راهنمای مهاجرت به دبی

راهنمای مهاجرت به دبی

بهترین روش مهاجرت به دبی کدام است؟ زیبایی و پیشرفت‌های چشمگیری که شهر دبی در سال‌های اخیر داشته، بسیاری از ایرانیان را به مهاجرت و زندگی در این شهر لوکس و محبوب ترغیب کرده است. موقعیت عالی برای سرمایه‌گذاری و اقتصاد بدون مالیات، از مهم‌ترین دلایل مهاجرت به امارات و دبی محسوب می‌شوند.

اگر شما هم می‌خواهید به دبی مهاجرت کنید و نمی‌دانید که مهاجرت به دبی چگونه است، در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با راه‌های مختلف مهاجرت به این شهر و زندگی در امارات آشنا کنیم.

 

ویدیو : راهنمای مهاجرت به دبی

مزایا و معایب مهاجرت به دبی

وقتی حرف از مهاجرت به میان می‌آید، لازم است تا تمامی جوانب آن بررسی شود؛ بنابراین در ابتدا به بررسی مزایا و معایب مهاجرت کردن به دبی می‌پردازیم. فرقی نمی‌کند که با هدف کار در امارات مهاجرت می‌کنید یا هدف دیگری دارید؛ در هر صورت باید با دیدی وسیع به موضوع نگاه کنید.

مزایای مهاجرت به دبی به طور خلاصه عبارت‌اند از:

مزایای مهاجرت به دبی

مهاجرت به شهر دبی علاوه بر مزایای بی‌شماری که دارد، دارای معایبی نیز است؛ از جمله:

البته ذکر این نکته ضروری است که به دلیل بالا بودن سطح درآمد شهروندان در دبی و برخورداری این شهر از امکانات روز دنیا، سختی‌های زندگی در دبی نسبت به مزایای آن به چشم نمی‌آیند.

بهترین راه برای مهاجرت به دبی

بهترین راه برای مهاجرت به دبی

شرایط جدید مهاجرت به دبی منجر به افزایش مهاجرت به این شهر شده‌اند؛ اما سؤال اینجاست که چطور به دبی مهاجرت کنیم؟ آیا همه راه‌های مهاجرت به دبی برای شما مناسب هستند؟ شما قبل از هر چیز باید قوانین و شرایط مهاجرت را بشناسید.

زندگی در امارات به دلیل نرخ پایین بیکاری، اقتصاد بدون مالیات، داشتن امکانات مناسب و امکان سرمایه‌گذاری نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه، روش‌های مهاجرت به دبی و شرایط آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

ویدیو : بهترین راه مهاجرت به دبی

مهاجرت به دبی از طریق ثبت شرکت

مهاجرت به دبی از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت، ارزان‌ترین راه مهاجرت به دبی است و مزایای زیادی دارد. شما می‌توانید از طریق ثبت شرکت در دبی، یک کسب‌وکار موفق راه‌اندازی کنید. هر شرکت برای شروع فعالیت خود به یک مجوز نیاز دارد که باید بر اساس نوع فعالیت شرکت خود، آن را دریافت کنید.

مزایای ثبت شرکت در دبی شامل موارد زیر می‌شوند:

ویدیو : مهاجرت به دبی

مهاجرت به دبی از طریق خرید ملک

اگر خرید ملک را برای مهاجرت به امارات و دبی انتخاب کرده‌اید، بهتر است بدانید که این روش هزینه‌بر بوده و به صرف هزینه زیاد نیاز دارد. ویزایی که از طریق خرید ملک در دبی دریافت می‌کنید، با توجه به میزان هزینه پرداختی شما برای خرید ملک تعیین می‌شود.

خرید ملک در دبی یک راه بسیار مطمئن جهت سرمایه‌گذاری در این کشور است. دریافت اقامت دبی از این طریق دارای شرایط زیر است:

مهاجرت به دبی از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به دبی از طریق سرمایه گذاری

سرمایه‌گذاری در امارات یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به امارات و دبی است که گزینه‌های مختلفی را پیش روی شما قرار می‌دهد. سؤالی که اکنون مطرح می‌شود این است که چرا باید در دبی سرمایه‌گذاری کنیم؟ 

حمایت دولت امارات از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به یکی از چندین دلایل مهم مهاجرت به امارات از طریق سرمایه‌گذاری تبدیل شده و ایرانیان زیادی هم این روش را برای زندگی در این کشور پیشرفته انتخاب کرده‌اند؛ اما قبل از هر چیز باید ویزای سرمایه‌گذاری خود را دریافت کنید.

این ویزا با شرایط و مدت اعتبار متفاوت برای شما و خانواده‌تان صادر می‌شود و به روش انتخابی و میزان سرمایه‌ای که در اختیار دارید، بستگی دارد؛ بنابراین لازم است تا مهاجرت به دبی از طریق سرمایه‌گذاری را با آگاهی کامل و بعد از مشورت با کارشناسان باتجربه انجام دهید.

زمانی که موفق به دریافت ویزای سرمایه‌گذاری در دبی شدید، می‌توانید با مالکیت صددرصدی تا مدت طولانی‌تری نسبت به ویزاهای دیگر امارات در این کشور اقامت داشته باشید و از مزایای کار و زندگی با این ویزا بهره‌مند شوید.

دلایل و مزایای سرمایه‌گذاری در دبی عبارت‌اند از:

مهاجرت به دبی از طریق تحصیل

مهاجرت به دبی از طریق تحصیل

دولت امارات بیش از پیش به آموزش اهمیت می‌دهد و تلاش زیادی در راستای ارتقای سطح مدارس و دانشگاه‌های خود کرده است. دانش آموزان و دانشجویان برای تحصیل در امارات به دریافت ویزای تحصیلی دبی نیاز دارند.

هزینه تحصیل در مراکز آموزشی دبی متفاوت است؛ مقطع تحصیلی و نوع مرکز آموزشی در تعیین هزینه تحصیل شما مؤثر هستند. لازم به ذکر است که بعد از پایان دوره تحصیلی، امکان کار در دبی برای فارغ‌التحصیلان در رشته تخصصی‌شان نیز وجود دارد.

شرایط تحصیل در دانشگاه‌های مختلف امارات با هم فرق دارند؛ برای مثال، در برخی از دانشگاه‌های این کشور می‌توانید کار دانشجویی انجام داده و در کنار تحصیل خود، 30 ساعت در هفته نیز به کار مشغول شوید. به این ترتیب، کسب درآمد برای دانشجویان هم فراهم است.البته اخیرا ویزای تحصیلی هم به سختی برای ایرانیان صادر میشود.

از دانشگاه‌های معتبر دبی برای تحصیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهاجرت به دبی از طریق ازدواج

ازدواج همواره یکی از روش‌های راحت برای مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای خارجی است. در صورتی که با یک اماراتی ازدواج کنید، می‌توانید تابعیت امارات را با شرایط خاص آن دریافت کنید. یکی از شرط‌هایی که برای دریافت اقامت دائمی امارات از طریق ازدواج نیاز دارید، گذشتن حداقل 3 سال از ازدواجتان است.

علاوه بر این، مردان خارجی برای ازدواج با زنان اماراتی باید ثابت کنند که استطاعت مالی کافی را جهت تأمین هزینه‌های زندگی داشته و درآمد خوبی باید داشته باشند.

سوالات متداول

_
1
مهم‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در دبی کدام‌اند؟

ثبت شرکت، خرید ملک، کارآفرینی و خرید اوراق قرضه

2
ارزان‌ترین و راحت ترین راه مهاجرت به دبی چیست؟

ثبت شرکت در دبی

3
آیا خرید ملک در دبی به سرمایه زیادی نیاز دارد؟

بله، خرید ملک به عنوان یک روش هزینه‌بر برای مهاجرت به امارات و دبی شناخته می‌شود.

مهاجرت و پناهندگی به دبی

چگونه می‌توان به دبی مهاجرت کرد؟ شاید زمانی که این سؤال برای شما پیش می‌آید، یکی از گزینه‌های مد نظرتان پناهندگی باشد. در بسیاری از کشورها بخصوص کشورهای اروپایی، امکان دریافت اقامت از طریق پناهندگی وجود دارد و دولت از پناهجویان حمایت می‌کند.

اما بهتر است بدانید که دولت امارات تاکنون قوانینی مبنی بر حمایت از پناهندگان خارجی تصویب نکرده و امکان مهاجرت و دریافت اقامت دبی از این طریق وجود ندارد؛ بنابراین مهاجرت به دبی از طریق روش‌های ذکر شده امکان‌پذیر است.

شرایط دریافت ویزای طلایی دبی

وقتی صحبت از اقامت در دبی می‌شود، ویزای طلایی امارات بیشترین میزان محبوبیت را نسبت به روش‌های دیگر دارد. البته بهتر است بدانید که هر کسی نمی‌تواند این نوع ویزا را دریافت کند و تنها افراد خاص قادر به دریافت ویزای طلایی و اقامت بلند مدت در امارات هستند.

در حال حاضر هزاران نفر از افراد مقیم شهر دبی موفق به دریافت گلدن ویزای امارات شده‌اند. این ویزای خاص 5 ساله 10ساله است؛ بنابراین بسیاری از افراد به دنبال دریافت آن هستند. آشنایی با شرایط لازم برای مهاجرت به دبی و اخذ گلدن ویزا می‌تواند در تسریع روند مهاجرت دبی بسیار مؤثر باشد.

دولت امارات به کسانی ویزای طلایی می‌دهد که نقش مهمی در پیشرفت کشور داشته باشند. اقامت معمولی امارات به صورت ۲ساله است؛ اما با گلدن ویزای امارات می‌توان اقامت این کشور را به صورت 5 و 10ساله گرفت و از مزایای این نوع ویزا استفاده کرد.

مزایای ویزای طلایی دبی

علاوه بر اینکه با ویزای طلایی می‌توانید اقامت بلند مدت این کشور را دریافت کنید، می‌توانید از مزایای دیگر آن نیز بهره‌مند شوید. هر کسی که موفق به دریافت این نوع ویزا شود، می‌تواند تجارت خود را در هر زمینه‌ای و با مالکیت 100% و بدون اسپانسر آغاز کند.

همچنین قوانین جدید مهاجرت به دبی به شما این امکان را می‌دهد تا اسپانسر اعضای خانواده خود باشید و برای آن‌ها اقامت بگیرید. حتی اگر دارنده ویزای طلایی فوت کند، گلدن ویزای اعضای خانواده تا اتمام مدت زمان آن اعتبار دارد.

افراد واجد شرایط دریافت ویزای طلایی دبی

افراد واجد شرایط دریافت ویزای طلایی دبی

ویزای طلایی یک سیستم جدید برای دریافت اقامت طولانی مدت دبی محسوب می‌شود؛ البته گرفتن این نوع ویزا سخت است و به هر کسی تعلق نمی‌گیرد. در صورتی که واجد شرایط دریافت ویزای طلایی باشید، تمامی شرایط مهاجرت به دبی را دارید و کار شما راحت‌تر می‌شود.

در ادامه مطلب به بررسی قوانین مهاجرت به دبی از طریق ویزای طلایی می‌پردازیم. بعد از مطالعه این بخش خواهید فهمید که آیا شما هم واجد شرایط اخذ این نوع ویزای دبی هستید یا خیر.

مهاجرت سرمایه گذاران به دبی

سرمایه گذاری یکی از راه‌های دریافت ویزای طلایی امارات است؛ حداقل سرمایه برای مهاجرت به دبی از طریق سرمایه گذاری 10 میلیون درهم است. مهاجرت دبی از این طریق به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است

شرایط مهاجرت به دبی از طریق سرمایه گذاری عبارت‌اند از:

توجه داشته باشید که سرمایه گذاری در بخش‌های غیر املاک و مستغلات نباید کمتر از 60% کل مبلغ سرمایه گذاری باشد.

مهاجرت دانشمندان به دبی

مهاجرت دانشمندان به دبی

دانشمندان یکی از کاندیداهای مهاجرت آسان به دبی هستند؛ زیرا شرایط آن‌ها برای دریافت ویزای طلایی بسیار مناسب است. 

شرایط ویزای طلایی دبی برای دانشمندان شامل موارد زیر می‌شود:

مهاجرت کارآفرینان به دبی

کارآفرینان یکی دیگر از کاندیداهای مهاجرت به دبی از طریق کار و دریافت گلدن ویزا هستند. در صورتی که مالک یا شریک یکی از استارت آپ‌های کشور امارات باشید و یک شرکت کوچک تا متوسط را مدیریت کنید، می‌توانید جزو کارآفرینانی باشید که شانس دریافت ویزای طلایی را دارند.

البته این نکته را هم در نظر بگیرید که حداقل درآمد سالانه شما باید 10 میلیون درهم باشد. همچنین لازم است تا تأییدیه ایده خود را از مرکز رشد رسمی کسب و کار یا وزارت اقتصاد امارات اخذ کنید.

اگر در دسته کارآفرینان زیر هستید، می‌توانید به دریافت ویزای طلایی امیدوار باشید:

اگر شخصی بنیان‌گذار پروژه‌ای فروخته شده به ارزش کمتر از 7 میلیون درهم باشد، باید تأییدیه خود را از وزارت اقتصاد یا مراجع ذی‌صلاح محلی دریافت کند.

مهاجرت ورزشکاران به دبی

مهاجرت ورزشکاران به دبی

امارات متحده عربی به یکی از کشورهای مقصد ورزشکاران ایرانی و کشورهای دیگر تبدیل شده است؛ زیرا ورزشکاران می‌توانند تحت شرایط خاصی، ویزای طلایی امارات را دریافت کنند.

شرایط مهاجرت به دبی از طریق ورزش شامل موارد زیر می‌شوند:

لازم به ذکر است که دریافت ویزا برای ورزشکاران راحت نیست و در صورت داشتن تمامی شرایط، این اتفاق می‌افتد. جالب است بدانید که برخی از ورزشکاران با ویزای موقت به فعالیت خود در کشور امارات ادامه می‌دهند.

مهاجرت متخصصان خلاق در فرهنگ و هنر به دبی

مهاجرت هنرمندان به دبی در سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است؛ زیرا مهاجرت هنری به دبی در دسته ویزای طلایی قرار می‌گیرد. به همین دلیل اگر هنرمند هستید و می‌خواهید به دبی مهاجرت کنید، شانس شما برای دریافت ویزای طلایی بالا می‌رود.

البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که هر هنرمندی نمی‌تواند این نوع ویزا را دریافت کند و باید جزو خلاقان و متخصصان این حوزه باشد.

اگر شرایط زیر را دارید، می‌توانید برای دریافت گلدن ویزای امارات اقدام کنید:

مهاجرت مدیران به دبی

مهاجرت مدیران اجرایی به دبی

یکی دیگر از گروه‌هایی که در دسته مهاجرت کاری به دبی قرار می‌گیرند، مدیران اجرایی هستند. بهترین وکیل مهاجرت به دبی به شما کمک می‌کند تا از شرایط مهاجرت مدیران اجرایی به دبی مطلع شوید و مطمئن شوید که آیا شرایط اخذ ویزای طلایی را دارید یا خیر.

مهاجرت متخصصان مهندسی و علوم به دبی

متخصصان حوزه‌های علوم مختلف و مهندسان نیز در صورت داشتن شرایط ویژه می‌توانند به دریافت گلدن ویزا امیدوار باشند. برای مثال اگر شما فارغ‌التحصیل رشته مهندسی عمران هستید و می‌خواهید شرایط مهاجرت مهندس عمران به دبی را بدانید، باید با یک وکیل باتجربه مشورت کنید.

همچنین در صورتی که در یکی از علوم تخصص دارید، باز هم شرایط برای شما فراهم است؛ زیرا تعداد زیادی از افراد موفق به دریافت گلدن ویزا از این طریق شده‌اند.

مهاجرت دانش آموزان ممتاز به دبی

دانش آموختگان نخبه می‌توانند از طریق ویزای طلایی، اقامت بلند مدت کشور امارات را دریافت کنند. مهم‌ترین عامل تعیین کننده نخبه بودن دانش آموزان، معدل آن‌ها است. در صورتی که معدل دانش آموزان بیشتر از حد مد نظر وزارت آموزش و پرورش امارات باشد، دانش آموز نخبه محسوب می‌شود.

مهاجرت پزشکان به دبی

مهاجرت به دبی برای پزشکان و همچنین دریافت ویزای طلایی برای آن‌ها راحت‌تر از قبل شده است. پزشکان متخصص می‌توانند با دریافت این نوع ویزا، به همراه خانواده خود به دبی مهاجرت کرده و اقامت بلند مدت دریافت کنند.

لازم به ذکر است که مهاجرت تحصیلی پزشکی به دبی نیز برای افراد علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های پزشکی فراهم شده است.

 البته برای دریافت ویزای طلایی باید از تمامی شرایط مطلع باشید و سؤالات خود را در زمینه‌های زیر از یک وکیل باتجربه در زمینه مهاجرت بپرسید:

سوالات متداول

_
1
حداقل سرمایه برای مهاجرت به دبی از طریق سرمایه‌گذاری چقدر است؟

10 میلیون درهم

2
آیا کادر درمان می‌توانند ویزای طلایی امارات را بگیرند؟

بله، البته شانس پزشکان و متخصصان بیشتر است.

3
3. چه هنرمندانی شانس دریافت گلدن ویزا را دارند؟

هنرمندانی که دارای مجموعه آثار شناخته شده هستند و در حوزه‌های فرهنگ و هنر تأثیرگذار بوده‌اند.

هزینه های مهاجرت به دبی

هزینه مهاجرت به دبی

هزینه‌ی مهاجرت به دبی شامل موارد مختلفی می‌شود؛ همچنین برای محاسبه این هزینه‌ها باید هزینه ویزا، پیگیری پرونده، انگشت‌نگاری، اجاره مسکن و… را هم در نظر بگیرید. هزینه‌ای که بابت برخی از ویزاها باید بپردازید، در جدول زیر آمده است.

نوع ویزا

هزینه

ویزای توریستی (14 روز تا 2 ماه)

295 تا 485 درهم

ویزای سرمایه گذاری (ثبت شرکت)

5000 درهم

ویزای تحصیلی

6000 درهم

ویزای طلایی 5 ساله

6000 تا 8000 درهم

ویزای طلایی 10 ساله

8000 تا 10000 درهم

ویزای خانوادگی

هر نفر 6000درهم
  
  

وبزای خانوادگی هر نفر 6000 درهم میباشد که 3 هزار درهم به عنوان دیپازیت به دولت پرداخت میشود و بعد از کنسل کردن ویزا قابل عودت است.

توجه داشته باشید که این قیمت‌ها به صورت تقریبی برآورد شده‌اند؛ بنابراین برای اطلاع از قیمت مهاجرت به دبی به طور دقیق و بر اساس شرایطتان، حتماً با کارشناسان باتجربه در تماس باشید و از آن‌ها مشورت بگیرید.

افدل گروپ

بهترین مؤسسه مهاجرت به دبی

اگر به دنبال بهترین وکیل برای مهاجرت به دبی هستید، کارشناسان افدل گروپ می‌توانند بهترین مشاوران برای شما باشند. این صرفاً یک ادعا نیست؛ سابقه درخشان ما در زمینه مشاوره مهاجرت به امارات و دبی، گواهی بر این ادعا محسوب می‌شود.

افدل گروپ به عنوان یک شرکت مهاجرت به دبی به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین راه را برای مهاجرت دبی انتخاب کنید. کسی چه می‌داند! شاید شما هم یکی از افرادی باشید که واجد شرایط اخذ ویزای طلایی امارات است؛ پس در اسرع وقت با ما تماس بگیرید.

ما در تمامی زمینه‌های مهاجرت به شما مشاوره تخصصی می‌دهیم و تا انتهای راه، همراه شما می‌مانیم

پس از دریافت مشاوره از کارشناسان ما، به جواب این سؤالات می‌رسید:

همچنین در صورتی که در حوزه خاصی فعالیت کرده و تخصص دارید، می‌توانید سؤالات خود را درباره نحوه مهاجرت از ما بپرسید. ما به شما می‌گوییم که آیا واجد شرایط اخذ گلدن ویزا هستید یا خیر. سؤالات خود را در زمینه‌های زیر از ما بپرسید:

سوالات متداول

_
1
بهترین روش مهاجرت به دبی برای ایرانیان کدام است؟

ثبت شرکت

2
آیا می‌توان از طریق پناهندگی به دبی مهاجرت کرد؟

خیر، طبق قوانین کشور امارات، این کار امکان‌پذیر نیست.

3
ویزای توریستی امارات معمولاً چند روزه است؟

14 روز تا 3 ماه

4
آیا مهاجرت تحصیلی به امارات امکان پذیر است؟

بله، از سال 2018 این امکان برای افراد علاقه‌مند به تحصیل در دبی و امارات فراهم شده و مدت ویزای تحصیلی امارات ۵ساله در نظر گرفته شده است.

سخن پایانی

چگونه به دبی مهاجرت کنیم؟ اگر برای دریافت پاسخ این سؤال به مقاله نحوه مهاجرت به دبی مراجعه کرده باشید، حتماً به جواب سؤال خود رسیده‌اید. در صورتی که پاسخ شما منفی است، بهتر است تا با کارشناسان باتجربه ما در افدل گروپ تماس گرفته و بهترین روش مهاجرت دبی را بر اساس شرایط خود بررسی کنید.

شاید شما هم جزو افرادی باشید که واجد شرایط دریافت گلدن ویزا (ویزای طلایی امارات) هستند یا روش دیگری برای مهاجرت راحت شما وجود داشته باشد. برای اطلاع از جدیدترین قوانین و شرایط، هزینه‌های دریافت ویزا و اقامت و… هر چه سریع‌تر با ما تماس بگیرید.

3 دیدگاه

  • سلام
    بنده دکتری تخصصی انگل شناسی عمومی هستم تکنیکهای زیادی را فراگرفته ام .سن من 43 سال است. ایا شانسی برای کار در دبی برای من وجود دارد؟

  • با سلام و وقت بخیر
    بنده متخصص زنان با سابقه 25 سال کار در شبکه بهداشت و درمان, در امتحان پرومتریک قبول شده و دارای دیتا فلو و نامه صلاحیت دبی می باشم. سن من 56 سال است.ایا شانسی برای من جهت کار در دبی وجود دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *