جدیدترین قوانین خرید ملک در یونان در 2024 + قیمت انواع ملک

قوانین خرید ملک در یونان

قوانین خرید ملک در یونان


قوانین خرید ملک در یونان

آیا با قوانین خرید ملک در یونان آشنایی دارید و از مقررات این کشور برای سرمایه‌گذاری این حوزه باخبر هستید؟ در این مقاله به بررسی دقیق قوانین خرید ملک در کشور یونان خواهیم پرداخت و نکات کلیدی را که هر خریدار باید از آنها آگاه باشد، مورد توجه قرار می‌دهیم.

بنابراین با ما همراه باشید تا به جدیدترین اطلاعات و قوانین خرید ملک در یونان دست پیدا کنید و گامی مطمئن در این مسیر مهاجرتی بردارید.

قوانین خرید ملک در یونان
قوانین خرید ملک در یونان

 

اقامت یونان با خرید ملک

افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در یونان هستند، باید پیش از هر اقدامی اطلاعات کافی درباره شرایط خرید خانه در یونان کسب کنند. اقامت یونان از طریق خرید ملک مزایای فراوانی دارد. به‌عنوان‌مثال، امکان بهره‌مندی از تحصیل رایگان در یونان برای فرد و خانواده وجود دارد.

همچنین امکان سفر بدون ویزا به کشورهای عضو منطقه شینگن و دریافت ویزای طلایی برای اعضای خانواده از جمله والدین، همسر و فرزندان تا سن ۲۴ سال از دیگر فواید قوانین خرید ملک در یونان است.

برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک، لازم است حداقل ۲۵۰ هزار یورو سرمایه‌گذاری شود و پس از آن فرد می‌تواند برای خود، همسر و فرزندان اقامت دریافت کند.

نکته قابل‌توجه در مورد اقامت از طریق خرید ملک در یونان این است که متقاضیان از ابتدا، اقامت ۵ساله دریافت می‌کنند که نیازی به حضور دائم ندارد و می‌توانند این اقامت را برای ۵ سال دیگر تمدید کنند.

اگر خواهان دریافت پاسپورت یونان باشید، باید ۷ سال در این کشور زندگی کرده و شرط حضور ۶ ماه در سال را رعایت کنید؛ بنابراین اطلاع از جدیدترین قوانین خرید ملک در یونان ضروری است.

قوانین خرید خانه در یونان

خرید املاک در یونان نیازمند شرایط پیچیده‌ای نیست و خریداران می‌توانند با تهیه یک دارایی به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار یورو، ویزای طلایی این کشور را دریافت کنند. هرچند که قیمت املاک بسته به موقعیت جغرافیایی متغیر است و باید به قوانین خرید ملک در یونان توجه کرد.

املاک موردنظر می‌تواند مسکونی یا تجاری باشد و خریداران همچنین می‌توانند پس از خرید، ملک خود را اجاره دهند که موظف به اجرای یکی از قوانین اجاره‌خانه در یونان یعنی پرداخت مالیات‌های مربوطه می‌شوند.

در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، هزینه‌های مرتبط با خرید ملک در یونان بسیار مقرون‌به‌صرفه است و با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار یورو و رعایت قوانین خرید ملک در یونان می‌توانید در یک کشور عضو منطقه شینگن سرمایه‌گذاری کنند. این مبلغ می‌تواند برای خرید یک یا چندین ملک مسکونی یا تجاری به کار رود.

مراحل قانونی خرید ملک در یونان

برای انجام معاملات املاک در یونان، متقاضیان باید از فرایندهای قانونی و اداری مربوطه آگاهی داشته باشند. این فرایندها شامل رعایت قوانین ملی برای ثبت سرمایه‌گذاری در یونان با خرید ملک است.

خرید املاک و سرمایه‌گذاری در یونان به شرایط خاصی نیاز ندارد و با سرمایه‌ای به میزان ۲۵۰ هزار یورو، می‌توان در بخش املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کرد.

در ابتدا با رعایت قوانین خرید ملک در یونان، افراد باید املاک مسکونی یا تجاری موردنظر را انتخاب کنند که این کار می‌تواند تحت نظارت یک وکلای معتبر ما انجام شود.

پس از دستیابی به توافق با فروشنده یک قرارداد رسمی بین خریدار و فروشنده باید تنظیم شود که شامل جزئیات کاملی از هر دو طرف، مبلغ توافقی، ویژگی‌های املاک و شرایطی برای پرداخت خسارت در صورت انصراف است.

اگر خرید زمین مدنظر باشد، متقاضی باید هزینه‌های ثبت و مالیات‌های مربوطه را پرداخت کند و زمین را در دفتر ثبت املاک به نام خود ثبت نماید. تمامی این مراحل می‌تواند توسط وکلای ما که دارای وکالت‌نامه رسمی و قانونی از متقاضی هستند، انجام شود.

مراحل قانونی خرید ملک در یونان
قوانین خرید ملک در یونان

 

مدارک موردنیاز برای خرید ملک در یونان

تهیه خانه با رعایت قوانین خرید ملک در یونان راهی مطمئن برای کسب اقامت در این کشور است و به متقاضیان اجازه می‌دهد تا در مدت زمانی کوتاه، اقامت دائم را به دست آورند. برای دریافت اقامت از طریق خرید ملک، متقاضیان باید یک حساب بانکی در یونان افتتاح کنند.

اسناد لازم برای خرید ملک شامل مدارک موردنیاز برای افتتاح حساب بانکی، ثبت املاک و دریافت ویزای یونان است. برای ثبت‌نام املاک، متقاضیان به یک پاسپورت بین‌المللی و ویزای معتبر نیاز دارند که به آن‌ها اجازه ورود به یونان را می‌دهد.

طبق قوانین خرید ملک در یونان، فهرستی از مدارک لازم برای خرید ملک در یونان را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

لیست مدارک افتتاح حساب بانکی در یونان لیست مدارک موردنیاز ویزا
ویزای معتبر که اجازه ورود به یونان را می‌دهد ارائه پاسپورت و مدارک شناسایی نظیر شناسنامه و…
مدرک تأییدکننده اقامت دائم گواهی نداشتن سابقه کیفری
نامه تأییدیه استخدام ارائه بیمه‌نامه
کپی اظهارنامه مالیاتی ارائه چند قطعه عکس تازه

قیمت خرید خانه در یونان

اهمیت دانستن هزینه‌های مربوط به خرید و اجاره‌خانه‌های یونان برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال خرید ملک در این کشور هستند، بسیار زیاد است. این اطلاعات نه تنها برای معاملات املاک در یونان بلکه برای خرید ملک در سایر کشورها نیز ضروری است تا بودجه و سرمایه موردنیاز به‌درستی برآورد شود.

دانستن هزینه‌های اجاره برای کسانی که قصد سکونت در ملک موردنظر را ندارند نیز مهم است. لازم به ذکر است که قیمت ملک در یونان ممکن است سالانه تغییر کند و بسته به ویژگی‌ها و امکانات ملک، قیمت‌ها متفاوت خواهند بود.

مشخصات ملک میانگین قیمت (یورو)
خرید هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر ۱۶۳.۰۴۰
خرید هر مترمربع آپارتمان در خارج از شهر ۱۴۲.۰۱۳
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ۳۳۰
اجاره آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر ۲۸۰
اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر ۵۵۰
اجاره آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر ۴۷۰

قوانین خرید ملک در یونان

 

مزایای اقامت یونان با خرید ملک

استفاده از فرصت‌های مهاجرتی و رعایت قوانین خرید ملک در یونان می‌تواند مزایای قابل‌توجهی برای متقاضیان داشته باشد که عبارت‌اند از:

  • قیمت املاک در یونان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار رقابتی است. به‌عنوان‌مثال، قیمت هر مترمربع در آتن تقریباً ۱۷۰۰ یورو است، درحالی‌که در مادرید این مبلغ به ۳۰۰۰ یورو می‌رسد.
  • به دلیل جاذبه‌های توریستی یونان، سرمایه‌گذاران می‌توانند با اجاره‌دادن املاک خود درآمد قابل‌توجهی کسب کنند. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط سایت Numbeo املاک و مستغلات در آتن می‌توانند حدود ۴.۵ درصد بازده اجاره سالانه داشته باشند و در جزیره کورفو این بازدهی بین ۴ تا ۵ درصد است.
  • یونان همچنین معاهدات مالیاتی دوجانبه با کشورهایی مانند بریتانیا، آمریکا و روسیه دارد که به‌موجب آن خارجی‌ها تنها در یونان مالیات بر دارایی‌های خود را پرداخت می‌کنند و درصورتی‌که کمتر از ۱۸۳ روز در سال در یونان زندگی کنند، به‌عنوان مقیم مالیاتی در نظر گرفته نمی‌شوند.
  • در نهایت هیچ محدودیتی برای نوع ملکی که به‌عنوان سرمایه‌گذاری خریداری می‌شود، وجود ندارد. خریداران می‌توانند املاکی در مناطق توریستی یا جزایر دورافتاده تهیه کنند و این املاک می‌توانند جدید، در حال ساخت یا حتی در حال بازسازی باشند.

معایب خرید ملک در یونان

درحالی‌که رعایت قوانین خرید ملک در یونان می‌تواند مزایای فراوانی داشته باشد، باید توجه داشت که چنین تصمیمی ممکن است با چالش‌هایی نیز همراه باشد. یکی از دغدغه‌های مهم در این زمینه، خطر خرید املاکی است که بدهی‌های پنهان دارند که در صورت عدم مشورت با مشاوران حرفه‌ای ما می‌تواند به مشکلات زیادی منجر شود.

علاوه بر این، باید مراقب هزینه‌های ناگهانی مربوط به بازسازی و تعمیرات باشید که ممکن است بدون برنامه‌ریزی قبلی بر شما تحمیل شود.

از دیگر مسائلی که ممکن است برای خریداران ملک در یونان نگران‌کننده باشد، شلوغی بیش از حد در مناطق توریستی در اوج فصل تابستان، افزایش ترافیک و آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و کمبود آب در برخی مناطق به‌ویژه در فصول گرم سال است.

معایب خرید ملک در یونان
قوانین خرید ملک در یونان

 

مقایسه قبرس جنوبی و یونان

قبرس جنوبی و یونان هر دو به‌عنوان اعضای اتحادیه اروپا شناخته می‌شوند و مزیت هزینه‌های زندگی پایین‌تری نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی دارند. یونان که عضو منطقه شینگن نیز است به دارندگان پاسپورت خود اجازه می‌دهد تا به تمام کشورهای عضو شینگن بدون نیاز به ویزا سفر کنند.

 با رعایت قوانین خرید ملک در یونان، متقاضیان به همراه همسر و فرزندان زیر ۲۴ سال می‌توانند اقامت دائم دریافت کنند. بااین‌حال، خرید ملک در یونان نسبت به قبرس جنوبی مقرون‌به‌صرفه‌تر است و این امکان را فراهم می‌آورد که اقامت دائم برای والدین خود و والدین همسرتان نیز دریافت کنید.

 مدت‌زمان لازم برای پردازش این درخواست‌ها در هر دو کشور تقریباً کمتر از ۶ ماه است؛ البته زمان دقیق این پردازش به قوانین خرید ملک در یونان و قبرس بستگی دارد.

علاوه بر این، افرادی که وضعیت مالی مناسبی دارند و ملکی را در این کشورها اجاره کنند یا به‌عنوان فریلنسر کار کنند و نشان دهند که درآمد ماهانه‌ای بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو از کار غیرحضوری در کشور دیگری دارند، می‌توانند اقامت در این کشورها را کسب کنند.

خرید ملک خود در یونان را به افدل بسپارید!

مؤسسه مهاجرتی افدل گروپ با ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت، اقامت، ثبت شرکت و دریافت پاسپورت دوم به افرادی که قصد دارند در کشورهای پیشرفته‌ای مانند یونان زندگی و کار کنند، مشاوره و راهنمایی می‌دهد.

تیم ما با داشتن مجوزهای رسمی و همکاری با وکلای برتر، خدماتی از قبیل اخذ ویزا، ثبت شرکت، سرمایه‌گذاری و خرید ملک را به متقاضیان ارائه می‌دهد. مؤسسه ما با تجربه‌ای چشمگیر در این حوزه، می‌تواند در تحقق رویاهایتان برای دستیابی به یک زندگی بهتر در کشور موردنظرتان به شما کمک کند.

خرید ملک خود در یونان را به افدل بسپارید!

سخن پایانی

رعایت قوانین خرید ملک در یونان فرصتی برای تجربه فرهنگ غنی و تاریخی این کشور زیبا است. با درک دقیق قوانین و مقررات، همراهی مشاوران متخصص و برنامه‌ریزی مناسب، می‌توانید مسیر خرید ملک را به صورتی آسان و بی‌دردسر طی کنید.

سؤالات متداول

۱ . اجاره آپارتمان سه خواب در مرکز شهر یونان چقدر است؟

 ۵۵۰ یورو

۲ . معایب خرید ملک در یونان چیست؟

شلوغی بیش از حد در مناطق توریستی در اوج فصل تابستان، افزایش ترافیک و آلودگی هوا در شهرهای بزرگ، کمبود آب و…

۳ . اجاره آپارتمان یک خواب خارج از مرکز شهر یونان چقدر است؟

۲۸۰ یورو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *