن کشور است. این معیارها میزان خطرپذیری و امنیت سرمایه‌گذاری را مشخص می‌کنند.

به‌عنوان‌مثال، شاخص خطر مصادره دارایی‌ها که در مقیاسی از ۱ تا ۷ سنجیده می‌شود، میزان احتمال مصادره اموال سرمایه‌گذاران را نشان می‌دهد. بر اساس داده‌های موجود در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ کشور یونان در پایین‌ترین سطح این شاخص قرار داشته است.

شاخص دیگری که باید موردتوجه قرار گیرد، نرخ کنترل فساد است که توانایی یک کشور در مبارزه با فساد را معین می‌کند. این شاخص در محدوده‌ای بین ۲.۵- تا ۲.۵ مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در حال حاضر برای یونان به عدد ۰.۰۷- رسیده است که نشان‌دهنده عملکرد متوسط این کشور در مقابله با فساد است.

استانداردهای سرمایه‌گذاری در یونان

 

بهترین روش سرمایه‌گذاری در یونان

انواع سرمایه‌گذاری در یونان شامل مسیرهای متنوعی است که هر یک دارای مجموعه‌ای از الزامات و فرصت‌های منحصربه‌فرد هستند. از جمله این روش‌ها می‌توان به اکتساب املاک، راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا، ثبت‌نام شرکت‌ها، سرمایه‌گذاری در باند‌های دولتی و اتکا به منابع مالی شخصی برای اقامت اشاره نمود.

بهترین روش سرمایه‌گذاری در یونان

 

خرید ملک

یکی از مسیرهای کلیدی برای اخذ اقامت در این کشور، سرمایه‌گذاری در یونان با خرید املاک است. ویزای موسوم به ویزای طلایی یا Golden Visa این امکان را فراهم می‌آورد که با سرمایه‌گذاری مشخص، اقامت و خرید ملک در یونان را کسب کنید.

قیمت ملک در یونان باارزش حداقل ۲۵۰ هزار یورو یکی از روش‌های معتبر برای دریافت این ویزا به شمار می‌رود. پیش از اخذ اقامت، متقاضیان ویزایی دریافت می‌کنند که به آن‌ها اجازه سفر به یونان و بازدید از املاک و پروژه‌های ساختمانی را می‌دهد. سرمایه‌گذاری باید در املاکی با ارزش بیش از ۲۵۰ هزار یورو باشد.

خرید ملک در یونان (آتن) به دلیل پایتخت بودن و تقاضای بالا برای املاک، ریسک کمتری دارد و فرصت‌های بهتری برای فروش در آینده فراهم می‌کند. در این برنامه اقامتی، الزامی برای حضور دائم در یونان وجود ندارد و پس از ۷ سال متقاضیان می‌توانند برای دریافت پاسپورت یونانی اقدام نمایند.

همچنین قبرس جنوبی و یونان هر دو به‌عنوان اعضای اتحادیه اروپا شناخته می‌شوند و با داشتن سطح هزینه‌های زندگی که نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی پایین‌تر هستند، جذابیت خاصی دارند.

یونان که عضو منطقه شینگن نیز است، امکان سفر آزادانه به سایر کشورهای عضو شینگن را برای دارندگان پاسپورت خود فراهم می‌آورد.

در هر دو کشور خرید ملک به متقاضیان، همسران و فرزندانشان اقامت دائم را اعطا می‌کنند؛ اما قیمت ملک در یونان نسبت به قبرس جنوبی کمتر است. مدت‌زمان تقریبی برای پردازش این فرایند در هر دو کشور کمتر از شش ماه است.

داشتن اقامت از طریق سرمایه گذاری در یونان با خرید ملک در این کشورها می‌تواند فرصت‌های بیشتری برای اخذ اقامت در کشورهای دیگر مانند کانادا و آمریکا فراهم آورد.

 تأسیس و ثبت شرکت

یکی از شیوه‌های مؤثر برای اخذ اقامت و خرید خانه در یونان، تأسیس شرکت و سرمایه‌گذاری در این کشور است. تأسیس شرکت در یونان به‌عنوان یک فرصت کارآفرینی شناخته می‌شود و نیازمند ارائه یک طرح کسب‌وکار قابل‌قبول است.

این طرح باید از سوی دولت یونان به‌عنوان طرحی سودمند و اشتغال‌زا تأیید شود. در صورت دریافت تأییدیه، متقاضی می‌تواند از طریق سرمایه گذاری در یونان با خرید ملک، اقامت این کشور را کسب کند. همچنین امکان خرید بخشی از یک شرکت موجود با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار یورو نیز وجود دارد.

ایجاد کارآفرینی

یکی از روش‌های موجود سرمایه گذاری در یونان با خرید ملک، فعالیت‌های کارآفرینی است. در این مسیر، سرمایه‌گذاران می‌توانند با تأسیس یک کسب‌وکار یا سهیم‌شدن در یک شرکت، حداقل سرمایه‌گذاری در یونان را داشته باشند.

برای موفقیت در این زمینه، نیاز به ارائه یک طرح کسب‌وکار متقن به دولت یونان است که باید نشان دهد طرح موردنظر می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کرده و فرصت‌های شغلی ایجاد کند.

اگر طرح تجاری تأیید شود، سرمایه‌گذار و همراهانش می‌توانند اقامت یونان را دریافت کنند. این سرمایه‌گذاری می‌تواند در بخش‌های مختلفی مانند رستوران‌داری، کارگاه‌ها، تولیدی‌ها، فروشگاه‌ها و غیره صورت گیرد.

خرید اوراق‌قرضه دولتی

یکی از گزینه‌های مطرح برای اخذ اقامت در یونان، سرمایه‌گذاری از طریق خرید باند‌های دولتی است. این روش که در پاسخ به چالش‌های اقتصادی و بدهی‌های دولت یونان مطرح شده، به‌عنوان یک استراتژی برای کاهش بدهی‌های ملی به کار گرفته می‌شود.

بااین‌حال، بر اساس نظرات برخی از کارشناسان اقتصادی این نوع سرمایه‌گذاری به دلیل عدم تضمین بازگشت سرمایه، نیازمند ارزیابی دقیق و احتیاط است. در مقابل، خرید املاک در یونان به‌ویژه در شهرهای بزرگ مانند آتن به دلیل پتانسیل بالای بازار و امنیت سرمایه توصیه می‌شود.

سرمایه‌گذاری پر سود در یونان با پشتیبانی افدل گروپ

افدل گروپ با ارائه راهکارهای نوآورانه و پایدار، مسیری تازه را پیشروی سرمایه‌گذاران گشوده است. در یونان جایی که فرصت‌های اقتصادی با چالش‌هایی همراه هستند، کارشناسان ما با درک دقیق از شرایط بازار و ارائه استراتژی‌های متناسب به معنای واقعی کلمه، نقش پیشرو را ایفا کرده‌اند.

وکلای ما باتکیه‌بر اصول اخلاقی و شفافیت در عملکرد، نشان داده‌اند که می‌توانند با حفظ ارزش‌های انسانی و اجتماعی درعین‌حال به موفقیت‌های اقتصادی دست بیابند.

گروه ما با تمرکز بر نوآوری رؤیای سرمایه‌گذاری موفق شما در یونان را به واقعیت تبدیل کرده‌اند؛ بنابراین شما می‌توانید با اطمینان ما را انتخاب کنید و سرمایه‌گذاری و اقامت در یونان را از ما بخواهید.

سرمایه‌گذاری پر سود در یونان با پشتیبانی افدل گروپ

 

سخن پایانی

سرمایه گذاری در یونان با خرید ملک می‌تواند فرصت‌های بی‌شماری را برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ایجاد کند. باتوجه‌به اصلاحات اقتصادی اخیر و حمایت‌های دولتی، یونان به میدانی جذاب برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری، انرژی تجدیدپذیر و فناوری تبدیل شده است.

سرمایه‌گذارانی که بادقت استراتژی‌های خود را برنامه‌ریزی کنند و با شرکای محلی همکاری نزدیک داشته باشند، می‌توانند از مزایای این بازار نوظهور بهره‌مند شوند و به پیشرفت اقتصادی یونان کمک کنند.

سؤالات متداول

۱. حداقل سرمایه برای خرید املاک در یونان چقدر است؟

۲۵۰,۰۰۰ یورو

۲. بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در یونان چیست؟

خرید ملک، تأسیس و ثبت شرکت، ایجاد کارآفرینی و…

۳. هزینه اپلیکیشن برای ویزای طلایی یونان چقدر است؟

تقریباً ۲,۰۰۰ یورو برای هر فرد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *